СУ Свещеник/Монах/Жрец

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » вт юли 03, 2007 3:03 pm

Аз невиждам какво пречи да има различни видове лечители...
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 03, 2007 4:24 pm

Аре, радуй народе. Готово е.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » вт юли 03, 2007 8:40 pm

:)
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 04, 2007 9:59 am

молитви и магии:
Екзорсиране - за това не съм толкова сигурен но си имаше цяло удобрено фенско СУ на тази тема.
Божествена светлина - мотамо с обикновената светлина
Осветяване І. - една че е неясно едно че има магия Светена вода.
Мъдрост - има мъдроста на магьосника която е малко по-различна признавам
Премахване на проклятие - разваляне на магия?
Свято зрение - Светъл поглед и магическо зрение, направо 2 в 1 ;)
Осветяване ІІ - толкова е неясно че немога да разбера коя магия визираш.
Божествено Сияние І - само в светлината май нямаше таква защитна магия ама ето на, вече има
Премахване на проклятие ІІ. - каква е разликата с първото?
Божествено Сияние ІІ. - а да, тук открих разликата, освен защита дава и Светлинно копие
Неуязвимост - много грубо, няма толкова брутална магия

Нещастие - това е интиресно и до тук май само то става.
Объркване - дори магията на хауса носи същото име освен същия ефект
Забавяне - Блато? От земната школа?
Рана - 3 магичиски стрели, огнена топка или нещо от този род, само дето те могат да се лекуват
Загнояване - второ интересно като концепция иначе в мрака има две такива магии
Прекъсване - това трябва да ме светнеш как става. А ако замахна с меча да ти отсека главата? Иначе и то е интересно
Замъгляне - в светлината има такава магия заслепяваща, а и мрак и мъгла също действат подобно.
Слабост - и това го имаше нейде в мрака.
Препъване - Оригинално, браво за това.
Проказа - неясно, със съмнително качество, но има шанс да стане
Отрова - това го има на доста места
Ослепяване - Зло (ама не в хубавия смисъл), а ако го приложат връз тебе? виж Неуязвимост.
Линеене - как да е
Смърт - ако го нямаше зверския шанс за успех щеше да е оправдано до някъде

Лекуващо докосване - леките рани губят напълно смисъла си
Екзорсиране - не почваш ли да се повтаряш с това?
Премахване на отрова - пречистване
Пречистване на вода/храна - пречистване
Премахване на проклятие І - разваляне на магия
Божествена закрила - едно че е неясно едни че имаше нещо наречено Обвързване, дото е по трудно и по-слабо
Божествена закрила - повторил си го и в 4-то ниво
Божие докосване - „молитва“ по-слаба от магия (тежки рани), сигурен ли си че не си се объркал? ;)
Премахване на проклятие ІІ - абе и това почна доста често да се повтаря
Божествена закрила - даа друго нещо си е всеки път щом те одарят да си падаш на късмета и да възкръсваш
Масово лечение - реших че сисе объркал в Беже докосвене, ама явно то било за да компенсира тука лечението

Замразяване - мотато с водната магия, само дето тами ма и шанс за неуспех
Валеж - това не се ли опитахте да го пласирата при друида?
Ледена стрела - на коя ли магия от почти всяка школо мога да я оприлича?
Вода - браво на него, вече мислех че след няколкото неща пра Ахра-ман няма да видя нещо читаво.

Спирам до тук защото ме обзема съркастично чуство и ще зема да изръся нещо дето може да засегне някой.

Иначе с това умение казваш Вземи Монах/Свещеник/Каквото и да е и си спести ТР за магьосник и школа. като при това шанса ти без концентрация ще е 50%
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 04, 2007 1:49 pm

Ще го кажа сега, и наистина няма да отварям дума втори път:

С БатГойко си говорехме, че няма лошо да се повтарят магиите и молитвите че и квото и друго да е. Често има два/ти/пет/десет начина за постигане на едно и също нещо. За пример - ДнД. Не мисля, че трябва да коментирам повече. Ако В случая, не виждам нужда да премахвам вариантите, щото мисля, че само нашия велик водач (Бате Гойко, ти си мъж :):)) може да реши спора.

ПП: Аре бе, господин Атанасов, вземете да прочетете нещо и да пуснете едно коментарче.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет юли 05, 2007 10:32 am

Помня как в "Повелителят на клановете" старият шаман обясняваше на Трал, че разликата между магьосника и шамана не е толкова в крайния ефект, колкото в начина, по който го постигат. Маговете плащат по един или друг начин - дали ще е с душата си, с живота на жертвата от магията, с мана или по друг начин - но плащат. И ИЗИСКВАТ незабавен резултат от своите заклинания.
Докато духовникът/свещенникът/шаманът никога не ИЗИСКВА. Това, което за магьосника е енергия, за него е нещо живо: анималистични духове, предци, Жизнен Поток, Бог (дори и мрачен). Ето защо предлагам молитвите на духовниците да бъдат обвързани с две/три неща:

1)- Да се случват известно време след молитвата, като свещенникът не винаги знае, дали молитвата е била успешна/чута. Това съвсем не премахва възможността за бойни, лечебни и всякакви други ефекти - точно обратното! Възможността за забавено действие дава право на ефекти, които, ако са резултат от мигновенно действащо заклинание, ще сринат системата. Последното естествено ще важи за най-могъщите молитви.

2) - да има салдо по сметката между свещенника и бога/духовете. От една страна - Колко често и за колко силни молитви свещенникът "врънка" своя бог/предци/духове. И от друга страна - колко често изпълнява техни молби (разбирай куестове). Може да става въпрос за нещо съвсем дребно, но отнемащо време от рода на занасяне на дребна реликва от точка А до точка Б, проповядване, обгрижване на болни в приюти, пристроени към болниците на онази състрадателна богиня и т.н. Може да става въпрос и за ужасяващи неща - героят да принесе в жертва любимата си, детето си или да извърши предателство заради самото предателство срещу най-добрия си приятел.
ЕСТЕСТВЕНО трябва да има списък на нещата, които свещенникът може да поиска, както и да направи са своя бог/духове - с "цената" на всяко от тях. Това не изключва договорка между играча и разказвача за някаква специфична молба (например котенцето на онова малко момиченце да се върне при хлапето).

3) произнасянето на молитвата като действие пак може да отнема определен брой ТД и Мана, но успехът й в голяма степен да зависи от наличието на актив по салдото.

П.П. Знам, че така дадената механика е доста усложняваща, но иначе няма да има истинска разлика между духовник и маг.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » чет юли 05, 2007 11:30 am

Пак ли забихме на "резлизъм"? И ненужно системно отразяване на ролеви неща? А защо?

Връзката с бога е повече въпрос на характер, личностна характеристика на персонажа/героя и в този смисъл е основно ролева. Ако играчът не играе добре връзката на играча си с бога, ако отказва "куестове", ако не следва основните повели на религията си, то Разказвачът може да му наложи определени наказания за лошо разиграване. Да му забрани да вдига нива в Свещеник примерно или направо да му забрани достъпа до "благинките" от това СУ, докато не се "поправиш" (което трябва да е чисто ролево отиграно). Идеята за кредитно-дебитна система във вярата звучи гадно дори за изявен атеист като мен. Това не е банка, бе! Това е нещо духовно, трансцедентно. "Завката за божествена намеса не може да се изпълни поради недостатъчен дебит от отправени молитви, вложете нови молитви в сметката си и опитайте отново". :roll:

Така както аз разбирам мистиката на Магландиум, магията е една. Просто някаква допълнителна енергия, която почти всички могат да манипулират в една или друга степен, за да променят реалността (в една или друга степен). "Връзката" с тази енергия има практическ ивсеки, но тази връзка може да бъде "подобрявана", "рафинирана" и това може да стане по различни пътища - "зубрене" на магични текстове; "благословия" от висша сила в замяна на вяра; чисто и просто усет/инстинкт и каквото още там измислите. Понякога характера на тази връзка и нейните проявления може да са различни. Така е с Друида, например. Понякога, ако връзката е "дадена" на героя, може тя да може да му бъде отнета (но това ще е крайно наказание), но и това не е сигурно, може батГойко да каже, че веднъж изградил връзката си с мистичното, героя си я има и толкова. А наказанията за престъпване на пакта с бога (ако така е получена) могат да са от съвсем друг характер.

В този смисъл, не виждам какво пречи някои свещенически "ефекти" да се повтарят с някои магьоснически или поне да са близки. Това е да речем добре известне начин за ползване на магията, който всички ползващи я се научават да ползват, независимо от начина, по който са се сдобили със способностите си.

ПП Вярно е, слънце, значително усложняваш всичко, за да постигнеш нещо, което хич не е необходимо. "Истинска" разлика между духовници и магьосници съвсем не е нужна. Ти би могъл да си я поставиш за цел принципно, но за няма обективна причина за това. Може да го направиш от съображения за вкус, стил или нещо друго, но не прави изказвания, все едно без тази разлика нищо не може да стане.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет юли 05, 2007 5:59 pm

Извинявайте, че се намесвам с известно зъакъснение и вероятно ще причиня известно отклонение от нишката на дискусията, но държа да посоча някои ненужни магии. И така, магиите, които в настоящия си вид не струват:
- Божествена светлина. Представям си следната ситуация:
Падна мрак. И рече свещеникът "Боже, освети пътя, по който ходя, че ще падна и ще си разбия устата". И беше му отврнато "Ми, запали си фенер, чадо мое!" Освен това има една магия, "Светлина", която може да бъде произнесе на от абсолютно всеки (нулево ниво) и поддръжката й струва 60 пъти по-амлко.
- Божествено Сияние І и ІІ - може да увеличава БЗ срещу не-мъртви и демони, но пък никога не знаеш какво се крие в мрака. Ако попаднеш на човек или гоблин се превръщаш в лесна, открояваща се мишена. Все едно на лицето ти е изписано "застреляй ме".
- Лекуващо докосване - превръща те в елф. А освен това можеш да си припяваш "I touch myself" на Divinyls*
- Божествена закрила - един път я получаваш на трето ниво, а после пак - на четвърто. Сякаш веднъж не ти е достатъчно.
- Божие докосване - [spoiler]Wow, Alfanna touches YOU![/spoiler]*
- Замразяване - става за магия от школата на водата. Или за молитва към бога на студа (но такъв няма). Но не и за Нетилун, властелина на моретата (забележи, моретата замръзват само при екстремни температури)
- Ледена стрела - като горното
- Вода - Солена или сладка вода създава? Това е от огромно значение.
- Попътен вятър - с това заклинание Нетилун навлиза направо в патримониума на цели 4 други богове. Освен това, представи си какво ще стане, ако два кораба тръгнат едновременно от 1 и съща точка, но единият иска да плава на изток, а другият - на запад.
- Разговор с риби - Кой би избрал измежду всички обитатели на морето да разговаря точно с риби? При положение, че в морето има делфини, китове, косатки и мистериозен морски народ?
- Просек - отдръпнете се, та да мине Моисей, без да си намокри краката. Значимостта на подобно действие го прави достъпно само за пророците. Които водят цял народ. Никой бог не би си мръднал пръста за обикновения скитащ свещеник, който се лута из пущинаците вместо да съчинява химни за Божията мощ.
- Поправяне - В Мелион един предприемач вдигнал табела "Поправяме брони с магия - светкавично и на ниска цена." Ковачите се вдигнали на протест, подпалили "ковачницата" му и го прогонили от града с камъни. Човек трябва да си изкарва хляба с честен труд и пот на челото.
- Благословията на Небесата - 36 чиста щета с двуръчен меч (без да броим бонусите от показания и умения). Uncool.

* Не питай.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 05, 2007 7:09 pm

Великите коментари... от човек, който дори не е прочел нещата както трябва... и на всичкото отгоре не дава повече от една свясна критика (Божествена Светлина). Не мисля, че мога да коментирам повече, че ще те обидя.

А, да. Никъде не си отразил още нещо - ако разказвача има малко мозък, може да ограничи ползването на молитви по хиляди начини.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юли 06, 2007 6:45 pm

lowstef, не си прав. Отговарям на въпросите ти един по един.

Не!

Не!

Защото Аксиом има система. Мен примерно, като човек, който е тренирал бойни изкуства от около 1989-та, много ме дразни идеята за зарчета при определянето на атаката - но ги използвам, защото така е по система. Нещата просто трябва да се отразят системно.

Съгласен съм с теб, че: "Връзката с бога е повече въпрос на характер, личностна характеристика на персонажа/героя и в този смисъл е основно ролева". Но както казах, нещата трябва да се отразят системно.

Става въпрос за лична представа, а не за налагане на моето мнение като обективна истина! Моята и твоята представа за разликата между свещенник и магьосник е различна - в това няма нищо лошо! В случая нещата може да се тълкуват по много начини - не е като въпроса за СУ бой с едно балансирано оръжие, където наистина трябваше да наложа личната си представа като обективно мнение (ставаше въпрос за принципната нужда от СУ-то).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 06, 2007 6:51 pm

Прочети статията за Рицаря от ДнД на сайта на RPGBG.net Там ще видиш мнението на Стан за системно обвързване на кодексите. Моето е същото. Ако друида пали гори и коли животни, не съм забелязал, в книгата да е написано:

"Ако друида прави това и това, то МТ му намаляват със СУ"

Примерно. А Духовника е много, ама много близко до друида.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет юли 06, 2007 10:43 pm

Абсолютно наложително е да се сложи изискване на СУ Барсерк поне веднъж на (СУ) дена да се напива и да участва в кръчмарски бой. А ако герой със СУ Певец не се поне опита да пее винаги, когато е в присъствието на повече от 10-(СУ/2) непознати хора, той губи всички бонуси от СУ. Да не започвам със системното отразяване на нимфоманията и шизоидната параноя...

Така и не "наложи" нищо за боя с едно оръжие. Само ти си вярваш, че има нужда от ново СУ. Просто не разбираш системата. Не разбираш и идеята за ролева система, както си личи и в момента. Най-големият (безспорно) проблем за Д&Д в момента е, че много хора смятат системното отразяване на уклона като ограничаващо поведението им. И съответно доста хора по-навътре в системата, включително аз, Стан и кой ли още не (единия е Монте Кук - единия от авторите на основните книги) се опитваме да обясним как това не е така. И все пак е проблем, защото по-слабите играчи и водещи изпадат в състояние да го третират като системно ограничение на поведението. В по-старите издания наистина уклона е бил силно ограничаващ и е общопризнат като сериозна тяхна слабост. Системното отразяване на ролеви неща е лошо. По пинцип. Затова и духовника в Д&Д няма изисквания колко и как да отдава почитта си към своя бог. Да, при сериозно нарушение по преценка на Водещия, може и да получи някакви наказания, но системно те обикновено са много по-малки от сюжетните, които кадърния Водещ ще му вкара.

И понеже няма нужда да практикувам от 89-та, за да знам някои обективни истини за РИ, да повторя, та току виж съм се "наложил - Системното отразяване на ролеви неща е лошо. По пинцип.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юли 08, 2007 3:38 pm

Има много голяма разлика между певец и берсерк спрямо свещенник. Примерът ти с напиването и задължителното пеене е неудачен.

Наложих принципната нужда от СУ-то, а скоро ще дам и конкретните бонуси! Не забравяй, че при разлика в мненията спорът се решава с доводи - тези на критиката срешу нуждата от СУ-то се изчерпаха (но нямам нищо против да подновим дискусията :twisted: ).

Съгласен съм с теб, че ПРЕКАЛЯВАНЕТО със:"Системното отразяване на ролеви неща е лошо. По пинцип". Но другата крайност също не е на хубаво! Казвам го като играч и разказвач с достатъчно опит. Нищо против да се разчита основно на роул-плея и чувството за реализъм или поне логичност (самият аз водя преди всичко по фрий-стайл и знам за какво говоря), но в случая говорим за система. Сега аз трява да те обвиня, че разчиташ прекалено много на чувството за реализъм или поне логичност, които трябва да поемат товара на липсата на системно отразяване (на разликата между маг и свещенник).

Защото и двамата сме съгласни, че има разлика не толкова в ефектите между магия и молитва, колкото в начина, по който се постига желаното. Различна е връзката между мага и маната му спрямо отношенията между свещенника и неговия бог. И ако ще е само да се отиграе ролево тази връзка - няма нужда от нови СУ-та. Виждал съм играчи , които играят герой със СУ маг и ш. на светлината като духовник на Орим - определено нямат нужда от друго, за да постигнат чисто ролевите си цели.

Тук обаче е тема точно за такова системно отразяване на връзката между един Бог и Негов вярващ. И тази връзка е особена не защото непременно дава на молитвите ефекти, различни от ефектите на маг. заклинания, а именно защото е връзката между един Бог и Негов вярващ. И ако такова специфично отношение не може да се отрази системно, значи е по добре въобще да се прави СУ-свещенник. Вече си имаме друид - в краен случай може да му се увеличи списъка със заклинания.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед юли 08, 2007 4:16 pm

самият аз водя преди всичко по фрий-стайл и знам за какво говоря
Ей, това те застреля.

Нека да го поставя така:

Като започнал с Ендивал 2 играч, като минал през Ендивал 3 и през Аксиом, прегледал ДнД и кво ли още не.... ами, не видях никъде това твое предложение. на всякъде имаше сложени леки ограничения спрямо действията на духовниците, ама само и единствено при Рицаря от PHB2 видях системно отразен кодекс.

А сега и личното ми мнение, а не това, което съм изградил по системите, които съм чел/пробвал.

Или ще му се случват всички молитви, всякога, докато има енергия, или молитвите ще ебават мамицата на всичко. (демек първото ниво да е със сила на 6то-7мо ниво магия.) Няма да оставя само по една благословия на божество, защото винаги съм обичал разнообразието. И почерпих основна идея от три системи (и светове един вид.), които много харесвам и уважавам:
ДнД
Уайълдблейдс
и Ендивал (1,2,3) (Не приемам критики по нея. 3ката бачка, а ако имаш мозък баланс и механики не са проблем)

в нито една от тези системи не видях нещо подобно, на твоето предложение... и... хареса ми. Освен това в аксиом НИКЪДЕ няма подобна механика.

А, да и бога не е търговец - или ти изпълнява молитвите, или не. Практически покачването на СУто отразява по-голямата ти отдаденост на бога. А и винаги има шанс за АНУ, да не говорим, че може да метнеш ниски зарове. Работата на ГМто в случея е да ти сложи едно +10 усложнение към молитвите на Алафна, ако си изколил десет невинни зайчета, примерно.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юли 08, 2007 4:36 pm

прочети какво съм казал накрая - щом тази връзка не става за системно отразяване, нека не се прави отделно СУ.

... Хрумна ми интересен въпрос - имам ли нужда от СУ-свещенник, ако играя елф друид, който с уменията си като друид служи на Тримата Повелители? Или гоблин, който е маг с ш. мрак и вярва фанатично в Ахра-ман?
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед юли 08, 2007 4:47 pm

И Тамплиерите са служели на Бога, но не са били свещеници, нали така? Осве нтова се разбрахме по-нагоре, че явно друидите са своеобразни свещеници на тримата повелители.

Бъркаш нещата...

Системно според мен трябва да се отрзят способностите на духовниците. Но не трябва системно да се обвързват играчите към морални норми и норми в поведението.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон юли 09, 2007 12:41 pm

Наливам си аз вода в продъден варел... :roll:

След като искаш да отразяваш системно една от най-сложните черти на човешкия характер (вярата и връзката с боговете) - моля заповядай. Щом искаш да го правиш в един свят, където боговете практически ги няма - добре си ни дошел.

Покажи ми трима души, които да си убедил в нуждата от СУ за бой с едно оръжие. Май така и не ти писах конкретно защо аргументите ти не стават. Така като гледам нямаше да има и смисъл.

Ролевата част на героя винаги ще се влияе от системното му изграждане. Колко добре ще ги съгласуваш вече зависи от качествата ти на играч. Но да се слагат ограничения на разиграването по системен път - това е тенденция от 80-те (системата с уклоните в ранните Д&Д е такава), отдавна отречена в съвременните РИ.

Многото опит не значи нищо. След като имаш основно опит със свободна игра, по-добре не се бутай в системни дискусии.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юли 10, 2007 6:30 pm

1)
Ми да си беше написал конкретно аргументите срещу въпросното СУ, lowstef, сега и да те моля да не си забравяш аргументите ли? .... :twisted:
2)
Основните доводи на Хамелена са, че в ДиД, Уайълдблейдс, Ендивал 1,2,3 няма механика, подобна на предложената от мен. Ми да, няма, съгласен съм. Може би защото ДиД и Ендивал са класови системи в които изборът е твърд: или си войн, или си маг или свещенник.
Колкото до подобни СУ-та, забелязвам една определена тенденция да се предлагат СУ-та, които директно постигат някакъв образ - вампири, върколаци, свещенници, паладини и прочие. Някой от напъните са потъннали в историята, други са налице, трети несъмнено ще видят бял свят из форумите на Аксиом.

3) Не ти е корекна аналогията с уклона. Ти правиш нещо с героя си искаш да му знаеш цената нали? Дали ще е в ТД, ТЖ, ТМ или по друг начин, но при всички случай ще платиш. Казвате, че това със салдото е сложно - ок, нека свещенникът да плаща с мана. Каства, спи, възстановява мана, пак каства.... проблеми няма. При злоупотреба на свещенника с уменията му водещият на свое усмотрение го наказва.... всъщност като човек, който основно води нямам нищо против така поставената позиция.

Остава все пак въпроса по какво все пак свещенника ще се отличава от магьосника. Ще има ли въобще някаква истинска, сериозна разлика. Тук пак предлагам ефекта от молитвите да е по-бавен, но пък по-силен от този на магиите, защото това ще даде някаква разлика между заклинания и молитви. Иначе в момента се получава една манжда с грозде - друид, свещенник, магьосник, пазител на баланса, вещер.... - всичките пържат/замразяват/проклинат или съответно набъфват по един или друг начин.

4) Точно защото съм водил повече по фрийстайл, мога да ти кажа, че знам за ролевото отразяване на такава връзка повече от водещ, който мята зарчета за всичко (недай боже някой конкретен колега-водещ до помисли, че намеквам за него. Нямам предвид никой конкретен човек с последната забележка).
И ти казвам, че при граничните случай между уредени и неуредени от системата въпроси се пораждат най-нервосъсипващите спорове.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт юли 10, 2007 8:19 pm

1) Не ми се занимаваше. Един час ще пиша нещо с огромна вероятност накрая пак да си си на същото място.

2) Класовостта няма общо.
Специалните Умения гонещи цял архетип отдавна съм ги посочил като проблем. Такива са. Е, и?

3) Не е коректна защото? Защото не ти изнася? И в двете има опит систмено да се наложат наказания за неспазване на дребни ролеви нещица. Пропускаш си сутрешната молитва - няма СУ за теб! Иначе ето, че и ти стигаш до истината - искам да плащам, да, с абстрактна системна цена, отразена (в случая) в Мана.

Разликата е в различните механики. СУ Друид е различно от СУ Магьосник като системна структура и в това е разликата. Предложението ти за по-бавно действие на молитвите, но малко по-силен ефект, всъщност е доста интересно. Друг е проблемът, че в Магландиум/Титания боговете са далеч от света и "молитвите" не се "изпълняват" от тях. Предложих ви обяснение - вярата в боговете да "отключва" мистичните сили, принципно присъщи на всичко живо в Магландиум. Магьосниците например го постигат чрез дълги упражнения и четене на мистични свитъци. Друидите намират ключа във връзката си с природата.

4) Нелек е труда на Водещия. Подобни проблеми изнкиват. Винаги ще има граница между системното и неистемното и там се получават конфликти. Решението не е в преместване на границата. Решение няма. :(
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 10, 2007 9:10 pm

Така.... Черно слънце, ми сега в кво плаща бе? В хапливи забележки ли? Че и не само в Мана ами и натрупва умора.

По-бавни, но по-силни.... не се сещам как точно ще стане. Хайде, на някой ако му се занимава да действа.

Сега си имам други неща на главата, но съм се хванал с едно проектче, копето е оправи до голяма степен и ролевата част на духовника. Предлагам докато го завърша да не коментираме. Чак, когато завърша всичко - кодекси и т.н., чак тогава да коментираме.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » чет апр 03, 2008 6:45 pm

Така,малко да възвърна темата.Замислих се,така свещеника е добре оформен,но аз се надявах на нещо малко по-простичко.Така стават много молитви и затова ще пусна скоро по-опростено предложение,пък каквото ще да става.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » нед апр 06, 2008 12:06 pm

Така,ето и интересен вариант на свещеник,който ще предложа.

СУ Свещеник
Изиквания:Начални ТР за развитие-5

Свещениците са хора,отдали се на боговете.Те умеят както да благославят приелите правият път,така и да проклинат онези,дръзнали се да се опълчат на боговете.
Жреците използват и се учат от свещената книга на всички богове,а именно "Божествената книга".От там,те четат молитви,научават свещени заклинания и т.н.

Придобивки:
-Повишава Религия в размер на СУ/2
-Увеличава маната при покачване на ниво с +СУ/2
-На всяко ниво има право да научи,заплащайки съответната цена от ТР,СУ/6 свещени магии от "Божествената книга".За произнасяне,всяка магия ползва определено количество мана,но за произнасянето им са нужни 10ТД.МЗ не се явява като Усл. при произнасяне.Всяко заклинание и молитва е в сила СУ Рунда.
-На 6 степен намалява нужните ТД за произнасяне на свещено заклинание с -1ТД.
-На 11 степен добавя еднократно +2 ПсУ
-На 12 степен намалява нужните за произнасяне на свещено заклинание ТД с -1ТД.Така вече са нужни само 8ТД за произнасяне на свещено заклинание.

Заклинания и молитви от "Божествената книга"

-Молитва-20ТМ
Свещеникът се измолва боговете за помощ,като отпраща молитва към тях.След произнасяне на молитвата,омагьосаното създание получава бонус към показател по избор:
-Увеличава АТ със СУ/3.
-Увеличава РЕ със СУ/4.
-Увеличава БЗ със СУ/5.

-Благословия-20ТМ
Свещеника благославя оръжие или предмет,като добавя към него "Свещена щета" в размер на СУ.Тази щета се смята като бонус към стандартната само срещу немъртви и ликантропи.

-Освещаване-30ТМ
Освещава предмет,като премахва всички негативни ефекти върху него,като магии,погълнати души и др. подобни.

-Литургия-40ТМ-свещеникът запява цитати от Свещената книга на своя бог и така в радиус от СУм,повишава моралът на приятелските създания,+ СУ/3 ПсУ и + СУ/3 Воля.

-Свещена аура-40ТМ
Жрецът засиява и в радиус от СУм,никое приятелско създание неможе да изпадне в безсъзнание,независимо от отрицателните ТЖ.

-Опрощение-40ТМ
Успокоява душата на немъртъв и го отпраща в отвъдното.Използва се следната формула за проверка:
СУ+3з>16+НИ на създанието

-Изцеление-40ТМ
Премахва всички негативни ефекти върху живо създание,като кървене,отрови,ефекти на заклинания и др.В редки случаи може да лекува и недъзи и необратими болести,като слепота,инвалидност и т.н.

-Фанатизъм-30ТМ
Свещеникът усилва вярата и моралът на всички приятелски създания в радиус от СУм и така те понасят СУ по-малко физическа щета.

-Святост-30ТМ
Свещеникът благославя всички приятелски създания в радиус от СУм,като засилва душевната им връзка с боговете.Те понасят СУ/2 по-малко магически и илементни щети.

-Портите на Рая-40ТМ
Свещеникът отваря самите порти на Рая,като цялото поле се обсипва в ярка светлина.Тя наранява всички немъртви със свещена щета в размер на СУх2 директна щета на всеки рунд.

-Божествена закрила-50ТМ
Жрецът покрива създанието с божествена закрила.Тя защитава създанието от всички немъртви или ликантропи,като не им позволява да се доближат повече от СУ м до него.Но това не им пречи да стрелят,хвърлят предмети или правят магии.

-Концентрация-30ТМ
Жрецът засилва духовната концентрация на създание,като така то прави магии за СУ по-малко ТМ.Неможе да е по-малко от 1ТМ.Не влияе за маната за поддръжка!

-Божествено отмъщение-30ТМ
Наказва създанието за всичките му грехове и така при всеки опит то да атакува,получава директна щета от СУ/2.

-Отлъчване-50ТМ
Проклина създанието,като го отлъчва от боговете и Църквата.Така,при всеки негов опит да използва Късметът си,при полученият резултат,бил той положителен или отрицателен,се приспада допълнително СУ/2.Например ако имаме сбор от 2та зара 6:5,късмет-5,то тогава резултатът ще е 11-5 или 6.Ако имаме свещеник на 12 ниво,приспадаме СУ/2=12/2=6 или 6-6=0,създанието не получава късмет,но губи Щастлив опит.

-Причастие-40ТМ
Благославя създанието,като при всеки опит то да използва Късмет,получава към получения сбор допълнително СУ/3.

-Божествено зрение-10ТМ
В радиус от СУм,се разкриват всички капани,механизми,скрити предмети или ключалки и др. подобни.

