Страница 2 от 3

Публикувано: пон юни 11, 2007 10:28 pm
от cherno_slance
Кръвта във вените е тъмна, тоест бедна на кислород и хранителни вещества. Но предвид на чисто мистичния ефект от пиенето на кръвта това е без значение. Просто вратът се хапе най-лесно - особено ако устата ти е устроена като на човешко същество (гущероидите ги изключвам от сравнението! :lol: ). Тоест дали ще е вена или артерия - все тая.

Публикувано: пон юни 11, 2007 10:39 pm
от Andras
Черно слънце, както вече съм обяснявал тук, дразня се много на хората, които не уважават терминологията. За разликата между артерия и аортата можеш да видиш всеки един гимназиален учебник по Биология и здравни знания.

Сърповидноклетъчната анемия може да е наследствена, може и да се появи спонтанно, както става с почти всички генетични заболявания. Алелът, който е свързан с нея, обаче, е рецесивен, което означава, че трябва и двата родители да са носители на болестта, за да може да се прояви тя у детето, и при това се проявява с 25% вероятност. Ако единия е болен, вече е по-голяма, но тогава идва реч за конкурентността на болните. За да увеличи честотата си подобно заболяване обикновено е необходим някакъв фаворизиращ фактор, като сънната болест. Но дори и тя не е успяла да вдигне честотата на тоя ген кой знае колко.

Реализмът трябва да стига или до ниво 'някаква кръвна болест' или до ниво 'сърповидноклеръчна анемия', ама не някъде по средата, обикновено където знанията на реалиста свършват. Просто като не си запознат с нещо или се запознаваш, или не го подхващаш.

ПС Обикновено по филмите дават рани при артериите, макар че съм ги виждал навсякъде по врата - където е решил гримьора.
ППС. Всъщност един познат ме осветли, че по-голяма далавера при сърповидноклетъчната анемия е защитата от малария, защото тя е отнесла повече народ в гроба от трипанозомиазата. Никога не са бях замислял, коя от двете болести е по-смъртоносна.

Публикувано: вт юни 12, 2007 2:04 pm
от Ain alkar
Хора много сте "реалистични" вампирите не са СУ, те са немъртва паплач с някакъв интелект т.е. или си или не си неможе да си наполовина (СУ 6 например).
Хамелеоне няма значение къде хапят тези животинки важното е, че:
Боли
Смучат ти кръвта (следователно те убиват)
Един вампир може и по крака да те хапне и пак да ти изсмуче кръвта.

Публикувано: вт юни 12, 2007 2:56 pm
от hameleona
нямам да коментирам, че вече има две СУта за вампири. :roll: даже при мен ясно е заявено, че има и други видове вампири.

Публикувано: вт юни 12, 2007 6:45 pm
от cherno_slance
Андрас, както вече съм обяснявал, държа хората да проявяват някакакъв минимум душевна широта. В случая дразнещото е, че и двамата сме наясно - става въпрос за грешка на езика, а не за тотална липса на разбиране относно разликата между основните видове кръвоносни съдове. Както и да е - да приемем, че НАИСТИНА съм имал предвид аорта, а не артерия (абсурдно е, но мир да има) и да приключим темата.

Границата, до която трябва да спре реализмът в РПГ-та, е строго индувидуална граница, която зависи от състава на партито, вида на приключението и още ред фактори. Това, което в една област за теб или за мен е проява на прекомерно опростяване, за някое трето лице може да е абсолютно неразбираема главоблъсканица. Тоест, без да е напълно условна, въпросната граница зависи в голяма степен от субективната преценка на разказвача и желанието/нежеланието на играчите за определно ниво на детайлност. И по чисто игрови причини пределът на детайлност най-често се оказва именно по средата между 'някаква кръвна болест' и 'сърповидноклетъчна анемия.
Поне това е изводът ми, обоснован на база опита ми като разказвач.

Публикувано: вт юни 12, 2007 7:36 pm
от Асен
cherno_slance написа:Границата, до която трябва да спре реализмът в РПГ-та, е строго индувидуална граница, която зависи от състава на партито, вида на приключението и още ред фактори. Това, което в една област за теб или за мен е проява на прекомерно опростяване, за някое трето лице може да е абсолютно неразбираема главоблъсканица. Тоест, без да е напълно условна, въпросната граница зависи в голяма степен от субективната преценка на разказвача и желанието/нежеланието на играчите за определно ниво на детайлност. И по чисто игрови причини пределът на детайлност най-често се оказва именно по средата между 'някаква кръвна болест' и 'сърповидноклетъчна анемия.
Поне това е изводът ми, обоснован на база опита ми като разказвач.
Това поне е вярно, още си спомням както оплакванията си, че ако играя с максимално интелигентна тактика, има опасност да си претрепя партито. Спомням си и едни играчи, на които не спестих никой оправдан от ситуацията мръсен трик и не умряха.
Проблемът е, че с това нищо не решаваме, факт е, че има играчи, на които това ниво на реализъм им е необходимо и това изисква съответните правила и описания на уменията, включително на вампиризма. На тези, които не държат на реализма, реалистичните правила не им пречат изобщо, стига водещият да не ги ползва по начинът, описан по-горе с гилдията на магьосниците. Решението за мен е да се създадат достатъчно реалистични правила, които позволяват реализъм, а твърдото ми убеждение е, че никакви правила не може да го наложат срещу волята на Водещ, който не иска такова нещо в играта си!
Разбира се, основната задача е да не налагате на някой от играчите нещо, противоречащо на нещата, от които той се интересува. Ако го правите, поне не му обвяснявайте, че е реалистично. Аз мога да играя мистично прокълнат вампир, възкресен вампир, вампир с генетично, вирусно или психическо заболяване или вампирясал вудуистки бокор, обсебен от недоброжелателни Лоа, при това въобще не ми пука дали претендира за правдоподобен реализъм, криптоисторически реализъм, митофентъзи реализъм или просто правдоподобност. Предполагам, че половината от тези опции ще изправят Андрас на нокти, ако се опитате да му обясните как са възможни. Също предполагам, че ако му обясните, че всички сходства с действителни лица и събития са случайни, няма да възразява повече.
Накратко, в ролевите игри почти всичко е въпрос на споразумение между играчите. Затова хората казват, че е хубаво преди играта да се разберете какъв стил на игра предпочитате и да постигнете нещо, което всички могат да приемат и да се забавляват! Подчертавам, че това включва и Водещият и новите играчи, виждал съм случаи да не се отчита мнението им. Накратко, основното правило е, че за да се забавлявате, трябва да избягвате неащ, с които взаимно си играете по нервите, в противен случай играта бързо се превръща в няколко играчи, които си правят номера и отнемат времето за игра на останалите. Това може да е забавно за някои групи, но обикновено не е, така че се опитайте да играете с приятелите си, които знаете какво аресват и по-важно, харесвате сходни неща, определено е за предпочитане!

Публикувано: вт юни 12, 2007 8:13 pm
от cherno_slance
Ми да - всъщност всичко започва и свърършва с добрата воля. Та като липсва, има само похабени нерви.

Публикувано: вт юни 12, 2007 9:01 pm
от Gallean
Асен, ще си позволя да си навлеча гнева на модераторите, но ще спомена, че това което казваш е много вярно.
Поздрави.

Публикувано: вт юни 12, 2007 11:40 pm
от Andras
Ама Черно слънце, какво се договаряте вие с групичката си е едно. Ама когато се мъчиш да пишеш нещо и за други хора (било сетинг, било добавки към него) не става така - в средата на реката. Ми нещата трябва да имат някаква завършеност!

Публикувано: ср юни 13, 2007 12:07 pm
от cherno_slance
Андрас, откланяме се от темата, която е за вампирите и в частност за върколаците, за това дали има нужда от спец. СУ-та или може да се "направят" с комбинация от съществуващите.

Колкото до границата на реализъм при правенето на сетинг/система.... там нещата не могат да имат завършеност, защото дори компютрите на НАСА не могат да преповторят напълно реалността. Тоест различните системи винаги слагат граница на детайлността, като наблягат на едни неща и са условни в други и т.н.
Една бойна система спокойно може да работи със седем първични показателя - Атака, щета, живот, пасивна и активна защита, брой атаки и брой активни защити на рунд. Оръжията, щитовете и броните в такава система ще имат фиксирани "+" "-" бонуси към някой от семемте показателя и толкоз! Ма няма Прец.+ловк/2 +(СУвойн+НИВО)/2, няма прицелване, няма отклони...
В ДиД е другата крайност - като се изплюеш на земята с героя си, разказвачът отваря на нужния раздел и ти казва какво се случва!! Но дори великата ДиД не разглежда въпросът с взимането на приемуществото, с надиграването, който примерно е основополагащ в ЕПУС (която не е по-добра или по-лоша от останалите системи, просто е на различни основни принципи).
Какъв е изводът - системите не могат да бъдат нито безкрайно прости, нито прекалено завършени. Те винаги представляват баланс между едното и другото.

Публикувано: ср юни 13, 2007 12:34 pm
от Асен
cherno_slance написа:Ми да - всъщност всичко започва и свърършва с добрата воля. Та като липсва, има само похабени нерви.
Gallean написа:Асен, ще си позволя да си навлеча гнева на модераторите, но ще спомена, че това което казваш е много вярно.
Поздрави.
Радвам се, че сте съгласни:)!
Не можах обаче да разбера забележката ти, Галеане-какви проблеми предвиждаш с модераторите? Нито твоят, нито моят пост съдържат нещо, което нарушава правилата на форума, специално ги огледах:)!

Публикувано: ср юни 13, 2007 1:57 pm
от Ain alkar
Аплодисменти!!! :clap:
Съграсен съм. Реализма може и да е на високо ниво ама това все пак е средновековен свят, в който медицината се ограничава до билки и магии, а не сложни процедури за откривани на болести. Та в един такъв свят единствено най-простите болести са добре познати. Тези генетични болести се считат за проклятие, а при мен вампиризма е генетична болест(тя може да бъде и придобита, но става при омешване на кръвта на болин и здрав тогава бактериите започват да унищожават здравата кръв и да се множат, извод- вампирите не кървят), която е притежавал първият и сключвайки кърваво братство с най-добрия си приятел го заразява. Знаейки дилата на Кали те започват да й служи с надеждата да бъдат излекувани, но в разпадането на кръвта им и нужда от нова тя вижда златна възможност и им дава способности(заредени в бактерията) и така се появяват вампирите. По-късно Соба иска да направи армия на Ахра-Ман от такива създания и пленява първият(Маркъс-не е от Ъндъруърълд) като му взема кръвта и я променя по магичен път(прототипа на генетични експерименти) и това, което се получава е Върколак.

Публикувано: ср юни 13, 2007 2:44 pm
от Асен
Ако махнеш думата "генетичен", лично аз ще го приема:). Не е необходимо една болест да е генетична, за да е наследствена, но генетичните болести не може да се предават по кръвен път, иначе номерът с върколаците е интересен, но за тях се разправяйте с Волкос.
Иначе, точно това е прекрасен пример за това говорех-като махнеш една дума, използвана неправилно, обяснението може да стане приемливо и за хора, които се интересуват от темата:)!

Публикувано: ср юни 13, 2007 3:47 pm
от Andras
ЕПУС (която не е по-добра или по-лоша от останалите системи, просто е на различни основни принципи).
Епус? Това пък какво е и на кой принцип бачка? Все с нещо ще го сравним като основни принципи.

И, не, Черно слънце, когато някакъв сетинг се очаква да има завършен вид или да се запазва завършения вид на сетинг, не е добре да се правят половинчати неща.
Щото като в Exalted 2 пуснаха една най-нормална бяс и казаха че се причинява от вселили се луди духове, в момента, в който едно бясно псе изпохапе 20 души възниква въпроса, тоя вселил се дух, на 21 ли се разцепва, други 20 духа ли се появяват от някъде си или какво?
Не можеш до един хубав момент да вървиш по аналогия с реалността и изведнъж да кажеш 'Совите не са това, което са.', необходимо е това да стане по удобен за вътрешната логика момент. Аз не ти разправям, че няма граница, а че не можеш да си я бучнеш, където ти е кеф!

Аин алкаре, в Средновековието част от вродените болести са били считани за проклятие, родство с разни демони или наказание свише (тежките малформации, мускулната дистрофия), друга част - за най-обикновено заболяване (например сърповидноклетъчната, никой не й е свързвал симптомите с нещо вродено), а трети, като далтонизма не са ги и забелязвали. А, да, има и една четвърта категория, които пък са минавали за благословия.
После в Средновековието далеч не само простите болести са им били познати. Персите са лекували перде, например, макар че ще спиш по-добре, ако не знаеш как. Шарката, дето хич не е елементарно заболяване също им е била отвратително добре позната.

Най-сетне, това, което си писал е пример именно за това, че човек, като не разбира от нещо трябва да пита. Едно заболяване или е генетично, или е бактериално, ама не и двете едновременно. Има вариант да е генетично и прионно, ма и това е екзотика. Защо не кажеш просто, че вампиризмът е свръхестествен и да се свърши?

Публикувано: ср юни 13, 2007 6:58 pm
от Асен
Andras написа:
ЕПУС (която не е по-добра или по-лоша от останалите системи, просто е на различни основни принципи).
Епус? Това пък какво е и на кой принцип бачка? Все с нещо ще го сравним като основни принципи.

Най-сетне, това, което си писал е пример именно за това, че човек, като не разбира от нещо трябва да пита. Едно заболяване или е генетично, или е бактериално, ама не и двете едновременно. Има вариант да е генетично и прионно, ма и това е екзотика. Защо не кажеш просто, че вампиризмът е свръхестествен и да се свърши?
Сравнявай го с покера, ако искаш:). Типично инди със дълга система за проверка на уменията, която влиза сама по себе си към забавлението от играта, казано простичко:). Няма лошо, макар че като при повечето тактически игри с минимален случаен момент, има известна опасност най-опитният играч да печели прекалено често, което да изкриви резултатите, но това вече зависи от уменяита на всички играчи:).

Аз вече го предупредих:). Все пак го разбирам, и на мен идеята за свръхестествените причини за вампиризма ми е точно на последно място сред срещаните обяснения, така че предпочитам да се причинява от симбиоти с особени изисквания към гостоприемника:)!

Публикувано: ср юни 13, 2007 9:15 pm
от Ain alkar
Абе що просто да не е неизвесно как са дошли тези манипулативни създания нали не заразяват и нараняват геройте и последният пост - трия го - беше тъп.
Значи малко пооправям болестта и съм готов ако се стигне до момент на заразяване поне едно е ясно с ухапване заразяването не е възможно.
Готово изтрито е!

Публикувано: ср юни 13, 2007 10:36 pm
от Andras
Та в един такъв свят единствено най-простите болести са добре познати. Тези генетични болести се считат за проклятие, а при мен вампиризма е генетична болест(тя може да бъде и придобита, но става при омешване на кръвта на болин и здрав тогава бактериите започват да унищожават здравата кръв и да се множат, извод- вампирите не кървят),
Това кой го е писал???

Аин Алкар, слушай Асен за симбиозата, че инак пишеш една такава мътилка, на която не мож' й хване човек края!
И задължително се завъртай в час по биология, а ако си я минал, намери си някой да ти я припомни, приятелски съвет от мен.

Публикувано: ср юни 13, 2007 10:59 pm
от hameleona
Andras написа:Защо не кажеш просто, че вампиризмът е свръхестествен и да се свърши?
Честно казано, тоя съвет е най-добрия до тук :)

Публикувано: ср юни 13, 2007 11:13 pm
от Andras
A, да, Асене, благодаря, ама не. Такива изделия, дето освен с ролевата игра трябва да ме кефят и с някаква друга игра директно ги пропускам покрай мен, защото те въобще излизат от чистата ролевост и забиват с извинение, ама на майната си. Покер елемент имаше и при Кучетата и както добре знаем - не станаха световно известни.

Публикувано: чет юни 14, 2007 10:46 pm
от Асен
Точно за Кучетата на Лозето си мислех, всъщност:). Няма лошо, игричката си има известни достойнства, макар че там сетингът ме вълнува повече от механиките:). От друга страна, някои индита имат висок хаос-фактор, ЕПУС е избегнала поне това с въвеждането на наддаването като единна механика, но това почти изчерпва запознанството ми със системата, така че оттук нататък да си коментира Черното слънце:)!

Публикувано: чет юни 14, 2007 11:36 pm
от Andras
Бе сетингът е чепат, но пък идеята за идилични земи с протестантски военно-монашески орден е готина и нелошо реализирана.

Това с наддаването не го бива още като замисъл,щото губи половин ден. Псетата поне играят с открити зарове, макар че тая успоредност на действие и системно решение е много неудобна понякога.

Публикувано: пет юни 15, 2007 9:47 am
от cherno_slance
Тъй, тъй - от вампирите, през въпроса за границата на детайлността в РПГ-та, а от там до темата за условността при създаването на механиката на една система за РПГ-та.
Това обаче не е достатъчно, и правим следващата стъпка в отдалечаването от основната тема - започваме да обсъждаме крайната ефективност, която би имала една бета-версия на някаквъв продукт, който едната страна нито е виждала, нито е помирисвала (но смело и енергично критикува!).

П.П. Скоро ще излезе практически завършен вариант на ЕПУС и тогава ще може да му търсите колкото искате косури. Но в неговата тема, не тук. Така че нека се върнем на вампирите и върколате и да решим дали в Магландиум ще са резултат на някакви болести, мутации, експерименти на Кали или нещо мистично, или пък ще са някаква рядък, слабо разпространяващ се вид.

Публикувано: пет юни 15, 2007 12:52 pm
от Andras
А, Черно слънце, вярно че ти беше писал някаква система и тя ползваше някакви такива правила... Значи това бил епоса...

Както и да е, аз критикувам принципа, не конкретното му проявление.

Публикувано: пет юни 15, 2007 2:08 pm
от Асен
cherno_slance написа:Това обаче не е достатъчно, и правим следващата стъпка в отдалечаването от основната тема - започваме да обсъждаме крайната ефективност, която би имала една бета-версия на някаквъв продукт, който едната страна нито е виждала, нито е помирисвала (но смело и енергично критикува!).

Така че нека се върнем на вампирите и върколате и да решим дали в Магландиум ще са резултат на някакви болести, мутации, експерименти на Кали или нещо мистично, или пък ще са някаква рядък, слабо разпространяващ се вид.
А кои са страните:)? Аз не си спомям да съм критикувал, само описах какво представлява!

Аз лично казах какво предпочитам, а БатГойко писа какво представляват:)!

Публикувано: пет юни 15, 2007 5:18 pm
от Ain alkar
Черното слънце е прав, що не говорим дали е уместно да има вампири (макар това май да бе решено) и давидим кво можем всички да измъдрим за появата и съществуването им, но все пак да са ограничени във възможностите за зараза (най-вероятно магия, но и генетична болест става, щом не е заразна по никакъв начин).

Публикувано: пет юни 15, 2007 7:45 pm
от Асен
Предвид колко хората от такива сетинги обичат вампири, носителите на тази болес може да изчезнат набързо от генофонда:)!
Аз си поддържам идеята за симбионтите, макар че никоя от описаните в предишния ми пост варианти не са тотално невъзможни:). Може и да липсват вампири, впрочем, не е казано, че трябва да се прави задължително миш-маш с коренчета, стига ви да имате легенди за вампири, които за разнообразие може да не са верни:)!

Публикувано: пет юни 15, 2007 8:48 pm
от Andras
СимбиоНт.
Идеята е експлоатирана по подобен начин в Еберон, където не стана особено популярна, но инак е сравнително оригинална. Въпросът е, дали някой ще може да я опише тая симбиоза като хората.

Публикувано: пет юни 15, 2007 9:52 pm
от Асен
Съдейки по заразяването при ухапване, идята я има и в "Подземен свят", по социални причини може да се трактува и като симбиоза, и като заболяване. Честно казано, аз самият не я считам за оригинална, просто я предпочитам пред възкръсналите трупове.
Социалните причини са, че мотивираш несимбионтите да ти забият кол в сърцето и не можеш да ходиш рпез деня, разбира се:)! Последното има и социални измерения, освен чисто практическите:).
Правилна забележка, едитнах симбионтите и в горния пост!

Публикувано: нед юни 17, 2007 9:50 pm
от Reksar
аве аз четох в една книга че организма на човека може да се престрасти към кръвта (демек в пиенето) но такива нешта като летене и тъй подобни неща не са се забелязвали но вампири в А16 съм твърдо против но това си е лично мое мнение

Публикувано: нед юни 17, 2007 10:02 pm
от CrazyMadMan
Асен написа:Съдейки по заразяването при ухапване, идята я има и в "Подземен свят", по социални причини може да се трактува и като симбиоза, и като заболяване. Честно казано, аз самият не я считам за оригинална, просто я предпочитам пред възкръсналите трупове.
Има болест,която е свързана с недостиг кислород в кръвта.Много рядко някой болни са принудени да пият кръв,но най-често от животни.

С две думи-пиенето на кръв е заболяване, вампиризмът-измислица