Дълъг Меч

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб юни 09, 2007 7:11 pm

hameleona написа:ок, я да ме светенете правилно ли схванах:
цвайхендер - двуръчен меч, нали? Щото такъв има....
Такъв има, точно това писах. Проблемът е, че с тази дължина, двуръчният меч в Аксиом 16 е фактически меч за ръка и половина, макар че посочените мерки стигат до долната граница на двуръчен меч. Самите цвайхендери в изправено положение са по-високи от повечето джуджета и елфи и от много хора.
Продължавам да си мисля, че Бат Гойко просто не е искал да включва задължително за четене изследване по въпроса за видовете мечове. Говорим за ролева игра, а не монография, разбиваща митовете за европейските мечове, още повече, че знам колко се четат.
В Аксиом ТД за атака включват и подготвителните действия, включителни стъпки, но има вариант, при който атакувате на 1 метър по-голям обсег за +1 ТД, което се води за стъпка в повече и обикновено се използва при атака с късо оръжие по диагонала на бойната карта:).
Специално за мечове препоръчвам да поразгледате малко портала за историческа фехтовка и мечове, който е записан в моя профил, знам, че въпросите ви за мечовете имат отговор в статиите там:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед юни 10, 2007 2:03 pm

Andras написа: Абсолютно вярно, ако си говорим за реалността. В А16 движението не е част от нанасянето на удар, колкото и естествено да изглежда това. Впрочем същата грешка прави в известен смисъл и ДнД.
Всъщност и в А16 и в Д&Д подготвителните движения, нужни за атаката са включени във времето за действие на асамата атака. Естествено и в двете сисетеми това е условност, която не отчита възможността една и съща атака веднъж да се извърши с повече подготвителни движения, а друг път с по-малко - ъук се намесват допълнителните опции, като крачката за +1 ТД, за която спомена Асен по-горе, специалните атаки, които добавят към сокростта за смтка на силата и обратно и т.н.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед юни 10, 2007 2:35 pm

О, БатГойко, в днд това абсолютно не е така. За ride-by attack ти трябва да се движиш, ама самото движение не е включено в атаката.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 11, 2007 8:27 am

Andras написа:О, БатГойко, в днд това абсолютно не е така. За ride-by attack ти трябва да се движиш, ама самото движение не е включено в атаката.
Мня, райд-бай-атаката просто иска много движение, за разлика от останалите атаки, които искат само малко такова. Примерно представи си някой файтър как прави фъл атак и на практика стои на място 6 секунди и маха с меча :lol: . За да се отрази това е въведена и 5-футовата стъпка.

А крачката за +1ТД защо те притеснява толкова? Аз си я интерпретирам като втора крачка при атаката (т.е. наместо да да се стъпи и удари се стъпва, стъпва и удря) или пък като някакво дълбоко рапиристко "гмурване", коеот изисква време за да се върнеш или някаква друга голяма крачка, мноог по-голяма от нужната за генериране на сила в удара.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон юни 11, 2007 8:58 am

Да им имам незапомняемите имена. Всъщност, ride-by позволява повече движение, Ворак, не го иска. Full mounted attack си иска повече от 5 стъпки движение, за да можеш да си направиш пълната атака.
Тактическите фийтове също искат подобни номера. Халфлингския например иска първо да влезеш с move action в полето на противника и чак тогава си получаваш бонусите за препъване.

А за крачките, БатГойко е крайно време да разясни какво е имал предвид, защото до сега говори твърде витиевато.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » пон юни 11, 2007 1:02 pm

зависи кое движение ако имаш предвид да се приближ с крачка за да увеличиш обхавата заплащаш ама там пише героят не извършва само атака, а и някакви там движения

Отговори