Брейнсторм - Лечител.

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Брейнсторм - Лечител.

Мнение от hameleona » съб мар 21, 2009 3:35 pm

И така... всеки може да си даде идеята за групата умения на лечителя. Иска ми се да са едно-две познания и едно СУ, но спокойно си наливайте идеите. Самия аз имам малко по-различен поглед върху нещата, но както каза Иван - трябва да е равностоен или по-добър в лекуването от мага. Давайте идеите - не системни предложения, само идеи. Кое как и т.н.

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » съб мар 21, 2009 6:05 pm

Моите идеи (с взаимстване от познанието на Вилорп, де)
-Познание първа помощ, конвертира реални във временни щети, възстановява до не повече от 2*познание
-СУ Лечител дава бонуси към Първа помощ, Анатомия, и в по-малка (или нулева) степен на Билкарство и Отрови
-СУ освен това дава възможност за забавяне на действието на отрови, лекуване на болести и на по-висока степен за конвертиране на ТН в реални щети. Това може да са и допълнителни функции на Първа помощ, които просто се отключват от СУ или пък някои от тях директно да си ги има като част от познанието.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб мар 21, 2009 9:31 pm

Аз и тук ще кажа, че пак поставяме каруцата пред коня. Все още А16 не дава възможност на евентуалния лечител да лекува нещо. Засега имаме само:
-най-честите наранявания - обикновените
-много по-редките трайни наранявания
Дори и отровите не са доразработени. Какво от това? Еми това, че само с тези неща един лечител е просто един (по-силен/равносилен/по-слаб) еквивалент на магьосник на водата. Който знае само "лекуване на тежки рани".

Нека първо поставим препятствия пред героите, нещо което реално да ги убива, а не еднократно да им сваля ТЖ. Нека чак след това да мислим как някой ще ги спасява от болежките.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед мар 22, 2009 1:45 am

С това съм се заел. Макар и бавно става все по-интересно.... и сложно. Просто реших, че за сега май най-добре да си чешете езиците тука :D

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юни 23, 2009 2:38 pm

Ок, има кървене на раните, Вилорп се занимава с болести, като той и Батугой преди време понагласиха криво-ляво отровите и според мен времето е дошло да се заемем и със самия лечител.

Какво трябва да дава умението (според мен, разбира се):
-бонус към Билкарство за разпознаване на отрови (или натравяния, за по-общо) , както и за забъркването на възстановяващи елексири (т.е. не отрови и такива, които увеличават показатели, правят кожата зелена, манджата по-вкусна и т.н.)
-бонус към Първа Помощ
-умение за разпознаване на болести (което да е примерно средно аритметично на СУ-то и ИН - по аналогия на джебчийството, изработката на капани и т.н.)
-умение за лекуване на ТЩ
-умение за лекуване на обикновени щети/бонус към лекуващите магии, пък бил той минимален като бонусът на ковача при бой с чукове?

Не/съгласни с това? Викам първо да обсъдим "скелета" на СУ-то - колкото и очевиден да ни мяза - преди да подходим към "обличането" на идеята с конкретни механики и числа.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юни 23, 2009 5:56 pm

Магията всъщност не лекува болести. Та са или заразни, генетични (още по-специфично от първото) или резултат от увреждане, което е разстроило самия начин, по който работи организма.

Първите са нещо живо и лечение на тежки рани не им действа.
Вторите се лекуват само от смъртта или боговете, но добър лечител може да предпише лекарства, диета и т.н. която да ограничи пораженията, да спре развитието на болестта и т.н.
Третите искат "колата да бъде закарана в сервиза и да й се направи центровка" - в някакъв смисъл са подобни на втората група, но са лечими с хирургия, лекарства, диети и т.н.

По отношение на трайните щети има конкуренция с Водния Маг. Може да се приеме, че ако измине много дълъг период от време трайните щети стават неподатливи за лечение с магия - един вид, че тялото свиква с травмата и става част от организма.

П.П. Болестите са си болести - имат си и латински названия, които са различни от воднянка и прочие. В смисъл че селяните си викат жълтеница, ама за лекаря има хепатит А, В, С. Така че дискусията за истинските им имена е излишна. И въпроса, че истинското лечение е сложно също е излишна - Имаш СУ Лечител и лекуваш болестите от първа и трета група и спираш действието на тези от втора.

Колкото да служителките на Алфана - те примерно биха могли да лекуват напълно тъкмо болестите от трета група, да премахват дори генетични дефекти, включително и уродства( вдигайки Красота до 10) и то кат премахват дефекта/уродството изобщо от генетичната линия на пациента (диабетът е гадна, смъртоносна и наследствена болест).
Другата много голяма привилегия на служителките на Алфана може да е протекция от Малкия Народ (бактерии, вируси, спори, микроскопична плесен и т.н).
Може и способността чрез състояние, близо до транс, да виждат и общуват/въздействат директно Малкия Народ. Естествено, самите видения са изпълнени с метафори, символи и образи от мезо и макрокосмоса, но дават сравнително вярна представа за случващото се.
Това последното извънсистемно (в качеството си на разказвач) съм го дал на жреците на Повелителката на Живота. Последните обаче са изцяло НИП-ове.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юни 23, 2009 9:52 pm

По отношение на първите два параграфа: кво? Това в каква връзка го казваш? Да не говорим, че има да поспоря за това, което каза, ама нека първо да изясним това: какво искаше да кажеш, във връзка с какво изрази това свое мнение?

Във връзка с третия параграф: Тамън щях да прибеля очи и да въздъхна "знаех си аз", прочетох втората половина и още повече се обърках: "...съответно?"

Във връзка с четвъртия параграф (послеписа): има си тема за това, дискусията и според нас с Вилорп е излишна, ама очевидно правилният за теб отговор очевидно е очевидно грешен според теб. Ако искаш да водиш тази излишна според всинца ни дискусия - нека бъде там. Където е описана системата (...всъщност, не е - трябва да се поправи) и са дадени примерни болести и т.н. и която в общи линии е темата за болестите, а не за съществата, които ги лекуват.

Във връзка с последния параграф: Разбира се, така е, дори навремето във ФФ имаше приключения за Аксиом 16х16, където се спасяваше една от Сестрите и временно/за постоянно (в зависимост от обстоятелствата) ти качваше красотата с 1. И да, сигурно някои от тях, молейки се на Алфанна, да могат безконтактно да лекуват пациенти, но... това е тема за една ама съвсем друга дискусия, не за СУ Лечител.

СУ Лечител разисква точно това - специално умение, което обобщава повечето от най-популярните техники за лекуване на де що има да се лекува. Съответно, това умение ще даде и системен облик именно на жриците на... Алфанна, които спомена - но не само.

И накрая: май схванах откъде идва объркването между нас двамата: не знам защо, но май си добил представата, че техниките на Лечителя ще бъдат само и изцяло магически. Не, няма да са, ще включват и:
-бъркане на отвари (заради което е и бонуса към Билкарство, който предлагам)
-превръзване на рани (заради което е и бонуса към Първа помощ, който предлагам)
-наместване на кости, временно обездвижване на крайници
но все пак Магландиум е именно Маг-ландия, демек както на нас ни е известно да слагаме лейкопласт на раничките си, така и лечителите ще знаят заклинанието Лейкопластикус Лекуванес Нас Малкис Раничкис за лекуване на раничките, което в книгата е описано като общата магия "лекуване на малки рани", та затова предлагам и бонуса към лекуващите магии.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юни 24, 2009 10:17 am

Не, объркването ти е пълно, защото за мен също лечителят действа изцяло немагически.

Най-горе си казал, че всеки може да казва идеите си - точно това съм направил, без идеята за влизам в спор. Ако искаш ги използвай, ако искаш не, само не търси конфликт с мен, защото просто ще започна да игнорирам мненията ти изцяло.

П.П. Най-простото е като при нас - болест - лекарства/хирургия - специалист, който прави второто.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

fear4
Вълк
Мнения: 9
Регистриран на: ср юни 24, 2009 9:29 am

Мнение от fear4 » ср юни 24, 2009 10:51 am

Хей пи4ове аз съм си нов , ама много сложно го давате , то ролевите игри не са само сметки , за мен те са нещо с което да изпиеш три - 4етери бири и да се отпуснеш , аз сметките си ги правя само в началото и когато вдигна ниво , после само мятам зарове . А въпроса за лечителя , един гоблин герой мой бе такъв , ама бе малко глупав , вдигах му интелект от дъж на вятър , ама в една сесия човека - война , важен ниг и в последствие трети герой в групата бе улучен от стрела и бъбрека му не бачкаше . Гоблина влезе в роля на хирург , намериха някакъв елф - наркоман , той го разфасова и направи сложна трансплантация . Туй е само леко описание , а сесията само за това продължи един час и половина / намиране на инструменти , донор , убеждаване на донора, зашеметяване на донора , самата операцеия и прекриванвене на следите - елфа излезе че е бил някакъв син на граф , който подгони геройте и после стана мазало :D :D :D / А ролеви игри си играя вече 4 години, сам си измислям ниговете , истоийте и враговете , така че не е много трудно да се прави лекар , само е трудно лекуването :D :D

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юни 24, 2009 12:48 pm

Слънце, аз не се впускам в спор, просто хич не те разбрах какво каза. От сегашното ти мнение да разбирам ли, че си против бонуса към лекуващите магии?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 24, 2009 1:10 pm

Подлажам си поста на Шами

Какво трябва да дава умението (според мен, разбира се):
-бонус към разпознаване на елексири (в момента такъв бонус дава само алхимика), при липса на бележки е доса важно какво даваш на пациента*
-бонус към Първа Помощ
-умение за разпознаване на болести (което да е примерно средно аритметично на СУ-то и ИН - по аналогия на джебчийството, изработката на капани и т.н.)
-умение за лекуване на ТЩ
-умение за лекуване на ПК
-умение за лекуване на обикновени щети/бонус към лекуващите магии, пък бил той минимален като бонусът на ковача при бой с чукове?
-умение за лекуване на болести и отрови.

Както се вижда само билкарството съм го разкарал, защото има прекалено други умения даващи бонуси към това познание и прекалено малко към това за което съм писал. Добавил съм и лечението на болестите и на превързаното кървене.

*В последната сесия бастисаха героинята ми защото билкарят, колкото и да беше компетентен, не различи двете зелени шишенца - едното подбел другото лапад и момичето си замина скоропостижно.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юни 24, 2009 1:29 pm

Имам два въпроса:

-Очаква ли се от един Билкар да знае каква отвара е поело дадено създание на базата на симптоми или компетенцията му стига само до това да ги бърка?

Ако не се очаква това от него - нямам проблем да няма бонус към отварите за диагностициране на натравяния. Просто лечителят според мен трябва именно да знае от какво страда пациентът, че да може да го лекува. Но ако Билкарството също помага да се стори това, то ще се получи дублиране. Което не знам до колко е лошо, но ще трябва да се вземе предвид, ако Лечител не дава бонус към това познание.

-По принцип има ли друг не-магичен начин да се лекува отрова/болест, освен чрез прилагането на противоотрова/лекарство?

Защото ако няма, то "умението за лекуване на болести и отрови" ще противоречи на визията на Слънцето за немагическия лечител.

Което аз, както казах, не споделям, защото Лечителят е лечител и не се свени да ползва де що познания има в света за лекуването на болежките, в това число: бъркане из червата ("хирургия"), варене на чайове и компоти ("лекарства"), молене на божествата, правене на магии.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юни 24, 2009 2:12 pm

Шами, нали и аз това казвам - лечителят ползва хиругрия, лекарства, и т.н. без това да му пречи да ползва магии (евентуално, ако се разбработят молитви - и тях).

В случая сме на едно мнение.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 24, 2009 2:25 pm

Това трябва де се запише някъде =)
Иначе не магичните начини за лекуване, за които се сещам в момента:
- кръвопускане рязане на вена или пиявици
- шиниране
- стоене до леглото на болния и гореща молба да се оправи

Което ме подсеща Че спокойно може да се разграничат Водните магове от лечителите по времето на действие.
Лечителя ползва Изд. като ресурс и на лекувания му трябва примерно по час, за да възприеме всеки 10 излекувани ТЖ

Пример: Лечителя издухва 15ТУ за да възстанови 30 ТЖ на контузения Шамюел. Гномът възстановява 10 от тях веднага, в началото на следващия час още 10 и след още 1 час последните 10ТЖ. Ако през това време някой го капичне... *свив рамене*
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юни 24, 2009 2:45 pm

Уф, явно ме смятате за толкова консервативен, че очаквате винаги да съм такъв! Напълно съм съгласен с Вилорп. В смисъл, че лечителят може да се конкурира чрез своите процедури с магьосник, който използва лечебни заклинания. Но може и нещо повече: да лекува самата болест.

Обяснявам - ако съм болен от треска/грип точките ми ТЖ падат непрекъснато, независимо дали се губят напълно, стават ВЩ или ТЩ. Колкото и да се възстановяват, те пак се губят... и аз ставам зле.
Това, от което се нуждая е отвара от кора на хининиво дърво/плесент от пеницилин (май така се казваше самото растение) и изобщо не ме интересува как я нарича на латински смотния лечител. Не ме интересува дали ми сваля темпетарутата, пуска ми кръв, прелива ми сладка вода във вената с куха игла от змийски зъб и прочие....

В такава механика плаши сложноста на самата болест - но в една система всичко е условно! Мнозина дори не се замислят колко сложно нещо е ръкопашнят бой, но въпреки това играят от години меле-бойци.
Болестите могат да се разделят според това кой показател атакуват. Колко бързо ядат показателя, до нула ли стигат, до отрицателни стойности или в един момент си тръгват/причиняват осакатяване/смърт. Заразяването е лесно като механизъм: по въздух, вода/храна, допир/вкл. секс, паразити/вкл. повторно използван змийски зъб, сложен за пръв път на хепатитен. Симпомите са спадане на някой от показателите (вкл. Мана или ТЖ), а външно - по усмотрение на описващия.
Таквиз работи - в Ендивал например има богат списък с различни отрови, описани според начина на прилагане, скоростта на действие и ефекта и външните симпоми, който надали има твърде общо с реални отрови - изцяло условен е, но върши работа.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

fear4
Вълк
Мнения: 9
Регистриран на: ср юни 24, 2009 9:29 am

Мнение от fear4 » чет юни 25, 2009 11:05 am

Хубаво бонусите са добре , ама ако един лекар , айде лечител спициализира във всичко не е ли малко трудно , например ако има лекуване на леки рани , тежки рани и билкарство , използване на еликсири и магий на всичкото отгоре не става ли по трудно мятането и успеха . Само давам мнение , мога да греша , не сам използвал още това в сесийте , защо не лекаря не спецализира в някой от тези групи :

Чирак лечите / може да оправя леки рани +2 към това , анатомия +1 , билкарство + 1 , неможе да използва еликсири , от 1 до 6 степен

Знахар / справя се със средни и тежки рани +3 към тях , анатомия + 2 , билкарство + 3 , тъй като е израстнал в горите и долините , може да прави доста добри мехлеми но е доста слаб в еликсирите , еликсири - 1 . Може да се придобие от 8 до 10 степен

Вуду лечител / справя се със всички наранявания +4 , анатомия +4 , билкарство + 4 , еликсири +2 , вуду магий +2 / скоро и тях ще пустна / този е живял в пещери , молил се на езически богове или просто някой друг го е научил да го прави . Придобива се от 11 до 12 степен

Механичен лечител / справя се със всички наранявания +5 , анатомия + 5 , билкарство + 5 , еликсири +4 , щампи и алхимични импланти + 6 , този лечител е загубил някой крайник и го е заместил с метална протеза , но не обикновена а изработена от алхимици и благословена от духовници , може да не изгубил крайник , но има различни импланти които усилват физическите показатели . Тази форма се придобива над 20 степен / може да се услужни ако разказвача изпрати героя да изпълни куест за да я придобие / .

Това е от мен , по този начин лечителя прелива в една форма в друга , награжда се със времето и така става по умел , а и се спецелизира по добре , няма го разпръснотото вдигане на анатомия или пък раните , всеки показател се вдига когато се приеме формата . Може да стане много силен , ако разказвача не дава много опит , или пък се залага повече на други показатели това се избягва лестно . Дано съм подобрил лечителя , и дано някой го използва ще съм съгласен да напишите критики /

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 25, 2009 12:00 pm

По темата:
В крайна сметка, взимайки предвид забележките на Слънцето и казаното от Вилорп, да разбирам ли, че "скелетът" придобива такъв вид:
-бонус към разпознаване на елексири (в момента такъв бонус дава само алхимика), при липса на бележки е доста важно какво даваш на пациента
-бонус към Първа Помощ
-умение за разпознаване на болести (което да е примерно средно аритметично на СУ-то и ИН - по аналогия на джебчийството, изработката на капани и т.н.)
-умение за лекуване на ТЩ*
-умение за лекуване на ПК**
-умение за лекуване на обикновени щети*
-умение за лекуване на болести и отрови.*
?

Отбелязаното със * все още не разбирам как става по не-мистичен път и без употребата на елексири, че да махаме бонуса към билкарство и лечителя да е не-мистичен едновременно, но ако дадете някакво обяснение, че после да не ни нареждат с право, съм съгласен.

Не съм много съгласен с отбелязаното с ** (лекуването на превързано кървене) . В крайна сметка Лечителят така и така ще превръзва и ще лекува ТЖ, мисля, че това не е необходимо.

По казаното от Фиър4: сигурно такъв "лечител", т.е. такъв, който се специализира, би вървял за по-модерни сетинги, където ще си говорим за доктор, който си избира дали е хирург, психиатър, уши-нос-гърло, сексолог, педиатър, и т.н. Но тук нито системата, нито сетингът го позволява, чини ми се - просто лечителят ще стане безполезен, ако е специализиран, да кажем, само за отрови, само за болести, само за рани или нещо от сорта.

Също така, това, за което говориш, не е специализиране, а осъвършенстване на уменията от страна на "доктора" - ти дори сам си написал, че първата степен е "Чирак" ;) . Така че ефективно ти пак описваш едно СУ - това, което в момента се опитваме да сътворим. Дали за първите 6 степени героят ще се води Чирак, дали при първите четири нива на СУ Воин героят ще се води "Боксова круша" или на първите Х нива Ковачът ще бъде "Създание с разбити пръсти" в случая не е важно - номерът е самото СУ, което гледаме да го създадем "от върха надолу" (кой ще измисли по-некадърен превод, а?) ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юни 25, 2009 12:26 pm

Приемаме, че ресурса на лечителя е Издр, а не мана именно заради това отпадат повечето магически лекове.

А сега за звездите:
-умение за лекуване на ТЩ* - Лечитела може да излекува максимум Х ТН с „гипсиране”, където Х е познанието анатомия. В тая връзка ще е добре Лечителя да дава и бонус към анатомията 1/2 примерно.

-умение за лекуване на ПК** - ПК се лекува от ърганизма тъй че ако лечителя е наблиза на всеки час, за да те позакърпва лекуването на ПК може да топадне от аранжимента му, а и ПК се лекува с тежки рани, което прави магията по използваема.

-умение за лекуване на обикновени щети* - Класическа превръзка върши чудеса, изобретяването на лейкопласта също.

-умение за лекуване на болести и отрови.* - Добре де само кръвопускане няма да помогне много често, нека обаче бонуса не е към Билкарство, а към елексирите на алхимика, за да може и те да станат по използваеми.

В общи линии мисля, че имаме готов скелета. Нека някой се жертва да го предложи системно и ние да го оплюем дружно, а после да работим по преработката.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет юни 25, 2009 1:27 pm

Ако мога да се изкажа и аз, в качеството си на абсолютно незапознат с материята, предпочитам СУ "Лечител" да не лекува обикновени щети. За мен е много по-правилно обикновените щети да се лекуват от гореспоменатата "Първа помощ", а лечителят да получава бонус към съответното познание. Защо? Защото, колкото и плоско да звучи, уменията се учат много по-лесно от СУ-тата. Дори сега, като чета това новопредложено СУ, не мога да си представя, че голям брой хора ще се залетят да си го вземат. Да, лечителите наистина са полезни за групата и т.н., но това идва на високата цена на (практическа) безполезност в битки, които, в крайна сметка са кулминацията на всяка една сесия (пък била тя и социална). Дори сегашните "лечители", водните магове, имат достатъчно сериозен арсенал офанзивни заклинания. Алхимиците пък могат да правят не само лечебни отвари, но и избухливи смеси и отрови.

Аз смятам, че всеки сериозен приключенец би следвало да може сам да се погрижи за раните си дотолкова, че те да не му попречат да се замъкне до най-близкия град, където да му окажат професионална помощ. В крайна сметка, всички ролеви системи предвиждат и такава възможност. Пък и точно това би следвало да е идеята на първа помощ - да те закърпят на местопроизшествието, с което да гарантират, че ще преживееш пътя до болницата, където разполагат с много по-добри условия и оборудване за правилно лечение.

Това казано, смятам, че лекуването на болести, ПК и евентуално отрови трябва да остане в ръцете на лечителя. Но подобно на Шами не виждам как той може да излекува ТН, без да прибягва до магия. Вярно, може да шинира и намести крайника, но възстановянето след това изисква време и зависи от възстановителните сили на организма на пациента.

Последно, не съм склонен да приема концепцията лечителите да ползват умора вместо мана беза да поспоря, просто защото в А16 маната не е изключително магически ресурс. Точно така, тя е необходима дори на бойците, за да могат да проведат повечето си специални атаки.

ПП. Кървенето предизвика шок и ужас сред повечето ми познати, общо взето внението, че сякаш ВЩ, ТЩ и ШК не ни стигаха като показатели, които да следим по време на битка, та и това. Не че аз съм против правилото, ама не може ли да се опрости?
ППП. Последно не зацепих, на Арената май се ползва нова ревизия на кървенето, където то отслабва с времето или съм се заблудил? И докато сме на тази тема, как ще се лекува ПК? Само с шиене или става и с еликсир/магия?
ПППП. Подобно на Шами не доумявам защо лечителят да не се възползва и от съществуването на лековитите магии?

- бележка за любознателните - според тълковния речник се изписва еликсир. Трудна дума, затова я отбелязвам.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юни 25, 2009 4:00 pm

Зависи кой мод си качил в системата (;

1. Пълна инсталация: Кървене, отрови, болести, първа помощ, Лечител
2. Препоръчителна инсталация: Кървене, първа помощ.
3. Свободна инсталация: някой от горните модули самостоятелно.

Ако се спреш на точка три и сложиш само първа помощ, то тя се явява като мини СУ което кърпи и лекува.
Ако се спреш на точка две, сиреч вземеш и кървенето то първата помощ вече се занимава и с туширането на неговите ефекти. Кървене без първа помощ е пагубно за всяка група!

Самото кървене не е философия голяма делиш крайните щети на 5, 10 или 20 и само с един поглед можеш да кажеш колко кървене ще има от щета със сила 34 спрямо типът щета (6 пр, 3сеч, 1тр).

Издържливостта е доста по ценен показател от маната, най малкото защото само издр може да се преобразува в мана. А понеже аз подех нещата ще предложа и системния лечител при пълна инсталация на мода.

Лечител - системно
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
дава
-СУ към разпознаване на елексири
-СУ/2 към първа помощ
-СУ разпознаване на болести и отрови
-СУ/3 към Анатомия

лекува
- Х ТН за Х ТУ, за Х-СУ дни, но не по малко от 1, където Х е степента на познанието Анатомия
- 2*Х реални щети за Х ТУ.
- болести и отрови по уфуд СУ +3з<>16+Усл., където Усл. зависи от силата на болеста, респективно торовата

На 7-ма степен дава още по 1ТУ на рунд.
На 11-та степен дава +1МА когато се ползва заклинанието „лекуване на леки рани”
На 12-та степен повишава расовия максимум за издр с 2 точки и дава още 1 МА за леки рани (+2общо)

пп. В софийско И-то и Я-то често се заменят от Е-та.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 25, 2009 10:52 pm

Подкрепям Кокаин, че използването на Мана е по в духа на системата, отколкото ползването на ТУ. Също така, това, което го каза за ефективността в боя, както и за жертвата, която трябва да направи играчът, избрал да бъде лечител, ме наведе на мисълта, че този ефект може поне частично да бъде туширан чрез лечителните магии. Който все още не мога да разбера защо не трябва да бъде включван. Няма да настоявам твърде много, но поне Вилорп и Слънцето да се обосноват, ако може.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юни 26, 2009 10:02 am

Не съм казал, че не може да има лечителски магии, просто има две ограничения
- да не се дублират с вече съществуващите лечебни кастове.
- ако ще има духовници-лечители, трябва да остане някаква ниша и за тях.

В тази връзка си мисля, че лечителите на високо ниво би трябвало да възстановяват пациенти с "равна линия" на ЕЕГ, демек под минус (16+ СУ Жажда за живот).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 26, 2009 12:17 pm

След справка с Първата помощ:

Лечител - системно
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
дава
-СУ към разпознаване на елексири
-СУ към първа помощ
-СУ разпознаване на болести и отрови
-СУ/3 към Анатомия

лекува
- Х ТН за Х ТУ, за Х-СУ дни, но не по малко от 1, където Х е степента на познанието Анатомия
- болести и отрови по уфуд СУ +3з<>16+Усл., където Усл. зависи от силата на болеста, респективно торовата

На 5-та степен разширява границите на първата помош и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
На 7-ма степен дава още по 1ТУ на рунд.
На 11-та степен дава +1МА когато се ползва заклинанието „лекуване на леки рани”
На 12-та степен повишава расовия максимум за издр с 2 точки и дава +1 МА всички заклинание с лекуващ ефект, включително и възкресяване (+2 общо за леки рани)


И отделно към коментарите:
Даваната точка умора не е нужно да се ползва за лекуване и може да стане полезна ТД за атака или отклон защото идва далавера отвсякъде, дори лидерът не дава съвсем безплатна ТУ.
Обърнете внимание на 11-та и 12-та степен, където са отразени магиите и дори възкресяването.
Лекуването на щети е изцяло прехвърлено към Първата помощ, освен лекуването на ТН, за които пък се изисква време.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юни 26, 2009 3:27 pm

Ммм, допълнително към казаното от Вилорп - възможност да възкресява до СУ минути без магия, само със знания и оборудване. Времето е малко и е необходима поне лекарска чанта с такъмите вътре, но пък не изисква колосалните количества мана, необходими на заклинанието Възкресяване
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 26, 2009 4:21 pm

Макар че ми идва малко ултимативно...:

на 12-та степен (въпреки, че аз лично бих я писал: над 12-та) научава рецептата за елексир на живота, приготвящ се от равни части дърво, огън, вода и метал (точната рецепта като си погледна списъка с алхимичните съединения).
Също така не трябва да са минали повече от 10 минути.
При наличие на поне една доза от елексира се прави проверка по УФУД СУ+3зара<>16+Х, където Х е разликата между текущите ТЖ и прага на смъртта на лекуваното създание. При успех лечителя може да приложи Първа помощ.

Пример:
Белия рицар финтира брадвата на подивелия гоблин и с победоносна усмивка разпори коремът му, като се обърна триумфално към свития в ъгъла на залата лечител, който го гледаше ужасено. Всъщност гледаше зад рамото му... Финалната атака на берсерка почти откъсна главата на рицаря и той се строполи по кървящия си враг. Лечителя Мифисто притича до него трескаво ровейки по гънките на окъсаната си роба от където изважда малко кожено мехче което на дали събира и десета юмрук течност но за сметка на това е снабдено с бодил от кухоиглен таралеж. С рязко движиние на ръката лечителя прерязва каишите кото държът нагръдника на падналия рицар, промужва иглата между бримките на пронята му и я забива права въ сърцето му, като стиска рязко мехчето прехвърляйки съмнителното му съдържание, а после напипвайки нещо на шията му започва да кърпи неразумния проненосец.

Системно:
Рицарят е на 16ТЖ и има Воля за жинот на 10-та степен, Това което го халосва му вкарва 47 реална щета
16-57=-31 което е 5 повече от прага на свърта на рицаря.
Лечителя за късмети ма въпросиня еликсир на живота барабар със СУ на 12-та степен (на 13 бих казъл но да не издребняваме купил го е от някъде) 12+3зара<>16+|Х-У|, където Х е прагът на смъррта на рицаря, в случая 26, а У е Текущите му отрицателни точки (31) или модула от разликата им е 5-ца.
УФУД придобива вида 12+3зара<>21 или трябва да метне 10-ка или повече. Явно е успял защото почва да прилага първа помощ и за 6ТУ възстановява 6ТЖ и го вкарва в нормата на -25 ТЖ.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пон юни 29, 2009 9:15 pm

Идеята зад брейнсторма (мозъчната атака) е да се събират идеи, като нестандартните се поощряват. Оссновно правило е, че критики не се отправят, независимо от това колко абсурдни изглеждат идеите.

Но тъй като вече имаме предложение за СУ, мисля, че мога да споделя от какво не съм доволен. В случая - от малко неща. Действието на умението звучи добре замислено и бонусите към познанията са ОК. За мен проблемите са в количеството:
- като начало, бонус в размер на СУ като цяло ми се вижда много преувеличен. До момента не съществуваа такъв прецедент, а тук изведнъж имаме три такива умения. КАто цяло ми се струва, че това противоречи на замисъла на системата.
- бонусът на 7-ма степен ми се вижда странен дотолкова, че не мога да си представя как действа на практика.
- бонусът от +2 към расовия максимум на издръжливост на 12-та степен ми се вижда твърде висок.

И накрая, не ми харесва идеята Лечителят да може да възрексява по немагичен начин. И причините са много. Като начало, възкресяването винаги ми е бъркало в здравето. То е най-добрият помощник на мързеливия разказвач. Когато не може да седне и да измисли противник, той хоп - сяда и възкресява злодея от предишната сесия. Всъщност, това е и проблемът на редица филми, сериали, комикси и кой знае още какво. Примери много - Джейн Грей (Х-мен), Супермен, сума ти народ в последния Трансформърс (филма), Sarevok (BG II), Капитан Америка и не знам още кой. Това, което искам да кажа е, че не разбирам как още никой не страда от пораноя покрой всички тези "Но аз те убих" случки.
Същевременно, в Магландиум вече има начин за възкресяване на мъртвите. И да струва много мана, но е оправдано, защото измежду всички магии, това си остава чудо. Не мога да си представя как с конвенционални средства (без магия) ще се постигне същия ефект (връщане на душата в тялото).
Трето, ако някой ще прави еликсир (на живота), то това ще е алхимикът. Има причина, поради която лекарите не изпълняват сами рецептите си, както и прричина, поради която аптекарите съществуват. Освен това, лечителят ще дава бонус при използването на магията, така че другото смятам за излишно.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 29, 2009 10:25 pm

Малко в защита:
Има СУ-та даващи целия си бонус:
Алхимик +СУ магически предмети; +СУ разпознаване на елексири и химически съединения
Възстановаване на мана: +СУ мана на час
Жажда за живот:+СУ към границата на живота
Крадец: +СУ отключване на ключалки;+СУ обезвреждане на капани;
Магьосник: +СУ МУ, +СУ разпознаване на маг. артефакти; +СУ мана на ниво
Регенерация: +СУ ТЖ на рунд...
...

СУ бонус се дава към умение което не е от особенна важност и не се използва често с цел да стане по атрактивно.
В случая с Първата помощ, то това е основното действие на лечителя, разпознаването на болести също. Виж разпознаването на елексири може да подне на СУ/2 защото има бонус и от алхимика.

Бонусът на 7-ма степен е по аналогия даван то Лидера при бойния ме вик (+1АТ +1 ЗА +1ТУ), на 12-то ниво лидера дава +2ТУ на рунд които можеш да използваш за каквото решиш, само защото имаш лидер край себе си. Та Затова и лечитела дава сам на себе си 1ТУ, която му е ресурс за лечение.

Признавам че война дава само +1 ИЗД над расовия, ама лечителя е по скоро социален отколкото боен и трябва да се направи малко по атрактивен, аи да се насажда пацифизъм във играчите, не всичко де мърда да се коли.

За възкресяването:Ако го има при лечителя бих преложил да е над 12-та степен. Колкото за живия ахивраг, не съм попадал на такъв сучай и немога да коментирам.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юни 29, 2009 11:29 pm

Аз пък малко в защита на Кокаин...
Vilorp написа: Бонусът на 7-ма степен е по аналогия даван то Лидера при бойния ме вик (+1АТ +1 ЗА +1ТУ), на 12-то ниво лидера дава +2ТУ на рунд които можеш да използваш за каквото решиш, само защото имаш лидер край себе си. Та Затова и лечитела дава сам на себе си 1ТУ, която му е ресурс за лечение.

Признавам че война дава само +1 ИЗД над расовия, ама лечителя е по скоро социален отколкото боен и трябва да се направи малко по атрактивен, аи да се насажда пацифизъм във играчите, не всичко де мърда да се коли.
Които две неща са ненужни, ако Лечителя следва наложената практика ресурсът за специални умения да е мана.
Vilorp написа:За възкресяването:Ако го има при лечителя бих преложил да е над 12-та степен. Колкото за живия ахивраг, не съм попадал на такъв сучай и немога да коментирам.
Аз между другото съм виждал друга употреба на възкресяването, която пак се дължи на некадърен водещ: когато "съдията изтърве мача" и се окаже, че нечий герой е умрял, когато не е трябвало да умира (*засрам*). Ениуей, номерът е, че наистина звучи недобре Лечителят да придобива нещо, което маг на светлината придобива, когато най-вероятно е развил две СУ-та и е похарчил ТР за магия. И също не виждам причина за този бонус, в случай, че така или иначе героят получава бонус за Възкресяването.

А цялата история с Еликсира на живота, доколкото разбирам, иде от това, че основен ресурс на Доктор Куийн Мъчителката няма да бъде Маната, а ТУ, нали?

И тъй, заформят се следните основни въпроси за решаване:
-За или против магическо лекуване? (засега май всички са "За", ама аз да го отбележа за всеки случай)
-ТУ или Мана?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 30, 2009 9:17 am

Против маната:
- твърде широк обхват има (ИН на нулево ниво и 200-300 при маг над 6-то)
- цената й за 1 ТЖ не е фиксирана, а зависи от МУ-то на лечителя
- при употреба на мана, СУ-то е нужно да дава такава на ниво, НО:
а) ако дава по-малко лечителя ще бъде принуден да си вземе и магьосник
б) ако дама повече, всите магове ще се юрната да си взимат и лечител без концептуално да им е нужен
- маната е обвързана и с МЗ при лечение, което отписва джуджетата като акцептори на органи
- издържливостта дава и мана
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » вт юни 30, 2009 9:32 am

Не е задължително да зависи от МА и МУ - както многократно е казвано на форумите - друидът прави магии, при които тези показатели са без значение. Вярно, че той не е типичен отборен играч, но виж например "премахване на отрова".

А възстановяването на ТЖ е много сложно да се определи. Сега като се замислих, сравнението на ТЖ с другите показатели е нееднозначно, заради жажда за живот 1 ТЖ за 2 ТР ("жажда за живот"). Всъщност, това умение е толкова непрактично, че май се нуждае от ревизия.
Също, какво ще стане с расовото умение на елфите (защо да преливаш ТЖ, когато можеш да "преливаш" ТУ на същата цена)?
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Отговори