Развръзка:БатГойко написа:Абе вземи му сложи една школа "Древни магии" - нещо като общи заклинания, но забравени с времет - не може да се специализаира в нея. Включва заклинания, които не принадлежат към нито една школа и се влияе само от осноното МУ (баси, измислихме новата школа). В нея ще могат да влизат всякакви "общи", но не "общоизвестни" заклинания.
из „Екът на Ал-Тирмир-Оминор“ - най-големия вестник в Оминор, статията: „Кой е Аракс!?“
... спираща вкисването на бирата наистина е интересна ние ще ви насочим към важните неща.
А именно: Тайната на Аракс! Една от 9-те статуи разположени в най-вътрешния пръстен на града е обект на вниманието ни. Гостите се чудят защо в града има статуя на мъж с вдигнат предизвикателно към небесата меч, а жителите защо държи меч. Както и на другите фундаменти под статуята там е изписана сама една дума – Аракс. А ето, че след завръщането на чирака на Корнелиус, част от булото на тайната е повдигнато и Арак с право може да носи апокрифното доскоро название „магът войн“. Корнелиус бе изпратил чирака си...
из „Оминор сега“ - младежка листовка, статията: „Силата на младежта“
... е чирак на мага Корнелиус, но поема нелеката задача по издирването на данни за Аракс, като при това се справя блестящо. Той казва: „Станахме приятел с групата наемници която ме придружаваше в това велико приключение“ - и това показва че младите магове са далеч по-отворени към света спрямо закостенелите...
из „Нова Магия“ - вътрешен бюлетин
1. Магия предотвратяваща вкисването на бирата
2. Левитационна магия позволяваща изсипването на халби директно в гърлото на мага
3. „Мечът на Аракс“
...
3. ... донесена от чирака на Корнелиус е наистина интересна, най-малкото поради факта, че е едновременно общодостъпна и не принадлежи на никоя от сегашните школи. Предложението да се кръсти на многоуважавания маг Корнелиус бе отхвърлено и официалното й име бе прието да е: „Мечът на Аракс“. Тестовете показаха, че е възможно де се изплете и друго оръжие освен меч, също така да му се придаде строго индивидуална форма. Понеже магията не е проста, то в справочника ще бъде класифицирана като 3-то ниво от школата „Древни магии“ в която поне засега не е възможна за специализация. В самата магия има и още няколко аномалии, като простотата на израза* и големия разход на енергия**...
* изисква 8ТД за произнасяне
** изисква двойно повече мана спрямо алтернативните по ниво магии от текущите школи (22 вместо 11 ТМ за магия трето ниво)
„...Древните магии са интересна област от магията, която е свъзана със знания отпреди Войната. За разлика от днешните смутни времана на древните майстори им се е налагало да разчитат и на грубата сила за да убедят в доводите си своите опоненти...“ из ликция на Хариф Ал Казамир палеомагиолог
„...са особен дял от магията кажи речи достъпен за всеки достатъчно надарен заклинател. Наименованията се определят от името на съществото в погребалната камера, от която сме намерили свитъка. Разбира се мародестването на гробове...“ из реч на Сиклеминдрел Алагорски старши библиотекар в Ал-Тирим-Оминор
Обща магия, 3-то ниво от школа „Древни магии“ МУ от поне 18 (без бонусите от школите) – не може да се специализира в нея!!!
Меча на Аракс
Валидни цели: мага
Цена за свитък: 3+ златни монети
За запаметяване: 4ТР
Точки мана: 22 за произнасяне и 6 за рунд поддръжка
Време на действие: по желание
Разстояние: съседно поле
Описание: Хората казват, че маговете не могат да се бият и са прави до голяма степен, но легендарния „Меч на Аракс” променя това. Мага влага своята магическа енергия в изтъкаването на оръжие (по избор на мага, но не и стрелково)* от самата същност на велената и той може да се сражава с него. Важна особеност на оръжието е, че то не може да бъде парирано (но с него може да се парира), а също така прониква безпрепятствено през всяка физическа защита.
Специалните удари са в зависимост от изтъканото оръжие и дали мага е специализирал в боя с него.
С оръжието се замахва за 6ТД и няма начин те да бъдат намалени.
Атаката на „Меча” е равна МУ-то + евентуално подсилване чрез заплащане на цена
Щета: МА зара
Защита: тъй като все пак е поразяваща магия при удар МЗ на атакуваното създание се прибавя към БЗ-то му.
Атаката на меча може да се подсили по избор на мага, като преди опита му да го изрече той заяви с колко иска да повиши атаката, като за +1 атака се заплаща +3 ТМ на рунд за поддръжка.
заб. Към атаката на меча не се добавят бонуси от ниво или от войн. Оръжието няма реално тегло и изискване за сила.