СУ КРИТИЧЕН УДАР
Модератори: hameleona, Модератори
СУ КРИТИЧЕН УДАР
Е,надявам се,че на критиците поне ще им хареса това умение:
СУ
Критичен Удар
Цена за придобиване на 0 степен:10 ТР
Чрез усилени тренировки,героят се научава да атакува директно слабите места на противника,като това му дава шанс да нанесе смъртоносни рани.
Придобивки:
-Има 50% шанс да удвои щетата с кое да е оръжие(магическа щета не се удвоява).Шансът се определя от зар-четно успява,нечетно-не.Дали има критичен удар се проверява след успешна атака към противника.Ако има успешен Критичен удар,то щетата се удвоява.
-На 12 степен всички числа на зара без 6 нанасят критичен удар и вече щетата е тройна.
Хмм...все пак мисля,че трябва да се добави още нещо,но чакам вашите мнения.
СУ
Критичен Удар
Цена за придобиване на 0 степен:10 ТР
Чрез усилени тренировки,героят се научава да атакува директно слабите места на противника,като това му дава шанс да нанесе смъртоносни рани.
Придобивки:
-Има 50% шанс да удвои щетата с кое да е оръжие(магическа щета не се удвоява).Шансът се определя от зар-четно успява,нечетно-не.Дали има критичен удар се проверява след успешна атака към противника.Ако има успешен Критичен удар,то щетата се удвоява.
-На 12 степен всички числа на зара без 6 нанасят критичен удар и вече щетата е тройна.
Хмм...все пак мисля,че трябва да се добави още нещо,но чакам вашите мнения.
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Хъмн... абе... няма да изкоментирам, щото ще е много грубо, ама пак ще кажа нещо:
Щета по 3 е най-високото покачване на щета след това от Убиеца. При това Убиеца е за веднъж, най-много два пъти в битката, докато това е на всеки удар. Не, не мога да изкоментирам, защото ще те нагрубя, а не мисля нищо лошо за теб. Но както каза Шамайоци - изпробвай ги първо, после ги пускай тука...
Щета по 3 е най-високото покачване на щета след това от Убиеца. При това Убиеца е за веднъж, най-много два пъти в битката, докато това е на всеки удар. Не, не мога да изкоментирам, защото ще те нагрубя, а не мисля нищо лошо за теб. Но както каза Шамайоци - изпробвай ги първо, после ги пускай тука...
- Mistral
- Гвардеец
- Мнения: 585
- Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
- Местоположение: Фелла / Montreal
- Контакти:
...Fenrir написа:Вече го изпробвах и е много добре
Ще ти предложа да го изпробваш по малко по-различен начин: дай го това умение на противник от равностойно ниво и се изправи срещу него, с персонаж ползващ нормалните умения. Да видим след това дали още ще мислиш, че е "много добре"...
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Мисля, че трябва да ти се наложи забрана да пускаш нови теми, особено такива, предлагащи нови СУ-та, за период от, да кажем, няколко месеца, през което време ти да прочетеш какво са се опитвали да пускат хората на този форум.
Критики:
1. Поредното безмислено СУ. Има механика за "Критични удари". Виж описанията на АУ/АНУ. Има и умение, дето ги подобрява. Виж СУ "Точен Удар". Има и механика точно за улучването на "слабите места на противника" - виж прицелените атаки.
2. Поредното небалансирано умение. Само за 11 ТР всеки воин би могъл да си увеличава щетите средно с 25%. Заделяйки по малко ТР на ниво, всеки воин в един момент би увеличавал щетата си средно с 250%. И ако беше чел предни теми, щеше да разбереш, че последното, което ни трябва, са умения "задължителни за всеки".
Това е засега, но аз се чудя дали е нужно и още да се казва по тази тема.
Критики:
1. Поредното безмислено СУ. Има механика за "Критични удари". Виж описанията на АУ/АНУ. Има и умение, дето ги подобрява. Виж СУ "Точен Удар". Има и механика точно за улучването на "слабите места на противника" - виж прицелените атаки.
2. Поредното небалансирано умение. Само за 11 ТР всеки воин би могъл да си увеличава щетите средно с 25%. Заделяйки по малко ТР на ниво, всеки воин в един момент би увеличавал щетата си средно с 250%. И ако беше чел предни теми, щеше да разбереш, че последното, което ни трябва, са умения "задължителни за всеки".
Това е засега, но аз се чудя дали е нужно и още да се казва по тази тема.
シャマョツィ
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
От грешките човек се учи ако успее да си ги види сам или има кой да му ги посочи. А и номерът е именно, че не си единственият с такива СУ-та - да беше, щяхме да ти ги посочим и да се надяваме, че бъдещите ентусиасти ще се вгледат в твоите опити и да си направят сметката за в бъдеще. Но ето че номерът не става...
シャマョツィ
Хах,добре,мисля че бихте ми разрешили поне още един-два опита...Смятам че поне последните ми две изобретения (старах се и много дълго се опитвах да ги балансирам) са добри,само ви моля да ми дадете още два шанса,пък ако не се получат,здраве да е Макар и да ги има,мисля че мога да ги предложа отново,но в друг вариант-става ли?(Те са Некромант и Свещенник-там всичко съм си измислял и съм чел в правилата-имам предвид не съм ги взимал от игри и т.н.)
Доколкото си спомням в Аксиом нямаме монах, така че може би твоето СУ може да се окаже полезно.
А за некроманта разгледай тази тема
А за некроманта разгледай тази тема
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644
Skype - intermission644
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Човек се учи от грешките си, мъдрецът се учи от грешките на другите. Досега трябваше да е станало ясно - предлагането на ново СУ наготово е обречено на неуспех. Можеш да предложиш някаква концептуална идея, както направи с Мистика и аз сега съм си заплюл да го направя на нещо що-годе смислено, като му минат още една-две критики може и да стане нещо полезно.
Когато правих Лечителя нарочно не давах никъде окончателни неща, казах "Лекуваща магия, която е специално негова, идеята е да е по-яка от Лекуване на тежки рани, но не много" и предложих примерна системна резлизация, която обаче бях готов да променям при предолжение. Проблемите ми изникнаха около някои други неща, затова и още не съм го поравил това СУ (но очаквам лятото да имам време и да седна).
Ако беше казал "Ей момчета, какво ще кажете за СУ, което да дава шанс да увеличиш щетата си, нещо като критичните удари от Д&Д (или от някои компютърни игри, в зависимост откъде си вдъхновен)", то тогава щяхме да ти кажем, че подобни неща вече има в Аксиом, реализирани по други методи и толкова.
Искаш Свещеник? Добре, защо не изложиш какво трябва да прави той според теб. Не системно, а чисто концептуално. Да не се окаже, че може и без СУ? Това е сериозен проблем на повечето фенски СУ-та - искате да направите герой, определен едва ли не само от това си СУ. Не мислите за взаимодействието на това СУ с другите. Разглеждате го само по себе си. Вменявате му идеи, които в Аксиом не се правят по такъв начин, или изобщо не се правят, или се реализират не-системно (свещника няма нужда от УФУД за да убеждава хора във вярата си). Опитвате се да правите нещо като класовете от Д&Д и повечето компютърни ролеви игри. А в Аксиом те са доста по-различно нещо. Можеш да си например друид по идея (друидската идея от Д&Д, не клетската) без нива в СУ Друид. Магьосник плюс Школа на Земята плюс Горянин става идеален защитник на гората и природата.
Когато правих Лечителя нарочно не давах никъде окончателни неща, казах "Лекуваща магия, която е специално негова, идеята е да е по-яка от Лекуване на тежки рани, но не много" и предложих примерна системна резлизация, която обаче бях готов да променям при предолжение. Проблемите ми изникнаха около някои други неща, затова и още не съм го поравил това СУ (но очаквам лятото да имам време и да седна).
Ако беше казал "Ей момчета, какво ще кажете за СУ, което да дава шанс да увеличиш щетата си, нещо като критичните удари от Д&Д (или от някои компютърни игри, в зависимост откъде си вдъхновен)", то тогава щяхме да ти кажем, че подобни неща вече има в Аксиом, реализирани по други методи и толкова.
Искаш Свещеник? Добре, защо не изложиш какво трябва да прави той според теб. Не системно, а чисто концептуално. Да не се окаже, че може и без СУ? Това е сериозен проблем на повечето фенски СУ-та - искате да направите герой, определен едва ли не само от това си СУ. Не мислите за взаимодействието на това СУ с другите. Разглеждате го само по себе си. Вменявате му идеи, които в Аксиом не се правят по такъв начин, или изобщо не се правят, или се реализират не-системно (свещника няма нужда от УФУД за да убеждава хора във вярата си). Опитвате се да правите нещо като класовете от Д&Д и повечето компютърни ролеви игри. А в Аксиом те са доста по-различно нещо. Можеш да си например друид по идея (друидската идея от Д&Д, не клетската) без нива в СУ Друид. Магьосник плюс Школа на Земята плюс Горянин става идеален защитник на гората и природата.
Последна промяна от lowstef на вт юли 03, 2007 12:10 pm, променено общо 1 път.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Хмм...ето това е най-свястното обяснение,което някой досега ми е казвал!Ето това исках!А не някои хора да се правят на много интересни..."неискали да ме нагрубят".Абсолютно съм съгласен с теб.Можа да направите такава тема,която просто хората да пускат идеите си и там,всички да оформяме идеята на дадения човек.Аз неискам да ме мислите за онези,които току-що са хванали книгата и хоп!...веднага нови и могъщи СУ.Напротив...проучвам тази книга откакто е излязла и разбрах,че си е много трудна.Но с вашите съвети и препоръки(а не някакви нападки),може и най-сетне да стане нещо повече от идеите ми.
П.П. А и невиждам лошо в Свещеника ми
П.П. А и невиждам лошо в Свещеника ми
И понеже съм пропуснал спора до сега, нека да кажа за опита за умение.
Няма лошо, че искаш да пробваш да добавяш нови умения, но наистина е добре първо да усетиш системата по-добре. Сега директно интерпретация на умението Критичен удар, така както би изглеждало по-близко до системата.
- Дава съзможност на използващия да нанася съкрушителни щети (да удвои щетата си) в случаите, когато атаката му е била с изключително висок успех.
Забелязваш как тук, още от самото наало се появява условие - атаката да е изключително успешна. Това е интересно условие (ще я дефинираме и в цифри де), тъй като правилата определят силата на успеха на атаката след проверката й спрямо базовата защита - следователно все пак има голям шанс да постигаш висок успех в атаките си. От друга страна това прави съответното СУ много добро срещу досадни слаби противници, като ти позволява да ги убиваш двойно по-бързо, но го прави напълно неизползваемо срещу противници, чиято защита едва преодоляваш. Значи умението може и да е много яко в някои случаи и да е супер зле в други. Това го причислява към графата на "интересните умения" (нещо като Точен удар, което е умение за което няма никаква гаранция, че ще ти влезе в работа точно когато най-много ти трябва).
Така! Да се замислим какъв начален успех да поискаме? При базова атака Показател+Показател/2 и БЗ 16 + Показател (и в двата слуач пренебрегвам влиянието на НИ, както и вкарвам сложността 16 към БЗ, защото тя така и така присъства) и максимален средн показател 16, може да решим, че разликата в двете страни на уравнението е 8. Това е резултат на 3 зара, който се пада в над 50% от случаите. Само че нас ни интересува Успеха, а той се случва след 8 (цифрите са доста хипотетични, но по-лесно се мисли с цифри) и в случая максималния успех е +10, но пък това си е и АУ 6. Както и да е. Това бяха малко хипотетични разсъждения, които могат да се мислят докато се прави едно СУ. Та да кажем, че достигаме до желание от 8 Успех. Сега се сещаме и за възможността от +6 към Атака и от възможността Показателите в Атака и тези в БЗ да не са съвсем еднакви и следователно да имаме и още предимсвто от там и решаваме, че онова +8 се стопява много лесно. Та се замисляме за поне 12. Брей, казваме си, ами какво ще правим на по-високите нива на това умение? Ще намаляваме нужния успех. Аха! И да кажем с по 1 на всеки две нива. Хм, звучи добре и в тон с останалите СУ като например онова за бой с две оръжия. Значи започваме да се питаме искаме ли накрая на умението да достигнем активиране на двойна щета при +6 Успех? Това е и много и малко. +6 ЗА дава и най-обикновената броня, но пък това значи, че умението ще неутрялизира броните (поне кожените) когато Атаката е била достатъчно силна, е аха да ги прескочи, а тези дето си нямат брони да му мислят.
Я, значи какво се получи.
- Степен - придобива право увеличи двойно щетата си при Успех на атаката си от 12;
- Нужния успех се намалява със СУ/2 (всъщност е по-обре да се дефинира на всяка стъпка, но ме мързи да пиша - така ще избегнеш възможноста да се вдига умението над максимума му, пък било то и скъпо- все пак това умение удвоява щетата!!! Значи минималния нужен успех го заковаваме на 6)
Сега остава да измислим някакви интерени бонуси (не точно силни, а наистина по-скоро интересни) на степени 7,9,11 и 12.
Умението и в този си вид е супер силно, но пък винаги има нужда от тези бонуси, за да го правят по-забавно на високите степени. А да, и в никакъв случай да не повишава показател на 12 степен - това не е умение, което се нуждае от подобен вид бонус.
Айде, дерзайте нататък, а и ако искате го пробвайте да видите дали 12 Успех е достатъчно наказание (то че е е, ама дали 6 не е прекалено ниско?)
Няма лошо, че искаш да пробваш да добавяш нови умения, но наистина е добре първо да усетиш системата по-добре. Сега директно интерпретация на умението Критичен удар, така както би изглеждало по-близко до системата.
- Дава съзможност на използващия да нанася съкрушителни щети (да удвои щетата си) в случаите, когато атаката му е била с изключително висок успех.
Забелязваш как тук, още от самото наало се появява условие - атаката да е изключително успешна. Това е интересно условие (ще я дефинираме и в цифри де), тъй като правилата определят силата на успеха на атаката след проверката й спрямо базовата защита - следователно все пак има голям шанс да постигаш висок успех в атаките си. От друга страна това прави съответното СУ много добро срещу досадни слаби противници, като ти позволява да ги убиваш двойно по-бързо, но го прави напълно неизползваемо срещу противници, чиято защита едва преодоляваш. Значи умението може и да е много яко в някои случаи и да е супер зле в други. Това го причислява към графата на "интересните умения" (нещо като Точен удар, което е умение за което няма никаква гаранция, че ще ти влезе в работа точно когато най-много ти трябва).
Така! Да се замислим какъв начален успех да поискаме? При базова атака Показател+Показател/2 и БЗ 16 + Показател (и в двата слуач пренебрегвам влиянието на НИ, както и вкарвам сложността 16 към БЗ, защото тя така и така присъства) и максимален средн показател 16, може да решим, че разликата в двете страни на уравнението е 8. Това е резултат на 3 зара, който се пада в над 50% от случаите. Само че нас ни интересува Успеха, а той се случва след 8 (цифрите са доста хипотетични, но по-лесно се мисли с цифри) и в случая максималния успех е +10, но пък това си е и АУ 6. Както и да е. Това бяха малко хипотетични разсъждения, които могат да се мислят докато се прави едно СУ. Та да кажем, че достигаме до желание от 8 Успех. Сега се сещаме и за възможността от +6 към Атака и от възможността Показателите в Атака и тези в БЗ да не са съвсем еднакви и следователно да имаме и още предимсвто от там и решаваме, че онова +8 се стопява много лесно. Та се замисляме за поне 12. Брей, казваме си, ами какво ще правим на по-високите нива на това умение? Ще намаляваме нужния успех. Аха! И да кажем с по 1 на всеки две нива. Хм, звучи добре и в тон с останалите СУ като например онова за бой с две оръжия. Значи започваме да се питаме искаме ли накрая на умението да достигнем активиране на двойна щета при +6 Успех? Това е и много и малко. +6 ЗА дава и най-обикновената броня, но пък това значи, че умението ще неутрялизира броните (поне кожените) когато Атаката е била достатъчно силна, е аха да ги прескочи, а тези дето си нямат брони да му мислят.
Я, значи какво се получи.
- Степен - придобива право увеличи двойно щетата си при Успех на атаката си от 12;
- Нужния успех се намалява със СУ/2 (всъщност е по-обре да се дефинира на всяка стъпка, но ме мързи да пиша - така ще избегнеш възможноста да се вдига умението над максимума му, пък било то и скъпо- все пак това умение удвоява щетата!!! Значи минималния нужен успех го заковаваме на 6)
Сега остава да измислим някакви интерени бонуси (не точно силни, а наистина по-скоро интересни) на степени 7,9,11 и 12.
Умението и в този си вид е супер силно, но пък винаги има нужда от тези бонуси, за да го правят по-забавно на високите степени. А да, и в никакъв случай да не повишава показател на 12 степен - това не е умение, което се нуждае от подобен вид бонус.
Айде, дерзайте нататък, а и ако искате го пробвайте да видите дали 12 Успех е достатъчно наказание (то че е е, ама дали 6 не е прекалено ниско?)
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Какво е СИП (освен Свободно Избираема Подготовка), че поначало съм тъп, а в 11 вечерта загрявам по-бавно? Съжалявам ако не съм те разбрал правилно, ама Точен Удар така, както е, е почти нечестно умение. Почти, все пак, ама ако се добави нещо такова, вече ще е нечестно. Иначе за подобно отделно СУ - звучи много интересно, но мисля, че затвърждава нуждата от отделна механика за нещо като бойни стилове, където това струва ми се би паснало по-добре.
シャマョツィ
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
О, не, моля ви, не го окуражавайте човека. Той само това чака - ще вземе да пусне още 5-6 недомислени и напълно ненужни СУ-та. Пък после иди, че му сочи грешките.
ПП. Забелязахте ли, че вече цяла седмица не са се появявали теми "Ново СУ" или, слава Богу, мнения, които се изчерпват с едно-единствено смайли? На мен започна да ми харесва.
ПП. Забелязахте ли, че вече цяла седмица не са се появявали теми "Ново СУ" или, слава Богу, мнения, които се изчерпват с едно-единствено смайли? На мен започна да ми харесва.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.