Страница 1 от 2

СУ Архимаг

Публикувано: вт апр 01, 2008 11:59 am
от cherno_slance
Су Архимаг
Само едно дума обяснава умението - Надстройка.
От чисто ролева гледна точка - всички имат представа що е архимаг - личност, която се е отдала изцяло на изучаването на магията.

Начални ТР за 0-ва степен = 10

Бонуси:

При качване на ниво добавя МТ в размер СУ/2

6-то ниво
- позволява изучаването на маг. школа, която е противоположна на вече избрана от героя магическа школа.
- Добавя МУ в размер СУ/2 към една магическа школа (изборът е еднократен и не може да се отменя). Изборът се прави на шесто ниво.

9-то ниво
- позволява изучаването на втора маг. школа, която е противоположна на вече избрана от героя магическа школа.
- Позволява "Приспособяването" на дадено закланиние към конкретен противник. При кастването на това заклинание МЗ на избрания обект се намаля с 1т., а магията се брои с едно ниво по-ниско. Освен това Ефекта от магията е увеличен с 1/4. За сметка на това срещу всички други тази магия магията действа, сякаш тяхната МЗ е увеличена с 1-ца, нивото на магията е с едно п-високо (дори да е седмо ниво) и ефекта й е намарен с 1/4.
Времето за приспособяването на магията, както и за възвръщането на универсалността й е (16-СУ) дни. Необходимо е архимагът да е видял жертвата, когато последната проявява истинската си същност - за герой, оформен като меле-боец това означа да е участвал в ръкопашен войн, за стрелеца - да е използвал лъка/арбалета/гръмострела си, занаятчията - да изработи нещо пред Архимага, за магьосник - да е кастнал заклинания от поне второ ниво (първо ниво и общодостъпните не се броят).

12 - то ниво
- премахва изцяло ограничението да се изучават противоположни магически школи.
- Дава имунитет срещу "приспособяване" на нападателни и дебъфващи магии, направено върху Архимага.

П.С. Абе на мен ли така ми се струва, или в Аксиом всички магии са само нападателни кастове, бъфове и дебъфове. Не мога да открия дори едно заклинание, което да има изцяло цивилен характер (с изключение на лечебните естествено)?

Публикувано: вт апр 01, 2008 12:30 pm
от Асен
Не са много, но ги има.
Светлина.
Мана извор.
Фокуси.
Умствен контрол.
Телекинеза.

Поне аз за това се сещам, без да проверявам в книгата.
А, и разни друидски изцепки, сред които прегъване на дърво и призоваване на създание ми се струват най-полезни извън битки.
- премахва изцяло ограничението да се изучават противоположни магически школи.
Реформулирай го-няма такова ограничение. Причината никой да не го прави е, че ефектът им взаимно се анулира.
А.

Публикувано: вт апр 01, 2008 1:38 pm
от cherno_slance
Има го - не можеш да специализираш в противоположна школа. Можеш да правиш кастове от скрол, но МУ-то, което имаш от първата школа действа с отрицателен факт.

В случая имам предвид отпадане на забраната за учене на противоположни школи и (подразбира се), наказанието от МУ-то от противоположната школа.

Публикувано: вт апр 01, 2008 1:40 pm
от Fenrir
Дали може по някакъв начин това да се превърне в нещо като Способност или познание?Или ще стани твърде силно?

Публикувано: вт апр 01, 2008 2:10 pm
от hameleona
то и сега е твърде силно. Слънце, що не хвърлиш поглед на престижката от ДнД Архимаг? Там има интересни идеи...

Публикувано: вт апр 01, 2008 2:38 pm
от Miro
Че кое му е твърде силното :roll: - не дава МУ!
Може би е добра идея концепцията за специализирането на заклинания да се развие още ! :D Още си спомнян мв Ивил Айлъндс как обичах да мятам фаярболи специализирани за срещу гоблини и така на моите не им вземаше, а почти всички врази ги ловеше на 100% :D

Публикувано: вт апр 01, 2008 2:47 pm
от hameleona
О, изобщо не е силно да си владея, които искам школи... ама изобщо...

Публикувано: вт апр 01, 2008 3:51 pm
от cherno_slance
Разбира се, че е силно да комбинираш - ти би ли взел "куцо" СУ!

Но не само по себе си - Даваш ТР, които просто ти дават право да вложиш други ТР на друго място! Което е балансиращ фактор.

Публикувано: вт апр 01, 2008 3:54 pm
от hameleona
давам 78 ТР за Мага, за да си позволя правилно разпределяне на следващите около 300 ТР. Да, за да е приложимо, наистина трябва да говорим за нива от 20 нагоре... а такива самия аз трудно възприемам. Но някак си... самия принцип ми е нелогичен.

Публикувано: вт апр 01, 2008 4:27 pm
от cherno_slance
Ти къде си виждал герой с горе-долу пълен комплект умения за асасин?
Примерно: Войн, спец. във фехтувални, убиец, Крадец, Акробат, Бързия джо, Бой с две оръжия, Певец ( Скорост+ 4 към ножове), Познание в отрови, капани.

Може пък някой да иска да владее Въздух и Земя или Мрак и Светлина?

Публикувано: вт апр 01, 2008 4:31 pm
от Miro
hameleona написа:О, изобщо не е силно да си владея, които искам школи... ама изобщо...
hameleona написа:давам 78 ТР за Мага, за да си позволя правилно разпределяне на следващите около 300 ТР. Да, за да е приложимо, наистина трябва да говорим за нива от 20 нагоре... а такива самия аз трудно възприемам. Но някак си... самия принцип ми е нелогичен.
Само на мен ли ми се струва, че си вееш мнението от една крайност в друга? Каква всъщност е тезата ти?

Публикувано: вт апр 01, 2008 5:07 pm
от hameleona
А: Маговете и без това са си безумно силни на високи нива. Ако не вярвате - питайте Киди.
Б: Липса на логика!

Публикувано: вт апр 01, 2008 5:26 pm
от The Raptor
вярно няма много смисъл от него ..ама може да не дава МУ и ТМ а да е само познание което да позволява научаването на 1 противиположна школа

Публикувано: вт апр 01, 2008 5:39 pm
от Miro
The Raptor написа:вярно няма много смисъл от него ..ама може да не дава МУ и ТМ а да е само познание което да позволява научаването на 1 противиположна школа
Защо бе, така пренебрегваш потенциалът за модифициране на магии? Може да направи нещата страшно интересни :)

Публикувано: вт апр 01, 2008 6:20 pm
от The Raptor
ми както каза хамелеона стават прекалено силни

Re: СУ Архимаг

Публикувано: вт апр 01, 2008 8:00 pm
от Vilorp
Лека преработка, да ме прощава слънцето
cherno_slance написа:Су Архимаг
Само едно дума обяснава умението - Надстройка.
От чисто ролева гледна точка - всички имат представа що е архимаг - личност, която се е отдала изцяло на изучаването на магията.

Начални ТР за 0-ва степен = 10
Изисквания: една произволна школо на майсторска (12-та) степен

Бонуси:

- При качване на ниво добавя ТМ в размер СУ/3
- позволява изучаването на противоположни маг. школи, кото негативния ефакт намалява със СУ/2
7-мо ниво
- Разрешева добавяне на МУ в размер СУ/2 към една магическа школа (изборът е еднократен и не може да се отменя). Изборът се прави на седмото ниво.
9-то ниво
- позволява изучаването на втора маг. школа, която е противоположна на вече избрана от героя магическа школа.
11-то ниво
- Позволява "Приспособяването" на дадено закланиние към конкретен противник, избран еднократно за цялата битка. При казването на това заклинание МЗ на избрания обект се намаля с 1т., а магията се брои с едно ниво по-ниско. За сметка на това срещу всички други тази магия магията действа, сякаш тяхната МЗ е увеличена с 1-ца, нивото на магията е с едно по-високо (дори да е седмо ниво).
12 - то ниво
- Дава имунитет срещу "приспособяване" на нападателни и дебъфващи магии, направено върху Архимага.
С изключение на дванадесета степен където бонуса е миничак така нещата ми се струват по-добре уредени

Публикувано: ср апр 02, 2008 1:23 pm
от cherno_slance
Вилорпе, защо махаш привилегията да пада изобщо забраната за изучаване на противоположни школи (подразбирайки се, че пада и наказанието от МУ-то в противоположна школа)?

В смисъл, сигурно има логика, но искам да ми я кажеш?

Публикувано: ср апр 02, 2008 1:34 pm
от The Raptor
и на 10 ниво маг специалист във всички магически школи ще е непобедим !

Публикувано: ср апр 02, 2008 1:37 pm
от Fenrir
Точно.Според мен трябва да има някакъв баланс.Все пак и логично,и от магическа гледна точка трябва да се съобразяваме.Все пак маг на водтата и огъня не ми изглежда добре-просто елементите са противоположни.
Това СУ просто е твърде могъщо и би направил магьосникът още по-силен от преди.

Публикувано: ср апр 02, 2008 3:33 pm
от Sharky_Dog
Логично.
На 10 ниво маг трябва да е силен. И след това ниво трябва да продължи да се специализира и да става все по- и по-силен. Вместо да го възпирате, заемете се с немагични умения и СУ-та, подобни на Войн и Берсерк. Може би нещо като магическа резистенция в известа степен или дори СУ Защитник, което да подсили защитата на меле бойците със щит или без. За мен един наистинадобър маг трябва да е добър както с огън, така и с лед и това умение следователно е логично.. разбира се за по-височко ниво, но все пак...

Публикувано: ср апр 02, 2008 3:43 pm
от Vilorp
по ред
За слънцето: принципно няма забрана да се изучава и правят магии от противоположни школи, единствено специализацията в дадена школа дава негативен ефект на магиите от другата. Специалис във вода спокойно маже да прави земни и въздушни магии, но само огнените ще го затрудняват, което ме подсеща че бонуса на 9-та степен виси и би могъл да се замени с: - Разрешева добавяне на МУ в размер СУ/2 (или СУ/3 ми се струва по угондо) към още една магическа школа (изборът е еднократен и не може да се отменя). Изборът се прави на девето ниво.

Раптор: Ако директно почнеш от 10-то ниво мага ти тъй или иначе ще е непобедим, но опитай се да го развиваш от нулево ниво да видим ако е пълен специалис дали ще оцелее до въпросното 10-то ниво. (;

Фенрир: Маг на 12 - 78ТР, Школа на 12 +78ТР= 156 или 24ТР за основни показатели
Архимаг 78 и втора школа 78 =156/30 (средно за маговете получавани ТР на ниво) = 5 нива + нилувото това прави 6 нива, през които мага трябва да оцелее без да си пипа основните показатели.
От друга странавсеки маг оцелиял до 6-то 7-мо ниво вече е чудовище ако е поне приблизитално читаво развиван. Математическия маг пък е зняр и на по-ниски нива (;

Публикувано: ср апр 02, 2008 4:11 pm
от The Raptor
няма смисъл от това умение защото един дастатачно силен маг ще си ползва магии от противоположна на неговата школа без проблеми...ще има толко МУ че наказанието няма да му пречи толкова :roll:

Публикувано: ср апр 02, 2008 4:18 pm
от hameleona
Много си заблуден. С маг 16то ниво това не е осъществимо, знам го от опит.

А иначе - оставам на мнение, че умението не влиза в духа на света.

Публикувано: ср апр 02, 2008 4:21 pm
от The Raptor
ммм аз казвам какво мисля не играя често с маг и нямам твоя опит

Публикувано: ср апр 02, 2008 4:45 pm
от Vilorp
Белижка към Раптор: Майстор във водната школа ще има 12 усложнение към огнената, което значи, че за да направи армагедон усложнението му ще е 12+7*2=26 или МА + 3з. <>16+26, сам разбираш на ъкде бия. При максимално разрешена концентрация за два рунда или 16 общо МА+3з. <> 26... има ли нужда от коментар?

Може би за тази настройка трябва да има изискване за специализация и в противоположната на масторската школа от условието.

СУ-то изисква Спец Вода на 12, да речем, но да изисква и Спец Огън поне на 1-ва степен, което вкарва нужния баланс

Публикувано: ср апр 02, 2008 9:32 pm
от Cocaine
Сега всеки маг може да изучи 4 школи, без да взима архимаг. Това му дава наистина огромен набор от магии и възможности за комбинации. Така че аз не бих инвестирал дори точка в архимаг. Но отпадането на ограниченията за противоположните школи (което е в основата на концепцията) не ми се нрави изобщо. Защо:
1) противоречи на замисъла на самите школи (неслучайно всяка започва със "Защита от насрещния елемент")
2) премахва ключовия първоначален замисъл и стратегия за развитие на героя (да лекувам ли, или да карам врага да изпита болка? Да знам какво ще стане или взема магии с непредвидим ефект?)
3) не искам Още-по-най-могъщи магьосници, които отгоре на всичко са си самодостатъчни

И не мога да не направя асоцияция с D&D, където всеки Wizzard има по две забранени schools. Но това май не е добър пример, щото сигурно има престижен клас, който премахва и това.

Публикувано: ср апр 02, 2008 10:12 pm
от lowstef
Cocaine написа:И не мога да не направя асоцияция с D&D, където всеки Wizzard има по две забранени schools. Но това май не е добър пример, щото сигурно има престижен клас, който премахва и това.
Ми не е така. Имаш забранени само ако решиш да специализираш в някоя. Иначе може и да нямаш. А престижки има толкова много, че може и за това да има, не помня вече.

Иначе го има момента, че след като вземеш СУ Маг и четири школи и вдигнеш Инт на макс и вече няма как да ставаш по-добър магьосник. Друг е въпроса, че за целта трябва да си кусурнайсто ниво. А също и че е добре по някое време да вземеш и други СУ. Всъщност, така като се замисля може да добавим Бърза Мисъл и Певец към билда, което дава още няколко нива за запълване. След това може да блъскаме Жажда за живот, а и Стрелец не е лошо, че вдига Реакцията. И след като отдавна си подминал 20-то ниво и още играеш с тоя герой, мжое да се позамислиш за разнообразие - това Друид, Войн (Гандалф ползваше и меч сегиз-тогиз), Алхимик, Изобретател, Ковач... Май няма нужда от нищо ново, а?

Публикувано: ср апр 02, 2008 10:13 pm
от Miro
Блях, май само аз харесвам оригиналния замисъл на слънцето. Никой ли не е играл първия експанжън на Хироус 4, където всичките герои бяха някакви противоположни (животи и смърт, огън и лед)? Тогава концепцията ми се стори интересна, сега също.

И каккъв е проблемът? Магър доплаща ТР само за да може да плати ТР за определена шшкола. Нека си ги комбинира както си иска, с какво е по-силно въздух+смърт от въздух+земя (като вземем предвид, че във втория случай мага е с 40-ина ТР назад!!). Даже е прецакващо на всяко освен мноог високо ниво.

И стигаме до там, че на много високите нива маговете били небалансирано мощни. Глупости! Просто има повече умения за магове отколкото за войни и съответно маговете могат да се развиват по-дълго преди да им свърши избора какво могат да учат вече. Ами измисляйте и за войни умения де! Стига с тая магия - къде отиде добрата стара реалност и хладната стомана, на която можеш да се довериш?
Изображение

Публикувано: чет апр 03, 2008 1:17 am
от BatGojko
Архимаг се постига, като не се специализира в нито една школа. Точка! Силата му не е в най-високото МУ, а в това, че няма наказание никъде и има по-голям избор за комбинации. Интересното в играта е да се намерят най-кефещите ви комбинации, а не да има един прав и изконно верен път за развитие - това е по-характерно за класовите системи, а съдейки по развититието на Д&Д вече и там се предлага разнообразие. Разнообразието не се постига с освобождаване на всеки избор, а с налагане на ограничения, с които трябва да се съобразиш.
Премахване на основна механика в магическата система, като тази за противоположните школи би внесло абсолютно непредвидим и нежелан дисбаланс.
От горното става ясно, че за мен това умение е не само ненужно, но и вредно.

ПП: Сори за откровенното и прямомнение, но просто искам да подчертая, че многото, не винаги значи по-добро. Замисляйте се какво искате да постигнете, когато започвате да мислите ново СУ и дали това вече не може да бъде постигнато с наличните. В крайния вариант на Аксиом16 са ОРЯЗВАНИ СУ-та, а не са добавяни. И това е с цел запазване на добра логика в играта (и пак има такива, които трябва да се променят и да се доразвиват, щото са там само поради очаквания на феновете да ги има - алхимик например)

Публикувано: чет апр 03, 2008 12:44 pm
от cherno_slance
Приемам мнението ти, Батугой Някога, на времето бих се подразнил заради категоричноста на отказа, но времето ме научи да виждам нещата и от гледната точка на пазител (на нещо сътворено и пазено в границите на някаква концепция).
И все пак съм длъжен да спомена, че грешката ми не е в резултат на лекомислено подхвърляне на някаква идея. Имам си причина, за да предложа това СУ - нищо, че логиката ми е неприемлива за Аксиом 16.

Работата е там, че в момента работя по моята система (аз така си говоря от 2004г.), а при нея самата идея е заложена в това, че при ниска степен на развитие героите Реалността им се стоварва с пълна сила - и вече с течение на времето се научават да съчетават неща (и да прав си - не става въпрос за всички дейности), които в началото са им са се стрували взаимноизключващи се. Там това не е проблем, понеже е инди-система, където проверката на успеха се прави срещу опита за успех на опонента, като стойностите (на атака срещу атака, атака срещу защита и т.н) са само основа, на базата на която се провежда нещо като надлъгване с наддаване и блъфиране).
То там един пласиран удар е началото и края на битката. Отнемането на ЖТ (които не растат с качването на нива) води на четири стъпки до все по-сериозно редуциране на физическите показатели, а достатъчно силните единични удари причиняват шуртящи рани (от които се умира страшно бързо) или вътрешни кръвоизливи (от които се умира по-бавно, но с голяма сигурност, ако няма хирург или могъщ лечител наблизо)


П.С. Тоест съм направил т.н. "Пренос на мисловни модели" - случва се дори и на най-мъдрите (явно се смятам за такъв :).
С други думи - грешката е нарочна. Имам си и логиката, която я прави оправдана, но не и в твоите очи ( ти си пазиш концепцията, а за нея предложеното СУ явно е вредно).