Специалист в бойно изкуство

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

martimart
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пон мар 05, 2007 8:59 pm

Специалист в бойно изкуство

Мнение от martimart » ср юни 27, 2007 9:57 pm

Специалист в бойно изкуство: кунг-фу

Понеже някъде прочетох, че искате нещо по-екзотично в Магландиум, реших, че мистичните, древни бойни изкуства, като кунг-фу ще са нещо интересно. Извинявам се за самото име- кунг-фу, но не можах да го измисля да звучи по-фентъзи. Извинявам се и ако нещо не сам го направил както трябва, но след като изразите мнение ще го поправя. Според мен проблема е, че има прекалено много придобивки и може би ТР зо 0 степен, трябва да са 10, но вие преценете. :)

Отдалите се на това мистично изкуство, прекарват по-голямата част от живота си в неговото изучаване.( още от ранна възраст) Старите и мъдри учители преподават своите знания на младите си ученици, докато те не ги надминат по умения. Често съществата, овладели тази система от движения и техники, са тайнствени и неразбрани от околните. За такова същество не е проблем да обезвреди обикновен селски крадец и мошеник, или дори да се справи с числено превъзхождащ го враг.
Изисквания- 12 ловкост и 12 прецизност
Цена за придобиване на 0 степен- 5 ТР +5 за гиганти и джуджета
Придобивки- Бойна серия- Овладелите кунг-фу придобиват изключителна бързина и ловкост, затова могат да нанасят удари(само невъоръжени ) много- по бързо от останалите. Могат да извършат серия от удари с ръка, или крак, като цялата серия изисква толкова ТД, колкото и обикновените атаки- с ръка 5ТД, с крак 6ТД. Броя на ударите се определя с СУ/2. Щетата за всеки удар се смята по отделно.
Забележка: серията може да се извършва само върху един противник.
На 8 степен увеличава Реакцията с +1
На 9 степен увеличава атаката на крак с +4 и с ръка с +1.
На 10 степен придобива умението Медитация- Героят изпада в транс за определен период от време, който се определя с 1 зар/2. Когато медитацията приключи отнетите ЖТ на героя се възстановяват напълно, освен ако не е останал само на 20%, или по-малко % Жизненост, в такъв случай се възстановяват отнетите ЖТ/2. Базовата защита на героя се увеличава + 4, а Базовата атака +2, това също е за определен период от време, който се измерва също с 1 зар/2.Ефекта на медитацията трае 1зар/2 часа!!!
Забележки: Медитацията може да се извършва само на спокойно място- в тиха стая, или най-добре сред гората, или в планината. Не може да се извършва по време на битка! Докато медитира героят е напълно беззащитен, от околната среда. Ако някой го атакува по това време, не може да използва никакви защитни действия.
На 11 степен героят научава умение Премятане- Умението да обезвредиш значително по-тежък и едър противник от теб. Използва се като мигновено действие, изчислява се по УФУД – 3 зара + Умение> 16 + Усложнение. Ако противника е с 90 кг по-тежък, или с равно, или по-малко тегло от това на създанието с Специалист в бойно изкуство, то наказание няма. Ако е до 100-200кг по-тежък усложнение + 5, ако е над 200 кг + 7.
Забележка: не може да се прилага на гигантски същества, като Големи и други. Съществата, на които се прилага трябва да са с приблизително сходен размер, с този на прилагащия.( това включва и гиганти). Може да се прилага само, когато противникът атакува с ръкопашно оръжие, или невъоръжен, или е на един метър от прилагащия. При успешно действие противникът се озовава на земята и получава 2 зара Шокова щета.
На 12 степен увеличава максималният показател на расата за Ловкост и Прецизност с +1. Намалява времето нужно за Медитацията с -1 час, (но времето не може да бъде по-малко от час ) и увеличава периода, през който действа Медитацията с + 1 час.
Последна промяна от martimart на чет юни 28, 2007 11:29 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср юни 27, 2007 11:02 pm

Серията удари е бзеумно силна, особено комбинирана с бонусите към атака от 9-то ниво. Може да се позволи всеки следващ удар да намалява изискуемите ТД с по 1 до мимиум 2 или 3, подобно на Поток от изстрели. А може и да се сложи наказание към атаката, което ще се компенсира както от многото атаки, така и от невъзможнстта от един момент насетне за активни действия.

Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма

Различните бонуси от 9-то ниво са странни. Защо повече за крак, отколкото за ръка? Има стилове кунг-фу, които почти не удрят с крак. И защо са там, след като вече има СУ Ръкопашен бой.

То и това си е проблем - кунг-фу не е стил, то е събирателно понятие за мнооооогото стилове на китайските бойни изкуства.

Медитацията има нужда от оправяне. Има някаква идея, но в момента е леко замазана.

Като цяло - не е зле, но има нужда от оправяне. Остави му една-две-три бойни техники, махни бонусите към атаката (за това си има друго СУ), евентуално остави медитацията, но променена (засега не мога да кажа точно как, трябва да седна да помисля) и ще стане. А да - друго име!
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср юни 27, 2007 11:37 pm

lowstef написа:Серията удари е бзеумно силна, особено комбинирана с бонусите към атака от 9-то ниво. Може да се позволи всеки следващ удар да намалява изискуемите ТД с по 1 до мимиум 2 или 3, подобно на Поток от изстрели. А може и да се сложи наказание към атаката, което ще се компенсира както от многото атаки, така и от невъзможнстта от един момент насетне за активни действия.

Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма
Серията е силна, но специалистите в ръкопашен бой и сега си правят атаките за минималните 3 ТД, така че предложението ти не е особена промяна. По-полезно би било да се позволи действие, подобно на поток от стрели, при което атаката се повишава с всеки следващ удар, макар че те и сега са едни от най-силните специализации за бойците:).
За нунчакото се изказа неподготвен, прототипът му е точно от въпросното стилово направление, включително трисекционната тояга, а някои стилове го включват с претенции за традиционо оръжие на стила:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

martimart
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пон мар 05, 2007 8:59 pm

Мнение от martimart » чет юни 28, 2007 1:09 am

мерси, ще го коригирам! като решиш как точно да коригирам медитацията кажи! :)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юни 28, 2007 9:59 am

lowstef написа: Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма
Нунчако има и в аксиом, нарича се буздуган с верга, само сета картинката подвежда леко, че вместо от две тояжки едната е заменена от масивна оловна топка с шипове по нея ;)

Медитацията* доста се препокрива с друидското самолечение сред природата.
Можеш да я сложиш по време на битка, като героя я обяви в началото на рунда и изразходва всичките си ТД за нея (без умората), губи инициативата (действа последеден) и възтановява СУ ТЖ, като за всяка 1ТЖ заплаща 2,3, 4 или там подходящо количество ТМ. За препоръчване 4 или по-малко, защото иначе може да си приложи „лукуване на леки рани“.
Извън битка за един час медитация възтановява 2хСУ точки живот.

*Тъй като в посочения от мен пример медитацията е обвързана със степента на СУ-то, то тя може да се даде още с придобиване на умението.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет юни 28, 2007 10:29 am

Гади ми се, а утре имам изпит. Трябва известно време да правя нещо абсолютно несвързано с работата ми и тази тема изглежда добре:
Често съществата, овладели тази система от движения и техники, са тайнствени и неразбрани от околните.
Как става тоя номер - от много бой в главата губят комуникативни умения, или медитацията на отворен прозорец им влияе зле?
Докато медитира героят е напълно беззащитен, от околната среда. Ако някой го атакува по това време, не може да използва никакви защитни действия.
Демек - спи? Защо точно медитацията трябва да дава физически благини, а не нещо духовно?
Ако противника е с равно, или по-малко тегло от това на създанието с Специалист в бойно изкуство, то наказание няма. Ако е до 100-200кг по-тежък усложнение + 5, ако е над 200 кг + 7.
До 100 или до 200? Кое от двете?
И как става тоя номер - ако тежи колкото мен, всичко е ОК. Ако тежи с 1 кило повече - +5 усложнение?! Е гати мистичния един килограм.
Може да се прилага само, когато противникът атакува с ръкопашно оръжие, или невъоръжен.
А какво пречи да го приложа по някой, дето е решил да ме стреля с лък от един метър? И не ми казвай, че няма такива хора.

martimart
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пон мар 05, 2007 8:59 pm

Мнение от martimart » чет юни 28, 2007 11:31 am

100-200 кг, означава, че между 100 и 200. Сега малко го пооправих, надявам се да ти стане по-ясно. Прав си за това с Премятането и него коригирах!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет юни 28, 2007 12:00 pm

На мен ми е ясно, че на теб ти е неясно.

Погледни предния ми пост и се замисли за магическия 100-ен килограм!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет юни 29, 2007 9:25 am

Андрасе, винаги ще има граничен килограм. Бойните изкуства не са точна наука, иначе щяха да се изучават във ФМИ-то като задължителна дисциплина.
Мартимарт, обвържи го с МТ, вместо с килограми и разгледай за примери за мехнаиката атаките на Специалист в Борба.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет юни 29, 2007 3:47 pm

И ги разгледай както са проименени с официалните промени от сайта, за да не се движиш назад спрямо промените.
А че има предел, който може да е от 1 кг има - не е случайно, че Световния рекорд в дигане на тежести се подобрява с 0,5 обикновено. Но това е друга история. Виж в системата е по-добре да е обвързано с разлика в МТ, защото разлика от 100 кг е едно, когато ти самият тежиш 45 (елф си явно) и съвсем друго, ако ти самият тежиш 150 (сиреч си гигант), както и ако показателя ти за СИ е 5 или пък е 15.
До тук не виждам особена причина за наличието на това СУ във вида, в който е. За мен, въвеждането на бойни стилове би било най-подходящо да става както е специализирането в Магическа школа и да е съвсем различно като механика от основните СУ. Това значи, че боусите на 12 ниво може по никакъв начин да не са обвързани с основните показатели, а пък самото бойно изкуство не да увеличава атаката, а да определя стила ти на бой.
И за да не съм голословен, ще дам пример за насоки на мислене.
1. Кунг фу (макар и да е общо, ще го ползвам, като визирам най-популярнат аформа на У-шу) - боят е гъвкав и бърз, значи умението може да повиши скоростта на ударите чрез определена механика, като например серия от последователни успешни удари, като всеки от тях е по-бърз от предишния до достигане на 1 ТД за удар - без никакви бонуси към Атака с ръка или крак и с възможни наказания към силата (във филъм на Дискавъри, представителят на Кунг фу удряше най-бързо с ръка от всички, но за сметка на това най-слабо).
2. Карате - Да приемем, че това е нещо различно (ще ползвам киокушин за основа) от Кунг-фу и да дадем бонуси на сила и поносимост на удари. Ударите на специалистите в това СУ стават по-силни, но и по-изтощителни - водиме се от правилото "един удар и боят приключва", затова може да си позволим да вкарваме цялата си сила в специалните удари. Може би е удачно обвързване на ударите и маната, която влагаме в тях. Разрешаваме поносимост на болка за сметка на мана (има го като магически заклинания, но тук може да е под друга форма);
3. Айкидо (или Айкиджуцу, за да е малко по-бойно) - защитно бойно изкуство с висока форма на контрол. Специалните движения трябва да позволяват отнемане на инициативата, изпълняване на мигновенни действия и т.н. контраатаки, които да водят до насочване на силата на другия в негов ущърб - колкото по-висока е потенциалната щета на успешно контрирната атака, толкова по-ефективна е контрата... и т.н.

От написаното по-горе си личат няколко неща:
1. Запознат съм с доста бойни стилове ;)
2. По-важното от констатацията в 1 е, че за да се обърне един боен стил в СУ, той трябва д асе познава добре и да не се прекалява с фаворитизирането му.
3. Не може да се създаде само едно СУ за специализация, тъй като няма да предложи достатъчно интересно разнообразие;
4. Като се замисля, би следвало различните БИ да са СУ, които се възползват успешно от СУ Спец. в юмручен бой и от СУ Борец, независимо дали се изисква да си развил съответното СУ или не. Даже мисля, че е по-добре да не го изсикват, но да се допълват успешно - така де, къде ще удряш, ако не си си вдигнал атаката с ръце чрез СУ Спец. в юмручен бой (баси дългото име съм му измислил на това СУ - напоменте ми да го скъся ;) !).
5. Сигурно има и други изводи, ама ме разсеяха и вече не моге да се сетя ;)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юни 29, 2007 4:43 pm

БатГойко, а да се замисли, че може би един Майстор на (произволно оръжие) ще е хубаво да се направи? Щото май лекинко ще се бъгне баланса.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет юни 29, 2007 5:03 pm

Майстори в оръжия си имаме и сега. Идеята на подобни добавени СУ-та е не да превръщат героите в Мечки, а да им предлагат различен стил на игра иако не го постигат, то значи не са нужни. Балансът е нещо относително - и в момента в А16 си има СУ-та, които са по-използвани и обичани от други, но пък това не прави останалите излишни. Важно е само да не се достига до "ултимативното и мега задължително СУ".
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет юни 29, 2007 10:16 pm

Добре бе Гойко, толкова ли е трудно да го загладио - до 20 +1 до 40 +2 до 60 +3... А не директно от 100 нагоре - +5?! Какви гранични килограми, какво чудо?!
колкото по-висока е потенциалната щета на успешно контрирната атака, толкова по-ефективна е контрата... и т.н.
Не мисля, че работи. Дали млатиш някой с вестник или палка е едно и също движение, което по един и същи начин можеш да обработиш. Щетата на двете е... различна.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед юли 01, 2007 1:16 am

Принципно съм съгласен и с двете ти забележки, но да допълня за втората (касаеща айкидо). Това беше просто пример за вид механика, която може да се приложи и да е едновременно и логически близка до общоприетото схващане за айкидо - колкото по-силна/силова е атаката (да кажем по-ясно, широко движението), толкова по-лошо летиш (ако не е особено миролюбив "тори" - и в същото време обвързано с някакви параметри от системата - щетите, или потенциалните такива - за да има лесен начин на прилагане, а не за всеки удар да се мисли колко точно е бил подходящ за контра той. В този ред на мисли, може да се ползва разлика между успеха на атаката и на контраатаката, или нещо от тоя род.
За момента не съм се захващал сериозно със създаване на подобни СУ, тъй като считам, че има други, по-важни неща за доизглаждане по А16, оправянето на които би могло да допринесе повече, отколкото добавяне на специализации в невъоръжения бой (макар, че те пък са атрактивни и желани от играчите).
Все таки, дискусията за тях си тече и всяко едно предложение е от полза.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори