Болестите
Модератори: hameleona, Модератори
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Болестите
Как да изразим болежките системно и как те да не бъзикат твърдемного системата като оставят и нотка на реализъм. Ето ви едно кратко предложение, на което пък ще се базири нещо друго което подготвям.
из медицински алманах:
Магландиум има множествообитатели, най многобройните от тях и истинските гостопдари не са нито хоратана нито джуджетана, още по-малко пък елфите или която и да е друга то раземните раси, несо дори животните или насекомите. Истинските господари на света са Злите Духове Итсилг. Те са най-разнообразни малки и големи, крият се на изключително разнообразини места, като се почне от водата, калта или пък дори въздуха. С някой можеш да се справиш лесно, но други са изключително упорити и лесно могат да те убият. Те не са отрова, защото тя може да се пречисти, те се вселяват в самата душа на създанието и започват да се хранят от него, като в доста случай могат да доведат и до смърта на гостоприемника...
...Някой Итсилг са слаби и докарват само лош дъх в устатата, други могат да те повалят на легло за седмица, а някой да разядят плътта ти. Те се отличават с това, че често дори магията не е способна да ги прогони от тялото и се налага да се прибягва до други методи. Такива каквито използват лечителите или жриците на богинята Алфана...
Системно:
болестите се изразяват с число неречено Сила на Обсебеността, когато въпросната СО е <16 то тя може да се победи единствено с виталността на обсебения.
Пример: настинката има СО=14 и един човек с виталност 2 я побеждава за седмица.
ту би континюе...
из медицински алманах:
Магландиум има множествообитатели, най многобройните от тях и истинските гостопдари не са нито хоратана нито джуджетана, още по-малко пък елфите или която и да е друга то раземните раси, несо дори животните или насекомите. Истинските господари на света са Злите Духове Итсилг. Те са най-разнообразни малки и големи, крият се на изключително разнообразини места, като се почне от водата, калта или пък дори въздуха. С някой можеш да се справиш лесно, но други са изключително упорити и лесно могат да те убият. Те не са отрова, защото тя може да се пречисти, те се вселяват в самата душа на създанието и започват да се хранят от него, като в доста случай могат да доведат и до смърта на гостоприемника...
...Някой Итсилг са слаби и докарват само лош дъх в устатата, други могат да те повалят на легло за седмица, а някой да разядят плътта ти. Те се отличават с това, че често дори магията не е способна да ги прогони от тялото и се налага да се прибягва до други методи. Такива каквито използват лечителите или жриците на богинята Алфана...
Системно:
болестите се изразяват с число неречено Сила на Обсебеността, когато въпросната СО е <16 то тя може да се победи единствено с виталността на обсебения.
Пример: настинката има СО=14 и един човек с виталност 2 я побеждава за седмица.
ту би континюе...
Нестандартно и странно, но защо да не го оставим както си беше преди (разказвача преценява кога ше настина и как това ще ми повлияе)
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…
Кейт лежеше в леглото си будна…
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Някой някога беше подхванал въпроса с болестите, май беше започнал и с грипа. После Андраш се изказа срещу направеното, дадоха се някакви идеи за подобрения и темата замря. Мързи ме да я търся сега, но я виж, може да е полезна.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Болестите се вселяват в самата душа?
Не, че има нещо лошо, даже и Белите вълци са приели подобно решение...но тогава магии с Пречистване или Светлина може да помогнат срещу тях. Пък дори и Светлинно Копие може да ти спаси живота, ако издържиш на самата магия;).
Абе, иам потенциал за интересна игра, но връзките с магическата система трябва да се уточнят във финалния вариант!
А.
Не, че има нещо лошо, даже и Белите вълци са приели подобно решение...но тогава магии с Пречистване или Светлина може да помогнат срещу тях. Пък дори и Светлинно Копие може да ти спаси живота, ако издържиш на самата магия;).
Абе, иам потенциал за интересна игра, но връзките с магическата система трябва да се уточнят във финалния вариант!
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Това с "вселяването" си е съвсем нормално за една по-религиозна среда, така че се връзва със света на Магалндиум. По-скоро чакам да видя как се определят ефектите от болестите и как могат да се появляват те от лекарства.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Преди време, когато се срещнах с Иван му се похвалих с разработките ми за противници и създания в света на ЕнДор и сега се сещам, че имах и около 20-тина вида Заразяващи демони.Сега не ми се търсят разработките, но ако искаш може утре кото съм почивка до ги погледна и ако има някаква информация която може да ти бъде полезна ще ти я пратя на ЛС.
Идеята е добра
П.П. Май е добре да попитам дали мога да я ползвам официално в ЕнДор
Идеята е добра
П.П. Май е добре да попитам дали мога да я ползвам официално в ЕнДор
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Нормално, и аз това казах.BatGojko написа:Това с "вселяването" си е съвсем нормално за една по-религиозна среда, така че се връзва със света на Магалндиум. По-скоро чакам да видя как се определят ефектите от болестите и как могат да се появляват те от лекарства.
Е, те някои билки се е считал, че помагат и срещу демони...примерно жививлякът предпоалгам, че помага срещу демоните на инфекциите;).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Системно описание на болестите:
Всяко живо същество в магландиум наси в себе си най различни зли духове които тормозят душата му. В летаргично състояние те имат СО=0 или 1-ца и се натрупват по формулата Х+Х/2+Х/3+Х/4...+Х/n. Повечето изискват специални условия за да се активизират иначе си друмят кротко без да създават проблеми.
Защитните сили на организма са числено равни на неговата виталност + расови бонуси*. Това определя колко време обсебеното същество ще боледува.
Продължителност: Когато някой дух се разбуди или обсеби жертвата си неговата сила може да се определи от разказвача на база реалния живот. Типичен пример за това е духът на острата умора наричан Стинна-ка и представляваш нашето времено неразположение когато настинем. В реалността настинките преминават за около седмица и като знаем, че хората имат стандартна виталност от 2 можем да пресметнем, че въпросния дух има СО=14. Като приложим формулата: СО/Вит=брой дни болен.
Боен режим: Разбира се Стинна-ка не е кой знае какъв дух, макар и да се среща често той може да причини обикновените зачервени очи, течащ ност или неприятно издайническо кихане. В боен режим всички болести със СО<20 отнемат 1ТД в началото на всеки рунд, за да може героя да подсмръкне кихне или да се изсекне.
Лечители: Сродните на СТинна-ка духове не засташават здравето (ТЖ) на геройте, освен ако не са м голямо количество и сумата им не премени в друга категория, а лечителите могат да съкратят времето за което боледуваш от тах с 1-2 дни в зависимост от това колко е опитен лечителя.
Продължителност: Втората категория духове обсебват жертвите си СО между 20 и 40, еденична и ли сумарна. Те също като и подкатегорията им могат да се карат на крак, но ако героят реши да пробва така ще му е нужно доста повече време за да гипобеди съссобствените си сили:
когато кара на крак: СО/Вит=брой дни белен
когато си намери топла постеля и питателна храна: Брой дни болен/2
Боен режим: Тези духове са по-коварни макар все още да не влияят на показателите те отнемат освен по една ТД в началото на всеки рунд и по две в края, а ако поразения не разполага с толкова гълтат принудително от издържливостта му с произтичащите от това последствия.
Лечители: При тази степан на обсебеност могат да се намалят СО-то спрямо нивото си, а също и да намалят с 1-ца исканите допълнитело ТД в боен режим.
*Елфите имат +5 към виталност когато организма им е обсебен от Итсилг
Гигантите губят 3 от нея при достигана на 100 годишна вързарс
туби континюе...
Всяко живо същество в магландиум наси в себе си най различни зли духове които тормозят душата му. В летаргично състояние те имат СО=0 или 1-ца и се натрупват по формулата Х+Х/2+Х/3+Х/4...+Х/n. Повечето изискват специални условия за да се активизират иначе си друмят кротко без да създават проблеми.
Защитните сили на организма са числено равни на неговата виталност + расови бонуси*. Това определя колко време обсебеното същество ще боледува.
Продължителност: Когато някой дух се разбуди или обсеби жертвата си неговата сила може да се определи от разказвача на база реалния живот. Типичен пример за това е духът на острата умора наричан Стинна-ка и представляваш нашето времено неразположение когато настинем. В реалността настинките преминават за около седмица и като знаем, че хората имат стандартна виталност от 2 можем да пресметнем, че въпросния дух има СО=14. Като приложим формулата: СО/Вит=брой дни болен.
Боен режим: Разбира се Стинна-ка не е кой знае какъв дух, макар и да се среща често той може да причини обикновените зачервени очи, течащ ност или неприятно издайническо кихане. В боен режим всички болести със СО<20 отнемат 1ТД в началото на всеки рунд, за да може героя да подсмръкне кихне или да се изсекне.
Лечители: Сродните на СТинна-ка духове не засташават здравето (ТЖ) на геройте, освен ако не са м голямо количество и сумата им не премени в друга категория, а лечителите могат да съкратят времето за което боледуваш от тах с 1-2 дни в зависимост от това колко е опитен лечителя.
Продължителност: Втората категория духове обсебват жертвите си СО между 20 и 40, еденична и ли сумарна. Те също като и подкатегорията им могат да се карат на крак, но ако героят реши да пробва така ще му е нужно доста повече време за да гипобеди съссобствените си сили:
когато кара на крак: СО/Вит=брой дни белен
когато си намери топла постеля и питателна храна: Брой дни болен/2
Боен режим: Тези духове са по-коварни макар все още да не влияят на показателите те отнемат освен по една ТД в началото на всеки рунд и по две в края, а ако поразения не разполага с толкова гълтат принудително от издържливостта му с произтичащите от това последствия.
Лечители: При тази степан на обсебеност могат да се намалят СО-то спрямо нивото си, а също и да намалят с 1-ца исканите допълнитело ТД в боен режим.
*Елфите имат +5 към виталност когато организма им е обсебен от Итсилг
Гигантите губят 3 от нея при достигана на 100 годишна вързарс
туби континюе...