Офертите на Асен
Публикувано: пет май 09, 2008 3:53 pm
Не виждам смисъл да ги пускам в отделни теми, но въпреки това през празниците поиграхме, колкото поиграхме, та ми хрумнаха някои идеи и възникнаха въпроси.
ВАЖНО!! Правилата, които Черно Слънце възприе за своята форумна игра са "версия 1.01" и се намират в този пост на същата тема. http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?p=107610#107610 - пряк линк!
По-надолу е първоначалната версия на същите правила, която не заменям, за да не се губи смисъла на последалото обсъждане.
Предложени показатели за Сай/Джитте/Main Gauch (фехтовален кинжал за лявата ръка-чете се Мен Гош!)
Основната разлика е, че гардът е закривен надолу и шиповете, които се образуват, също са заточени. Реално, това не повишава щетата-ако забиете кинжала до дръжката, значи все едно сте хвърлили максимални зарове. Ако обаче парирате, иамте далеч по-добри шансове да парирате меч, ятаган или рапира. И по-важното, когато парирате, мофжете в контраатаката да заключите острието на противниковото оръжие и да го задържите, за да не може да парира с него.
Сай/Фехтовален кинжал (Пр; Ин или Л; Пр? Приемам предложения, стига да се обосновете защо смятате, че трябва да е така).
МР1, нормален кинжал от по-големичките, вероятно не повече от 45 см.
МТ1, тегло до 1 кг стомана, рядко се прави от бронз (защото има усложнение -4 за изковаването си от този материал, което изравнява цената и го обезсмисля), а от камък-просто никога. В съответствие с логиката, че бронзовите оръжия са по-тежки, може д тежи до 1, 3 кг бронз, или да е с еданкво тегло независимо от цената.
Щета: 2 зара
Клас: Фехтовални
Специални удари:
1 Блок
2 Оплитане, контраатака
3. Пронизване
4. Метателно, финт
6. Разпаряне, засилка
6. Допълнение, обезоръжаване
Специално:
-при париране с него не се взема предвид до 1 точка разлика в МР, т.е. можете да парирате като с ефективен МР 2
-След париране, може като контраатака да извършите оплитане на противниковото оръжие с намалено наполовина наказание от прицелването. Ако оплетете оръжието успешно, опонентът не може да изпозлва оръжието си а париране (или парира с ефективно наказание от -6? Подлежи на уточняване). на 6 ниво това може да води до автоматична проверка за обезоръжаване, която обаче не се ползва от правилото за забраненото париране, тъй като е атака към оръжието.
***
Бонуси за добро описание
Тъй като ми направи впечатление, че при цялото ми старание, битките по Аксиом не се описват особено добре, се замислих как може да се стимулират играчите към повече описания. Измислих следното, което даваше нелош ефект при мой тест, така че го предлагам за одобрение.
Правилото е, че при добро описание на дадено действие (бойно или не), получаваш +1 към успеха му, а при много (Х5) добро описание, от типа "цялата маса го запомни и след като свърши сесията има да го коментираме", получаваш+2. За да претендирате за бонуса, желателно е да отговаряте на следните условия: 1) краткост и 2) яснота 3) достоверност (Описанието, как гигант с 8 Ловкост прави задно салто на място, за да избегне атака и да контрира, си го запазете за себе си, молим!) и 4) По възможност-зрелищност (същият гигант, но с ловкост поне 12 и акробатика на 12-защо не?).
[sblock]Пример за описание, на което съм дал +2 при теста на правилото: Обградена от разбойници героиня със сайове се обърна към дървото, до което се беше опряла, скочи нагоре, оттласна се от него и така успя да прескочи (скокът имаше сериозно усложнение, но си го взе) обградилите я, след което с приземяването си заби сайове в стомаха на бандитския капитан зад "пушечното месо", като в същото време ритна с два крака в главата на главатарката на цялата банда. Единственото изнендаващо е, че той оцеля въпреки описанието на разпарянето (в това, че бандитката парира с щит, вече нямаше нищо изненадващо).
[/sblock]След теста обаче, считам за проверено и доказано, че с това правило играта става доста по-концентрирана вътреигрово, без да се налага Водещият да прибягва до "дисциплинарни мерки срещу лигавене". Особено, когато изразяването вътреигрово също води до бонуси при хвърлянията за психология, убеждаване, или каквото там правите, диалозите проявяват тенденция да се водят вътреигрово. Странно защо ли .
***
-Търся: официално правило за действия срещу зашеметен противник. Под "зашеметен" имам предвид "с шокова щета за рунда, повече от ТД общо". Наказания към защита, възможност за свободно обезоръжаване и други подобни ми се въртят из главата. Засега не съм имал случай да го тествам.
-Търся и (опционално) правило за трансформиране на временна щета в реална, когато се натрупа повечко. Върти ми се из главата идеята да се забрани натрупването на времемнна щета над 12 точки (след което всеки удар ти попада по вече посинена част и щетата става реална). Пределноя сно ми е, че се нуждае от тест и корекции.
***
-Търсим и правило за завличане на някого нанякъде (например към скамейката на подсъдимите), след като сме го хванали за ръката, врата или просто дрехата, без да го носим чрез борба. Не е нужно да можешд а вдигнеш човек, за да го издърпаш нанякъде, особено ако все пак си по-силен. Предположението ми беше да се смята Сила (или Ловкост)+МТ, срещу Стабилността на опонента. Търся обаче метод да го вържа към УФУД, за да не се нарушава принципа на системата (като временно решение ползвах нещо, подобно на горното).
Вие сте на ход, особено Бат Гойко!
Подчертавам, че държа на обосновани коментари, а не на гласуване. Иначе щях да пусна анкета8).
А.
ВАЖНО!! Правилата, които Черно Слънце възприе за своята форумна игра са "версия 1.01" и се намират в този пост на същата тема. http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?p=107610#107610 - пряк линк!
По-надолу е първоначалната версия на същите правила, която не заменям, за да не се губи смисъла на последалото обсъждане.
Предложени показатели за Сай/Джитте/Main Gauch (фехтовален кинжал за лявата ръка-чете се Мен Гош!)
Основната разлика е, че гардът е закривен надолу и шиповете, които се образуват, също са заточени. Реално, това не повишава щетата-ако забиете кинжала до дръжката, значи все едно сте хвърлили максимални зарове. Ако обаче парирате, иамте далеч по-добри шансове да парирате меч, ятаган или рапира. И по-важното, когато парирате, мофжете в контраатаката да заключите острието на противниковото оръжие и да го задържите, за да не може да парира с него.
Сай/Фехтовален кинжал (Пр; Ин или Л; Пр? Приемам предложения, стига да се обосновете защо смятате, че трябва да е така).
МР1, нормален кинжал от по-големичките, вероятно не повече от 45 см.
МТ1, тегло до 1 кг стомана, рядко се прави от бронз (защото има усложнение -4 за изковаването си от този материал, което изравнява цената и го обезсмисля), а от камък-просто никога. В съответствие с логиката, че бронзовите оръжия са по-тежки, може д тежи до 1, 3 кг бронз, или да е с еданкво тегло независимо от цената.
Щета: 2 зара
Клас: Фехтовални
Специални удари:
1 Блок
2 Оплитане, контраатака
3. Пронизване
4. Метателно, финт
6. Разпаряне, засилка
6. Допълнение, обезоръжаване
Специално:
-при париране с него не се взема предвид до 1 точка разлика в МР, т.е. можете да парирате като с ефективен МР 2
-След париране, може като контраатака да извършите оплитане на противниковото оръжие с намалено наполовина наказание от прицелването. Ако оплетете оръжието успешно, опонентът не може да изпозлва оръжието си а париране (или парира с ефективно наказание от -6? Подлежи на уточняване). на 6 ниво това може да води до автоматична проверка за обезоръжаване, която обаче не се ползва от правилото за забраненото париране, тъй като е атака към оръжието.
***
Бонуси за добро описание
Тъй като ми направи впечатление, че при цялото ми старание, битките по Аксиом не се описват особено добре, се замислих как може да се стимулират играчите към повече описания. Измислих следното, което даваше нелош ефект при мой тест, така че го предлагам за одобрение.
Правилото е, че при добро описание на дадено действие (бойно или не), получаваш +1 към успеха му, а при много (Х5) добро описание, от типа "цялата маса го запомни и след като свърши сесията има да го коментираме", получаваш+2. За да претендирате за бонуса, желателно е да отговаряте на следните условия: 1) краткост и 2) яснота 3) достоверност (Описанието, как гигант с 8 Ловкост прави задно салто на място, за да избегне атака и да контрира, си го запазете за себе си, молим!) и 4) По възможност-зрелищност (същият гигант, но с ловкост поне 12 и акробатика на 12-защо не?).
[sblock]Пример за описание, на което съм дал +2 при теста на правилото: Обградена от разбойници героиня със сайове се обърна към дървото, до което се беше опряла, скочи нагоре, оттласна се от него и така успя да прескочи (скокът имаше сериозно усложнение, но си го взе) обградилите я, след което с приземяването си заби сайове в стомаха на бандитския капитан зад "пушечното месо", като в същото време ритна с два крака в главата на главатарката на цялата банда. Единственото изнендаващо е, че той оцеля въпреки описанието на разпарянето (в това, че бандитката парира с щит, вече нямаше нищо изненадващо).
[/sblock]След теста обаче, считам за проверено и доказано, че с това правило играта става доста по-концентрирана вътреигрово, без да се налага Водещият да прибягва до "дисциплинарни мерки срещу лигавене". Особено, когато изразяването вътреигрово също води до бонуси при хвърлянията за психология, убеждаване, или каквото там правите, диалозите проявяват тенденция да се водят вътреигрово. Странно защо ли .
***
-Търся: официално правило за действия срещу зашеметен противник. Под "зашеметен" имам предвид "с шокова щета за рунда, повече от ТД общо". Наказания към защита, възможност за свободно обезоръжаване и други подобни ми се въртят из главата. Засега не съм имал случай да го тествам.
-Търся и (опционално) правило за трансформиране на временна щета в реална, когато се натрупа повечко. Върти ми се из главата идеята да се забрани натрупването на времемнна щета над 12 точки (след което всеки удар ти попада по вече посинена част и щетата става реална). Пределноя сно ми е, че се нуждае от тест и корекции.
***
-Търсим и правило за завличане на някого нанякъде (например към скамейката на подсъдимите), след като сме го хванали за ръката, врата или просто дрехата, без да го носим чрез борба. Не е нужно да можешд а вдигнеш човек, за да го издърпаш нанякъде, особено ако все пак си по-силен. Предположението ми беше да се смята Сила (или Ловкост)+МТ, срещу Стабилността на опонента. Търся обаче метод да го вържа към УФУД, за да не се нарушава принципа на системата (като временно решение ползвах нещо, подобно на горното).
Вие сте на ход, особено Бат Гойко!
Подчертавам, че държа на обосновани коментари, а не на гласуване. Иначе щях да пусна анкета8).
А.