Брейнсторм - Лечител.

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » вт юни 30, 2009 9:50 am

Против ТУ, против ТМ, ЗА натрупуване на ВЩ в лекуваният и евентуално бонус за лекуване на ВЩ двойно по-бързо при почивка (1 ТУ=2 ВЩ). Да, това прави лечителят неспособен да се върне директно в битката ако е полумъртъв, но пък и никой лекар не може да излекува пребит до смърт човек за пет секунди и той да скочи да раздава правосъдие.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 30, 2009 9:51 am

ТУ не могат да се преливат по никакъв начин, елфите преливат живот като плащат 1ТУ за 10 прелети ТЖ (грубо) и при това не им е нужно ТД допълнително.

ИЗ се плаща с ТР, а маната идва дарум на ниво икато може да надхвърли 30 ТМ към горната граница на ниво. Докато максимум за ИЗ е 12-14 или пряко сили 100ТУ срещу 200-300ТМ идващи ти като бонификация към основните СУ-та.

Нито една от магиите на друида не е нападателно и затова не се взима МЗ като усложнение, а и концепцията му не е такава. Премахването на отрова не е лекувана на отрова а премахването то вода или храна.

Това за волята за живот се знае отдавна че не функционира и аз поне незнам за нито един случай това умение да е било взето.

добавено: Хелзинг ти не следиш дускусията нали? Въпроса е какъв ресурс да полза за лечение лечителя, не отношението му към щетите, ако забележиш самото лечение е прехвърлено изцяло към Първа помощ.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » вт юни 30, 2009 10:34 am

Нито една от магиите на друида не е нападателно и затова не се взима МЗ като усложнение, а и концепцията му не е такава. Премахването на отрова не е лекувана на отрова а премахването то вода или храна.
Тук грешиш. В графата "валидни цели" е посочено "създание". Описанието на ефекта само допълва този факт.

За елфите се опитвах да кажа нещо друго, ама карай, щом не дават ТР, за да го научат, все ще го ползват (поне в началото, докато достигнат 10 ПР за СУ-то).
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юни 30, 2009 12:41 pm

Против маната:
- твърде широк обхват има (ИН на нулево ниво и 200-300 при маг над 6-то)
- цената й за 1 ТЖ не е фиксирана, а зависи от МУ-то на лечителя
- при употреба на мана, СУ-то е нужно да дава такава на ниво, НО:
а) ако дава по-малко лечителя ще бъде принуден да си вземе и магьосник
б) ако дама повече, всите магове ще се юрната да си взимат и лечител без концептуално да им е нужен
- маната е обвързана и с МЗ при лечение, което отписва джуджетата като акцептори на органи
- издържливостта дава и мана
-Ако лечителят получава много бонуси към ТМ от много умения (Друид, Магьосник, Спец. в юмручен бой), то това значи, че този ресурс ще му е нужен и за другите неща. Това предполагам е логиката на тези бонуси при тези умения.
-Това се отнася за много неща, а и не виждам защо е лошо.
-Това, което си го казал за б) е вярно, но за а)... нито каратистите, нито друидите изпитват нужда да си взимат Магьосник заради едната мана.
-Но пък джуджетата имат 45 ТЖ отначало + много сила и виталност.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » вт юни 30, 2009 8:46 pm

Vilorp написа:добавено: Хелзинг ти не следиш дускусията нали? Въпроса е какъв ресурс да полза за лечение лечителя, не отношението му към щетите, ако забележиш самото лечение е прехвърлено изцяло към Първа помощ.
Следя я. Идеята ми е лечителят да не използва никакъв ресурс, освен ТД за извършване на самото действие, но за сметка на това да не неутрализира напълно щетата, за да не се превръща в маг на водата със сменени мана и издръжливост. А ако трябва да е с изразходване на ресурс - по-добре издръжливост, за да не се припокрива прекалено много с маг (което така и така ще стане).

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт юли 28, 2009 12:06 am

Умората е сериозен кандидат за ресурс на лечителя по следните причини:
1. Маната е ресурса за лечение на маговете
2. ЖТ са ресурс за лечение на елфите
3. Ами то остана само умората като свободен ресурс
От друга страна, умората си е доста интересен ресурс, така или иначе и може да се окаже,ч е ползването й за лечение е твърде висока цена. Възможно е да има и комбинация. При всички случаи не може да се остави Лечителя да лекува само с ТД, тъй като те не са реален ресурс извън битка, когато не си застрашен от действията на опонента си.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт юли 28, 2009 10:39 am

Лечителя трябва да ползва мана. Всички ползват мана, включително и воините (за специалните атаки). А умора може лесно да бъде натресена насила на героя (с отрови, магии) и да стане неизползваем. Може обаче да натрупва умора при лекуване. Тоест, лечението му да харчи и мана и да натрупва умора.

ПП Лекуването на елфите не е лекуване, щото отслабват себе си. В реална ролева игра, когато цялата група се бие, никой герой не може да си позволи твърде много да отслабва себе си. Това може да се ползва за стабилизиране на някой много тежко ранен другар, както и от герой, който по принцип седи отзад и по-малко го бият. Но пак не е същинско решение. Финансов аналог - когато сте назад с 1000 лева може да ги преразпределите малко, че да не тежат само на един човек, положението може да се облекчи. Но си оставате с хиляда кинта назад и трябва да ги набавите отдругаде.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 28, 2009 1:37 pm

Поредната ревизия с мана елемент

Лечител - системно
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
дава
-СУ към разпознаване на елексири
-СУ към първа помощ
-СУ разпознаване на болести и отрови
-Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
-СУ/3 към Анатомия
-СУ/3 мана при покачване на ниво

лекува
- Х ТН за Х ТУ, за Х-СУ дни, но не по малко от 1, където Х е степента на познанието Анатомия
- болести и отрови по уфуд СУ +3з<>16+Усл., където Усл. зависи от силата на болеста, респективно торовата

На 5-та степен разширява границите на първата помош и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
На 7-ма степен дава още по 1ТУ на рунд.
На 10-та степен еднократно дава 20 ТМ към максимума
На 11-та степен дава +1МА когато се ползва заклинанието „лекуване на леки рани”
На 12-та степен повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка и дава +1 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване (+2 общо за леки рани)

Пример, герой със СУ на 12 ще има +12 към разпознаване на елексири, болести и към първа помощ. Ще има +6МУ когато се смята ефекта на лекуващи заклинания. Ще има +4 на Анатомия и ще покачва +4ТМ на ниво. Ще може да лекува до 12ТН за 1 ден, ако познанието Анатомия е вдигнато до въпросната степен. Ще забавя 3 пъти действието на отровите. Ще има 1ТУ повече на рунд, ще е получил +20ТМ. Ще прави лекуващи магии с +1успех и лекуване на леки рани с +2успех.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юли 29, 2009 1:13 pm

Присъединявам се към мнението на Кокаин от по-рано, че толкова много бонуси "+СУ на познание" не ме радват. Сега, вярно, че и други умения дават такъв бонус, но когато става дума за умения или познания, то всъщност единствения такъв бонус получава познанието за магически предмети. И то от СУ-та, които дават бонус само на това познание. Иначе, когато СУ дава бонуси към няколко такива, то те са обикновено СУ/2 или СУ/3.

Особено за умението "Първа помощ" ми се струва неудачно, защото там участва и ПР/2. Да не говорим, че даваш и допълнителен бонус на 3то ниво (който според мен е излишен). Просто няма смисъл да се дава толкова голям бонус. Дори не съм сигурен дали СУ/2 няма да е много.

Колкото до разпознаването на елексири - според мен спокойно може да бъде СУ/2. Единствено разпознаването на болести и отрови (т.е. когато видите отровен да знаете с какво е натровен, а не като видите шише с прозрачна течност да знаете каква е) според мен няма проблем СУ да участва с цялата си стойност.

Другото, с което не съм много радостен, е системата за лекуване на ТН. Не че нещо, ама е много сложно зададена. Не може ли лекуването на трайни наранявания да отнема фискиран брой дни за фиксирана стойност на умората, като единствено ефектът да се увеличава?

Като се изключат тези две неща, според мен така трябва да изглежда СУ-то.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 29, 2009 5:37 pm

Още една ревизия с намалени бонуси:

Лечител - системно
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
дава

-СУ към първа помощ*
-СУ разпознаване на болести и отрови
-СУ/2 към разпознаване на еликсири
-Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
-СУ/3 към Анатомия
-СУ/3 мана при покачване на ниво
(*Дава целия бонус на СУ-то защото иначе ПР ще се окаже, че е по полезна то СУ-то)

лекува (в.2)- показано в табличен вид 1
- на трето ниво лекува Х/2 ТН на ден за Х Изд*, където Х е степента на познанието Анатомия
- на шесто ниво лекува Х ТН на ден за Х Изд*, където Х е степента на познанието Анатомия
- на девето ниво лекува (Х+СУ/2) ТН на ден за Х Изд*, където Х е степента на познанието Анатомия
*директно намалява текущата издръжливост с 1-ца

лекува (в.3) - показано в табличен вид 2
- Х ТН за Х Изд, на ден, където Х е степента на познанието Анатомия


- болести и отрови по уфуд СУ +3з<>16+Усл., където Усл. зависи от силата на болеста, респективно торовата

На 5-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
На 7-ма степен дава още по 1ТУ на рунд.
На 8-ма степен превръзките който прави лечителя са винаги успешни (може да не се проверява при желание-обяснено в коментарите)
На 10-та степен еднократно дава 20 ТМ към максимума
На 11-та степен дава +1МА когато се ползва заклинанието „лекуване на леки рани”
На 12-та степен повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка и дава +1 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване (+2 общо за леки рани)

Пример:
Герой със СУ на 9 ще има +4 към разпознаване на елексири, +9 към болести и към първа помощ. Ще има +4 МУ когато се смята ефекта на лекуващи заклинания. Ще има +3 на Анатомия и ще покачва +3ТМ на ниво. Ще забавя 2 пъти действието на отровите и ще разполага с 1ТУ повече на рунд.

в.2 Ще може да лекува до (3 Анатомия +9 СУ)/2=11/2=5 ТН за 1 ден, за 3 Изд.
в.3 Ще може да лекува до 3 (Анатомия) ТН за 1 ден, за 3 Изд.


Таблично лекуване в.2 на ТН
при Анатомия на 0:
- 1 и 2-ро ниво не може да лекува ТН
- 3-5 ниво лекува 3/2=1 ТН на ден за 3 Изд. (или 1:3 за по-малко от максимума)
- 6-8 ниво лекува 2 ТН на ден за 2 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 9-10 ниво лекува 3 ТН на ден за 3 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 11 ниво лекува 4 ТН на ден за 3 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 12 ниво лекува 10 ТН на ден за 4 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)

при Анатомия на взето на 6-та
- 1 и 2-ро ниво лекува 6/2=3 ТН на ден за 6 Изд. (или 1:2 за по-малко от максимума)
- 3-5 ниво лекува 7/2=3 ТН на ден за 6 Изд. (или 1:2 за по-малко от максимума)
- 6-8 ниво лекува (6+2)=8 ТН на ден за 8 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 9 ниво лекува (6+3+9/2)=13 ТН на ден за 9 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 10-11 ниво лекува (6+3+10/2)=14 ТН на ден за 9 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 12 ниво лекува (6+4+12/2)=16 ТН на ден за 10 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)


Таблично лекуване в.3 на ТН
при Анатомия на 0:
- 1 и 2-ро ниво не може да лекува ТН
- 3-5 ниво лекува 1 ТН на ден за 1 Изд. (или 1:1)
- 6-8 ниво лекува 2 ТН на ден за 2 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 9-11 ниво лекува 3 ТН на ден за 3 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 12 ниво лекува 4 ТН на ден за 4 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)

при Анатомия на взето на 6-та
- 1 и 2-ро ниво лекува 6 ТН на ден за 6 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 3-5 ниво лекува (6+1)=7 ТН на ден за 7 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 6-8 ниво лекува (6+2)=8 ТН на ден за 8 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 9-11 ниво лекува (6+3)=9 ТН на ден за 9 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)
- 12 ниво лекува (6+4)=10 ТН на ден за 10 Изд. (или 1:1 за по-малко от максимума)


Коментарно:
Лекуването на ТН по в.3 е възможно най-простото. По-високота изд позволява повече възстановяване на куп сиреч намалява времето за рехабилитация. Кинезо терапевтите дето се вика са джуджета с максната издр. (;. Всъщност и версия едно не ми се струваше сложна ама няма да издребняваме.
Пак обръщам внимание на бонуса към първата помощ, че е цялото СУ именно защото СУ-то почва да струва на двойна цена след 12-та степен, докато ПР става двойно по-скъпа чак над 16-та...Всъщност докато го пиша това осъзнавам, че при първата помощ няма усложнение за певръзката и след вдигане на СУ-то до 8-ма степен може да се приеме, че превръзването винаги е успешно. Тъй като има изискване от 10ПР което дава 5 първа помощ +8СУ става 13 и при зар различен от АНУ превръзката е успешна. 12+5=17 което значи че та 12-та степен лечител който прави превръзка маха 1+3зара от кървенето, което в повечето случай клони към цялото. И намалява още няколко сметки.
Първа помощ обаче и лекува, а именно там е нужно здраво засилване в лицето ня цялото СУ за да може да се излекува прилично количество щети.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юли 29, 2009 11:31 pm

Вилорп, не че нещо, ама... това аз едва го разбрах, а като си помисля, че навремето не се съгласявах с едни хора, че А16 била сложна...

Второ: според мен идеята не е "по е важно да си добър Лечител, отколкото прецизен, за да си добър в първата помощ", а по-скоро "трябва да си прецизен, че да си добър в първата помош за да си добър лечител".

По същия начин, по който "трябва да си прецизен и ловък, че да си добър в промъкването за да си добър крадец". Или "трябва да си ловък, че да си добър в скачането за да си добър акробат". И т.н. Просто няма смисъл да правим познание, което да се развива чрез СУ...

А колкото до Трайните щети... "Ще лекувам 5те ТН на Пешо, поради което използвам СУ Лечител на трета степен, заради което гледам Анатомията си на 7, която я деля на две, но я вадя изцяло от моята издържливост и прилагам закона на Бернули за флуида в стъкленицата...".

Сериозно. Виж СУ-тата в книгата. Виж също така как промениха правилото за ТР и ТЖ на ниво. Нека тези неща да са ни пример за простота и да се стремим натам. Аз съвсем сериозно част от поста ти не го разбрах.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 10:29 am

Изчистено:

Лечител - системно
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
дава

-СУ разпознаване на болести и отрови
-СУ/2 към първа помощ*
-СУ/2 към разпознаване на еликсири
-Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
-СУ/3 към Анатомия
-СУ/3 мана при покачване на ниво


лекува (в.3) - показано в табличен вид 2
- максимум Х ТН за Х Изд, на ден, където Х е степента на познанието Анатомия
- болести и отрови по уфуд СУ +3з<>16+Усл., където Усл. зависи от силата на болеста, респективно торовата

На 5-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
На 7-ма степен дава още по 1ТУ на рунд.
На 10-та степен еднократно дава 20 ТМ към максимума
На 11-та степен дава +1МА когато се ползва заклинанието „лекуване на леки рани”
На 12-та степен повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка и дава +1 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване (+2 общо за леки рани)

Пример:
Герой със СУ на 9 ще има +4 към разпознаване на елексири, +9 към болести и към първа помощ. Ще има +4 МУ когато се смята ефекта на лекуващи заклинания. Ще има +3 на Анатомия и ще покачва +3ТМ на ниво. Ще забавя 2 пъти действието на отровите и ще разполага с 1ТУ повече на рунд.
Ще може да лекува до 3 (Анатомия) ТН за 1 ден, за 3 Изд.


*Взимаки в предвид, че ПР/2 е база за Пълвата помощ, и че самото познание може да си се развива (нещо което някак си ми се губеше до преди малко) бонуса от СУ/2 вече си идва по-наред.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 10:46 am

Фактът, че не трябва да скролвам за да чета СУ-то, както и да гледам пет-шест таблици допълнително към него, говори, че нещата са се подобрили - така вече аз нямам забележки ;) .
シャマョツィ

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет юли 30, 2009 11:39 am

Хм, при лекуването на ТН се лекува Х ТН за Х Издръжливост или Х ТУ? Има малка разлика все пак :wink: .

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 12:39 pm

Така де, ТУ ще да е :P .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 12:54 pm

Мнем. За издържливост става дума, понеже ТУ са бързо възобновяем и евнин ресерс като извън битка дори могат да се пренебрегват. Издържливостта от своя страна е техния по-скъп вариант и дава границите до които лечителя може да се разпростира в лечението.
Защото при 5 ИЗ ти все пак разполагаш със 5+4+3+2+1=15ТУ, но както съм го писъл с ползване на Издр. нещата се променят и лечителя все пак ще трябвя да си дигне малко базовия ресурс за да може да излекува повече от счупен пръст на ден.

Освен това врътката е, чеили лекуваш на куп или чакаш следващия ден, за да те кърпят наново, в тегави бойни обстоятелства не е сигурно дали ще дочакаш следващ ден.

пп. В тая връзка можеда се вметне че лечителя лекува крайници със успех СУ+3з<>16+ТН, така при успех въпреки че имаш трайни наранявания все пак можеш отново да си ползваш ръката. Един вид вкарва ти изваденото рамо отново в ямката.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 12:58 pm

В тези тегави бойни условия и с кървенето, което измислихте, няма да доживееш лечителя да дойде до тебе, кво остава до другия ден.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 1:22 pm

При условие, че не разбираш правилото, защо, кажи ми, се обаждаш точно за кървенето?

Кървенето намаля ТЖ със стойността си на всеки час. Ако е непревързано - на всеки рунд/10 сек. ти причинява и толкова ВЩ, които не са смъртоносни.

Иначе, Вилорп, не може ли просто цената на лекуването на ТН да се вдигне, а не да се вади директно ИЗ, барем като толкова искаш лечителите да стават издържливи? Няма механика в играта, която да прави това, не трябва и да има. Защо? Защото преходът от 8 ИЗ до 4 ИЗ е три пъти по-голям от прехода от 4 ИЗ до 0 ИЗ.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 1:37 pm

А, ама ти намаляло и на час. Някъде в трите страници километрични постове явно е зачукано. Както и да е.

Интересно, но съм на едно Мнение с Шамайоци - трябва да са ТУ.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет юли 30, 2009 1:38 pm

Хамелеоне, кървенето е опасно, но може да свали персонажа достатъчно бързо само ако са го ударили със злобно пробивно оръжие за близък бой ИЛИ са го ударили поне 3 стрели през бронята ИЛИ стрелецът е имал много щета; освен това, можеш да се закърпиш и сам или поне да опиташ :P

Vilorp, решението за ИЗ ми се струва МНОГО неудачно, защото ако имаш 10 ИЗ и искаш да излекуваш 4 ТН се лишаваш от 34 ТУ или 34 ТД за 4 рунда (!), докато ако имаш 6 ИЗ се лишаваш от от 18 ТУ или близо 2 пъти по-малко за същия ефект. По-лесно ще е двама - трима герои да вземат Лечител и да опитат да излекуват по 2 ТН всеки; дори и повече ТУ да изразходват, двама ще възстановят Х ТУ всеки по-бързо отколкото 1 ще възстанови близо 2Х ТУ; изключвам варианта да е друид сред природата или гигант.

При лекуването на ТН, според мен, трябва да участва и самото ниво на СУ, иначе веднага си представям как един гигант с това СУ на 1 степен лекува 12 ТН на съотборника си а хилавият елф може да излекува 9 ТН. А гигантът пък генерирал почивка нек'ви си 2 пъти по-бързо от елфа. Такива едни работи... Така де, ТН са за да се лекуват трудно, нали? А не от некъв там със това СУ на 1, но пък бил много издръжлив;

ПП докато изпиша това, Хамелеона и Шами вече казаха, че трябва да е ТУ... ама карай :wink:

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 1:48 pm

シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 2:05 pm

Не пречи два трима или четирима героя да вземат на достатъчно високо степен лечителя, но това пак ще им е по-неизгодно от вдигането на издържливост защото трябва да ги вземат поне на 3-та степен ако не са си взели Анатомия като базово познание. А ако трима от героите в групата са взели анатомия базово вдигнали са си прецизността и и интелекта да нужните стойности това само показва колко на почит са прецизните герой, което е една друга тема на разговор (;

Ако смятаме двама герои трябва да заделят 21(ин)+40(ПР)+1(Лечител)=62ТР*2=134ТР за да имате двама лечители в групата?
6+7+8+9+10=40ТР за ИЗ до 10 и целата далавера излича че един сирумах ще спести 32ТР на групата.

Завишаването на цената на лекуване на ТН е вариант, то ще усложни нещата, а точно Шами ме съветваше да гледаме как всичко може да се събере на 1 страница/екран (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 2:22 pm

Що, не може ли да бъде просто:
- максимум Х ТН на ден, където Х е степента на познанието Анатомия. Лечителят се уморява за 5ТУ за всяка точка ТН, която лекува.

Може и иначе, но Х-овете не ми харесват по принцип:
- максимум Х ТН на ден, където Х е степента на познанието Анатомия. Лечителят се уморява за 5*Х ТУ.

(съотношението 1:5 е примерно, просто показвам как става и без да се вади директно ИЗ)
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 3:10 pm

Само дето това 5 е натрупване на ТУ които трябва да се следят кога ще достигнат нива над ИЗ за да падне тя самата. Освен това фиксираш цената на една ТН, докато при издръжливостта, ако искаш да излекуваш повече, плащаш повече, пир това не се затормозява със сметки.

Втория вариант е по-сложен от първия, а първия е по слажен от дирактно намаляван е на Изд-то.

Всъщност сега въпроса опира до това дали 1точка изд е твърде скъпа ли?

ПРи база 5ТУ, герой с 5ИЗ може да излекува 5(лекува)+4(не лекува)+3(лекува предходно)+2(не лекува)+1(лекува предходно)=15ТУ или 3 ТН
При база Изд, герой с 5ИЗ може да излекува 5 ТН

ПРи база 5ТУ, герой с 10ИЗ може да излекува 10(лекува 2)+9(лекува 1)+8(лекува 1 предходно и още 1)+7(лекува 1 предходно)+6(лекува 1 предходна и още 1)+5(лекува 1)+4(не лекува)+3(лекува 1 предходно)+2(не лекува)+1(лекува предходно)=55ТУ или 11 ТН
При база Изд, герой с 10ИЗ може да излекува 10 ТН

Няма особена далавера и при ИЗ под 10 смисъл от всите тея сметки няма.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 3:12 pm

Тиоя сметки ги правим тъй или иначе по време на битка. ;)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 11:32 pm

Както каза Хам - директното вадене от ИЗ е по-просто не само при Лечителя.

Идеята е, че така просто нещата не са според системата. Оказва се, че 12 ИЗ не е толкова много повече от 4 - само три пъти повече (а не 7,8 пъти).

А и това създава казуси - какво правим при 5 умора, когато ИЗ падне на 3? А при 4 почивка, когато ИЗ стане 2? То е очевидно, но съображенията ти за простота трябва да те наведат на мисълта, че останалата част от системата отежняват иначе простото ти решение.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пет юли 31, 2009 12:12 am

Добре, след като използването на Изд и ТУ изведнъж се оказа проблемно, е време отново да попитам защо, аджеба, не се използва маната. Ще повторя довода си, че тя е необходима на всички, дори на бойците, но всъщност, можеш да прочетеш това и в мнението на Лоустеф. Освен това маната ти решава и основния проблем - използваш ресурс, който се възстановява значително по-трудно от умората и е малко по-трудно да го пренебрегнеш извън битка. Същевременно, употребата на ТУ като ресурс има за цел да отслаби ефективността на лечителя в битка (той ще използва ходоветне си да лекува, вместо да млати), но аз пък не мога да се сетя за някой, който изобщо ще реши да използва умението в разгара на схватка. НК е гадно, но предполагам всеки би предпочел да се концентрира върху елеминирането на противника и едва след това да се погрижи за раните. Нsма особен смисъл да кърпиш някой, който се намира под постоянен обстрел. По-добре е той да изпие еликсир, който да го задържи на крака достатъчно, че да си подсигури необозкоявано лекуване след това.
Освен това врътката е, чеили лекуваш на куп или чакаш следващия ден, за да те кърпят наново, в тегави бойни обстоятелства не е сигурно дали ще дочакаш следващ ден.
При определени обстоятелства не бих се притеснявал за това. Общоизвестно е, че когато героите се намират на път между две точки, то те ще проведат точно една битка, преди да стигнат указаната цел, независимо от отстоянието й от началната точка. :D
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » пет юли 31, 2009 9:00 am

За възстановяването на ТМ, ТУ и ТЖ - 1 проста сметка:

ТМ - за 1 час сън, ИН/2 ТМ, за 8 часа - 4*ИН ТМ, тъй като 9 ИН е вече идеалът за не-магьосници, за 8 часа се възстановяват вероятно 36 мана, поне 32 заради изискваните 8 ИН

ТУ - 2 за 1 час сън, за 8 часа - 16 ТУ

ТЖ - СИ/8 за 1 час, за 8 часа - СИ ТЖ, почти сигурно доста под 16

Така, Кокаине, излиза, че маната се възстановява около 2 пъти по-лесно от ТУ и, може би, около 2,71818 :P пъти по-лесно от ТЖ. Ако искаш да използваш мана, за да лекуваш, трябва да промениш познанието Първа помощ, защото то лекува Х ТЖ за Х ТУ и Х ТД. Маната може да намери място при лекуването на отрови или на ТЩ, като при втория вариант (използвани ТМ)/(излекувани ТШ) трябва да бъде голямо число, около 6: ТЩ са създадени да са неприятни.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 11:48 am

По принцип това е въпрос на цена. Според мен по-важно е да се изясни принципния въпрос: цена в ИЗ/цена в ТУ/цена в ТМ/комбинация от нещо. Аз съм единствено против цената да е в ИЗ, дали ще е мана, умора или мана и умора за сега ми е все тая.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 12:28 pm

Към Шами: 10 изд = 10 изд и по двата начина, директо намаляване на Изд и харченето на 5 ТУ. По малко от 10 ИЗ > Когато се ползва директно намяляване спрямо ТУ.

Ако искаме различна цена за различен брой излекувани накуп ТН постигаме идеалния ефект със Изд-то.

За първото плащаме 10ТУ, за второто 9 за третото 8 и тн.
Ако ви е болно за маната пак ще ви кажа, Изд е резервната ви мана, защото 1 ТУ=1ТМ и за защитниците на маната може да се обяви че Лечителя преобразува ТУ в мана която лекува ТН-тата.

В случая решението е толкова просто, че изглежда нелогично но, като се разпише нещата се подобряват.
Много по сложно ще е да се даде твърда цена от ТУ, примерно 10ТУ за първото, 9 за второто и тн. и тъй ще трябва да се ползва табличка, което е неудобно.

Колкото до това какво правим при Из 5 и 4 ТУ показва колко е хубав този метод, защото можеш да си изразходиш 9 от 10-те ТУ от твоята 10 ИЗ и после пак да лекуваш. Един вид майстор Лечител с Изд на 12 ще може да ползва в битката 11ТУ +1 на рунд (от СУ-то) което никак не е зле и дава скрит бонус за тези които се зачетат в описанието на умението.


За Кокаина: Проблема не е при прехода от т.А до т.Б а при разчистване на подземие примерно, където битките са след всеки завой и ще е добре да те позакърпят преди битката с финалния бос. Щото счупената ръка не е оферта при излизане срещу гад от Х+У ниво, където Х=НИ на героите+1, а У е броя на героите.
НК, ако е в достатъчно количество е повече от неприятно, защото може да те свалят и временните щети, а когато си си издухал Изд. и не можеш да ги възстановиш от положение на кома ще гледаш как те ядат жив. За справка двойния дуел Тагрун Авдар срещу Кой, където тагрун си замина скоропостижно от ВЩ, а можеше да остане в битката още известно време ако се беше превързал.

Отделно, пиенето на елексири носи рискове, ако качиш и мода за торовите, където можеш да се натровиш, ако почнеш да прекаляваш със стимулантите.


Към Елендил: Сметките ти макар и грешни подкрепят моята теза, за това само ще вметна че ТУ възстановяваш когато вървиш, двойно ако почиваш и безпредметно да се смята когато спиш. Ако си гигант пък да не говорим.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори