Страница 1 от 3

СУ Рицар

Публикувано: чет мар 06, 2008 5:11 pm
от hameleona
Предварително заявявам, че СУто е най-мазно изкопирано от Класа Knight от PHB2. Ако някой има проблеми да скача от някъде, ама не и да ми надува главата.

СУ Рицар.
Изисквания: Интелект 10, Сила 10, Ловкост10.
(ролевите описания ги дообработвам)

Придобивки:
+СУ/3 към езда.
+СУ/3 към познание Политика.
Придобива умение "Лоялен до смърт", което понижава долната граница на ТЖ със СУ и не му позволява да изпадне в безсъзнание по никакъв начин, докато поне един от съюзниците му на бойното поле е жив.
Придобива способността "Предизвикателство", която му дава +2 Атака, +2 БЩ и +2 БЗ при бой с определен противник. Предизвикателството отнема 6ТД и трае до смъртта/изпадането в безсъзнание на противника/рицаря.*
На 1ва степен намалява с 1 ОП на Кованите брони, които използва.
На 6та степен намалява с още +1 ОП на Кованите брони, които използва, до общо -2ОП.
На 10та степен повишава Виталността си с +1.
На 11та степен удвоява ефекта на Предизвикателството.
На 12та степен намалява с още +1 ОП на Кованите брони, които използва, до общо -3ОП.

*Предизвикателството може да се осъществи, само срещу равностоен противник с Интелект над 4, или казано иначе - Противник с ниво равно или по-голямо от нивото на Рицаря И с Интелект равен или по-голям от 5. (Я... как ще се навъдят Гиганти-берсерки с Интелект 3 :D)

Публикувано: чет мар 06, 2008 5:18 pm
от Fenrir
Хам,браво бе,човек!Срахотно е.Не знам дали съм точен в критиките си,но смятам,че е много уравновесено,но някак си това предизвикателство ми е странно,но не съм специалист.Като цяло-мисля,че е наистина добро.

Публикувано: чет мар 06, 2008 5:39 pm
от lowstef
Ами... нещо такова, ама не съвсем... Уф... Аз предизвикателството го виждам като атака срещу ПсУ на противника и ако се провали да е длъжен да атакува само теб (или по-скоро да получава наказание при атака срещу някого, освен теб). Съответно ти можеш също да си получаваш бонусите срещу него, но може да имаш и наказание, ако ти атакуваш някого другиго (все пак предизвикваш ли го, или само се ебаваш, а?). Добре е част от ефектите да са СУ/Х, най-добре бонусите от предизвикателството да са СУ/3 или СУ/4.

Публикувано: чет мар 06, 2008 5:50 pm
от hameleona
Да, виж предизвикателството и на мен ми беше тънак момент. :?

Може би нещо от рода на:
СУ +3зара > 16 + ПсУ/2
При успех, двамата се бият само по между си, а при неуспех, рицаря бъхте по ония, а ония по който си иска. Две предизвикателства не могат да се направят едновремено, нито пък в една и съща битка. Бонусите ще са си както сега, само че + СУ/3 и готово :) май

Публикувано: чет мар 06, 2008 7:36 pm
от Ain alkar
Измисли и някаква история на умението и може и да заприлича на нещо повече от просто бонуси без покритие.

Публикувано: чет мар 06, 2008 7:44 pm
от Ivan_Helsing
На мен пък "лоялен до смърт" ми излгежда по-странно. Тоя човек може да го млатят с чук по главата, да натрупва издръжливост всеки ход и пак да живее.

Публикувано: чет мар 06, 2008 7:58 pm
от Ain alkar
Ако има добро обяснение защо не? И все пак това умение е доста здраво и не му давам по-малко от от 9 степен. И, Хам, дай по-малко бонус към долната граница.

Публикувано: чет мар 06, 2008 8:24 pm
от hameleona
Четете бе - ролевата част се дообработва.

Всъщност Лоялен до смърт е всичко хубаво, което рицаря получава - казах, че е копиран от ДнД рицаря, а той там е (цитирам по памет) бетонно бликче за строене на крепости.[/quote]

Публикувано: чет мар 06, 2008 9:34 pm
от Miro
Копирането 1 към 1 е лоша идея. така както си го сложил 50% от бонусите са концентрирани в степен 1.

Публикувано: чет мар 06, 2008 10:00 pm
от Fenrir
Може Лоялен до смърт примерно да не позволява да изпада в безсъзнание,дори и под 0,ама тогава трябва да го вържем с името,все пак няма много общо иначе с моята идея.

Публикувано: чет мар 06, 2008 10:34 pm
от ILLIDAN
Фенрир, то и в момента е така както ти го предлагаш и то се свързва с името...
Придобива умение "Лоялен до смърт", което понижава долната граница на ТЖ със СУ и не му позволява да изпадне в безсъзнание по никакъв начин, докато поне един от съюзниците му на бойното поле е жив.

Re: СУ Рицар

Публикувано: чет мар 06, 2008 10:42 pm
от Асен
hameleona написа:а.
Придобива умение "Лоялен до смърт", което понижава долната граница на ТЖ със СУ и не му позволява да изпадне в безсъзнание по никакъв начин, докато поне един от съюзниците му на бойното поле е жив.
Придобива способността "Предизвикателство", която му дава +2 Атака, +2 БЩ и +2 БЗ при бой с определен противник. Предизвикателството отнема 6ТД и трае до смъртта/изпадането в безсъзнание на противника/рицаря.*
Предлагам СУ/4 за намаляване на ограничението за ковани брони. Аз бих го променил до ограничението за метални брони, понеже рицарят е рицар и в плетена ризница (а и в кожена, но в кожената изглежда бедно и врероятно живее кратко).
Силно предлагам:) да има изискване за ВИ-посвещаване в рицарски сан, освен физическите показатели, за начучаване на умението.
Предизвикателството вече е уточнено от Ловстеф. Само сложи наказание (може и в Опит), ако избяга от битка след предизивкателство.

Това беше козметиката. Сега, за лоялен до смърт-предполагам, че имаш предвид, че не може да изпадне в безсъзнание, докато не бъде свален под (-СУ) Точки Живот, нали? При това положение ще си оправдае името, защото разликата между умението и границата на смъртта е по-малка и се повишава вероятността последният удар да е наистина последен.
От друга страна, сложи невъзможност да избяга от битка, ако някой от приятелите му не може да го последва. В момента си описал, че Рицарят винаги ще пада последен, независимо на колко ТЖ е останал, което не е така и в ПХБ2-бягството ми се струва по-логично.

Re: СУ Рицар

Публикувано: чет мар 06, 2008 11:08 pm
от Vilorp
По ред на номерата:
hameleona написа:Предварително заявявам, че СУто е най-мазно изкопирано от Класа Knight от PHB2. Ако някой има проблеми да скача от някъде, ама не и да ми надува главата.

Код: Избери всички

СУ Рицар.
Изисквания: Интелект 10, Сила 10, Ловкост10.
(ролевите описания ги дообработвам)
До тук бива

Код: Избери всички

Придобивки:
+СУ/3 към езда.
+СУ/3 към познание Политика.
Второто е малко странно ама пак се ядва

Код: Избери всички

Придобива умение "Лоялен до смърт", което понижава долната граница на ТЖ със СУ и не му позволява да изпадне в безсъзнание по никакъв начин, докато поне един от съюзниците му на бойното поле е жив. 
Абсолютно Не - защото описаното тук е 1:1 СУ-то Воля за живот, само дате в случая не изпадаш в несвяст. Ако искаш го промени на бие се докато има поне един съюзник на крака (но за да не се ограничават играчите) добавяш: в противен слючай ПсУ-то му се намалява със СУ за период от СУ*2 дни.

Код: Избери всички

Придобива способността "Предизвикателство", която му дава +2 Атака, +2 БЩ и +2 БЗ при бой с определен противник. Предизвикателството отнема 6ТД и трае до смъртта/изпадането в безсъзнание на противника/рицаря.*
Това в темата ти предложиха някалко по-читави варианта

Код: Избери всички

На 1ва степен намалява с 1 ОП на Кованите брони, които използва.
На 6та степен намалява с още +1 ОП на Кованите брони, които използва, до общо -2ОП.
...
На 12та степен намалява с още +1 ОП на Кованите брони, които използва, до общо -3ОП.
По добре да го направиш на бонус СУ/4 и толкова

Код: Избери всички

На 10та степен повишава Виталността си с +1.
На 11та степен удвоява ефекта на Предизвикателството.
Първото го дава война, няма нужда да го дава и рицаря. Второто трябва да се съобрази с въпросното предизвикателство ама при сегашните +2+2+2 не звучи добре да се удвоява, най-много +1+1+1...

Код: Избери всички

*Предизвикателството може да се осъществи, само срещу равностоен противник с Интелект над 4, или казано иначе - Противник с ниво равно или по-голямо от нивото на Рицаря И с Интелект равен или по-голям от 5. (Я... как ще се навъдят Гиганти-берсерки с Интелект 3 :D)
Аз досега не съм попадал на противник с интелект под 4 и то по скоро трябва да е срещо ПсУ-то както каза Стефан, а май мернах и прилична механика.

Публикувано: чет мар 06, 2008 11:14 pm
от hameleona
Виж, за бягството не се бях сетил...
За ТЖ... Да, той ще пукне последен. Ама задължително ще пукне. Така де... Това са 28 ТЖ допълнително. Да, на ниски нива, това са много ТЖ. Но не гарантират чак такава продължителност на живота, каквато ви изглежда. Просто издържа до дупка и пази своите до край... ама наистина до край. Общо взето, забелязал съм тенденцията, когато някой е на ТЖ под 0, но не по -16, противника му да го оставя на мира и да продължава към някой от околните живи. Е, при рицаря няма такъв момент. Няма как да те свалят и да се надяваш, че някое другарче - маг ще ти направи лекуваща магия, че да се включиш пак. Лично съм виждал, как един войн стана и падна пет пъти в битката. Точно този момент е премахнат при рицаря - той умира. И това е. Замислете се, дали бихте искали, дори да сте силни срещу пича отсреща, който сте предизвикали, ако той се окаже по-силен от очакваното, дали не сте прецакани? Победа или смърт в най-точния смисъл на думата.
Силно предлагам да има изискване за ВИ-посвещаване в рицарски сан, освен физическите показатели, за начучаване на умението.
Цялото умение е измислено покрай Хоул, на който има рицарски ордени. Два са напълно описани, а третия се описва. Те си имат различни правила и задължения, както и различни условия за членство.
Само сложи наказание (може и в Опит), ако избяга от битка след предизивкателство.
Да, виж това съм го забравил... но наистина си нямам идея в каква стойност да е наказанието... Може би 10% от натрупания опит? Или 5%?

Публикувано: чет мар 06, 2008 11:32 pm
от Vilorp
Наказание в опит номожеш да слагаш! Защото тези с по-малко опит ще са едно ниво под другите и следователно ще получават повече в края на сасията - с цел изравняване, тогава де го махаш де го слагаш?

Виж какво ти писах за долния праг на жизнеността, неможеш да го ползваш, защото обесмисляш друго СУ.

Ако просто не му позвалява да изпадне в безсъзнание, това пак е голям бонус, защото му даваш допълнителен живот. И му премахваш всички временни щети, който могат да са достигнат пълния размер на живота ти, та и отгоре забележи. А годовете спират да те ритат щом паднеш в безсъзнание, защото разказвачите не са зверове, както играчите и не им се занимава да се мотаеш докато си правиш нов герой, както би било логично да стане в битка в която веднъж докарал те до туш противника се ще се раздели с още 6ТД за да ти пререже гърлото.

Публикувано: чет мар 06, 2008 11:41 pm
от hameleona
ммм... мисля, че ако ВЩ + РЩ свалят ТЖ под -16 пак си пукваш.

Публикувано: пет мар 07, 2008 12:02 am
от Vilorp
Не не мислиш правилно или поне ти е обягнал смисъла на Временните щети.
Ако героят ти има 60 ТЖ и да речем падне по много гладки стъбли които вкарват само временни щети, накрая на стъблището може да има 86 ВЩ, но пак да е жив.
Умира се само от реалните щети, времените ти докарват кома или в по леките случай тежко замайване.
Във същия пример ако стълбите ръбят и ти вкарат 70 реални щети и 6 временни сметката ти ще гласи:
-10/70 РЩ 6ВЩ. За да дойдеш в съзнание някой трябва да те излекува за 10, а ти да си възтоновиш 6-те временни за да се получи положителна разлика между времените щети и точките живот.

Ти пък весе дно десага не си играл по системата и незнаше...

Публикувано: пет мар 07, 2008 12:06 am
от hameleona
честно казано, а какво ставаше, когато ИЗ свърши? При положение, че не можеш да ги асимилираш, не можеш и да припаднеш, какъв е извода? Пукваш. Или си в кома, ако предпочиташ, но според мен трябва да си е директно смърт.

между другото, не малко хора умират, падайки по стълби. И юмруците могат да те убият спокойно, въпреки, че в Аксиом, без Юмручен Бой или висока сила е почти невъзможно...

Публикувано: пет мар 07, 2008 1:55 am
от BatGojko
Това с долната граница на смъртта наистина дублира Жажда за живот и не е гот да е същото. На мен по ми харесва идеята с припадане след -СУ, а не още на 0. Това би се отразило и на правилото за суотношение на Временни щети и Реални, така че няма да пренебрегне съвсем ВЩ - просто вместо при ВЩ > ЖТ правилото ще гласи, че ВЩ > ЖТ + СУ, за да припаднеш.
Това, както отбеляза Асен е нож с две остриета, тъй като при положение, че не си припаднал на -10 е много вероятно следващият удар с меч направо да те прати при Създателя.
Предизвилатеслството е интересно, но наистина +4 АТ /БЗ и БЩ е твърде много. В момента не съм в кондиция дамисля как точно би следвало да се промени, за да ми хареса, но след време ще дам по-конкретни идеи.
А да, ти си споменал горе-долу какво си представяш, че постига тов СУ, но е добре да го синтезираш в две изречения, че да нагодим бонусите по него.
В момента е малко постно. Да има две интересни идеи, но те някак си не са доразвити и едва ли не умението се върти около това да намаляваме ОП (за която няколко пътиказах, че искам да я махам ;) ) от кованите брони.

Публикувано: пет мар 07, 2008 2:59 am
от Асен
BatGojko написа:Това с долната граница на смъртта наистина дублира Жажда за живот и не е гот да е същото. На мен по ми харесва идеята с припадане след -СУ, а не още на 0. Това би се отразило и на правилото за суотношение на Временни щети и Реални, така че няма да пренебрегне съвсем ВЩ - просто вместо при ВЩ > ЖТ правилото ще гласи, че ВЩ > ЖТ + СУ, за да припаднеш.
Това, както отбеляза Асен е нож с две остриета, тъй като при положение, че не си припаднал на -10 е много вероятно следващият удар с меч направо да те прати при Създателя.

Предизвилатеслството е интересно, но наистина +4 АТ /БЗ и БЩ е твърде много. В момента не съм в кондиция дамисля как точно би следвало да се промени, за да ми хареса, но след време ще дам по-конкретни идеи.
Ами нали затова му викат Лоялен до смърт? Който провъзгласява подобно нещо за себе си, трябва да е наясно с рисковете.

Махни Атаката и според мен не е проблем. БЗ се надхвърля, така или иначе, а БЩ се получава дори поече и от други умения. Атаката, обаче, го прави трудно победим в двубой при равни (средни) нива, ако изклюим магиите.

Публикувано: пет мар 07, 2008 10:16 am
от Miro
Защо си мисля, че тия Предизвикателства са едни филми, в които рицарите сами се вкарват? И врага ако не знае че трябва да се върже (т.е. ако не е дрург рицар) хич ще му е през за предизвикателството на няква консерва. Предизвиканият в момента е в битка за живота си, от де на къде ще слуша кво му говори подкования с метал войн с голям меч? Най много да се уплаши че много бронираният гледа него и да драсне... :roll:

Публикувано: пет мар 07, 2008 4:03 pm
от Асен
Мисля, че вече имаше предложение за хвърляне срещу Психическа устойчивост, за да се определи дали предизивкателството работи, нали? Ако не, аз го въвеждам:)!
По едно съвпадение-маговете (и стрелците) ще са най-малко вероятни като участници в предизвикателство (високо ПсУ). А и повечето ефекти на въпросното предизивкателство са точно върху рицаря, който се "напомпва" психически как "ше смаже гадното безчестно псе", което си е съвсем реалистично като жариант на самонавиване;).
Виж, ефектите върху опонента ги има само, ако въпросният смята да приеме или не успее да издържи на предизвикателството, което също е достатъчно реалистично8)!

Публикувано: пет мар 07, 2008 4:07 pm
от Fenrir
Идеята сигурно ми е тъпа,но защо Предизвикателството пример да не позволява по някакъв начин на противника с по-ниско ПсУ да не избяга от битката :roll:

Публикувано: пет мар 07, 2008 4:12 pm
от Асен
Не виждам защо да е тъпо, мислех, че е предложено:)?
Идеята ми беше, ако опонентът не си вземе хвърлянето за устойчивост, да не може да избяга. Това може да се балансира, ако му се позволи да получи същите бонуси като Рицаря (или половината от тях), защото е съзнателен (съ)участник в тържествено предизвикателство:).

Публикувано: пет мар 07, 2008 4:33 pm
от Fenrir
Да,не мисля че е лоша идея...значи в крайна сметка излиза,че Предизвикателството ще пречи по едни начин на противника да избяга.

Публикувано: пет мар 07, 2008 4:43 pm
от hameleona
[sblock="Обновен вариант на СУто)"]СУ Рицар.
Изисквания: Интелект 10, Сила 10, Ловкост10.
(ролевите описания ги дообработвам)

Придобивки:
+СУ/3 към езда.
+СУ/3 към познание Политика.
Придобива умение "Лоялен до смърт".
Придобива способността "Предизвикателство". Предизвикателството отнема 6ТД и трае до смъртта/изпадането в безсъзнание на противника/рицаря.
Намалява ОП на металните брон със СУ/4
На 10та степен повишава Виталността си с +1.


Предизвикателство:
Предизвикателството се отправя срещу противник с ниво равно или по-голямо от това на рицаря и Интелект над 7. Прави се проверка по УФУД:
СУ +3зара > 16 + ПсУ/2 (Където СУ е СУ Рицар, а ПсУ е това на предизвиквания)
При успех, противника на рицаря е задължен да атакува само него. Независимо, дали предизвикателството е успешно или не, рицаря е длъжен да атакува само и единствено предизвикания от него противник. Две предизвикателства не могат да се направят едновремено, нито пък в една и съща битка.

Лоялен до Смърт
При наличието на поне един съюзник, който е в съзнание, рицаря не може да припадне, освен ако неговите ТЖ не паднат под -СУ. (Пример: При СУ Рицар на 8, ТЖ на рицаря трябва да спаднат до -8, за да изпадне в безсъзнание. [/sblock]

Продължавам да:
Твърдя, че предизвикателството трябва да дава хибави бонуси, но може би +4 наистина е доста. Май ще го наглася, подобно на бойния вик на лидера. Макар че, като се има предвид, колко нисък ще е шанса за успех (Инт минимум 8, едва ли другия оказател ще е под 8 и той, значи минимум 9 трябва да се метне с три зара... което не е много лесно) може би бонусите са си добре. Е, определено не виждам, как е предизвикват дракони де :D

Принципно цялата идея беше за един як, брониран пич, който да стои отпред и да го бият, бият, бият, а докато зад него има някой жив съюзник той да си стои ли стои... и да пукне най-накрая, естествено. Следователно ще му трябват яки брони (така игнорира ОП), много ТЖ (+1 Виталност... е, не е кой-знае какво) и все пак някакъв вариант да смачка тоя и ония гад, защото от своя страна, предизвикателството е приложимо само срещу яките босове, като се замислите. Политиката идва от най-простия факт за рицарите - те са благородници. Смятам, че им е нужна.

Публикувано: пет мар 07, 2008 4:52 pm
от Fenrir
Според мен Войн+Лидер+Специалист в Защитата може да даде твоя рицар,уникалното,което виждам в рицаря са точно тези две умения-Лоялен до смърт и Предизвикателство.Смятам,че Рицаря трябва да е съсредоточен около тези неща+естествено броните,които вече Хам е прибавил.

Публикувано: пет мар 07, 2008 5:06 pm
от Vilorp
Щом ще се преработва предизвикателството...

Предизвикателството се отправя за 10ТД (аналогично на бойния вик на лидера)
Проверката се извършва по УФУД: СУ+3з.<>16+ПсУ/2, където ПсУ е психическата устойчивост на предизвиквания. При успех рицаря добавя +Успех базови щети, когато се бие срещу предизвикания, а БЗ на предизвикания намалява със същата стойност докато не премине към битка с предизвикващия го рицар. (рицаря се надъхва, а оня се разсейва от непрестанните подвиквания)

Предизвикания може да опита да се освободи от „предизвикателството” за 6ТД по УФУД: ПсУ+3з.<>16+Усп*2, където Усп е успеха на предизвискателството. (един вид му показва среден пръст и продължава да си коли другарчетата му)

На 11-та степен ефекта на предизвикателството се удвоява. (когато се използват само БЩ като бонус ефекта не е толкова страшен ако се удвой)

Пример: Човека Фицко със СУ Рицар на 10-та отправя предизвикателство към планински трол, който тъкмо е стиснал за гушата елфаната стрелец на групата и имащ ПсУ 10
10+3з.<>16+8/2 => 10+11 (среден зар)>20, успех 1 => Фицко получава +1БЗ щом почне да блъска трола, а докато трола не му отвърне неговата БЗ ще е 1 по-ниска.

Трола стиска още веднъж главата на елфаната й я пръска като зряла диня, след което показва среден пръст, дебел колкото бедро, на Фицко 8+3з.<>16+1*2 => 8+11>18 => Успешно отхвърля предизвикателството на рицаря, след което прави салто и му се стоварва на главата като 1563 килограма чакъл.

Публикувано: пет мар 07, 2008 5:26 pm
от hameleona
Не, не искам да го обвързвам с успеха. И толкоз. И без това, ако СУто е на степен под 8, да предизвикаш някого е почти невъзможно. Не. Доколкото зависи от мен - Твърди бонуси, и никви проверки за освобождаване. Виж, че бонусите може би трябва да се променят, това е друг въпрос.

Публикувано: пет мар 07, 2008 5:42 pm
от Fenrir
Аз предлагам следните бонуси:
-Предизвикания и рицаря трябва да се бият до смърт
-Не може да има повече от едно предизвикателство
~-По време на битката,рицаря е съсредоточен изцяло върху противника си,което увеличава АТ с ръкопашни оръжия и юмручен бой с +2
~По време на битката,той получава допълнително Воля,примерно в размер на +2.
~Увеличава РЕ с +2 докато е в битка.