Промяна в поемането на временни щети!

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Промяна в поемането на временни щети!

Мнение от BatGojko » пон май 21, 2007 3:01 pm

Мислех си, как може да се въведе това, кой колко носи на бой така че да е различно за отделните персонажи. Та в крайна сметка реших, че за тези които желаят подобно разделение е подходящо слдното правило.

При нанасяне на щета тип Тъпа, вместо твърдите 6 щета, които се броят за временно, това число да се замени от настоящия показател за СИ.

Ясно е, че така може да станете доста неубиваеми с чук, но не мисля, че е фатално за играта, а по-скоро ще е полезно. Но пък това е моето мнение. А сега да видим какво мислите по въпроса вие...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CrazyMadMan
Калфа
Мнения: 59
Регистриран на: пон мар 19, 2007 7:13 pm
Местоположение: София, Овча Купел 2
Контакти:

Мнение от CrazyMadMan » пон май 21, 2007 4:48 pm

Ами така един Гигант (ниво 0) с 19 сила ще праска по 19 ВЩ на удар. Значи след вторият удар той ще събаря в безсъзнние някой разбойник-бая силно ,а? Ами ако този гигант стане 10 ниво и има 32 сила? 32 временна щета на удар-не знам ,но според мен е много.
Изображение
My frozen blade your hear will pierce,
filling it with morning frost.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон май 21, 2007 5:07 pm

СИ/2 ? 10-12 тъй или иначе е средното и се получава същия резултат, ако си много отдолу - нека ти е зле, ако си отгоре - ми супер.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон май 21, 2007 5:14 pm

CrazyMadMan написа:Ами така един Гигант (ниво 0) с 19 сила ще праска по 19 ВЩ на удар. Значи след вторият удар той ще събаря в безсъзнние някой разбойник-бая силно ,а? Ами ако този гигант стане 10 ниво и има 32 сила? 32 временна щета на удар-не знам ,но според мен е много.
Мисля че тука има малко недуразумение то твоя страна. Не гиганта удря със сила 19, а него като го ударят с трошащи щети той ги „поглъща“ преоибразувайки ги във временни. Сиреч, ако млатиш гигант имаш сила 19 и му вкараш 20 щета от чук, той ще понесе 19 временна и 1 реална щета вместо досегашните 6 временна и 14 реална.
Съвсем друг е въпроса, че на нулево ниво със сила 19 ти остават около 30 Тр за другите показатели и евентуално Су-та... до 10-то ниво този гигат неможге да направи 32 сила по две причини:
1 Това са още 338 ТР които той няма от де да вземе щом помпа само силата*.
2 Максималната расова сила е 22 или 24 не съм сигуран ;)

Идеята звучи интерасно, ама е малко доусложняваща, а уж беше казал (БатГойко), че се насочваш към опростяване на системата ;).

*приема се, че все пак неплаща надценката ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон май 21, 2007 6:53 pm

Може да се включи абсорбация Из/2. И без това ози показател е малко на заден план.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон май 21, 2007 7:11 pm

Да се включи абсорбация или да се замени Силата от предложението на Бат' Гойко с Издържливост? Защото ако е второто съм до голяма степен съгласен с теб - и именно защото показателят е в сегашния вид на играта прекалено на заден план, предлагам направо да си е с цялата стойност. Така наистина издържливите ще имат бонус срещу кекавите.

А иначе, да, това усложнява играта, но затова пък ще му сложим етикет "само за хардкор фенове на третата ревизия" и неща ще си дойдат на мястото ;) . Сериозно, специално правила, като това, си имат място в системата. Друг е въпросът как бихме могли да опростим тези, които са проблемни в това отношение.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон май 21, 2007 8:13 pm

Издържливоста е на заден план :shock: ?! Издържливоста?!? :shock: :shock: :shock:
*Проверява дали е прочел правилно, ми да правилно е прочел ама явно става дума за някаква груба печатна грешка повторена в два поредни поста*

Издържливоста никъде не надхвърля 10, това да се раздели на 2 е по-малко и от сегашните преобазуващи щети. Ако пък е целия показател бива малко повече, но при стойности от порядъка на 5 до 7 единставената разлика е ще ще му дадете на някой да си смята още едно перо.
Вии сериозно ли мислите издържливоста за показател от заден план :shock: !? В система ориентирана главно към биткита!? :shock: :shock: :shock:
Издържливоста е втория по важност показател след ловкаста бре! и то единствено защото не участва в образуване на бой с едикоесиоръжие иначе щеше да е абсолютния показател!

Цялата стойност на издържливоста да преобразува трощашите във временни ми се струва добре, но трябва да се има в предвид нейния максимум (не расов), а не текущото състояние, защото тя може и отрицателна да стане ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон май 21, 2007 8:28 pm

Е, да де, така имах предвид ;) .

Иначе за значимостта на показателя - добре, де, не съм се бил толкова много, пък при условие, че доста време пренебрегвахме показателя (и още повече време не забелязвахме "Усмивката на боговете" ;) ), май мнението ми по въпроса не е много да се слуша.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон май 21, 2007 8:53 pm

Ммм не, не става ИЗ да намалява временнтите щети (ВЩ), тъй като тя е начина да се лекуват:

Временните щети не могат да се лекуват по никакъв друг начин, освен чрез натрупване на умора.

За усложняването и т.н. да, вярно е, това правило не опростява системата, но пък и не я усложнява - просто внася диференциация и по описанието му си личи, че е допълнително (но не за феновете на 3 ревизия ;), която ще върви към улесняване - това тук си е за германската ревизия, където се кефят на сложнотии ;) :) :) )

ПП: Очаквайте скоро и идея за наркотична зависимост, че да не се прекалява с билките.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон май 21, 2007 10:34 pm

Да си призная не е в мен книгата, а и не я помня много. И все пак това което мога да кажа засега е че за един от петте главни фактора никой почти не я вдига, освен ако не му остана ТР, които мисли да похарчи. За справка форумните игри. Трябва да има нещо което да кара играчите да вдигат Издръжливостта.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт май 22, 2007 9:38 am

Издържливостта е мноооого важна, което не пречи много играчи да не го осъзнават. С Издържливост можеш да ползваш доста допълнителни ТД, което често прави една атака в повече, или пък адски важно париране, след като вече си си издухал ТД за да атакуваш.

Друг вариант - вместо СИ (или СИ/2) да се ползва 6+Вит. Виталността си е малка, дори на Джудже със СУ Войн на макс докарва 6 и това е най-многото в играта, освен ако не реши да вдига Войн над 12-то ниво, в който случай може да му пуснем и този малък гювеч, човека и без това пръска ТР.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт май 22, 2007 10:57 am

Ами аз в такъв случай смятам да си държа силата ниска. Оказа се, че 5-о ниво персонаж, развиван като силов войн, няма проблем с поемането на щети поради наличието на трицифрено число ТЖ. Проблем имах само с временните щети, понеже и с максимална издържливост за човешкия вид, поемам максимум 55 ТУ, ако не съм се уморявал в битка. В момента се притеснявам повече от чукове, тояги и юмруци, отколкото от секири, мечове и ножове. Може би трябва да се помисли по въпроса за намаляване на временните щети от удар или трансформацията им в обикновени след края на битката при някакъв "обменен курс", примерно 1 ТЖ за 5 или 10 ВЩ, или за 16 ВЩ, че най-лесно се помни:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт май 22, 2007 3:20 pm

Искаш да кажеш, че имаш повече страх от ВЩ, отколкото от реални?
Все пак ВЩ се лекуват значително по-лесно и бързо (освен ако не очакваш да се дрогираш с лечебни отвари де, или заклинания).
Идеята на това предложение е, че така ще могат да се сбиват яките персонажи без да се убиват, ако ползват юмруци или чукове да кажем (е, при удар в глават с чук едва ли СИ ще пмага много, но пък...)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » пет юни 01, 2007 5:46 pm

Абе то че си е голям проблем ВЩ-то, голям е ама все пак аз се радвам на това че може да се лекуват с ТУ аз като попаднах последният път в битка срещу боздугани бях на 12 ЖТ и на 17 ВЩ (а кажи ми сега не е ли готино тва правило за намаляване на ВЩ с ТУ). Сега се радвам на увеличаването на ВЩ с СИ/1,5 (хм трудно число, но ми се струва, че СИ е много, СИ/2 - малко), ако сложим и един ВЩ резист равен на Из/3 (може би) става перфектно :D .

ПП:Бе като сме почнали за ВЩ: що немога да убия човек (накого де) с душене

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср юни 06, 2007 2:44 pm

Принципно би следвало даможеш да го убиеш с душене, но първият стадий на душенето е да те прати в безсъзнание, а чак след това се мре - затова е отразено системно, като ВЩ. Веднъж изпаднал в безсъзнание, персонажът е беззащитен и може спокойно да се прилага правило за coup de grace (не знам дали точно така се пише), макар да няма специално описано такова с А16 (или поне аз намам спомен).
Дали СИ е много за превръщане на Тъпа щета във ВЩ? Не мисля. Това все пак касае само тъпите щети, а не сечаща или прободна и като така това не нарушава много правилата които са досега. В общия случай базовото число от 6, което е дадено в момента, се променя не повече от 2 пъти (само най-якоите персонажи са със сила над 12, а маговете пък редовно си стоят с 5-6). Така че умножение по 0,5 е излишно - няма да доведе до каквото и да било покачване на поносимостта, а по-скоро ще я намали, а не ми е това целта.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » ср юни 06, 2007 3:05 pm

Според мен трябва да се внесе още 1 вид щета - мачкаща/деформираща. Става въпрос за щета нанесена например от ласо. Ако те стисне много здраво ще получиш щета която спред мен не трябва да се числи към трошащата.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » ср юни 06, 2007 7:39 pm

Ласото не нанася щети. То те обвързва (действа като всяко нормално въже, за бога) и трябва да използваш "прилагане на сила", за да се освободиш.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юни 06, 2007 8:20 pm

Споделям това мнение и добавям, че нов тип щети би следвало да се добавят в комплект с промяна на механиките, свързани с щетите, която да го осмисли. Ако въобще трябва да се добавя нов тип щети.
シャマョツィ

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » ср юни 06, 2007 9:52 pm

Ами ако някой с голяма сила те стяга с бич или верига щета няма ли да помеш??? И с ласото може да те заболи.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » ср юни 06, 2007 10:07 pm

Когато те стягат с камшик или верига през врата или кръста прилагаш правилата за душене. Нанесената щета е от тип временна. Противопоставянето на такава атака е действие освобождаване или прилагане на сила според преценката на разказвача.
Последна промяна от Cocaine на ср юни 06, 2007 11:35 pm, променено общо 1 път.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » ср юни 06, 2007 11:26 pm

Никъде душенето не нанася шокова щета. Виж отново и се поправи.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет юни 07, 2007 1:59 am

BatGojko написа:Искаш да кажеш, че имаш повече страх от ВЩ, отколкото от реални?
Все пак ВЩ се лекуват значително по-лесно и бързо (освен ако не очакваш да се дрогираш с лечебни отвари де, или заклинания).
Идеята на това предложение е, че така ще могат да се сбиват яките персонажи без да се убиват, ако ползват юмруци или чукове да кажем (е, при удар в глават с чук едва ли СИ ще пмага много, но пък...)
Точно така, правилно си ме разбрал-за разлика от нормалния свят, в Магландиум предпочитам персонажът ми да поема същото количество нормална щета! Те се възстановяват лесно и бързо с няколко последователни "магии за лекуване на леки рани", които след битка може да направи всеки персонаж 5-о ниво с интелигентност 7 или повече, а в битка точно те ми позволяват да изпадна в Берсерк, при което всеки удар се намалява наполовина, независимо дали е минал бронята. Маната пък се възстановвява по естествен път най-бързо от всички ресурси в играта:). В крайна сметка след битка срещу тъпо оръжие имам повече временна щета, отколкото обикновена, а тя се трансформира в Умора, която се лекува с рядко и скъпо заклинание. Освен това, прекалено многото умора прави издържливостта отрицателна, а за разлика от нормалната щета, това носи наказания към показателите. В крайна сметка, предпочитам персонажът ми да понесе 50 нормална щета, отколкото 50 временна, понеже първото ми дава бонус към Сила и никакви наказания, а 50 Временна щета ми отнема цялта издържливост, получавам наказания към Скорост и в зависимост от тълкуванията, не ми позволява да изпадна в Берсерк. По същата причина, не нося брони, които трансформират щетата в тъпа, още повече, че те имат и повече ограничена подвижност и практически трябва да се ограничвам до нагръдници.
След като изложих подробно причините да не понасям временната щета, наистина моля за опционално правило, което да ми позволи да получавам по-малко временна щета или да трансформирам временни щети в обикновени! Ако изобщо не отчитаме други фактори, в момента персонажът ми има в пъти повече ТЖ, отколкото са максималните Точки Умора за расата му. Предполагам, че и останалите силни персонаци след първото си покачване на ниво са в същото положение!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет юни 07, 2007 7:40 am

Доларе, нараняванията, които класифицират медиците са един сонм, който дори в частта си, дето аз съм я чувал звучи дълго: прободни, порезни, посечни, контузии, разкъсни, охлузни, заедно с комбинациите от тях като прободно-порезни (кинжал) и след това химически изгаряния (от основа и от киселина се различавали много), топлинни изгаряния, измръзвания, облъчвания и Господ знае още какво... Магландиумските са само сравнително аналогични със само някои от тях, при това далеч не са аналогични в това, което тия наранявания правят на човека. Ерго, ситуацията с още един тип щети, при това много зле описани няма да се промени към добро. Деформираща щета, моля ти се! Това какво, от рахит ли се вкарва?

Кокаине, пробвай да вземеш въже, да го свиеш на две и да се шибнеш по крака с него. После говори, че не нанася щети. А после пробвай да направиш клуп и да увиснеш на една ръка на него. Като се откачиш, ако имаш китка, ще забележиш по кожата върху нея едни много особени белези, които абсолютно сигурно не са признак за щета. Всъщност, не ги пробвай тия неща, че ще ме гонят за подбудителство.
Всъщност става реч за охлузвания, а ако някой се е престарал - и за разкъсвания. На английски дори си имат думичка 'rope burn', макар че не знам дали и медиците им са я прихванали. Дори в случая на долара със силното стягане, ще стане реч или за задушаване, или за спиране на кръвта (следва изтръпване, безчувственост, некроза и дървен костюм), или за вътрешни разкъсвания. Първите, макар и не както ми се иска (защото почти винаги човек първо изпада в несвяст и после умира и защото ако строшиш на някой гръклян/врат докато го душиш е непоправимо умрял), вторите не са, но са толкова рядко срещани, че май няма особен смисъл, а третите са вкарани към тъпата щета.

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пет юни 08, 2007 3:28 pm

Грррр. Не става дума за охлузни рани нито пък за душене, бе. Ако някой як гигант ти строши кокалите в една мечешка прегрътка, послените неща за които ще си мислиш е задушаване и охлузване. Тази щета е специфична за мен, защото в зависимост от типа броня с който е прегърнатия тя(бронята) или не абсорбира никаква щета или цялата.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет юни 08, 2007 5:17 pm

или за вътрешни разкъсвания
Не че очаквам от някой, който ръмжи, да може и да чете, но все пак...

Отговори