Публикувано: съб окт 23, 2010 10:37 am
Конкретизирай!
Официални форуми на Аксиом16 Приключение с меч и магия
http://axiom16.com/forum/
Аз мисля че трябва да се добави бонус и при атаката всмисъл той ще знае къде са слабите места на човека все пак и така умението ще има смисъл да се взимаShamajotsi написа:Ок, има кървене на раните, Вилорп се занимава с болести, като той и Батугой преди време понагласиха криво-ляво отровите и според мен времето е дошло да се заемем и със самия лечител.
Какво трябва да дава умението (според мен, разбира се):
-бонус към Билкарство за разпознаване на отрови (или натравяния, за по-общо) , както и за забъркването на възстановяващи елексири (т.е. не отрови и такива, които увеличават показатели, правят кожата зелена, манджата по-вкусна и т.н.)
-бонус към Първа Помощ
-умение за разпознаване на болести (което да е примерно средно аритметично на СУ-то и ИН - по аналогия на джебчийството, изработката на капани и т.н.)
-умение за лекуване на ТЩ
-умение за лекуване на обикновени щети/бонус към лекуващите магии, пък бил той минимален като бонусът на ковача при бой с чукове?
Не/съгласни с това? Викам първо да обсъдим "скелета" на СУ-то - колкото и очевиден да ни мяза - преди да подходим към "обличането" на идеята с конкретни механики и числа.
Дава възможност да спреш кървенето и да го преобразуваш в превързано такова, което не те сваля за няколко рунда с временните си щети.hameleona написа:Умението и сега си има смисъл да се взима.
Значи, Спасе, трябва да се уточни, кой тип лечение, къде е.
Бърза помощ - какво дава това умение.
За момента дава същото каквото и Тактиката - нищо конкретно. В предишни ревизии даваше допълнителен успех.hameleona написа:Анатомия - каква е ползата от това.
Лекува Трайни нараняванияhameleona написа: СУ Лечител - освен At-Will Лекуване на Тежки рани, дава ли нещо друго?
Използва натрупаните знания и умения за да тушира самата болест - духовете на тялото.hameleona написа: Как се лекуват болести?
С много остър нож.hameleona написа: Как се правят операции?
Бавно и внимателно, с игла и конец, както и с обездвижване до известна степен.hameleona написа:Как се лекуват ТН?
Надявам се да съм бил донякъде конкретен.hameleona написа:всяко едно от тези неща плаче за отговор...
Воден Маг-->Лечител-->Воден маг - Лечителhameleona написа: а системата представена в тази тема е готина, но само ако всеки лечител в Магландиум е магьосник.
hameleona написа:Умението и сега си има смисъл да се взима.
Значи, Спасе, трябва да се уточни, кой тип лечение, къде е.
Бърза помощ - какво дава това умение.
Анатомия - каква е ползата от това.
СУ Лечител - освен At-Will Лекуване на Тежки рани, дава ли нещо друго?
Как се лекуват болести?
Как се правят операции?
Как се лекуват ТН?
всяко едно от тези неща плаче за отговор, а системата представена в тази тема е готина, но само ако всеки лечител в Магландиум е магьосник.
Дотук добре, и аз така виждам лечителяVilorp написа:Лечителят не е магьосник, не хвърля огнени кълба наляво и на дасно когато се ядоса или му сервират вкиснато пиво. Той е човека който мило ще се усмихне преди да ти издърпа и намести изваденото рамо. Който ще ти даде да отпиеш отвара против диарията, който ще сменя чаршафите и на боника. Лечителите се приемат радушно както малките замлянки така и богатите имения. Те не носат страх, а доверие и надежда.
Изискванията са добре, близки са до тези на алхимик (или съвпадат, не ми се търси книгата) и донякъде певец.Vilorp написа:системно :
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
Това по какъв начин не прави лечителя маг? Лекуването с докосване за 5 ТД айде, да кажем, че е закърпил нещо (и все пак 5 ТД са малко), ама от 21-32 метра? А и все още не съм съгласен лечителя да леува срещу ТУ, просто не ми се връзва.Vilorp написа: Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* ТУ
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване или 20+(СУ) метра
*Където Х са точките умора по избор на Лечителя, не повече от допустимите за рунда.
Тук числата ми харесват, но важат горните забележки.Vilorp написа: Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на ВЩ – лекува (СУ+Х)/2 ВЩ
2) Лекуване от разстояние – лекува (СУ+Х)/2 ЖТ
3) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (СУ+Х)/2 Точки Почивка, но неможе да надхвърли максимума.
Това изглежда добре.Vilorp написа: 4) Лекува до СУ/3 ТН на ден. Лукуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа.
5) Лекува болести и отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усл. зависи от силата на болеста, респективно отровата.
Лекуването на Болести е сложно действие , което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)
И това е добре, обаче би било хубаво ако анатомия прави нещо.Vilorp написа: Лечителя научава още:
- СУ разпознаване на болести и отрови
- СУ/2 към първа помощ
- СУ/2 към разпознаване на еликсири
- СУ/2 към Анатомия
Твърдо против този бонус съм. Лечителят като вуду доктор вече присъства системата, трябва й истински доктор.Vilorp написа: - Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
Това е добре, но:Vilorp написа: - Може да ползва до СУ/4 ТУ повече на рунд. Ако има налични.
- Повишава атаката си с кинжал със СУ/4
- На 5-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
- На 7-ма степен прави по-ефективна първата помощ, като цената й се променя от 1ТУ и 1ТД за 1ТЖ на 1ТУ и 1ТД за 5ТЖ
[/quote]Vilorp написа: - На 9-та степен еднократно дава 20 ТМ към максимума
- На 11-та степен удвоява ефекта на заклинанието „лекуване на леки рани”
- На 12-та степен:
- повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка;
- дава +3 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване
И краткибележки защо е така:Лечител
Лечителят не е магьосник, не хвърля огнени кълба наляво и на дасно когато се ядоса или му сервират вкиснато пиво. Той е човека който мило ще се усмихне преди да ти издърпа и намести изваденото рамо. Който ще ти даде да отпиеш отвара против диарията, който ще сменя чаршафите и на боника. Лечителите се приемат радушно както малките замлянки така и богатите имения. Те не носат страх, а доверие и надежда.
системно :
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* ТУ
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на ВЩ – лекува (СУ+Х)/2 ВЩ
2) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (СУ+Х)/2 Точки Почивка, но неможе да надхвърли максимума.
3) Лекува до Анатомия/3 ТН на ден. Лукуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа.
4) Лекува болести и отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усл. зависи от силата на болеста, респективно отровата.
Лекуването на Болести е сложно действие , което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)
*Където Х са точките умора по избор на Лечителя, но не по малко от 1 и не повече от допустимите за рунда.
Лечителя научава още:
- СУ разпознаване на болести и отрови
- СУ/2 към първа помощ
- СУ/2 към разпознаване на еликсири
- СУ/2 към Анатомия
- Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
- Може да ползва до СУ/4 ТУ повече на рунд. Ако има налични.
- Повишава атаката си с кинжал със СУ/4
- На 7-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
- На 9-ма степен прави по-ефективна първата помощ, като цената й се променя от 1ТУ и 1ТД за 1ТЖ на 1ТУ и 1ТД за 5ТЖ
- На 11-та степен удвоява ефекта на заклинанието „лекуване на леки рани”
- На 12-та степен:
- повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка;
- дава +3 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване
ех да му таковам таковата, коклко пъти трябва да повтаряме едно и също?Все още настоявам свръхестественото (магия, молитви или както е там) лечение на болестите да остане за жриците на Алфанна/свещенниците
Забележи че той ползва Умора за да лекува времените щети, по сметките показани тук порсонажа трябва да похарчи (12+1)/2=6 ВЩ за 1ТУ и 5 ТД ---> (15/5)*(13/2)= 18ВЩ за 3ТУ на рунд *6 рунда= 108ТУ възтановени сна друг герой срещу 18 ТУ на лечителя. таква чудо обаче прави лечител на 12-та степен.Ivan_Helsing написа:Мисля, че говори за това: 2) Лекуване от разстояние – лекува (СУ+Х)/2 ЖТ
Него си го махнал в последната версия, но си остава за ВЩ - при Х=0, СУ=12 и 15 ТД (ТД/5)*(СУ+Х)/2=(15/5)*(10/2) = 15 ВЩ на ход. 1 минута = 6 хода * 15 ВЩ = 90 ВЩ. Ако използва умора повече, но може да го прави и без да използва умора (защото не е казано изрично). Това всъщност е доста добре, защото често в Аксиом чуковете са по-смъртоносни от остриетата.
Видно е, че нищо не пречи Х да е нула (защото не е изрчно упоменато, че х>0). Ако откажа да похарча ТУ, ще излукувам само (СУ+0)/2 точки ВЩ, което е >=0, т.е. ще лекува ВЩ, ако човекът е вложил някакви точки в умението. Забелязвам само, че той може да ползва умора, ако поиска да увеличи броя възстановени точки ВЩ, но не е задължен да го прави (т.е. използването на ТУ е диспозитивно по своя характер). Виж, ако имаше умножение (СУхХ)/2, тогава да, ако не вложиш ТУ, ще имаш (СУх0)/2=0, но нием нямаме умножение.Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* ТУ
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на ВЩ – лекува (СУ+Х)/2 ВЩ
2) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (СУ+Х)/2 Точки Почивка, но неможе да надхвърли максимума.
3) Лекува до Анатомия/3 ТН на ден. Лукуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа.
4) Лекува болести и отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усл. зависи от силата на болеста, респективно отровата.
Лекуването на Болести е сложно действие , което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)
Виж какво съм потъмнил в двата цитата. Кое е истината? СУ Лечител последно лекува ли отрова или само забавя действието й? Толкова съм объркан!Кокаине назнам как ги правиш тия сметки но лечител на 10 дав следните неща:
може да забави действието на отровата в тялото на пациент до 10/4=2, или отровата да дества веднаж на 2 рунда
Всъщност упменато е: *Където Х са точките умора по избор на Лечителя, но не по малко от 1 и не повече от допустимите за рунда.Cocaine написа: Видно е, че нищо не пречи Х да е нула (защото не е изрчно упоменато, че х>0).
Всъщност и двете. Може да не е добре обяснено.Кокаине назнам как ги правиш тия сметки но лечител на 10 дав следните неща:
Виж какво съм потъмнил в двата цитата. Кое е истината? СУ Лечител последно лекува ли отрова или само забавя действието й? Толкова съм объркан!може да забави действието на отровата в тялото на пациент до 10/4=2, или отровата да дества веднаж на 2 рунда.
И краткибележки защо е така:Лечител
Лечителят не е магьосник, не хвърля огнени кълба наляво и на дасно когато се ядоса или му сервират вкиснато пиво. Той е човека който мило ще се усмихне преди да ти издърпа и намести изваденото рамо. Който ще ти даде да отпиеш отвара против диарията, който ще сменя чаршафите и на боника. Лечителите се приемат радушно както малките замлянки така и богатите имения. Те не носат страх, а доверие и надежда.
системно :
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* Точки Умора (ТУ)
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на Временни Щети (ВЩ) – лекува Х+1 ВЩ, но не повече от СУ при един опит. (Извън битка може да се приеме че лекува 2ВЩ за 1 ТУ)
2) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа Х ТУ, не повече от СУ при един опит и неможе да надхвърли максимума. (Извън битка може да се приеме че възстановява 1ТУ на лекувания за 1 ТУ на лечителя)
3) Лекува до Анатомия/3 Трайни Наранявания (ТН) на ден. Лекуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа за 1 точка ТН.
4) Лекува отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усложнението е силата на отровата и тя намалява с успехът на лечението. (Отровата изчезва от тялото, при първия неуспех да нанесе ефекта си.)
5) Лекува болести по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усложнението зависи от силата на болеста и наличието на специфично лекарство, ако се изисква такова.
Лекуването на Болести е сложно действие, което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)
*Където Х са точките умора по избор на Лечителя, но не по малко от 1 и не повече от допустимите за рунда.
Лечителя научава още:
- СУ разпознаване на болести и отрови
- СУ/2 към първа помощ (ПП)
- СУ/2 към разпознаване на еликсири
- СУ/2 към Анатомия
- Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
- Може да ползва до СУ/4 ТУ повече на рунд. Ако има налични.
- Повишава атаката си с кинжал със СУ/4
- На 7-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през ПП/4 рунда(10 секунди), вместо стандартното 1/2 (през рунд).
- На 9-ма степен прави по-ефективна първата помощ, като цената й се променя от 1ТУ и 1ТД за 1ТЖ на 1ТУ и 1ТД за 5ТЖ
- На 11-та степен удвоява ефекта на заклинанието „лекуване на леки рани”
- На 12-та степен:
- повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка;
- дава +3 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване