Нека обсъдим тая идея...

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Нека обсъдим тая идея...

Мнение от Fenrir » пет юли 06, 2007 2:31 pm

Какво ще кажете да направим нови Способности и Познания,които да увеличават,с макар и малко,второстепенните показатели?
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 06, 2007 3:21 pm

Можеш според мен да разглеждаш общите умения (плуване, езда и т.н.) като един вид вторични показатели. В това отношение, да може. Но зависи - например МУ не би трябвало да бъде увеличавано, след като за него си има не Познание или Способност, а цяло СУ - магьосник. Същото и за ръкопашната атака (Воин) и тази при стрелба (Майстор стрелец или нещо от сорта). От трета страна, вдигането да кажем не мисля, че въобще трябва да бъде пипано.

Накратко, всичко много зависи, защото по важност, употребяваност и пр. критерии вторичните показатели варират от ТД до Захват. Кажи какво ти е точно на ум, за да може да ти бъде отговорено по-конкретно.

П.П. Не знам дали е моя работата да го казвам, но: очевидно, след като е тук, идеята ще бъде обсъдена, а че е идея, това е очевидно ;) . Затова, за по-голяма яснота и за да не се изчерпим бързо-бързо от имена на заглавия, би могъл да слагаш по-конкретни имена на темите си - "Способности, покачващи вторичните показатели", да речем в случая.
Последна промяна от Shamajotsi на пет юли 06, 2007 3:26 pm, променено общо 1 път.
シャマョツィ

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пет юли 06, 2007 3:24 pm

Според мен фенрир имаше предвид Виталност, скорост, красота и т.н.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 06, 2007 3:33 pm

А аз си помислих, че наместо вторични е написал второстепенни... Е, не знам какво им е второстепенното на тези константни показатели, но точно за тях съм убеден, че не трябва да се покачват чрез въпросните неща. Не може човек (а и каквото и да е било създание, междувпрочем) да се научи да бъде по-красив или по-витален, както и по-бърз. Може да осъвършенства отделни аспекти на въпросните - да се гримира за временен ефект върху красотата, да бъде по-интригуващ в очите на останалите, съответно променяйки чара си, да бъде по-издържлив на отрови, да бяга по-бързо или да има по-добра реакция, но няма дейност, която с един замах да прави цялото тяло по-бързо и по-добре реагиращо.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пет юли 06, 2007 4:04 pm

Значи не точно това имам предвид.Например това,което би било хубаво да бъде покачвано с СП е да речем Бдителност,Обаяние,Промъкване,Реакция,ПсУ,Воля,БЗ,Ста,Зах и РЕС,мисля че примерно нека то да покачва един такъв вторичен показател с примерно СП/4 и т.н.Но за скоростта и МУ и МА-да има си си СУта за тая работа.

П.П. а и не ми е минавало и през ум да бъде само едно СП :)
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 06, 2007 4:21 pm

На първо време искам да си изясня разбирането за способностите и познанията - това са умения, дето са много по-достъпни от специалните умения, такива, дето за всяко от тях сигурно има един доволно голям процент от жителите на Магландиум, дето го имат, просто защото професията, да кажем, им го изисква. В този ред на мисли веднага за мен отпадат: Обаяние и Захват.

Базовата защита не трябва да се вдига по този начин. На първо време, това е статистика, свързана само и единствено с боя, а това малко ми бърка в представите за "обикновените" умения. РЕС го отхвърлям по същата логика, но и тъй като СУ "Майстор стрелец" също си е за тази работа.

Промъкване - кой се промъква по принцип? Крадците и разни други хора, дето прибягват до техните умения. СУ Крадец, а и Убиец, като се замисля, покачват този вторичен показател.

Реакцията - не се сещам какво би било това достъпно за всеки умение за по-успешно промъкване. Както и за ПсУ, Воля, Захват и Бдителност.

За Стабилността евентуално би могло да се помисли, но и тук никое същество не тренира специално стабилността с идеята да е по-добър в това отношение. Евентуално, ако си моряк би се очаквало да си по-стабилен от останалите, но това е косвен резултат от осъвършенстването в дадена област.
Последна промяна от Shamajotsi на пет юли 06, 2007 4:31 pm, променено общо 1 път.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 06, 2007 4:25 pm

Не виждам смисъл... а и логика в цялата тая работа. Фенрир, моля те следващия път се замисли и изчети кво е писал БатГойко тук и там, а?

Обяснетеми какво ще е това познание, дето ще ми дава Захват? Аре де! Обясниш, ама нема да стане. Вярно, Аксиом е общо взето абстрактна система, обаче... обаче поне минимална логика виждам във всяко нейно СУ, Познание или Общо Умение и бонусите му.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пет юли 06, 2007 8:38 pm

Значи ето ви един пример ,за да схванете основната ми идея-примерно СУ Билкар,на него ще му е от помощ Билкарство,(макар и да няма това СУ)Шпионин,да речем-шпионаж,който увеличава много малко Бди и т.н.,тези неща дето горе съм ги посочил не означава,че съм ги имал точно предвид :)
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » пет юли 06, 2007 9:03 pm

Тоест, предлагаш наличието на още един слой "умения", и то такива, които видимо с нищо не допринасят...
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 06, 2007 9:08 pm

А аз нещо не схванах примерите ти - да има СУ Билкар и да има познание билкарство? Да има СУ Шпионин, който дава бонус на познание шпионаж, който пък да дава бонус на бдителността?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пет юли 06, 2007 9:17 pm

Ми пример-имаме да речем шпионин 12 степен и Бди му примерно е 8,тъй като се нуждае от повече,то ще си избере СП Шпионаж и ако примерно това СП увеличава Бди с СП/4,то ако го усвои на 12 степен,шпионинът ще има вече не 8,а 8 + 3 =11 Бдителност-такава ми е идеята.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 06, 2007 9:33 pm

Виж сега: за да имаш дадено СУ, познание, умение, магия, оръжие, броня, механика, спецален удар, и т.н., ти не го създаваш "защото на героя му трябва да е по-як", а за да може, как да го кажа, да имаш повече опции за избор.

Сега май разбирам какъв е проблемът на всички тези твои СУ-та. Имам чувството, че нещо ти се губи основно от цялостната концепция на РИ, като цяло. Идеята е не да развиваш статистиките на персонажите, а да развиваш самите персонажи. Оттук насетне по определение наличието на СУ и познание с едно и също име се обезмисля и отхвърля още преди първо четене. А отгоре на всичкото, да имаш и да качваш познание, с единствената цел е да качваш даден показател по-бързо, е направо безумна.
シャマョツィ

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет юли 06, 2007 10:47 pm

повечето от тези неща се качват с основните показатели. Ако искаш да ги качваш - качваш Сила, Прецизност и т.н. За някои от тях вече си има и СУ-та. И преди всичко - ако искаш да ги качваш - показателите
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср юли 18, 2007 5:23 pm

Мисля, че по-плодотворно ще е да се помисли за Умения и Познания, които да обогатят чисто ролевото изживяване, а не толкова да повишават един или друг показател. Все пак, за да е ясно как се използват е напълно ОК да имат систмно изразен бонус, но не да надграждат, а да допълват тези от СУ. В момента говоря на прима виста и не знам доколко добър пример ще дам, но това е логиката, която е вожена зад специалните удари на оръжията - те не качват просот атаката или щетата (е, правят го де, но не е в това основния им чар), а добавят по-интересна игра, дори и само с факта, че може да си представите как героят ви прави именно това. В този ред на мисли, може да се правят умения за специални танци например или нещо от сорта... не мога да дам конретна идея в момента,но се надявам, че ме разбирате.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори