СУ Двоен удар

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

СУ Двоен удар

Мнение от Vilorp » пет фев 01, 2008 11:24 pm

От одавна не бях писал такова нещо, но постовете на картаче ме провокираха, а и играх една флаш игричка с гоблини и орки.
Затова ви предстявам умение което е съставено от две такива и поне в сегашния си вид ми се струва малко паларско, но обещавам да продължа да мисля понего поне докато някой кометира в темата.

И тъй, в офицялните допълнения към правилата вече има „Бойна готовност” - широко използвано поне в наще сесии и „Могъщ удар”, за второто незнам дали може да се приеме като офицялно название*, което досега ми се е случвало всичко на всичко едни път, но описанието беша красиво и геройте дълго време са любуваха на дупката в петдесет сантиметровата стена от дялан речен камък с идеални очертания на вампир минал през нея.

Та за самото СУ:

СУ Двоен удар
(не е много подходящо предвид другата му особенност но...)
Изисквания: 12 СИ
Цена за придобиване на нулева степен: 5 ТР + 5 за гоблини и елфи (защото рядко използват двуръчни оръжия)Умение за големите герой или за тези, който се канят да станат такива, за тези в чията карма е записана среща с могъщи противници и за тези които биха желали да имат и втора такав среща** Умението позволява чрез изразходване на своята духовна енергия боеца да се домогне до огромни поражения срещу противника.
Придобивки:
- Прави специалната атака Допълнение достъпна за всички двуръчни оръжия.
- Разрешава на героя да промени по избор СУ/3 от заровете си за щета мякойки го отново и на цена от 5ТМ за зар, като така може да си усигори и нанасянето на „Могъщ удар” (ако използва двуръчни оръжия).
- Умението може да се прилага ограничен брой пъти:
а) в една битка - не повече от СУ/3
б) в едно мятане - не повече то СУ/4
- На 7-ма степен позволява специалната атаката Допълнение да се изпълни два пъти последователно.
- На 12-та степен Допълнение може да се наприви три пъти последователно.


Защо мисля, че ще е интересно: Защотосмятам, че при битка едно на едно ще е наистина зрелишно как героя прави три последователни замаха с двуръчния си чук като при последния дори успява да метне 6 петици вкарвайки съкрушителните 300 щета на опунента.
В случая с къртача и супер геройте умението не може да даде грешка, защото падането на 80 еднакви зара е шанс 1,39 по 10 на -117-та% и Ахраман не е заплашен от него (;
Кои умения и атаки може да замени:
- Срува ми се, че никой с изключение на двойна щета, но ако си с подходящото оръжие и специалст в него нещата ще станат наистан красиви и описателни.
- Продължителна атака - прилача малко на нея, но е насочено към едни единствен противник, а а ко се комбинарат ще могат да се напраявят веднъж или най-много два пъти за цялата битка преди маната и издържливосттта да се изчерпят напълно.
- Прилича малко на точен удар, но при него си вдигаш атаката сиреч шанса за успех, а тук ефекта е по скоро постфактум. Има възможност да се карат играчите да си мятат за щети предварително ала двойна щета, но така ще стане още по сложно.

Та... казах доста неща, сега кажете и вие нещо по въпроса!

*Да пропомня, че това е ефекта когато с дворъчно оръжие метнеш еднакви зарове за щета и резултата им се умножава по 10.
**Не преодолеят ли първата нямат шанс за втора (;.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 03, 2008 5:01 pm

Принципно, е описанието на Допълнение, се забранява повторното му изпълнение. Ако умението заобиколи това правило, то само поради това става доста силно. Няма лошо в силни умения де.
А този "Могъщ удар" не си спомням да го има в официалните промени. Това ще да е нещо, което сме обсъждали на форума, може би, но аз не си спомням. Въпреки това, механикат аму не е лоша. Все пак, умножение по 10 е леко драстично, тъй като дуръчно оръжие е и тоягата, а тя е само 3 зара щета, което води до много могъщи удари с нея от по 120, 150, 180 и т.н.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон фев 04, 2008 12:58 pm

Първия ми инпулс след забележката беше да добавя и изискването оръжието да има поне 4 зара щета, но после, като се позамисли човек това би провокирало хората да се ориентират към тояги и пдребнагабаритни оръжия, а тояга с която се вкарват 180 щета определено се вписва в концепцията за монах на Салфейс. Друг е въпроса, че 90 щета ((3+3+3)*10) не дава гаранция да бастиса войн от 4-то ниво нагоре, а ако въпросния войн е с доспехи още повече.
Така би се увеличила донякъде и ролевата част защото „Това не е оръжие, коцукам и затова се подпирам на тоягата!“ рекъл героя докато влизал в забранения град и оставил бойната си секила на входа, а после претрепал по-невнимателните стражи.

За Допълнението: да умението заобикаля правилото, но пък съм му дал и ограничение колко пъти може да се ползва вариантите за намаляване на силата, както ги виждам аз са:
а)
- На 7-ма степен позволява специалната атаката Допълнение да се изпълни два пъти последователно в една битка.
- На 12-та степен Допълнение може да се наприви три пъти последователно в една битка.
б)
Бонуса от седма степен се изтегля на 12-та:
- На 12-та степен Допълнение може да се наприви два пъти последователно.

Защо мисля че ще е „фецко“: Гондур изрева гръмовно карайки сталактитите да затрептят, като зле залепени с тиксо за тава картонени конуси и с вряза в тълпата джуджета, елфи и гоблини, изоравайки ги, като трактор ягодова леха, а когато достигна до нишя крал го подкара със серия от удар, след удар, след удар докато накрая го отхвърли на повече от десет метра от опашката.
- Два билета за „Аксиом 16 Филмът“ - изхъхри задъхано гиганта привел се одве пред гишето на касиерката.
Жената повдигна леко маската си на гущеройд, явно не бе особенно доволна, и подавайки му двата скъпоценни къса хартия за премиерата в зала 1 на НДК просъска:
- Не сссе Всссивявай толллкова младессс и Четерите вятъра да са с теб.
Асен подаде на дотътрилия се след него некромансар Андраш едния билет, който след прибирането на артефакта побърза да му предлижи:
- Давай да се омитаме, че онова двуметрово джудже дето взе за нишия крал май че беше Бат Гойко...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон фев 04, 2008 1:42 pm

1)
За идеята за мощни удари - с две ръце за! Когато си правиш войн с двъръчна брадва, чук, меч или "нодачи", искаш да правиш демидж - и искаш да правиш демидж, с който при първия удар хвърчат ръце и крака, а не да се правиш на самолетна перка с "Бой с две оържия".

Просто и ясно желание, макар малко да влиза в конкуренция с магьосника, който - за да прави голяма щета с един удар - е заплатил с много неща (като малко живот, ниски странични показатели, уязвимост от близка дистанция - особено срещу борци от близо, те са пълен ужас за него - и най-вече с пълна зависимост от наличието на мана).

2)
За допълнението - с две ръце ПРОТИВ! Тази конкретна СА не просто пести ТД за повече удари, но и затруднява отбраната на противника. Да не говорим, че демидж чрез повече на брой удари отива към концепцията на "Бой с две оръжия", където приложението на двуръчните оръжия куца с онова минус четири към атака, когато се държат с една ръка). Но затрудняването на противниковата отбрана е неизбежен резултат, когато използаш СА Допълнение, а все пак умението не е насочено към това! Всъщност, като правех БЕБО, ми хрумна нещо подобно, защото то е насочено към взимането на превъзходство в ек-ек, а СА допълнение е страхотен тормоз за отбаната на противника... но прецених, че става имбаво.

Вместо това предлагам много сериозното обмисляне на бонуси от умението, които да "редуцират редуцирането" на демиджа от брони, берескерство, твърди кожи, мана щитове и т.н. Разбира се, не става въпрос за прекомерно отслабване, а за деликатно изчислен бонус, който да даде предимство на бойци с двуръчни оръжия пред такива с две, щом работата опре до пердашене на единични цели с много броня, твърди кожи, берсеркерство, магически щитове и прочие.

Но ако не се внимава и се отиде в другата крайност, ще трябва да се балансира, като се подсили "Бой с две оръжия", когато се използва за мачкане на множество противници или на единична цел, която не носи брони, не използва твърда кожа, берсерк, магически щитове и прочие, но просто има много живот. След това ще трябва да се балансира "Специалист в защита", а после ще ревнат играчите, които движат магове...

П.П. Леле, това умение ако се стакне с БЕБО, к`во става??! Смяната на четири зара с нови спокойно може да докара едно 10/12 точки положителна разлика. Като ги прибавиш към средно 20 точки демидж, който можеш да изтискаш от БЕБО ( с привилегията за МЩ), то сумарно ударът се усилва с 30/31 точки (отделно от факта, че имаш теоретичен - но все пак съществуващ - шанс да направиш "могъщ удар").

А сега да сметнем - двуръчен меч дава 6 (ако е направен от трима ковачи с по 12 на СУ ще има 8 зара щета. Следователно Гигант със Си 23, за която е дал 230 ТР ще има БЩ 14/16. Към нея прибавяме 10х3,5, защото мечът му е утежнен с четири килограма, а освен това е направен от трима професионални ковачи и в края на краищата прави десет зара щета - и получаваме 16+35=51 краен демидж.

В същото време елф със СИ 14, за която е дал 95 ТР, ще има БЩ 4 и ще използва стандартен и напълно обикновен меч с две ръце. Това прави 4+4х3,5=18. За общо 166 ТР, ако началната цена на уменията е 5ТР, елфът обаче ще си добави средно 10/12 към демидж от тукашното и още 19 от БЕБО. Което е = 18+11+19=48. Тоест ще изостава с 2 точки демидж от могъщия войн с неговата СИ 23, великолепно изкован и тежък меч... а ще е спестил към 64 ТР, което си е почти цяло умение. Още по-жестоко става, когато сметнем, че за разлика от показателите, уменията могат до към шеста степен да се развият с учител. А при равен резултат в демиджа, това ще направи спестените от елфа ТР още по-вече - общо към 146 ТР.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон фев 04, 2008 4:45 pm

1)
Ако играча правещ си магьосник си разбира от работата дори посочения по-долу в поста ти гигант неможе да се мери с маг (;. Във форума имаше битка на маг и стрелец като мага вкарваще 1з+140 Щета при удар с чембер (;, но това е друга история.

2)
Допълнението съм го вкарал по две причини:
а) заради ефекта, кинематографическия такъв
б) защото само с „Могъщ удар“ ми се струва леко постно

Следващото редуциране на допълнението може да стане като:
- Позволява ползване на допълнение от всички двуръчни
...
- на 12-та стапен позволява спец. атка допълнение да се използва два последователни пъти

3)
По сматките:
1. Едва ли има чак толкова глупав гигант развиващ се само на сила
2. По взимането на БЕБО (все една и съща асоцияция ме напушва като чета абривиатурата (; ) и Двоен Удар: На елфа ще са му нужни 78+5 за БЕБО и 78+10 за ДУ=171 ТР, като в за тези 10-12 допълнителна щета които може да вземе от ДУ-то той плаща 5-40 мана*.
Сиреч елфа е вътре със 36ТР спрямо гиганта, защото 95+171=266>230ТР дадени от гиганта
Ако приемем че се обучава някак си ще успееда ги спести и при два заети слота за умения по-малко сила (следователно и живот), разход на 22,5 Мана (средно и при несигуран шанс за повишаване на щетите) има с 2 по малко вкарани щети от могъщия гигант със супердупермеча. Е именно тук му влиза в работа шанса да за „Могъщ удар” щото иначе... (;.
3. За чии му е на елфа да се бие с меч срещу гигант вместо да бяга и да го пуца със стрели или огнени топки!? (;

*За справка огнената топка иска само 15 (ако не се лъжа) и вкарва 15+МУ/4зара огнена щета.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 04, 2008 7:22 pm

СУ Двоен удар
/трябва да се помисли за името/

Изисквания: Няма
(не мисля, че има нужда от изискване за Сила, тъй като така и така двуръчните оръжия се ползват от герои с повечко сила).
Цена за придобиване на нулева степен:
5 ТР (махам условието да се повишава цената от расата – няма нужда от него)
Умение за големите герой или за тези, който се канят да станат такива, за тези в чиято карма е записана среща с могъщи противници и за тези които биха желали да имат и втора такав среща. Умението позволява чрез изразходване на своята духовна енергия боеца да се домогне до огромни поражения срещу противника.
Придобивки:

Премахнати:
- Не може да се получава достъп до специална атака само за началните ТР.
- Няма нужда от ограничение на използването в една битка, тъй като СА си има цена в Мана, так аче си е ограничена от това;


- На 1 степен играчът получава достъп до умението "Хазартна щета" *, като го овладява на степен (1+(СУ/3)).
- На 5 степен прави специалната атака "Допълнение" достъпна за всички двуръчни оръжия.
- На 7 степен всяко двуръчно оръжие в ръцете на героя, придобива качеството „Могъщ удар”**.
- На 10 степен нещо да се измисли
- На 11 степен нещо да се измисли

- На 12-та степен Допълнение може да се напрaви два пъти последователно.

*Хазартна щета
Умение, което позволява на играчът, за цената от 5 ТМ, да промени 1 зар от заровете си за щета. Избраният зар се хвърля отново, като се взема предвид само новият резултат.
Уменито може да се направи в една и съща атака толкова пъти, колкото позволява степента му на владеене, като може да се прилага както върху различни зарове, така и неколкократно върху един и същи зар.

**Могъщ удар
Качество на оръжието
Ефект: Ако при хвърляне за щета, резултатът на всеки зарове е един и същ, щетата се умножава по броя на заровете за щета.
Пример: При удар са тояга, заровете за щета се падат 4:4:4, огава щетата няма да е 12+БЩ, а (12+БЩ)*3
Забележка: знам, че така се получава малко по-сложно изчисление, но ми се струва и по-справедливо. Все пак при 3 зара много по-често ще имате еднакви зарове, докато при 7 зара шансът е значително по-малък.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон фев 04, 2008 11:07 pm

Много си прав за това, Бат' Гойко, но не мисля, че си предложил правилния начин за постигане на баланс. Докато увеличението на щетата се мени с единица за всеки следващ зар, то шансът става шест пъти по-малък. В крайна сметка хората с тояга пак ще си нанасят много по-често и осезаемо могъщите удари. И за тази минимална промяна предлагаме (макар и за мен да е също толкова минимално) усложнение на правилото. Хората може да не го възприемат като справедлива замяна.

Честно казано не виждам решение на ситуацията. Сега като се замисля, можем да вкараме някакъв белотаджийски принцип в цялата история. В смисъл, да гледаме дали се падат "терци", "кварти" (май така някои наричаха петдесето) и т.н. Тук обаче се явява нов проблем - изведнъж алебардата от оръжието носещо най-много щета ще стане националното оръжие на цял Магландиум, а ако се появи оръжие, което да прави 13 зара щета или повече (сиреч, по принципа на Дирихле имаме сигурна поне една "поне-терца")...
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон фев 04, 2008 11:10 pm

алебардата иска минимум 16 сила, но разбирам, какво искаш да кажеш ;) Аз лично съм против цялото умение, но няма да критикувам - има по-знаещи, по-можещи :P

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон фев 04, 2008 11:17 pm

Критикувай, не виждам защо да не го правиш. Но аз лично харесвам идеята на това умение. Дори като разказвач (какъвто съм често) ме е било яд, когато гигантът в групата хвърли много еднакви зарове сред седемте, които са за неговата брадва, пък ефектът - пак същия. Някак не звучи справедливо. А и идеята да се "премята" зар е интересна, а и полезна. Но тук ми хрумна и друга критика към предложението на Бат' Гойко - плащаме 5 мана за средно 2,5 щета? Разбирам, че това е и с цел "донатамъняване" на падналите се зарове за постигането на могъщ удар, но пак - не е ли малко слабичко така умението?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон фев 04, 2008 11:36 pm

ами, щото ще съм гаден...

да, добре, ок. яко умение, ок, велико. без изисквания. Абе, хора, на първо ниво мога да взема оръжие с 6 зара щета (двуръчен меч). средно два от тях ще са еднакви. Всъщност, поне два ще са еднакви. И изобщо... дори в тоягата има бая голям шанс за 2 щета. А... някак си не виждам едно СУ да дава повече щета от две.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт фев 05, 2008 2:35 am

Shamajotsi написа:Докато увеличението на щетата се мени с единица за всеки следващ зар, то шансът става шест пъти по-малък.
Ха измисли ти по-прсото приближение на балансирана функция де :P .

А относно умението - виждам го в поне 50% от случаите комбинирано с "Точен удар". Това, което не ми харесва е, че до 7 степен (айде, до пета) е безсмислено.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 05, 2008 11:38 am

СУ Мощ
/заради допълнителните щети и допълнението/

Изисквания: Няма
(не мисля, че има нужда от изискване за Сила, тъй като така и така двуръчните оръжия се ползват от герои с повечко сила).
Цена за придобиване на нулева степен:
5 ТР (тук ми се ще да е повече от 5 но 10 ми се струва много =/ )
Умение за големите герой или за тези, който се канят да станат такива, за тези в чиято карма е записана среща с могъщи противници и за тези които биха желали да имат и втора такав среща. Умението позволява чрез изразходване на своята духовна енергия боеца да се домогне до огромни поражения срещу противника.
Придобивки:
- На 1 степен играчът получава достъп до умението "Хазартна щета" *, като го овладява на степен 2-ра степен, с възможност да се получи „Могъщ удар”**.
- На 5 степен прави специалната атака "Допълнение" достъпна за всички двуръчни оръжия.
- На 7 степен всяко двуръчно оръжие в ръцете на героя, придобива качеството „Могъщ удар”**. (тук можеби е по редно да се смени на Мощ)
- На 10 степен „Хазартна щета” бива овладяна на 3-та степен.
- На 11 степен „Хазартна щета” бива овладяна на 4-та степен.
- На 12-та степен Допълнение може да се напрaви два пъти последователно, а „Хазартна щета” бива овладяна на 4-та степен +СУ/5 (или общо 6-та)


*Хазартна щета
Умение, което позволява на играчът, за цената от 5 ТМ, да промени 1 зар от заровете си за щета. Избраният зар се хвърля отново, като се взема предвид само новият резултат.
Уменито може да се направи в една и съща атака толкова пъти, колкото позволява степента му на владеене, като може да се прилага както върху различни зарове, така и неколкократно върху един и същи зар.


**Могъщ удар

Описание: Достъпно за всички оръжия с пет или повече зара щета. При падане на еднакви зарове щетата от тях се умножава по 10
Пример: При удар с двуръчен меч, заровете за щета се падат 4:4:4:4:4:4, тогава щетата няма да е 24+БЩ+(Допълнителни щети от умения и оръжие), а ще е (24*10)+БЩ+(Допълнителни щети от умения и оръжие).

Могъщ удар като Качество на оръжието:
Ефект: Ако при хвърляне за щета, резултатът на всеки зарове е един и същ, щетата само от заровете се умножава по 5.
Пример: При удар са тояга, заровете за щета се падат 4:4:4, тогава щетата няма да е 12+БЩ+(Допълнителни щети от умения и оръжие), а (12*5)+БЩ+(Допълнителни щети от умения и оръжие).

Алернатива:
Могъщ удар като Качество на оръжието:
Ефект: Ако при хвърляне за щета, резултатът на всеки зарове е един и същ, щетата се утроява.
Пример: При удар са тояга, заровете за щета се падат 4:4:4, тогава щетата няма да е 12+БЩ+(Допълнителни щети от умения и оръжие), а (12+БЩ+(Допълнителни щети от умения и оръжие))*3.

Разлика между двете: При първия вариант елф със сила 14 (4 БЩ) и +2 на зар допълнителни щети прави 3*4=12*5+(4+2*3)=60+10=70 щета. В Алтернативния вариант щетата е (12+4+6)*3=66. По мощните оръжия обаче са попрецакани в случая защото отпада сложния показател със броя на зарове.


Забележка: Могъщия удар си е могъщ удар и той си съществува независимо от това дали ще вземеш умението или не. При предложената тук маханика нещата ми се виждат доста по изчистини от сметки.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт фев 05, 2008 7:43 pm

Хм.
Значи, променянето на Хазартен удар, да става от (1+СУ/3) на бонус, който се дава на определени нива, е само козметичен начи да направим умението по-добре изглеждащо. Иначе не променя нищо, освен, че обезсмисля вдигането му над 12 (в което конкретно няма лошо).
В няколко поста се спомена за еднакви зара при повече зарове, но идеята не е, че ако има 3 еднакви от 7-те зара ще имаме могъщ удар, а че при 7 от 7 еднакви зара имаме могъщ удар. Това го пояснявам, в случай, че все още има някой, който не го е възприел така (не мисля, че в пояснението което съм написал е наистина ясно, така че е напълно нормално някой да не го е приел правилно).
Без качеството Мощен удар (това си е по-правилното от Мощ), Хазартна щета, просто увеличава щетите за сметка на мана. Така, не е супер цено, но при всички случаи се струва да се ползва, ако се пре-хвърля единица. Дали 5 мана е много? Ами да, много е и то е сложено именно заради Мощен удар, но пък от друга страна, това е и смисъла на СУ-то. Само с хазартна щета, нещата не са кой знае какви, но пък при мана кладенец наоколо може и да се усмисли дори и така. Би могло да се намали на 3, но рискуваме да стане много опасно за Мощен удар. Това за което се сещам в момента е маната да бъде равна на степента на Хазартна щета. Така ако имаме право на само едно пре-хвърляне то ще ни струва 1 мана, но ако имам право на 5 тогава ще си плащаме по 5 мана на хвърляне. Има някаква логика.
Сега за Мощен удар. Качеството ми допада, макар да крие огромен риск за непредсказуемост, а и да не забравяме, че и срещу героите ще има противници с такива умения, а никак не е добре да получиш 150 щета - просто няма спасение, умираш си и то напълно. Затова се замислям за изискване за определено ниво на героя, който взем умението за 1 път. Например, ако се взема на 5 НИ, то най-вероятно ще се развие на 12 степен чак около 9-10 тъй като играчите рядко могат да си позволят да пазят ТР, така че едв али ще могат веднага да го вдигнат на висока степен.
Това правило за НИ може да се въведе и за други СУ.
Да, не е особено добра идея да умножаваме по странни числа - при 13 зара например да умножаваме по 13 е доосадно. Също така уножение по 10 е ужасно силно.
Затова ми се струва удачно да се сложи и степен на Мощния удар. Като тя е 2,3,4 или 5, което съответно определя по колко се умножава щетата при еднакви зарове. Да видим, при 10 зара от по 6 ще имаме най-много 300 щета. Не, че е малка, но пък я си представете кога се падат 10 еднакви зара, дори и като имате право да пре-хвърляте няколко от тях. А при тоягите нещата ще са 18*5=90... Е, преживява се.
Така... Това умение определено е могъщо ;)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори