Страница 1 от 2

Познание „Първа помощ” (ама мое си (; )

Публикувано: вт фев 03, 2009 9:01 pm
от Vilorp
Първа помощ е общодостъпно познание за което не се изискват някакви по особенни умения от това да запазиш самообладание в критичен момент.

Първата помощ позволява да се преобразува 1 ТУ в 1 ТЖ за 1ТД, като максимално за един рунд по този начин герой може да се самоизлцели зо Поз/2. Ако герой владеещ познанието лекува друг герой то максимума става равен на текущия паказател за първа помощ. Като действието се извършва от съседно поле чрез допир, а лекувания неможе да преддприема други дествия освен предвижване н този рунд.

Пример: Герой със Първа помощ на 8 може да излекува за 4ТУ1 4 от загубените си Тж, като похарчи допълнително и 4 ТД. Също така може да отиде до друг играч и да похарчи съответно 8 ТУ и 8 ТД за да го излекува за 8 ТЖ.

Публикувано: вт фев 03, 2009 10:09 pm
от Fenrir
Хмм-дойде ми идея.Нали след като някой спадне до 0 ТЖ,то той изпада в безсъзнание.Защо целта на това познание не акцентира именно върху това-как ще бъде събуден героя,т.е.-с какви ефекти.

Публикувано: ср фев 04, 2009 12:50 am
от kartacha
Аз си мисля за нещо:
1. Може да бъде прилагано само на герои в съзнание.
2. Искам да ми се обясни - как един го лекуваш за половината от познанието, после притичваш до друг и го лекуваш за цялото познание. Къде е логиката? Да не е поток от първи помощи? :?

Публикувано: ср фев 04, 2009 2:17 pm
от Shamajotsi
1. Чудесна идея, "Ако беше в съзнание, щях да мога да го превържа". Също така - колко полезно да можеш да прилагаш първа помощ само на хора в съзнание. Те другите да не би да се нуждаят от такава? Ама-ха! Не стига, че мързелуват, ами и ще им помагат...
2. Струва ми се, че не четеш. Двойно по-малкото лекуване е когато се прилага от един герой върху него си, предполага се, че е по-трудно. За справка (въпреки, че това не е точно "първа помощ", но все пак показва защо е така), гледай култовия край на култовия епизод "Objects in Space" на култовия сериал "Firefly".

Публикувано: ср фев 04, 2009 2:25 pm
от Fenrir
В крайна сметка ПЪРВА ПОМОЩ значи нещо и то спасително. Не бива да се дублира с лекуване.

Публикувано: ср фев 04, 2009 4:38 pm
от Vilorp
В системата няма постепенна загуба на ТЖ ако те ръгнат и оплучиш кръвоизлив (дори специалната атака причиняваща това трае 3 рунда). Затова съм предложил да лекува.

Само отровите отнемат постепенно живота всеки рунд и първата помощ може да се направи да противодейства на тях, като дига УО с нивото си примерно, но тогава се губи до извесна смисъл ползата от магията пречистване на отрова + пречистване на дроида.

1. Да се прилага само на герой в съзнание няма логика, дали ще го накараш да се повдигне ръката за да я бинтоваш или ти ще му я повдигнеш е все тая.
2. Шами го е казал малко по отнесено, та затова пояснявам: по-трудно е сам да си превържеш ръката отколкото да превържеш ръката на някой друг.

Към Фенрир за 0ТЖ: ами познанието прави точно това, ако ТЖ ти е паднало под 0 то ги дига над тази стойност, респективно, ако ТЖ са по-малки от ВЩ, а човека няма нужната издържливост за да ги премахне Първата помощ ще повиши ТЖ-тата му за да го вкара отново в съзнание.

В системата има подобен прецеден където 1 ТУ се превръща в 1ТМ. Тъй като ТЖ са по ценни съм добавил и нуждата от 1ТД, което чудено балансира умението в боен режим.

Публикувано: ср фев 04, 2009 11:51 pm
от kartacha
Обаче, наистина методите за постепенно отнемане на живота в Аксиом са слаби. Отровата трае около 2 минути максимум. Що за метаболизъм? Отровите са пригодени за бавна смърт. Защо му трябва някому лечител на отрови, след като времето ще има почти същият ефект и ще те таксува по евтино?

Публикувано: пет фев 06, 2009 11:39 am
от Vilorp
Цианида няма и да разбереш че си го ръфнал, оловото ще те трупяса за години (изключвам варианта на кюлче в главата). Иначе си прав ако една отрова не те е убила за 2 минути значи си достатъчно здрав, но само в случай, че ни си мъртъв...

Публикувано: пет фев 06, 2009 3:04 pm
от kartacha
Ясно, че има секундни отрови - една жабка.
Но като цяло отровите са били създадени за бавна смърт, за да не бъдат заподозряни атентаторите. Според мен една отрова трябва да намаля силите или поне да натрупва умора или трайни щети.

Публикувано: пет фев 06, 2009 5:07 pm
от Cocaine
kartach, много зависи от вида на отравата. Ако е невро-паралитична - да, ще ти намаля силите, че дори може да те обездвижи. Ако предизвиква гадене - пак ще ти намали силите.
Но горното ти твърдение е напълно невярно. Отровите са най-различни, защото търсеният ефект е различен. Тези, които търсят самоубийство ще вземат бързодействаща отрова. Отровите, с които се намазват стрели/копия също са бързодействащи, за да може убиецът да се подсигури, че жертвата няма да се измъкне, дори изстрелът да не е достатъчно прецизен.
Но дворцовият съветник ще използва бавнодействаща отрова, защото той държи властта амо докато краля е болен. Следователно той не иска да убие монарха, а само да му пречи да упражнява властта си.
И това колко бързо действа една отрова няма нищо общо с това колко трудно се разпознава. Търси друг критерий - отровата да симулира ефектите на някое заболяване (сърдечен удар, примерно) и същевременно да е трудно отличима като присъствие в организма (цвят, мирис и т.н.)

Публикувано: пет фев 06, 2009 5:43 pm
от kartacha
Та, викам аз да се направи първо отровна система(за отровите бе) в Магландиум, после да се прави помощ срещу тях.

Публикувано: нед фев 08, 2009 5:32 pm
от BatGojko
Да, неколкократно съм си признавал, че отровите са недоразвита част. Както и Алхимията, между другото.
Сега по темата за първата помощ. Една ТУ се възстановява многократно по-бързо от 1 ЖТ (предвид, че се възстановява дори и когато не почивате). От друга страна, спрямо Маната, това не е толкова голям проблем, тъй като само за 1 час почивка един магьосник наваксва поне 6 часа (ИН=12) натрупване на Умора. При Маната, един ден възстановяване на ТУ не е повече от час-два почивка, докато ако се приложи така към ЖТ, то ще се окаже, че това е метод, с който ЖТ се възстановяват двойно и тройно по-бързо.
Така че не може познанието да дава чак тава сила при възстановяване на ЖТ.
По принцип умението може да изходи от подобна механика, но да има и допълнителни ограничения.
- Възстановява +Х ЖТ, за +Х Умора, като действието отнема и +Х ТД;
- По този начин не може да повиши ЖТ на потърпевшия над степента си в Познанието "Първа помощ"
- Не може да се прилага на създания с ЖТ под -16 (или техният праг на максимална поносимост)


(Няма нужда от ограничение за намален ефект, когато се самолекуваш, достатъчно е, че при самолечение няма как да го приложиш ако си на отрицателни ЖТ)

Оттук насетне може да се доразвие и за ефект към отрови и други видове лечения, но както се каза, след като се поработи и над отровите и другите болести.

Публикувано: нед фев 08, 2009 9:51 pm
от Vilorp
BatGojko написа: - По този начин не може да повиши ЖТ на потърпевшия над степента си в Познанието "Първа помощ"

Ей това не ми харесва. Така формулирано означава, че ако герой е паднал на 13 ТЖ от 72 максимум и авера му има позание първа помощ на 12 не може да се възползва то него щото не е чак толкова критично.

Вярно при следващия удар немъртвия войн насреща му ще му откъсне глават на въпрсния нещастник именно защото е нямало кой да го позакърпи.

Признавам че е логично майстора първопомощник да свестява хора изпаднали в безсъзнание до (ТЖ до -16) някакква минимално стойност, ама горния пример ми е по болен, защото се случва далеч по-често.

Като вариант бих предложил примерно натрупването на умора:
1+2+3+4+5+6=21ТУ за 6 възтановени в един рунд, което пък прави доста слабо въпросното умение...

В момента не ми хрумва нищо подходящо но опрделено не ми харасва цитираната по-горе клауза.

Публикувано: нед фев 08, 2009 11:02 pm
от BatGojko
Да не забравяме, че това е Познание, а не СУ. Няма причина да е ултимативно. А и това е само идея за базата от която да се тръгне - оттук насетен полезността му може да расте, като се добави и лекуване на отрови, превръщане на тежки наранявания в нормални щети и т.н. Лечителят не е мапината за възстановяване на ЖТ - има си водна школа, има и и базово заклинанийце. Полезността му трябва да е в това, че той прави това, което другите не могат. Де-що ти се налага енщо лечено, той трябва да има отговор на проблема ти без това да е единственото правилно решение.

Публикувано: пон фев 09, 2009 11:32 am
от Vilorp
Ами тогава нека условието стане такова:
- Възстановява +Х ЖТ, за +Х Умора, като действието отнема и +Х ТД; (това го бях дал така още в първия пост)
- По този начин не може да повиши ЖТ на потърпевшия над два пъти степента си в Познанието "Първа помощ"
- Не може да се прилага на създания с ЖТ под -16 (или техният праг на максимална поносимост)
И толкова, лечителя може спокойно да дава бонус към познание то в размер на цялото си СУ и така това да стане достатъчно полезно. Сиреч 12+12=24*2=48 максимално излекуване, друг е въпроса че за да дигнеш някой на 48 от -15 ще ти трябва 63 ТУ, което е 11 Издържливост.

Мага водния може да направи същото лечение с Тежки рани, но на него това ще му коства 40 мана или ако я вади от издържливоста 40 ТУ.
Първата помощ не се превръща в ултимативно, а в алтернативно умение.

Привъвеждане на горната корекция нямам повече забележки към умението.

Публикувано: пон фев 09, 2009 3:38 pm
от BatGojko
Принципно съм съгласен. Умората има достатъчно приложения, за да е ценен ресурс, но ако самото познание позволява да се достигне лечение на 48 ЖТ, то СУ Лечител какво би правило?
Може би ако и двете присъстват е разумно познанието да си остане с ограничение до Степен ЖТ, но СУ Лечител да прави нещата вече много различни (включително да вдига и допустимия максимум).
Нека видим и какво ще излезе от СУ Лечител (нека всеки да си повдигне версията, за да ги видим докато сме на вълната!)

Публикувано: пон фев 09, 2009 10:30 pm
от Vilorp
И аз това казвам бе бет Гойко
Сиреч 12+12=24*2=48
12 от познанието и 12 от СУто става 24 общо иначе самото познание лекува за 12*2 или за стойноста си*2.

В смисъл предполагаемото СУ Лечител да дава цялата си станост на познанието Първа помощ, като по този начин го направи достатъчно лековито.

ПРимер:
Герой със Познание първа помощ на 8 и СУ лекител на 6 ще има общо познание Първа помощ 8+6=14, следователно ще може да излекува което и да е създание до 14*2=28ТЖ
Пример 2:
Героя има само познание първа помощ на 10 следователно може да зилекува създание до 10*2=20ТЖ

плаща си съответните разходи разбира се, а и на рунд има опция че неможеш да похорчиш повече умора от колкото имаш...

Публикувано: вт фев 10, 2009 12:57 am
от BatGojko
А аз имах педвид, познанието д си лекува само до Степен ЖТ, но в СУ Лечител да пише, че освен че дава цялата си стойност към познанието, то по някое време (на 12 степен да кажем) да получи и тоа удвояване. Така един Лечител е наистина мега по-силен от тоя който има само познанието, иначе е само два пъти по-силен.
Естествено Лечителя трябва да има и още много екстри, но аз си ги представям като по-временни проявления, а не ултимативно възстановяване - да кажем, че ако получи и право да преобразява едни щети в други, както и да лекува шокови и временни щети при значително по-добри условия отколкото е естественото лечение, това вече ще го направи добър. Иначе за Отрови и прочее би трябвало и познанието да помага.

Публикувано: вт фев 10, 2009 10:13 am
от Vilorp
Ако удвояването идва от Лечителя, то тогава познанието задължително ще е свързано с него за да е достаттъчно ефективно. Докато при сегашения му вид да си удвоява всичко дори обикновен войн маже да се вживее като прилично добър фелшър на ниските нива от играта, като при това не губи слота си за научаване на още едно СУ което би му спасило живота в битка.

Не е нужно лечителя да е мага по-силен това че е двойно по силен в този област си и достатъчно добре, а като прибавиш и другите му евентуални бонуси само водния маг ще може да се мери с него.

Колкото до преобразуването на щетите смисъла е само за трайни и реални. Шоковите отшумяват за един два рунда, а временните си се лекуват с умора.
Примерно да може де преобразува ТН в реални и Реални във Временни.

Първа помощ не го виждам, като умение за борба с торови, защото за отровите ти трябва антидоти. Първата помощ би трябвало да те подържа жив докато организма се справи с торовата или дойде някой квалифициран да те оправи.

И в не съвсем тая връзка лечетеля не трябва да да има бонуси към билкарство, и без това билкарството е почти ултимативно познание.

Публикувано: вт фев 10, 2009 4:55 pm
от Ain alkar
Ами по филмчетата дават как някой чичко прави смучка на охапаната (не съм сигурен, но май се пишеше с "У") от змия приятел изкарвайки отровата. Това не е ли бърза помощ?

Публикувано: вт фев 10, 2009 5:54 pm
от Vilorp
Ами не точно, защото така можеш единствено и ти да се бастисаш. Поне според докторите де. Ухапване от змия е различно от нажилен от пчели и прободен с кинжал. (;

Публикувано: вт фев 10, 2009 10:12 pm
от Ain alkar
Но и трите вкарват отрова... пък и ще се бастисаш само ако преглътнеш или имаш рана в устата, но пък ти е достатъчно условието, че се използва само при ужилвания и е практически невъзможно за употреба при рани от кинжал. Та нима няма змии, на които им се приисква да те гризнат от време на време, пък може и да са напътствани от зъл друид.

Публикувано: ср фев 11, 2009 7:50 pm
от BatGojko
Да не говорим, че в игрите всичко би следвало да е по-абстрактно, та е напълно ОК първата помощ да включва и някаква борба с ортовите. Може и само да бави действието им, а не да ги премахва напълно, но като цяло трябва да има ефект.

Публикувано: ср фев 11, 2009 9:16 pm
от Vilorp
Забавя ефекта на всяко лекувано отравяне с 1/2

Сиреч дори на 1 да го вземеш и ако другарчето ти е в беда за 1 ТД 1 ТУ ще намали скоростта на отравяне с 1/2. Ако те трови с по 1 зар на рунд ще почне да те трови веднъж на 2 рунда (;, но това незначи че ще се прави проверка за премахване всеки рунд.

Публикувано: ср фев 11, 2009 9:48 pm
от BatGojko
Да, би могло и да е така, нещо такова имах предвид. Дали ще е на 1 или по-късно и дали ще има значение колко е познанието ти или не, това предстои да се уточни.

Публикувано: чет фев 12, 2009 10:10 am
от Vilorp
По-скоро въпроса е дали ще забавя само на 1 отравяне или на всички действащи към момента. Защото при три четри отравяния, кето е напълно възможно щом отровите ще станат по-слаби, следенето ще бъде затормозено. А колкото до степента на която да може да лекува товори... има само два вариянта:
1) със самото придобиване на познанието
2) при взимане на лечител познанието вече ще може далекува и отрови

Защото познаниета принципно не се делят на степени: на тази това на тази това..., ако го правеха нямаше да са познания а СУ-та.

Публикувано: съб фев 14, 2009 3:20 pm
от BatGojko
Да идеята беше, че може да забавя ефекта на отровата, според степента си, ане твърдо с 1/2 още от 1 степен. По-скоро да има малко по-сложна зависимост от намалява ефекта на отровата със (Степен/2) или я дели на толкова, макар че ен харесвам делене на 6.

Публикувано: нед фев 22, 2009 9:42 pm
от CrazyMadMan
Извинете ме ако съм в грешка, но ми се стори , че сте изпуснали нещо много същестено в цялата тази история с бързата помощ. Струва ми се , че не видях никъде някакво ограничение за броят на "превръзките" , които всеки герой може да получи. Нека се изразя по-нагледно:

След дългата битка с многобройни скелети приятелите седнаха да си отпочинат. Войнът на групата беше много изтощен - беше понесъл много щети от ръждясалите мечове на скелетите и опасността от инфекция растеше. За щастие другите двама от групата бяха много вещи в изкуството на първата помощ. Единият от тях беше уморен от битката, затова легна да спи и да се възстанови. Другият веднага се зае да почистава и превързва война. Когато се умори, той събуди другаря си да го замести и сам легна...И така в края на вечерта тримата другари си стегнаха багажа и под покривалото на ноща продължиха пътуването си...

Нещо странно в тази картинка?

В Аксиом 16 липсва някакво описание на ефекта на кървящите рани (слава богу) , затова не съм описал такава ситуация. Но в сферата на вероятностите - какво ще стане ако раната е отворена? Даже превързана тя не е излекувана, нали? Като цяло бързата помощ не е лекуване а по-скоро стабилизиране на състоянието.

Публикувано: пон фев 23, 2009 11:14 am
от Vilorp
Vilorp написа:Ами тогава нека условието стане такова:
- Възстановява +Х ЖТ, за +Х Умора, като действието отнема и +Х ТД; (това го бях дал така още в първия пост)
- По този начин не може да повиши ЖТ на потърпевшия над два пъти степента си в Познанието "Първа помощ"
- Не може да се прилага на създания с ЖТ под -16 (или техният праг на максимална поносимост)
И толкова, лечителя може спокойно да дава бонус към познание то в размер на цялото си СУ и така това да стане достатъчно полезно. Сиреч 12 (майстор парамедик)*2=24 ТЖ
...
Значи твоята история ще изглежда така:
След дългата битка с многобройни скелети приятелите седнаха да си отпочинат. Войнът на групата беше много изтощен - беше понесъл много щети от ръждясалите мечове на скелетите и опасността от инфекция растеше. За щастие другите двама от групата бяха много вещи в изкуството на първата помощ. Единият от тях беше уморен от битката, затова легна да спи и да се възстанови. Другият веднага се зае да почиства и превързва война. Когато се умори, той събуди другаря си да го замести и сам легна... И така в края на вечерта тримата другари си стегнаха багажа и под покривалото на нощта продължиха пътуването си, макар Война едва да крекеташе, но все пак можеше да крета.

Има ограничение за максималния брой превръзки един вид. В горния пример парамедиците немогат да възстановят война на ТЖ по-високи от 24, колкото и да са вещи в занаята. Разбира се ако Героите са нулево ниво тава са си 60% живот, но ако са 4-5 тези ТЖ не са повече от 20-30%

Публикувано: ср мар 18, 2009 7:36 pm
от Ivan_Helsing
Според мен първа помощ (или по-скоро лечител) ще може да се мери с маг, ако вместо лечителят да натрупва ТУ да преобразува Х щета в Х ВН – по-логично е пребитият, почти умиращ войн да е по-уморен, от лечителят, който стои назад и превързва раните на наранените. Така лечителят ще може да лекува повече хора, като излекуваното количество ЖТ да зависят от силата на организма на пострадалия, а не на лечителя.
Освен това, повече ми допада идеята удвояването да идва от самото познание, а не от СУ-то.