Болести - Да или Не

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Полза от болестите - да или не?

Твърдо за увеличената смъртност (на герои) в игрите!
5
29%
По скоро само като СИП (свободно избираем предмет).
12
71%
Нама смисъл от болести и други убиващи средства.
0
Няма гласове
 
Общо гласове: 17

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Болести - Да или Не

Мнение от Vilorp » вт апр 07, 2009 11:11 am

В Магландиум и в аксиомската система към него се сте забелязали, че лечители няма. За сметка на това пък има доста разработки, но какво биха лекували лечителите когато системата и светат са поцифистично настроени към приключенците?

По система само СА разпаряне кара героя да кърви няколко поредни рунда и след това спира, а дори заклинанията източващи животът му се дезактивират щом той изпадне в несвяст.

В свят без болести и наранявания, в свят където билкарите могат да те дигнат на крака от границата на съмртта лечите познати ни от нашия сват нямат място или ако имат то те ща са по скоро травматолози (лекуващи трайните наранявания) занимаващи се със счупванията на крайниците.

Въпроса кото поставям е искаме ли светът на Магландиум да се изпълни със всевъзможни болести, които да тръшкат приключенците мотаещи се по нездравословни места. Също така дали при тази болестотворна инвазия лечителите няма да станат ултимативно СУ.

До колко е са полезни болестите в кратки приключения където в рамките на един ден героите влизат в подземието избиват де що мърда, заколват принцесата спасяват дракона и пропиват съкровището.

За кампании е разбираемо използването дари на цирозата, но иначе...

Болестите и заразите спокойно могат да се приложат и към кървенето, като системата да се базира най-просто на брой наранявания или малко по-сложно и по-смъртоносно на понесените щети.

Но дайте първо да решим със сигурност да има ли болести - официално или те да са като една препоръчителна добавка.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 07, 2009 2:53 pm

Според мен могат да са само като добавка... Колко гадно да се изкажа първи, ама пък оттук насетне може да се започне наистина плодотворно - убедете ме, че има нужда да са задължителни (няма да успеете) или пък ми кажете как вие ги искате като добавка, за да могат да се оформят така, че да се ползват.
Определено мисля, че подобна добавка ще е само за хардкор фенове, но...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 07, 2009 3:37 pm

Аз лично си ги представям като ЗИП (;
когато се води кампания има смисъл от тях защото ще се развиват въпросните болести, а когато е еднократно приключение биха могли да се пренебрегнат спокойно.

От друга страна някой болежки предлагат чудесни възможности за задачки към приключенците.
Стария маг страдащ то напреднал Ревмагизъм (демон постепенно намаляващ максималната мана) ги праща да му донесът червения кристал то храма на Алфана, Зъб от планински лъв, череп на елф, и адамантиева руда срещу щедро възнаграждение, а пък те да си решават как да действат.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 07, 2009 4:12 pm

Да именно ;) !
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пет апр 10, 2009 8:23 pm

Въвеждането на венерически болести би охладило ентусиазма на редица играчи, които предпочитат да играят плоско направен "мачо" персонаж. За съжаление, това е една доста голяма категория юноши, които разбират ролевите игри като средство за избиване на комплекси, досаждат на разказвача, докато не получат разрешение да зарочнат с максимален показател Красота и след това се опитват да се разпишат със всяко същество от женски пол, което срещнат по пътя си.
Има го и обратният феномен - персонаж - нимфоманка (обикновено елфана).
Ревнивите съпруги/съпрузи досега не дават очаквани резултати, но болестите може да ги научат да си държат гащите вдигнати. :twisted:
Иначе, за настинките вече има удобна система за климата и влиянието му върху тулусната температура.

Но Вилорп, според мен пак се изхвърляш с тези магически заболявания. Опиши първо нормалните, те са достатъчно смъртоносни.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб апр 11, 2009 2:22 pm

Идеята на "магическите" заболявания е, че така се опростява системата за болестите - те просто заместват "нормалните". Аз лично смятам, че така могат да се опишат значитено по-малко болести, а те да покрият всички "рални" такива, защото в крайна сметка за играта е важен ефекта, а не названието на болестта.

ПП: А за венерическите болести съм ЗА :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед апр 12, 2009 11:17 am

По една примерна болест/демон от всеки вид.

Няколко примерни демона

Малък Оловен - проклетника живее в тунелите под древните градове или в катакомби, принадлежи към изтощаващия тип и ако се застоите твърде дълго там може да се всели във вас дори и без да сте се наранили. Разбира се, ако вдигнете шум падайки в някой от зловонните канали шанса да ви чуе и да ви намери е доста по-голям.
Системно:
сложност: 4 при лечение
шанс да те пипне в подземието: сложност +3 зара <>16- (прекарани часове в подземието)
ефект: натрупва по 1 умора на рунд/час
специално: ако в продължение на 2 дни издържливостта не падне под 1/2 изчезва (два дни почивка)

Среден Кръвляк - изключително често се среща в блатисти райони, а ако се нараниш докато минаваш през тях шансовете да не успее да те надуши са минимални. Познава се по това че от раната през която е влязъл започва да излиза зеленикава пяна, а тя заздравява трудно.
Системно:
сложност: 6 при лечение
шанс за обсебване: почти никакъв, ако няма открита порезна или пробивна рана иначе 50:50 ако героите с в блатист район.
ефект: намалява ТЖ с 6 на рунд/час, при изпадане в безсъзнание обсебеното същество излиза от бойния режим.
специално: може да се премахне със заклинанието лекуване на тежки рани или пречистване, ако те имат поне 6 успех.

Гърлен Плевел - може да мине доста дълъг период преди да се установи обсебването, а в напреднал стадии се лекува доста трудно. Всъщност това е един от демоните който наистина има физическа форма и при вивисекция на заразени е установено, че представлява нещо подобно на коренище от вътрешната страна на хранопровода. Живее в някой стари и загниващи плодове и се прехвърля когато те бъдат изядени. В общи линии докарва просто лош дъх от загниващата храна с която се храни и която не допуска към стомаха. В тежки напреднали случай маже толкова да се разрасне, че обсебения да умре от глад.
Системно:
сложност: 4 за лечение в ранен стадии, 8 за лечение в напреднал, за откриване 12
ефект: постепенно намалява обаянието на героя - с 1-ца за всеки месец, но не до по-малко то 6.
във втория стадии обсебения се нуждае от двойно повече храна/дажби на ден
трети стадии обсебения не може да се храни - гладна смърт
специално: съставки за лекарството при първите два стадия - кръв от девица, покълнали зърна пшеница, око от черен котарак и срамни косми от стар моряк.
за трения стадии е нужно мастилница, заострено паче перо, пергамен и свидетел пред който да се запише завещанието.

Умосянка - този демон е от отслабващ тип и е доста рядко срещан, разказите мълвят, че демона успявал да се всели при тежък удар в главата без особено значение от географското положение. Демона директно се впива в ума на обсебения и бавно започва да се разраства в него. Симптоми за това, че някой е обсебен от умосянка е това че първо бялото на очите му се обагря в червено, а после и цвета се променя на черен.
Системно:
сложност:10 за лечение
шанс за обсебване: 1/3 при пряко попадение на трошащо оръжие в главата (АУ) на героя.
шанса дали ще бъдете обсебен от малка или голяма умосянка е 50:50
ефект:
- голямата умосянка започва да намалява ИН на обсебения с 1-ца за всеки месец, като на всеки 3 точки намаляване нанесената щета става перманенттна и не може да се излекува (интелекто може да се повиши с ТР)
- малката умосянка пак фиксира ИН на 8 и ако не се лекува повече от три месеца тази стойност става максимална за героя (нужни са двойно повече ТР за да се повиши над тази стойност), след още 3 месеца стойността пада с 1-ца, а след още 3 става максималана, това падане може да продължи докато обсебения не достигне ИН=3-ка (което значи че не може сам да се грижи за себе си). Под тази стойност играча губи права над съзнателните действия на героя.
специално: отвара направена по рецепта предписана от специалист, съставките за борба с голямата умосянка са семена на хмел, морска сол, стръкчета еделвайс, митрилена стружка
малката умосянка се бори с прах от рог на еднорог, козина от гигантска къртица, плаващ пясък и черно грозде.

Духугубка - демона поругава тялото на обсебения, като оцветява кожата му на едни иначе изключително красиви небесно сини петна. Той се впива в магическите сетива и ги зтлачва, като постепенно съвсем ги блокира...
Системно:
сложност: 8 за лечение
шанс за обсебване: Ако върху едно създание едновременно действат 4 или 5 заклинания шансът е 1:6 за всеки рунд през който са активни заклинанията
при 6 или 7 едновременно действащи заклинания шанса е 1:3
при 8 или повече едновременно действащи заклинания шанса е 1:2
ефект: намялява максималаната мана с 5 за рунд в боен режем, до текущата налична мана - перманентно
Пример: заклинател с макисималана мана 170/170 прави две магически стрели в първия рунд и маната му става 162/170. В началото на новия рунд, понеже не е възстановил маната си обсебилия го демон атакува и маната му става 162/165. В третия рунд мага не е правил заклинания, но е ползвал издържливостта си за да възстанови 2 мана до 164/165 демона атакува отново и маната на мага става 164/164
специално: отвара направена по рецепта от специалист по демоните (лечител) и мещ в магическото изкуство (магьосник) може да увеличи шансовете за лечение. Базисната такава отвара съдържа огнен магически кристал, зъб от планински лъв, череп на елф, адамантиева руда.

Дякошип - Изключитлелно коварен демон, за който малко хора говорят, че са обсебени от него. Ако не се лекува обаче той се отразява багубно на живота на обсебения, като постепенно прави спряването с рутините действия от ежендневие все по-трудни. В повечето случай се крие в развратни нечистоплътни жени, но се среща и в такива мъже.
Системно:
сложнос: 4 за лечение
шанс за обсебнане: след като героят е преспал с някоя обща жена/мъж шансът да се зарази е 1:3, ако веднага след това обаче взема баня шанса е 1:6.
ефект:веднага след като се всели демона намалява шанса за успех с 1-ца (3 зара -1), като това не влияе на евнетуалните АУ и АНУ. Всеки следващ месец шанса за успех пада с още 1-ца. При достигане на -6 заровете които се мятат става само 2 и героя разбира че е болен официално.
специално: лекарството е изключително просто, един трък ефедре се залива с 10 грама разтопен митрил и се вдишват парите. За жалост при съприкосновение намитрила с ефедрата заради силното и магическо поле той се изпарява и не може да се събере.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 13, 2009 1:47 pm

Понеже в примера беше казано за демона който забранявал пиенето, а това предполагам е от изключителна важност реших да поместя описанието на въпросния демон, като не претендирам той да е единствен такъв.

Нъцен Алокохоликус - народното название на този демон е Найзъл и него ще срещата доста по-често отколкото официално названи е по класификацията на Ниврад Инаубаб, автор на „Това що ни е сполетяло и как да го наречем”. Според тази класификация Нъцен Алкохоликус се дели на още няколко под вида като най-често срещаните то тях са: кютуклия, трезвенлия и морталия.
Системно:
сложност: 1 за откриване
шанс да бъдете обсебени: След десетото напиване (системно) за пръв път се появява шанса да бъдете обсебени от този демон и той е 1:6 завсяко следащо наапиване, при двадесето напиване шанса се вдига на 1:3 за всяко следващо пиянство, а при четиредесето или повече шанса вече е 1:2 да бъдете обсебен за всяко следващо пиянство.
ефект:
- кютуклия - всяко второ напиване след като сте били обсебен намалява устойчивостта на алкохол с 1-ца, като може да достигне и отрицателни стойности.
- трезвенлия - всяко второ напиване след като сте били обсебен повишава устойчивостта на алкохол с 1-ца*
- морталия - всяко напиване след като сте били обсебен намалява максималния живот с 1-ца
специално: особенното при този вид демон е че веднъж вселил се той е твърдо решен да не напуска тялото на обсебения и влиза в такава симбиоза с него, че практически става нелечим**.


*Особенно неприятно за представителите на джуджешката раса
**„Е не лечим до толкова доколкото е нужно да се извадят и сменят някой вътрешни органи без това да убие обсебения. Ха ха ха” - д-р Ниврад Инаубаб.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пон апр 13, 2009 2:54 pm

Разбирам съображенията на Бат` Гойко, но въпреки това не мога да се съглася с него (богохулство!). Действително, ефектът на болестите е по-важен от названието им, но това не е достатъчна и основателна причина да се използват само магически болести. Не смятам, че ако симптомите на няколко "нормални" болести се обобщят в една би се получило нещо, което изобщо да подлежи на лечение. Магическите болести може и да улеснят разказвача, но как ще се почувства играчът, когато разбере, че е обсебен от оловен демон? Друго е да му кажеш, че има шарка, треска или обикновена настинка. Тъй като ми е трудно да изразя позицията си достатъчно подредено, ще предимствата (според мен), които използването на нормалниет болести носи:
1) Те са добре познати. Няма нужда някой да си блъска главата с часове наред, за реши какви вреди причинява заболяването на организма, тъй като те са всеизвестни. Същевременно играчът ще знае, че в блатото трябва да се пази от маларийни комари, в планината да се ошмули, да си мие ръцете преди ядене (добре де, ако цивилизацията в Магландиум отговаря на средновековната едва ли някой знае за това) и прочие. Тоест, има си готови болести за всеки случай
2) По-голям реализъм. Играчът може много по-лесно да изиграе ролята на болен от шарка/грип/треска, знае какви са минималните усилия, които да положи, за да подсигури живота на героя си. А и не се ли стремят ролевите игри към реализъм?
3) Винаги е по-лесно да приспособиш нещо познато, отколкото да създадеш нещо ново и то да свърши работа от първия път.

Накрая ще кажа, че е необходимо да се описват всички болести. Достатъчно е да се погледне кои са най-масовите, епидемични заболявания за периода преди откриването на ваксините и да се категоризират.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 13, 2009 4:31 pm

Cocaine написа: Накрая ще кажа, че е необходимо да се описват всички болести. Достатъчно е да се погледне кои са най-масовите, епидемични заболявания за периода преди откриването на ваксините и да се категоризират.
Надявам се чу тука си изтървал НЕ-то в изречението случайно, а не умишлено (;

А сега по темата:
1) Блъскането на главата идва от там, как да отразиш системно симтомите на заболяването, като при използване на истински болести са ти нужни две неща:
а) познание на болестите - което макар да е кратко казано е доста широко като познание и някой хора учат по 7 години за да станат тесни специалисти
б) познание на системата
И докато за второто тука доста хора биха се писали, за първото можем да го броим на пръстите на невнимателно джудже дърводелец.Ако ни трябва и разнообразие на истинските болести става много невнимателно джудже дърводелец, а ако искаме и двете... Око минем към реален пример - шарка, трябва да отразим системно, как се заразяваш, как се отразява на показателите ти, как се лекуваш. Е да ме прощава аксиом, ама при бойно ориетирана система тия неща не са лесни да се направят чак толкова.
2) За първата част, че е по лесно за отиграване - да по лесно е, но някак си не ми се вижда кой знае колко забавно. За втората част, за реализма - Не, категорично не. Ролевите игри се стремят да те пренесат в алтернативен свят който напомня на реалността. Системите се опитват да направят ролевите игри максимално реалистични, но това не значи че всичко трябва да е 1:1. Защото колкото е по реалистично толкова по-малко е „вълшебството”.
3) Ето ти и изключението от правилото (;

пп. Щом тъй и тъй предлагаш направи категоризацията на „най-масовите, епидемични заболявания за периода преди откриването на ваксините” и аз ще се постарая да ги обърна максимално точно в системата. (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср апр 15, 2009 12:35 pm

С аргумент за противнито... Да разбирам ли, Вилорп, че в Магландиум няма нормални болести? То и едно време са смятали, че болестите са зли духове.... но всъщност те са точно това, нали - малки създания със склонност към експотенциално размножаване в подходяща хранителна среда (която може да си ти).

Значи, нека направим категорично разграничение между вътреигрова информация и действителното положение. Людете в средновековието, особено неуките, могат да наричат болестите както си искат, включитело бич-божи. Лекарите в Европа много преди индустриалната революция са носили маски с "птичи клюнове", натъпкани с марли и билки, понеже са знаели, че най-силно заразните болести обикновенно се предават по въздуха. И са си миели много старателно ръцете, използвали са ръкавици и т.н.

Системно за разболяването - тъкмо с теб не съм съгласен. Лечение с заклинание за тежки рани не може да лекува болест, защото нейната причина често е .... нещо живо! - вируси, бактерии или собствения, дефектен организъм на болния. В книгата изрично е казано, че свещенничките на Алфанна лекуват и страдания, пред които магията е безсилна.

П.П. Това не значи, че не може да има И магически болести.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 15, 2009 1:55 pm

Аз лично никъде не съм споменал магически болести. Не съм казал и че болестите се лекуват с „Тежки рани” (единствените лекувани с тежки рани всъщност са духовете на битката, ама те взеха че се нарекоха кървене и едва ли ще остана при болестите (; ). Нормални болести колкото щеш, но защо да се описва демона на течащия нос който причинава течащ нос докато не си го издухаш и не изядеш един лимон.

Нъцен Алокохоликус - известен и като Найзъл описва цирозата на черния дроб и в него няма нищо магическо. Кокаина казва, че не харесва имената и точно той споменава магическите болести. Всъщност дори Духугубка не е магическа болест, а е прекомерно силно претоварване на магическите сетива, който ако толкова му трябав на някой може де се приемат че е предния мозъчен лоп.
За умосанка съм ползвал - Паркинсон като база.
За гърлен плевъл - глист
За кървляк - туберколоза (ако това беше с несъсирването на кръвта)
За Оловен - обикновената настинка
За дякошип - сифилис

Въобще погледнете как батГойко е сложил „магически” в кавички. Ще забележите и че болестите не отразяват точно или пълно своите първообрази и заради това първообразите не могат да се ползват като названия.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср апр 15, 2009 2:25 pm

Мда, аз да допълня с една лична молба - тези, които искате реализъм в тази тема, моля помислете и за мен, хипохондрикът ;) .

Тук не си говорим за системно описание на конкретните болести в реалния свят, а за системно описание на боледуването като цяло. Т.е. например има описание на болест, която докарва мускулни спазми, която се прихващана по еди-какъв си начин. Какво е значението дали ще я кръстим "тетанус" или "демонът Ръждивин", който след настъпване на смъртта превръща заразения в зомби (мускулните спазми продължават след смъртта, един вид)? Ако сте чак толкова навътре в нещата, че да разпознавате болестите по симптомите им, т.е. да ви е по-лесно да ги разигравате така...
"Разказвач: Хванал си болестта на Кройцфелд-Якобс!
Играч: Аха, ясно..."
... то тогава няма да имате проблем да разпознавате сред описаните от Вилорп болести, кои наистина съществуващи са били използвани за база.

П.П. Вилорп, май бъркаш туберкулоза с Хепатит С.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 15, 2009 4:24 pm

Водещ: Имам една добра и една лоша новина.
Играч1: Давай добрата
Водещ: Не си болен от туберкулоза.
Играч1: А каква е лошата?
Водещ: Хепатит С си пипнал.
Играч1: Ама сигурен ли си, щото моят геро не си изми ръцете вечерта преди да си легне, да не е Хепатит В?
Водещ: не не, С е със сигурност защото...
Играч1 прекъсва го: Ами ако е А?
Играч2: какво ти пука кой Хепатит си хванал, героят ти има 6 интелект, дори неможе да го произнесе камо ли да го прочете!
Играч2 към Водещия:Ако не ми дадеш да си потърся най-сетне тия билки тоя така и така ще пукяса до два часа.

С други думи за кръвляка съм използвал онаяболестдетоспирасъсирването, може и хепатит да е не съм запознат особено. Иначе на Шами ще дадем да опише симтимите, тъкмо ще ги тества в реални условия (;, щом е хипохондирк (;.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср апр 15, 2009 5:20 pm

[Оф-топик]Ти се шегуваш, ама сега, като бях в Ю Кей, където всички са луднали срещу този менингит и навсякъде има разни брошури и плакати, които казват за кои симптоми да се оглеждаме, три дни живях с мисълта, че няма да го докретам още дълго.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 01, 2009 11:34 am

Леко съм повишил шанса да те хване, за да се предотвратят набъфанията със магии:

Духугубка - демона поругава тялото на обсебения, като оцветява кожата му на едни иначе изключително красиви небесно сини петна. Той се впива в магическите сетива и ги зтлачва, като постепенно съвсем ги блокира...
Системно:
сложност: 8 за лечение
шанс за обсебване: Ако върху едно създание едновременно действат 2 или 3 заклинания шансът е 1:6 за всеки рунд през който са активни заклинанията
при 4 или 5 едновременно действащи заклинания шанса е 1:3
при 6 или повече едновременно действащи заклинания шанса е 1:2
ефект: намялява максималаната мана с 5 за рунд в боен режем, до текущата налична мана - перманентно
Пример: заклинател с макисималана мана 170/170 прави две магически стрели в първия рунд и маната му става 162/170. В началото на новия рунд, понеже не е възстановил маната си обсебилия го демон атакува и маната му става 162/165. В третия рунд мага не е правил заклинания, но е ползвал издържливостта си за да възстанови 2 мана до 164/165 демона атакува отново и маната на мага става 164/164
специално: отвара направена по рецепта от специалист по демоните (лечител) и мещ в магическото изкуство (магьосник) може да увеличи шансовете за лечение. Базисната такава отвара съдържа огнен магически кристал, зъб от планински лъв, череп на елф, адамантиева руда.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

fear4
Вълк
Мнения: 9
Регистриран на: ср юни 24, 2009 9:29 am

Мнение от fear4 » ср юни 24, 2009 11:25 am

Че то болестите са един вид нож с две остриета , например си бях пустнал една сесия с двама герой / които бяха оцелели в пет поредни сесий срещу мутанти , орди зомбита , локусите / ония от гиара / немъртви нацисти , няколко ядосани духовници и един елф - магьосник , който уж им даде търси дъщеря му , ама по някаква причина умря и куеста остана затворен / сега бяха в село измъчвано от мор , неизвестна болест убиваше селяците . Геройте пощнаха да тероризират и грабят клетниците :D , единия който ме дразнеше го разболях и те тръднаха да дирят лечителя , след много мъки героя умря в една катакомба , а другия пипна болеста . Намери лечителя в някакви руини , ама се оказа че той разпространил болеста и стана едно меле :D :D

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет окт 28, 2010 9:36 am

Накратко: болестите имат някаква сложност за откриване по формулата ИН/2+3зара<>16+Сл.Отк., веднъж открита болестта може да се лекува със СУ лечител, като усложнението е сложноста за откриване на самата болест.
Общите болести имат сложност за откриване и лечение между 1 и 12. Магическите е препоръчително също да са в тези граници, но не е задължително.
Важно е да се отбележи, че стойнастта на уложнението за излекуването е валидна, когато имаш нужните съставки за приготвяне на лекарството (ако има изискване за такова), иначе би била двойна или тройна.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет окт 28, 2010 10:54 am

Формулата не струва. Не можеш да обвържеш диагностицирането с интелекта дори в наши дни, камо ли в средновековен сетинг, където болестите са плод на Кали и Ахра-ман. Накратко, нереалистично и необмислено.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет окт 28, 2010 11:44 am

Диагностицирането е (СУ+ИН)/2, идеята е да се остави възможност за диагностициране дори да нямаш СУ Лечител. И така базата ти остава само ИН/2.

Няма по подходящ показател от ИН за дигностициране на болестта, освен Анатомията, но пък тя е познание което все пак трябва да се вземе. Иманно затова съм предложил ИН/2
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет окт 28, 2010 1:04 pm

Вилорп, нека все пак уточним.
Болестите се причиняват от демони - това ВИ описание ли е или ИИ.
Нека се придържаме към реализма когато може.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет окт 28, 2010 1:55 pm

Болестите са демони вътре игрово, извън игрово са каквото сърце ти иска.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет окт 28, 2010 5:15 pm

Извън игрово означава какво в действителност са.

Но да - разбираме се чудесно един друг. :wink:
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет окт 29, 2010 9:18 pm

Ето списък на болестите с техните ефекти и сила: http://hogwartsbg.com/spas/bolest.xls
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон ное 01, 2010 1:04 pm

Болестите се делят на четири вида според силата и ефекта им.
Леки - имат сложност в порядъка 1-10 - нанасят малки щети, най-често в умора - има възможност да отшумят сами след определено време.
Тежки - имат слъжност в порядъка 2-12 - нанасят произволен вид щети с изключение на реални - немогат да отшумят сами и трябва да се лекуват.
Смъртоносни - имат сложност в порядъка 4-16 - нанасят главно реални щети под една или друга форма и интервал - немогат да отшумят сами и трябва да се лукуват.
Магически - препоръчителната им сложност е в порядъка 6-14 - могат да имат произволен ефект, за предпочитане различен от този на горепосочените, но не зъдалжително - могат както да отшумят сами, така и да имат някакво специфично лечение, без което дори лечител или жрец не може да се справи ги премахне.

Това е главната концепция, а линка з фаила с няколко примерни болести е в горния пост.
Моля кометриайте дали е достатъчно опростено и ясно.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт ное 02, 2010 12:50 pm

Допълнение:
Организма може сам да се опита да се пребори с болестта, като веднаж на ден се мята УФУД: ИЗ+3зара<>16+Болест, където ИЗ е издрържливостта на болкика към момента на мятането, а Болест е силата на болестта. Всеки успех намалява силата на болестта с 1-ца. При достигане на 0 болеста се смята за победана от естествените сили на организма и спира да оказва ефектите си.

Пример:
Башсъмяк има Издр 12, обаяние 20 и е лепнал някаква срамна болест със сила 4, която му намалява обаяните с 1-ца за всеки ден в кото по кожата му избиват зелени петна.
1 ден Башсъмяк прави проверка 12+(3+2+5)<>16+4 успех, сила 4-1=3 обаяние 20-1=19
2 ден Башсъмяк прави проверка 12+(3+3+1)<>16+3 неуспех, сила 3-0=3 обаяние 19-1=18
3 ден Башсъмяк прави проверка 12+(4+2+5)<>16+3 успех, сила 3-1=2 обаяние 18-1=17
4 ден Башсъмяк прави проверка 12+(1+3+5)<>16+2 успех, сила 2-1=1 обаяние 17-1=16
5 ден Башсъмяк прави проверка 12+(3+2+5)<>16+1 успех, сила 1-1=0, болеста е победена обаяние 16
6 ден Башсъмяк има обаяние 16 което бавно почва да се възстановява 16+1=17
...
11 ден Башсъмяк има обаяние 19 което бавно почва да се възстановява 19+1=20 вече е достигнало максимума си, а Башсъмяк е научил ценен урок за венерическите болести.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт ное 02, 2010 12:55 pm

Няма да коментирам това, но тъй като не мога да изнамеря темата за кървенето...

Как влияе Регенерация на Кървенето? А Твърда кожа?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт ное 02, 2010 2:29 pm

Твърда кожа не влияе никак защотослед нейния ефект се определя ще има ил няма да има кървете, тое функция на щетата.

Воля за Живот (Новато име на Жажда за Живот + Регенераця) си влияе по посочения метод:

възтановяваш 2 ТЖ на час като спиш, но имаш 7 ПК със сила на превръзката 3
1 час 7-3=-4ТЖ 7-2=5ПК 3-1=2 сила на превръзката
2 час 5-2=-3ТЖ 5-2=3ПК 2-1=1 сила на превръзката
3 час 3-1=-2ТЖ 3-2=1ПК 1-1=0 сила на превръзката
4 час 1-0=-1ТЖ 1-2=0ПК +1ТЖ
5 час +2ТЖ
6 час +2ТЖ
7 час +2ТЖ
8 час +2ТЖ
равносметка: 4+3+2+1=-10ТЖ+9ТЖ=-1ТЖ спрямо състоянието когато си легнал да спиш.
Разбира се желателно е да не си бил на -7,защото -7-10=-17 което ако нямаш Воля за живот те прави мъртъв.


пп. Въпросната тема е за болестите, а кървенето примена в друга такава. Самото му описание може да се намери в Одобрени. а дускусията е в тази тема: http://axiom16.com/forums/viewtopic.php ... 2%E5%ED%E5 изкача ако пишеш Кървене в търсачката =)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори