[CУ]Антимаг

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 19, 2010 8:00 pm

Хам, на първо време не считай краденето на магии като нещо, което е свързано с магьосниците, но останалите могат и те да се включат в забавата. Маговете сами могат да правят достатъчно добри магии. Няма смисъл да си ги крадат един-други му.

Да допълним, че "всички герои да имат Магьосник на няколко точки" не е начин да преборим счупеността, която вие съзирате у маговете. Напротив, ако се получава така, то системата сама си казва "Да, счупена съм, взимайте магьосник, ако искате да оцелеете". Това не е начин. Оцеляването на герой не трябва да минава през задължително взимане на дадено умение и ако след дадено ниво всички герои се окаже, че имат дадено СУ - по каквато и да е причина - значи хората, които сме писали в този раздел сме се провалили адски мизерно в опитите си да направим системата по-добра. Това е точно нещото, от което трябва да бягаме като дяволи от тамян, всичко да зависи от владеенето на СУ-то Х.

Идеята маговете да се борят с магии е... всъщност, сега разбираш ли какъв е проблемът на твоето предложение, когато го казах така? Няма магия, която да е безпроблемна за воин дори на 16то ниво. Дори да е нулево ниво магията, дори воинът да е елф с максимум интелект (!), то тогава ще има 5 МА и ще има по-малко от 50% шанс за успех. В същото време, за магьосник една "лесна за воини" магия... ще се проваля само при АНУ. Да допълним и че маговете имат повече ТМ. Какво излиза? Правим магия за "крадене" на други магии, за да са можели воините да са оцеляват срещу магьосниците, самите магьосници взимат тази магия и... правят някаква магия. Крадат им я. Те крадат обратно. Ще питате - колко дълго ще продължи това? Докато на воините не им свърши ТМ, а тя ще свърши в пъти по-бързо. Не само защото на ниво са получавали много по-малко, а и защото хич не е сигурно, че от два опита поне един ще е успешен. Докато маговете като кихнат ще я направят тази магия. Какво се оказа? Воините са си загубили напразно точката за развитие за казването на магията...

Накратко, два (донякъде чисто риторични) въпроса към Хам и Слънцето:

-защо хората, които най-много се оплакват от омгМагьосниците на омг16тото ниво толкова искат контрирането да минава през Магическата Атака? Честно, не разбирам.

-защо смятате, че е по-логично/флейвърфъл/уотевър това умение за крадене на магии да следва механиката, от която се възползват тези, които наричаме "магьосници", при все, че системата описва така прилежно толкова свръхестествени способности, които не са стандартни "магии"? Да изброим: магиите на друида, твърдатата кожа, точното око, регерацията, специялните атаки на воините и стрелците (сред които неща като "Мана атака"), песните на певеца... С какво това е по-заслужило да бъде магия от останалите неща?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юли 19, 2010 8:21 pm

защото такова умение не дава защита на война от мага, шами, съвсем простичко и логично... дали това умение или Маг, пак трябва да си се дръпна от т.н. "път на война".

Май не ме разбра. Аз предлагам магия. Не умение или каквото и да е там. И предлагам да е бъз начин за защита от магии. Точно този бърз начин, който му е нужен на война, за да има шанс да оцелее през 1вия рунд и да се добере до мага. Приеми го като достъпна за всички СА, ако щеш, все ми е тая. Нещо, което война да може да ползва на високо ниво (чак тогава би имал маната да се опита да спре високо ниво магия), а не СУ, което може да се вземе на 0во ниво.

Примерно (не казвам, че става, давам пример)

Магически щит
Школа: Обща
Ниво: 0
Цена: 5 + Х
ТД за произнасяне: 4
Описание: използването на тази магия, позволява на атакувания от магия с персонален ефект да се опита да отбие действието й по следната формула:
МА1 + 3зара + У > 16 + МА2 + НИ, където МА1 е МА на контриращият магията, МА2 е МА на мага използващ магията, НИ е нивото на магията, а У е 1/10 от заделената за магията Мана.

Примерно. Признавам, че й трябва обработване.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 19, 2010 9:31 pm

Разбрах те перфектно. И моите два въпроса се свеждаха до "Защо магия?".
hameleona написа:защото такова умение не дава защита на война от мага, шами, съвсем простичко и логично... дали това умение или Маг, пак трябва да си се дръпна от т.н. "път на война".
Това е умение, което на девета степен запечатва маната на магьосник като реакция към кастването на магия от неговата страна. Каквне му е защитното?

Иначе не е едно и също като да сложиш на Маг. В случая с това СУ ти се дава избор - да бъдеш магьосник, да бъдеш анти-магьосник или нито едното. Дори да допуснем за момент, че последното дори не е опция, то тогава пак ти остават другите две възможности. Но ако Магьосник е задължително СУ... не, не ми се говори за ситуация със задължителен избор на каквото и да е било. И честно казано, след всичко написано за всички тези години на този форум, не мога да разбера как някой, който се има за голям капацитет, би приел равнодушно тази перспектива.

Колкото до примерната магия... знам, че е пример, ама той много добре илюстрира какво не просто куца, амаи какво направо няма крака в тази, меко казано, убер странна идея.

Ок, воин е направил магията за магически щит... въпреки, че има едва 38% шанс за успех. На 16то ниво, с максимум за расата си ИН, той има не повече от 5 МА. И се изправя срещу магьосник с 14 МА. Нивото на магията, защото сме добри хора, е 1, онзи отсреща не е правил Мрак, не е правил Героизъм, Парализа или нещо от сорта, не, правил е Проклятие или Забързване. Какво имаме:

5+3зара+У <> 14+16+1

Или 3зара+У се противопоставя на 25. Искаме да не се надяваме само на АУ, а и на (6, 6, 5). Тоест У трябва да бъде поне 9. Тоест, трябва да заделим поне 90 мана за тази магия, че да имаме 2,8% шанс за успех. Инак ще имаме 2,5%. Какво става когато искаме да имаме 50% шанс? Трябва да заделим 150 ТМ.

И какво прави нашия войн? Казва "ще направя онази магия за 155 ТМ". Е да, ама нали има 38% шанс за успех? Еми, първия път навярно няма да успее и ще продължи да губи по 155 ТМ докато не успее. Средно, според рускинята, която тази година ми преподаваше Поасоново разпределене по Теория на вероятностите, воинът ще загуби средно 408 ТМ! За 50% шанс да се защити... Тук е редно да спомена, че 400+ ТМ на 16то ниво се получават, ако на ниво си получавал 25+ ТМ. Което не става само с ИН... А, да, по принцип, този 16то ниво воин ще му отнема средно малко повече от 10 ТД за да направи тази магия три пъти - защото по принцип надали би взел Бърза мисъл. Ще кажеш, "ще я пипнем тук-там...". И какво? Ще я направиш магията от минус пето ниво? У няма да бъде 10*Х а Х/10?

И тогава? Това ще бъде магия, която прави все едно имаш алтернативна Магическа Защита (и е с абсолютно същите слабости, междувпрочем - по никакъв начин не спираш с нея летящ невидим и забързан магьосник на въздуха...). Ако едната не направи нищо, нека магията поне успее. Тогава, ако допуснем, че тази магия е толкова лесна, че да може да я прави воин като едното нищо, тогава какъв е смисълът от СУ-тата "Магическа защита" и "Друид"? Какъв е смисълът да бъдеш джудже или гущер? Защо магьосник на реда би научавал "Магическа защита" (да, има такава магия)?

И сега нека пак да си повторя въпросите, като този път ще сложа и превод след тях:

-защо хората, които най-много се оплакват от омгМагьосниците на омг16тото ниво толкова искат контрирането да минава през Магическата Атака? Честно, не разбирам. Тоест, има ли някаква причина от системна гледна точка да искаме магия като оправия на проблема, а не СУ като предложеното тука?

-защо смятате, че е по-логично/флейвърфъл/уотевър това умение за крадене на магии да следва механиката, от която се възползват тези, които наричаме "магьосници", при все, че системата описва така прилежно толкова свръхестествени способности, които не са стандартни "магии"? Да изброим: магиите на друида, твърдатата кожа, точното око, регерацията, специялните атаки на воините и стрелците (сред които неща като "Мана атака"), песните на певеца... С какво това е по-заслужило да бъде магия от останалите неща? Тоест, има ли някаква извънсистемна причина, поради която да искаме магия, а не СУ като посоченото - и която причина да не може да бъде съотнесена към вече съществуващи "не-магийни" магически механики като изброените в този абзац?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 19, 2010 10:22 pm

-Научава се да краде могии - действието изисква 10ТД и непосредствена близост до целта (а съседно поле). Проверката е СУ + 3д6 <> 16 + НИ, където НИ е нивото на магията. При успех едно от заклинанията, действащи върху целта се прехвърля върху антимагът (в случай, че има няколко, антимагът избира в кое се цели още преди хвърлянето на УФУД-ът, ако не знае кои са заклинанията, разказвачът му казва само нивата им). Ако реши героят може да поема подръжката на заклинанието от следващия рунд или да го прекрати. Заклинанието оказва моментално влияние на героя щом той го „открадне”.
Забележи че „крадецат” не знае че върху войнът има 4 забързвания от двама мага, а че има 4 заклинания първо ниво и той трябва да си избере нещо между 1 и 4, а не най-якото забързване. ако пъки ма и две заклинания от по горно ниво (войнът ще се е предозирал и най-вероятон ще умре в кански мъки, но това е друга тема) т разказвача казва: има 4 заклинания първо ниво, едно второ и едно 4-то, кое ще крадеш?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юли 19, 2010 10:50 pm

Shamajotsi написа: -защо хората, които най-много се оплакват от омгМагьосниците на омг16тото ниво толкова искат контрирането да минава през Магическата Атака? Честно, не разбирам. Тоест, има ли някаква причина от системна гледна точка да искаме магия като оправия на проблема, а не СУ като предложеното тука?

-защо смятате, че е по-логично/флейвърфъл/уотевър това умение за крадене на магии да следва механиката, от която се възползват тези, които наричаме "магьосници", при все, че системата описва така прилежно толкова свръхестествени способности, които не са стандартни "магии"? Да изброим: магиите на друида, твърдатата кожа, точното око, регерацията, специялните атаки на воините и стрелците (сред които неща като "Мана атака"), песните на певеца... С какво това е по-заслужило да бъде магия от останалите неща? Тоест, има ли някаква извънсистемна причина, поради която да искаме магия, а не СУ като посоченото - и която причина да не може да бъде съотнесена към вече съществуващи "не-магийни" магически механики като изброените в този абзац?
Да, за мен има такава причина. Вика й се 1 СУ на 12, или 78ТР.
Не ме разбирай грешно, не искам да давам на война шанс 100% да се спаси от магии. Искам шанса да е 10-15-20 процента за всеки без нуждата да взема дрид/маг/СУ Трепач на магове на 12 степен. Знам, че ти не щеш да повярваш, че Мага рини всичко. проблема в случея е, че мага рини всичко с ниски нива магии (Проклятие, Забързване и подобни). Трябва да има нещо, което да дава шанс на война (нещо повече от този 0.Х процента шанс за АНУ на мага. Това не е шанс на война, това е шанс на всеки срещу всеки) малко по-добри шансове. Без да е нужно да е оптимизирано-джудже-борец или стрелец. Може да не се базира на МА. Може и на ПсУ/Воля. Може и на ТЖ, ако щеш, но трябва да има нещичко, поне за да оцелява. Даденото тук СУ нито ме радва системно, нито нещо друго. Не искам преебани магове. Искам горе-долу свестни войни, срещу същите тия магове. Това имах и предвид под активна защита от магии - нещо, което да помага на войните да оцеляват. Дали ще е някаква сейв-бейзд система (тип ДнД), дали ще е чрез използване на МУ или МА, като един вид Атака, срещу която може да се извърши Париране/Отклон (това само за зоналните магии), дали ще е хвърляне срещу МА с Виталност*2 като бонус (примерно) или, която и да е от хилядите възможности - сам ода не е СУ. защото СУто ще стане едва ли не задължително за високонивейна игра.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 20, 2010 9:08 am

Хам поправи ме ако бъркам, но не искахте ли нещо което да оправя баланса на високите нива? А щом нещото както казваш ти дори не е задължително значи сме нацелили точно каквото ни трябва.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юли 20, 2010 10:28 am

Първо - предлагам дискусията да се прехвърли в Задната Стаичка... където всъшност течеше това обсъждане, преди някой да го прекъсне с предложение за СУ. И то предложение, дадено в общата част на Форума.

Второ - предлаганото СУ Антимаг за сега отговаря на едно условие - явява се скрит модул, който не усложнява базовото ядро на системата. Това е добро, НО (винаги има едно но), е грешно разбирането, че това е "надцакващо" СУ. Това вече е грешно.
Защото СУ Антимаг не е истинско СУ, а скрит модул, който променя баланса от 100% в полза на маговете от високо ниво към 70%, дори едва 60% в тяхна полза. С тенденцията Ако има две разклонения на Антимаг - СУ за индувидуална защита и СУ за защита на околните, тяхното съчетаване да смъква успеваемостта на противниковите магове до 40%, дори 33% та.
И вече комбинацията от СУ Инд. защита от магове, СУ защита на околните (околното пространство) от магове, плюс ваш маг, да смъква успеваемоста на противниковия маг до много, ама наистина много ниски нива... и пак да не е 100%, в стил "заключвам му маната" (защото на високи нива противника се движи ниво, две под партито, използва сложна тактика и има умения на дванайсет... и прави същите гадости, като героите).

Трето - за пореден път моля да не се "мятат" СУ-та и еднолични варинати на системни въпроси по време на обсъждане на дадения системен въпрос. Преди да направим защитата, първо трябва да уточним от Какво се Пазим и До Каква Степен се пазим. Но това е част от дискусията, която прекъснахме, защото някой метна готово, еднолично направено СУ.
От сега казвам, че ще гласувам срещу такива СУ-та заради недопустимия начин, по който се предлагат, по време на обсъждане в ЗС, без дори да си давам труда да ги чета по съдържание.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юли 20, 2010 1:36 pm

Абе, Хам...

Когато дискутирахме това, единственото, което успя да направи джуджето на този твой Всепомитащ Всичко Маг, бе да избяга надалеч! За какви нула процента говориш?

О да, забравих, че си роднина на Октопода Паоло. "Усещаш" нещата, ама не можеш да ги демонстрираш. "Ок, създай някакъв всемогъщ и непобедим магьосник", "Еми не мога, знам, че ще намериш начин да го биеш"... Нямам думи.

Бтв, посочих ти точно онази част от последното предложение на Спас, което си е точно активна защита, ама ти ручаш ли ручаш... Дай трети път, че дано този път очите ти по някакъв невероятен късмет попаднат на това - виж бонуса на девета степен! Ето ти го и цитат, за да увеличим шанса за успех, който при теб, когато става дума за четене, е плачевно нисък:
-На 9 Степен - Заключване на мана - действа в радиус от СУ метра. Мигновенно действие, заявава се веднага след действие използващо мана, за 1 ТД, 1ТУ и Х ТМ, може да блокира всяко използване на мана в периметъра на действие на СУ-то, където Х е равно на 1/2 от използваната мана.
Към "оптимизирано джудже-борец" и стрелеца, можеш да добавиш всяка от четирите комбинации на три от следните опции: гоблин, алхимик, магическа защита, друид.

И Слънцето... било надцакващо умение. О ноуз, зе хорърррррр!!!

Между другото, Слънце, замислял ли си се, че има едни още по-имбави в тази система? Стрелците? Могат да те осакатят от първия ход. А те ще го направят, тъй като са винаги първи.

Но какво е това - Специалист в защита? "Надцакващо умение"? Вън от Аксиом 16, заменяме го с магията "Масово клане на стрелци". За да могат да я правят всички, тя е -10то ниво. Когато има стреле наоколо и той даде изстрел, проджектайъла му минава през едното око, после излиза през другото, влиза през устата и излиза през другия изход на храносмилателната система, разкъсвайки всички сфинктери по пътя...

Но все още не ми излиза от ума, как може този Ворак да ни прекъсва дискусията! Оу, той не се е явявал във форума от сто милиарда години. Мятайки, не - изплювайки, не - изсирайки това еднолично-деспотично-мегаломано-тиранично умение!!!! Къде е Бат Гойко да му издадем Ворак??? Е, нищо - бан за тази негова мерзка постъпка на Ворак! И му пратете лично мейл, че току-виж не разбрал човека...

Иначе тази дискусия да отиде в стаичката за задници. Сакън някой друг да не узнае за какво иде реч!

Между другото, там ни очаква един въпрос на Асен, който все още няма ясен отговор. Какво искаме от системата.

Хамелеончо ми отговори, че " а бие б в 50:50 или близки граници." Ми много просто бе, Хам, системата, която търсиш е следната: всеки има само една статистика, ниво. Почва битка - двете страни си събират нивата и хвърлят по един зар. По-големия сбор бие. При равни - по още един зар. Те така имаш шанс баш 50%. Как разбираш, че си войн? Ми просто пишеш - "героят е воин". Или магьосник, или маговоин или стрелецоубиецосупермен... Всички са равни, всички имат 50%, останалото е омгФлейвър.

Проблемът е, че ти не искаш такава система. Издаде се всички онези пъти в които си казвал "Шът, аз съм администратор!". Слънцето също се издаде с неговото "Сакън! Как може някой да знае какво дискутираме в Стаята на Привилегированите Задници!". Вие просто искате система, която като се преиздаде след един милиард години в две копия, на предната страница да пише "Автори: Баш Задниците от Задната Стаичка, Хамелеона и Слънцето".

Затова се получават такива меко казано идиотски предложения. Питам го аз "защо трябва да е магия?", той ми отговаря, "защото това умение трябва да го развия на 12то ниво" (всъщност, девето би трябвало да ти служи достатъчно добре в доста голям процент от случаите ама... какво? А, да, забравих, че има октоподска предсказателна кръв).

Поради тази причина, нека бъде магия. Която воин на 16то ниво казва с 38% шанс за успех. И самата магия има 50% шанс да направи това, което се иска от нея. В случай, че заделиш 155 мана. На няколко пъти. И в случай, че имаш максимум ИН. Нищо, че ТР-тата, които си изхабил за това (които са 150 - мааааалко повече от 78 ТР - колкото ти е необходимо да научиш едно СУ на макс...) ти трябват за, знам ли, бойни СУ-та, туй-онуй?...

Ама нищо, номерът е да си Администраторът и Авторът. Аз обаче, тъй като явно съм гламав, не ща да бъда Задник...
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 20, 2010 4:05 pm

знаеш ли, смехотворната ирония е хубаво нещо, стига да можеш да я прилагаш смислено.
в момента ме караш само и единствено да се ядосвам, доказвайки мнението ми, че ако не си еди-какъв-си, в тия 5 ситуации го духаш, в тия две имаш някъв шанс а в ето тази си страшен.

Въри пий два валериана и тогава коментирай. Номерата с тия мнения дето се пениш, колко сме тъпи, вече са смешни и тъпи. Да не говорим обидни.

И да, в момента е точно така:

Оптимизиран маг маже всякви войни и подобни (всъщност, обсега му е 40+ метра на голяма част от магиите. Как ги изминаваш в един ход?). Оптимизиран войн на защита на високи нива има шанс срещу стрелци. Стрелците мажат всичко. О, колко добре е балансирана и работеща системата. Викаш нещо като бачка да не го пипаме, а? Ми, ок, ама нека да бачка в поне 90% от случаите, а не в 10%.

Мъчиш се да изкараш какво? Че екипа правям някви злоупотреби ли, кво? Ми чи и ти си част от тоя екип бре! Или си забравил?
И имаш точно толкова глас, колкото мен. И асен и Волорп и Слънцето. трима души сме на мнение, че са имбави, един - че не са и един, който по принцип май не му пука за игра на ниво 10+. дори Вилорп да смята, че са балансирани, пак сме 3:2. Май забравяш правилата на Екипа, с които се съгласи, между другото. Я, сега да скиваме с директен цитат, едно от тях
В този форум, всички сме равни (в разработки бях админ, тук съм просто един от екипа ). Ако някой смята, че не може да губи или, че при 3:1 гласове не му харесва да губи... еми... по-добре да си тръгва. Ще питам Иван Атанасов, но за сега съм дал достъп на Асен да чете и пише тук, поради великолепният му поглед над системата. Но не знам дали той ще е навит да е част от екип, който трябва да работи, а и не съм питал Иван за него. За сега е тук, просто да налива масло в огъня на спора
После, все аз не чета. Ми, аз ако не чета, ти пък не помниш. :roll:

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » вт юли 20, 2010 7:46 pm

Като маговете са имбави, да речем от 8 ниво нататък, много ми е интересно защо трябва да се опиташ да ги спреш С МАГИЯ и да риташ срещу ръжена, само защото тя ще се знае от всички. Ако искаш да се пазиш от стрелци, взимаш си спец. в защита. Ако си стрелец и искаш да се пазиш от войни, атакуваш в краката, опитваш се да довършиш бързо противника и ред други действия.

Въпросът ми е: Защо трябва да се пазиш от магьосника чрез магия, а не да си развиеш умение, с което да се пазиш. Да противодействаш на мага с магия е меко казано безсмислено: като да накараш стрелеца да извади меч и да тича към война отсреща.

С една дума: като искаш да попречиш нещо да ти се случи, закономерно си плащаш ТР за това.

ПП: изглежда ми странно да изръсиш над 100 мана за нещо, дето ще те спаси от ЕДНА магия. Магът ще направи 2-3 магии за няколко ТД и войнът, и при мега високи зарове, пак трябва да чака АУ след втората защита.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юли 20, 2010 8:57 pm

Брей, Елендил, благодаря ти, явно не съм луд. Или поне само аз не съм луд!

Така и не разбрах какво ще бъде тази черта на магията, която да я направи това, от което се нуждае воина? Защо наказваш съществата, които имат високо МЗ, което според теб не играе никаква роля? Минус кое ниво ще бъде? Как така го наричаш мигновенна защита, при все, че е за 4 ТД, а маговете си правят своите магийки за по 1-2 (и то за две ако не са се научили да пеят междувременно... а както знаем Ал-Тирим-Оминорския смесен хор е ненадминат из цяла Титания)? Нима ще се прави за 1 ТД без бърза мисъл и певец? Ти въобще мислил ли си за евентуалната магия или просто си отсякъл "магия ще да е"? Когато си го "мислил", пред две кюфтета ли си седял - на едното да е пишело "магия", на другото "не-магия"?

Отчасти за това съм адски бесен. Защото не даваш никаква аргументация защо трябва да бориш огъня с огън и маговете с магии. Защото като пример на нещо по-хубаво от механиката на девета степен, ти, прощавай за изразните средства, ама ни показваш чаршав омазан с нощна полюция, която е сто пъти по-зле от каквото и друго да ти бе дошло на ум. Най-малкото, защото е МЗ ама с друго име и го нямаш винаги, а трябва да се концентрираш, че да го кастнеш и да му туриш стотици ТМ, за да има шанс да работи...

Защото така и не съм получил от теб конкретен пример на всепобеден маг... Защото никога не действаш с конкретни доводи. Защото досега си показвал умопомрачаващо неразбиране на системата (включая и някакви приказки за това как показателите не били важни, системата се въртяла около СУ-тата...). Защото винаги отказваш да правиш тестове. Не признаваш Арената, навярно не признаваш Вилорпиадите...

И защото двамата със Слънцето се помислихте за голямата работа. "Екипа", видиш ли. За това, че искате всичко да става в стаята на задниците, а този раздел, знам ли, да остане за СУ Вестоносец и подобните. Мда, ако не си разбрал последното изречение от предишния ми пост - то нещо винаги си имал да ме разбереш и държа да отбележа, че досега винаги си бил единствен - не, аз не искам да бъда част от задниците, дискутиращи в задната стаичка, ако те ще бъдат Всевластните Властелини Които Решават Всичко И Действат В Сянка.

Пф, и като си помисля, че Слънцето го изръси това за "еднолично изпльосканото СУ" (or, I don't know, some shit like that)...

[sblock="Няколко думи за всепобеждаващите магове"]Не съм пил валериани. Но за сметка на това прегледах СУ-тата в книгата. И някои хора са адски не-изобретателни в борбата си срещу магьосниците:

-Един ковач може с малко зор да направи пълен комплект олекотена броня от адамантий. МЗ + 7. Което обезсмисля половината магии. И почти всички, които се насочват срещу дадено създание, освен магиите на огъня и една магия на земята.

-Алхимиците могат без проблем да създадат елексири, които предпазват напълно от огън и вода. Виж горния абзац за да свържеш колко прави 1 и 1... Между другото, има адски много смеси, които предизвикват взривове от главозамайващи магнитуди, както и такива, които произвеждат непрогледна (поне за един рунд) димна завеса. Както и пушеци, които натрупват зверски много умора в дадено създание... И само между другото, в половината от случаите намалят щетите от магии, които действат в дадена област наполовина. Ама от това почти няма смисъл, както видяхме, нали?

-Билкарите правят безпроблемно отвари, които качват МЗ до невероятни висини. За 10 минути. Без вредни последствия. А ако си говорим за друиди - могат да призоват мъгла, заради която да не можеш да виждаш на повече от 8 метра. Допълнително дава 1 МЗ и бонус към ИЗ, както и магии за увеличаване на СК.

-Изобретателите нямат максимум на бройката метални големи. Но този изобретател, за когото говоря, има само един. Струва 1500 жълтици и е от адамантий. Ефективно има 1200 ТЖ. И адски много МЗ. Това в допълнение към 17те ТД. Как се събират 1500 жълтици? Нека да го кажем така: това се равнява на 60 пушки... Два месеца усилена работа край Кевинем и освен че ОСА са влюбени във вас, си имате и едно чудо, което не може да бъде манипулирано с магически средства, не може да бъде преборено току-така и не може да бъде убито за два хода от Армагедони и Огнени топки... А ако може - търчете бързо и този път ще работите 4 месеца. Или година. Качвате междувременно Пазарлък. И пак се срещате с магьосника.

-Недооценения художник, ако му дадете време (т.е. имал е сумарно поне няколко седмици за релакс и себеизразяване откак е качил умението си на дванадесета степен), може да създаде плашещ щит, който да накара всички, които го видят общо взето да си пропуснат реда. И това да стане поне на два пъти. Ако той не успее в рамките на 2 хода (в които ще отделя по 2ТД за вдигане на щита) да се добере до магьосниците или няма другарче, което да го стори... ама това е доста съмнително, дори при 40+ метра отстояние...[/sblock]
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 20, 2010 10:45 pm

Шамайоци, писна ми от тебе. Да, писна ми. Пий валериан, прочети всичко отново и се замисли, колко от казаното от теб до тук има смисъл и е насочено срещу мои думи. айде въри се нарежи, щото има Екип, който коли и беси. Ми ши та земат демоните, някоя емо-гърлка ли си е?

Много по-интересно ми е, защо искаш само аз да си правя маг, дето помита всичко. Що не попиташ Асен, примерно? Щот може би ще помете с тебе пода два пъти и ще си тръгне. Смешник такъв. хиляди пъти съм заявявал, защо не отивам на Арената - не ме бива да водя дуели и определено не съм добър оптимизатор. Докато някои хора тука са. При това доста добри. Е па всяка жаба да си знае гьола, бих казал аз.

МЗ била всичко. Да е. Ама да се сещаш, че както ти моеш да се нагрухаш с МЗ, така и мага може да се нагруха с МУ и МА? Не, нали? Що? Щото не ти изнася. Последно като погледнах А16, не беше ВоВ, където ако не си добре облечен си нищо. Последно А16 залагаше повече на показатели и умения, а не на "Да се облека с най-якия сет срещу еди-кво-си". Айде оди се пери на реката.

[sblock]
Дали ковача може да успее? Сигурно, не се съмнявам в сметките ти. Съмнявам се, че може да намери адамантия... или да си го купи... но до тук това е най-стойностната ти контра. С една уловка - я виж пак правилото за МЗ...

Значи пушаците покриват 50 метра.... малей... ако наистина е така - яко. Ама нещо не ми се вярва.

Друидите, а? Хъм, няма лошо, ама вече говорихме за виждането...

За изобретателите - Корозия :roll: или просто литвам и засипвам изобретателя с други интересни неща.

О, как виждам плашеща рисунка от 50 метра? Ябааа... аз да не съм Ендивалски елф бре?
[/sblock]

Сега, само да спомена нещо за Елиндил

Често ти трябва да се изтърсиш тъкмо за тази 1 магия... след това мага е прецакан или поне не чак толкова див, срещу войни.

За накрая

Опитах се да дам нормално предложение. Някои хора могат единствено да се пенят кат кучета, явно.

И за 10000000000 път казвам - не, начина не е със СУ. 78ТР за да получа шанс да оцелея ми се струват... меко казано смешно. Ми брат, то мага, разбираш ли, пак ши ти спука гьона, ама ей туй, ще те спаси от 1 на 3 магии.

А с това конкретно СУ проблема е друг.

"Якооо. Мага ме кефи."
"Аха, я виж тоя контра-маг"
"Ъ? Ама срещу тоя нямам никакъв шанс"
"Еми, спасявай се..."

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 20, 2010 10:49 pm

ПП: Проблемът е, че докато дадено СУ може да цака друго, то с тукашното цакаш не едно а 8-9. Цялото развитие на мага.

ППП: Зех да ставам като един познат, ама нейсе...

Всъщност, целия проблем може да се реши с две неща - ефект на МЗ за зонални магии и СУ Магическа Защита да дава малко повече МЗ.

ПППП: Сега е момента Атанасов да дойде и да каже: "Маговете са имбави, щото така трябва да е системно..." Мисля, че и двамата ще се леееко смешни. или по-скоро доста смешни.... :roll:

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » вт юли 20, 2010 11:50 pm

1) Хамелеоне, колкото и да ти се струва странно, не на всички им се вижда логично да контрират магията с магия, най-общо казано от системна гледна точка, МА на немаг+бонуси от нещо срещу МА на маг. Както споменах вече, липсва логика, а според ИДЕЯТА на предложението ти, май и практичност: войнът хаби гигантски количества мана, за да не го удари 1 магия, а той няма особено много мана.

2) Като стана дума за ИДЕЯТА: когато се опитваш да разрешиш проблем (това в особена сила важи за математиката) много важният въпрос е: какъв е принципният метод, иначе казано идеята, с който подхождаш към проблема. Иначе казано, някои хора сме против самата идея да се предпазиш от магията с магия, когато този отсреща е с пъти по-опитен от теб в тази област.

3) Аргументът ЗА защита с магия е следният: трябва всички да имат достъп до него, за да могат всички да се защитават е леко несериозен: като искаш да се пазиш от каквото и да е, закономерно, трябва да си развил героя си И в тази насока т.е да дадеш ТР, а след това при защитата ТД, мана.Ако искаш защита от стрели, качваш ловкост+щит; като не искаш да те убият с отрова, вдигаш виталност (войн) и гледаш да не те ударят, като не искаш да те измамят качваш (тук не съм сигурен) Пр за наблюдателност,

4) След като се опитах да те убедя, че концепцията ти е грешна (лично мнение) идва въпроса коя идея би могла да послужи за метод за защита от магове; има 2 варианта (други за сега не се виждат, или съм ги пропуснал): промяната на действие на МЗ или ново СУ

5)Промяната на МЗ е доста трудна работа, честно казано се съмнявам да стане.

6)Относно СУ, което можем да наречем антимаг: има няколко начина да прецакаш магия:

- промяна в усложнението при правене: на високи нива няма да свърши много работа освен промяна на МЗ, която ще прецака маг на ниско ниво, или поне аз така виждам нещата
- попречване магията да се направи чрез предложеното блокиране на магия или нож в гърба, влизане в борба когато магът е с гръб кам теб и тн.
- СУ, което да увеличи маната за правене на магия с концепция от рода:

А прави Проклятие на В успешно. В има СУ Антимаг на 9 степен примерно, разказвачът казва на А: утрояваш цената на магията И поддръжката ИЛИ ефектът намалява 3 пъти. Цифрите са примерни, СУ-то иска мана и ТД от антимага и не може да бъде качено на стойност над нивото на В, да няма издънки на ниски нива. За зоново закленание върху създания: примерно се взима най-високото ниво антимаг от тях и той прави увеличаването на мана, ако не може заради мана, ТД или каквото се надявам да измислим като цена, действа този с второто най-високо умение на антимаг и тн.

Още не съм доизмислил нещата, но ми се струва разумно вместо да прецакаш успеха на магията или правенето и, да удариш мага в изчерпаемия му резерв от мана. Пак казвам: това днес ми хрумна, но се надявам да измисля нещо умно по въпроса.

ПП: предполага се че магът не ползва комбо за безкрайна мана, за каквито май доста се е спорело преди.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 21, 2010 10:03 am

о и колко точно мана трябва да му отнемеш? Имай предвид, че точно преди два дена направих за противниците маг на 12то ниво с 488 мана. И при това, мага е неоптимизиран и без Бързо Развитие. Говорим за 16то ниво, значи някъде към 900+ мана за същия маг (качва по 100 мана на ниво без ТР от нивата между 12 и 16). Не знам какво ти трябва.

Трудно щяло да бъде, да се преработи МЗ. Дали? Я се замисли, какво й липсва? ми, най-вече висока стойност. Имайки предвид, че при битки между групи, първо боиш стрелците, после маговете и накрая останалите (някъде там идват лидерите, но те са по-особени животни), се получава едно унищожение на принципа на материя-антиматерия, щото иначе партито губи.

Между другото,след нареждане от високо, спора приключва. Маговете са предвидени да са имбави, което може само да разочарова хората копнеещи за баланс (ако щете вярвайте, моята позиция се градеше по-скоро на друго). Всякакви възможни балансирания ще са опционални.

Тъй като вече не е тайна, който не е видял, да чете:

Има нов екип А16, в него влизаме (новите лица): Шамайоци, Черното слънце, Асен, Вилорп и моя милост. Бавенето на одобренията за ъпдейти и липсата на поддръжка на системата ни докарват до тука. Освен това имаме за цел да чистим бъгове, което не ми стана ясно, как не се хареса на Шами. Ако смята, че всички дискусии ще са открити, дълбоко се лъже.

Освен това му предлагам да си удържа нервите, а не да прилага мойте номера - те са си мои. Аз съм псуващия и крещящия на тия форуми и ще искам да ми плащаш авторско право, да знайш ;)

Заключвам дискусията - безполезна е и докато не се успокоим, няма да има нищо ново. След някои доуточнения от Атанасов, ще я отворя (ако има смисъл). Самото СУ, не виждам голям смисъл да го обсъждаме, поне за сега не е нужно.

Отговори