[СУ] Вещер

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Straight_Out_Of_Line
Работник
Мнения: 121
Регистриран на: пон юли 09, 2007 11:27 pm
Местоположение: София

[СУ] Вещер

Мнение от Straight_Out_Of_Line » ср авг 22, 2007 5:40 pm

Изисквания: 12ИН 8ПР
5ТР (-2ТР за гоблини и гущероиди)

Вещерите са вид магьосници, които сключват съюз със сили както от този, така и от света на демоните. Тяхната магия обикновено е насочена срещу съзнанието на противника и те се стремят да уязвя враговете си посредством всяване на страх. Магическите кръгове, които използват са както най-силното им оръжие, така и уязвимото им място. Ако кръгът бъде развален, всички поддържани заклинания се прекратяват веднага, а ако вещерът произнася магия, тя става неуправляема (Разказвачът преценява ефекта).

-може да ползва вещерски заклинания от ниво СУ/3
Успехът се изчислява по формулата СУ + 3зара > 16 + МЗ + ПсУ
+(СУ/2)мана на ниво
-Има право на 1 познайник-това е или животно, който помага на вещера, брои се за член на групата и получава опит като другите герои. Познайникът трябва да има най-малкото 4 ИН и сложността му не може да надвишава (СУ). Познайникът може да слива ума си с този на вещера, превръщайки се в неговите очи и уши. По този начин героят може да се сдобива с информация, да разбира разположението на враговете и т.н.,без да се излага на опасност. Вещерът не може да принуждава познайника си да прави, каквото и да е, но поради дълбоката привързаност на познайника към вещера, първият изключително рядко пренебрегва заповедите на втория. Познайникът остава заедно с вещера до смъртта на единия от двамата. Статистиките на познайника могат да се вземат от описанието на животните на страници 419-423. (Заб. Разказвачът преценява доколко познайникът е способен да изпълни заръките на вещера. Например, една мечка доста трудно ще се промъкне в кръчма, за да подслуша нечий разговор, докато за една котка това ще е елементарно.)
-Нужда е се от магически кръгове, за да извършва вещерските заклинания. Колко добре е направен кръга се изчислява по формулата ПР + 3зара > 16 . Успехът или неуспехът се прибавят към всички заклинания, които вещерът прави в кръга, със съответния знак. Вещерът може да повиши шанса за успешна направа на кръга като се концентрира (2ТД=+1шанс). Направата на магически кръгове е сложно действие и изисква 10ТД. Големината на кръга е поле с размери 2х2.
-На 12 степен повишава максималният показател за ИН и ПР с 1


Кажете какво мислите, за да знам дали да слагам и магиите.
Последна промяна от Straight_Out_Of_Line на чет авг 23, 2007 9:09 pm, променено общо 2 пъти.
Изображение
Doll-Dagga Buzz-Buzz Zigitty-Zag

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 22, 2007 5:42 pm


Потребителски аватар
Straight_Out_Of_Line
Работник
Мнения: 121
Регистриран на: пон юли 09, 2007 11:27 pm
Местоположение: София

Мнение от Straight_Out_Of_Line » ср авг 22, 2007 5:53 pm

Знам за твоя, обаче видях, че има няколко некроманта та реших да разнообразя и вещерите.
Изображение
Doll-Dagga Buzz-Buzz Zigitty-Zag

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср авг 22, 2007 5:57 pm

Въпрос и към двамата - като какво виждате вещерите - Като разновидност намаговете или като разновидност на друида?
Аз лично ги възприемам по-скоро като такива на друида.
Съответно може да се замислим и за шаманите.
По замисъл в Магландиум има още видове чародеи - а именно шамани, вещери и подобни, но не са доразвити. Сега имате възможност да давате идеи за тях, но е добре да е ясна концепцията.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 22, 2007 6:41 pm

Моя съм го казал - по-скоро противоположност по способности на друида, но и той като него неутрален. Шамана в случая се припокрива с моя некромант до някъде.

Потребителски аватар
Straight_Out_Of_Line
Работник
Мнения: 121
Регистриран на: пон юли 09, 2007 11:27 pm
Местоположение: София

Мнение от Straight_Out_Of_Line » ср авг 22, 2007 6:59 pm

И аз моя съм го казал още в първото изречение на описанието - вид магьосници. Въпросът е, че те не са баш магьосници защото извличат енергия предимно от природата, за което и служат магическите кръгове (да съсредоточават тази енергия). В същото време не са и баш друиди, защото не пазят природата, а я използват, за да си вземат необходимото. :wink:
Изображение
Doll-Dagga Buzz-Buzz Zigitty-Zag

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет авг 23, 2007 8:34 am

Ползвай 'фамилиар' или 'фамилиарен дух', срещат се у нас в този смисъл и от преди игрите.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Re: [СУ] Вещер

Мнение от BatGojko » чет авг 23, 2007 4:56 pm

Така, след като разчепках Вещера на Хамелеона, да поразклатя и този, че да си вървят ръка за ръка.
Преди да започна с подробния анализ, да кажа две важни неща:
1. Едва ли имаме нужда просто от още един магьосник, така че най-вроятно повечето от идеят просто ще отпадне;
2. След като вече има предложение за Вещер, който все повече се доближава до оконачтелно оформяне, то този е добре да се преименува на нещо друго.
и извънредно 3 - виж и кометарите към другия Вещер!


Изисквания: 12ИН 8ПР
5ТР (+2ТР за гиганти,джуджета и елфи)
БГ: Сиреч, вещерите са предимно Хор, гущери и Гоблини? По-скоро можеше да го дефинираш като 5 ТР за Хора и +2 за всички останали, макар да не виждам логика в това увеличение.

Вещерите са вид магьосници, които сключват съюз със сили както от този, така и от света на демоните. Тяхната магия обикновено е насочена срещу съзнанието на противника и те се стремят да уязвя враговете си посредством всяване на страх. Магическите кръгове, които използват са както най-силното им оръжие, така и уязвимото им място. Ако кръгът бъде развален, всички поддържани заклинания се прекратяват веднага, а ако вещерът произнася магия, тя става неуправляема (Разказвачът преценява ефекта).
БГ: Описанието е добре, макар и неточно и неясно. Но пък дава основна представа що е това - Заклинател някакъв

-може да ползва вещерски заклинания от ниво СУ/3
Успехът се изчислява по формулата МА + 3зара > 2*НМ + МЗ + ПсУ
БГ: Абсолютно изключено е нещо да премахне 16 от УФУД - това автоматично променя системата.

+(СУ)мана на ниво
+(СУ)МУ
БГ: Тези двете дублират напълно СУ Магьосник. Не е случайно, че нямаш право да вземеш две умения Магьосник и че специализациите повишават СУ само в избрана школа, като намаляват в противоположната. С това умение просто премахваш нуждата от специализация в магическа школа - вземам си Магьосник, Вземам си Вещер и имам +24 МУ във всички школи... Няма да ти казвам, че на СУ-то не му трябват други бонуси, ако дава тези.

+(СУ)/3 атака, когато ползва магическо оръжие
БГ: Предвид, че повечето напреднали приключенци ползват "магически оръжия", мисля, че това е неуместен бонус. Комбинирано с Войн, превръща нашия Вещер в най-добрия боец. А комбинация Войн, Магьосник и Вещер (вярно три умения са), го прави в ултимативна машина.

-Има право на 1 познайник-това е или животно, или демон, който помага на вещера, брои се за член на групата и получава опит като другите герои. Познайникът трябва да има най-малкото 6 ИН и сложността му не може да надвишава (СУ)
БГ: Тук забележките са като при Вещера на Хамелеона - дефинирай по-конкретно способностите и уменията на фамилиъра, за да се види дали има полза от него или не.

-Нужда е се от магически кръгове, за да извършва вещерските заклинания. Колко добре е направен кръга се изчислява по формулата ПР + 3зара > 16 . Успехът или неуспехът се прибавят към всички заклинания, които вещерът прави в кръга, със съответния знак. Вещерът може да повиши шанса за успешна направа на кръга като се концентрира (2ТД=+1шанс). Направата на магически кръгове е сложно действие и изисква 10ТД.
БГ: Добре! Това е сред на-добре описаните неща на Умението. Липсва му само определение на размера на кръга - може би едно поле 2х2. Механиката не е лоша - по тази причина този Вещер въобще не се нуждае от бонуси към МУ или МА - получава си ги от кръга и това вече го различава от магьосника. Също така тази механика му дава бонуси и към обикновените заклинания, която е добро допълнение към Магьосник.Около тази механика трябва да завъртиш цялата си идея за Вещера/Заклинателя

-На 12 степен повишава максималният показател за ИН и ПР с 1
БГ: Да, става. Предвид, че дава към два показателя, може и да е достатъчно. ПР ни трябва за да чертаем кръга, така че е ОК. Остава да видим какво имаме до 12 степен, защото май всичко останало отпадна ;)

Кажете какво мислите, за да знам дали да слагам и магиите.
БГ: Ако не ги сложиш, няма как да разберем има ли смисъл в това умение въобще. За момента няма смисъл, а и то не остана умение де, така че ще го започваш от основите. Поне имаш насока, коя да ти е отправната точка.
Успех!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори