Страница 1 от 2

Малко помощ за оформянето по система на две оръжия

Публикувано: ср юни 27, 2007 10:41 am
от cherno_slance
Ще помоля по-опитните със системата да ми помогнат за следните две оръжия: катана и меч ръка и половина (бастърсуорд).
Имам нужда от определяне на класа, към който принадлежат, показатели, които определят атаката, статистики от рода на ТД-ие, нужни за атака, щета, сила за използване с една и две ръце и т.н), специални атаки и т.н.
Моите представи са съвсем ориентировъчни:
Най-късото оръжие на самураите де факто ми напомня много голям нож - но вътрешният ми инстинкт ме кара да смятам, че оръжието е малко по тежко и масивно от ножа и дори и да има същите спец. атаки, вторичният му показател, формиращ атаката не е интелект, а ловкост. Но това на мен така ми се струва.
За средният по дължина самурайски меч( всъщност сабя) Миамото Мусаши казва, че дава възможност за резки и внезапни удари, докато големият би трябвало да има устрем и продължение...

Както и да е - ще се радвам да ми помогнете.

Re: Малко помощ за оформянето по система на две оръжия

Публикувано: ср юни 27, 2007 11:14 am
от Асен
cherno_slance написа:Ще помоля по-опитните със системата да ми помогнат за следните две оръжия: катана и меч ръка и половина (бастърсуорд).
Имам нужда от определяне на класа, към който принадлежат, показатели, които определят атаката, статистики от рода на ТД-ие, нужни за атака, щета, сила за използване с една и две ръце и т.н), специални атаки и т.н.
Моите представи са съвсем ориентировъчни:
Най-късото оръжие на самураите де факто ми напомня много голям нож - но вътрешният ми инстинкт ме кара да смятам, че оръжието е малко по тежко и масивно от ножа и дори и да има същите спец. атаки, вторичният му показател, формиращ атаката не е интелект, а ловкост. Но това на мен така ми се струва.
За средният по дължина самурайски меч( всъщност сабя) Миамото Мусаши казва, че дава възможност за резки и внезапни удари, докато големият би трябвало да има устрем и продължение...

Както и да е - ще се радвам да ми помогнете.
Приравни мечът за ръка и половина към двуръчния меч. Според показателите на "общия" двуръчен меч от книгата, това е и мечът за ръка и половина, както изяснихме в темата за дългия меч.
За катаната си поиграй със специалните атаки на двуръчният меч, ятагана и дългият меч при тегло, равно на двуръчен меч (показатели Ловкост; Сила). За вакидзашито ползвай късия меч без изменения, евентуално като смениш показателите (на Прецизност; Ловкост) и прибавиш Устрем или Хидра като втора специална атака на по-висока степен:).
Подчертавам, не им давай повече щети и не ги прави по-леки от оръжията, чиито аналози са, нямаме основание да смятаме, че добрите европейски оръжия са по-некачествени. Говоря за исторически основания, популярната литература не се счита за такова!

Публикувано: чет юни 28, 2007 12:05 am
от BatGojko
Към това може да добавиш по-висока здравина на метала - нали все пак са много здрави катаните (не, че е намяло здрави и европейски мечове, но за катаните е пословично).
А и ако споделиш какво искаш да им прикачиш като качества ще е по-слесно да помагаме - обикновено всяко допълнително качество трябва да се компенсира по някакъв начин, за да не се превърне катаната в единственото желано оръжие на континента и само цената да е проблема. И не бяха ли писани доста идеи по въпроса?

Публикувано: чет юни 28, 2007 10:33 am
от Andras
Към това може да добавиш по-висока здравина на метала - нали все пак са много здрави катаните (не, че е намяло здрави и европейски мечове, но за катаните е пословично).
Мня, катаните са гънати по технология. Вече имаш такава механика, не че е много адекватна, нека Слънцето я ползва.

Публикувано: пет юни 29, 2007 3:18 pm
от BatGojko
"Мня", в смисъл, че няма толкова здрави европейски мечове ли?

Публикувано: пет юни 29, 2007 10:18 pm
от Andras
Мня, че катаните са по-здрави само в нечии мечти. Най-малкото показател 'здравина' няма, но не карайте Стефан да ви прави крато въведение в съпромата.

Публикувано: съб юни 30, 2007 8:18 am
от lowstef
Катаните просто са били максимално "изтискани" откъм качество на материала. И понеже винаги са се правили в малки бройки само за избрана малка класа е можело да се поддържа едно постоянно високо ниво на качество. В Аксиом това се изразява с много успехи при употребата на СУ Ковач, с които могат да се купуват разни качества като "олекотено", "заздравено" и т.н. А и дизайнът им е бил опитмизиран за работа по небронирани/слабнобронирани противници, където наистина са можели да разполовят човек от главата до таза без особени усилия или да отсекат с един удар няколко глави на престъпници (така са били тествани понякога).

Какво тсава междувременно с европейските мечове. Нуждата от относително по-масово производство за постоянните войни неизбежно сваля общото качество. Използането на машини (движен от водно колело огромен чук, например) е позволявало да се повиши занчително поризводителността, за сметка на възможността от прецизна работа и съответно... Обаче, при работа по единични бройки от големи майстори, резултатите са били не по-лоши от японските или кои да е други. в термини на системата - ако имаш достатъчно успехи от УФУД-а може да си позволишда "купиш" същите качества на меча си. Тук се появява и въпроса с предназначението ма меча. В нашия край на света използването на някаква степен на бронева защита е било масово разпространено. Европейците бързо са разбрали, че, за да елиминираш някого от битката, не е нужно да го разполовяваш през кръста (то с броня е и доста по-трудно), а просто да го мушнеш на някое подходящо място. Да не говорим за масовата практика по взимане на пленници за откуп - за две половини труп няма да вземеш пари, но за един намушкан, пленен, закърпен и излекуван (що-годе) враг можеш. Като цяло европейските мечове наблягат на способността да пробията някаква броня. Възможността да се изправиш и пред небронирани възстанали селяни също е взимана предвид, но никой не се е вманичавал да ги разсича по наполовина, в тази насока се е работило повече или по-малко на принципи на достатъчния минимум. После идва Ренесанса с разните му дуельорски оръжия и т.н. при които имаме колкото технология (били са всъщност доста здравички за габаритите си), толкова повече кулутрно влияние.


Всичко писано по-горе е по принцип, признавам наличието на изключения и правото ви да ме просветлите (и не само мен) относно тях. Също така не претендирам за окончателност на моето мнение, готов съм и чужди гледни точки да чуя/видя по въпроса. :2cent:

Публикувано: ср юли 18, 2007 8:07 pm
от cherno_slance
Тъй, предлагам нещо конкретно, но предварително казвам, че е само предложение и съм готов да изслушам всеки, независимо от мнението му.

1) предлагам да причислим вакидзаши-то, катаната и дългата катана към клас екзотични, като прибавим към тях (който вече го има по система), както и две други оръжия, като тройния катар, леката нагина.
2) предлагам показателите, върху които се формира атаката да са следните:
Пр, Л за вакидзашито,
Л, Пр за катаната
Л, Си за дългата катана

3) Предлагам да причислим изискванията за минимална сила, както и ТД и Щетата на оръжията по следния начин:
Вакидзаши като къс меч, катана като обикномен меч, дълга катана като двуръчен меч. Съответно вакидзашито е за една ръка, катаната може с една и две, а дългата катана е двуръчно оръжие. Не за друго, а защото минималната сила, ТД и щетата са взаимосвързани и там няма как да се пипа без много сериозен риск за баланса на системата. Но ако някой има някакво предложение по този въпрос, ще му бъда благодарен до го чуя.

4)
Специалните атаки ги избрах по лична преценка (което значи, че може да съм сбъркал) и на основа спарингите, които съм наблюдавал. Сигурно съм сбъркал и ще е нормално да има забележки точно тук. Предварително ви благодаря за уточненията и поправките :thumbsup:
4.1)
вакидзаши, спец. атаки:

- бърза атака
- допълнение
- прицелване
- финт
- контриране
- блокиране

Поне личното ми впечатление е, че това е оръжие, което е създадено с една единствена цел - агресивно водене на битката, взимане на инициативата и принуждаване на противника да мисли за защита. Това обяснява и избора на първите три специални атаки.
- прицелването и финта са присъщи на оръжията с размерите и тегло, близки до тези на късия меч. Подобни оръжия са по-дълги от кинжалите и доста по-леки от обикновенните мечове и саби, което ги прави пригодни за комбинацията прицелване и финт. Така е при късия меч например.
- Сложих контрирането на пето ниво, защото се иска определена степен на майсторство, за да "играеш" контриращо с оръжие като вакидзашито. То е създадено, за да върши работата на "бързия ляв-прав в бокса".
- Блокирането иска най-висока степен в СУ спец с фехт. оръжия, защото се постига най-трудно с такова оръжие.

4.2)
катана - за една и две ръце - спец. атаки:
блокиране
контриране
прицелване
устрем
скорпион
откланяне

-Изобрът на спец. атаки Блокиране, контриране и прицелване не се се нуждае от продължително обясняване. Само да припомня, че катаната е основно оръжие, което става и за двубои и за мелета, а тези три атаки са може би най-универсалната комбинация за едно ръкопашно оръжие.
- спец. атаки разпаряне, устрем и скорпион... :) ... всички сме гледали как самураите отсичат нечия шия с един удар или нанасят на противника няколко поредни удара - при което части от ръцете, краката, торса и главата се разхърчат на всички страни! :twisted:
- отклоняване - иска майсторска степен, но самураите са най-известни с това, че са можели да отбиват стрели и да контролират противниковото острие.

4.3)
дълга катана - двуръчно оръжие
- контриране
- блокиране
- тежък удар
- устрем
-скорпион
- довършване

- Разликите в размера и теглото между катаната и дългата катана, като и това, че втората е изцяло двуръчно оържие ( с -4 към атака, ако се държи с една ръка), водят до разлики в специалните удари.
отпадат спец атаки прицелване и скорпион, а на тяхно място са хидра и довършване. Хидрата е логична предвид по-големия обсег, а довършването се обяснява с по-голямото тегло и категоризирането на оръжието като двуръчно.

П.П. Пак казвам, всичко горе написано е на стадий предложение. Ще съм ви благодарен, ако ми помогнете да направим по система тези оръжия.

Публикувано: ср юли 18, 2007 10:07 pm
от Sharky_Dog
Дотук добре, само силно не съм съгласен с 1), тъй като катаната и сие не са мечове, поне не в пълния смисъл на думата (Тоест са двуръчни, конкретизирам последните две, но имат 1 режещ ръб, нехарактерно за мечовете), но не са и саби. Между двете нещо средно е изключено да са към фехтовални. Оръжие с което може абослютно успешно да блокираш и да разсичаш противник от рамо до хълбок, определено не може да се причисли към фехтовално оръжия. За другите неща нямам забележки.

Публикувано: чет юли 19, 2007 12:45 am
от Miro
Оръжие с което може абослютно успешно да блокираш и да разсичаш противник от рамо до хълбок
...и един мармот с две алебарди...
Освен това....ъм.... почти няма оръжия, с които да не може да се блокира (камшик!? за друго не се сещам). Все пак това е една от основните функции на оръжието - да оцелееш!

Относно класа на оръжията. Понеже при работа с longsword съвсем адекватан техника са си "счупените" сечения от различни ъгли над главата (т.е. само от лакти и китки), които съм виждал че кендоците правят, предлагам поне при двуръчен хват катаната да е причислена към мечове. Пък където двуръчния, там и едноръчен :D

Публикувано: чет юли 19, 2007 8:42 am
от lowstef
........ :? :roll:
Японските мечове са си мечове. Броят на острите страни е почти без значение. В Китай правият (май беше цян) и кривият (дао) мечове се водят в една категория. Друг е въпросът, че техниките за използване на тези мечове са доста различни от "европейските" техники. Но това е като че ли по-скоро културна разлика, а не заради дизайна на мечовете. По-скоро дизайна се е повлиял от техниките за да ги направи по-ефективни. А после те са се развили за да използват дизайна и т.н.

Като се уговарям, че това е по-скоро принципно разсъждение за А16 Универсал (щото в Магландиум японско кътче засега няма), ще каже, че най-добре е японските мечове просто да се отделят в отделна категория, запазвайки системните характеристики от "нормалните" мечове, но евентуално с малко по-различни специални атаки (и се правят само от стомана, а-у). Което ще отразява достатъчно различния стил на използване (изисква научаване на отделно СУ Специалист), без да прави катаната някакво мега-убер-супер оръжие, както искат някои фенове на японското. Винаги може да се добави и забележка, че почти всички такива оръжия са правени с допълнителни успехи от СУ Ковач (определят се допълнително, но основно се препоръчва олекотяване и заздравяване) и съответната много по-висока цена.

Публикувано: чет юли 19, 2007 9:56 am
от cherno_slance
Идеята за отделен клас оръжия не е лоша, стига мнозинството да е съгласно. Могат да се добавят и още около три оръжия с по-екзотичен "привкус" - гъвкавия меч може да се прехвърли там, да се добавят нагина и катари (тройни). Като пълна екстра може да се сложи и онова оръжие, което използваше ченгето в "Тигър и дракон" - (разрязваш един кръг и го пресрещаш, при което получаваш четири малки остриета).

Благодаря, за като цяло положителните отзиви! :wink:

Публикувано: чет юли 19, 2007 5:00 pm
от BatGojko
За японкото кътче... абе има си го - той острова на фелините какво е? Така че може да се появят подобни екзотични оръжия, които да идват от там (все някога контакт ще се осъществи).
Правилно е да са си самостоятелен клас, а как точно ще е формулиран е съвсем отделен въпрос.
Сега конкретно за предложенията.
1. За всички е по-добре да се махне нивото с двете специални атаки - или финт или прицелване. Знам че съм оставил някои оръжия с по две атаки на ниво, но те са по-скоро изключение и то е за да ги направи по-атрактивни. Катаните не се нуждаят от допълнителна атракция - достатъчно е да им викаме катани и вече сме спечелили 50% от играчите си за тях ;)

Уакизаши:
- бърза атака
ОК, съвсем в духа на оръжието си е.

- допълнение
ОК и това става.

- изпреварване
Хммм, тук имам леки притеснения. Това стана по-фехтовално оръжие от рапирата така... Бих казал да махнеш тази техника въобще и да разпределиш следващите две, като сложиш едната тук - по-добре прицелване.

- прицелване, финт
Ок, но не на едно и също ниво.

-контриране
- блокиране

Бих разменил местата н апоследните две, тъй като реално контрирането има истински смисъл след добро блокиране и така реално правиш или излишно 12 степен на специализация или отваряш дупка до реалното ползване на бонуса от 10 степен.

Катана:
- блокиране
Убеден ли си, че искаш да имаш такова нещо с катана??? В стила на бой с катана не се залага особено на блоковете, още по-малко на ниско ниво на владеене. И тъй като ми се иска да им оставиме по 6 специални атаки, аз бих махнал именно тази, като започна директно от следващата.

- контриране
Тя без Блокада не е кой знае колко ефективна атака, та те разбирам защо си искал и блокадата, ама нещо блокадата не ми се връзва. Хм, ок, да оставим Блокадата, но да я вдигнем на по-горните нива, както и контрирането. Значи да махнем скорпион тогава и да подредим атаките ето така.

- прицелване
- разпаряне
- блокада
- контриране
- откланяне
- устрем

Дълга катана

- контриране
- блокиране
- тежък удар
- устрем
- скорпион, хидра
- довършване

Тук излишната атака (която не се връзва с концепцията) е Хидра. Отново се замислям за Контриране и Блокиране, но ти си знаеш. Помисли с какво би ги заменил, така че да направим катаните изцяло атакуващи, а не комплексни като мечовете.
Тук е момента да разясня логиката на специалните атаки на оръжията - мечовете са комплексни, те предлагат както атака, така и защита. Брадвите наблягат на щетите, фехтувалните наблягат на пинизите - скорост и интересни решения, като Хидра например и т.н.
Така че е добре да се види с какво катаните предлагат нов стил на игра. Те могат да работят главно за повишаване на атаката си в комбинация с високи щети но не и за защита например. Хидра е пинизчийско умение и не би трябвало да се дава на нещо, което е насочено към щети - не се връзва и визулано с дълги оръжия, и затова е дадено на ятагана.
А да, няма да е от вреда финалната атака на катаните да е уникална - такава, за която аз не съм се сетил - и да я донагласим накрая. Бях дал предложения за два нови вида специални атаки обвързани с успеха на Атаката. Те се връзват добре за финални атаки, особено ако катаната работи преди това за повишаване на атаката си.
[/i]

Публикувано: чет юли 19, 2007 8:34 pm
от cherno_slance
1)
Ок - при вадзакашито махаме СА изпреварване и разменяме местата на блокиране и контриране
2)
при катаната махаме СА скорпион и разменяме местата на откланяне и устрем
3)
при нодаши-то махаме СА хидра

Хм - По въпроса за повишаване атаката на оръжието - скорпиона по принцип е начин да се повишава атаката, а устрема идва в съчетание, защото неутрализара "цената" на скорпиона. По тази причина предлагам все пак да не махаме скорпиона от обикновенната катана.

Публикувано: пет юли 20, 2007 5:57 pm
от BatGojko
Устрема е точно за катаната - веднага мога да си го представя. Ако не искаш да махаме Скорпион, махни нещо друго. Виж как ще се получи накрая, огледай дали не си забравил някоя подхопдяща атака и пусни новото подреждане.

Публикувано: ср авг 08, 2007 12:49 pm
от cherno_slance
След всичко обсъдено, предлагам окончателен вариант. И трите оръжия имат по шест атаки, както предложи Бат Гойко. Позволих си да не се съглася със второ предложение и оставих блокирането с вакидзаши-то и нодачи-то да се достига на по-горна степен от блокирането. Причините за това са колкото свързани с "характера" на оръжията, толкова и с цел системен баланс. Колкото до гъвкавия меч - ще го оставя при фехтувалните, защото като механика го усещам по-родствен с рапирата и ятагана, отколкото с катаните.

1) Причисляваме вакидзаши-то, катаната и дългата катана към клас екзотични, като прибавим към тях (ще ги има по система) и две други оръжия, като тройния катар и леката нагина.

2) Показателите, върху които се формира атаката да са следните:
Пр, Л за вакидзашито,
Л, Пр за катаната
Л, Си за дългата катана

3) Изискванията за минимална сила, както и ТД и Щетата на оръжията ще са по следния начин:
Вакидзаши като къс меч, катана като обикномен меч, дълга катана като двуръчен меч. Съответно вакидзашито е за една ръка, катаната може с една и две, а дългата катана е двуръчно оръжие.

4)
Специалните атаки

4.1)
вакидзаши, спец. атаки:

- бърза атака
- допълнение
- прицелване
- финт
- контриране
- блокиране

4.2)
катана - за една и две ръце - спец. атаки:
- блокиране
- контриране
- прицелване
- устрем
- скорпион
- откланяне

4.3)
дълга катана - двуръчно оръжие
- контриране
- блокиране
- тежък удар
- устрем
-скорпион
- довършване

Публикувано: ср авг 08, 2007 10:41 pm
от BatGojko
ОК, съгласявам се с това. Ще ги обработя за официалните допълнения. Ако успееш да ми пратиш навреме и останалите ще е супер, защото в момента оформям официалните допълнения като подлистник и освен на сайта ще се появят и във всички бройки останали от допечатаните Аксиом, които все още са из книжарниците (с допълнителна подвързия към тях - за това, като сме готови с новата корица)

Публикувано: пет авг 10, 2007 3:45 pm
от cherno_slance
1)
Първо, мерси, за одобрението.
2)
Виж дали имаш забележки към гъвкавия меч, който остава към клас фехтувални.
3)
За тройния катар и нагината.
3.1)
Троен катар
Показатели: Прецизност, Сила
ТД за атака: 5
Обсег - всеки от трите шипа стърчи пред ръката с 20 до 25см.
Щета - 3 зара прободна. Особеност - заради перпендикулярната ос на дръжката спрямо остта на оръжието, позволява добавяне на до 3т от БЩ към оръжието.
Тегло: 1,5 до 2 кг, минимална сила 5 за една ръка, не се ползва с две
Специални атаки:
Блокада
контриране
Избиване
Устрем
Разпаряне
Пронизване
Причина - заради формата на остриетата и "обтекателите", които вървят назад по предмишницата, оръжето има възможност за подобрено блокиране, а малкото тегло и здравият хват позволяват контриране. При съприкосновение с прот. острие трите шипа на тройния катар позволяват приклещване, което системно е отразено с Избиване. Самото то обаче е компенсирано от сравнително ниския демидж на оръжието.
Устрема, разпарянето и пронизването са свързани отново със специфичното поставяне остта на дръжката, което позволява влагането на допълнителна сила в ударите, както и "връткане" на оръжието по остта на предмишницата след като веднъж е било забито в противника.

Нагина: - дължина на острието - до 50 см, дръжка 1м, топче за противотежест на острието.
Показатели: Ловкост, Прецизност
ТД за атака: 6 - защото макар и двуръчно, оръжието е напълно балансирано (което от друга страна води и до малка за двуръчно оръжие щета)
Обсег - мисля, че трябва да е 2,5
Щета - 3 зара сечаща.
Тегло: 2,5 до 3 кг, минимална сила 5 до 6 за две ръце, не се ползва с една
Специални атаки:
Изпреварване
Контриране
Бърза атака
подсечка
хидра
атака със скок

Обяснение: Изпреварването, контрирането, бързата атака се обяснява с лекото тегло и приличният обсег на оръжието.
Подсечката и хидрата - с комбинацията от обсег и сечаща щета (последното означава, че оръжето се използа отново чрез удари които имат кръгова траектория).
Атаката със скок всъщност е екстрата на оръжието.... принципно се стаква с хидрата, но ако ти се струва прекалено напомпваща оръжието, може да я сменя с друго.

Публикувано: пет авг 10, 2007 4:37 pm
от BatGojko
Къде са атаките и хар. на гъвкавия меч? Иначе, откъм системна гледна точка няма проблем да е към фегхтовали, но едва ли е особено разпространен и затова би могъл и да си остава в екзотични.
За Катара да попитам 3 е максимално допустимата БЩ за удара или за зар щета?
За Наината - тя не се ли е ползвала и от кон? Аз имам някакви такива спомени. Следователно се е ползвала с една ръка - няма нужда да го забраняваме. А и мое да получи бонус при ползане от кон (нещо специфично, не стандартния бонус, който така и така си е там).

Публикувано: пет авг 10, 2007 4:45 pm
от hameleona
Гъвкъв Меч - клас фехтувални
първични показатели към Атака: прецизност, ловкост
изисквания: Прецизност 10, Ловкост 10, Интелект 10,
ТД за атака - 6тд
щети - 4 зара сечаща*
Размер и МР: 80-100см, МР=2
Обсег- 2м
тегло- 2кг
Минимална сила за ползване - 4 СИ за две ръце, 6 СИ за една ръка. ( Подобно на обикновенния меч, оръжието може да се използва и с две ръце и тогава се добавя още един зар щета, но срещу съответната цена - взима допълнително 1 ТД за атака (става общо 7тд за атака).
цена - 300+материали
материали - стомана. не може от бронз
Описание: острието е право, дълго между 80 и 100см, широко е 3см, едностранно заострено, задния ръб е дебел до 2 милиметра. Острието е гъвкаво, а основната тежест е в дръжката, при което центъра на тежеста е на сантиметър, - два пред обикновенния, кръстовиден предпазител. На края на дръжката има топче, позволяващо испански хват, което често е вдълбано, за да се инкрустира кристал (но не винаги разбира се - кристалите струват майка си и баща си).

СУ с гъвкав меч:
1) блокада**
2) Контриране
3) Отклоняване
4) Продължение, устрем
5) скорпион
6) хидра

* Наказанието към бронирани противници трябва да изчезне. Реалистично е да има такова, но системно при другите оръжия от клас фехтувални това е отразено чрез малката им щета (каквато е щетата и на гъвкавия меч). Чистият демидж от ятаган или г. меч след редуциране от Щ/4 се свежда статистически до 4,5, до шест точки.

** Ятаганът има такав спец. "удар", а той определено не е оръжие, с което можеш да направиш твърдо спиране на двуръчен меч. Друг е въпросът, че и двуръчният меч има блокада, а неговата механиката на движенията е съвсем различна. Тоест става въпрос за различни похвати, които системно имат еднакъв ефект. Става въпрос и дали едно гъвкаво оръжие трябва или не трябва да има наказание към париране. Това е дискусия, която ще ни отведе до безкрайни разисквания какво различните бойни изкуства разбират под "отработване" на противниковия удар... Но това е тема на друга дискусия.
Така, перфектно, сега вече в аксиом ще си имаме азиатски оръжия. Само да си имахме азиатци поне щеше да е хубаво :):):)

Публикувано: пет авг 10, 2007 6:22 pm
от Andras
Оръжията не са толкова азиатски/американски/европейски, колкото 'създадени за еди какво си'. Респективно, като правиш оръжие, имаш пред себе си два въпроса:

Могат ли да го направят?

Трябва ли им да го правят?

Могат ли да го направят - ми да, могат.
Трябва ли им да го правят... Ми, малко по-спорно е.
Първо, ако си говорим за едноръчни мечове 10-12 по Оукшот и без това са си достатъчно гъвкави, извиват се под доста голяма дъга. Ако нещо е още по-еластично, то вече ще заприлича на лист ножовка кажи-речи.
Да, това нещо ще реже хубаво, дори прекрасно, но ако няма нещо, което просто да хване и да го отклони, например коя да е плетена ризница, демек нашето оръжие ще бъде полезно основно за бой със стриптизьори . А в Магландиум неща с ризници има много, да не кажем твърде много и това налага известни силни ограничения към вероятният му ареал на разпространение. Така остановяваме, че единственото място където ще прокопса гъвкавия меч е Фелинозия или както се казва там острова на котките. Ми честно казано - прекрасно се връзва, да им дадем катаните, някоя друга нагината и да приключваме с въпроса.

Публикувано: съб авг 11, 2007 3:25 pm
от cherno_slance
1)
Андрас, дискусията за това колко гъвкъв е всъщност гъвкавия меч и що е то бронебоен ефект при леките оръжия вече я водихме. Аз самият съм с две ръце за това оръжия като рапирата, ятагана, късия меч и т. н. въобще да не правят щета, когато попаднат в броня от плочки, пък срещу кираса да не говорим.
Системата обаче се е задоволила да реши този въпрос с малък брой зарове за щета - при подадане на рапира в ризница, която редуцира 3-пъти щетата, от удар със демидж около 16/17 (от които 4т заради спец. в оръжия и около 2 от БЩ) точки остават 5. Съгласен съм с теб, че тези 5 точки са нещо, което в реалността няма как да се получи при попадане на рапирата в добре изкован нагръдник. От друга страна в реалността удар със същата тази рапира във шията убива също толкова ефикасно, колкото и удар с което и да е друго оръжие в тази област.
Но в Аксиом не е така - системата дава някаква щета на оръжието при попадане в броня (макар и редуцирана), но общо, като цяло, намаля демиджа на лекото оръжие спрямо тежкото. Аз лично съм съгласен леките оръжия въобще да не правят демидж, когато попаднат в броня, но за сметка на това поразяващият им ефект при попадане в живо месо да бъде увеличен (тоест приближен до този на по-масивните оръжия). Защо ли - защото удар до дръжката с 25 см острие в черния дроб ще убие дори гигант, а разкъсването на външната обвивка около черния дроб ще докара шокова щета в размер на основната щета. Ослепяването може да се постигне и с камшик с неговото зарче-две, съсичащ удар в мишницата оставя ръката без сухожилия независимо колко е силна, а главата на едноръчния чук ще раздроби нечие коляно или рамо независимо дали мишената тежи 45 или 250 килограма чиста мускулна маса.

В реалността телата са безкрайно уязвими и именно за да бъдат предазени, се взимат брони. Идеята на бронята не е, за да редуцира щетата от една рапира, а за да я спре да не те перфорира. В Аксиом обаче не е така - леките оръжия също правят щета, когато попадат в броня, но като цяло имат по-малко демидж. Лично за мен това е компромис, но как да го кажа.. необходим компромис. Поне в този си вид системата има нужда от него - за следващите версии ще видим.

2)
3т от БЩ към всеки зар, Бат Гойко - както е при двуръчните оръжия, когато се държат с две ръце. Обяснението е именно в специфичната конструкция на оръжието - но ако това заплашва да промени баланса, може да се махне.

Публикувано: съб авг 11, 2007 9:00 pm
от BatGojko
Не, не вреди на баланса (илипоне на този етап не мога да го видя). Просто питах, за да се изясним, защото така записана не се разбираше.
Това за леките оръжия, броните и т.н. се решава много лесно, ако се направи бронята да редуцира твърда щета. Така беше в А16 по време на бетата - мне, определено не работеше добре във варианта, в който го бях направил. ЗАтова и съм приложил този с редуциране, но не и премахване на щетата от броните. Не е реалистично, но поне не чупи играта и не превръща добре бронираният герой в напълнонеуязвима мишена.
По въпросът има и други решения, които лично на мен ми допадат, но за момента това работи. Единствено не може да се отрази добре убийственият единичен удар, характерен за живота, но како да се прави. В следващите версии на правилата ще е различно така и така.

Публикувано: съб авг 11, 2007 11:25 pm
от Andras
Не е реалистично, но поне не чупи играта и не превръща добре бронираният герой в напълнонеуязвима мишена.
За това има няколко лека, като се започне с исторически достоверните - арбалет, алебарда, специфични техники с меч и борцови похвати. На практика във всяка по-сериозна система има бронебройност, предназначена за справяне с тенекета.

Публикувано: пет авг 17, 2007 7:20 pm
от cherno_slance
Има грешка в СА на гъвкавия меч.
1) Отклоняване отива на 6-то ниво на мястото на Хидра, която се премахва
2) На мястото на Отклоняване трябва да се сложи Прицелване.

Обяснение: Хидрата е нетипична СА за този тип оръжие.

Публикувано: съб авг 18, 2007 10:11 pm
от BatGojko
Ок, така ще си го запиша. Все още не съм стигнал до официалното им оформяне, така че не е късно за промени.

Публикувано: пет окт 12, 2007 11:43 pm
от keater
Хммм, може да прекалявам с анимета за самурай, но за умение 6 ниво може да се ползва нещо от типа Battoujutsu (не съм сигурен за превода, но общо взето е изваждане на катаната от ножницата за да се отсече част от противника с 1 удар). Не съм мислил прекалено сериозно за това как може да се формулира, но може да се добави за прибиране и изваждане на оръжието допълнителни ТД и да се овеличи щетата или нещо такова. Всъщност е само идея, която ми дойде сега - не ме убивайте ако е тъпа моля.

Публикувано: съб окт 13, 2007 12:18 am
от Sharky_Dog
Вероятно прекаляваш да :wink:
Аз доколкото помня, в книгата май имаше правило за атака още с изваждането директно, но може и само да е загатнато. Все пак не виждам това какво общо има със системата за 2 оръжия :roll: ?

Публикувано: съб окт 13, 2007 12:29 am
от keater
Вероятно прекаляваш да
Аз доколкото помня, в книгата май имаше правило за атака още с изваждането директно, но може и само да е загатнато. Все пак не виждам това какво общо има със системата за 2 оръжия ?
Мииии, едно от оръжията е катана? Може и да има и да не съм го забелязал :oops: специално ще потърся :)

Публикувано: съб окт 13, 2007 12:14 pm
от hameleona
Мммм... чел ли си? Кое в Аксиом дава смърт с 1 удър?