Ето ви и домашните правила за моята форумна игра
.
Почвате с 250+ (Ин/3) зара ТР.
Маговете обаче ще подложа на рестрикции, най-вероятно. Имам намерение да намаля количеството магия в сетинга и да го побутна малко повече към средновековно ниво на развитие и култура. Впрочем, по същите причини ще огранича и тежките брони, които също не са чисто средновековен елемент!
Позволените раси са всички от книгата и нито една друга. За гущероид или гоблин ще трябва да ме убеждавате, за други раси няма смисъл да се хабите.
Позволени фенски умения са БЕНО, БЕБО и Лечител!
Впрочем, забравих да уточня нещо, което може да ви мотивира, или не, да си промените механиката. Има го и по-надолу в темата, копирам тук за новоприсъединили се.
СУ "Войн" не ви дава повишение на Виталност (всъщност в момента смятам дали не ви дава все пак 1 точка на 10-о ниво, но като гледам, май не). Това го дава само СУ "Жажда за живот", в размер СУ/4.
Виталността ви пък има значение за това, колко носите на бой. Точно затова СУ Бързо Развитие не се купува с ТР, а си решавате на колко да го вземете, до 16. То обаче ви дава СУ*4 към началните ТР, но ви намалява Жизнеността със СУ/4.
Бързо развитие и Жажда за Живот се вадят едно от друго и ползваш само бонуса на по-високото. (Тук е моментът да благодарите на Вилорп, че ме подсети, че съм забравил да го напиша).
Общият брой на СУ-тата е ИН/2, хората пак получават едно отгоре.
Както се сещате, ТЖ не ви трябва да смятате. Показател за "жизненост" няма, както и за ниво!
Ще кажете, как тогава се нанасят щетите? Е, това е лесно. Имате 6 нива на поражение, без значение на расата - Здрав, Леко ранен, Ранен, Тежко ранен/Извън строя (отговарящи на 0ТЖ) и Мъртъв ( отговарящо на -28 ТЖ). Имате и Виталност, която се определя от раса, СУ и броня (бронята добавя точки към Виталност, според случая, те са от 2 до 4). Идеята на Виталност е да ви спаси от наранявания, ако победи по УФУД, като за Усложнение се взема нараняването.
За изчисляване на нараняването, ами, има значение колко добре сте уцелени, с какво оръжие и т.н. Като цяло, всеки 1 зар щета или +3 твърда по сегашната система дават твърда 1 точка, тоест дългият меч удря със сила 4. Към това добавяте Успех/3, закръглено надолу. Цялото образува число от 1 (юмручен удар на елфана със сила 4 и без бойни умения), та до... много (минимум 7 от боец с двуръчен чук
).
Ако успеете, или се провалите само с 1 или 2 точки, записвате си, че сте се одраскани, което е важно ако има отрова, но
щета няма (засега)! Мда, "жадно за живот" джудже с броня може да поеме много удари с нож и да ги смята за драскотини, точно така! От друга страна, елф-маг с Бързо развитие е добре да има защитни магии...
Ако не успеете, става интересно. Можете да загубите и повече от 1 рана, зависи с колко не сте успели. Ако се провалите с поне 2 точки, губите Лека Рана. (Ако понесете втора Лека Рана, това е Средна Рана).
Ако се провалите с 5 точки, честито - раната е директно Средна.
Ако се провалите с 10 точки, раната е Тежка и сте Извън строя.
Ако успеете да се провалите с 16 точки, персонажът ви "навършва пълнолетие и приключва с приключенията", или иначе казано, умира. Честито, имате право да направите нов!
Конкретните числа в момента са само примерни. В момента си тествам системата и смятам, че е много вероятно да ги променя преди началото на играта. Мислех да ви дам направо крайният резултат, но ме помолихте да опиша промените поне приблизително). Току-що ги едитнах временно, като е напълно възможно да останат така или да ги едитна пак!
Забележка за броните: Кованате броня не е измислена, а комбинацията от кожа и дърво се равнява на ризница от плочки. Други комбинации от брони просто не са позволени. За информация на всички, плетената ризница предвижда, че отдолу носите кожена дреха или няколко слоя плат с почти същите защитни качества. Комбинацията е включена в защитата по презумпция.
(Понеже знам, че изглежда сложно, ето ви пример.
Джуджето Балин поема удара с къс меч на Валиер Елфа. Валиерчо е забравил, че сам по себе си нищо не прави с този удар, поради което се усмихва доволно.
Балин също се усмихва доволно, защото с кожената си броня, коравата джуджешка кожа и кости, и Жаждата си за живот от 3, има ефективна Виталност (срещу наранявания, не срещу отрови или пиене) от 9. Хвърля само 9, след което си отбелязва, че е одраскан, и показва секирата си на Валчо.
Ако късият меч се окаже отровен, в следващият рунд може да стане лошо... но контраатаката му също попада, въпреки опитът на елфа да парира. Секира се парира трудно
. Щетата на Балин е 6 + Успех/3 = 7. Елфът е решил, че срещу "младите раси" няма нужда от броня, а ТР са му по-важни, затова има и Бързо развитие. В крайна сметка, Виталността му е 1 и също хвърля 9. Провал с 13, Тежка рана. Дългоухият е извън строя и ако джуджето реши да не го доубива, а да вземе откуп, друг път ще си облича броня!
За ТМ: при Специалист в оръжие, Борба или Ръкопашен бой на 7, вземате 20 ТМ.
Магът и друидът директно ви повишават маната с +СУ и разбира се, също дават 20 ТМ на 7-о ниво... който се докопа до тях.
Как се трупа Опит, или поне , как се печелят ТР
Не е ли това, което ни интересува всички?
Е, тук ви предлгам два варианта. Ако искате, даже можем да опитаме различни за всеки.
И така, имате записани уменията в колонка. След всяко от тях си отбелязвате графа "най-добро постижение". В нея записвате умението или зтруднението, срещу което сте ползвали своето умение успешно (или не).
след като сцената прик;ючи, и ив остане малко време да го осмислите, да си направите изводи и да го оттренирате каквото сте измислили, това "постижение" ви дава точки като урок от учител, според рпавилата в книгата. На всяко умение хвърляте по един път на сцена за подобряване.
За всеки път, когато повторите това постижение, повишавате оценката за най-добро постижение с 1. Това е, за да не искате всички да биете ловки бойци.
И, разбира се, ако сте стигнали максимума на едно умение, трупате опит за физическите показатели, асоциирани с него. Дотогава тях ги повишавате само с уроци.
Ок, знам, че звучи объркано. Примерите помагат, надявам се
.
Така например, атакували сте с Войн срещу Обща защита 29. Затруднението е 13. Това означава, че сте получили урок за Войн от учител с умение 13.
Ако обаче се наложи да ударите два пъти същия, постижението ви е 14. Разбира се, ако после се сбиете с гущероид с Ловкост 17, ударите по него ще ви действат като урок на учител с Умение 17 (а два поредни - 18 и т.н.).
Ако в горния пример сте атакували със специална атака, супер - значи сте получили и урок за Специалист в Оръжие. Ако сте парирали, за специалист в защита.
Има и по-прост вариант 2.
Просто си записвате колко пъти сте го ползвали успешно, с кръстчета. След това хвърляте пак по УФУД, за всяко кръстче, но с фиксирана формула (16-СУ)+3 зара>16. И в двата случая, колкото си по-добър, толкова е по-трудно да научиш нещо ново, вашето умение винаги намалява шанса да получите ТР.
И последното, което исках да напиша, са правилата за социална битка. Не съм решил още дали искам да ги позлваме във форумното приключение понеже може да затормозят играта. Четете, ако ви се коментира.
[sblock="Социална битка"]
Има една много важна причина в повечето приключения социалните персонажи да са прецакани. Не, не говоря само за факта, че винаги има битки - можеш да си намеш бодигард. Има обаче и друга възможна причина социалните герои да не са толквоа популярни, и тя е в простичкия факт, че те правят по-малко.
Ако водите разговор с информатор, който се колебае да ви каже, че шефът му е некромант, това е не по-маловажно от опитите ви да наритате горепосоченият некромант с Майстор на ръкопашния бой. От гледна точка на играчите обаче, ти си говорил 5-15 минути, хвърлил си зар един или два пъти (при което ефекта на лошия късмет е още по-осезаем), а след това бойците до края на сесията са ритали и хвърляли заклинания по некроманта, като са се подогтвили със защити срещу мрак. Накрая битката е спечелена поради информацията на човека, който е умрял от скука за час и половина до края й...
Е, аз не харесвам тази ситуация в никоя система. И понеже така и така съм почнал да пиша домашни правила, мисля да заимствам системата.
Ок, какво е социална битка?
Е, простичко казано, това е спор, диалог, опит за убеждаване или заплашване. Накратко, това са подробно разработени правила за социален конфликт. За късмет, не се налага да пиша дълго (или поне ще се опитам да си го спестя
), защото правилата са същите като в битка. Единствената разлика е, че нямате ТД. Всеки прави по две активни действия, като в това влизат защитите (било париране, било повишаване на защитата), контраатаките и предизвиканите атаки
.
Имате ПсУ, което изпълнява роялта на Ловкост при защита. Имате Воля, коятоизпълнява ролята на Виталност, за да не допуснете да ви повлияят, ако аргументът на опонента се струва убедителен на персонажа ви (усложеннеито е целият Успех на атаката). Ако не успеете?
Е, ами тогава получавате "психически наранявания", които отразяват колко сте повлияни от аргументите на опонента. Те биват малко по-различни, да отбележим. Леките са в стил "ок, хвана ме в крачка". Средните са в стил "ами не виждам проблеми с аргументите му/й, странно". Тежките са "мамка му, прав/а е, не искам да го призная!" И разбира се, няма как да усмъртите някого с приказки, но реакцията "Предавам се/Прав си/Искам да си ходя/Помощ, мамооооо...." е възможна.
Не, не можете да го накарате да приеме аргументите ви, но може да му скъсате нервите.
Ок, пак ми е ясно, че трябва да дам пример.
Философът Аристократел спори с елфът Планкон за принципите на расовото превъзходство.
Първо Планкон изпозлва Познаване на религия и обичаи 12, за да убеди Аристократел, че елфите са създадени първи и затова са по-добри от останалите. Аристократел има ПсУ11, обща Психинч а Защита 27, така че елфът закономерно се проваля без активно действие.
Следващият отговор е неговият. Той използва Логика 15, за да разбие доводите на опонента си и хвърля 13. Планкон вижда, че с неговото ПсУ 11 работата може да загрубее и повишава защитата си, като просто спира временно да отговаря и само гледа презрително. Това му беше второто активно действие.
Сега Артисторкател вади тежката артилерия, като изважда Философия 18. Елфът преглъща насухо, докато философът, разявавайки тогата си, му изнася лекция за толерантността, която и елфите проповядват, но я прилагат само към животни и растения, а не към братя по разум. Успехът му е 3 и Планкон си хвърля Волята от 9 срещу сложност 19. Хвърляне 8, неуспех 2, елфът е объркан и за момент не знае как да контрира, но е готов да продължат в нов рунд. Планкон обаче иска да избегне ново такова поражение, иначе ще стигне до средна психическа рана. Замисля се да извади меча и да посече досадния философ, но се досеща, че ще има наказания, защото увереността му в себе си е разклатена. Тъй като и двамата са бе брони, а пфилософътт изглежда като потенциално коварен боец с кинжала си, елфът решава да се откаже от словесния дуел и да прати някой жрец на свое място...
Някои такива атаки могат да се използват за 8 ТД и по време на обикновена битка, ако играчът може да ги отиграе. Дългата проповед на Аристократел не беше приложима, но Заплаха, Психология, Измама или дори Актьорско майсторство (под формата на осмиване на опонента) обикновено могат да се приложат. Разбира се, иска се да споделяте общ език, така че срещу глиган само Горнянин или Друид могат да се правят на социални...
[/sblock]