Болестите в Магландиум

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Болестите в Магландиум

Мнение от Sharky_Dog » пет фев 29, 2008 11:49 pm

Що е то? Има ли еквивалент и покритие със днешните известни болести на човечеството и има ли други. Като се заговори за ликантропия, върколаци и други болести, как системно ще опишете прости и сложни болести, като настинка, грип или пневмония, които (двете последни) без магична намеса би трябвало да са почти нелечими и смъртоносни по него време. Разни хранителни натравяния (доста чести бих казал по него време), чуми, епидемии, венерически болести или просто неразположение?

Защо не обогатим малко света и възможностите пред разказвачите ?

Пример:

Грип.
Начин на предаване: Въздушно-капков
Симптоми: Висока температура, обща отпадналост, главоболие.
Лечение: Атакуване на вируса с билки и отвари, приготвени от местния знахар. Препоръчва се почивка.
Възможни усложнения:
-пневмония
-гнойни и хеморагични отити (Удря те в ушите)
-неврити
-усложнения на сърдечно-съдовата

Информация за заболяването:
[bПо-често и тежко боледуват лицата, страдащи от хронични заболявания, децата и възрастните. При тях се срещат и усложненията. Това са т.нар. рискови групи от населението. В момента зеналхимиците се опитват да преборят вируса и да създадът отвара, способна да предпази организма от атаките му (Ваксина). Паралелно с тях, магьосници от Източния съюз разработват магически заклинания, с които да изчистват организма. Грипът е един от най-големите морове в малките градове. В големите често има епидемии, но те бързо биват увладени, заради намесата на добрите знахари и магьосници. Малките градове, обаче страдат и макар там епидемия да не се развива, болните често завършват 2 метра под земята. Липсата на кадри в малките градове, обуславя и по-високата смъртност, заради заболяването там. Странна особеност е, че хората-гущери изглежда не се поддават на заболяването или го прекарват по-леко. Някои специалиси твърдят, че резистентността им към отрова действа пагубно на заболяването. Опити със щархи за сега не се правят, тъй като биха застрашири и без това крехкия мир.


Статистика:
Като процент от общата смъртност, смъртните случаи вследствие грипно заболяване и неговите усложнения достига 40%.

*Информация почерпана от http://grip.orbitel.bg.
** Това за 40-те процента го пише в сайта. Реших, че може би трябва да е по-голям процента в Магландиум, но тъй като и голяма част от хората умират "насилствено", което го намаля... тази стойност изглежда добре за сега.
*** За какво би помогнала тази информация (Както и за други заболявания, ако другитя благоволят да се включат):
-Доработването на СУ: Лечител и/или Умение: Знахар.
-Информация за разказвача, при приключения свързани със всякакви видове чуми, морове, болести или тъмни проклятия.
-Добавяне на интересен момент в играта, ако играчът вземе и се разболее...
-Обогатяване на СУ Алхимик с нови формули и рецепти.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб мар 01, 2008 10:51 am

Грип... При наличие на чума, шарки, холера, бяс, дизентерия, туберколоза, проказа, полиомиелит и какво ли още не, ти, Шарки си решил да запонеш от грипа, който малко или много всеки знае как се развива!

Ваксини в Магландиум нямаш предпоставката да има. Те най-вероятно са на някаква теория с миазми или подобни простотии за причинителите на болестта, термини като микроорганизъм са им неизвестни, за вирус - да не говорим и прочие.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед мар 02, 2008 1:45 am

Това не е ли обсъждано вече? Всяка болест, която може да се представи системно е добре дошла да се опише. Какво ше рече да си болен от Грип? Ами значи, че в началото на всеки боен ход, задължително губиш едно умора (например). Ето как отразихме отпадналостта. Може и да е един зар Умора за да е по-забавно ;)
Червен вятър - в началото на всеки ден, героите получават щета от 10 ЖТ, която с епокачва с +5 за всеки следващ ден. Така ако не намерят лек, след седмица ще им се отнемат 40 ЖТ в началото на деня, което някка си им бележи близката кончина.
Това е което се изисква наистина за болестите - да има описание как действат, а че ги има и могат д асе ползват от Разказвачите е напълно ОК.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори