Страница 1 от 3

Импове

Публикувано: нед фев 17, 2008 1:21 am
от kartacha
Изображение

Създал съм ги като противници. Прекалено са слаби, за НИР.

Имп
Сложност: 4
„Беше ранна сутрин и се разхождахме с Джо из един от многобройните върхове в Колоса. Дочух странен, непознат звук. Погледнах надолу, през ръба, и видях непознати създания. Имаха несъразмерни за малкото си телце глави и крила, с чиято помощ правеха дълги подскоци. Около десетина от тези бяха нападнали един смел воин, който със всички сили се отбраняваше, но изглеждаше, че няма да удържи дълго на натиска. Решихме да не се намесваме, за да не пострадаме и ние. След като битката приключи, имаше едва три мъртви създания. След като малките демончета се разотидоха, ние се приближихме и питахме воина какви са тези същества. Той явно говореше само джуджешки и ни каза само една дума „Импис”. От тогава разпространихме историята за тези същества и ги нарекохме импове.”

Имповете са малки и червени на цвят. Главата им тежи 4/7 от тялото. Имат крила, но не могат да летят, защото гравитацията им пречи, а крилата им са прекалено слаби. Имат сиви безизразни очи и дълги, заостени, стърчащи настрани уши. Не се делят на полове.

Ръст: 60-70 см
Размах на крилете: 80-90 см
Тегло: 30-40 кг

Ниво: 3
Скорост: 16
Реакция: 19
Виталност: 1
ТД: 13
ЖТ: 31
Наблюдателност: 4

Сила: 2/6/10*
Ловкост: 5/10/15*
Прецизност: 5/9/15*
Интелект: 1/4/7*
Издръжливост: 3/5/9*

МЗ: 3

Атака-------------------Атака----------ТД-----------Щета----
Ръка------------------ПР;СИ;Л----------5-----------1зар+3--
Опашка---------------ПР;Л;СИ----------8------- ---2зара----

Расови способности:
Демон: Намалява двойно всички негативни и удвоява всички положителни ефекти от школата на Огъня.
Груповонападащи: Получават бонус от Х/2 към ПсУ, където Х е броят на създанията без конкретния индивид. Като максимумът на този бонус може да е 50.

На ниво покачват по 5 ЖТ и 20 ТР, които основно разпределят за Ловкост и Прецизност. Използват Проста тактика. Нападат непредизвикани от засада, на групи от минимум 10 създания. Никога не нападат противник, който не отстъпва поне торйно по брой на самите тях(не че са математици да го сметнат просто по инстинкт).

Награди: 3 зара медни монети.
Имповете привързват малка торбичка, в която кътат всички лъскави предмети. Обикновено единственото ценно, което може да се намери за медни монети. По преценка на разказвача може да има и други предмети но рядко.

*Пъровото число е мин. показателя, второто - настоящия за нивото, а третия максималния за расата.

Публикувано: нед фев 17, 2008 1:51 am
от nikestan
Тъй като създанието е далечко от точната хуманоидна форма смятам, че атаката с ръка и опашка би следвало да се съставя от 3 показателя (описани в секцията с противници:животни, в ПММ). Начина на размножаване нещо куца, не ми се струва подходящ за подобен род същество. Като показатели ми се струват добре, тактически също.
Награди: 3 зара медни монети
Зле намирисващ на MMORPG елемент, да не би имповете да носят дрехи и там да си къткат семки, бонбонки и монетки или имат навика да похапват основната парична единица в Магландиум. Леле тежко на икономиката.

Като цяло има хляб в идеята, ако се дообработи добре.

Публикувано: нед фев 17, 2008 9:13 am
от kartacha
Ами имам чусвството, че наистина са добре относно показатели. Сега оправих и атаките.
Относно монетите да предположим, че привързват коланче с торбика, в която събират монетите и другите лъскави неща, които намират.

Публикувано: нед фев 17, 2008 5:53 pm
от BatGojko
Това с парите е напълно ненужно в едно настолно РПГ. От друга страна, това което си писал за лъскавите предмети го оправдава донякъде. Може би това е причината да нападат.
Сега за описанията и показателите им.
Показателите са слаби, в което няма нищо лошо.
Нападат в групи, но това някак си не води до бонуси, а това е лошо.
Имат криле, но не летят, а и нямат никакво специално умение, свързано с тях.
В описанието им няма опашка, но пък за сметка на това имат такава атака (ясно е, че е пропуск в описанието). От друга страна тя също е неоизползвана - това е природен камшик, който може да им даде интересни тактики и приоми по време на битка.

Съвети:
- Дай им някакви бонуси от това, че са много. Например ПсУ равна на Х+бройката им. Така докато са много са смели, но като опаткаш един двама се разбягват. Могат да имат и други бонуси, но то по подразбиране имат към атака, понеже наобграждат противника.
- Дай специално придвижване с подскачане, че да им ползваме тези криле за нещо. За Х ТД прелитат толкова и толкова метра. Имат вградена Акробатика на Х ниво, могат да првят огромни подскоци, салта и т.н.
- Дай по-голяма роля на опашката. Подсечки, оплитания и т.н.

Публикувано: нед фев 17, 2008 10:47 pm
от Shamajotsi
На мен много ми допада този нов противник - интересен е и определено полезен за разказвача. Аз много критика не бих могъл да дам (освен вече казаното), мога само да предложа две неща:
-да ги направиш значително по-малки, като тогава хем ще отговарят на представата за "колкото дребни, толкоз и вредни", хем ще имат и лек бонус към БЗ, който няма да е излишен. Какво ще кажеш за 40 см?
-това качество за Огнените магии не предполага ли да има и разни спътници на групите от импове, които да ги правят въпросните магии?

Публикувано: нед фев 17, 2008 11:29 pm
от kimbo
Да ама сега ги разработвам. Имайте търпение.
За мен 40 сантеметра е малко. Имповете трябва да са слаби и да нападат на пълчища. Това е идеята. 40 см са 1 2/3 мои педи. Малко ми се вижда. Че аз като му изпукам един шамар и ще го убия :D

Публикувано: пон фев 18, 2008 12:05 am
от BatGojko
Принципно именно това е идеята на противниците, които с епускат в пълчища - като им изпукаш един шамар да умират. Иначе става много сложно следенето кой н аколко ЖТ е останал в момента. А и както си пише в книгата размерите нямат отношение към ЖТ.

Публикувано: пон фев 18, 2008 12:10 am
от kartacha
Знам, ама звучи нелогично един имп да има повече ЖТ от трол. Сигурен съм, че ако ги бях направил 40 сантиметра щях да отнеса доста критики. Или не съм прав?

Публикувано: пон фев 18, 2008 12:11 am
от hameleona
не :)

Публикувано: пон фев 18, 2008 8:15 pm
от kartacha
Това е добре. Обаче настоявам ръста им да остане.

Публикувано: пон фев 18, 2008 8:47 pm
от nikestan
Размаха на крилете голям и може да ги скъсиш 10тина сантиметра.

Публикувано: пон фев 18, 2008 9:09 pm
от BatGojko
Стига бе, 120 с 170 криле... Тея не могат да те свармнът (сори за чуждицата). Много по-опасни ще са ако са по-малки.

Публикувано: пон фев 18, 2008 9:09 pm
от kartacha
nikestan написа:Размаха на крилете голям и може да ги скъсиш 10тина сантиметра.
Прав си. Няма логика такива огромни криле да не могат да го носят.

Публикувано: пон фев 18, 2008 11:29 pm
от kimbo
Обещахме ви с Картача да кача и импове магове. Малко късно стана и бива да си ходя. Няма да мога днес да ви видя коментарите за жалост.


Изображение

Имп Маг
Сложност: 5

Почти всяка група от импове има поне един маг. Но никога не може да се срещне маг без група воини, която да го защитава. Имповете моагове са коварни същества. Те ползват основно магии, с които да повалят противника. Магиите са от школата на Огъня, защото имповете получават двоен бонус от магии от тази школа(като демони). При все това, че са демони и Огън им нанася половин щета маговете не жалят и събратята си, когато атакуват с магии - например Огнена топка и Огнен дъх. Имповете не са толкова добри магьосници, за да използват магията Армагедон, нито Куб от лава. Те са простовати магове основно, заради ниския интелект на расата. Маговете не се различават от воините по расови белези, освен, че са малко по големи на ръст и килограми. Единственият им отличителен белез са рогата. Има твърдения, че им са израстнали като страничен ефект от магиите(какво ли не измисля науката?!?).

Ръст: 60-70 см
Размах на крилете: 80-90 см
Тегло: 30-40 кг

Ниво: 4
Скорост: 16
Реакция: 20
Виталност: 1
ТД: 14
ЖТ: 29
Наблюдателност: 5

Сила: 2/4/10*
Ловкост: 5/12/15*
Прецизност: 5/10/15*
Интелект: 1/7/7*
Издръжливост: 3/4/9*

МУ: 13
МА: 4
Мана: 43
МЗ: 3

Атака-------------------Атака----------ТД-----------Щета----
Мини-Тризъбец------ПР;СИ-----------5------------3зара----
Опашка-----------------ПР;Л-----------8------------2зара----

Магии, които знае:
Огнена топка
Огнени ръце
Огнен дъх
Защита от вода


Специални умения:
Магьосник: 10

Расови способности:
Демон: Намалява двойно всички негативни и удвоява всички положителни ефекти от школата на Огъня.
Груповонападащи: Получават бонус от Х/2 към ПсУ, където Х е броят на създанията без конкретния индивид. Като максимумът на този бонус може да е 50.

На ниво покачват по 3 ЖТ и 25 ТР, които основно разпределят за Интелект и Ловкост. Използват Стандартна тактика. Нападат непредизвикани от засада, на групи от минимум 10 създания. Никога не нападат противник, който не отстъпва поне торйно по брой на самите тях(не че са математици да го сметнат просто по инстинкт). Обикновенно в битка прави Прави магията Огнени ръце на събратята си, после атакува с Огнена топка, ако е по-далеч или Огнен дъх.

Награди: 1 зар сребърни монети

*Пъровото число е мин. показателя, второто - настоящия за нивото, а третия максималния за расата.

Публикувано: вт фев 19, 2008 9:37 pm
от kartacha
Най-после го направи. Браво. Чудно ми е защо само е по-голям магът от воина?

Публикувано: вт фев 19, 2008 10:05 pm
от ILLIDAN
Някакси доста стандартно ми изглежда този имп маг и група от импове да го пазят. Не че има нещо лошо, но много по-оригинално и интересно според мен щеше да бъде ако доразвиете имповете с идеите на БатГойко.
BatGojko написа: Съвети:
- Дай им някакви бонуси от това, че са много. Например ПсУ равна на Х+бройката им. Така докато са много са смели, но като опаткаш един двама се разбягват. Могат да имат и други бонуси, но то по подразбиране имат към атака, понеже наобграждат противника.
- Дай специално придвижване с подскачане, че да им ползваме тези криле за нещо. За Х ТД прелитат толкова и толкова метра. Имат вградена Акробатика на Х ниво, могат да првят огромни подскоци, салта и т.н.
- Дай по-голяма роля на опашката. Подсечки, оплитания и т.н.
Много по-забавно би било орда от десетина импчета, които подскачат като луди, трудни са да се уцелят, правят подсечки и други гадости на героите (представих си малкото демонче от новия филм за Костенурките-нинджа, което се беше хванало за врата на единия от тях и го удряше с главата си :lol: ).

Публикувано: вт фев 19, 2008 11:49 pm
от kimbo
Добавихме един бонус. Чао за тази вечер от мен.

Публикувано: ср фев 20, 2008 11:42 am
от Cocaine
Маг с 43 мана, 7 Ин и само 4 МА? Аз имах гигант войн с по-добри показатели. Та този тип ще свърши маната след първата магийка и после е мъртъв. А и фактът, че получава само по 3 ЖТ на ниво никак не би спомогнал за оцеляването на тези същества.

ПП. Сега видях, с 13 МУ импът не може да научи второ и трето ниво магии.

Публикувано: ср фев 20, 2008 2:26 pm
от Andras
Магът е покъртителен. Подозирам, че работи по Мъгландиумските циркове и има общ номер с куция колоездач и евнуха-жиголо.

Бат'Гойко това с ПсУ=# е много чупено. Представи си събереш 300 импчета на едно място, те ще станат е гати издръжливата и неразбиваема гвардия?!

В думите на Илидан има нещо вярно, препоръчвам на авторите да разгледат полуръстовските и гномските бойни специализации в ДнД.

Публикувано: ср фев 20, 2008 2:54 pm
от kartacha
Ами те за това са предвидени имповете, да са слаби и да идват на пълчища. Да са решителни като са много, но като им съкратиш бройката да се разбягват(еквивалентни са на Fallen от Diablo, където магът също е чупен. Представи си някакъв могъщ маг да надъхва могъщи бойци. И то импове. Няма логика).

Публикувано: ср фев 20, 2008 2:55 pm
от Andras
То да са решителни е едно.. Да имат такава ПсУ е съвсем друго.

Публикувано: ср фев 20, 2008 3:03 pm
от kartacha
Абе замисли се преди да говориш. Кой разказвач(изключвам нашия) ще изправи хората си пред такова препятствие?

Публикувано: ср фев 20, 2008 3:06 pm
от Andras
Момче, чувал ли си за Exalted 2? Много често се случват масовки. И специална система за масовки си има дори. Така че - да, огромно количество разказвачи биха пуснали масова битка и биха пуснали отряд демонични създания в нея.

Публикувано: ср фев 20, 2008 3:10 pm
от kartacha
И какво толкова може да помогне малко...бая...абе направо убийствено много ПсУ? Те са на по 1 шамар живот. И то бързо ще намалее.

Публикувано: ср фев 20, 2008 3:23 pm
от Andras
А, с нищо не може да помогне - няма да избягат, докато не останат две дузини от тях, всички магии за контрол не им влизат...

Публикувано: ср фев 20, 2008 4:09 pm
от Shamajotsi
Андраш, не съм напълно съгласен със теб, макар и да съзнавам, че опитът ми със системи, които позволяват масов кютек, е несъизмеримо по-малък от твоя (защото на нула не се дели ;) ). Но все пак - при масови сражения, не се ли променя самата механика на играта? В смисъл, то А16 не е предвидена за такива ситуации (макар че - ето идея - можем да преработим, ако въобще се налага, "Битката за Магландия" за целта), но ако беше, то навярно цялата история с ПсУ щеше да се отнася по еди-какъв си начин за цял "взвод" импове, като съответно бонусът щеше да се интерпретира по съвсем различен начин, така че да не се стига до проблема, който посочваш ти.

Естествено, друго такова решение би могло да е да се каже, че "ПсУ=..., до максимум някаква си стойност".

П.П. Абе момче, замисли се преди да говориш :lol: . Иначе на риторичния въпрос на Кимбо, кой разказвач би изправил героите пред армия от импове - че аз лично останах с впечатлението, че вашият би го направил.

Публикувано: ср фев 20, 2008 6:31 pm
от Andras
Естествено, друго такова решение би могло да е да се каже, че "ПсУ=..., до максимум някаква си стойност".
Което е добро рершение. Сега остава да си обясните до каква.

А това, че А16 няма модул за масовки - крайно време е да проима и ще е хубаво ако той работи без внасяне на нови механики.

Публикувано: чет фев 21, 2008 12:27 am
от BatGojko
Идеята за модул за масовки е добра. Записвам си я в ТУДУ листа и някой ден ще го има.

Публикувано: чет фев 21, 2008 1:49 am
от kartacha
Нека да се увеличава ПсУ на бройка, да е доволен читателя. Ама имам по-добро предложение, което е хем логично, хем няма да създава проблеми с огромни числа.
Пак ще използвам за пример една стара КРИ(Компютърна Ролева Игра), което ще подразня много хора, но това са рисковете на професията. Предложението ми е да се дава бонус само на бойците и то този бонус да е в степен Х=Бонус ПцУ, където Х е броят на Маговете импове в групата.
Какво мислите?

Публикувано: пет фев 22, 2008 2:00 am
от BatGojko
Звучи лесно за прилагане и удобно, но не създава ефекта на "когато сме в тълпа сме силни, когато сме сами сме нищо". Това просто увеличава важността на маговете. Просто когато даваш бонус, трябва да решиш, какво искаш. Иначе така формулиран бонуса си е напълно ОК. А дали ще създава шробелми с големите числа зависи от броя магове ;) А при по-малко магове пък може да се окаже, че е напълно ненужен, тъй като не добавя достатъчно. Идеята на предложението ми беше да се получи именно силната тълпа и слабия индивид, но както съм казал това са само идеи - никой не казва, че това е единственото правилно репение (даже съм сигурен,че не е)