Новите Sistem предложения.

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Новите Sistem предложения.

Мнение от Grigor » съб фев 23, 2008 11:29 pm

Ако имате нещо като идея, нещо изпитано, или просто проект към СИСТЕМАТА, споделете се го с мен DIES mastera и с другите във Форума. Дори да не сте сигорни дали е хубаво напишете го , може пък да ни хареса. И от мен да знаете - най-важното от всичко е една игра да се развива постоянно.
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 23, 2008 11:48 pm

Ха добре дошъл на форума ни, ама тук беше момента да дадеш своите предложения, а н епросто да подстрекаваш другите да го сторят - то нали именно затова е форума, ако някой има идеи да ги споделя.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
nikestan
Frozen
Мнения: 274
Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
Местоположение: В.Търново
Контакти:

Мнение от nikestan » нед фев 24, 2008 12:10 am

Има правописна грешка в заглавието. :D
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » нед фев 24, 2008 12:38 am

Тъй като нов във нещата за начало ще се представя - аз съм Григор и от 6 години се занимавам със ролеви игри. Спретнал съм си някои съкращения които занапред ще си ползвам във Форума-но ако ви дразнят кажете. Вместо "Приключение с Меч и Магия" аз предпочитам да казвам PMM, като се ползва латинският изговор на буквите. Имам една проекто-игра на която от време на време играя - DIES. Тя не е напълно завършена, но си има доста оригинални идеи. За нея ще разпраавям само ако някай попита, а сега ще карам по същество. От дълго време насам с приятелите ми играем едно нововъведение, което спороед всички които съм попита е излязло доста добре. Проектът се казва "Комбинации" и както сигорно сте предположили малко преди да стигнете до тук става въпрос за извършване на няколко действия който се възприемат от простото око като едно. Тези действия не са отделни и могат да се противодействат или напълно, или никак. Например комбинация е следното - Друидско оплитане, лакът в корема и внезапен удар с меч. Това взима общо - 8+5+6/19ТД и 6ТМ и прави 6зара щета(като 6 точки от нея е трошаща, от лакътя) и не може да се отбагва за повече от 4ТД (все пак е оплетен, нали?!), а да и търпи наказание от 4. Това може да ви се стори доста зверско като цена, но моля първо ме изчетете. За да се научи комбинация не е нужно да притежаваш някакви СУ, но трябва да е отрепетирана добре. Все пак за да се преме за едно действе всичко това трябва да е доста бързо, въпреки всичко комбинация се прарира/отбягва/блокира само веднъж, а не на всеки нейн елемент. Та тя се научава по следният начин - героят започва да я прави на противниците си докато още не е я научил и тогава тя се смята за отделни дествия. Ако успее със всичките дествия се записва сумата на общият им успех-да речем на друидските умения е някакъв двер и със Оплитането е изкарал успех-3, със лакета ,понеже е с усложнение, едвам е измъкнал успех-1 и на удара с меч-успех със сдтойност 2.Общо стават Успех от комбинацията 6, които се записва във графа- "Опит от комбинацията". Когато опитът в тази графа стане 25 (ако искате го завишете но не ве препоръчвам) комбинацията се запаметтява и може да се прави като едно действие. В това се добавя и следножто- тя изисква със 2 точки по-малко от всички нейни изисквания: в случая ще коства на играчите 17ТД, 6 мана и усложнение от 2. И тук сигорно си викате-е ми то ако беше тъй всеки щеше да си направи по една хубава комбинациика с най-яките магии и удари в играта и тъй. Да, ама НЕ!!! В една комбинация не може да има в едно 7мо ниво магия и 6то ниво удар, вижте що- 3 зара + СУ1 + СУ2 + СУn > 16 + Усложнение1 + Усложнение2 + Усложнение-n e формулата за правене на успешно запаметтена комбинация. Плюс това ако някои си мисли че може да направи подобни действия необходимият брой пъти за да ги запаметти, като се има в предвид , че доката този период не отмине противника има право да противодейства на всеки сегмент, и ако един от тях се скапе получаваш НУЛА точки успех за цялата комбинация, нека опита. И да ме събуди ако успее. След катокомбинацията се запомни успехът който трупа не спира да расте, просто той идва не от няколко, а от едно действие и като набучи 5 успех сваля с 1 необходимите ТД и с 5ТМ. Въпреки това един герой не може да достигне ниво на опит в който да си заплаща по-малко от 2*брой сегменти ТД и по малко от 25% от ТМ. Могат да се запомнят до 3-4 комбинации, като всяка се учи отделно. Сложно, а? Ама Гъзарско... пробвал съм го в DIES, PMM,EDX и други ролеви игри. Кажете се мнението ЧАК СЛЕД КАТО МЕ ПРОЧЕТЕТЕ ЦЕЛИЯТ!!!
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед фев 24, 2008 1:08 am

Чакай сега малко...

Първо, позапознай се малко с граматическите и правописните норми в българския език. Моля те! И ползвай нови редове. Тук принципно не си ги мерим - постовете - щото се знае, че има няколко души, които ги изкарваме най-дългки, кхъ-кхъ. Постове, де. Но дължината не е всичко за нас. По-важно е например употребата на нов ред - нещо, което при теб го няма. Хайде сега, като си ученик, не залягай само върху Аксиом 16 (което е чудесно помагало по математика) но и върху учебниците по български...

Второ, ти за първи път ли посещаваш форум? Защото от всеки потребител - нов или стар, няма значение - се очаква да чете, ако иска да бъде четен. Има ли секция за предложения за форума? (подсказка - това е риторичен въпрос, т.е. аз ще го отговоря, няма смисъл ти да се 'абиш) Отговор: има! И що не пускаме там? И защо пускаме двойни мнения, при условие, че е казано изрично да не се прави това, а сме се карали и на поне двама нови потребители на тази тема? (отново подсазка - това са отново риторични въпроси) Щото не четем... Което е лошо... Еми тогава и аз няма да чета, ОСОБЕНО КАТО СИ СИ ЗАБРАВИЛ КАПС ЛОК-А ВКЛЮЧЕН (да бе, знам че е нарочно, ама явно не си разбрал, че по форуми това се счита най-малкото за излишно). Аз лично ще чета чак като видя нормален пост.
シャマョツィ

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » нед фев 24, 2008 1:41 am

За пръв път пиша във форум в интерес на истината. Абе що ми трябваше да си блъскам главата с това?Май е по-добре да си играя на свое начело, и без това имам да оправям Blood-Resourcinga. А да и ако някой си мисли, че знам какво е (абе каза някой нещо не мога да го повторя) ,то той не знае колко малко знам АЗ!(това беше шега) :lol: Korudu kunatsu connai...
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 24, 2008 3:21 am

да си блъскаш главата с кое? С форума ли? Ами предполагам, защото си искал да споделиш идеите си и да срещнеш съмишленици. Това е една от функциите на форума. Забелешката на Шамайоци е правилна - ако някой иска да бъде чут, трябва д аговори на верния език все пак. Гледам, че няма "капс лок" в поста ти, а и си събрал съдържанието в един (аз изтрих другия, макар че можеш и ти да си го правиш - с твоите постове). Сиреч взел си си някаква поука.
Сега за предложението. Както често казвам, А16 си има достатъчно проблеми със сложността, за да й добавяме нови сложни механики. И това е единствената критика (но много съществена). Иначе идеята не е за изхвърляне. Да, звучи яко да правиш разни комбоси, но не съм сигурен (поне от това представяне), че това ще е за доброто на играта. В А16 има само една механика за развиване на умения не с помощта на ТР и това е механиката при АУ по време на ползване на умение. Чесно казано, не мисля, че е особено необходима механика, но пък добавя още малко кеф в това да имаш АУ - иначе бих я забърсал с чиста съвест и нея, тъй като внася необходимост от записване на отделни ТР в някакви си измислени графи. Този проблем се забелязва и в твоето предложение. Подобна идея не би могла да се бори за "официално признание", но винаги може да се доразвие в самостоятелен модул с допълнителни правила, които да придадат "по-манга стайл" не екшъна. Така че чакаме коментари на тези, които биха се заинтересували от подобна механика и предложения за това как да се поопрости. Бих препоръчал да не се пипа маната като цена, а да се наблегне само и единствено до намаляване на ТД и то не под 50%. Също бих добавил, че това дори би трябвало да се компенсира с допълнителна мана - някаква фиксирана мана за ползване на комбинация би било лесно за запомняне. В противен случай може д асе получи прекомерен дисбаланс и е много трудно да се предвидят последиците. Не забравяйте, че всяко правило, което се ползва от играчите може да се ползва и от опонентите им, така че ако напраите супер-юбер якото комбо, то бъдете готови да го видите и срещу вас (а едва ли е приятно да те атакуват с атака на която нямаш право да отговориш например).

ПП: Korudu kunatsu connai... WTF??? Звучи на японски, ама може и да е арабски. Ако е японски утре ще имам превода. Надявам се, че не е някоя псувня, иначе ще ми е тъжно да предприемам превантивни мерки толкова рано от запзнанството ни (всъщност до сега няма баннат участник в този форум и няма и някой, който да не е спазил малкото и не особено стриктни правила - макар че съм сигурен, че са още по-малко тези, които са ги чели)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » нед фев 24, 2008 11:01 am

Не нищо не значи, ако исках да напсувам някой ,щях да го направя на български.Колкодто до маната, мисля ,че си прав. Но не мисли че това което написах е сложно. Трябва да напиша една битчица на DIES след като го направя, във всички форуми всичките ми идеи започват да им се простички. А да, и благодаря за съвета! Оправих си Blood-Resourcinga! Стана много Яко. Междо другото, не мислиш ли ,че трябва да има такава мания и тук? Но не, не бива да смесвам DIES и Прикл. Както и да е, очаквайте ме отново, сега трябва да уча по БЪЛГАРСКИ!!!
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » нед фев 24, 2008 6:37 pm

Иха! Комбо! Винаги съм искал такова нещо... Е не точно такова, но все пак... Какво лошо има в манга кинематографисването на играта? Аз харесвам аниметата, много са яки. А сега малко критика!

Първо - 19ТД е прекалено много дори за такава атака. Второ - 6ТМ? Атаки, които нанасят по-малки щети искат повече (в смисъл това нещо е с едноръчен-4 зара меч, нали?). Липсва му и един допълнителен ефект можеби маалко шок, но не много (един огромен знаменател 10 на общата щета ще стигне). И я каже каква БЩ добавя атаката на меча или на лакъта (представям си да вкара двойна БЩ, но все пак мисля, че няма да е зле ако се намали щетата на 5зара или даже 4зара като така ефекта от лакъта ще е чиста базова щета и то във ВЩ повечето) Ако пък ске намали щетата трява да се намали знаменателя за шок... В този ред на мисли аз промених комбото, но какво да се прави - съдба!

Хмм... Разбира ли се за к'во говоря?
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед фев 24, 2008 7:16 pm

Сложно, а? Ама Гъзарско...
Те и хемороидите са гъзарски...

Изпълнението е ужасно, а поднасянето...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 24, 2008 7:30 pm

Ain alkar написа: Хмм... Разбира ли се за к'во говоря?
Не особено, но като се има предвид и предишния пост на Григор, те двата са си лика прилика - все не се разбират напълно (пък глдам сте ги писали в нормални часове...)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » нед фев 24, 2008 8:00 pm

Първо, радвам се че на Ain alkar му е харесала идията, и не се безпокой - промени ще има!Ще взема предвид предложенията ти и ще подобря нещата. Благодаря за полезната критика. Второ- на Andras ще кажа , че не е поглеждал жаргонен речник от 73та година и нямам нсамерение да си говоря за Хемороиди. Той щом толкова разбира от тях, да ни поразкаже, но в друга тема. И нищо лично, ама ако не ти халесва идеята, моля те напиши защо, за да мога да я направя така че да ти хареса. Трето-към всички: напишете и вие нещо като идеи. Наистина ще ми е интересно да го чуя. БатГойко извинявай , че пак си последен, ще говоря по-разбираемо. Ain alkar, пак ти благодаря, че ми каза къде съм сгафил. И извинявайте ако има нещо...
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед фев 24, 2008 8:43 pm

Григоре... Гриша...
За да споменаваш жаргонен речник, първо трябва да си виждал правописен. Всички пишем набързо и рядко редактираме, но ти избиваш!

Идеята за комботата е реализирана сложно, тромаво и без оглед на съществуващите механики в системата. Поднасянето беше неструктурирано, с неадекватен речник, неинформативно и дори неформатирано. Фактът, че за първи път пишеш във форум безкрайно не те оправдава, форматиране на текст вече се учи в прогимназията.

Реализирани разумно комбота има в Exalted 2. Например. Системата на MtA, и на двата, предлага механика за магически комбинации. Тактическите фийтове в ДнД, особено след Complete Warrior, често покриват подобни случаи, включая при изпълнение от различни персонажи. От трите варианта най-слаб е този в DnD, но дори и там те са реализирани много по-семпло и елементарно. Бъди така любезен да погледнеш тези неща и пак ще си говорим.

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » нед фев 24, 2008 10:24 pm

Браво!!! Браво!!!Най-сетне успях да те накарам да си кажеш мнението! Продължавай в същия дух очаквам още съобщения! И се казвам Григор, ако нямаш нищо против. Ще си оправя нещата, не беспокой се. Засега ще се фокусирам върху ТД, защото повечето хора искат да ги оправя. Ain alkar, започвам нещата...
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед фев 24, 2008 10:44 pm

Я, някой се радва на мнението ми - Боже, колко се е променил форумът!

Това с точките действие е като да оправяш капещо кранче на Титаник. Пренаписвай от начало.

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » пон фев 25, 2008 9:23 pm

I/ioyt
Последна промяна от Grigor на пон фев 25, 2008 11:31 pm, променено общо 1 път.

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Така,като си говорим за информативност...

Мнение от Grigor » пон фев 25, 2008 11:21 pm

I. Начални данни:
1. Определение: Последователност от действия, които се възприемат, използват и противодействат като едно се наричат "комбинация".
2. Повърхностни видове.
а) запамети - комбинация събрали 25 и повече опит се ползват пълноправно с привилегиите като такива.
б) незапаметени - съвкупност от дествия, която не е запаметена все още се възприема като отделни действия.
Информативен блок1 : Запаметяване на комбинация - Комбинацията се запаметява чрез натрупване на 25т. опит в дадената комбинация.
Информативен блок2 : Натрупване на опит в дадена комбинация. - Натрупването на опит в дадена комбинация се осъществява като се събират точките успех от успешната употреба на всичките отделни елементи на комбинацията.
Внимание1 : Принатрупване на 0т. успех от даден елемент на комбинацията, целият успех натрупан от тази употреба на комбинацията се смята за равен на 0.



II. Инициайлизационни данни:
1. Първи етап от инициайлизацията - изисквания за използване на вече запаметтена комбинация.
- начални 20ТМ.
- необходимите ТД.
- необходимите ТМ.
- необходимите СУ или показатели за осъществяване на усешната употреба на отделтните сегменти.
- необходимият опит за използване.
- необходимото желание.
2. Дефиниция на инициайлизационните данни.
а) начални 20ТМ - в началото на всяка запаметтена комбинация се заплащат 20ТМ, за да може тя да действа оптимално. Ако те не се заплатят комбинацията се смята за незапаметена.
б) необходимите ТД - всяка комбинация изисква ТД, защото е съставена от елементи изискващи такива. Те се образуват от ТД необходими за отделните й съставни действия.
Информартивен блок1 : Формула за намиране на необходимите ТД в дадена комбинация.

(ТД1 + ТД2 + ТДn) - (N.a + 2)
Където ТД1 са необходимите ТД за действие едно, а N.а са броя действия, от които е съставена комбинацията.

в) необходимите ТМ - Точките мана необходими за комбинацията се образуват от точките мана необходими за отделните магии /ако присъстват магии в комбинацията/, или други действия изискващи мана, и началните точки мана. Дори в комбинация ,в която не участва нито едно действие изискващо мана тези начални ТМ се заплащат.

ТМ1 + ТМ2 + ТМn + 20


III. Функционален блок.
1. Употреба : След като е запаметил комбинацията си, и притежава необходимите ресурси, героят може да я използва.
Информативен блок1 - Формула за употреба.

!!! Умение1 + Умение2 + УмениеN + 3зара > Усложнение1 + Усложнение2 + УсложнениеN + 16
Където : Умение1 може да е СУ, показател или др. , а Усложнение1 може да е усложнение към действие1, 2хниво на магия, защита на противник и др.

2. Успех. - при успех комбинацията причинява :
- Опит от комбинацията:5 - под форма на шок.
- Цялата щета от отделните си сегменти + 1зар допълнително.
- Всички допълнителни ефекти от отдерлните сегменти.
3. Противодействие.
а) Отбягване. - отбягването на цялата комбинация се осъществява като се отбегне първата фронтална атака.
б) Париране. - парирането протича по аналогичен начин.
в) Блокиране. - блокирането също протича по аналогичен начин.
- Именно затова комбинацията се стартира или с най-овладяното оръжие, или с това ,което коства най-малко ТД.
- След като комбинацията се парира/отбегне/блокира веднъж се счита, че всичките й сегменти са били парирани/отбегнати/блокирани, но те всички са протекли.
Внимание2 : Изключения : Комбинации, които не започват с атака.
- За пример използваме кмбинацията - оплитане, лакът, удар с меч.
[Пояснение : Именоването на комбинация е препоръчително, за да може да се каже просто "използвам K.O.L.M. /или някакво друго име/", вместо "използвам комбинацията - Оплитане, Лакът, Атака с меч."]
- В случая "Оплитане" не може да се отбегне/парира/блокира ,така че се приема, че врагът е бил оплетен, но е успял да отбегне/парира/блокира ударите след това.
а) Приема се, че противодействието е започнало, или е на лице, когато достигне сегмент на Атака.

4. Развитие.
а) Трупане на опит, дори след като комбинацията е запаметена.
- Това е неизбежно, но след като е запаметена, комбинацията се счита за едно действие и следователно успеха, който постига се образува само от едно действие.
б) Бонуси от развитието.
- Повишаване на шока от комбинацията с 1 за всеки 5 опит.
- На всеки 10 опит героят добавя още 1зар щета.
- На всеки 10 опит героят намаля общото усложнение от комбинацията с 2.
Информативен блок2 - Общо усложнение от комбинацията.
- Събират се общите усложнениея от прицелените атаки в комбинацията. Само прицелени атаки влизат в общото усложнение.



Надявам се с това да съм станал достатъчно...хм, информативен...и ясен. Ако искате превод на български, моля пишете. А да, и Ain alkar, не мога да сложа двойна базова щета на лакътя, защото никъде не пише, че лакелът в PMM нанася двойна базова. Ако все пак държиш на това, напиши, ако имаш време, конкретна идея .
Последна промяна от Grigor на вт фев 26, 2008 1:14 am, променено общо 1 път.
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт фев 26, 2008 12:04 am

Това, ако е опит за ирония е жалко.
Ако не е - е смешно.

Като за начало малко правопис би бил очарователен, ма май вече коментирахме тоя кусур.

После, основната формула не работи и няма изглед да проработи:
Умение1 + Умение2 + УмениеN + 3зара > Усложнение1 + Усложнение2 + УсложнениеN + 16
Нека за красота имаме две умения.
Ганчо е невероятен мечоносец. Каквото се сетите, от мида до дракон, той вече го е посякъл, намушкал, нарязал... А някои - по няколко пъти.
Изведнъж, обаче, Ганчо решава да смени попрището и да стане шивач. Това естествено не е лесно, щото той през живота си не е хващал игла и не различава брезент от коприва. Дори нещо толкова просто като подгъв, с усложнение 2 да речем, за него е непосилна задача.
Да, обаче той, бидейки отличен мечоносец, решава че ще шие докато тренира с меча. Отнася покривката на плаца, вади меча и започва храс по чучелото, бод по покривката, храс по чучелото, бод по покривката. Сега фирата, която остава неизползвана от гигантското му умение в сферата на коленето, сеченето и мушкането се прелива в шиенето и нашия герой почва не само да подгъва, ами и да прави цели дантели по покривката.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » вт фев 26, 2008 12:11 am

Здрасти и от мен.
За оформлението - 6 (Браво)
За това, което разбрах... или аз съм твърде прост да смеля новата информация или ти си твърде умен, но не можеш да я предложиш на простолюдието. Има някакви "термини", които за сефте срещам. "Функционален блок", "Инициайлизационни данни", "Информативен блок2", "Начални данни"... На някои хора им трябва толкова време да разучат основите на А16, а за човек като мен, който твърди че системата е лесна и приятна, който е на ти с математиката се шашкам от това което представяш. Представи си някой друг, на който и му е през **** за всякакви комбота и гъзарии, който просто иска система по която да играе РПГ и да е на БГ по възможност (Изключвам Ендивал.. какво остава.. ?)

ПС: Опит ФТВ ? Това опит като Experiance ли се взема, както е по книгата или друго... щото досега освен
за ниво за друго не се ползва?
ПСС: "I/ioyt" И какво по дяволите е това.. за брой постове ли се борите всичките с тея Double posting-и ?
Последна промяна от Sharky_Dog на вт фев 26, 2008 12:12 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт фев 26, 2008 12:12 am

На мен нещо цялата идея на това чудо ми е неясна. Как така ръкомаханията за оплитането на противник, лакътя в ребрата му, ударът с меч по каската ще се счита за едно действие? Вярно че съм със слаба фантазия, ама да питам останалите - представяте ли си подобно нещо. Ами ако същата тази комбинация започва допълнително (инициайлизира се :rofl: ) с ритник от въздуха? Въобще дали се обмисля някакво ограничение за влизащите в комбинациите действия? Защото иначе да навръзваме всичко от изстрел с лък до удар с глава, като сме минали и с правенето на магия е нелепо.

А как да третираме ситуацията, в която комбинация започва с атака, на която се отговаря успешна контраатака? Ако третираме щетите като усложнение към евентуална магия, както си му е редът, то контраатаките стават ултимативното противодействие срещу подобни "комбота", които май почти напълно ги обезмислят, освен ако "комбинаторът" не разполага с Бърза Мисъл 12.

И последно - възможна ли е комбинация само от магии и действия, които не нанасят директни щети на противника, но го "осакатяват" (Оплитане с камшик и Забавяне, да кажем)? Ако не - откъде-накъде? Ако да - как да си обясним заровете щета и шоковата щета?
シャマョツィ

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » вт фев 26, 2008 1:13 am

По принцип е нормално да не ти е ясно щом не си играл Японски игри. Действията се извършват последователно, а не едновременно. Но това се прави толкова бързо, защото е оттренирано,че се възприема като една "хватка"ако щеш кажи. Колкото до контраатаката, тя може да се извърши единствено ако противника е наблизо, и ако комбинацията не започва с нещо зашеметяващо. Но контраатака се извършва само веднъж-както при другите видове защита. Ако е успешна е логично да прекъсне цикъла. Тогава обаче, комбинацията коства само ТД необходими за действията преди фронталната атака и нея самата. Ако тази контраатака , както и да е пропусне, или бъде отбягната комбинацията си действа нормално. Ако бъде отбегната контраатака се прибавят съответните ТД към необходимите за комбинацията.

Колкото до кобинациите, които не целят пряк демидж - при тях не се добавят никакви бонуси щета, а шока, си е от това ,че гледаш как някъкъв ти върти мечове и саби с невероятна бързина, тъй че това остава, докато не си поговориш с човекът, който пръв го предложи.

За термините - това го направих за да покажа на някои хора какво значи информативен за мен. =е ги обясня всички утре.

А да - и най-важното Andras, ти май не си прочел и половината от това което написах. Но нищо, все пак не е станало нещо фатално. Много ми е интересно как, по дяволите, ще достигне тоя геой до формулата ми , като първо трябва да си запамети кобинацията. Формулата е само за успешно запаметтени комбинации, а твоя човек няма никакъв шанс да запомни тази. Да речем, че той е най-добрият боец с меч в цал Магландиум, но както казваш, не може да шие. Той да речем докато я запомни, първо ще вкарва в показателя за общ успех по 1 000 000 от боя по чучелото и ще се провали в шиенето. От това следва че целият 1 000 000 успех от боя е бил напразен,напразен,напразен и ще му вкара точно нула опит в графата. Извинете за грешката в определението, трябваше да бъде не съкупност, ами последователност от действия. Така, че твоя човек трябва да реши първо ше шие, или първо ще трепи.

И това е ,което не успях да изясня - комбинациите са за бойна обстановка , а не за битови прищевки. Те трябва да имат противник , а не перде или чучело за цел. Благодаря на всички, които споделиха мнението си.
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт фев 26, 2008 1:51 am

Автоматичен успех, чадо, автоматичен успех... Винаги има 5/6^3 вероятност да успее и в шиенето.

А това, че комбинациите са за бойна обстановка не променя невървежността на формулата. Но пък индикира за чисто бойна механика и хваща машината на времето за среща AD&D.

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » вт фев 26, 2008 2:09 am

Ако очакваш АУто да ти скалъпи нещата... значи никога не си допускал, че аз преди да въведа нещо във форумчето съм го пробвал,пробвал. Тъй, много хора си мислеха "айде сега да почна да се забавлявам с гафовете", но всички до един схванаха, че комбинация не се запаметява толкова лесно. 25 опит са това! И моля те пробвай да направиш комбо със 5-6 елемента в битка, около 12000 пъти, да видим в колко процента от случаите ще са ти успешни всичките сегменти. Още нещо: ако се наемаш да твърдиш , че комбинация се помни лесно, пак помисли.
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт фев 26, 2008 4:05 am

Имам едни разсъждения, ама да видим. Първо кажи може ли в списъка с аргументи да присъства друга комбинация?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт фев 26, 2008 8:34 am

Спаринги, Григоре, спаринги.
Едно и също се повтаря и повтаря и повтаря и за разнообразие - повтаря.
Факт е, че можеш да използваш свръхголям потенциал в един елемент, за да си захранваш останалите, което автоматично прави минимакснатите герои майстори по всичко. А запаметяването, за което толкова си се хванал е само дребно проблемче.

Ворак, виждам къде биеш. Има го тоя момент.

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » вт фев 26, 2008 9:34 am

Запаметяването, което дефинираш като "дребно проблемче" обикновенно трае от 4-7 сесии, ако герят има късмет/знам го от опит/. Пък и за по - голяма яснота ще кажа, че не можеш да трупаш опит на дадена комбинация, ако трепиш само чучела, или играеш някаква актьорска игра, която наподобява бойна ситуация, камо ли пък да го правиш във въздуха. Ако някога си учил карате, в което дълбоко се съмнявам, ще знаеш, че да се правиш спаринги е едно, а да застане срещу противник в непринудена ситуация - съвсем друго. И само за пример, виждал съм /на живо/ човек който на тренировка никой не може да го докосне, как го пребиват манговците от махалата, без той да може да си приложи и една хватчица.

Дали може да се противодейства на комбо с комбо ли ме питате? Що да не може? Ако контракомбото успее, нещата протичат както при Атака и Контраатака, стига в някое от двете да няма елемент, който би възпрепятствал изпълнението на другото.
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт фев 26, 2008 11:44 am

След всеки мой пост, появява се още някое правило. Сега аз мога да те попитам, къде е границата между спаринга и реалната бойна обстановка. Дали един войн е в реална бойна обстановка, ако се упражнява в точен удар срещу псета и метиляви овце или не? Псетата не са му спаринг партньор, ма не са и особена заплаха. Същевременно са достъпни в големи количества. Така че, очакваме дефиниция.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт фев 26, 2008 12:38 pm

Андраше, тук си в грешка. В системата е казано, че само критичен успех във Важно(каквото и да значи това) действие дава ТР. Григр само ползва тази механика.

Григре,не бия на никъде, не дей се опитва дачетеш между редовет.Направ си питам - комбинциит могт ли да се разширявт, има ли оператор += ?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Grigor
Чирак
Мнения: 28
Регистриран на: съб фев 23, 2008 1:23 pm
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от Grigor » вт фев 26, 2008 12:47 pm

Разликата между това да се биеш с овце или хумануиди е в това ,че едното е с различно телосложение. И за спаринга. Спарингувай си колкото искаш, но тук се признава само реалната битка. И то не нещо такова : " Ей ти, чакай малко да си направя комбото, щото още не съм го научил." Никой няма да седи докато ти го трепиш. Ето ти разликата между спаринга, и реалната битка. Във психологическият ефект. Във спаринга си знаеш, че не е съвсем наистина, и не се защитаваш тлкова внимателно. Но ако не знаеш дали онзи срещу теб иска да те расфасова/пасира/задуши със зелен чуци или нещо още по-лошо, всичките ти центрове са на пълна тревога. И се появяват нови правила, защото се появяват глупави опити за Cheatъртсване, а не сериозно отношение към правилото. И бъди сигорен, че ще взимам превантивни мерки за всякакви такива, докато не остане само един начин за научаване на комбинация - в непринудена бойна обстановка.
Feel nature's WRATH!!!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт фев 26, 2008 3:05 pm

Току-що отрекохме цялата система за преподаване на външните стилове бойни изкуства, където спарингите са основна част от обучението. Отрекохме и тренировките на специалните армейски и контратерористични части. Всички тренировки на всички спортове стават безсмислени, щото нали разбираш не били на реално... :roll:

Цялата идея е откровено глупава. Тежка механика за нещо, което дори не е нужно. Какво искаш да постигнеш всъщност? Да правиш "комбото" по-бързо и по-гарантирано? А защо просто не вдигнеш необходимите умения за да правиш нещата по-лесно и Ловкост, за да ги правиш по-бързо?
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Заключена