Офертите на Асен

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон яну 05, 2009 12:03 am

Първо, не съм целял да обърна спора на такъв на лична основа, основавах се на впечатления, които, явно съм разбрал криво, си държал да изградиш. Както и да е, съжалявам, ако съм те засегнал.

Второ, позицията ти не ми е ясна - едно нещо продължава да убягва от съзнанието ми - ок, пускаш опционално правило тук и какво се очаква в крайна сметка? Да, както казваш критики, на които отговаряш "ама то е опционално"? Ако е така, ми тъй да беше казал, че да не се морим от самото начало - "Аз предлагам това", "Ми ОК", като последното дори минава наум.

Инак можех да споря с теб как не би трябвало да бутаме всичко от Разказваческата система и всички останали, с които си се запознал, само защото системата там баца някак. Щях и да развивам теории кое за мен трябва да си остане необвързано с правилата, кое - не и защо това е достатъчно далеч от фрийформ, да ти разправям истории за актьори, които са си чупели крак на сцена и са го усещали след представление и да разправям как на твоята модификация ще се появят модификации и модификации на модификациите... Но при условие, че всичко зависило от стила на игра и от избора "Приемам ли това или не", редно е да дойде някой, който да изтрие всичко от тази тема, оставяйки двата ти поста със същинските предложения + поясненията към едното, че и да я заключи след това...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон яну 05, 2009 10:53 am

Shamajotsi написа: Второ, позицията ти не ми е ясна - едно нещо продължава да убягва от съзнанието ми - ок, пускаш опционално правило тук и какво се очаква в крайна сметка? Да, както казваш критики, на които отговаряш "ама то е опционално"? Ако е така, ми тъй да беше казал, че да не се морим от самото начало - "Аз предлагам това", "Ми ОК", като последното дори минава наум.
А, това мога да обясня.
Очакваше се да кажете как според вас изпозлването или неизползването му би се отразило върху играта - понеже е опционално и въпросът дали се позлва се решава от всяка група поотделно. Ти вместо това просто ми каза, че няма да пасне на твоята група и стил на игра, но не и как би се отразило на начина на игра, ако някоя група реши да го въведе. Затова и ти казах, че не го броя за критика, или поне не за полезна.

Не знам коя е разказваческата система, но ако имаш предвид Светът на мрака, далеч си от попадението.

И едно пяоснение, което забравих в предишния си пост - независимо колко харесвам едно правило, имам си правило да не споря с БатГойко за Аксиом, така че щом той си даде оценката за някое правило и го отхвърли, спорът вече е излишен.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон яну 05, 2009 2:38 pm

Асен написа: Очакваше се да кажете как според вас изпозлването или неизползването му би се отразило върху играта

....

И едно пояснение, което забравих в предишния си пост - независимо колко харесвам едно правило, имам си правило да не споря с БатГойко за Аксиом, така че щом той си даде оценката за някое правило и го отхвърли, спорът вече е излишен.
1. Играта и особено битките стават по-тромави, а като се има предвид колко са тромави текущите битки между повече от 4 персонажа... Допълнително се натоварва водещия да следи кой колко е наплашен. Лично аз бих предпочел да определям „на око” кога противниците ще духнат и то сама противниците. Геройте на грачите не можеш и не трябва да ги принуждаваш да правят нещо ролево по система.

2. Да бе да! Бат Гойко е определял правилата докато я е писъл системата, ама сега тя принадлежи на света един вид. И на него му остава само да казва какво е имал в предвид с дадено правило или как би се отразило на играта и системата дадено предложение. Още повече, щом се говори за опционални правила дори той да каже „НЕ може да ползваш Аксиом за игра по Стар уарс/ Ендивил/ Света на мрака/ Гумените мечета...”, единственото което би те спряло, освен авторитета му разбира се, е мързела ти!

3. Имаше още нещо ама го забравих, ако го намеря ще дописвам.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон яну 05, 2009 10:02 pm

Vilorp написа:
Асен написа: Очакваше се да кажете как според вас изпозлването или неизползването му би се отразило върху играта

....

И едно пояснение, което забравих в предишния си пост - независимо колко харесвам едно правило, имам си правило да не споря с БатГойко за Аксиом, така че щом той си даде оценката за някое правило и го отхвърли, спорът вече е излишен.
1. Играта и особено битките стават по-тромави, а като се има предвид колко са тромави текущите битки между повече от 4 персонажа... Допълнително се натоварва водещия да следи кой колко е наплашен. Лично аз бих предпочел да определям „на око” кога противниците ще духнат и то сама противниците. Геройте на грачите не можеш и не трябва да ги принуждаваш да правят нещо ролево по система.

2. Да бе да! Бат Гойко е определял правилата докато я е писъл системата, ама сега тя принадлежи на света един вид. И на него му остава само да казва какво е имал в предвид с дадено правило или как би се отразило на играта и системата дадено предложение. Още повече, щом се говори за опционални правила дори той да каже „НЕ може да ползваш Аксиом за игра по Стар уарс/ Ендивил/ Света на мрака/ Гумените мечета...”, единственото което би те спряло, освен авторитета му разбира се, е мързела ти!

3. Имаше още нещо ама го забравих, ако го намеря ще дописвам.
1. Част от идеята е битките да станат ако не по-малко тромави, то определено по-кратки като извънигрово време. Отделно това с непринуждаването просто не е вярно - например, много голяма част от системата е принуждаването им към умиране, заблуждаване и други подобни.
И ми писна да обяснявам, че предложението за бягството важеше за неигрови персонажи, при това определена тяхна подкатегория.

2. И освен това, познава системата по-добре от всички ни, така че смятам неговото мнение за меродавно - и да не забравяме, че определя какво ще влезе в следващото издание на правилата и какво не ;) .

3. Най-рано като го напишеш ще отговоря 8) !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон яну 05, 2009 10:37 pm

Такааа, аз бях зачезнал за дълго време, но както е известно още от Алистър Кроули и потвърдено от днд 3.5 (второто е много по-кредибилен източник), подлежа на призоваване.
да ти разправям истории за актьори, които са си чупели крак на сцена и са го усещали след представление
Всъщност не се чупи крак, чупи се една или няколко от костите на крака (или долния крайник, всъщност). При което отиваме на въпроса какво е счупено и как е счупено. Ако актьора си е строшил някоя фаланга може да не разбере дори и след представлението - ще го боли, ще го боли, пък ако не е раздробено или разместено, ще мине.
Ако си е строшил двете пищялни кости с разместване, щеше да разбере и той и всички в залата.

Геройте на грачите не можеш и не трябва да ги принуждаваш да правят нещо ролево по система.
Това е на DnD4 логиката. Проблемът е много сериозен и общо взето опира до това, че сетингите си имат целева аудитория.

Аз като казах на един от играчите си по Непознатите армии, че си е прецакал стреса на свръхестествено, той си отигра вцепенението отлично и напълно естествено, прие го като част от системата, както информацията "Студът навън ви кара да треперите".
Да, ама Непознатите армии са с препоръка 18+, като и съответния играч

На другия полюс имаш хак&слаш&зап&крак игри, които имат само бойна система и които не са и предназначени за интеракция, различна от ляв прав в носа. Там не че пак не можеш да се пробваш да насилваш играчите, ама те като са сгласили да играят по това едва ли са очаквали подобно нещо и може да ги хванеш на къс пас.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон яну 05, 2009 11:42 pm

Andras написа:Такааа, аз бях зачезнал за дълго време, но както е известно още от Алистър Кроули и потвърдено от днд 3.5 (второто е много по-кредибилен източник), подлежа на призоваване.

Геройте на грачите не можеш и не трябва да ги принуждаваш да правят нещо ролево по система.
Това е на DnD4 логиката. Проблемът е много сериозен и общо взето опира до това, че сетингите си имат целева аудитория.

Аз като казах на един от играчите си по Непознатите армии, че си е прецакал стреса на свръхестествено, той си отигра вцепенението отлично и напълно естествено, прие го като част от системата, както информацията "Студът навън ви кара да треперите".
Да, ама Непознатите армии са с препоръка 18+, като и съответния играч

На другия полюс имаш хак&слаш&зап&крак игри, които имат само бойна система и които не са и предназначени за интеракция, различна от ляв прав в носа. Там не че пак не можеш да се пробваш да насилваш играчите, ама те като са сгласили да играят по това едва ли са очаквали подобно нещо и може да ги хванеш на къс пас.
Summonning Andras: по Аксиом това е магия 8-о до 10-ниво, не знам точно, но не е достъпна за игрови персонажи, защото дебалансира играта.

Апропо, дори в DnD4, както и във всички съвремнни игри, има възможност да накараш персонажите да направят нещо по система - една от базовите способности например принуждава засегнатите да атакуват използвалия я, при това без магия. Разбира се, ако някой иска да играе без подобни неща, винаги може да се изключат по споразумение с Разказвача.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет май 15, 2009 2:53 pm

ВАЖНО!!! Това са правилата, които Черно Слънце възприе за форумната си игра!
Така, допълнения към офертите на Асен. Със сепциални поздрави за Черно слънце, който ме мотивира да ги напиша. И специални благодарности на всички, с които пробвахме подобни механики - ако искат да се знае кои са, сами ще си кажат.

Първо: правилото за каскадите
Елемнтите са Добро описание (задължително), Хитрост/Тактика/Както щете го наричайте, Психологизъм, Изненада. за всяко получавате +1, за разнообразна и вариативна тактика до +2. Ако обаче нямате добро описание, бонусът ви отива на кино -целият.

Второ... промяна в използвнаето на уменията - не важи за СУ, нормалните способности и познания!
(Ок, с това очаквам да ви изненадам. Прочетете го цялото и помислете малко първо...)
Когато имате използване на обикновено умение, т.е. не СУ а способност/познание... то успява!
(По дяволите, Асен ли написа това?)
Ок, на бас, че повечето ме рабтрахте погрещшно. Не казах, че не хвърляш, а че успяваш. Не казах и как успяваш... Може д асе вкараш в сериозни проблеми, ако не успее. Всъщност това е рпавилото. ако не успееш, не стигаш до стена - просто ти се въвеждат допълнителни усложнения.
Ако проверката на УФУД е неуспешна, пак си прескочил пропастта. Само дето си увиснал на ръце на ръба. И пред теб е застанал някой, който гледа пръстите ти лошо. Бонус-точки, ако в този момент ти каже, че е Иниго Монтоя и ти си убил баща му...
Ок, друг пример: ако съблазняването ти е неуспешно по УФУД, пак си свалил кръчмарката, или си я убедил да ти даде намаление. Само не се учудвай, когато ти липсват пари после. Или стаята е обитавана от призраци, така че ще й ги разчиастиш безплатно.

Трето и четвърто, но във връзка с второто... имате си наративен контрол. Е, поне извън битки, все пак бойната система е забавно да се ползва. Но принципът е прост: ако кажете нещо, то е станало точно както го описвате! Искате да опишете кръчмата? искате в нея да има кръчмарски бой, надпиване между джудже и гигант и хъркащ под масата елф?
Ами заповядайте, има ги. Разбира се, това си върви с правото на Вето. Ако някой не е доволен от вашите идеи, налага им вето. Може да е "е ти се уля" или "сори, момичета и момчета, такова нещо тук ми рпецаква идеите за играта - изчакайте да го опиша аз". И не, нямате право на "вето на ветото". целта не е да разделите групата на лагери, а да ви се даде възможност да включите нещо, което сега ви е хрумнало. Не, целта не е и да пауърплейвате - именно затова има Вето.
Единственяит, който може д аотхвърли вето, е Водещият, ако го налагате на него самия (или нея самата). Но е добре да може след края на играта да обясни защо го е направил/а...

Четвърто/пето, всеки персонаж дефинира при създаването си, или при въвеждането на тези правила:
-3 неща, към които е привързан. Може да е всичко то код на честта, през любима вещ, която си пази и се грижи, до човек - а може и да са неща, които не иска да вижда около себе си, примерно гоблини или гущероиди.
-1 нещо, което го мотивира да става от леглото сутрин. Това му е целта в живота. 90% от джуджетата имат за цвел или злато, или да изработят нещо с велико качество, или да си избачкат дневната норма и да се натрряскат вечерта. Разбира се, 90% от джуджетата живеят в подземните им градове и не са точно авантюристи... а за някйой тъмен елф може д аимате епична мотивация в стил "да избия всички низши раси".
2. за които не иска да си признае (може и пред себе си дане иска да ги признае), че харесва, но са факт. Примерно, човекът може да иска влияние в престъпния свят на столицата, заради властта, и състезания под надпиване с джуджета. Разбира се, за джудже това няма да е нищо, което не иска да си признае - но да иска да овладее магията и да му е конкурент във властта над престъпния свят...
Така, сега веече ще ми намразите тази промяна. Целта на дефинирането им беше, че те ви носят опит. "Лошото" е, че не вземаш опит за битки, освен ако тези битки са свързани с мотивацията ви!
Ок, мразите ли ме вече? Почакайте, идва и по-лошото ;).

За всеки опит да ги постигнете, вземате опит (бих препоръчал 25*Ниво, като нулево ниво се равнява на първо за целта).
Обратно, ако си пренебрегвал съзнателно възможност за някое от тях и въпросната цел е пострадала/забавена от това пренебрегване, опитът накрая се намалява с размера на един бонус.

Така, тук си плаче за пример...ок. Главният злодей тъмняит елф Гошко Смръдломагийчест мрази гоблините и им отмъщава за смъртта на брат си. Или е просто ксенофоб-гоблиномразец, разлика няма. Все едно, обича да избива гоблини. Избиването на гоблини е идеално за цел на Тъмен елф, или дори за нещо, от което тайно изпитва перверзно удоволствие. Ако поподне в ситуация, в която трябва да се сдържи, трябва на дълго и нашироко да опише как скърца със зъби и реве вътрешно. Ако се сдържа ми гоблините си тръгнат живи, не получава опит, но и не си създава затруднения.
Ако не се сдържи обаче, и при мелето загине и браточед му, който у е поверен за обучение... е, да кажем, че можете да описвате как "победата се е превърнала на пепел в устата му". Изкла безименни твари от низши раси, а загуби роднина. дори за Гошко смръфдломагийчест, това не е оферта...

Последно, на края на всяка част от прикллючението - след една изплнена задача, или веднъж на приключение - имате право, с одобрението на Водещия *и останалите играчи*, да си промените едно от посочените. Да, с одобрението и да, с явно гласуване. Приема се, че сте достатъчно сеиозни хора, за да прецените дали е отигравал добре промяната в отношението на персонажа към едно или друго.
Ако някоя от привързаностите ви бъде унищожена, можете да си направите позитивна за възстановването й, или негативна в стил "обича: да бие джуджета, които носят чукове, защото си спомня, как едно то тях строши великото изобретение, коеото щеше да промени процесът на прготвяне нах рана по цял Магландиум".

Е, това бяха. Пак подчертавам, че ги предлагам като опционални правила - и за да си имате идея за домашните правила, които може да ви изтреса, ако играете с мен. 8)


ВАЖНО!!! Това са правилата, които Черно Слънце възприе за форумната си игра!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет сеп 10, 2009 1:44 pm

Ето ви и домашните правила за моята форумна игра ;).
Почвате с 250+ (Ин/3) зара ТР.

Маговете обаче ще подложа на рестрикции, най-вероятно. Имам намерение да намаля количеството магия в сетинга и да го побутна малко повече към средновековно ниво на развитие и култура. Впрочем, по същите причини ще огранича и тежките брони, които също не са чисто средновековен елемент!
Позволените раси са всички от книгата и нито една друга. За гущероид или гоблин ще трябва да ме убеждавате, за други раси няма смисъл да се хабите.
Позволени фенски умения са БЕНО, БЕБО и Лечител!

Впрочем, забравих да уточня нещо, което може да ви мотивира, или не, да си промените механиката. Има го и по-надолу в темата, копирам тук за новоприсъединили се.
СУ "Войн" не ви дава повишение на Виталност (всъщност в момента смятам дали не ви дава все пак 1 точка на 10-о ниво, но като гледам, май не). Това го дава само СУ "Жажда за живот", в размер СУ/4.
Виталността ви пък има значение за това, колко носите на бой. Точно затова СУ Бързо Развитие не се купува с ТР, а си решавате на колко да го вземете, до 16. То обаче ви дава СУ*4 към началните ТР, но ви намалява Жизнеността със СУ/4.
Бързо развитие и Жажда за Живот се вадят едно от друго и ползваш само бонуса на по-високото. (Тук е моментът да благодарите на Вилорп, че ме подсети, че съм забравил да го напиша).

Общият брой на СУ-тата е ИН/2, хората пак получават едно отгоре.
Както се сещате, ТЖ не ви трябва да смятате. Показател за "жизненост" няма, както и за ниво!

Ще кажете, как тогава се нанасят щетите? Е, това е лесно. Имате 6 нива на поражение, без значение на расата - Здрав, Леко ранен, Ранен, Тежко ранен/Извън строя (отговарящи на 0ТЖ) и Мъртъв ( отговарящо на -28 ТЖ). Имате и Виталност, която се определя от раса, СУ и броня (бронята добавя точки към Виталност, според случая, те са от 2 до 4). Идеята на Виталност е да ви спаси от наранявания, ако победи по УФУД, като за Усложнение се взема нараняването.
За изчисляване на нараняването, ами, има значение колко добре сте уцелени, с какво оръжие и т.н. Като цяло, всеки 1 зар щета или +3 твърда по сегашната система дават твърда 1 точка, тоест дългият меч удря със сила 4. Към това добавяте Успех/3, закръглено надолу. Цялото образува число от 1 (юмручен удар на елфана със сила 4 и без бойни умения), та до... много (минимум 7 от боец с двуръчен чук ;)).
Ако успеете, или се провалите само с 1 или 2 точки, записвате си, че сте се одраскани, което е важно ако има отрова, но щета няма (засега)! Мда, "жадно за живот" джудже с броня може да поеме много удари с нож и да ги смята за драскотини, точно така! От друга страна, елф-маг с Бързо развитие е добре да има защитни магии... :twisted:
Ако не успеете, става интересно. Можете да загубите и повече от 1 рана, зависи с колко не сте успели. Ако се провалите с поне 2 точки, губите Лека Рана. (Ако понесете втора Лека Рана, това е Средна Рана).
Ако се провалите с 5 точки, честито - раната е директно Средна.
Ако се провалите с 10 точки, раната е Тежка и сте Извън строя.
Ако успеете да се провалите с 16 точки, персонажът ви "навършва пълнолетие и приключва с приключенията", или иначе казано, умира. Честито, имате право да направите нов!
Конкретните числа в момента са само примерни. В момента си тествам системата и смятам, че е много вероятно да ги променя преди началото на играта. Мислех да ви дам направо крайният резултат, но ме помолихте да опиша промените поне приблизително). Току-що ги едитнах временно, като е напълно възможно да останат така или да ги едитна пак!


Забележка за броните: Кованате броня не е измислена, а комбинацията от кожа и дърво се равнява на ризница от плочки. Други комбинации от брони просто не са позволени. За информация на всички, плетената ризница предвижда, че отдолу носите кожена дреха или няколко слоя плат с почти същите защитни качества. Комбинацията е включена в защитата по презумпция.

(Понеже знам, че изглежда сложно, ето ви пример.
Джуджето Балин поема удара с къс меч на Валиер Елфа. Валиерчо е забравил, че сам по себе си нищо не прави с този удар, поради което се усмихва доволно.
Балин също се усмихва доволно, защото с кожената си броня, коравата джуджешка кожа и кости, и Жаждата си за живот от 3, има ефективна Виталност (срещу наранявания, не срещу отрови или пиене) от 9. Хвърля само 9, след което си отбелязва, че е одраскан, и показва секирата си на Валчо.
Ако късият меч се окаже отровен, в следващият рунд може да стане лошо... но контраатаката му също попада, въпреки опитът на елфа да парира. Секира се парира трудно ;). Щетата на Балин е 6 + Успех/3 = 7. Елфът е решил, че срещу "младите раси" няма нужда от броня, а ТР са му по-важни, затова има и Бързо развитие. В крайна сметка, Виталността му е 1 и също хвърля 9. Провал с 13, Тежка рана. Дългоухият е извън строя и ако джуджето реши да не го доубива, а да вземе откуп, друг път ще си облича броня!


За ТМ: при Специалист в оръжие, Борба или Ръкопашен бой на 7, вземате 20 ТМ.
Магът и друидът директно ви повишават маната с +СУ и разбира се, също дават 20 ТМ на 7-о ниво... който се докопа до тях.

Как се трупа Опит, или поне , как се печелят ТР

Не е ли това, което ни интересува всички?

Е, тук ви предлгам два варианта. Ако искате, даже можем да опитаме различни за всеки.
И така, имате записани уменията в колонка. След всяко от тях си отбелязвате графа "най-добро постижение". В нея записвате умението или зтруднението, срещу което сте ползвали своето умение успешно (или не).
след като сцената прик;ючи, и ив остане малко време да го осмислите, да си направите изводи и да го оттренирате каквото сте измислили, това "постижение" ви дава точки като урок от учител, според рпавилата в книгата. На всяко умение хвърляте по един път на сцена за подобряване.
За всеки път, когато повторите това постижение, повишавате оценката за най-добро постижение с 1. Това е, за да не искате всички да биете ловки бойци.
И, разбира се, ако сте стигнали максимума на едно умение, трупате опит за физическите показатели, асоциирани с него. Дотогава тях ги повишавате само с уроци.

Ок, знам, че звучи объркано. Примерите помагат, надявам се ;).
Така например, атакували сте с Войн срещу Обща защита 29. Затруднението е 13. Това означава, че сте получили урок за Войн от учител с умение 13.
Ако обаче се наложи да ударите два пъти същия, постижението ви е 14. Разбира се, ако после се сбиете с гущероид с Ловкост 17, ударите по него ще ви действат като урок на учител с Умение 17 (а два поредни - 18 и т.н.).
Ако в горния пример сте атакували със специална атака, супер - значи сте получили и урок за Специалист в Оръжие. Ако сте парирали, за специалист в защита.

Има и по-прост вариант 2.
Просто си записвате колко пъти сте го ползвали успешно, с кръстчета. След това хвърляте пак по УФУД, за всяко кръстче, но с фиксирана формула (16-СУ)+3 зара>16. И в двата случая, колкото си по-добър, толкова е по-трудно да научиш нещо ново, вашето умение винаги намалява шанса да получите ТР.

И последното, което исках да напиша, са правилата за социална битка. Не съм решил още дали искам да ги позлваме във форумното приключение понеже може да затормозят играта. Четете, ако ви се коментира.
[sblock="Социална битка"]
Има една много важна причина в повечето приключения социалните персонажи да са прецакани. Не, не говоря само за факта, че винаги има битки - можеш да си намеш бодигард. Има обаче и друга възможна причина социалните герои да не са толквоа популярни, и тя е в простичкия факт, че те правят по-малко.
Ако водите разговор с информатор, който се колебае да ви каже, че шефът му е некромант, това е не по-маловажно от опитите ви да наритате горепосоченият некромант с Майстор на ръкопашния бой. От гледна точка на играчите обаче, ти си говорил 5-15 минути, хвърлил си зар един или два пъти (при което ефекта на лошия късмет е още по-осезаем), а след това бойците до края на сесията са ритали и хвърляли заклинания по некроманта, като са се подогтвили със защити срещу мрак. Накрая битката е спечелена поради информацията на човека, който е умрял от скука за час и половина до края й...
Е, аз не харесвам тази ситуация в никоя система. И понеже така и така съм почнал да пиша домашни правила, мисля да заимствам системата.

Ок, какво е социална битка?
Е, простичко казано, това е спор, диалог, опит за убеждаване или заплашване. Накратко, това са подробно разработени правила за социален конфликт. За късмет, не се налага да пиша дълго (или поне ще се опитам да си го спестя ;)), защото правилата са същите като в битка. Единствената разлика е, че нямате ТД. Всеки прави по две активни действия, като в това влизат защитите (било париране, било повишаване на защитата), контраатаките и предизвиканите атаки ;).
Имате ПсУ, което изпълнява роялта на Ловкост при защита. Имате Воля, коятоизпълнява ролята на Виталност, за да не допуснете да ви повлияят, ако аргументът на опонента се струва убедителен на персонажа ви (усложеннеито е целият Успех на атаката). Ако не успеете?
Е, ами тогава получавате "психически наранявания", които отразяват колко сте повлияни от аргументите на опонента. Те биват малко по-различни, да отбележим. Леките са в стил "ок, хвана ме в крачка". Средните са в стил "ами не виждам проблеми с аргументите му/й, странно". Тежките са "мамка му, прав/а е, не искам да го призная!" И разбира се, няма как да усмъртите някого с приказки, но реакцията "Предавам се/Прав си/Искам да си ходя/Помощ, мамооооо...." е възможна.
Не, не можете да го накарате да приеме аргументите ви, но може да му скъсате нервите.
Ок, пак ми е ясно, че трябва да дам пример.
Философът Аристократел спори с елфът Планкон за принципите на расовото превъзходство.
Първо Планкон изпозлва Познаване на религия и обичаи 12, за да убеди Аристократел, че елфите са създадени първи и затова са по-добри от останалите. Аристократел има ПсУ11, обща Психинч а Защита 27, така че елфът закономерно се проваля без активно действие.
Следващият отговор е неговият. Той използва Логика 15, за да разбие доводите на опонента си и хвърля 13. Планкон вижда, че с неговото ПсУ 11 работата може да загрубее и повишава защитата си, като просто спира временно да отговаря и само гледа презрително. Това му беше второто активно действие.
Сега Артисторкател вади тежката артилерия, като изважда Философия 18. Елфът преглъща насухо, докато философът, разявавайки тогата си, му изнася лекция за толерантността, която и елфите проповядват, но я прилагат само към животни и растения, а не към братя по разум. Успехът му е 3 и Планкон си хвърля Волята от 9 срещу сложност 19. Хвърляне 8, неуспех 2, елфът е объркан и за момент не знае как да контрира, но е готов да продължат в нов рунд. Планкон обаче иска да избегне ново такова поражение, иначе ще стигне до средна психическа рана. Замисля се да извади меча и да посече досадния философ, но се досеща, че ще има наказания, защото увереността му в себе си е разклатена. Тъй като и двамата са бе брони, а пфилософътт изглежда като потенциално коварен боец с кинжала си, елфът решава да се откаже от словесния дуел и да прати някой жрец на свое място...
Някои такива атаки могат да се използват за 8 ТД и по време на обикновена битка, ако играчът може да ги отиграе. Дългата проповед на Аристократел не беше приложима, но Заплаха, Психология, Измама или дори Актьорско майсторство (под формата на осмиване на опонента) обикновено могат да се приложат. Разбира се, иска се да споделяте общ език, така че срещу глиган само Горнянин или Друид могат да се правят на социални... 8) [/sblock]
Последна промяна от Асен на пет сеп 18, 2009 11:03 pm, променено общо 7 пъти.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет сеп 10, 2009 10:44 pm

Всичко това е супер, ама като нямаме щета, как да определяме "специалните ефекти" като:
-бутаща сила
-чупене на брони
-чупене на други неща
-избиване на оръжие от ръката на противник
-ефекти на СА-та като Забиване, които зависят от щетата?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет сеп 11, 2009 9:09 am

Shamajotsi написа:Всичко това е супер, ама като нямаме щета, как да определяме "специалните ефекти" като:
-бутаща сила
-чупене на брони
-чупене на други неща
-избиване на оръжие от ръката на противник
-ефекти на СА-та като Забиване, които зависят от щетата?
Не съм довършил писането, но повечето са преработени, а останалите ще бъдат довършени преди вие да си направите персонажи и да започенм. Поради количестовот текст обаче, не гарантирам, че ще бъдат и описани тук, така че ще трябва да ми се доверите да дават логични ефекти.
Ако конкретно СА, примерно, ти е важно за тактиката на персонажа, питай и ще ти кажа как го смятам.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон сеп 14, 2009 10:28 pm

Преди да си дам мнението в другата тема, трябва да те питам нещо тук:

Ок, да вземем моя герой за пример. Той стреля срещу наближаващ враг и използва не едно умение в процеса, а цели три едновременно: Поток от стрели, което го кара да стреля по-бързо и точно, Спец. в Лъкове, което го кара да стреля по-точно и да пренебрегва брони и да стреля по-бързо, Майстор Стрелец, което го кара да прави чудеса от храброст. Нека за да усложним задачата, да кажем, че последното умение не е на 12., а на 10, да кажем, и може да се доосъвършенства. Та, както се досещаш навярно, пита се: трите умения ли качвам, аз ли си избирам кое да покачвам...? Искам да уточня, че е съвсем вероятно в по-голямата част от случаите, и трите умения ще участват в УФУД-а!

П.П. Сега допрочетох поста ти, ама въпросът остава. Че дори се задава още по-важен - аз вече се замислям дали да не прехвърлям точки от Майстор Стрелец към Точно Око и Двоен Изстрел, че да повишавам пет умения едновременно.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет сеп 18, 2009 7:59 pm

Повишаваш само едно, винаги най-ниското. Тъкмо имаш и по-голям шанс да успееш ;).
Ако ползваш вариант 1, това може да ти донесе хвърляния за опит на всяко изпозлвано умение, иначе трупаш хвърляния на едно и също.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Отговори