Нова разработка на Отровите!
Публикувано: нед фев 08, 2009 8:52 pm
Отрови – сила, време на действие и ефект
Всяка отрова има две характеристики:
• Сила
• Ефект
Силата определя шансът на отровата да бъде успешна и се явява Умение в УФУД, като се противопоставя на усложнението от УО.
Пример:
Герой с УО=3 е атакуван с отрова със сила 10:
10 + 3 зара > 16 + 3
За успех, атакуващият трябва да хвърли сбор с трите зара 10 или повече.
Ефектът е описание на това, което в действителност се случва на потърпевшия, при успешна атака на отровата.
По време на битка, проверката за успех и ефект на отровата се извършва в началото на хода на потърпевшия (извън битка това става според описанието им).
Ако една и съща отрова е атакувала създанието няколко пъти, това се счита като различни Отравяния, които ще го атакуват в началото на хода му.
Всяко отравяне, засегнало създанието, остава в сила докато не извърши Неуспешна атака.
Пример:
Кинжал е намазан със смъртоносна отрова със сила 8 и ефект 1 зар щета.
Всеки успешен удар предизвиква едно Отравяне.
В този рунд, героят получава два успешни удара (УО на героя е 3):
Така героят е натрупал две Отравяния, които ще предизвикат две отделни Отровни атаки в началото на следващия му ход.
Първа атака:
8 + 3 зара > 16 + 3
Пада се сбор 13 (4:5:4)
8 + 13 > 19
Успех!
Зар за щета 4 – героят понася 4 реална щета.
Отравянето остава в сила и ще се задейства и в началото на следващия ход.
Втора атака:
8+3 зара > 16+3
Пада се сбор 12 (6:5:1)
8+12 > 19
Успех!
Зар за щета 5 – героят понася 5 реална щета.
Отравянето остава в сила и ще се задейства и в началото на следващия ход.
Общо той е получил 4+5=9 щета още преди да е извършил каквото и да било действие от своя боен ход и все още има две отравяния със сила 8 всяко, които ще предизвикат нови Отровни атаки в следващия му ход.
Неутрализиране на Отравяне
Всяко едно отравяне остава в сила, докато не бъде неутрализирано, като задейства своята Отровна атака (проверка по УФУД) в началото на всеки ход на героя (в случай на бавнодействащи отрови интервалът е се описва при ефекта им).
За да се неутрализира едно Отравяне е необходимо то да извърши неуспешна Отровна атака.
Има заклинания и умения, които могат да намалят или напълно да неутрализират Силата на Отровните атаки, които ще се осъществят в началото на следващия ход на героя.
Такъв тип заклинание е общодостъпното „Лекуване на леки рани”, което намалява силата на натрупаните отровни атаки с (МУ/5).
Ако Силата на отровата бъде намалена до 0, то се счита за директно неутрализирано без да се извършва допълнително проверка по УФУД.
Според своя ефект, отровите могат да бъдат най-различни. По-долу сме описали ефекта само на най-разпространените отрови.
Повечето отрови се срещат както в природата, така и в синтетичен вид и могат да се приготвя и от алхимици и от билкари. Разликата е само в силата и нужните съставки.
Смъртоносна отрова
Ефектът се изразява в загуба на ЖТ.
Често срещана отрова в животинския свят - змии, паяци и др.
Може да е дадена като брой зарове или като твърда щета, както и като комбинация от двете.
Примери:
- Отровен паяк:
o Смъртоносна отрова, Сила: 12, Ефект: 1 зар реална щета
- Усойница:
o Смъртоносна отрова, Сила: 10, Ефект: (10 + (2 зара))
Естествената отрова на създанията рядко надминава сила от 3-5 зара, но синтетично създадената би могла да достигне и двойно по-голяма щета.
ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.
Парализираща отрова
Тази отрова влияе пряко на Скоростта на засегнатите създания. Ефектът се отразява в директно намаляване на скоростта в началото на хода, с всички произтичащи от това последствия за реакция и ТД за хода
Ефектът е в сила до края на рунда, след което се нулира.
Обикновено ефектът е загуба на не повече от 6-12 Скорост.
Примери:
- Шип на морска манта:
o Парализираща отрова, Сила: 10, Ефект: намалява Скоростта с 2 зара
- Нервнопаралитичен газ (алхимия):
o Парализираща отрова, Сила: 8, Ефект: нанася 3 зара шокова щета
ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.
Изтощителна отроваТази отрова е подобна на парализиращата, но ефектът е директно натрупване в организма на Умора, която може и да е и в по-голямо количество от допустимите за хода. В случай, че отровата отнеме повече умора, от допустимата за хода, то героят няма право да ползва умора по свое желание.
Обикновено ефектът е в интервала 2-6 умора.
ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.
Бавнодействащи отрови
По-горе разгледахме главно бързодействащи отрови, които се ползват по време на битка с цел директен ефект. Но има и друг вид отрови, които действат след определено време и оказват своя ефект по-бавно, но за сметка на това могат да бъдат много по-опасни и ефектът им е да е по-траен, а Силата много по-голяма (което прави неутрализирането им много по-трудно).
Тези отрови не са природни и трябва специално да бъдат приготвени от алхимик или билкар. Ефектът и интервалът им за задействане са упоменати в описанието им и те могат да бъдат най-разнообразни...
Въздействие на алкохола
Алкохолът е вид отрова, която не е смъртоносна, но влияе на някой от показателите на героя. Рядко ще попаднете в ситуация, в която алкохола ще се използва за нападение - той обикновено се пие доброволно от героите докато се опитват да завържат приятелства и да водят разговори с кръчмаря или останалите посетители в пивницата.
Ефекта на алкохола е леко по-различен от този на останалите отрови и никога не е смъртоносен (поне в играта). Шансът да се напие един герой (Силата на атаката) зависи от изпитото от него количество алкохол и се определя по УФУД:
Чаши + 3 зара > 16 + УО*
Където Чаши е прието да се използва за универсална мярка, тъй като според силата си алкохола се пие в различни по размер чаши и ефекта при еднакъв брой чаши е приблизително еднакъв. УО е показателя за устойчивост на отрова, но може да е модифициран специално що се отнася до алкохола - това най-често е расова способност на героя.
Успехът на УФУД определя ефекта - в каква степен се е напил героя. Ефектът се проверява след всяка чаша, която има дори и най-малък шанс за Успех в УФУД (няма нужда да се извършва проверка ако сборът от трите зара не може да изпълни неравенството, независимо от възможността за Автоматичен Успех). Проверката може да продължи след всяка следваща чаша, но в ефект е винаги само най-големият успех. Въздействието на алкохола е трайно и продължава със същата сила за период от 1 час след прекратяване на приемането му (съответно и след последната проверка), след което отново се извършва проверка, но с намалена с 1 Сила.
Ефектът от алкохола е както следва (Успехът е отбелязан с Х):
- Силата се повишава с +(Х/2), но не повече от +6
- Скоростта на героя е временно намалена с -(Х);
- Прецизността на героя е временно намалена с -(Х/2);
- Интелектът на героя е намален с -(Х/2);
- Героят има шанс да игнорира страха, независимо от силата и източника му, ако:
Х + 3 зара> 16;
Пример:
След сериозна разпивка, в която Атос се е опитвал да напие своя опонент, за да получи тайната парола за достъп до замъка, в крайна сметка е успял и неговият "нов приятел" в момента лежи под масата им. Самият Атос, обаче, е поел доста алкохол и след последната чашка (12 за вечерта) той е сериозно пиян:
3 зара + 12 > 16 + УО
УО на Атос е 4, а резултата от трите зара 13 (6,4,3).
13 + 12 > 16 + 4
25 > 20, Успех 5.
Това временно променя показателите на Атос по следния начин:
- СИ (+2);
- Скорост (-5);
- Интелект (-2);
- Прецизност (-2);
- Атос се чувства доста смел и има голяма вероятност да не се уплаши от нищо (ако се изпълни: 3 зара + 5 > 16);
Един час след като Атос е престанал да пие, алкохола в него намалява и вече е със сила на 11 чаши. Това не означава задължително, че положението му ще се подобри, но шансовете му за това са се повишили. Отново се извършва проверка, резултат от трите зара 12 (4,2,6)
12 + 11 > 20, Атос все още е пиян, но в значително по-слаба степен (3);
След още един час, пиянството му отново ще промени своите стойности и така, докато не се получи неуспех при проверката.
При АУ Успехът се повишава със степента на АУ (при 3:3:3 с +3), като е минимум Успех (АУ) .
При АНУ алкохолът в организмът се нулира и героят започва следващата проверка от Сила на алкохола 1.
Всяка отрова има две характеристики:
• Сила
• Ефект
Силата определя шансът на отровата да бъде успешна и се явява Умение в УФУД, като се противопоставя на усложнението от УО.
Пример:
Герой с УО=3 е атакуван с отрова със сила 10:
10 + 3 зара > 16 + 3
За успех, атакуващият трябва да хвърли сбор с трите зара 10 или повече.
Ефектът е описание на това, което в действителност се случва на потърпевшия, при успешна атака на отровата.
По време на битка, проверката за успех и ефект на отровата се извършва в началото на хода на потърпевшия (извън битка това става според описанието им).
Ако една и съща отрова е атакувала създанието няколко пъти, това се счита като различни Отравяния, които ще го атакуват в началото на хода му.
Всяко отравяне, засегнало създанието, остава в сила докато не извърши Неуспешна атака.
Пример:
Кинжал е намазан със смъртоносна отрова със сила 8 и ефект 1 зар щета.
Всеки успешен удар предизвиква едно Отравяне.
В този рунд, героят получава два успешни удара (УО на героя е 3):
Така героят е натрупал две Отравяния, които ще предизвикат две отделни Отровни атаки в началото на следващия му ход.
Първа атака:
8 + 3 зара > 16 + 3
Пада се сбор 13 (4:5:4)
8 + 13 > 19
Успех!
Зар за щета 4 – героят понася 4 реална щета.
Отравянето остава в сила и ще се задейства и в началото на следващия ход.
Втора атака:
8+3 зара > 16+3
Пада се сбор 12 (6:5:1)
8+12 > 19
Успех!
Зар за щета 5 – героят понася 5 реална щета.
Отравянето остава в сила и ще се задейства и в началото на следващия ход.
Общо той е получил 4+5=9 щета още преди да е извършил каквото и да било действие от своя боен ход и все още има две отравяния със сила 8 всяко, които ще предизвикат нови Отровни атаки в следващия му ход.
Неутрализиране на Отравяне
Всяко едно отравяне остава в сила, докато не бъде неутрализирано, като задейства своята Отровна атака (проверка по УФУД) в началото на всеки ход на героя (в случай на бавнодействащи отрови интервалът е се описва при ефекта им).
За да се неутрализира едно Отравяне е необходимо то да извърши неуспешна Отровна атака.
Има заклинания и умения, които могат да намалят или напълно да неутрализират Силата на Отровните атаки, които ще се осъществят в началото на следващия ход на героя.
Такъв тип заклинание е общодостъпното „Лекуване на леки рани”, което намалява силата на натрупаните отровни атаки с (МУ/5).
Ако Силата на отровата бъде намалена до 0, то се счита за директно неутрализирано без да се извършва допълнително проверка по УФУД.
Според своя ефект, отровите могат да бъдат най-различни. По-долу сме описали ефекта само на най-разпространените отрови.
Повечето отрови се срещат както в природата, така и в синтетичен вид и могат да се приготвя и от алхимици и от билкари. Разликата е само в силата и нужните съставки.
Смъртоносна отрова
Ефектът се изразява в загуба на ЖТ.
Често срещана отрова в животинския свят - змии, паяци и др.
Може да е дадена като брой зарове или като твърда щета, както и като комбинация от двете.
Примери:
- Отровен паяк:
o Смъртоносна отрова, Сила: 12, Ефект: 1 зар реална щета
- Усойница:
o Смъртоносна отрова, Сила: 10, Ефект: (10 + (2 зара))
Естествената отрова на създанията рядко надминава сила от 3-5 зара, но синтетично създадената би могла да достигне и двойно по-голяма щета.
ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.
Парализираща отрова
Тази отрова влияе пряко на Скоростта на засегнатите създания. Ефектът се отразява в директно намаляване на скоростта в началото на хода, с всички произтичащи от това последствия за реакция и ТД за хода
Ефектът е в сила до края на рунда, след което се нулира.
Обикновено ефектът е загуба на не повече от 6-12 Скорост.
Примери:
- Шип на морска манта:
o Парализираща отрова, Сила: 10, Ефект: намалява Скоростта с 2 зара
- Нервнопаралитичен газ (алхимия):
o Парализираща отрова, Сила: 8, Ефект: нанася 3 зара шокова щета
ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.
Изтощителна отроваТази отрова е подобна на парализиращата, но ефектът е директно натрупване в организма на Умора, която може и да е и в по-голямо количество от допустимите за хода. В случай, че отровата отнеме повече умора, от допустимата за хода, то героят няма право да ползва умора по свое желание.
Обикновено ефектът е в интервала 2-6 умора.
ВАЖНО:
Ако не е упоменат ефектът, то той се счита за щета в размер на 1 зар.
Бавнодействащи отрови
По-горе разгледахме главно бързодействащи отрови, които се ползват по време на битка с цел директен ефект. Но има и друг вид отрови, които действат след определено време и оказват своя ефект по-бавно, но за сметка на това могат да бъдат много по-опасни и ефектът им е да е по-траен, а Силата много по-голяма (което прави неутрализирането им много по-трудно).
Тези отрови не са природни и трябва специално да бъдат приготвени от алхимик или билкар. Ефектът и интервалът им за задействане са упоменати в описанието им и те могат да бъдат най-разнообразни...
Въздействие на алкохола
Алкохолът е вид отрова, която не е смъртоносна, но влияе на някой от показателите на героя. Рядко ще попаднете в ситуация, в която алкохола ще се използва за нападение - той обикновено се пие доброволно от героите докато се опитват да завържат приятелства и да водят разговори с кръчмаря или останалите посетители в пивницата.
Ефекта на алкохола е леко по-различен от този на останалите отрови и никога не е смъртоносен (поне в играта). Шансът да се напие един герой (Силата на атаката) зависи от изпитото от него количество алкохол и се определя по УФУД:
Чаши + 3 зара > 16 + УО*
Където Чаши е прието да се използва за универсална мярка, тъй като според силата си алкохола се пие в различни по размер чаши и ефекта при еднакъв брой чаши е приблизително еднакъв. УО е показателя за устойчивост на отрова, но може да е модифициран специално що се отнася до алкохола - това най-често е расова способност на героя.
Успехът на УФУД определя ефекта - в каква степен се е напил героя. Ефектът се проверява след всяка чаша, която има дори и най-малък шанс за Успех в УФУД (няма нужда да се извършва проверка ако сборът от трите зара не може да изпълни неравенството, независимо от възможността за Автоматичен Успех). Проверката може да продължи след всяка следваща чаша, но в ефект е винаги само най-големият успех. Въздействието на алкохола е трайно и продължава със същата сила за период от 1 час след прекратяване на приемането му (съответно и след последната проверка), след което отново се извършва проверка, но с намалена с 1 Сила.
Ефектът от алкохола е както следва (Успехът е отбелязан с Х):
- Силата се повишава с +(Х/2), но не повече от +6
- Скоростта на героя е временно намалена с -(Х);
- Прецизността на героя е временно намалена с -(Х/2);
- Интелектът на героя е намален с -(Х/2);
- Героят има шанс да игнорира страха, независимо от силата и източника му, ако:
Х + 3 зара> 16;
Пример:
След сериозна разпивка, в която Атос се е опитвал да напие своя опонент, за да получи тайната парола за достъп до замъка, в крайна сметка е успял и неговият "нов приятел" в момента лежи под масата им. Самият Атос, обаче, е поел доста алкохол и след последната чашка (12 за вечерта) той е сериозно пиян:
3 зара + 12 > 16 + УО
УО на Атос е 4, а резултата от трите зара 13 (6,4,3).
13 + 12 > 16 + 4
25 > 20, Успех 5.
Това временно променя показателите на Атос по следния начин:
- СИ (+2);
- Скорост (-5);
- Интелект (-2);
- Прецизност (-2);
- Атос се чувства доста смел и има голяма вероятност да не се уплаши от нищо (ако се изпълни: 3 зара + 5 > 16);
Един час след като Атос е престанал да пие, алкохола в него намалява и вече е със сила на 11 чаши. Това не означава задължително, че положението му ще се подобри, но шансовете му за това са се повишили. Отново се извършва проверка, резултат от трите зара 12 (4,2,6)
12 + 11 > 20, Атос все още е пиян, но в значително по-слаба степен (3);
След още един час, пиянството му отново ще промени своите стойности и така, докато не се получи неуспех при проверката.
При АУ Успехът се повишава със степента на АУ (при 3:3:3 с +3), като е минимум Успех (АУ) .
При АНУ алкохолът в организмът се нулира и героят започва следващата проверка от Сила на алкохола 1.