-Вяра-50ТМ
Създанието има възможността да приеме вярата в даден бог,като даде обет за неговото следване.След като е приел вярата,свещеникът благославя създанието,като то си избира един пернаментен бонус:
-Увеличава СУ/6 АТ
-Увеличава СУ/6 БЗ
-Увеличава СУ/5 РЕ.
В случай,че създанието се откаже от клетвата си,то тогава тези бонуси се нулират и за наказание,се приспада още 1 от избрания бонус показател пернаментно.огава клетвата може да бъде положена пак,но вече самият показател ще е с 1 по-нисък.Пример:
Имами свещеник 12 степен.Играч1 приема вярата към Алфанна и си избира благословията с АТ.Неговата АТ без бонуса е 10,с благословията-10+12/6 или пернаментно АТ му става 10+2=12.Но ако руши да се откаже,то ще загуби тези 2,но и +1,така ще се получи 12-2-1,т.е.-пернаментната му АТ става 9.

В "Божествената Книга могат да бъдат открити още магии,молитви и благословии.
Последна промяна от Fenrir на вт юли 22, 2008 4:01 pm, променено общо 1 път.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » нед апр 06, 2008 11:30 pm

На мен това виждане за умението ми допада малко повече от по-горното, но пак не е достатъчно убедително (за мен, не че очаквам някой да се съобрази с мен, но все пак).

С религията се нагазва в дълбоки води и преди да се изгради каквото и да е умение, трябва да се излезе с концепция - какво е уникалното на свещеника, което ще отличава молитвите му от елементалните магии или магиите на друида? Защото ако няма такова принципно различие - то тогава такова СУ изобщо не е нужно, може просто да се създадат нови заклинания. (пак казвам - мое мнение).
После - в какво ще се изразява различието между служителителите на различните божества? Ясно е, че при щрахите шаманите и духовниците са едно и също, лица с огромно политическо влияние, в Църквата на Орим духовниците трабва да въплъщават политическа мисъл, инквизиторска злоба и интриганство (тоест, да са много повече политици и военни тактици, отколкото служители на бога), духовниците на Елфана са самариани и т.н. Само в изброените три групи се наблюдава огромно различие на цели, идеали и роля в обществото. Въпросът е, могат ли тези различни свещенослужители да бъдат обобщени в 1 самостоятелно СУ (имат ли общ знаменател?)
Не на последно място споменавам и мисията на всеки духовник - да убеди околните, че неговият бог е всемогъщ и те трябва да следват неговите повели. Е, как ще стане това, като боговете са недоработени? Да умреш в името на бога си - това те прави мъченик - отиваш в рая. Но какъв е раят в Магландиум? Има ли Бъчви с вино, биро и голи девици? Или пък мъртвите стават само бледи сенки на предишното си аз? Въобще, защо трябва да живееш праведно? Май трябва да се изчакаподобна информация, преди да се прави подобно СУ.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пон апр 07, 2008 8:22 am

Да,в никакъв случай не съм завършил умението,но това е общата представа и схема като цяло.За да се различават божествата,може би магията Вяра трябва да е по широка-в смисъл,ако приемеш този бог,ще получиш еди каква си сила,или показател.Нещо такова.Свещениците са различни от магьосниците-за разлика от тях,те са се отдали на своите богове и се борят основно срещу немъртви и ликантропи.Като цяло-основната им мисия е да те вкарат в правия път и да привличат все повече към своята вяра,което съответно може да доведе до бонуси?
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон апр 07, 2008 1:01 pm

Ей, ама и тази дискусия е...(цензурирано).
Първо, спомнете си как се определя разликата между старите и новите богове в книгата. За тези, които не помнят-старите богове даряват големи сили на един човек, но новите даряват големи групи от хора с благосклонността си и това дава много повече сила в крайна сметка. От старите богове Ахра-ман е затворен, следователно не може да се намесва. Затова и неговите служители просто учат черна магия. Останалите пък не се намесват.
в светлината на гореизложженото, сега някой да ми обясни за какво ви е изобщо това умение...8)
A.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пон апр 07, 2008 1:34 pm

Ми щеше ми се да има такива хора.Просто да ги прибавим тези неща към Школата на светлината...не знам,не ми се връзва,но ще чакам и мнението на другите хора.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Отговори