Импове

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Импове

Мнение от kartacha » нед фев 17, 2008 1:21 am

Изображение

Създал съм ги като противници. Прекалено са слаби, за НИР.

Имп
Сложност: 4
„Беше ранна сутрин и се разхождахме с Джо из един от многобройните върхове в Колоса. Дочух странен, непознат звук. Погледнах надолу, през ръба, и видях непознати създания. Имаха несъразмерни за малкото си телце глави и крила, с чиято помощ правеха дълги подскоци. Около десетина от тези бяха нападнали един смел воин, който със всички сили се отбраняваше, но изглеждаше, че няма да удържи дълго на натиска. Решихме да не се намесваме, за да не пострадаме и ние. След като битката приключи, имаше едва три мъртви създания. След като малките демончета се разотидоха, ние се приближихме и питахме воина какви са тези същества. Той явно говореше само джуджешки и ни каза само една дума „Импис”. От тогава разпространихме историята за тези същества и ги нарекохме импове.”

Имповете са малки и червени на цвят. Главата им тежи 4/7 от тялото. Имат крила, но не могат да летят, защото гравитацията им пречи, а крилата им са прекалено слаби. Имат сиви безизразни очи и дълги, заостени, стърчащи настрани уши. Не се делят на полове.

Ръст: 60-70 см
Размах на крилете: 80-90 см
Тегло: 30-40 кг

Ниво: 3
Скорост: 16
Реакция: 19
Виталност: 1
ТД: 13
ЖТ: 31
Наблюдателност: 4

Сила: 2/6/10*
Ловкост: 5/10/15*
Прецизност: 5/9/15*
Интелект: 1/4/7*
Издръжливост: 3/5/9*

МЗ: 3

Атака-------------------Атака----------ТД-----------Щета----
Ръка------------------ПР;СИ;Л----------5-----------1зар+3--
Опашка---------------ПР;Л;СИ----------8------- ---2зара----

Расови способности:
Демон: Намалява двойно всички негативни и удвоява всички положителни ефекти от школата на Огъня.
Груповонападащи: Получават бонус от Х/2 към ПсУ, където Х е броят на създанията без конкретния индивид. Като максимумът на този бонус може да е 50.

На ниво покачват по 5 ЖТ и 20 ТР, които основно разпределят за Ловкост и Прецизност. Използват Проста тактика. Нападат непредизвикани от засада, на групи от минимум 10 създания. Никога не нападат противник, който не отстъпва поне торйно по брой на самите тях(не че са математици да го сметнат просто по инстинкт).

Награди: 3 зара медни монети.
Имповете привързват малка торбичка, в която кътат всички лъскави предмети. Обикновено единственото ценно, което може да се намери за медни монети. По преценка на разказвача може да има и други предмети но рядко.

*Пъровото число е мин. показателя, второто - настоящия за нивото, а третия максималния за расата.
Последна промяна от kartacha на пет мар 07, 2008 12:59 am, променено общо 6 пъти.

Потребителски аватар
nikestan
Frozen
Мнения: 274
Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
Местоположение: В.Търново
Контакти:

Мнение от nikestan » нед фев 17, 2008 1:51 am

Тъй като създанието е далечко от точната хуманоидна форма смятам, че атаката с ръка и опашка би следвало да се съставя от 3 показателя (описани в секцията с противници:животни, в ПММ). Начина на размножаване нещо куца, не ми се струва подходящ за подобен род същество. Като показатели ми се струват добре, тактически също.
Награди: 3 зара медни монети
Зле намирисващ на MMORPG елемент, да не би имповете да носят дрехи и там да си къткат семки, бонбонки и монетки или имат навика да похапват основната парична единица в Магландиум. Леле тежко на икономиката.

Като цяло има хляб в идеята, ако се дообработи добре.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед фев 17, 2008 9:13 am

Ами имам чусвството, че наистина са добре относно показатели. Сега оправих и атаките.
Относно монетите да предположим, че привързват коланче с торбика, в която събират монетите и другите лъскави неща, които намират.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 17, 2008 5:53 pm

Това с парите е напълно ненужно в едно настолно РПГ. От друга страна, това което си писал за лъскавите предмети го оправдава донякъде. Може би това е причината да нападат.
Сега за описанията и показателите им.
Показателите са слаби, в което няма нищо лошо.
Нападат в групи, но това някак си не води до бонуси, а това е лошо.
Имат криле, но не летят, а и нямат никакво специално умение, свързано с тях.
В описанието им няма опашка, но пък за сметка на това имат такава атака (ясно е, че е пропуск в описанието). От друга страна тя също е неоизползвана - това е природен камшик, който може да им даде интересни тактики и приоми по време на битка.

Съвети:
- Дай им някакви бонуси от това, че са много. Например ПсУ равна на Х+бройката им. Така докато са много са смели, но като опаткаш един двама се разбягват. Могат да имат и други бонуси, но то по подразбиране имат към атака, понеже наобграждат противника.
- Дай специално придвижване с подскачане, че да им ползваме тези криле за нещо. За Х ТД прелитат толкова и толкова метра. Имат вградена Акробатика на Х ниво, могат да првят огромни подскоци, салта и т.н.
- Дай по-голяма роля на опашката. Подсечки, оплитания и т.н.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед фев 17, 2008 10:47 pm

На мен много ми допада този нов противник - интересен е и определено полезен за разказвача. Аз много критика не бих могъл да дам (освен вече казаното), мога само да предложа две неща:
-да ги направиш значително по-малки, като тогава хем ще отговарят на представата за "колкото дребни, толкоз и вредни", хем ще имат и лек бонус към БЗ, който няма да е излишен. Какво ще кажеш за 40 см?
-това качество за Огнените магии не предполага ли да има и разни спътници на групите от импове, които да ги правят въпросните магии?
シャマョツィ

kimbo
Чирак
Мнения: 25
Регистриран на: съб фев 09, 2008 12:52 pm

Мнение от kimbo » нед фев 17, 2008 11:29 pm

Да ама сега ги разработвам. Имайте търпение.
За мен 40 сантеметра е малко. Имповете трябва да са слаби и да нападат на пълчища. Това е идеята. 40 см са 1 2/3 мои педи. Малко ми се вижда. Че аз като му изпукам един шамар и ще го убия :D

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 18, 2008 12:05 am

Принципно именно това е идеята на противниците, които с епускат в пълчища - като им изпукаш един шамар да умират. Иначе става много сложно следенето кой н аколко ЖТ е останал в момента. А и както си пише в книгата размерите нямат отношение към ЖТ.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон фев 18, 2008 12:10 am

Знам, ама звучи нелогично един имп да има повече ЖТ от трол. Сигурен съм, че ако ги бях направил 40 сантиметра щях да отнеса доста критики. Или не съм прав?

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон фев 18, 2008 12:11 am

не :)

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон фев 18, 2008 8:15 pm

Това е добре. Обаче настоявам ръста им да остане.

Потребителски аватар
nikestan
Frozen
Мнения: 274
Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
Местоположение: В.Търново
Контакти:

Мнение от nikestan » пон фев 18, 2008 8:47 pm

Размаха на крилете голям и може да ги скъсиш 10тина сантиметра.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 18, 2008 9:09 pm

Стига бе, 120 с 170 криле... Тея не могат да те свармнът (сори за чуждицата). Много по-опасни ще са ако са по-малки.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон фев 18, 2008 9:09 pm

nikestan написа:Размаха на крилете голям и може да ги скъсиш 10тина сантиметра.
Прав си. Няма логика такива огромни криле да не могат да го носят.

kimbo
Чирак
Мнения: 25
Регистриран на: съб фев 09, 2008 12:52 pm

Мнение от kimbo » пон фев 18, 2008 11:29 pm

Обещахме ви с Картача да кача и импове магове. Малко късно стана и бива да си ходя. Няма да мога днес да ви видя коментарите за жалост.


Изображение

Имп Маг
Сложност: 5

Почти всяка група от импове има поне един маг. Но никога не може да се срещне маг без група воини, която да го защитава. Имповете моагове са коварни същества. Те ползват основно магии, с които да повалят противника. Магиите са от школата на Огъня, защото имповете получават двоен бонус от магии от тази школа(като демони). При все това, че са демони и Огън им нанася половин щета маговете не жалят и събратята си, когато атакуват с магии - например Огнена топка и Огнен дъх. Имповете не са толкова добри магьосници, за да използват магията Армагедон, нито Куб от лава. Те са простовати магове основно, заради ниския интелект на расата. Маговете не се различават от воините по расови белези, освен, че са малко по големи на ръст и килограми. Единственият им отличителен белез са рогата. Има твърдения, че им са израстнали като страничен ефект от магиите(какво ли не измисля науката?!?).

Ръст: 60-70 см
Размах на крилете: 80-90 см
Тегло: 30-40 кг

Ниво: 4
Скорост: 16
Реакция: 20
Виталност: 1
ТД: 14
ЖТ: 29
Наблюдателност: 5

Сила: 2/4/10*
Ловкост: 5/12/15*
Прецизност: 5/10/15*
Интелект: 1/7/7*
Издръжливост: 3/4/9*

МУ: 13
МА: 4
Мана: 43
МЗ: 3

Атака-------------------Атака----------ТД-----------Щета----
Мини-Тризъбец------ПР;СИ-----------5------------3зара----
Опашка-----------------ПР;Л-----------8------------2зара----

Магии, които знае:
Огнена топка
Огнени ръце
Огнен дъх
Защита от вода


Специални умения:
Магьосник: 10

Расови способности:
Демон: Намалява двойно всички негативни и удвоява всички положителни ефекти от школата на Огъня.
Груповонападащи: Получават бонус от Х/2 към ПсУ, където Х е броят на създанията без конкретния индивид. Като максимумът на този бонус може да е 50.

На ниво покачват по 3 ЖТ и 25 ТР, които основно разпределят за Интелект и Ловкост. Използват Стандартна тактика. Нападат непредизвикани от засада, на групи от минимум 10 създания. Никога не нападат противник, който не отстъпва поне торйно по брой на самите тях(не че са математици да го сметнат просто по инстинкт). Обикновенно в битка прави Прави магията Огнени ръце на събратята си, после атакува с Огнена топка, ако е по-далеч или Огнен дъх.

Награди: 1 зар сребърни монети

*Пъровото число е мин. показателя, второто - настоящия за нивото, а третия максималния за расата.
Последна промяна от kimbo на пет мар 07, 2008 1:01 am, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт фев 19, 2008 9:37 pm

Най-после го направи. Браво. Чудно ми е защо само е по-голям магът от воина?

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » вт фев 19, 2008 10:05 pm

Някакси доста стандартно ми изглежда този имп маг и група от импове да го пазят. Не че има нещо лошо, но много по-оригинално и интересно според мен щеше да бъде ако доразвиете имповете с идеите на БатГойко.
BatGojko написа: Съвети:
- Дай им някакви бонуси от това, че са много. Например ПсУ равна на Х+бройката им. Така докато са много са смели, но като опаткаш един двама се разбягват. Могат да имат и други бонуси, но то по подразбиране имат към атака, понеже наобграждат противника.
- Дай специално придвижване с подскачане, че да им ползваме тези криле за нещо. За Х ТД прелитат толкова и толкова метра. Имат вградена Акробатика на Х ниво, могат да првят огромни подскоци, салта и т.н.
- Дай по-голяма роля на опашката. Подсечки, оплитания и т.н.
Много по-забавно би било орда от десетина импчета, които подскачат като луди, трудни са да се уцелят, правят подсечки и други гадости на героите (представих си малкото демонче от новия филм за Костенурките-нинджа, което се беше хванало за врата на единия от тях и го удряше с главата си :lol: ).

kimbo
Чирак
Мнения: 25
Регистриран на: съб фев 09, 2008 12:52 pm

Мнение от kimbo » вт фев 19, 2008 11:49 pm

Добавихме един бонус. Чао за тази вечер от мен.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » ср фев 20, 2008 11:42 am

Маг с 43 мана, 7 Ин и само 4 МА? Аз имах гигант войн с по-добри показатели. Та този тип ще свърши маната след първата магийка и после е мъртъв. А и фактът, че получава само по 3 ЖТ на ниво никак не би спомогнал за оцеляването на тези същества.

ПП. Сега видях, с 13 МУ импът не може да научи второ и трето ниво магии.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср фев 20, 2008 2:26 pm

Магът е покъртителен. Подозирам, че работи по Мъгландиумските циркове и има общ номер с куция колоездач и евнуха-жиголо.

Бат'Гойко това с ПсУ=# е много чупено. Представи си събереш 300 импчета на едно място, те ще станат е гати издръжливата и неразбиваема гвардия?!

В думите на Илидан има нещо вярно, препоръчвам на авторите да разгледат полуръстовските и гномските бойни специализации в ДнД.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср фев 20, 2008 2:54 pm

Ами те за това са предвидени имповете, да са слаби и да идват на пълчища. Да са решителни като са много, но като им съкратиш бройката да се разбягват(еквивалентни са на Fallen от Diablo, където магът също е чупен. Представи си някакъв могъщ маг да надъхва могъщи бойци. И то импове. Няма логика).

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср фев 20, 2008 2:55 pm

То да са решителни е едно.. Да имат такава ПсУ е съвсем друго.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср фев 20, 2008 3:03 pm

Абе замисли се преди да говориш. Кой разказвач(изключвам нашия) ще изправи хората си пред такова препятствие?

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср фев 20, 2008 3:06 pm

Момче, чувал ли си за Exalted 2? Много често се случват масовки. И специална система за масовки си има дори. Така че - да, огромно количество разказвачи биха пуснали масова битка и биха пуснали отряд демонични създания в нея.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср фев 20, 2008 3:10 pm

И какво толкова може да помогне малко...бая...абе направо убийствено много ПсУ? Те са на по 1 шамар живот. И то бързо ще намалее.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср фев 20, 2008 3:23 pm

А, с нищо не може да помогне - няма да избягат, докато не останат две дузини от тях, всички магии за контрол не им влизат...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср фев 20, 2008 4:09 pm

Андраш, не съм напълно съгласен със теб, макар и да съзнавам, че опитът ми със системи, които позволяват масов кютек, е несъизмеримо по-малък от твоя (защото на нула не се дели ;) ). Но все пак - при масови сражения, не се ли променя самата механика на играта? В смисъл, то А16 не е предвидена за такива ситуации (макар че - ето идея - можем да преработим, ако въобще се налага, "Битката за Магландия" за целта), но ако беше, то навярно цялата история с ПсУ щеше да се отнася по еди-какъв си начин за цял "взвод" импове, като съответно бонусът щеше да се интерпретира по съвсем различен начин, така че да не се стига до проблема, който посочваш ти.

Естествено, друго такова решение би могло да е да се каже, че "ПсУ=..., до максимум някаква си стойност".

П.П. Абе момче, замисли се преди да говориш :lol: . Иначе на риторичния въпрос на Кимбо, кой разказвач би изправил героите пред армия от импове - че аз лично останах с впечатлението, че вашият би го направил.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср фев 20, 2008 6:31 pm

Естествено, друго такова решение би могло да е да се каже, че "ПсУ=..., до максимум някаква си стойност".
Което е добро рершение. Сега остава да си обясните до каква.

А това, че А16 няма модул за масовки - крайно време е да проима и ще е хубаво ако той работи без внасяне на нови механики.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет фев 21, 2008 12:27 am

Идеята за модул за масовки е добра. Записвам си я в ТУДУ листа и някой ден ще го има.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » чет фев 21, 2008 1:49 am

Нека да се увеличава ПсУ на бройка, да е доволен читателя. Ама имам по-добро предложение, което е хем логично, хем няма да създава проблеми с огромни числа.
Пак ще използвам за пример една стара КРИ(Компютърна Ролева Игра), което ще подразня много хора, но това са рисковете на професията. Предложението ми е да се дава бонус само на бойците и то този бонус да е в степен Х=Бонус ПцУ, където Х е броят на Маговете импове в групата.
Какво мислите?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 22, 2008 2:00 am

Звучи лесно за прилагане и удобно, но не създава ефекта на "когато сме в тълпа сме силни, когато сме сами сме нищо". Това просто увеличава важността на маговете. Просто когато даваш бонус, трябва да решиш, какво искаш. Иначе така формулиран бонуса си е напълно ОК. А дали ще създава шробелми с големите числа зависи от броя магове ;) А при по-малко магове пък може да се окаже, че е напълно ненужен, тъй като не добавя достатъчно. Идеята на предложението ми беше да се получи именно силната тълпа и слабия индивид, но както съм казал това са само идеи - никой не казва, че това е единственото правилно репение (даже съм сигурен,че не е)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори