Нова разработка на Отровите!

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Нова разработка на Отровите!

Мнение от BatGojko » нед фев 08, 2009 8:52 pm

Отрови – сила, време на действие и ефект

Всяка отрова има две характеристики:
• Сила
• Ефект
Силата определя шансът на отровата да бъде успешна и се явява Умение в УФУД, като се противопоставя на усложнението от УО.

Пример:
Герой с УО=3 е атакуван с отрова със сила 10:
10 + 3 зара > 16 + 3
За успех, атакуващият трябва да хвърли сбор с трите зара 10 или повече.


Ефектът е описание на това, което в действителност се случва на потърпевшия, при успешна атака на отровата.

По време на битка, проверката за успех и ефект на отровата се извършва в началото на хода на потърпевшия (извън битка това става според описанието им).
Ако една и съща отрова е атакувала създанието няколко пъти, това се счита като различни Отравяния, които ще го атакуват в началото на хода му.
Всяко отравяне, засегнало създанието, остава в сила докато не извърши Неуспешна атака.

Пример:
Кинжал е намазан със смъртоносна отрова със сила 8 и ефект 1 зар щета.
Всеки успешен удар предизвиква едно Отравяне.
В този рунд, героят получава два успешни удара (УО на героя е 3):
Така героят е натрупал две Отравяния, които ще предизвикат две отделни Отровни атаки в началото на следващия му ход.
Първа атака:
8 + 3 зара > 16 + 3
Пада се сбор 13 (4:5:4)
8 + 13 > 19
Успех!
Зар за щета 4 – героят понася 4 реална щета.
Отравянето остава в сила и ще се задейства и в началото на следващия ход.

Втора атака:
8+3 зара > 16+3
Пада се сбор 12 (6:5:1)
8+12 > 19
Успех!
Зар за щета 5 – героят понася 5 реална щета.
Отравянето остава в сила и ще се задейства и в началото на следващия ход.
Общо той е получил 4+5=9 щета още преди да е извършил каквото и да било действие от своя боен ход и все още има две отравяния със сила 8 всяко, които ще предизвикат нови Отровни атаки в следващия му ход.


Неутрализиране на Отравяне
Всяко едно отравяне остава в сила, докато не бъде неутрализирано, като задейства своята Отровна атака (проверка по УФУД) в началото на всеки ход на героя (в случай на бавнодействащи отрови интервалът е се описва при ефекта им).
За да се неутрализира едно Отравяне е необходимо то да извърши неуспешна Отровна атака.
Има заклинания и умения, които могат да намалят или напълно да неутрализират Силата на Отровните атаки, които ще се осъществят в началото на следващия ход на героя.
Такъв тип заклинание е общодостъпното „Лекуване на леки рани”, което намалява силата на натрупаните отровни атаки с (МУ/5).
Ако Силата на отровата бъде намалена до 0, то се счита за директно неутрализирано без да се извършва допълнително проверка по УФУД.

Според своя ефект, отровите могат да бъдат най-различни. По-долу сме описали ефекта само на най-разпространените отрови.
Повечето отрови се срещат както в природата, така и в синтетичен вид и могат да се приготвя и от алхимици и от билкари. Разликата е само в силата и нужните съставки.

Смъртоносна отрова
Ефектът се изразява в загуба на ЖТ.
Често срещана отрова в животинския свят - змии, паяци и др.
Може да е дадена като брой зарове или като твърда щета, както и като комбинация от двете.

Примери:
- Отровен паяк:
o Смъртоносна отрова, Сила: 12, Ефект: 1 зар реална щета
- Усойница:
o Смъртоносна отрова, Сила: 10, Ефект: (10 + (2 зара))


Естествената отрова на създанията рядко надминава сила от 3-5 зара, но синтетично създадената би могла да достигне и двойно по-голяма щета.

ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.


Парализираща отрова
Тази отрова влияе пряко на Скоростта на засегнатите създания. Ефектът се отразява в директно намаляване на скоростта в началото на хода, с всички произтичащи от това последствия за реакция и ТД за хода
Ефектът е в сила до края на рунда, след което се нулира.
Обикновено ефектът е загуба на не повече от 6-12 Скорост.

Примери:
- Шип на морска манта:
o Парализираща отрова, Сила: 10, Ефект: намалява Скоростта с 2 зара
- Нервнопаралитичен газ (алхимия):
o Парализираща отрова, Сила: 8, Ефект: нанася 3 зара шокова щета


ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.


Изтощителна отроваТази отрова е подобна на парализиращата, но ефектът е директно натрупване в организма на Умора, която може и да е и в по-голямо количество от допустимите за хода. В случай, че отровата отнеме повече умора, от допустимата за хода, то героят няма право да ползва умора по свое желание.
Обикновено ефектът е в интервала 2-6 умора.

ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.


Бавнодействащи отрови
По-горе разгледахме главно бързодействащи отрови, които се ползват по време на битка с цел директен ефект. Но има и друг вид отрови, които действат след определено време и оказват своя ефект по-бавно, но за сметка на това могат да бъдат много по-опасни и ефектът им е да е по-траен, а Силата много по-голяма (което прави неутрализирането им много по-трудно).
Тези отрови не са природни и трябва специално да бъдат приготвени от алхимик или билкар. Ефектът и интервалът им за задействане са упоменати в описанието им и те могат да бъдат най-разнообразни...

Въздействие на алкохола
Алкохолът е вид отрова, която не е смъртоносна, но влияе на някой от показателите на героя. Рядко ще попаднете в ситуация, в която алкохола ще се използва за нападение - той обикновено се пие доброволно от героите докато се опитват да завържат приятелства и да водят разговори с кръчмаря или останалите посетители в пивницата.
Ефекта на алкохола е леко по-различен от този на останалите отрови и никога не е смъртоносен (поне в играта). Шансът да се напие един герой (Силата на атаката) зависи от изпитото от него количество алкохол и се определя по УФУД:

Чаши + 3 зара > 16 + УО*

Където Чаши е прието да се използва за универсална мярка, тъй като според силата си алкохола се пие в различни по размер чаши и ефекта при еднакъв брой чаши е приблизително еднакъв. УО е показателя за устойчивост на отрова, но може да е модифициран специално що се отнася до алкохола - това най-често е расова способност на героя.
Успехът на УФУД определя ефекта - в каква степен се е напил героя. Ефектът се проверява след всяка чаша, която има дори и най-малък шанс за Успех в УФУД (няма нужда да се извършва проверка ако сборът от трите зара не може да изпълни неравенството, независимо от възможността за Автоматичен Успех). Проверката може да продължи след всяка следваща чаша, но в ефект е винаги само най-големият успех. Въздействието на алкохола е трайно и продължава със същата сила за период от 1 час след прекратяване на приемането му (съответно и след последната проверка), след което отново се извършва проверка, но с намалена с 1 Сила.

Ефектът от алкохола е както следва (Успехът е отбелязан с Х):
- Силата се повишава с +(Х/2), но не повече от +6
- Скоростта на героя е временно намалена с -(Х);
- Прецизността на героя е временно намалена с -(Х/2);
- Интелектът на героя е намален с -(Х/2);
- Героят има шанс да игнорира страха, независимо от силата и източника му, ако:
Х + 3 зара> 16;

Пример:
След сериозна разпивка, в която Атос се е опитвал да напие своя опонент, за да получи тайната парола за достъп до замъка, в крайна сметка е успял и неговият "нов приятел" в момента лежи под масата им. Самият Атос, обаче, е поел доста алкохол и след последната чашка (12 за вечерта) той е сериозно пиян:
3 зара + 12 > 16 + УО
УО на Атос е 4, а резултата от трите зара 13 (6,4,3).
13 + 12 > 16 + 4
25 > 20, Успех 5.
Това временно променя показателите на Атос по следния начин:
- СИ (+2);
- Скорост (-5);
- Интелект (-2);
- Прецизност (-2);
- Атос се чувства доста смел и има голяма вероятност да не се уплаши от нищо (ако се изпълни: 3 зара + 5 > 16);
Един час след като Атос е престанал да пие, алкохола в него намалява и вече е със сила на 11 чаши. Това не означава задължително, че положението му ще се подобри, но шансовете му за това са се повишили. Отново се извършва проверка, резултат от трите зара 12 (4,2,6)
12 + 11 > 20, Атос все още е пиян, но в значително по-слаба степен (3);
След още един час, пиянството му отново ще промени своите стойности и така, докато не се получи неуспех при проверката.


При АУ Успехът се повишава със степента на АУ (при 3:3:3 с +3), като е минимум Успех (АУ) .
При АНУ алкохолът в организмът се нулира и героят започва следващата проверка от Сила на алкохола 1.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 08, 2009 8:57 pm

Така, след като се заговори отново за Отровите и се разкри (за кой ли път) истината, че са леко недо...изпипани, реших да пусна тук новата ми (стара, ама позабравена) идея за това, как да действат те.
Гледайте, пробвайте и коментирайте. Дали има нещо, което може да излезе извън контрол или не (освен, че не съм задал примерни Сили за отровите).
Да кажем, че примерните Сили на отровите трябва да са в интервал 6-16 за бързодействащите, а за бавнодействащите може и двойно.
Мисля, че в описанието съм се постарал да стане така, че да не се налага цялостно преглеждане на правилата, заклинанията и квито там има други отровопричинители, но само като го видят повече играчи ще си покаже.

А като го пооогледаме и не видим проблеми ще може да поработим и върху Лечителите. Така както са в момента отровите ми се струва, че може д асе ползват повечко, а също и че Лечителите ще станат по-необходими.
Остава да се добавят на този принцип и болести, като при тях може да има и фактор за разпространение на заразите (мисля, че някъде сме обсъждали подобни идеи тук).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед фев 08, 2009 10:02 pm

При тази система какво става с естествената борба на организма с отровите?
В сегашния вариянт УО се бори с отровата и намалява силата й.
Сега обаче ако те ръгнат три пъти с кинжал по който има торова със сила 14 и героят ти УО 2 ще значи, че без лечителб е обречен тъй като на всеки 10 секунди отровата му гълта три пъти от живота, а мятане на три зара със стоност под 4 не е по-лесна работа от мятането на 3 зара със стойност над 14.

Така предложената система за торовите също така недава указания (достатъчно ясни) за това как се изменят показателите на товарите. Защото досега в приключенията паяци и змии не са хапали героите ама отвари с отрови и целебни билета с хектолитри са изпити/използвани.

От по-горното описание не ми харесва и часта:
Има заклинания и умения, които могат да намалят или напълно да неутрализират Силата на Отровните атаки, които ще се осъществят в началото на следващия ход на героя.
Такъв тип заклинание е общодостъпното „Лекуване на леки рани”, което намалява силата на натрупаните отровни атаки с (МУ/5).

Магьосниците няма да имат нужда от лечители, а войните ще имат нужда само от един маг наоколо за да влязат в гнездо но усойници и да измъкнат сандъка с парите...

Аз като казвам, че ще повлече крак кой ли ме слуша (;. За сега толкова, като ми мине афекта ще пиша пак.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 08, 2009 10:57 pm

Всъщност това, което не ти харесва се изключва едно друго.
Не харесваш, че организма не се бори (всъщност бори си се, тъй като има Х хвърляния, всеки път срещу УО).
В примера, който даваш за 14 Сила на отровата (между другото, това е близо до горната граница, която съм посочил), ами замисли се, че едно просто заклинание "Лекуване на леки рани" от слаб магьосник (с МУ 20 да кажем) ще го направи на 10 и с УО около 3, вече нещата не са толкова безнадеждни.
Да не говорим, че комбинация 14 Сила би следвало да върви с малко щета.
Ще тябва да измисля обаче някаква пропорция, че да не се получават грешки. Силните отрови са по-бавни, а слабите са по-бързо действащи - ето и сигурната полза от оплакването ти ;) .
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон фев 09, 2009 11:47 am

BatGojko написа:Силните отрови са по-бавни, а слабите са по-бързо действащи - ето и сигурната полза от оплакването ти ;) .
Само защото си имаме уважението няма да се изсмея.
Както си го предложил в момента силата на отровата показва шанса отровата да сработи (14-20 сила да речем). Ефекта пък показва колко ще ти падне кондицията.
Ти казваш: Силните действат по-слабо, а аз веднага обаче ще дам примера с цианида.
Ако трябва да го изразя системно Сила 20+ с ефект: - (Х+25) ТЖ, където Х е максималния живот на създанието. Вижда се че имаш шанс за оцеляване ако владееш някой специфични СУ-та (всъщност само Воля за живот те спасява).

Та това което искам да кажа е, че Силните отрови в повечето случай са по смъртоносни от слабите.

пп. Това че съм дал 14 като сила на торовата е за да има шанс от пресмятане. Огнено кокиче +ранилист (както писах в другата тема) дава 16 зара отрова, а живака 1зар зара или 1-216 отрова.


Допълнение: Каква ще е разликата в ефекта на бавно и бързо действащите отрови? Намаляване на максимални показатели, само на издържливост, на горен показател ТЖ (подобно на ТН), постоянна загуба на Из и ТЖ? Всичко накуп?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон фев 09, 2009 2:49 pm

Истината е, че с промените в системата за Отровите навярно ще са нужни и промени в описанията на билките и елементите, защото не мисля, че последните са били създавани с идеята Ефектът и Силата да са отделни понятия. Затова Огнено кокиче + ранилист надали би давало при тази система 14 сила, а живакът едва ли ще дава 1 зар зара. Въобще с тази система Силата и Ефектът според мен трябва да бъдат много по-малко "случайни" отколкото са в книгата. Май това е едно от нещата, за които мрънка Вилорп в първия си пост, и ако е така го подкрепям, но да имаме предвид думите на БГ, че това била "стара, ама позабравена", т.е. едва ли много разработвана, идея ;) .

Също така много не схващам за какво говори Вилорп, но това е навярно защото не схващам много системата. За да си я изясня бих искал да попитам: Нещастния човечец, който бил атакуван няколко пъти с отровен кинжал и отровата е влязла Х пъти, следващия рунд ако го атакуват още У пъти, то ще трябва да се правят общо Х+У проверки за по-нататъшни отравяния?

Ако е така, все още не виждам какъв е точно проблемът. Навярно, че Силни, но неЕфективни отрови са много по-опасни от Ефективни но неСилни такива. И че Бавните за да са опасни и за да внасят "съспенс" трябва да са хем Ефективни хем Силни, но ефектът им да бъде през Х часа, дни, седмици, години, века, епохи, Войни на Боговете. да са Действащи, ама Бавно-... ;) .

А, да, и другото, от което май не е доволен, е че на магьосниците им става прекалено лесно да лекуват отравяния. Напр. в примера на Вилорп с отровата със сила 14, един средно-статистически магьосник, който може да прави магии 0во ниво с 50% вероятност, т.е. има МУ поне 18, може, уморявайки се на макс, за един ход да направи влизането на отрова от почти възможно (3 зара <> 4) до 50:50 сигурно (3зара <> 10), а следващия ход - почти невъзможно (3 зара <> 16). И тук навярно има право, разчитайки, че в групите ще има поне един лечител/маг спец в школата на реда (или светлината - не помня коя лекуваше отрови). Или че разказвачът няма да злоупотребява и ще трови героите само като "плот дивайс". Но не мисля, че това е такъв голям проблем и можем да махнем лекуването на отровите от описанието на "Лекуване на леки рани" съвсем спокойно.

Като цяло - ако правилно я разбирам - системата ми се струва много по-логична и работеща (предната, т.е. "офицялната", е прекалено "случайна"), но има да се върши работа по нея, която, разбира се, няма кой друг да ни я свърши, освен ние самите ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 09, 2009 3:27 pm

Това за силните и НеЕфективни и Слабите и по-ефективни е чисто от системна гледна точка и няма нищо общо с цианида. Винаги може да има изключение от правилото, което е в ръцете на Разказвача - Отрова, която е със Сила 20 и Ефект 15 зара би била наистина опасна и е въпрос на ситуация. Определено смъртоносните отрови са неприятно нещо и няма лошо да се лекуват по-трудно.
От друга страна не е желятелно да се умира от всяка втора отрова и затова съм разрешил с повечето да се справят дори и само с най-бикновено лечение. Ако пък вече нямате и такъв магьосник в групата, ами значи сте го закъсали.
Лошо в момента е натрупването на Х на брой Отравяния, тъй като става сложно да ги следиш. Естествено, ако Х е достатъчно голямо, то най-вероятно ще си мъртъв.
Всъщност най-лошото идва от това, че съм допуснал с един нож да ти вкарват 3 отравяния, което е и неприятно и нелогично. В действителност подобно наслагване на отровата би следвало да е със значително по-малък ефект – да кажем че би могло да е подобно на сегашния ефект, като всяко следващо наслагване добавя +1 към Силата на отровата, но само в рамките не този ход. Така и със сравнително слаба по сила отрова при много попадения ще имаш шанс на успех, но той ще е по-скоро еднократен, а и Ефектът ще може да се прогнозира по-добре. Иначе в момента някой майстор ножар извлича яка полза отровата, докато друг почти никаква.
Може да се помисли и за отшумяване на Силата с времето, но не ми се иска да я дефинирам на ход. Може би нещо по-глобално, като че след 1 час намалява на половина. Ако е бързо действаща, това не би имало значение или почти не би имало, но пък все пак е шанс да оцелееш, ако се поддържаш с някакви отвари и билки да кажем.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пон фев 09, 2009 10:48 pm

Аз също не харесвах началното оформление и използвах основата на Аксиом 16- нараства всеки рунд-пример имаме отрова със сила 5 и на всеки рунд нараства с 1-5+6+7 и т.н.-УО служи за намаляването на силата-в гореспоменатия случай-ще стане 5-3,6-3. Самата отрова е за СИ на отровата рунда. Може би е малко по-сложно,но пък на играчите ми им допадна.Така имаме при СИ на отровата 5-5 рунда ще увеличава щетата си с 1.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон фев 09, 2009 10:55 pm

Само убиец може да те ръгне 3-4 пъти като ти вкарва всеки път отрова. Казано е че всеки друг си хаби отровното острие при първия удар и после е един вид чистичко.

Това за многото мушкания.

Правило което има изключения не е правило, макар народния израз да казва, че го потвърждава.

За шами: не ме разбираш защото така обяснявам спокойно не е в теб грашката (;

Това което получехме за момента с новата система е:
а) подредана и добре обяснена систама за торовите
б) добро познание отрови на тази база
в) Възможност за лечителя да се обоснове хубаво по тази система

Това което трябва да се направи още е:
а) преработване на системана на билките
а.а) преработване на билкарството
а.б.) преработнване на СУ-тата даващи бонус към билкарството
б) преработване на системата на алхимика
б.а.) преработване на умението даващо бонус към алхимията
в) преработване на уменията и системите свързани коствено и пряко с горните
в.а.)възтановяване на мана от отвари
в.б.) възтановяване на умора от отвари
в.в.) възтановяване на живот от отвари
...
в.ю.) промяна на какъвто и да е показател от отвари или СУ-та свъзани с тази система.

Това което ми казва магическото кълбо за бъдещото ако не се спрете/ме по някое време е:
а) Групичка деца излизат от Пингвините и подскачат около едно което държи голяма дървена котия а когато я отваря от вътре гледа 52-рото лимитирано издание на А16 с кожена подвързия и метална ключалка и те пищят и се радват докато минават покрай емпайер стейт билдинг
б) Групичка деца си купеват торбичка в която има поне 9 раза с различин брой страни и докато листят пиратско изпринтено копие на А1666 се чудят какъв клас да играят освен перфектния лечител.

Опитвам се да бъда тънко ироничен. Доно ме разбирате за какво говоря.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт фев 10, 2009 12:53 am

А, това за Епайър Стейт Билдинг ми допдна в прогнозата.
Като цяло всички тези системи, които сега се развиват и доизкусуряват нямат за цел само да поправят грешките и пропуските в ПММ, а да поставят една добра основа за преработване изцяло на книгата, така че това, че една система повежда и други след себе си е проблем, но не и голям. Желателно е в крайния вариант, до който се достигне системите да са така направени, че много по-лесно да се модифицират и обработват от сегашните, които, ясно се вижда, са доста оплетени една с друга и много сложно се променят сами.
Алхимията е следващото нещо, което ще бъде доведено до ясно обяснена и работеща сеистема.
Същото се отнася и до Билкарството.
Надявам се да успея да ги нпаравя така че да не се налага да преглеждам цялата книга от кора до кора, къде се споменава за отрова, билка или алхимическа отвара, а самата система д анавежда Разказвачите към това как да се модифицира старото правило.
В случая с Отровите, системата наистина беше замислена отдавна така, но по някаква причина съм се спрял на другия вариант (може би ми се е струвал по-прост, тъй като няма два показателя за отровата, но пък се вижда, че дава доста широки и различни резултати, и значително по-малко възможности за комбинативност, та явно не е по-добър).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » вт фев 10, 2009 9:38 am

Тук трябва да се помисли и за СУ Убиец: ако то умножава И някой показател на отровите ( сила, щета и тн. ) може отровата на убиеца да стане мнооого гадно нещо. А, също така убиеца получава и бонус към познанието отрови, и може да извади много силна отрова.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 10, 2009 10:29 am

Елендил, виж съседната тема за познание отрови. Иначе убиеца не е нито алхимик нито аптекар та да прави по силни и мощни отрови. Ако се приеме че неговата отрова (на гилдията) има сила 16 и ефект 1 зар това си е предостатъчно, ако не успее да те бастиса първоначално торовата ще те довърши за има няма 5-6 минути.

За коментара на БатГойко, един автор на една система започваща със А и завършваща на 16 веднъж беше казал, че ако заради някое ново СУ трябва да се преработва системата значи нещо куца. Вярно че не уточни дали куца в системата или в СУ-то но в контекста на изказването се говореше за СУ.

Дали нуждата от лечител ще доведе до генерална промяна в системата си е друг въпрос...

Тоя който аз искам да задам е къде е таблицата на БлейдМастера (Любо) за цените на билките и отварите, та като се прави нова таблица с ефектите да се включи и тази!? Питам защото търсачката не ме обича *подсмрък*
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт фев 10, 2009 12:46 pm

http://axiom16.com/forums/viewtopic.php ... ght=#54484

Надявам се питаш за това.
シャマョツィ

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » вт фев 10, 2009 12:57 pm

Vilorp написа:За коментара на БатГойко, един автор на една система започваща със А и завършваща на 16 веднъж беше казал, че ако заради някое ново СУ трябва да се преработва системата значи нещо куца. Вярно че не уточни дали куца в системата или в СУ-то но в контекста на изказването се говореше за СУ.
Единственото което ни остава е да видим дали форумецът пуснал този системен мод ще се навие да го довърши. С всичките му Я.Я.Я.Я... Пък ако излезе нещо БатГойко може и до го качи като самостоятелен мод на отровите + А16торови на сайта. :wink:

П.П. (Извън черния хумор) наистина нещо в А16ПММ куца в системата на отровите, он дали не би могло това да се пооправи без промяна на полувината книга. :roll:
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср фев 11, 2009 10:26 am

Шази точно това е - благодаря.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » ср фев 11, 2009 6:15 pm

Vilorp написа:Шази точно това е - благодаря.
Извън темата: Винаги можеш да разчиташ на мен 8). И не само ти:wink:.

П.П. Принципно и Аз като Shamajotsi не обичам да ми се гаврят с псевдонима но това ме изкефи :wink: .
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср фев 11, 2009 9:07 pm

Всъщност Шами имах в предвид.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 13, 2009 4:20 pm

Fobos написа:напомням ти да питаш за отровата на гущера и дали може да си променя силата ако яде къпини вместо малини.
Ето и разработката:
http://hogwartsbg.com/spas/bilki.xls
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » съб фев 14, 2009 6:41 pm

Цитирано (подло) по този начин и извадено от контекста на разговора, сигурно звучи доста несериозно и вероятно затова Бат`Гойко не е отговорил. Това което исках да попитам, е леко хипотетично, но все пак има собствена логика: тъй като успехът на отровата при изкуственото `и създаване от билкар отчасти зависи от билката, която е вложена в нея, дали менюто на гущерите по същия начин влияе на силата на отровата? (И дори още по-конкретно - трябва ли това да се упомене в системно правило или да си остане House rule, ако водещият разреши?)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 14, 2009 7:28 pm

Не, отровата на гущера си е природна отрова, но май и тя ще има нужда да се пипне, за да се нагоди към двата показателя на Отровите - абе предупреждаваха ме предвидливи люде ;) , че подобно нещо ще повлече яко крак, ама не слушам аз.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » вт апр 07, 2009 11:01 pm

Сега понеже искам да пусна герой-гущер в Арената, все пак да попитам скоро ще има ли промяна на показателите за отрова на гущерите? Или да го карам така както е описано в книгата?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юни 02, 2009 3:38 pm

Ок, видях таблицата на Вилорп и по мое виждане става, само имам една много сериозна забележка: нека бъде премахната тази графа "критична доза за отравяне". Едно, че само дето диференциални уравнения не се прилагат за нея, второ, че е безсмислена, и трето, че нещо не ми е логична.

Хубаво, ще тровя някого с Вълча ябълка. Трябва да го натровя с 3 дози от отровата, а за да се подсигуря (в случай че искам да тровя гигант или воин, примерно) трябва да приготвя още една. Ми това е почти половин литър (ако всяка доза е 100 гр.) - аз няма да го сипвам в манджата му, ще варя месото в отровата, наместо във водата, направо.

Също така, ако идеята е да се накара отровителя да приготвя повече от бърканицата си, че да има ефект, то това може да се стори просто с намаляне на силата на нещото - така, за да е сигурен, че отровата ще има ефект, отровителят трябва да приготви повече.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 02, 2009 4:14 pm

Всъщност критичната доза на отравяне би трябвало да ограничи употребата на отвари. Ако разгледаш ще забележиш, че всички отрови, отравят и от една доза. Но ако се надрусаш с Ефедра ще се отровиш от третата колба за покачване на маната която изпиеш.

Като пример Рахра от арената си прави скорост на вълк пуска оплитане и гаврътва една колба, поре притичва до някъде пуца два рунда и пие още една ефедра, тъй като вълчата скорост му гълта мана. Към края на битката му се налага да изпие още една ефедра ако не иска да се окаже с ТД равни на ядосания гигант с бредвата. Е те точно тая трета доза ще е отровна за него.

Иначе признавам, че таблицата е доста приблизителна и трябва да се доошлайфа, както и интегралните диференциали с който тя работи в сешнадесетичен бинарен логоритъм.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юни 02, 2009 4:30 pm

Аха, т.е. аз не съм разбрал - билките с критична доза на отравяне повече от 2 по идея имат положителни ефекти, ама като гаврътнеш трета отвара от Ефедра се "отключва алтернативния отровен режим"?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 02, 2009 4:52 pm

Е то пак си дават положителния ефект, в смисъл че гущера ще си получи 3-те зара мана, ама освен това ще си докара и диария да речем.

Явно не е обяснено достатъчно читаво. Ако предложиш по добра дифиниция с радост ще обновя таблицата.

Идеята е, че с нищо не трябва да се прекалява, ако гаврътнеш 4 колби дигащи ти всите показатели с +4 или общо +16, най вероятно после ще умреш от свръх доза....
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб сеп 25, 2010 4:29 pm

Дойде време за ъпдейт и това май трябва да влезе
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет сеп 30, 2010 11:19 am

Трети пост един след друг, та що помоля щом някой отговори в темате те да се слеят в един от някой модератор.

Та освен билките си мислех да видя как ще реагират алхимичните еементи и съединения на тази промяна и какво беше изненадата ми като токрих, че те вече са реагирали?!?! В смисъл, че алхимията по принцип си има сила на веществото и ефект, което значи, че единствено трябва да се спрене списъче за предозирането с алхимични отвари и елексири, те обаче не пречат да са на обща база за натрявяне коуто трябва само да се реши каквъ ще е прагът й!

В приложения по-горе фаил съм предложил критичната доза за торавяне с каквото и да пиеш да е: УО+1, което ще рече, че на УО+2 изпити дози ти се стоварва натрявяне, което може да е равно на -1ИЗ, за всяко предозиране.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет окт 01, 2010 5:46 pm

Това си е ебало мамата... осъзнавате ли колко неща ще трябва да оправим. А и не може ли да се измисли по-свесен начин? В смисъл - всеки рунфд да мяташ за всяко вкарване на отрова... Като че ли може да се намери по-добро решение.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет окт 01, 2010 9:29 pm

Всъщност не е толкова страшно, в полеви тестове го приложихме и дори 4-5 отравяния да имаш не е особен проблем за мятането.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори