Малко организация...

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Малко организация...

Мнение от hameleona » чет дек 06, 2007 12:11 am

Мисля, че както я караме, без никаква кординация, нищо няма да постигнем. Крайно време е да се стегнем и да систематизираме нещата. Моля всеки да напише своите стойностни проекти (като отбележи, кой е одобрен и кой не е. Така ще имаме ясня представа, какво е правено и какво не.

Във връзка с това, моля някой по-запознат да прегледа предложенията с магии и да извади магиите получили, поне три до пет капки одобрение ;) и да ги събере в едно мение (като отбележи и магията и автора й).

Обединените магии да ми се пратят на ЛС. (предложенията за цялостни школи не се броят).

Всякакви мнения в тази тема, които не обявяват проект, в който се намира надеждица ще бъдат трит директно и без никакво предупреждение!!!
Последна промяна от hameleona на пон дек 31, 2007 7:03 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » чет дек 06, 2007 11:29 am

Това са одобрените и редктирани от БатГойко и мен заклинания добавки към Школата на Светлината. (cъжалявам,че не съм от разбиращите хора :lol: )

Божествена сила – добавка към 6 ниво от Школата на Светлината
Валидни цели:магьосник/създание
Точки Мана: 20 мана; +10 поддръжка на ход
Време на действие:по желание
Разстояние:магьосник/създание
Ефект: Омагьосва избрано оръжие, като го прави то да нанася двойна щета срещу живи противници и четворна срещу немъртви.

Благословени ръце- добавка към 7 ниво от Школата на Светлината
Валидни цели:създание/магьосник
Точки Мана:20+10 на рунд
Време на действие:по желание
Разстояние:МУ/2 м
Описание:Магът омагьосва ръцете на създание или своите собствени и по този начин създаието става по сръчно-то увеличава своята АТ с оръжия с и търпи успех във всички начинания,в които ползва ръцете си в размер на 4.

Опрощение*- добавка към 6 ниво от Школата на Светлината
Валидни цели:магът
Точки Мана:30+ИН на немъртвия
Време на действие:веднага
Разстояние:МУ/3м
Описание:Магът освобождава бродещата душа на мъртвец и я изпраща в отвъдното.Самото заклинание дава бонус в познанието Убеждаване,но този бонус може да се ползва единствено и само за опит да се убеди немъртвия да се върне в отвъдното.Бонусът е равен на НИ на немъртвия

*Заклинанието не съм сигурен,че става точно 100%,БатГойко каза да го оформя точно в този вид заклинанието /айде не точно така,но подобно/,но каза,че такова заклинание е нужно и го кефило...но засега просто за тази магия ще изчакам отново мнението на БатГойко.

Портите на Рая – добавка към 7 ниво от Школата на Светлината
Валидни цели:Поле
Точки Мана:35+10 на рунд
Време на действие:по желание
Разстояние:поле
Описание:Магьосника отваря портите на Рая и цялото бойно поле се обсипва в светлина.Тя наранява всички немъртви създания с МУ/2 директна щета.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср дек 12, 2007 2:45 pm

http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?t=5888


Развръзка:
из „Екът на Ал-Тирмир-Оминор“ - най-големия вестник в Оминор, статията: „Кой е Аракс!?“
... спираща вкисването на бирата наистина е интересна ние ще ви насочим към важните неща.
А именно: Тайната на Аракс! Една от 9-те статуи разположени в най-вътрешния пръстен на града е обект на вниманието ни. Гостите се чудят защо в града има статуя на мъж с вдигнат предизвикателно към небесата меч, а жителите защо държи меч. Както и на другите фундаменти под статуята там е изписана сама една дума – Аракс. А ето, че след завръщането на чирака на Корнелиус, част от булото на тайната е повдигнато и Арак с право може да носи апокрифното доскоро название „магът войн“. Корнелиус бе изпратил чирака си...

из „Оминор сега“ - младежка листовка, статията: „Силата на младежта“
... е чирак на мага Корнелиус, но поема нелеката задача по издирването на данни за Аракс, като при това се справя блестящо. Той казва: „Станахме приятел с групата наемници която ме придружаваше в това велико приключение“ - и това показва че младите магове са далеч по-отворени към света спрямо закостенелите...

из „Нова Магия“ - вътрешен бюлетин
1. Магия предотвратяваща вкисването на бирата
2. Левитационна магия позволяваща изсипването на халби директно в гърлото на мага
3. „Мечът на Аракс“
...
3. ... донесена от чирака на Корнелиус е наистина интересна, най-малкото поради факта, че е едновременно общодостъпна и не принадлежи на никоя от сегашните школи. Предложението да се кръсти на многоуважавания маг Корнелиус бе отхвърлено и официалното й име бе прието да е: „Мечът на Аракс“. Тестовете показаха, че е възможно де се изплете и друго оръжие освен меч, също така да му се придаде строго индивидуална форма. Понеже магията не е проста, то в справочника ще бъде класифицирана като 3-то ниво от школата „Древни магии“ в която поне засега не е възможна за специализация. В самата магия има и още няколко аномалии, като простотата на израза* и големия разход на енергия**...

* изисква 4ТД за произнасяне
** изисква двойно повече мана спрямо алтернативните по ниво магии от текущите школи (22 вместо 11 ТМ за магия трето ниво)

Обща магия, 3-то ниво от школа „Древни магии“ МУ от поне 18 (без бонусите от школите) – не може да се специализира в нея!!!
Меча на Аракс
Валидни цели: мага
Цена за свитък: 3+ златни монети
За запаметяване: 4ТР
Точки мана: 22 за произнасяне и 6 за рунд поддръжка
Време на действие: по желание
Разстояние: съседно поле
Описание: Хората казват, че маговете не могат да се бият и са прави до голяма степен, но легендарния "Меч на Аракс" променя това. Мага влага своята магическа енергия в изтъкаването на оръжие (по избор на мага, но не и стрелково) от самата същност на велената и той може да се сражава с него. Важна особеност на оръжието е, че то не може да бъде парирано (но с него и неможе да се парира), а също така прониква безпрепятствено през всяка физическа защита. Щетите които нанася са равни на (MА-МЗ) зара, където МЗ е магическата защита на атакуваното създание, МА е магическата атка на магьосника.
Атаката на оръжието е равна на МУ на магьосника.
Специалните удари са в зависимост от изтъканото оръжие и дали мага е специализирал в боя с него.
С оръжието се замахва за 6ТД и няма начин те да бъдат намалени.
Тъй като магията е обща изисква само 4 ТД за да се каже.

Атаката на „меча“ може да се подсили по избор на мага, като преди опита му да го изрече той заяви с колко иска да повиши атаката, като за +1 атака се заплаща +3 ТМ на рунд за поддръжка


Пример 1: Маг има 19МУ без специализация в школа има 6 МА, за да направи магията 6+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех, и се опитва да бастиса гущер с МЗ 3, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 6-3/2=6-1=5 зара магическа щета
Пример1,1: Маг с МУ 19 и Войн на 6, той ще има атака с "меча" 19+6/2=19+3=21 (специализацията като Воин дава допълнителеният бонус)
Пример 1.2: Мага е специалист в Брадви на 4 и фехтовални на 8 (като младеж е бил буен ;)), ако изтъче брадва ще може да полза първите й две специални атаки, а ако изтъче кинжал първите 4-ри. (специализацията в оръжието не повишава нанасяната щета и не намалява нужните за атака ТД)

Пример 2: Маг има 21МУ без специализация в школа има 7 МА, за да направи магията 7+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 7 зара магическа щета. (не се добавя базовата щета)
Пример1,1: Маг с МУ 21 има Войн 4, атака с "меча" ще е 21+4/2=21+2=23 (специализацията като Воин дава допълнителеният бонус)
Последна промяна от Vilorp на пет дек 14, 2007 11:37 pm, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет дек 14, 2007 7:52 pm

На пръв поглед магията изглежда прекалено силна, но на втори си е добре балансирана. Само ме притеснява това МЗ/2 дето намалява щетите. Мисля, че е по-лесно ако беше или цялата МЗ - (така и така над 4 рядко ще видиш, а минимума на щетата е 6, та няма начин да спадне под 2 зара. 2 зара може и да не ти се виждат много, но ако сравнищ с 10 зара, които се намаляват от кирасата на 2, ще видиш, че никак не е зле. Затова препоръчвам да сложиш МЗ изцяло. И да не си мислиш, че си подкрепям джуджетата ;) - просто наистин ами се струва по-осезаемо - иначе няма много смисъл.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет дек 14, 2007 11:44 pm

Пръвите тестове бяха без МЗ, ама твъде кървави несправедливи ставаха битките та зотова го сложиш МЗ/2.
Въху две е защото при тестовете в играта противниците (на разказвача, моя милост) се имаха по някоя дранкулка дето им дигаше МЗ-то (не я имаха за много дълго време де), а иначе досега най тежкато брояня ползвана в моя сесия е лека (4-6 ЗА) плетена ризница.
Та променил съм го на е само МЗ, хем и да е по-просто. Даже ако още някой го тества и каже дали може МЗ-то да отпадне ще е още по-хубаво.

бел. В поста не съм писъл но магията е от школа „Дравни магии“ в която неможе да се пециализира.
Свитака който намериха геройте бе скрит в тайник на саркофага, тъй че не е много лесно да се намерят. Разбирасе до самия съркофог ими беше бая тредно да се докопат, но понастоящем свитък с такава магия може да се намери в библиотеката на Магиконските могьосници.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед дек 16, 2007 12:07 pm

И още една идея, която ми хрумна, докато четях тази магийка. Може да се направи школата на Древните магии да няма изисквания за МУ, за да бъде научено/използвано заклинаието, но да имат съответната сложност. Така тоя меч, ще може да се ползва по-рано в играта от по-неопитен магьосник, но така или иначе Атаката му (както и силата на щетите) се определя от МУ (нали?), та той в началото ще си е с по-ниска ефективност, а постепнно ще става все по-могъщ и все по-могъщ.

ПП: Между другото, може да се помисли върху това, че и АТ и щетата се определят от един и същ показател. Това не е най-добрата ситуация, тъй като стигаме до "колкото повече, толкова повече". Може би е добре да се диференцира щетата и АТ. Например АТ=МУ, но Щета е (СИ/3) зара. Така магията става комбинируема с други магии - като магическа сила, например, а това води до по-интересни ситуации.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон дек 17, 2007 8:23 pm

Ако погледнеш старата тема: http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?t=5888 , ще видиш че беше обсъждан вариант едшн от показателите образуващи АТ да е по избор на героя, а щетата де се образува от успеха. По твое предложение, а и след тестове се установи, че това е излишно.
От друга старана, ако заклинанието е достъпно за всеки магьосник (оптадането на изискване за МУ) колкото и неефективно да е то ще се измести от „Древни магии“ в „Общи магии“.
Все пак това което каза е интересно и направо ще опитам да го пресътворя в „Древни магии“ да видим какви би излязло.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт дек 18, 2007 12:10 am

Вилорп, подозирам, че ще е достъпно за всеки магьосник, който го издири и усвои. Дори едно съвсем непретенциозно заклинание, изискващо познания на два-три езика, па дори само за да изречеш с точния акцент* фраза от пет думи ще обезкуражи доста кандидати.



*Обичам езици със смислова интонация. Само да не трябва да ги уча.
Всъщнос и такива с купища недоразвити падежи и онези, дето пишат на обърнат бустофедон ги обичам по същия начин.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт дек 18, 2007 11:45 am

На обърнат какво? Андраш, удивително е как успяваш да ме изненадаш с някакви странни думи въпреки опитите ми да се държа в течение... Знам, че е спам, ама ми стан любопитно какво е това "бустофедон"?
А сега за заклинанието и отхвърленат преди идея за "показател по избор" - това е различно от фиксиране на показател. Все пак, ако говорим за СИ, то тя често е пренебрегвана от Магьосниците за сметка на ИН и ако те могат да образуват щета или АТ с показател по избор, то очевидно е, че той ще е този, който им дава и добро магьосничество... следователно пак стигаме до "колкото повече, толкова повече". Затова механиката "по избор" не работи. Докато другата предлага различни подходи - един магьосник ще си е развил СИ така и така, щото ще е решил да е маг-боец, друг ще разчита на допълнително заклинание за това (Кид например ;) ), трети може да измисли съвсем друг подход, за който в момента не се сещам (пак Кид).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб дек 22, 2007 12:22 pm

Бустофедон е да 'нагъват' писмото - първия ред да кажем върви от ляво надясно, втория от дясно на ляво, третия пак от ляво на дясно...
Обърнат бустофедон е освен всичко и да обръщат знаците на обратно. Вместо Г L да речем. С такова извращение са писали само на две емста в света.

Инак подобна механика на описаната, ако се балансира може да работи. Доста подобни фийтове в ДнД има, включая такива, които добавят мъдрост към атака или интелект към защитата.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб дек 22, 2007 9:47 pm

Аха, благодаря за разяснението. Това за Мъдростта.Интелекта към атаката съм го виждал в Д&Д отдавна, но то и в Аксим си го има- ща не ща, това не е лоша идея, за да се получи разнообразие.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори