[CУ]Антимаг

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

[CУ]Антимаг

Мнение от Miro » нед апр 06, 2008 12:29 pm

Ето едно малко по-завъртяно и насящо мислене умение като алтернатива на СУ Магическа Защита (послдното дава +СУ/4 МЗ и на 12 ниво има благинка). Предвидено като полезни за всякакви възможни персонажи - от войни до магове - изобщо всички, които искат да се гаврят с вражеския маг :D .

СУ Антимаг Изображение
ТР: 5
Изисквания - МУ 6 (изисква се базово разбиране за същността на магията в Магландиум)
Бонуси:
*Открадване на магия - действието изисква 10ТД и непосредствена близост до целта (а съседно поле). Проверката е СУ + 3д6 <> 16 + ниво на магията. При успех едно от заклинанията, действащи върху целта се рпехвърля върху антимагът(в случай, че има няколко, антимагът избира в кое се цели още преди хвърлянето на УФУД-ът. ако не знае кои са заклинанията, разказвачът му казва само нивата им). Магът, който поддържа заклинанието не може да се откаже да го поддържа в следващите СУ рунда.

Тази способност е полезна както за отнемането на забързването върху вражеския боец, коеот му дава +6 ТД, така и за отнемане на магическата отрова от приятелският стрелец, който всеки момент ще умре.

-На 8 степен- Даряване на магия - същото като открадването, но вече може и да дава своите заклинания на други същества. Некромансерите дваж ще премислят преди да прокълнат Антимаг вече!
заключване на манна

-На 9 Степен - Заключване на мана - страховито. Изпълнявайки различна разновидност на ритуалът нучен чрез това умение (10 ТД, директна близост - същата история) антимагът забранява на целта си да ползва манна. Сравнението е
СУ + 3д6 <> 16 + МА на целта
Продължителността е един зар.

-На 12 степен - Вече помислихме за бъфващите и дебъфващите магии, но нищо не сме казали за директно поразяващит. На дванадесето ниво Антимагът получава ултимативната си способност - магиите вече му нанасят ВЩ, наместо нормални наранявания (и нормални наранявания наместо ТН).
времени щети от поразяващи заклинания.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед апр 06, 2008 12:33 pm

Идеята е да се представи интересна алтернатива на Магическа защита. Може би малко да съм го нагрухал всъщност. Но все пак.
Умението дава три способности. Краденето на магия му е основното. То, мися, е добре балансирано.

Заключването на мана е страховиро кйато идея, но срещу един маг с 23-30 МУ става безполезно. Значи действа основно срещу войни, разчитащи на специални атаки. Взе да ми се струва твърде слабо в тоз му вид вече, всъщност, може би трябва да се направи наистина за срещу магове. Какво мислите вие?

Умението на 12 степен също изглежда чупещо, обаче. Единствената разлика е, че много по-бързо се лекува. Огнената топка в средата ан групата ще съботи всички, разлиакта е, че антимага ще е в безсъзнание, а не изпепелен. И второ, че тази способност е на място на получавнето на +1 към максимална статистика (някои умения дори +2). Пък и това е единствената защита на Антимагът срещу поразяващи магии.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
The Raptor
Шампион
Мнения: 176
Регистриран на: чет мар 13, 2008 12:08 am

Мнение от The Raptor » нед апр 06, 2008 1:16 pm

на мен ми харесва как си го измислил..само да питам продължителността на "заключване на мана" е 1 зар минути или 1 зар рунда?
който се смее последен...бавно загрява

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » нед апр 06, 2008 1:24 pm

Всъщност не ми допада много много,сякаш е твърде недооформено,аз лично не бих си го избрал.Като цяло има СУ Магическа защита,но мисля че твоето СУ може да се разчлени на отделни ритуали.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » нед апр 06, 2008 1:58 pm

Това става доста по-силно от СУ МЗ, но аз пак не бих го избрал, освен в голяма група или на високо ниво когато съм маг. Ако действа на друидски магии - веднага го взимам с друид ;)

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед апр 06, 2008 2:09 pm

Ivan_Helsing написа:Това става доста по-силно от СУ МЗ, но аз пак не бих го избрал, освен в голяма група или на високо ниво когато съм маг. Ако действа на друидски магии - веднага го взимам с друид ;)
Заради разните самолечения, сили на мечка и т.н. ли? Би трябвало да важи - ама пък 10 ТД отгоре към магията + шанс да не успее шда я прехвърлиш - тежи си според мене, хич не е убер.

Магическа Защита умение има, и моето целя не да е по-силно от него, а да е по-интересно. Толкова ли е дисбалансиращо да трябва да стоиш срещу набъфения войн на врага и да му крадеш бъфовете 1 по един на ход, докато той те попилява от атаки ?

Фенрире, защо да се разделя на ритуали бе?

Онази еднозарова продължителност - рундове съм я мислил да е. За да се ползва в битка и да има все пак шанс врага да се измъкне от влиянието по време на същата битка.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » нед апр 06, 2008 3:31 pm

Ами аз май не разбрах съвсем, тия ТД като изричане на магия ли са? Защото ако са може да се намалят с 2 от Певец и 6 от Бърза Мисъл и определено не стават чак толкова много. А ако не е - пак е добро, и все пак ми се струва по-добро от МЗ (може би защото намирам за безсмислено да се дадат 83 ТР за 3 МЗ).

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед апр 06, 2008 6:45 pm

Не, 10-те ТД са си просто специфично действие, не се намалят . Идеята на умението е да е както за магове, които искат да печелят магически дуели, така и за войни убийци на магове :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Re: [CУ]Антимаг

Мнение от BatGojko » вт апр 08, 2008 1:32 am

Ами като цяло идеята доста ми допада. Интересно е. Ясно е. Не е балансирано добре, но това лесно ще се оправи. И именно за това ще говоря.
VORAC написа: СУ Антимаг
ТР: 5
Изисквания - МУ 6 (изисква се базово разбиране за същността на магията в Магландиум)
Името не е особено велико ;) Изискването за МУ 6 го прави като невъзможен избор за 0 ниво войни с малко ИН, което пък е ОК. Става.
VORAC написа: Бонуси:
*Открадване на магия - действието изисква 10ТД и непосредствена близост до целта (а съседно поле). Проверката е СУ + 3д6 <> 16 + ниво на магията. При успех едно от заклинанията, действащи върху целта се рпехвърля върху антимагът(в случай, че има няколко, антимагът избира в кое се цели още преди хвърлянето на УФУД-ът. ако не знае кои са заклинанията, разказвачът му казва само нивата им). Магът, който поддържа заклинанието не може да се откаже да го поддържа в следващите СУ рунда.
Тази способност е полезна както за отнемането на забързването върху вражеския боец, коеот му дава +6 ТД, така и за отнемане на магическата отрова от приятелският стрелец, който всеки момент ще умре.
Страхотна идея е краденето на заклинание. Лошото е, че не участва в усложнението МА на магът... Е, сори, ама не може да се краде от всеки маг. Нека да мислим и за тези, които са си вложили всичките точици, за да са велики магьосници. Някак си неудобно е да се яви сульо и да им крадне магийката. От друга страна е напълно допустимо и да е обвързано само с НИ на магията - те големите магове да си ползват 7 ниво магии, пък да видим как ще им ги откраднат. Но абсолютно неудачно е да остава поддръжката за сметка на мага. Предлагам УФУД да си остане:
СУ + 3 зара > 16 + НИнамагията
Но с отнемането се поема и поддръжката. Има си методи за възстановяване н амана за сметка н аумора и т.н. да се оправят антимаговете с тях. За сметка на това, слабият антимаг няма как да контролира прекалено силни магове, тъй като те могат да си напускат магии с висока поддръжка и да ги прецакат.
VORAC написа: -На 8 степен- Даряване на магия - същото като открадването, но вече може и да дава своите заклинания на други същества. Некромансерите дваж ще премислят преди да прокълнат Антимаг вече!
заключване на манна
Като оправим работата с поддръжката ще си стане ОК.
А да, тук е момента да кажа, че може би не е зле да сможе да се прави от разстояние равно на МУ на Антимага. Може да е обвързано и със СУ. Може всеки метър над СУ да изисква +1 Умора... абе варианти има.
VORAC написа: -На 9 Степен - Заключване на мана - страховито. Изпълнявайки различна разновидност на ритуалът нучен чрез това умение (10 ТД, директна близост - същата история) антимагът забранява на целта си да ползва манна. Сравнението е
СУ + 3д6 <> 16 + МА на целта
Продължителността е един зар.
Пак бих казал да е достъпно и от разстояние, но да не е за фиксирано време ходове, а да си изисква поддръжка на ход. Може да се промени леко и да не забранява използване на мана, но да подтиска ефекта на заклинанието, като заплаща 1 ТД и половината от необходимата за направата му Мана, ако то е успешно. Това ще даде някакъв шанс на "блокираните" магове да се борят за освобождаването си. Пример:
Антимаг (СУ=9) подтиска заклинанията на Маг с МА 6.
9 + 3 зара > 16 + МА
Ау, то много сложно стана за антимага, предвид, че уважаващите се магове са с МА около 10-12.
Я да го направим по-лесно. Просто казва, че го прави и плаща 6 мана на ход. Няма проверка по УФУД.
След това магът решава, че ще се опитва да се отскубне и прави заклинание за 50 Мана. То е успешно след проверка по УФУД и антимагът може да го спре само ако има 25 мана и 1 ТД.
Така ще имаме някоко варианта за измъкване от капана на антимага:
1. Имаме маг с бърза мисъл, който блъска маг. стрели за 1 ТД и в крайна сметка изтощава опонента си, или просто го прави във същия ход и има с 10 ТД повече.
2. Имаме Маг, който думва един Армагедон и Антимагът трябва да го спре за много мана. След третия армагедон, Антимагът вече няма мана, за да противодейства...
VORAC написа: -На 12 степен - Вече помислихме за бъфващите и дебъфващите магии, но нищо не сме казали за директно поразяващит. На дванадесето ниво Антимагът получава ултимативната си способност - магиите вече му нанасят ВЩ, наместо нормални наранявания (и нормални наранявания наместо ТН).
времени щети от поразяващи заклинания.
Това не е добро. За сметка на това пък може да го заменим с право да изпълнява подтискането на магиите от 9 степен като мигновено действие за 6 ТД (вместо за 10), стига заклинанието отсреща да е за равно или повече от 6 ТД.
Може да се помисли и за допълнителни екстри, като право на Антимагът да се "наранява" с цел възстановяване на маная (или пък временното й генериране).
Не ми се иска да му даваме мана чрез самото умение, тъй като в ръцете на маг би станало твърде опасно, та затова предложих трансферът между ресурсите - наранявания и мана.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт апр 08, 2008 10:00 am

На където насочваш нещата - АУ-то става по-силно когаот е взето от маг (заплащане с манна, МУ разстояние, възстановяване на мана), а замисълът не е такъв.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 09, 2008 12:14 am

Замени поддръката от Мана с Умора или ЖТ, но поддръжка трябва да има. Чрез поддръжка заклинанията се балансират от самосебе си и това би станало и тук. Ако няма поддръжка трябва да предвиждаш всички възможни ситуации и е много вероятно да няма добро балансиране на умението и то да се превърне или в много слабо или в убер силно.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 15, 2010 11:27 pm

Бъмпвам за хората, които искат повече баланс спрямо маговете 16то ниво. Може да им се стори интересно.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 15, 2010 11:32 pm

аз не искам защита само след 16то ниво. Освен ако не сложа изискване за 16то ниво на едно СУ, нищо не би спряло някой да го вземе и на 0во ниво
което само ще убие маговете на нивата под 5 или там някъде. Чудя се обаче, как да те убедя, че магове при нива от 16+ бият в 9 от 10 битки или 8 от 10 в най-лошия случай.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 15, 2010 11:40 pm

Просто го давам като предложение. Въпреки че някак си не го виждам това като задължително умение на Арената, примерно...
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юли 16, 2010 11:41 am

Все повече се убеждавам колко е сложно всъщност всичко.

Пълния билд на един маг включва оптимално две школи и четири СУ-та, които се явяват "подложка" - магьосник, бърза мисъл, възстановяване на мана, певец. При човек това прави 6х78=468 без ТР за магии, без високия интелект, който гълта повече ТР, отколкото връща с качването на нивата.
Това е много ТР, която създава следните три проблема:
- ако може да се прецака с едно СУ, то напълно се обезсмисля мечтата да станеш могъщ магьосник - защото някой със шест пъти по-малко ТР може да те парира успешно на високи нива. На ниски изобщо те спира.

- Ако защитата срещу магове е неефективна - ами неефективна е. Ако е вид противопоставяне на МА срещу МА под една или друга форма - ще се превърне в допълнение към билда на маговете. Особено ако може да се блокира използването на мана, но проверката представлява противопоставяне на МА под една или друга форма - пряко или косвено. Познайте билднат магьосник с СУ антимаг срещу войн с СУ Антимаг. Познайте на кой "антимагството му е по-силно"... и какво става с война, като му заключат и малкото мана, която му трябва за СА.

- ако антимагът ефективно спира магьосника, и за компенсация като развитие гъллта поне 2/3 от ТР, необходими за максималния билд на мага.... тогава идва другия проблем - скъпо е, а няма самостоятелна полза от него. Не прецаква не-магове, не върши нищо, освен да спира нещо, което по сетинг се среща рядко извън ИЗ и ВГ.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 16, 2010 12:41 pm

Точно в казаното от теб се крие баланса, който виждам. Ако 6 СУ-та се парират от две (това и МЗ), то тогава магът е прецакан. Но ако няма маг на първо време, то героят, който е платил 2х78 ТР - поне, в случая, в който си говорим за човек - за две СУ-та с много специфично действие остава на "сухо". Специялно това СУ има бонуса на 9то ниво за заключването на мана, което евентуално прецаква и воини, разчитащи на специялни удари и т.н., но все пак като цяло инвестицията е доста сериозна.

Дори на начални нива (които са ми по-важните за мен) го има моментът, че персонажът е ограничен и от броя СУ-та. Излиза, че си добър не-маг, маг или анти-маг.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юли 16, 2010 1:11 pm

А прецакването автоматично ли става или все пак ще има противопоставяне на нещо си срещу МА-то на магьосника.
Първият вариант е недопустим, защото затрива цял "клас".
Вторият вариант превръща "антимаг"-а в допълнение към билда на самите магове.

Трябва да се помисли добре какво искаме от тази активна защита - дали да действа на ниски нива или само на високи, чиста защита ли да бъде за персонажа, другарчетата и околните пространства или да има гадости против магьосника и т.н и т.н.
Чак след това може да започнем да оформяме необходимите едно или две су-та, като им дадем приложимост и извън тази свръх тясна област. Защото ако действат само в тази област трябва да са стопиращи напълно маговете, а това е недопустимо.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Re: [CУ]Антимаг

Мнение от Vilorp » пет юли 16, 2010 2:09 pm

СУ Антимаг
ТР: 5
Изисквания - МУ 6 (изисква се базово разбиране за същността на магията в Магландиум)
Бонуси:
-Научава се да краде могии - действието изисква 10ТД и непосредствена близост до целта (а съседно поле). Проверката е СУ + 3д6 <> 16 + НИ, където НИ е нивото на магията. При успех едно от заклинанията, действащи върху целта се прехвърля върху антимагът (в случай, че има няколко, антимагът избира в кое се цели още преди хвърлянето на УФУД-ът, ако не знае кои са заклинанията, разказвачът му казва само нивата им). Ако реши героят може да поема подръжката на заклинанието от следващия рунд или да го прекрати. Заклинанието оказва моментално влияние на героя щом той го „открадне”.

(Тази способност е полезна както за отнемането на забързването върху вражеския боец, коеот му дава +6 ТД, така и за отнемане на магическата отрова от приятелският стрелец, който всеки момент ще умре.)

- Може да превръща ТЖ в ТМ при курс 1ТЖ за 4ТМ, но не повече от СУ/2 на рунд.
Пример: Антимаг на 9-та степен ще може да преобразува 4ТЖ за 12ТМ в рамките на този рунд, като мигновенно действие.

-На 8 степен се научава да дарява магии - антипод на открадването, но може и да прехвърля заклинанията дестващи върху него на други същества. по УФУД СУ+3зара<>16+МЗ на целта. Умението може да се приложи на разстояние до СУ метра.
Некромансерите дваж ще премислят преди да прокълнат Антимаг вече!

-На 9 Степен - Заключване на мана - действа в радиус от СУ метра. Мигновенно действие, заявава се веднага след действие използващо мана, за 1 ТД, 1ТУ и Х ТМ, може да блокира всяко използване на мана в периметъра на действие на СУ-то, където Х е равно на 1/2 от използваната мана.

-На 12 степен - Удвоява периметъра на действие на СУ-то. От СУ на 2*СУ. Увоява умението да предусеща зонални магии и има 50% шанс да му нанесат само 1/2 от щетите.

Интересно и се надявам не далече от духа на Миро.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 16, 2010 2:18 pm

Двете идеи по темата:

-Ворак: СУ + 3зара <> 16 + ниво на магията

-Бат Гойко: СУ + 3зара <> 16 + МА на магьосника

Тази тема от десетина не особено дълги мнения съм я бъмпнал и за да се чете, освен всичко останало.

Иначе и в двете предложения имат логика, и двете имат своите проблеми. Втория случай определено решава проблема "ами аз, дето имам 44 МУ по какво се различавам от онзи с 12те МУ?" - не звучи честно. Но при другото го няма проблема, че при тези 44 МУ реално няма как да бъде открадната никоя магия, ако противопоставянето е на МА на магьосника...

Може да се помисли за компромисно решение. Три примера за това:
-(СУ + Показател)/2 + 3 зара или СУ + Показател + 3 зара да бъде отляво, като Показател да не бъде ИН, МУ, МА или нещо, което да свързва СУ-то с магьосниците.

-От дясно да имаме 16 + (МА+ниво на магията)/2. Плюсове: отразена е разликата между магьосниците, но въпреки това остава възможно да бъдат "крадени" магии от седмо ниво от маг с 14 МА. Макар че е много трудно - при СУ на 12та степен шансът за това е 16%. Същата ситуация с магия от първо ниво шансът е 74%. Също така е отразена разликата в магиите: логично е, че ако на магьосник му е по-трудно да направи магия А отколкото да направи магия Б, то и на "крадеца" да му е по-трудно да направи А.

-Да бъде формулата на БГ, ама на 12та степен да се дава бонус, който да улеснява краденето.

И т.н.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 16, 2010 4:56 pm

Ами то и бат гойко е казал, като са товорковци маговете да си ползват магии от високи нива, та да не им ги крадат. щом се правят на терикати и пускат 1-во 2-ро ниво горят... Затова съм се прял на този вариант.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 16, 2010 6:58 pm

Ммм, дам, така е, вярно думаш ;) . Ама пак, ще има недоволни, че силните магове са също толкова слаби срещу вмешателство, колкото и слабите и не е като да са без резон. На 12та степен не е кой знае колко невъзможно да откраднеш Героизма на някой маг - трябва ти повече от 11. Ще пробваш три пъти и ако не стане - явно Шакти не те обича.

Във всеки случай предпочитам отдясно да има само Ни, отколкото само МА. И все пак предлагам второто си предложение от предния пост просто за размисъл - (МА + Ни)/2. Така маговете имат стимул да си качват МУ-то за да затрудняват анти-маговете, както и имат стимул да правят магии от високи нива. Но, отново повтарям, нямам проблем и само с Ни...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 16, 2010 9:17 pm

Ами маговете по принцип има стимул да си качват МУ-то и то не заради възможността да срещнат антимаг (трябва да му се подбере по читаво име). (МА+НИ) е тромаво, пък като сложиш и делене става още по тромаво.
При 12-ка имаш 50%+ да гепиш магии 4-ри или по-малко ниво, ама 5, 6 и 7 вече не е такъв проблем. А както сам изтъкна ако усложнението е МА то то става дори по високо от НИ*2 в някой случай.

Може формулата да е СУ+3зара<>16+НИ+МЗ на тоя от който я взимаш, така ако мага се е помъчил да направи джуджето геройчно да ти е по трудно да му вземаш магията.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 16, 2010 10:30 pm

Тогава най-добре ми се вижда да бъде само СУ+3зара <> 16 + Ни.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юли 18, 2010 4:29 pm

Това с краденето на магия ми се струва като нещо, дето трябва да може да го прави маг на маг и да е силно обвързано от МА.

Трябва да направим разлика между "мета-магии", които използват маговете в борба срещу други магове и "антимагията". Последното го разбирам като защити, а не като контри.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед юли 18, 2010 7:50 pm

Знам те аз, като го обвържем с МА и после като кажем, че магьосници се контрират с Анти-Маг, ти ще кажеш "ама трябва високо МА, тц-тц, много са яки".

Честно казано не знам защо това трябва да се свързва точно с магьосниците и от там не мога да си обясня защо трябва да бъде обвързано с МА.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юли 18, 2010 11:35 pm

Защото Ванката е прав - не може слабите и силните магове да се слагат на равна нога - проверката трябва да е срещу МА.

Принципо - трябва да се направи разграничение между кофтене между магове и защита от магията. Краденето на магия ми напомня подозрително на спел-брейкърите от Уаркрафт, които бяха изключително силни единици (с мана и т.н, ако не ме лъже паметта)
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 19, 2010 8:51 am

Ама тонка има разлика между слаби и сини магове и тя е че силните правят магии високо ниво, едно заклинаниице 7-мо би се токрадноло при зар 12+ от мастер крадец на заклинания. Освен това въпросния поч не краде само магиите на маговета, а и на друидите, който пък въобще нямат МА, тогаво ти са сэвсем прецакани по твоята теория. Идеята на СУ-то би трябвало да е да ликвидира използването на каквито и да било заклинания умания изискващи мана като ресурс.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон юли 19, 2010 1:10 pm

Vilorp написа:....Идеята на СУ-то би трябвало да е да ликвидира използването на каквито и да било заклинания умания изискващи мана като ресурс.
1. Въх... това е много счупено! Но поражда следните два въпроса:
- Кражбата мигновенно действие ли е, или регулярно?
- откраднатата магия с МУ то на създателя ли си е, или получава ефекта на антимага. Ако е първото и кражбата е с проверка срещу НИ на магията, става "счупено". Ще излезе, че е по-ефективно да откраднеш забързване от могъщ маг, отколкото от начинаещ - кражбата на забързването от могъщия маг ще е лесна, колкото от ученика му: 12+ 3хЗар >=<16+1, само че печалбата е много по-голяма.
Нещо ме бърка идеята една магия да бъде открадната само защото е ниско ниво.
Представи си дилема, в която антимагът трябва да избере дали да открадне една и съща магия първо ниво на маг с 30 МУ и на такъв с 48 МУ. Ако е еднакво трудно/лесно, той би се насочил автоматично към кражба на заклинанието, направено от този с 48 МУ. Мощта на последния от пречка се превръща в апетитна плячка, което е прекалено преобръщане на нещата.

Магиите на Друидите до сега не са подлежали на разваляне - за сметка на тяхната "природност", липса на поразяващи кастове и т.н. Не би трябвало антимагът да може да ги "пипа"- друидските магии не са точно магии по система.

2. Даряването на магия - прехвърляне на магия върху антимага върху избрано същество при проверка: 12+3хЗар >=< 16+МЗ
Излиза, че антимагът може да "върне" магия високо ниво по-лесно, отколкото противникът да я направи на него.
В комбинация с открадването, става имба - ако е ниско ниво подсилваща магия, откразваме я, ако е отслабваща магия - връщаме я. Допълнителна имба - високо ниво отслабваща магия се "връща" по-лесно, отколкото се праща.


3. Заключване на Мана? за 1ТД мигновенно действие, 1ТУ и ХТМ?, където Х ТМ = 1/2 от ТМ, използвана за магията. Тоест, универсален, предварителен контраспел? И не само контраспел - това сваля войните на колене.
Това вече е много зле! Това е абсолютен мор, особено за войни, чиито СА по принцип не използват много ТМ и нисък левъл магове!

Увеличаване на обсега на 12х2 метра - това всъщност е разумно - смешно е партито да се движи скупчено около антимага.

Личен Извод: СУ антимаг не е предвидено да се използва на 12-та степен срещу партито. То има подчертано "ендивалски" дух, който не ми харесва в Аксиом. И понеже сме аксиом, тук е нормално да пуснеш противници, които са левела на партито и имат умения на по 12-ки. Аз лично с радост ще използвам СУ Антимаг срещу партито. Редовно и Често.

Интересно - а заключване на мана може ли да се направи на заключване на мана? Мейджът прави каст, антимагът на партито "Заключва", в отговор противниковият мейдж заключва заключването и т.н
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 19, 2010 4:02 pm

За първите две - преведени на български, те си възмущаваш срещу това, че Антимагът има неща, с които да противодейства на яки чародейци. Не виждам логиката това да идва точно от теб...

Третото - за "поставянето на воините на колене" е меко казано несериозно твърдение. Едно СУ премахва ефекта на две и половина умения (като двете така или иначе не знам колко са използвани - една вилорпияда поне и Арената минаха без Твърдата кожа и Регенерацията) и не е като да премахва ефекта и да слага нов - не, просто си сложил едно су, че да контрираш противниково. Без да ти носи никакъв друг ефект.

В заключение - не виждам защо една група би била спряна от персонаж с Анти-маг. Магьосникът ще си казва зоналните магии и дори да му бъде заключвана маната, то се предполага, че ако оцелее достатъчно дълго, в крайна сметка пак би имал повече ТМ. Групата в същото време е група, защото има някой до магьосника, който се грижи същия да оцелее достатъчно дълго. Ако магът толкова не може нищо да направи, просто няма да прави нищо и ще остави на другите да си вършат тяхната работа (това да се разбира като "просто ще си пуска магически стрели"). Един уважаващ себе си стрелец няма да се остави да му пречат само защото на 24 метра някой си му заключвал маната. Един спец. в защита почти не прибягва до този ресурс, освен когато не е решил да прави спец. атака с оръжието си, т.е. нещата или вече са станали достатъчно отчаяни. Да не говорим, че дори джудже с Друид и Воин ще има 14 ИЗ, т.е. такъв анти-маг няма да може да "заключва" повече от 14 пъти на ход. Т.е. по-добре да остави стрелящия с магически стрели вълшебник, ако иска да влияе на останалите.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юли 19, 2010 5:42 pm

Всъщност, преди години имаше идея, битките между маговете да се обработят, чрез магии, а не чрез СУ. Ставаше дума, че защитните магии, пък били те и 1во ниво са слаби. Тогава, някой успя с три листа сметки да убеди форума, че с Разваляне на магия можеш да контрираш всичко. Както и да е, спомените ми са доста мъгляви и може да бъркам.

Първият фактор, при магиите е, че няма начин дори маг да ги контрира, без това СУ. Личното ми мнение е, че много по-елегантно би било проблема да се реши с още някоя друга магийка на ниско ниво и с ниска поддъжка, която на нива от 16+ да е безпроблемна за използване от войните и дриугите архиетипи. Контрирането на самите магии трябва да се базира на някаква разлика между МА, която да се компенсира с мана, което не е чак толкова голям проблем за война на това ниво (На 16то ниво, предполагам, че всички имат поне по 150-200 мана). Да не говорим, че повечето ми познати високонивейни герои имат и Маг на няколко точки - така, за мана и за Лекуване на тежки рани...

Развалянето на заклинание, между другото също трябва да се преработи. Едно от най-сладките неща за агьосник е да хвърлиш Тъмнина някъде и противниците ти да трябва да бягат далече, че иначе пускаш много по-гадни магии.

Моето предложение има и още едно предимство - става ефективно наистина само на високи нива, точно поради факта, че ще иска големи количества Мана и ще стане достъпно за не-магическите герои по-късно, отколкото за маговете.

Естествено, към това ще трябва да се напише и пространствена статия за това, как магиите, като такива, не правят героя магьосник. Как един маг системно, може да е жрец, учен, дори войн, а магиите му да са смятани (или дори наистина да са) за молитви, технология или специални умения.

Отговори