СУ "Лечител" (ама мой си), 3ти дубъл
Модератори: hameleona, Модератори
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
СУ "Лечител" (ама мой си), 3ти дубъл
СУ "Лечител"
Изисквания: 12 Интелект, 8 Прецизност
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР, -2 за елфи.
Придобивки:
-Повишава познания "Първа помощ" и "Анатомия" със СУ/2
-Повишава познание "Билкарство" със СУ/3
-Повишава познание "Отрови" със СУ/4
-Позволява трайно лечени на болни. Това може или да възстановява ТЩ със скорост 1 ТЩ на (4-СУ/4) дни (но не по-малко от 1) или да лекува болести, като времето и медикаментите за второто зависят от болеста. И в двата случая лекуваният не трябва да се напряга*.
Познание "Първа помощ":
Позволява превързване на рани, наместване на кости и т.н. Това лекува до 1/2 или до Познание/2 (което е по-малко) от ТН от ЕДНО трайно нараняване за време от 5 минути, като така не възстановява ТЖ. Това може да се прави само веднъж на нараняване. Също така позволява Лекуване на Познание ТЖ дневно, което изисква лекуваният да не се напряга*. Освен това позволява и превързване на рани по време на битка, което срещу 10 ТД (лекуваният трябва да заплати 5 ТД, тъй като трябва да стои неподвижно) лекува Познание/2 ТЖ от едно нараняване, но не повече от 1/4 от нараняването, но не може да лекува ТН.
*За напрягане се приема натрупване на умора (например чрез придвижване със скорост по-голяма от СК/4 км/ч) или водене на битка.
Сега няколко пояснения:
1.Отровите не са за да може лечителят да ги използва, а за да може да ги разпознава. А и както и да го погледне човек, един лекар много по-добре ще знае как да отрови съседа от един строителен работник.
2.Билкарството е за да може лечителят да е донякъде и "аптекар".
3.Продължителното лечение на ТН е част от СУ-то, а не от познание "Първа помощ", защото изисква по-задълбочени познания, като що се отнася до лекуване на болест разказвачът би могъл да поиска и проверка по УФУД за анатомия, първа помощ или евентуално отрови.
4.Сложих в първа помощ и възможност да се лекува по време на битка, защото в стария вариант с петте минути това става напълно невъзможно.
5.Не разбирам от биология, който разбира - да ме поправи. Не съм и голям спец по Аксиом де, та и там който разбира да ме поправи
Изисквания: 12 Интелект, 8 Прецизност
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР, -2 за елфи.
Придобивки:
-Повишава познания "Първа помощ" и "Анатомия" със СУ/2
-Повишава познание "Билкарство" със СУ/3
-Повишава познание "Отрови" със СУ/4
-Позволява трайно лечени на болни. Това може или да възстановява ТЩ със скорост 1 ТЩ на (4-СУ/4) дни (но не по-малко от 1) или да лекува болести, като времето и медикаментите за второто зависят от болеста. И в двата случая лекуваният не трябва да се напряга*.
Познание "Първа помощ":
Позволява превързване на рани, наместване на кости и т.н. Това лекува до 1/2 или до Познание/2 (което е по-малко) от ТН от ЕДНО трайно нараняване за време от 5 минути, като така не възстановява ТЖ. Това може да се прави само веднъж на нараняване. Също така позволява Лекуване на Познание ТЖ дневно, което изисква лекуваният да не се напряга*. Освен това позволява и превързване на рани по време на битка, което срещу 10 ТД (лекуваният трябва да заплати 5 ТД, тъй като трябва да стои неподвижно) лекува Познание/2 ТЖ от едно нараняване, но не повече от 1/4 от нараняването, но не може да лекува ТН.
*За напрягане се приема натрупване на умора (например чрез придвижване със скорост по-голяма от СК/4 км/ч) или водене на битка.
Сега няколко пояснения:
1.Отровите не са за да може лечителят да ги използва, а за да може да ги разпознава. А и както и да го погледне човек, един лекар много по-добре ще знае как да отрови съседа от един строителен работник.
2.Билкарството е за да може лечителят да е донякъде и "аптекар".
3.Продължителното лечение на ТН е част от СУ-то, а не от познание "Първа помощ", защото изисква по-задълбочени познания, като що се отнася до лекуване на болест разказвачът би могъл да поиска и проверка по УФУД за анатомия, първа помощ или евентуално отрови.
4.Сложих в първа помощ и възможност да се лекува по време на битка, защото в стария вариант с петте минути това става напълно невъзможно.
5.Не разбирам от биология, който разбира - да ме поправи. Не съм и голям спец по Аксиом де, та и там който разбира да ме поправи
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Като цяло умението ми харесва, но...
познанието "Първа помощ"...
1. Цял ден до болния ли трябва да е лечителя, че да му възтанови няколко мизерни ТН?
2. Не трябва да натрупва умора не е равно на не трябва да влиза в битка.
3. Ако случайно човек чака да се РЕГЕНЕРИРА(не излекува) цял ден, седне да вечеря, припикае му се, затича се, цялата регенерация пропада ли?
познанието "Първа помощ"...
1. Цял ден до болния ли трябва да е лечителя, че да му възтанови няколко мизерни ТН?
2. Не трябва да натрупва умора не е равно на не трябва да влиза в битка.
3. Ако случайно човек чака да се РЕГЕНЕРИРА(не излекува) цял ден, седне да вечеря, припикае му се, затича се, цялата регенерация пропада ли?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
1.Не трябва да са заедно цял ден, но трябва да го наглежда от време на време все пак. От друга страна, ако лекува тежко заболяване може и да се наложи постоянно да е при него.
2.Казах ако натрупа умора или влезе в битка, влизането в битка не беше част от примера.
3.Не виждам кой разказвач ще натрупа умора на герой, който тича за да се изпикае и не виждам кой пребит до смърт ще спринтира до тоалетната.
2.Казах ако натрупа умора или влезе в битка, влизането в битка не беше част от примера.
3.Не виждам кой разказвач ще натрупа умора на герой, който тича за да се изпикае и не виждам кой пребит до смърт ще спринтира до тоалетната.
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: СУ "Лечител" (ама мой си), 3ти дубъл
*Четири различни бонуса с три различни стойности е зле. Ненужно усложнено и объркано. Евентуално и двата малки бонуса (отрови и билки) могат да отидат на СУ/4.Ivan_Helsing написа:СУ "Лечител"
Изисквания: 12 Интелект, 8 Прецизност
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР, -2 за елфи.
Придобивки:
-Повишава познания "Първа помощ" и "Анатомия" със СУ/2*
-Повишава познание "Билкарство" със СУ/3*
-Повишава познание "Отрови" със СУ/4*
-Позволява трайно лечени на болни. Това може или да възстановява ТЩ със скорост 1 ТЩ на (4-СУ/4) дни (но не по-малко от 1)** или да лекува болести, като времето и медикаментите за второто зависят от болеста. И в двата случая лекуваният не трябва да се напряга*.
Познание "Първа помощ":
Позволява превързване на рани, наместване на кости и т.н. Това лекува до 1/2 или до Познание/2 (което е по-малко) от ТН от ЕДНО трайно нараняване*** за време от 5 минути, като така не възстановява ТЖ. Това може да се прави само веднъж на нараняване. Също така позволява Лекуване на Познание ТЖ дневно, което изисква лекуваният да не се напряга*. Освен това позволява и превързване на рани по време на битка, което срещу 10 ТД (лекуваният трябва да заплати 5 ТД, тъй като трябва да стои неподвижно) лекува Познание/2 ТЖ от едно нараняване, но не повече от 1/4 от нараняването****, но не може да лекува ТН.
**А по-сложна формула не можа ли да измислиш? А какво става ако някой се заинати и вдигне до 16то ниво? Освен това дори 1ТЩ на ден е просто слабичко. Един маг с подходящата магия ще се изсмее и ще оправи всичко с малко мана за под минутка.
***Отново сложни формуливорки. Такова или онакова, ама не повече от третото, което не бива да е по-малко от средното на ония двете.
****Отново ненужно сложно, особено в частта с едно нараняване. Никой не следи откъде са се взели загубите на ТЖ, поне досега. И няма нужда тепърва да се прави.
Като цяло е слабичко, един воден маг е в пъти по-добър, а може да прави и доста други неща. Както казвах навремето, Лечителя като СУ трябва да е поне два пъти по-добър от един воден маг в лекуването.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
Съгласен съм, че лечителят трябва да е по-добър от магът, но първият път като постнах ми казаха, че магът трбва да е в пъти по-добър. Е кой да слушам? А за сложните формулировки... Нещо от сорта на СУ/4 ТН на ден от Лечител (**) и Познание/2 за 10 ТД (без максимум, стига да е до максмималния живот) (****) ще е доста по-просто. Но все пак за лекуването на ТН с Първа помощ трябва да има и някаква граница. А за многото бонуси на различна степен, ако се опростява по-добре и отрови да е СУ/3, билкарство на по-малко е много... малко.
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
СУ "Лечител"
Изисквания: 12 Интелект, 8 Прецизност
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР, -2 за елфи.
Придобивки:
-Повишава познания "Първа помощ" и "Анатомия" със СУ/2
-Повишава познания "Билкарство" и "Отрови" със СУ/3
-Позволява трайно лечени на болни. Това може или да възстановява ТН със скорост СУ/4 ТН на ден* или да лекува болести, като времето и медикаментите за второто зависят от болеста. И в двата случая лекуваният не трябва да се напряга. При лекуването на болест се прави проверка СУ + из/2 + 3 зара >=< 16 + усложнение, където из е издръжливостта на лекуваното създание, а усложнение е усложнонението от болестта.**
Познание "Първа помощ":
Позволява превързване на рани, наместване на кости и т.н. Това лекува до 2*Познание или половината (което е по-малко) от ТН от нараняванията от една битка за време от 5 минути***, като така не възстановява ТЖ. Това може да се прави само веднъж на битка. Също така позволява Лекуване на 3*Познание ТЖ дневно, което изисква лекуваният да не се напряга. Освен това позволява и превързване на рани по време на битка, което срещу 10 ТД (лекуваният трябва да заплати 5 ТД, тъй като трябва да стои неподвижно) лекува Познание/2 ТЖ, като това изисква различни средства (превръзки, мехлеми и т.н.). Последното може да се прилага максимум Поз/3 пъти на битка на една цел.****
*Това 1 ТН на няколко дни наистина беше много малко, а и така не е много. Би могло и да е още повече, но основното на това умение беше да се лекуват болести. Все пак би могло да се увеличи до СУ/3 или СУ/2.
**Формула за лечението на болест, каквато всъщност трябва да има в едно такова СУ. Друг въпрос е вече какво усложнение ще имат отделните болести и дали така зададена формулата е добра.
***Има ограничение, но е по-лесно отколкото да се следи всеки удар.
****Ограничението за пъти на битка е за да няма безкрайно лечение без мана.
Изисквания: 12 Интелект, 8 Прецизност
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР, -2 за елфи.
Придобивки:
-Повишава познания "Първа помощ" и "Анатомия" със СУ/2
-Повишава познания "Билкарство" и "Отрови" със СУ/3
-Позволява трайно лечени на болни. Това може или да възстановява ТН със скорост СУ/4 ТН на ден* или да лекува болести, като времето и медикаментите за второто зависят от болеста. И в двата случая лекуваният не трябва да се напряга. При лекуването на болест се прави проверка СУ + из/2 + 3 зара >=< 16 + усложнение, където из е издръжливостта на лекуваното създание, а усложнение е усложнонението от болестта.**
Познание "Първа помощ":
Позволява превързване на рани, наместване на кости и т.н. Това лекува до 2*Познание или половината (което е по-малко) от ТН от нараняванията от една битка за време от 5 минути***, като така не възстановява ТЖ. Това може да се прави само веднъж на битка. Също така позволява Лекуване на 3*Познание ТЖ дневно, което изисква лекуваният да не се напряга. Освен това позволява и превързване на рани по време на битка, което срещу 10 ТД (лекуваният трябва да заплати 5 ТД, тъй като трябва да стои неподвижно) лекува Познание/2 ТЖ, като това изисква различни средства (превръзки, мехлеми и т.н.). Последното може да се прилага максимум Поз/3 пъти на битка на една цел.****
*Това 1 ТН на няколко дни наистина беше много малко, а и така не е много. Би могло и да е още повече, но основното на това умение беше да се лекуват болести. Все пак би могло да се увеличи до СУ/3 или СУ/2.
**Формула за лечението на болест, каквато всъщност трябва да има в едно такова СУ. Друг въпрос е вече какво усложнение ще имат отделните болести и дали така зададена формулата е добра.
***Има ограничение, но е по-лесно отколкото да се следи всеки удар.
****Ограничението за пъти на битка е за да няма безкрайно лечение без мана.
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Все още не ме кефи много, ама то е щото не е като моята идея . Айде да дойде Ванката да го види да си каже думата.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
hameleona написа:Не, не Ванката да каже.
В тази секциявластвам аз, как дати го обясня по-простичко. аз подбирам, кое става за неговото внимание и кое не. Точка.
Както аз го виждам, лечителят трябва да може да лекува тези неща, но все пак да се упоменат условията за тях и с малко по-строги санкции, идеално.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Както сме тръгнали, нека изясним наистина какво искаме от разните СУ-та и познания за лечителство. Да обобщя:
-лечителят трябва да е по-ефективен от мага в лекуването.
-всичко, що е щета, трябва да се лекува
-да лекува Пронизвания и т.н.*
-да познава билките и отровите*
-да стабилизира умиращи пациенти*
Сега, аз като заначало виждам проблем с нещата отбелязани със *. За първото - механиката на А16 не поставя никого в опасност в следствие на "кървяща" рана, тъй като тя просто действа два-три рунда и после няма никаква нужда от лечител. Съответно за да се направи едно такова умение ефективно срещу такива неща, то и тези неща навярно трябва да бъдат направени ефективни. За втората звездичка е очевидно - нямаме механика за отровите, че да ги лекуваме. Всъщност имаме, но тези отрови едно, че трудно правят нещо (пробвал съм се да застраша герои с ръждясалите мечове на скелетите, нищо не стана), второ, дори и да стане нещо, то бързо утихва, струва ми се. Не съм сигурен, но отровите като цяло не ми се виждат толкова опасни, че един лечител да създава голяма разлика в ситуацията. А колкото за умиращите герои - такава ситуация съществува ли въобще? Бихте ли казали какъв е ефектът на ТЖ<0, че единственото, което се сещам е героят да изпада в безсъзнание (т.е. питам дали като в ДнД героят не почва бавно да умира, защото не се сещам).
Та според мен първо трябва да се изгладят горните неща, за да има смисъл да се прави механика за лекуване. Иначе тя би била просто вариация (била тя по-силна или по-слаба) на магиите за лекуване.
-лечителят трябва да е по-ефективен от мага в лекуването.
-всичко, що е щета, трябва да се лекува
-да лекува Пронизвания и т.н.*
-да познава билките и отровите*
-да стабилизира умиращи пациенти*
Сега, аз като заначало виждам проблем с нещата отбелязани със *. За първото - механиката на А16 не поставя никого в опасност в следствие на "кървяща" рана, тъй като тя просто действа два-три рунда и после няма никаква нужда от лечител. Съответно за да се направи едно такова умение ефективно срещу такива неща, то и тези неща навярно трябва да бъдат направени ефективни. За втората звездичка е очевидно - нямаме механика за отровите, че да ги лекуваме. Всъщност имаме, но тези отрови едно, че трудно правят нещо (пробвал съм се да застраша герои с ръждясалите мечове на скелетите, нищо не стана), второ, дори и да стане нещо, то бързо утихва, струва ми се. Не съм сигурен, но отровите като цяло не ми се виждат толкова опасни, че един лечител да създава голяма разлика в ситуацията. А колкото за умиращите герои - такава ситуация съществува ли въобще? Бихте ли казали какъв е ефектът на ТЖ<0, че единственото, което се сещам е героят да изпада в безсъзнание (т.е. питам дали като в ДнД героят не почва бавно да умира, защото не се сещам).
Та според мен първо трябва да се изгладят горните неща, за да има смисъл да се прави механика за лекуване. Иначе тя би била просто вариация (била тя по-силна или по-слаба) на магиите за лекуване.
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
*1 Ако почнем да правим пронизванията по опасни ще се повлече мтого лошо крак и не се знае до къде ще се стигне, защото те са свързани със специалните атаки, оръжията които ги правят, цените на оръжията и разхода за специалната атака. Абе въобще дълга и широка. Ако някой водещ не иска геройте да разпитват току що пребитите бандити той си ги убива дори да са на -1ТЖ и толкова (за справка Кид).
Пронизването може да те убие ако си смъртник на 5-6ТЖ иначе падаш и си кютиш на -10 да речем.
*2 Отровите са или твърде слаби или твърде силни
4 ръгвания с ръждясал меч натрупват към 20 отрова +3 зара това взима 5-6 ТЖ на жертвата, при следващ рунд обаче и нови 4 ръгвания нещата вече стоят 18+20=38+3зара което взима 20-30 на жертвата... в този случай ще е добре да имаш някой де себе си който може да намали рязко действието на отровите защото те действат или до смърта на героя (-16) или до премахването на ефекта (38-УО на рунд в горния пример)
Всичко е въпрос на гледна точка.
Пронизването може да те убие ако си смъртник на 5-6ТЖ иначе падаш и си кютиш на -10 да речем.
*2 Отровите са или твърде слаби или твърде силни
4 ръгвания с ръждясал меч натрупват към 20 отрова +3 зара това взима 5-6 ТЖ на жертвата, при следващ рунд обаче и нови 4 ръгвания нещата вече стоят 18+20=38+3зара което взима 20-30 на жертвата... в този случай ще е добре да имаш някой де себе си който може да намали рязко действието на отровите защото те действат или до смърта на героя (-16) или до премахването на ефекта (38-УО на рунд в горния пример)
Всичко е въпрос на гледна точка.
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
За 1* и аз си мислех същото, но си мислех също така, че не е необходимо да ги правим твърде по-опасни или по-опасни въобще. Просто да разтеглим ефекта във времето, така че да има "съспенс" - не убер много демидж за три хода, а малко демидж, но дълго време. Така разбира се от тази Специална атака няма да има голяма полза по време на самата битка и да дава особено преимущество (макар че ако се сещам правилно, то тя се прилага за рапирите и т.н., т.е. съвсем няма да е безполезна), но в дългосрочен план ще е опасна.
За 2*. Не се сещам каква беше силата на отровата на ръждясалите мечове, затова напълно допускам да греша по този параграф, може и грешката да ми е била, че съм ползвал тази тактика срещу джудже-воин. Както и да е, лечителят става по-интересен когато има неща, които да лекува и с това бих искал отново да кажа да оправим първо отровите, после лекуването им.
За 2*. Не се сещам каква беше силата на отровата на ръждясалите мечове, затова напълно допускам да греша по този параграф, може и грешката да ми е била, че съм ползвал тази тактика срещу джудже-воин. Както и да е, лечителят става по-интересен когато има неща, които да лекува и с това бих искал отново да кажа да оправим първо отровите, после лекуването им.
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
За *1 Идеята като цяло е добра. И ето едно напълно сколасано предложение:
Тъй като пробивните оръжия имат най-малка щета (рапира, кинжал, пика?) то ми се струва че би било логично те да получат бонуса за кървенето. Самото кървене да се формулира по следния начин:
Всяко оръжие с прободни щети може да нанесе „трайно” нараняване което кърви докато небъде излекувано.
Ако атаката нахвърли всички защитни средства на атакувания и нанесе поне 10 щета то тя нанася и 1 трайно нараняване което кърви за 1ТЖ в началото на всеки рунд през което не е изцелено (лекуване на леки рани не помага) в боен режим или 1ТЖ на всеки 30 минути извън битка.
Доводи:
а) Кинжала нанася средно 7 щета + 3 от специализация прави 50% шанс да нанесеш такава щета с него - с други думи дори с него може да се причини такова нараняване
б) 30 минути извън битка биха дали достатъчно време дори на някой с ниско ниво да докрета до място където да го превържат.
в) Майсторите фектовачи стават доста по опасни с възможността си да нанасят повече удари надхвърлящи бронята и съответно по голям брой такива наранявания.
За *2 проблемапри оттровите идва от твърде големия им толеранс. Убиеца има отрова на кинжала си със сила 1 зар. Само дето това е изключително слабо при сегашните правила, защото те са:
СиОтр + 3з<>16+УО
Вижда се, че шанса за някакви щети е <50% а в последствие силата на тровата ще намалее и вече няма да играе (ако не бъде добавено към нея).
Същевременно Огнено кокиче + ранилист дава 16 зара сила на торовата, а това означава 56+3з<>16+УО или 40+ чиста щета в първия рунд когато бъде ударено с нея. Май само джудже ще оцелее... първия рунд.
Тогава взниква въпроса как да оправим толеранса от 3 до 70* или по-точно някакъв по плавен преход от „не действа” до „убива”.
*Живака като отрова може да достигне сила 1-36 зара (18 средно).
Тъй като пробивните оръжия имат най-малка щета (рапира, кинжал, пика?) то ми се струва че би било логично те да получат бонуса за кървенето. Самото кървене да се формулира по следния начин:
Всяко оръжие с прободни щети може да нанесе „трайно” нараняване което кърви докато небъде излекувано.
Ако атаката нахвърли всички защитни средства на атакувания и нанесе поне 10 щета то тя нанася и 1 трайно нараняване което кърви за 1ТЖ в началото на всеки рунд през което не е изцелено (лекуване на леки рани не помага) в боен режим или 1ТЖ на всеки 30 минути извън битка.
Доводи:
а) Кинжала нанася средно 7 щета + 3 от специализация прави 50% шанс да нанесеш такава щета с него - с други думи дори с него може да се причини такова нараняване
б) 30 минути извън битка биха дали достатъчно време дори на някой с ниско ниво да докрета до място където да го превържат.
в) Майсторите фектовачи стават доста по опасни с възможността си да нанасят повече удари надхвърлящи бронята и съответно по голям брой такива наранявания.
За *2 проблемапри оттровите идва от твърде големия им толеранс. Убиеца има отрова на кинжала си със сила 1 зар. Само дето това е изключително слабо при сегашните правила, защото те са:
СиОтр + 3з<>16+УО
Вижда се, че шанса за някакви щети е <50% а в последствие силата на тровата ще намалее и вече няма да играе (ако не бъде добавено към нея).
Същевременно Огнено кокиче + ранилист дава 16 зара сила на торовата, а това означава 56+3з<>16+УО или 40+ чиста щета в първия рунд когато бъде ударено с нея. Май само джудже ще оцелее... първия рунд.
Тогава взниква въпроса как да оправим толеранса от 3 до 70* или по-точно някакъв по плавен преход от „не действа” до „убива”.
*Живака като отрова може да достигне сила 1-36 зара (18 средно).