[Опция] Кървене и болести - разработка

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон апр 13, 2009 1:58 pm

Не държа на ШЩ. Макар че щяха да доведат до баланс по отношение на броните (броня => по-малко щети => по-малко кървене => по-малко ШЩ => по-голяма равностойност в по-късните етапи на боя, по отношение на ТД и ИЗ). Също така, ШЩ биха водели индиректно до повече умора. Пък и така има и някакво отражение върху боя, което да не убива пък съвсем сигурно кървящия.

Евентуално ако искаме изтощаване на героите, може да се сложат временни щети на определен период от време или нещо от сорта, ама не е задължително.

На твоите превръзки не харесвам следните две неща:
-има твърде голяма разлика между превързана рана (героят умира за минута и малко) и непревързана (героят умира след няколко часа)
-превръзките са твърде лесни, навярно поради горната причина. Отсичат ръката на герой, той е крайно непрецизен, не знае нищо за първа помощ, но и не получава АНУ - т.е. пак е успял да се превърже.

Затова избрах всички кървенета да са "превързани". Да, разбирам, че тогава "помощта" не е много "първа" в моя вариант, но го предпочитам, защото: ако махнем второто нещо, срещу което съм недоволен, то тогава става абсолютно задължително да има лечител в групата, което не ми харесва. Или да стане много лесно превръзването, което обезмисля лечителите.

Просто с моя вариянт пак трябва спешна помощ, но "спешно" тук не означава две минути, а няколко часа. Все пак в Магландия няма телефони и линейки ;) .

От превръзките има смисъл, все пак дори и само от ПР/2 един умел с "умните оръжия" воин може да докара поне 50:50 шанс за минимален успех. Което ме устройва. След като го постнах това ми дойде на ум, че можех да допълня описанието за превръзките - разказвачът да казва след като мине един час от превръзването дали е имало ефект и какъв е бил. Т.е. ефективно превръзки могат да се правят през час (може и по на често, но се рискува да се махне някоя особено успешна превръзка ;) ). Както и да е, това за джуджето и рицаря го написах за да се получи историята ;) . Иначе съм сигурен, че Батугой е имал достатъчно ПР за да спаси спътника си.

Сега се сещам, ако останат ШЩ (които може да не са съвсем реалистични, но се доближават, а и ги харесвам по няколко гореизброени причини), то ефект на успешна превръзка може да премахва именно този "допълнителен ефект" на кървенето, т.е. да има по-сериозна разлика м/у превързани и непревързани рани.

И последно: първо, под "почивка" се разбира "сън" явно в книгата, поне аз така разбрах, та с такъв именно смисъл съм ползвал думата ;) . Второ, като цяло идеята ми беше, че Възстановяването на ТЖ се замества от възстановяване от кървенето, един вид. Двете действат с една и съща сила, едното замества другото, та затова смятам двете да са едно и също. Само задето когато героят кърви, не възстановява ТЖ, а лекува кървене, а когато няма кървене, възстановява ТЖ нормално. Май го описах по-сложно и от предния път, ама дано ме разберете...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 13, 2009 3:59 pm

В защото на Вилорпските превръзки по точки:
-има твърде голяма разлика между превързана рана (героят умира за минута и малко) и непревързана (героят умира след няколко часа)
-превръзките са твърде лесни, навярно поради горната причина. Отсичат ръката на герой, той е крайно непрецизен, не знае нищо за първа помощ, но и не получава АНУ - т.е. пак е успял да се превърже.

1. Когато от крака ти шурти кръв с дебит 1 литър в минута дори в реалността си умираш за 2 минути от кръвозагуба. Когато обаче пъхнеш пръст в пробитата артерия и намалиш дебита до 1 литър в час, в реалността ще си умреш след 2 часа, пак от кръвозагуба.
2. При отсечена ръка като се абстрахираме от странични показатели, като паника и балока, и опрем до „дебита”, дори крано непрецизния герой би си затиснал с ръка раната. Може би тук разминаването става заради използвания термин „превръзка”, защото и аз си представям нещо чистичко с марли и риванол + ластичен бинт. Ама всъщност „превръзката” представлява някой/нещо, което ти претиска каж коде раната за да не си като лейка.

След защитата на реалността, на която и аз не държа особено преминаваме към втората точака - шоковите щети. Те се премахват с ТД, а не с издържливост директно. Затова вместо шокови и реални щете в боен режим не превързаното кървене може да нанася временни щети. Те се премахват само и единствено с ТУ. Така героя няма да умира в битка но има всичкишансове да изпадне в несвяст и пак да го пречукат. Има шанс и да натрупа 200-500 временни щети и да изпадан в кома за седмица.

Та в светлината на новите разкрития:
- кървенето нанася Х временни щети на рунд/10 секунди докато не бъде превързано, където Х е размера на кървенето.
- Докато има не превързано кървене организма не натрупва почивка (евентуално може да трансформира не превързано в превързано, но не знам колко ще е удачно това).

пп. Подозирах го Аз Батугой че не обича магове, ама да го остави така да си пукяся това вече на нищо не прилича (;
- Докато има ПК организмът не се възстановява по естествен път, а само лекува кървенето.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон апр 13, 2009 4:19 pm

Ок, и аз започвам да се съгласявам с оформящото се:

1. Кървене възниква след нанасяне на рана за мин. 10 Щета:
- Прободна Щ/5
- Сечаща Щ/10
- Трошаща Щ/20
/пиша го само, за да се потвърди, че е прието и от мен ;) /

2. Непревързана кървяща рана нанася:
- Временни щети на всеки 10 сек (рунд)
- Реални щети на всеки час

3. Всяко кървене може да се превърже по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара > 16
- Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (поне така го виждам аз)
- Всяка превръзка отнема 1 Умора (това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам, но пък си е добре за реализма)
- Времето за превръзка е 2*Кървене, но не по-малко от 10 ТД
- Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
- Превръзката трябва да се сменя на всеки Х часа (предлагам Х=6, 8 или 12, но приемам и всякакви други идеи)

4. Превързана рана:
- Спира да нанася временни щети
- Нанася Х реални щети на час, като Х=Кървене-Успех Превръзка

5. Силата на кървенето намалява в следствие на:
- Почивка - намалява със СИ/8 на всеки час сън
- Използване на лечение за Тежки рани (това го оставям, за да усмисля повече заклинанието, тъй като иначе доста рядко се понасят тежки наранявания)

Хмм, Казвайте какво изпуснах, за да го добавям и вече да придобива по-завършен вид.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 13, 2009 5:01 pm

BatGojko написа: 2. Непревързана кървяща рана нанася:
- Временни щети на всеки 10 сек (рунд)
- Реални щети на всеки час

3. Всяко кървене може да се превърже по УФУД:
- Превръзката трябва да се сменя на всеки Х часа (предлагам Х=6, 8 или 12, но приемам и всякакви други идеи)

5. Силата на кървенето намалява в следствие на:
- Използване на лечение за Тежки рани (това го оставям, за да усмисля повече заклинанието, тъй като иначе доста рядко се понасят тежки наранявания)
2. Тука нещо не си го подредил добре ми се струва: „ - Реални щети на всеки час” или би трябвало да отпадне или да стане на „И Реални щети на всеки час”, като пак трябва да се упомене че става въпрос за Х щета и хикса се активира в края на следващия рунд и се натрупват неща... Такива дребни уточняващи детайли (;

3. Тука предлагам да стане от „трябва да се сменя” на „може да се сменя”, което ще даде шанс да си подобриш превръзката или ако си некадърен да си стой докато не срещнеш някой -по кадърен от теб.

5. Срещу използването на тежки рани нямам нищо против, но към това да се добави и „способите на лечител”, щото към тая система най-сетне може да се направи и лечител (; Тука е добре също да се упомене как Тежките рани лекуват с 1/10 (1/5) от щетите които възстановява принципно магията или с успеха на заклинанието.

Ами то нямало много за дописване. (;
Последна промяна от Vilorp на пон апр 13, 2009 11:46 pm, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон апр 13, 2009 7:06 pm

Ми хубаво, аз съм доволен с дотук казаното (основно поради факта, че то до голяма степен е това, което аз исках ;) ), само смятам, че е по-хубаво да се каже, че за час почивка (т.е. сън) се намаля кървене със стойността на Възстановяването за един час. Което е почти същото като написаното от Бат Гойко, с разликата, че воините ще имат малък бонус, както и друидите, когато са сред природата.

А, да, и да е винаги поне с 1.
シャマョツィ

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон апр 13, 2009 8:14 pm

Супер, но за мен има още един пропуск...или два.

1. За кървенето на раните

Сега идва тънкият момент:
Щетите да са три вида: на обезкървени места(не го приемайте буквално) - ръце, крака, коса :lol: ; на умерено окървени места(дано се пише окървени) - корем ; и обилно окървени места - сърце, глава.

х=мерна единица, която ще се доуточни след тестове.

Таблица, ръчна:

---------------/ Място вид 1 / Място вид 2 / Място вид 3 /
Трошащи----/-------х-------/------2х-------/-------4х-------/
Сечащи-----/-------3х------/------4х-------/-------8х-------/
Прободни---/-------2х------/------4х-------/----смърт-----/

Като Смъртта да е да речем до 20 - Щ секунди, ако Щ >= 20, то смъртта е внезапна.
Дори тя да е такава, не се анулира последния удар при Берсерк.

Ако се замислите, моята система е по-функционална от тази на Вилорп...и по-логична. Е друго си е да ти порежат ръката или да ти цепнат тиквата.

2. За всички демони. Трябва да има определен шанс да те набара...като при билките. Може би да е константа за всеки вирус и да се изчислява:

При кървенето:

3 Зара + Щета + Константа > 16 + Виталност * 2

- Среща се само след нараняване в битка или не(може и при падане в дупка)

За другите:

3 Зара + Константа > 16 + Виталност

- Среща се..., когато...Бог(разказвача) реши.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон апр 13, 2009 10:25 pm

По отношение на 1: Аз викам да го направим предложените от теб неща маааалко по-прости: http://www.youtube.com/watch?v=VwHB9gw6GU4

Сериозно... след толкова много обсъждания на системата, какво представляват Точките Живот в нея, въобще има ли смисъл да се обсъжда горенаписаното?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 13, 2009 11:55 pm

Предложението на Шами лекуването на кървенето да е числено равно на възстановяването на живота при сън си е съвсем в реда на нещата. Като при това спестява една допълнителна формула която се ползва само зъ кървенето. Още повече, че войните се предполага да са отнесли повече бой и да са по лейкооразни от стоящите на задна линия магове и стрелци. Засадата не се брой (;

Колкото до изказването на Къртача: краката и кожата на главата са най богато кръвоснабдените части от тялото. Корема и ръцете (под лактите) са сред доста по-слабо кръвоснабдените. Нем не се казва окървени. Сърцето пак незнам защо реши, че е окървено!? Да не говорим че е най-добре защитения орган след мозъка.
Зато ва неко приемем предложението ти като малко поразширен вариант на играта показана от шами в линка и продължим нататък.

Утре ако не са наминали да го направят ще пробвам да събера всичко в един пост, но силно препоръчвам с това да се заеме друг за да го разбимаме повече то двама човека (;

Поздрави и лека.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 14, 2009 12:04 pm

Лоши хора брей! (;

Опционално официално допълнение към системата: Кървене*

1.Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят две графи: кървене и превързано кървене (ПК)

2.Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)** след като е намалена от бронята нанася кървене.

3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
- 1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
- 1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
- 1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета

4. Кървенето се активира в края на следващия рунд в който е било нанесено, като карвенето от различните рани се натрупват.

5. Не превързаното кървенето нанася Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето.

6. Всяко кървене може да се превърже:
- Всяка превръзка отнема 1 Умора (това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
- Времето за превръзка е 2*Кървене ТД, но не по-малко от 10 ТД
- Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
- по УФУД: Първа Помощ + 3 зара> 16 - Вит
- Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2***
- Вит е Виталността на героя върху който се слага превръзката, като ако героят се превързва сам това е собствената му виталност.
- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка.
- Успехът на превръзката намалява със стойността си кървенето.
- Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК.
- Превръзката може да се сменя на всеки 2 часа за предотвратяване на обсебване от демоните на болестите (ролево, без системно отразяване)+

7. Превързаното кървене (ПК)
- След къта кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
- ПК спира да нанася временни щети (ВЩ)
- ПК обаче нанася Х реална щета на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час. Първоначално Х = Кървене - Успех на Превръзката
- Докато има ПК организмът не възстановява жизнени точки (ТЖ) по естествен път (сън)

8. Силата на кървенето намалява в следствие на:
- Използване на магията „лекуване на Тежки рани”, като ПК2 = ПК1 - Успех на заклинанието, където ПК1 е текущата стойност на ПК, а ПК2 новата.++
- Почивка - намалява със стойността на естествено възстановяване на организма за час+++
- Лекуване от лечител#


бележки под линия--------------------------
*Трябва да се потвърди още веднаж от Бат Гойко
**Веременна, за да си остане границата от 20 при трошащите щети, защото ако се нанася само реална, границата при тях става 26 (20 реална и 6 временна). Шоковите не се взимат по внимание. Остава обаче въпроса дали и магическите щети кървят, макар че така и така магиите са си силни и не би трябвало да нанасят и кървене. затова съм отбелязал че не се взимат под внимание.
***Ако виталността не играе, то базата на Първа помощ трябва да стане ПР вместо ПР/2, защото следната прецизност на герой при който това не е водещ показател е 6, а при водещите 12. Това ще рече, че без виталността във формулата герой използващ „не прецизно” оръжие трябва да хвърли 14 или повече, а с виталността 12 или повече. Човек използващ главно „прецизни оръжия” има 50% шанс за успех на превръзката, а с виталноста му е нужен резултат от трите зара 8 или повече за успех.
+ Тъй като организма се лекува сам и може за 2,4,6 часа да е премахнал кървенето. Също така ще се повдигне въпроса какво става ако новата превръзка е неуспешно - отново ли ще се разкървави? Затова връзвам не сменените превръзки към болестите.
++При неуспех на заклинанието би станало доста забавно (;
+++Книжката не ми е под ръка, тъй че ако някой даде точната формула ще я добавя. В това число се включва бонусите от регенерацията, друида, война и расови умения.
#Тук още не се знае какво точно ще има, но в самия лечител би трябвало да е описано.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт апр 14, 2009 2:09 pm

Предлагам следната редакция, с цел опростяване - надявам се - на системата (коментирания в стил Джава текст го обсъждам долу, а бележките под линия са мои!):
Опционално официално допълнение към системата: Кървене

1.Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят две графи: непревързано кървене(НК) и превързано кървене (ПК).

2.Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически) след като е намалена от бронята нанася кървене.

3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
- 1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
- 1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
- 1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета

4. Кървенето се активира в края на следващия рунд в който е било нанесено, като кървенето от различните рани се натрупват.

5. -НК Х нанася Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), както и Х реална щета на всеки час.
-ПК Х нанася Х реална щета на всеки час.

6. Всяко кървене може да се превърже:
- Всяка превръзка отнема 1 Умора (това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
- Времето за превръзка е 2*Кървене ТД, но не по-малко от 10 ТД
- Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
/*- по УФУД: Първа Помощ + 3 зара> 16 - Вит
- Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
- Вит е Виталността на героя върху който се слага превръзката, като ако героят се превързва сам това е собствената му виталност.*/

- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка.
- Успешната превръзка прави НК във ПК, като намаля стойността на кървенето със стойността на успеха на превръзката.
- Превръзката може да се сменя на всеки 2 часа за предотвратяване на обсебване от демоните на болестите (ролево, без системно отразяване)

7. Силата на кървенето намалява в следствие на:
- Използване на магията „лекуване на Тежки рани”, като кървенето се намаля/увеличава със стойността на успеха/неуспеха на заклинанието**.
- Почивка - намалява със стойността на естествено възстановяване на организма за час***.
- Лекуване от лечител.

8. Когато героят кърви, той не може да възстановява ТЖ по време на почивка.
*Като стана дума, дали не е хубаво да обсъдим нова версия на персонажния лист? Където да ги има трите възстановявания - на ТЖ, ТМ, ИЗ? Принципно страдам от липсата им, защото поне веднъж на сесия ми се налага да разлиствам на съответната секция. Сега навярно ще запомня формулата за възстановяването на ТЖ, но все пак е полезно. Както и да помислим дали няма други полезни за играчите неща, които могат да се сложат там.
**Вилорп, това ли имаше предвид с бележка "++" ?
***За информация: по принцип Възстановяването е СИ/8, като следните умения имат следните бонуси:
-Воин на 11. степен - добавя 1.
-Регенерация - добавя СУ/3 (бре, то ще стане страшно полезно за воини - но пък не е лошо, като погледна на Арената колко души са си го сложили...)
-Друид на 12. степен - когато друидът е сред природата, той възстановява двойно по-бързо. Което ми напомня за един въпрос, но него ще го намерите в съответната секция.
Между другото, по принцип в правилата се казва, че героите възстановяват СИ/8 ЖТ на час сън "- за осем часа сън, героите ще възстановят толкова ЖТ, колкото е показателят им за Сила". Нямам нищо против това, просто да се знае, че при кървенето такива сметки и опростявания не са приложими.

"Коментирания" текст - все още не съм съгласен, че трябва да има улеснение. Пък и така има голяма разлика м/у джудже алхимик и някакъв си елф. Първият има 4 Вит, втория - максимум 3. Като ако не е воин - най-вероятно 1. Така, ако елфът трябва да хвърля 13+ (18% шанс), то джуджето трябва да хвърля 9+ (63% шанс). Съответно съм за варианта без Вит във формулата. Но не съм съгласен и базата да стане ПР, тъй като един "средностатистически прецизен" воин, който по твои думи ще има 12 на показателя, ще може без никакви улеснения да прави супер превръзки с успеваемост 98%.

Според мен не е проблем базата да е ПР/2. Да, на "средностатистически герой" ще му е нужно 13+. Но дори и да няма лечители, вярвам, че във всяка "средностатистическа група" ще се намери поне един герой с прилична ПР. Дали ще бъде стрелец или "прецизен воин", или джудже, което се осланя на своя щит - все ще има такъв. А ако има още що-годе прецизни герои, те ще могат да помагат според правилото за комбинирана помощ.

В крайна сметка, превързването от "непрофесионалист" го имам като ама наистина Първа помощ - колкото да се превържат раните, кървящия да не трупа ВЩ и съответно да изпадне в безсъзнание и да доможе по-лесно да докрета до истински лечител - а не толкова като нещо, на което героите да могат да се осланят да ги излекува. Защото иначе от лечителите няма да има смисъл, ако всеки, който не е "лицензиран" от системата може да се излекува бързо и лесно.
シャマョツィ

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт апр 14, 2009 3:08 pm

Абе не е логично ако ти шибнат кама в ръката и ако ти шибнат същото я в дроба, я в сърдечната област да кърви еднакво и да се активира еднакво бързо. То и за щетите не е реално, ама...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт апр 14, 2009 3:32 pm

Първо да ти разясня нещо: идеята е не "промушиха ти артерията => кървиш за 10", а "кървиш за 10 => уцелили са те в артерията".

Колкото за активирането в следващия ход - няма логика да се активира в същия. Ако имаш чак такъв проблем с "реализъма", приеми, че една част от щетата, която причинява кървенето е всъщност кървене, "активирано същия ход", ок?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 15, 2009 11:02 am

1. Възстановяването на ТЖ, ТМ и Изд и на мене ми е неудобно, тъй че един малко по модифициран дневник не лоша идея.
2. Дам точно това имах в предвид, че неуспаха ще разкървави нещата. А ако това е последната мана на магьосника пък съвсем (;
3. При модифицирани дневник направо могат да се пишат стойностите за час възстановяване сметнати.

Коментарите: Улеснението искам да го има, защото с него шансът да се направи превръзка е по-голям дори да нямаш взето Първа помощ сред уменията и следователно не го прави задължително вземането й.
Разбира се по презумция можем да сметнем, че поне един герой в групата ще се жертва и ще отдели няколко ТР за нея и пък направо ще я взема на6 първоночално. В такъв случай нужда от олеснение няма.
Та това е дилемата ми - задължителна или не задължителна, но с един който я е взел и прави страшни превръзки... Аз лично не мога да реша.
Надявам се на някакви нови доводи.

Иначе онова че кървенето нанася и реални щети малко ме притеснява. Защото за 1 час ако героя не се е освестил ще натрупа 360 Временни щети (при 1 кървене). На това ще му трябват дни за да се възстанови по естествен път дори и да се премахнат другите ефекти. Рейлните щети на час просто ще го убият по-бързо и сигурно, вместо след седмица да умре от глад изпадналото му в безсъзнание тяло натрупало 60 480 временни щети (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср апр 15, 2009 11:23 am

Темата е интересна, макар че веднъж я повдигнах и бях деликатно подрязан под коленцата за излишно усложняване на игровия модел. Както и да е - напаснали сте нещата много точно с една единствена разлика - кръвоизливът от достатъчно сериозна тъпа щета е вътре в тялото. Колкото пъти съм ял бой на тренировките на бокс, все е текло я от носа, а от джуките, ама най-гадно е било, когато те насинят здраво по лицето и ходиш със сини копчета под кожата.
Счупването на кост с трошащо оръжие също причинява вътрешно разкъсване - оръжия като боздугана или чука правят вътрешностите (особено в горемната кухина) да приличат на обработена за готвене пържола - докато отвън дебела кожена броня с подплата може да запази кожата почти непокътната.
Това вече е за лечител с познания по анатомия и комплект кухи игли или магьосник с лечение на тежки рани.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 15, 2009 12:09 pm

Явно е нужно да нацелиш точния момент (;, а и това е по-скоро мод отколкото задължително правило.

На забележките:
Системата не позволява достоверно отражение на вътрешния кръвоизлив (доскоро и кървене нямаше де), освен ако вместо временни или реални не се нанасят трайни наранявания. това обаче прави още едон допълнително усложнение от което смятам че бихме могли де се лишим, макар да доближава реалността с още една степен.
Кървене от нос, уста, вежда попада под границата от 10 минимална щета нужна за предизвикване на постоянно кървене което не може да спре от самосебеси. Насиняването пък се отразява системно с Временни щети - боли ама ще мине. В системата е казано че счупване се получава при щета от 1/4 мах ТЖ в ръката и 1/3 в крака. Това пък си е 20 трошаща щета. Всъщност дори 10 ако героя е ниско ниво, ама да не задълбаваме толкова.
Това че ако те млатят с боздуган си умираш вътре в бронята е всеизвестно, но пак заради невъзможността за отразяване на вътрешни кръвоизливи и разкъсани вътрешности няма как да го отразим без въвеждане на специален показател за трошащите щети.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб апр 18, 2009 3:51 pm

Всичко се развиваше с такава мълниеносна скорост, пък изведнъж спря - я да съживя малко идеята :) .
Vilorp написа:Коментарите: Улеснението искам да го има, защото с него шансът да се направи превръзка е по-голям дори да нямаш взето Първа помощ сред уменията и следователно не го прави задължително вземането й.
Разбира се по презумция можем да сметнем, че поне един герой в групата ще се жертва и ще отдели няколко ТР за нея и пък направо ще я взема на6 първоночално. В такъв случай нужда от олеснение няма.
Та това е дилемата ми - задължителна или не задължителна, но с един който я е взел и прави страшни превръзки... Аз лично не мога да реша.
Надявам се на някакви нови доводи.
Според мен не е задължително ако няма улеснение някой в групата да има познанието, за да може да прави поне някакви превръзки (колкото да се "закърпи положението", както му се вика). Продължавам да твърдя, че все ще се намери герой в групата, който да има прилична ПР, така че ПР/2 да е достатъчна за минимален успех въпреки липсата на умението. Т.е. и без улеснение и без база, която да е ПР (наместо ПР/2) умение "Лечител" няма да бъде задължително, за да може да оцелее групата (въпреки че с него ще й бъде по-лесно).
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб апр 18, 2009 5:07 pm

Въпросът не е дали в групата ще има човек с първа помащ, лечител или просто с висока прецизност.

Номерът е че БЕЗ улеснението от виталността, един от групата задължително трябва да има висока прецизност или да е взел първа помощ.

Ако виталността играе ролята на улеснение то тогава групата може да е съставена само от гиганти с двуръчни каменни мечове. Като пр това те все пак ще имат шан около 40% да се позакърпят ако са ги натаралежили елфите.

Докато без въпросното улеснение, такава група ще съществува десетина минути след битката, а после геройте изпадат в кома заради кървенето което немогат да превържат.

Разбирасе винаги е опция това да сеостави в ръцете на разказвача, ама всички знаем какво става в такъв случай...

Да вметна и тази забележка:
[19:51:28] Ангъст Лорин - Пламен: но прободните може да са много опасни, ако предмета се извади
[19:52:27] Ангъст Лорин - Пламен: а порезните в зависимост до или какво си порязал
[19:52:52] Ангъст Лорин - Пламен: тъпите удари могат да предизвикат вътрешно кървене и външно според продължителността и динамиката на ударите
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб апр 18, 2009 10:45 pm

По принцип в такива ситуации има много неща, които са оставени в ръцете на разказвача:
-ако ги тарашат крадци и ги нападнат убийци (при липса на свястна ПР никой няма да ги усети)
-ако ги нападнат черни магьосници (като няма друг маг, който да оправя мизериите, брадвите ще се превърнат на ножове за хляб)
-ако ги срещнат опитни измамници (те като са варвари с брадви, едва ли са много умни и имат Психология)
и т.н.

Идеята ми е, че не трябва да мислим за екстремните случаи на адски небалансирани групи и да гледаме за какво да им даваме улеснения. Разбира се, че не трябва да бъде задължително наличието на лечител, както не бива да е задължително наличието на магьосник, "танк", "демидж дийлър", крадец, дипломат, лидер, певец и т.н. Но не трябва да правим превръзването лесно, защото ако тръгнем по тази пътека, то трява да направим още много неща лесни: лъженето, оцеляването сред природата, устояването срещу магьосници и т.н.

Пък и ако е толкова лесно да се превържеш, че и излекуваш с превръзката, ако нямаш познанието за Лечител, то тогвава то за какво ще бъде?

Въобще тук вървим по тънката граница между създаването на нещо задължително за всяка група и нещо, което е абсолютно безполезно да бъде взето като умение от когото и да е било. Според мен с Вит като улеснение ще попаднем във втория случай.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон апр 20, 2009 8:18 pm

Първо да подкрепя идеята, че Вит няма нужцда да играе роля в определяне на превръзката:
- Тя изразява естествените съпротивителни сили, които могат да играят роля на по-късен етап (оздравяването), но не и по време на превръзките
- Не виждам проблем в това, че някоя група нямало да бъде универсална, ако не е направена по определен начин - логично е да имат проблеми ако са профилирани само в една посока. Така де, ако имаме само магьосници, трабва ли да се притесняваме, че не биха спечелили турнир по канадска борба?

А след това ползвам написаното от Вилорп, като директно модифицирам където смятам за нужно, за да се види какво става с фианлната серсия.




Опционално официално допълнение към системата: Кървене

1. Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят три графи:
1.1. Нетретирано/Открито/Непревързано кървене (НК)
1.2. Превързано кървене (ПК)
1.3. Стойност на Превръзката

2. Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)/щом я е нанесла щетата значи е след като е преодоляла или е намалена от бронята, следователно няма нужда от онова пояснение/.

3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
3.1. +1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
3.2. +1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
3.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).

5. Не превързаното кървенето нанася:
5.1. Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето
5.2. Х реална щета (РЩ) на всеки час

6. Всяко кървене може да се превърже:
6.1. Всяка превръзка отнема 1 Умора (задължително се изисква героят/създанието да може да похарчи 1 умора, като това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
6.2. Времето за превръзка е 2*Нетретирано Кървене ТД, но не по-малко от 10 ТД
6.3. Ефектът се изчислява по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара> 16
6.4. Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
6.5. Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
6.6. Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на НК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило)
6.7. Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК
6.8. Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час сле първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време

7. Превързаното кървене (ПК)
7.1. След къта кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
7.2. ПК спира да нанася временни щети (ВЩ)
7.3. ПК нанася само Х реална щета на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час
7.4. Нанесените щети от ПК се намаляват със стойността на Превръзката
7.5. Докато има Кървене (независимо дали превързано или не) организмът не възстановява жизнени точки (ТЖ) по естествен път (сън)

8. Силата на Кървенето намалява в следствие на:
8.1. Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
8.1.1. Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
8.1.2. Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си
8.2. Лекуване чрез СУ или познания (уточнено в съответните познания и умения)
8.3. Използване на магията „лекуване на Тежки рани” - при подобно лечение, Кървенето се счита като Трайна щета и се лекува по съжия начин


Най-важните промени са, че махнах Вит от УФУД за превръзката и промених действието на заклинаието Лекуване на тежки рани - то третира кървенето като Тежка рана, за да няма разлика с описанието му, както и че добавих пояснение за това как почивката влияе на Нетретираното Кървене.
Друга важна промяна е, че намалявам силата на превръзката на всеки час след първия. Това е с цел да се налага подмяна на превръзките, така както се налага и в ралността, но не го регламентирам на твърдо време. Реално ако се почива, то Кървенето би следвало да намалява по-бързо от силата на превръзката, така че това не е тежко наказание, а по-скоро стимулиране на ролевия елемент.
Последна промяна от BatGojko на вт апр 21, 2009 10:24 am, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 9:53 am

Код: Избери всички

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).
Освен това си променил времето в което се задейства кървенето. (;
Моя довод, за това че трябва да се задейства в края на хода е, че така се дава възможност на пострадалият да се закърпи преди да понесе щети от НК-то. Защото ако в края на рунда го натаралежат, в началото на следващия той ще понесе толкова ВЩ, че можеи да не се докопа да превръзка. Иначе, ако кървенето се активира в края на рунда, той ще има възможност преди това да позатисне тая или другата рана и да не се трупяса.

Код: Избери всички

- Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час сле първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време 
Това не ми харесва да се дава системно ако е ролеви елемент. Освен това става объркване дали превръзката намалява ПК на всеки час или еднократно, какво става когато падне до 0, дало отново се връща НК-то... Абе по-добре само да се отбележи че превръзката трябва да се сменя и да се подчертае че това е ролеви елемент нямащ общо със системата.

Код: Избери всички

- Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
- Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
- Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си 
На втора и трета позиция е изтървана думата „Почивка” и ме бяха нужни десетина мунути и 5 прочитания да вдена за какво аджаба става дума.
По този параграф не ми допада последното. Намаляването на НК, защото ако си легна да спя (тъй де героят ми), ще издуха НК без да минава въобще през ПК. По добре да гаврътна една колба елексир и да си легна, отколкото да се превръзвам и после да се чудя какво да го правя това ПК, дето само маг и/или лечител могат да махнат.
Ако държите да го има то по-добре почивката да преобразува Х НК в ПК, където Х е равно на 1/2 от стойността й. Всъщност дори на цялата стойност едва ли ще е голям проблем.

Код: Избери всички

- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на ОК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило) 
Това ОК ще е хубаво да се оправи в крайната версия, щото все още не се сещам дали е НК или ПК.
(;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 21, 2009 10:34 am

[quote="Vilorp"]

Код: Избери всички

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).
Да, така сам не можеш да реагираш в следващия ход. Могат да те закърпят другарчетата ти, щото ако си бил последен предишния рунд, явно пак ще си последен в следващия. Предвид, че кървенето не е толкова много, то едва ли ще е фатално, макар че ще има и такива случаи. Като и да е, логикат ами е, че всички заклинания и ефектни се активират или в началото на Рунда или в началото на Хода, следователно е добре да подходим и тук така. Самото правило с кървенето е достатъчно наказателно, че да се притесняваме, че понякога би довело до неизбежна смърт.

Код: Избери всички

- Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час след първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време 
Ако не се даде системно, няма да се ползва никога, а така прави елемента с превръзките завършен. А колкото до това какво намалява ами то си пише Успехът.

Код: Избери всички

- Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
- Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
- Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си 
Нищо не съм изтървал, ами форматиррането не се е получило, трябваше да са по-навътре и да си личи, че са след :
Ако Кървенето е слабо, не виждам причина да не се неутрализира от самосебе си. Също така, по този начин не е задължително нито да имате лечител, нито да имате герой с висока ПР - това което ти искаше да постигнеш чрез Вит. Така Кървенето не е ултимативната опасност за героите и изключително яки герои, с достатъчно колби под ръка (или приличен магьосник) имат алтернативен метод за справяне с него.
А кой е казал, че ПК се лекува само от Маг? ПК се лекува по естествен път двойно по-бързо от НК (поне така съм написал)

Код: Избери всички

- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на ОК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило) 
Оправено е на НК (мерси).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 11:17 am

Остава ми тогава само въпроса, какво става когото силата на превръзката падне до 0?
Отново ли се появява НК? Това би осложнило доста нещата, защото би се наложило втора превръска с друг успех или неуспех...
Иначе кърменето може да се върже с болестотворинте духове, който да се вселят в тялото ако превръзките се напоят с твърде много кръв (разбирай падне им успеха до 0). Например Тет от рода на Анустите или Ганг от вида на Рените като едното нище се се вмъкнат в зле обработена и замърсена рана.

Другото макар и трудно го приемам. (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 21, 2009 12:04 pm

ами не, превръзка със сила 0, си е все още превръзка, но предвид, че тя намалява ефекта на ПК със силата си, то тя реално не би намалявала ефекта. А ако стане на -1, то би добавяла към него. Реално е така, ако имаш лоша превръзка, тя може да ти навлече повече беди.
А идеята как да се обвърже това с болестите я подкрепям напълно, но оставям на теб да дадеш началния тласък (аз след това само ще се намеся да го орежа ;), че да ти е гадно)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 2:06 pm

BatGojko написа:ами не, превръзка със сила 0, си е все още превръзка, но предвид, че тя намалява ефекта на ПК със силата си, то тя реално не би намалявала ефекта. А ако стане на -1, то би добавяла към него. Реално е така, ако имаш лоша превръзка, тя може да ти навлече повече беди.
А идеята как да се обвърже това с болестите я подкрепям напълно, но оставям на теб да дадеш началния тласък (аз след това само ще се намеся да го орежа ;), че да ти е гадно)
Аха! Точно това имах в предвид! (за превръзката не за болестите)
Според това, което казваш, превръзката намалява ПК със стойноста си всеки час, а не еднократно. Към нейното намаляване се прибавя и намаляването от спането и то от кървенето остана едно нищо което води само до допълнителни сметки.
Всъщност стойността на превръзката да намалява ПК макар и не особено реалистично ми се вижда по просто отколкото да се възстановяват чрез сън. Така прецакваме джуджетата с висока виталността и много сила, ама те са много, да умрат стотина хиляди никой няма забележи (;
Сериозно ако погледнем това трябва да се изчисти. Дали превръзката ще намалява на час ПК-то или съня. В първия случай хората ще драпат да се превръзват по-често, а във втория смяната на превръзката ще се прави за да не те обсеби някой зъл демон и да ти окапят ушите...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 21, 2009 6:02 pm

Всъщност кървенето не е никак безобидно дори и когато се възстановява чрез сън. Да не забравяме, че докато има кървене, не се възстановяват ЖТ, а в книгата има описано и максимално време за сън в денонощието, за да не се спи постоянно. Да не говорим, че понякога самото приключение ще поставя героите в невъзможност да спят. Нека не се опитваме да направим кървенето абсолютния "game stopper".
Може при превръзка с отрицателен Успех да има шанс за обсебване, но това е отделна система.
Тествай кървенето с лист и хартия, и ще видиш, че в момента е доста близко до това, което искаме да е - нещо неприятно, но не и ултимативно смъртоносно.
Между другото, ако добавим и по-сериозните кървенета (като чисти стойности) от специалните атаки (които сигурно ще претърпят леки промени) то нещата съвсем не са чак толкова лекички - Кървенето си е гадно.
След като се потества от някоя група в игра, ще е добре да чуем коментарите им и да видим дали не се нуждае от допълнително наместване.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 7:28 pm

Тестове се провеждат м вомента на Арената, амо джуджетата не са много слонни да поемат дузина стрели за да изпитаме качествено кървенето.

Аз против самото кървене нямам нищо, против съм неяснотите относно превръзката и нейното сменяне.
Ако се каже че и тя лекува ПК на Час със стойността на успеха си и Ок, макар така да ми се вижда силничко. Разбирасе преди първата стрела да попадне в джуджето не разполагам с полеви тестове, та ще изчакам малко да видя какво е положението.
Все пак, лекуване чрез сън и превръзка ми се вижда доста.
Също трябва да се каже какво става при неуспешен опит за превръзка. Получаваш още НК или се вдига сложността да я направиш?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 22, 2009 10:58 am

Лекува се само чрез сън. Превръзката спира ефекта. Всеки опит за превръзка отнема 1 Умора, но това може би е малко, за да те накара да не пробваш да се превържеш 10 пъти, докато получиш сносна превръзка. Може би при неуспешна превръзка би трябвало да се търпи щета в размер на неуспех. Вида на щета може би трябва да е Временна, за да не е прекалено силно наказанието и да се спират опитите на героите с по-малък шанс за успешна превръзка.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 22, 2009 2:00 pm

Да ама така го казваш все едно превръзката също лекува.
Всъщност ако направиш превръзка за 1 успех пробразуваш всичките си НК в ПК-1=ПК1, ама ако не те устройва тая превръзка и си направиш нова с 4 успех какво става?
ПК1-4=ПК2 тъй ли?
Или ПК-4=ПК2
Ако Превръзката падне на -1/-2/-3... и това се отразява на ПК тогава има смисъл от смяната на превръзките.

Тъй като кървенето е изчистино доста прилично от тук насетне дайте да го доошлайфаме със системата за превръзките.
Превръзките натрупват ли се също като ПК и НК? Дали след като имаме Пк и получим още НК което трябва да превържем новата превръзка ще замести старата или ще се сложи отгоре й...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 22, 2009 2:57 pm

Абе дъвчем теория от бая време, ама май докато не го разпишем няма да видим кое работи и кое не.

Героят Гошо има следните графи в дневника си:
НК = 0
ПК = 0
Превръзки = 0

В боя той получава 4 Кървене

НК = 4
ПК = 0
Прев. = 0

Решава, че е добре да се позакърпи докато е все още в битката и прави Превръзка с успех 3.

НК = 0
ПК = 4
Прев. = 3

Следващият рунд за негова беда получава новои Кървене за 5.

НК = 5
ПК = 4
Прев. = 3

Понеже няма кога да се закърпи, Гошо в началото на следващия си ход понася 5 ВЩ.
В следващия рунд той има нещастието да бъде още накълван за Кървене от 3, но за негова радост, той успява да довърши и последния си опонент.
В края на рунда положението е:

НК = 8
ПК = 4
Прев. = 3

В началото на своя ход (нищо, че битката е свършила), той получава 8 ВЩ и започва да се превръзва отново (за опростяване на игралната механика, това значи, че той напълно игнорира предишния си резултат за превръзка).

За негов ужас Вилорп е въвел нетвърди 10 ТД за превръзка, ами добави и условие 2*НК, което прави 16 ТД, така че понеже Гошо има само 12 ТД, а и току що се е маризил яко, та няма никаква ИЗ, той н еможе да се превърже, то Гошо релано би следвало и следващи я си ход да понесе 8 ВЩ... хммм (тук виждаме първия... всъщност не е първия, но е един от куцащите моменти, но пък всички ще ги подредя отдолу, след като свърша с примера).
Та Гошо си понася чинно щетата и ако не припадне ще си довърши превръзката - Успех 4

НК = 0
ПК = 12
Пре. = 4

Така след един час Гошо ще понесе 12-4=8 Реална щета и положението ще се промени в следното:

НК = 0
ПК = 12
Прев. = 3

Така... Да видим къде имаме проблеми тук:

1. Има проблем в това ТД за превръзка да са повече от един ход време, тъй като така ще трябва да се следи дали са ти стигнали, за да го направиш за един ход, преди да ти нанесе нова ВЩ.
- Мисля да го направим на 10 ТД по време на битка и 10 секунди извън (т.е. извън битка се приема, че се бинтовате за време преди да е дошло следващото понасяне на ВЩ)

2. Има сериозно следене на промените в трите графи, но да кажем, че това не е по-фатално от промените в ЖТ, ВЩ и ШЩ, така че ще го преживеем.

3. Използваните от мен цифри са примерни и са доста завишени. Очевидно е, че Гошко явно е пич и има много ЖТ, но все пак мога да кажа, че Кървенето е или доста силно (ако се ползват прободни щети), или незначително (ако се ползват други щети). Все пак при нансесени щети около 20 за рунд, това са 4 Кървене, ако е било с прободни щети. Това не е много фатално, но само ако може бързо да се обърне в НК, иначе героят си рухва като талпа сам след няколко рунда. Последното е реалистично, но не знам дали ще се хареса на играчите особено. Може би все пак, кървенето не бива да нанася щетата си всеки рунд, или поне не цялото. Точните цифри ще се получат само ако се разиграе истинска битка и се види как действа това. Все пак може да създаде доста интересни игрови моменти, тъй като в следствие на много кървене ще се припада, а няма да се умира, което пък ще води до по-лесно вземане на пленници. От друга страна не бива да се допусне, кървенето да направи убиването невъзможно, щото играчите ще се побъркат да вземат пленници.

4. Опростяването на превръзката, така че тя винаги да подменя и предходната е необходимо, но за по-реалистично настроените играчи може да им се стори неубедително. Няма как обаче да се разглежда всяка рана и превръзка поотделно - просто няма да става за игра.

5. Какви са вашите наблюдения?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 22, 2009 11:00 pm

Виж колко по разбираемо става като се разпише. Значи това което си казвал е че превръзката, силата й, намалява ефекта на ПК което то дава всеки час, а не намалява самото ПК. По този показател вече съм напълно съгласен.
Гошо верно е много здраво коп... тъй де джудже, защото 12 кървене за да получи това значи че е отнесъл 60 пробивна щета която е надхвърлила бронята му или са го нацелили 12 стрели. Ако пък щетите са от сечещо то става направо 120 затрити ТЖ над бронята. Тоя вече го избива към 6-то ниво самоубиец без некакви защитни средства, защото ако са го млатили с чукове... 240...

Освен това лошия Вилорп не е казал 10 но не по малко от 2*НК, а 2*НК, но не по-малко то 10ТД (;
Както и да е, ако превръзката отнема 10 ТД или 10 секунди извън битка лошо няма. Тъй като почва втория ренд в Арената все някой ще пострада за 10 щета и ще можем да видим има ли кървенето съществена роля.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори