Специалист в бойно изкуство
Модератори: hameleona, Модератори
Специалист в бойно изкуство
Специалист в бойно изкуство: кунг-фу
Понеже някъде прочетох, че искате нещо по-екзотично в Магландиум, реших, че мистичните, древни бойни изкуства, като кунг-фу ще са нещо интересно. Извинявам се за самото име- кунг-фу, но не можах да го измисля да звучи по-фентъзи. Извинявам се и ако нещо не сам го направил както трябва, но след като изразите мнение ще го поправя. Според мен проблема е, че има прекалено много придобивки и може би ТР зо 0 степен, трябва да са 10, но вие преценете.
Отдалите се на това мистично изкуство, прекарват по-голямата част от живота си в неговото изучаване.( още от ранна възраст) Старите и мъдри учители преподават своите знания на младите си ученици, докато те не ги надминат по умения. Често съществата, овладели тази система от движения и техники, са тайнствени и неразбрани от околните. За такова същество не е проблем да обезвреди обикновен селски крадец и мошеник, или дори да се справи с числено превъзхождащ го враг.
Изисквания- 12 ловкост и 12 прецизност
Цена за придобиване на 0 степен- 5 ТР +5 за гиганти и джуджета
Придобивки- Бойна серия- Овладелите кунг-фу придобиват изключителна бързина и ловкост, затова могат да нанасят удари(само невъоръжени ) много- по бързо от останалите. Могат да извършат серия от удари с ръка, или крак, като цялата серия изисква толкова ТД, колкото и обикновените атаки- с ръка 5ТД, с крак 6ТД. Броя на ударите се определя с СУ/2. Щетата за всеки удар се смята по отделно.
Забележка: серията може да се извършва само върху един противник.
На 8 степен увеличава Реакцията с +1
На 9 степен увеличава атаката на крак с +4 и с ръка с +1.
На 10 степен придобива умението Медитация- Героят изпада в транс за определен период от време, който се определя с 1 зар/2. Когато медитацията приключи отнетите ЖТ на героя се възстановяват напълно, освен ако не е останал само на 20%, или по-малко % Жизненост, в такъв случай се възстановяват отнетите ЖТ/2. Базовата защита на героя се увеличава + 4, а Базовата атака +2, това също е за определен период от време, който се измерва също с 1 зар/2.Ефекта на медитацията трае 1зар/2 часа!!!
Забележки: Медитацията може да се извършва само на спокойно място- в тиха стая, или най-добре сред гората, или в планината. Не може да се извършва по време на битка! Докато медитира героят е напълно беззащитен, от околната среда. Ако някой го атакува по това време, не може да използва никакви защитни действия.
На 11 степен героят научава умение Премятане- Умението да обезвредиш значително по-тежък и едър противник от теб. Използва се като мигновено действие, изчислява се по УФУД – 3 зара + Умение> 16 + Усложнение. Ако противника е с 90 кг по-тежък, или с равно, или по-малко тегло от това на създанието с Специалист в бойно изкуство, то наказание няма. Ако е до 100-200кг по-тежък усложнение + 5, ако е над 200 кг + 7.
Забележка: не може да се прилага на гигантски същества, като Големи и други. Съществата, на които се прилага трябва да са с приблизително сходен размер, с този на прилагащия.( това включва и гиганти). Може да се прилага само, когато противникът атакува с ръкопашно оръжие, или невъоръжен, или е на един метър от прилагащия. При успешно действие противникът се озовава на земята и получава 2 зара Шокова щета.
На 12 степен увеличава максималният показател на расата за Ловкост и Прецизност с +1. Намалява времето нужно за Медитацията с -1 час, (но времето не може да бъде по-малко от час ) и увеличава периода, през който действа Медитацията с + 1 час.
Понеже някъде прочетох, че искате нещо по-екзотично в Магландиум, реших, че мистичните, древни бойни изкуства, като кунг-фу ще са нещо интересно. Извинявам се за самото име- кунг-фу, но не можах да го измисля да звучи по-фентъзи. Извинявам се и ако нещо не сам го направил както трябва, но след като изразите мнение ще го поправя. Според мен проблема е, че има прекалено много придобивки и може би ТР зо 0 степен, трябва да са 10, но вие преценете.
Отдалите се на това мистично изкуство, прекарват по-голямата част от живота си в неговото изучаване.( още от ранна възраст) Старите и мъдри учители преподават своите знания на младите си ученици, докато те не ги надминат по умения. Често съществата, овладели тази система от движения и техники, са тайнствени и неразбрани от околните. За такова същество не е проблем да обезвреди обикновен селски крадец и мошеник, или дори да се справи с числено превъзхождащ го враг.
Изисквания- 12 ловкост и 12 прецизност
Цена за придобиване на 0 степен- 5 ТР +5 за гиганти и джуджета
Придобивки- Бойна серия- Овладелите кунг-фу придобиват изключителна бързина и ловкост, затова могат да нанасят удари(само невъоръжени ) много- по бързо от останалите. Могат да извършат серия от удари с ръка, или крак, като цялата серия изисква толкова ТД, колкото и обикновените атаки- с ръка 5ТД, с крак 6ТД. Броя на ударите се определя с СУ/2. Щетата за всеки удар се смята по отделно.
Забележка: серията може да се извършва само върху един противник.
На 8 степен увеличава Реакцията с +1
На 9 степен увеличава атаката на крак с +4 и с ръка с +1.
На 10 степен придобива умението Медитация- Героят изпада в транс за определен период от време, който се определя с 1 зар/2. Когато медитацията приключи отнетите ЖТ на героя се възстановяват напълно, освен ако не е останал само на 20%, или по-малко % Жизненост, в такъв случай се възстановяват отнетите ЖТ/2. Базовата защита на героя се увеличава + 4, а Базовата атака +2, това също е за определен период от време, който се измерва също с 1 зар/2.Ефекта на медитацията трае 1зар/2 часа!!!
Забележки: Медитацията може да се извършва само на спокойно място- в тиха стая, или най-добре сред гората, или в планината. Не може да се извършва по време на битка! Докато медитира героят е напълно беззащитен, от околната среда. Ако някой го атакува по това време, не може да използва никакви защитни действия.
На 11 степен героят научава умение Премятане- Умението да обезвредиш значително по-тежък и едър противник от теб. Използва се като мигновено действие, изчислява се по УФУД – 3 зара + Умение> 16 + Усложнение. Ако противника е с 90 кг по-тежък, или с равно, или по-малко тегло от това на създанието с Специалист в бойно изкуство, то наказание няма. Ако е до 100-200кг по-тежък усложнение + 5, ако е над 200 кг + 7.
Забележка: не може да се прилага на гигантски същества, като Големи и други. Съществата, на които се прилага трябва да са с приблизително сходен размер, с този на прилагащия.( това включва и гиганти). Може да се прилага само, когато противникът атакува с ръкопашно оръжие, или невъоръжен, или е на един метър от прилагащия. При успешно действие противникът се озовава на земята и получава 2 зара Шокова щета.
На 12 степен увеличава максималният показател на расата за Ловкост и Прецизност с +1. Намалява времето нужно за Медитацията с -1 час, (но времето не може да бъде по-малко от час ) и увеличава периода, през който действа Медитацията с + 1 час.
Последна промяна от martimart на чет юни 28, 2007 11:29 am, променено общо 2 пъти.
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Серията удари е бзеумно силна, особено комбинирана с бонусите към атака от 9-то ниво. Може да се позволи всеки следващ удар да намалява изискуемите ТД с по 1 до мимиум 2 или 3, подобно на Поток от изстрели. А може и да се сложи наказание към атаката, което ще се компенсира както от многото атаки, така и от невъзможнстта от един момент насетне за активни действия.
Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма
Различните бонуси от 9-то ниво са странни. Защо повече за крак, отколкото за ръка? Има стилове кунг-фу, които почти не удрят с крак. И защо са там, след като вече има СУ Ръкопашен бой.
То и това си е проблем - кунг-фу не е стил, то е събирателно понятие за мнооооогото стилове на китайските бойни изкуства.
Медитацията има нужда от оправяне. Има някаква идея, но в момента е леко замазана.
Като цяло - не е зле, но има нужда от оправяне. Остави му една-две-три бойни техники, махни бонусите към атаката (за това си има друго СУ), евентуално остави медитацията, но променена (засега не мога да кажа точно как, трябва да седна да помисля) и ще стане. А да - друго име!
Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма
Различните бонуси от 9-то ниво са странни. Защо повече за крак, отколкото за ръка? Има стилове кунг-фу, които почти не удрят с крак. И защо са там, след като вече има СУ Ръкопашен бой.
То и това си е проблем - кунг-фу не е стил, то е събирателно понятие за мнооооогото стилове на китайските бойни изкуства.
Медитацията има нужда от оправяне. Има някаква идея, но в момента е леко замазана.
Като цяло - не е зле, но има нужда от оправяне. Остави му една-две-три бойни техники, махни бонусите към атаката (за това си има друго СУ), евентуално остави медитацията, но променена (засега не мога да кажа точно как, трябва да седна да помисля) и ще стане. А да - друго име!
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Серията е силна, но специалистите в ръкопашен бой и сега си правят атаките за минималните 3 ТД, така че предложението ти не е особена промяна. По-полезно би било да се позволи действие, подобно на поток от стрели, при което атаката се повишава с всеки следващ удар, макар че те и сега са едни от най-силните специализации за бойците:).lowstef написа:Серията удари е бзеумно силна, особено комбинирана с бонусите към атака от 9-то ниво. Може да се позволи всеки следващ удар да намалява изискуемите ТД с по 1 до мимиум 2 или 3, подобно на Поток от изстрели. А може и да се сложи наказание към атаката, което ще се компенсира както от многото атаки, така и от невъзможнстта от един момент насетне за активни действия.
Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма
За нунчакото се изказа неподготвен, прототипът му е точно от въпросното стилово направление, включително трисекционната тояга, а някои стилове го включват с претенции за традиционо оръжие на стила:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Нунчако има и в аксиом, нарича се буздуган с верга, само сета картинката подвежда леко, че вместо от две тояжки едната е заменена от масивна оловна топка с шипове по неяlowstef написа: Нунджакото (или както там се пише) няма нищо общо с кунг-фу. Да не говорим, че такова оръжие няма
Медитацията* доста се препокрива с друидското самолечение сред природата.
Можеш да я сложиш по време на битка, като героя я обяви в началото на рунда и изразходва всичките си ТД за нея (без умората), губи инициативата (действа последеден) и възтановява СУ ТЖ, като за всяка 1ТЖ заплаща 2,3, 4 или там подходящо количество ТМ. За препоръчване 4 или по-малко, защото иначе може да си приложи „лукуване на леки рани“.
Извън битка за един час медитация възтановява 2хСУ точки живот.
*Тъй като в посочения от мен пример медитацията е обвързана със степента на СУ-то, то тя може да се даде още с придобиване на умението.
Гади ми се, а утре имам изпит. Трябва известно време да правя нещо абсолютно несвързано с работата ми и тази тема изглежда добре:
И как става тоя номер - ако тежи колкото мен, всичко е ОК. Ако тежи с 1 кило повече - +5 усложнение?! Е гати мистичния един килограм.
Как става тоя номер - от много бой в главата губят комуникативни умения, или медитацията на отворен прозорец им влияе зле?Често съществата, овладели тази система от движения и техники, са тайнствени и неразбрани от околните.
Демек - спи? Защо точно медитацията трябва да дава физически благини, а не нещо духовно?Докато медитира героят е напълно беззащитен, от околната среда. Ако някой го атакува по това време, не може да използва никакви защитни действия.
До 100 или до 200? Кое от двете?Ако противника е с равно, или по-малко тегло от това на създанието с Специалист в бойно изкуство, то наказание няма. Ако е до 100-200кг по-тежък усложнение + 5, ако е над 200 кг + 7.
И как става тоя номер - ако тежи колкото мен, всичко е ОК. Ако тежи с 1 кило повече - +5 усложнение?! Е гати мистичния един килограм.
А какво пречи да го приложа по някой, дето е решил да ме стреля с лък от един метър? И не ми казвай, че няма такива хора.Може да се прилага само, когато противникът атакува с ръкопашно оръжие, или невъоръжен.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Андрасе, винаги ще има граничен килограм. Бойните изкуства не са точна наука, иначе щяха да се изучават във ФМИ-то като задължителна дисциплина.
Мартимарт, обвържи го с МТ, вместо с килограми и разгледай за примери за мехнаиката атаките на Специалист в Борба.
Мартимарт, обвържи го с МТ, вместо с килограми и разгледай за примери за мехнаиката атаките на Специалист в Борба.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
И ги разгледай както са проименени с официалните промени от сайта, за да не се движиш назад спрямо промените.
А че има предел, който може да е от 1 кг има - не е случайно, че Световния рекорд в дигане на тежести се подобрява с 0,5 обикновено. Но това е друга история. Виж в системата е по-добре да е обвързано с разлика в МТ, защото разлика от 100 кг е едно, когато ти самият тежиш 45 (елф си явно) и съвсем друго, ако ти самият тежиш 150 (сиреч си гигант), както и ако показателя ти за СИ е 5 или пък е 15.
До тук не виждам особена причина за наличието на това СУ във вида, в който е. За мен, въвеждането на бойни стилове би било най-подходящо да става както е специализирането в Магическа школа и да е съвсем различно като механика от основните СУ. Това значи, че боусите на 12 ниво може по никакъв начин да не са обвързани с основните показатели, а пък самото бойно изкуство не да увеличава атаката, а да определя стила ти на бой.
И за да не съм голословен, ще дам пример за насоки на мислене.
1. Кунг фу (макар и да е общо, ще го ползвам, като визирам най-популярнат аформа на У-шу) - боят е гъвкав и бърз, значи умението може да повиши скоростта на ударите чрез определена механика, като например серия от последователни успешни удари, като всеки от тях е по-бърз от предишния до достигане на 1 ТД за удар - без никакви бонуси към Атака с ръка или крак и с възможни наказания към силата (във филъм на Дискавъри, представителят на Кунг фу удряше най-бързо с ръка от всички, но за сметка на това най-слабо).
2. Карате - Да приемем, че това е нещо различно (ще ползвам киокушин за основа) от Кунг-фу и да дадем бонуси на сила и поносимост на удари. Ударите на специалистите в това СУ стават по-силни, но и по-изтощителни - водиме се от правилото "един удар и боят приключва", затова може да си позволим да вкарваме цялата си сила в специалните удари. Може би е удачно обвързване на ударите и маната, която влагаме в тях. Разрешаваме поносимост на болка за сметка на мана (има го като магически заклинания, но тук може да е под друга форма);
3. Айкидо (или Айкиджуцу, за да е малко по-бойно) - защитно бойно изкуство с висока форма на контрол. Специалните движения трябва да позволяват отнемане на инициативата, изпълняване на мигновенни действия и т.н. контраатаки, които да водят до насочване на силата на другия в негов ущърб - колкото по-висока е потенциалната щета на успешно контрирната атака, толкова по-ефективна е контрата... и т.н.
От написаното по-горе си личат няколко неща:
1. Запознат съм с доста бойни стилове
2. По-важното от констатацията в 1 е, че за да се обърне един боен стил в СУ, той трябва д асе познава добре и да не се прекалява с фаворитизирането му.
3. Не може да се създаде само едно СУ за специализация, тъй като няма да предложи достатъчно интересно разнообразие;
4. Като се замисля, би следвало различните БИ да са СУ, които се възползват успешно от СУ Спец. в юмручен бой и от СУ Борец, независимо дали се изисква да си развил съответното СУ или не. Даже мисля, че е по-добре да не го изсикват, но да се допълват успешно - така де, къде ще удряш, ако не си си вдигнал атаката с ръце чрез СУ Спец. в юмручен бой (баси дългото име съм му измислил на това СУ - напоменте ми да го скъся !).
5. Сигурно има и други изводи, ама ме разсеяха и вече не моге да се сетя
А че има предел, който може да е от 1 кг има - не е случайно, че Световния рекорд в дигане на тежести се подобрява с 0,5 обикновено. Но това е друга история. Виж в системата е по-добре да е обвързано с разлика в МТ, защото разлика от 100 кг е едно, когато ти самият тежиш 45 (елф си явно) и съвсем друго, ако ти самият тежиш 150 (сиреч си гигант), както и ако показателя ти за СИ е 5 или пък е 15.
До тук не виждам особена причина за наличието на това СУ във вида, в който е. За мен, въвеждането на бойни стилове би било най-подходящо да става както е специализирането в Магическа школа и да е съвсем различно като механика от основните СУ. Това значи, че боусите на 12 ниво може по никакъв начин да не са обвързани с основните показатели, а пък самото бойно изкуство не да увеличава атаката, а да определя стила ти на бой.
И за да не съм голословен, ще дам пример за насоки на мислене.
1. Кунг фу (макар и да е общо, ще го ползвам, като визирам най-популярнат аформа на У-шу) - боят е гъвкав и бърз, значи умението може да повиши скоростта на ударите чрез определена механика, като например серия от последователни успешни удари, като всеки от тях е по-бърз от предишния до достигане на 1 ТД за удар - без никакви бонуси към Атака с ръка или крак и с възможни наказания към силата (във филъм на Дискавъри, представителят на Кунг фу удряше най-бързо с ръка от всички, но за сметка на това най-слабо).
2. Карате - Да приемем, че това е нещо различно (ще ползвам киокушин за основа) от Кунг-фу и да дадем бонуси на сила и поносимост на удари. Ударите на специалистите в това СУ стават по-силни, но и по-изтощителни - водиме се от правилото "един удар и боят приключва", затова може да си позволим да вкарваме цялата си сила в специалните удари. Може би е удачно обвързване на ударите и маната, която влагаме в тях. Разрешаваме поносимост на болка за сметка на мана (има го като магически заклинания, но тук може да е под друга форма);
3. Айкидо (или Айкиджуцу, за да е малко по-бойно) - защитно бойно изкуство с висока форма на контрол. Специалните движения трябва да позволяват отнемане на инициативата, изпълняване на мигновенни действия и т.н. контраатаки, които да водят до насочване на силата на другия в негов ущърб - колкото по-висока е потенциалната щета на успешно контрирната атака, толкова по-ефективна е контрата... и т.н.
От написаното по-горе си личат няколко неща:
1. Запознат съм с доста бойни стилове
2. По-важното от констатацията в 1 е, че за да се обърне един боен стил в СУ, той трябва д асе познава добре и да не се прекалява с фаворитизирането му.
3. Не може да се създаде само едно СУ за специализация, тъй като няма да предложи достатъчно интересно разнообразие;
4. Като се замисля, би следвало различните БИ да са СУ, които се възползват успешно от СУ Спец. в юмручен бой и от СУ Борец, независимо дали се изисква да си развил съответното СУ или не. Даже мисля, че е по-добре да не го изсикват, но да се допълват успешно - така де, къде ще удряш, ако не си си вдигнал атаката с ръце чрез СУ Спец. в юмручен бой (баси дългото име съм му измислил на това СУ - напоменте ми да го скъся !).
5. Сигурно има и други изводи, ама ме разсеяха и вече не моге да се сетя
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Майстори в оръжия си имаме и сега. Идеята на подобни добавени СУ-та е не да превръщат героите в Мечки, а да им предлагат различен стил на игра иако не го постигат, то значи не са нужни. Балансът е нещо относително - и в момента в А16 си има СУ-та, които са по-използвани и обичани от други, но пък това не прави останалите излишни. Важно е само да не се достига до "ултимативното и мега задължително СУ".
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Добре бе Гойко, толкова ли е трудно да го загладио - до 20 +1 до 40 +2 до 60 +3... А не директно от 100 нагоре - +5?! Какви гранични килограми, какво чудо?!
Не мисля, че работи. Дали млатиш някой с вестник или палка е едно и също движение, което по един и същи начин можеш да обработиш. Щетата на двете е... различна.колкото по-висока е потенциалната щета на успешно контрирната атака, толкова по-ефективна е контрата... и т.н.
Принципно съм съгласен и с двете ти забележки, но да допълня за втората (касаеща айкидо). Това беше просто пример за вид механика, която може да се приложи и да е едновременно и логически близка до общоприетото схващане за айкидо - колкото по-силна/силова е атаката (да кажем по-ясно, широко движението), толкова по-лошо летиш (ако не е особено миролюбив "тори" - и в същото време обвързано с някакви параметри от системата - щетите, или потенциалните такива - за да има лесен начин на прилагане, а не за всеки удар да се мисли колко точно е бил подходящ за контра той. В този ред на мисли, може да се ползва разлика между успеха на атаката и на контраатаката, или нещо от тоя род.
За момента не съм се захващал сериозно със създаване на подобни СУ, тъй като считам, че има други, по-важни неща за доизглаждане по А16, оправянето на които би могло да допринесе повече, отколкото добавяне на специализации в невъоръжения бой (макар, че те пък са атрактивни и желани от играчите).
Все таки, дискусията за тях си тече и всяко едно предложение е от полза.
За момента не съм се захващал сериозно със създаване на подобни СУ, тъй като считам, че има други, по-важни неща за доизглаждане по А16, оправянето на които би могло да допринесе повече, отколкото добавяне на специализации в невъоръжения бой (макар, че те пък са атрактивни и желани от играчите).
Все таки, дискусията за тях си тече и всяко едно предложение е от полза.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5