[Опция] Кървене и болести - разработка

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет апр 23, 2009 11:30 am

Подкрепям сегашния вариант на кървенето и смятам, че така играчите ще бъдат стимулирани да използват повече оръжия с пробивна щета. ( Чудя се как ще подейства копието на Кел от арената със 7з+9щета :shock: ). Но трябва да се дообмисли кървенето при удар в главата или врата, прерязване на вената при лакътя и пр.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет апр 23, 2009 11:58 am

Какво да му се обмисля, те всички видове щети си имат бонуси при удар в главата, и когато тези бонуси са свързани с повече щети (както е при прободните), това автоматично води до повече Кървене.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 01, 2009 11:27 am

Както сте забелязали, тестовете с кървенето вървят завидно успешно. Резултатите показват, че ако НК достигне двуцифрена стойност или близка до нея, то става значим фактор и може да реши битката, ако ВЩ не могат да се компенсират с умора.
Варианта който се тества е:
- при реална щета (изключаея се шокови и магически) по голяма от 10 се появява кървене - минимум 1-ца
- Трошащите нанасят 1 НК за всеки 20 щета
- Сечащите нанасят 1 НК за всеки 10 щета
- Пробивните нанасят 1 НК за всеки 5 щета

НК се тества на Арената при математически закръглявания!

За момента превързването не е тествано, но и форматът на Арената не предразполага за това.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 1:08 pm

Едно обобщение ще е добро, защото така и простите хора като мен ще могат да разберат за кво става дума.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 1:54 pm

Опционално официално допълнение към системата: Кървене

1. Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят три графи:
__1.1. Нетретирано/Открито/Непревързано кървене (НК)
__1.2. Превързано кървене (ПК)
__1.3. Стойност на Превръзката

2. Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)/щом я е нанесла щетата значи е след като е преодоляла или е намалена от бронята, следователно няма нужда от онова пояснение/.

3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
__3.1. +1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
__3.2. +1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
__3.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).

5. Не превързаното кървенето нанася:
__5.1. Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето
__5.2. Х реална щета (РЩ) на всеки час

6. Всяко кървене може да се превърже:
__6.1. Всяка превръзка отнема 1 Умора (задължително се изисква героят/създанието да може да похарчи 1 умора, като това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
__6.2. Времето за превръзка е 2*Нетретирано Кървене ТД, но не по-малко от 10 ТД
__6.3. Ефектът се изчислява по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара> 16
__6.4. Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
__6.5. Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
__6.6. Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на НК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило)
__6.7. Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК
__6.8. Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час сле първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време

7. Превързаното кървене (ПК)
__7.1. След къта кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
__7.2. ПК спира да нанася временни щети (ВЩ)
__7.3. ПК нанася само Х реална щета на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час
__7.4. Нанесените щети от ПК се намаляват със стойността на Превръзката
__7.5. Докато има Кървене (независимо дали превързано или не) организмът не възстановява жизнени точки (ТЖ) по естествен път (сън)

8. Силата на Кървенето намалява в следствие на:
__8.1. Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
____8.1.1. Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
____8.1.2. Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си
__8.2. Лекуване чрез СУ или познания (уточнено в съответните познания и умения)
__8.3. Използване на магията „лекуване на Тежки рани” - при подобно лечение, Кървенето се счита като Трайна щета и се лекува по съжия начин


Пример:
BatGojko написа:Абе дъвчем теория от бая време, ама май докато не го разпишем няма да видим кое работи и кое не.

Героят Гошо има следните графи в дневника си:
НК = 0
ПК = 0
Превръзки = 0

В боя той получава 4 Кървене

НК = 4
ПК = 0
Прев. = 0

Решава, че е добре да се позакърпи докато е все още в битката и прави Превръзка с успех 3.

НК = 0
ПК = 4
Прев. = 3

Следващият рунд за негова беда получава новои Кървене за 5.

НК = 5
ПК = 4
Прев. = 3

Понеже няма кога да се закърпи, Гошо в началото на следващия си ход понася 5 ВЩ.
В следващия рунд той има нещастието да бъде още накълван за Кървене от 3, но за негова радост, той успява да довърши и последния си опонент.
В края на рунда положението е:

НК = 8
ПК = 4
Прев. = 3

В началото на своя ход (нищо, че битката е свършила), той получава 8 ВЩ и започва да се превръзва отново (за опростяване на игралната механика, това значи, че той напълно игнорира предишния си резултат за превръзка).

За негов ужас Вилорп е въвел нетвърди 10 ТД за превръзка, ами добави и условие 2*НК, което прави 16 ТД, така че понеже Гошо има само 12 ТД, а и току що се е маризил яко, та няма никаква ИЗ, той н еможе да се превърже, то Гошо релано би следвало и следващи я си ход да понесе 8 ВЩ... хммм (тук виждаме първия... всъщност не е първия, но е един от куцащите моменти, но пък всички ще ги подредя отдолу, след като свърша с примера).
Та Гошо си понася чинно щетата и ако не припадне ще си довърши превръзката - Успех 4

НК = 0
ПК = 12
Пре. = 4

Така след един час Гошо ще понесе 12-4=8 Реална щета и положението ще се промени в следното:

НК = 0
ПК = 12
Прев. = 3

Така... Да видим къде имаме проблеми тук:

1. Има проблем в това ТД за превръзка да са повече от един ход време, тъй като така ще трябва да се следи дали са ти стигнали, за да го направиш за един ход, преди да ти нанесе нова ВЩ.
- Мисля да го направим на 10 ТД по време на битка и 10 секунди извън (т.е. извън битка се приема, че се бинтовате за време преди да е дошло следващото понасяне на ВЩ)

2. Има сериозно следене на промените в трите графи, но да кажем, че това не е по-фатално от промените в ЖТ, ВЩ и ШЩ, така че ще го преживеем.

3. Използваните от мен цифри са примерни и са доста завишени. Очевидно е, че Гошко явно е пич и има много ЖТ, но все пак мога да кажа, че Кървенето е или доста силно (ако се ползват прободни щети), или незначително (ако се ползват други щети). Все пак при нансесени щети около 20 за рунд, това са 4 Кървене, ако е било с прободни щети. Това не е много фатално, но само ако може бързо да се обърне в НК, иначе героят си рухва като талпа сам след няколко рунда. Последното е реалистично, но не знам дали ще се хареса на играчите особено. Може би все пак, кървенето не бива да нанася щетата си всеки рунд, или поне не цялото. Точните цифри ще се получат само ако се разиграе истинска битка и се види как действа това. Все пак може да създаде доста интересни игрови моменти, тъй като в следствие на много кървене ще се припада, а няма да се умира, което пък ще води до по-лесно вземане на пленници. От друга страна не бива да се допусне, кървенето да направи убиването невъзможно, щото играчите ще се побъркат да вземат пленници.

4. Опростяването на превръзката, така че тя винаги да подменя и предходната е необходимо, но за по-реалистично настроените играчи може да им се стори неубедително. Няма как обаче да се разглежда всяка рана и превръзка поотделно - просто няма да става за игра.

5. Какви са вашите наблюдения?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 2:30 pm

Изобщо не е сложно. И изобщо не затормозява играта. И изобщо не добавя още три глупусти за следене, при положение, че вече има за следене поне четири показателя.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 11:28 pm

Ами... ще взема да се повторя, ама...

Ако беше обърнал внимание на Арената... ако дори я бе зърнал за миг какво представлява след това опционално правило... нямаше да говориш така.

Също така, ако не играеше фрий-форм, а играеше по А16, щеше да забележиш, че по време на битка обръщаш внимание и на:
-ОП
-Претоварване (ухаааа, особено при магьосници, които ти отнемат от силата)
-динамично намаляне на СК
-динамична промяна на РЕ от Бойна готовност...
...
и какво ли още не, сто процента изпускам нещо. В случая кървенето те интересува само в началото на ходовете, за разлика от много други неща (като изброените по-горе, които участват през цялото време на битката). Гледаш графата НК (мда, явно пак не мислиш - ПК не влияят на битките, ама хайде) и резултатът го прибавяш към ВЩ. Туйто.

П.П. А, да бе, сетих се за още няколко:
-ЖТ на водещата ръка
-ЖТ на единия крак
-ЖТ на другия.
Ама пак ми се губят много...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 10:12 am

Шами, пооливаш се малко, ТЖ на крайниците се следи при удар в тях и обикновено преди да се счупят не е повече от 2-3 удара. На Кой на Математикс, на Фиоре е нужен само един успешен удар, на другия герой на Асен мисля че му бяха нужни 3. Това не е болка за умиране. Всъщност най-сложните ми сметки са именно при Кой, щото освен че стреля по ръцете, ползва и две специални атаки и ледени стрели, които динамично намаляват скоростта. А 4 стрели забити в ръка +16 зара вкарващи лед се следят малко по-трудно, но и това не е болка голяма.
Превръзки за момента не са ползвани и мисля че само в битката Математикс Авдар, ще има нужда от такива, защото джуджето ще е на 1Щ от безсъзнанието ако се превърже. Или направо ще даде фира...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 11:09 am

Еми замислих се навремето какви сметки си правех, когато се биех със Скорпиона. Тогава ги отчитах тези неща, защото на него един удар не му стига ;) .

Но пък се сетих друго: Когато си магьосник трябва да следиш подръжката на всяко продължително заклинание.

Колкото до превръзките - те рядко са част от самата битка, поради простата причина, че малко противници ще ти дадат да се омотаваш в бинтове ;) . А стигне ли се до превръзване, цялата система добавя повече съспенс, отколкото затруднение (все пак само се мятат три зара и се сравняват стойности, което е по-лесно, отколкото провеждането на атака, която ако е сполучлива бива следвана от зарове за щета, делене на брони, ефект на СА и пр.).

Колкото до това, че нещата не са "болка за умиране" - това ми беше идеята ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 12:39 pm

Я направо си преизчисли Скорпиона с новия мод за БА и да видим как ще се справи срещу Математикс, щото сега осъзнавам, че атаката на Д`Зоро ще стане 29 срещу 30 на Математикс. Хвала на прецизните, щото един меч с блокада вече може да кара само на парирания (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 12:46 pm

Скорпиона и тогава ще е слаб, когато го правех играеха следните фактори:
-не го правех задължително силен, правех го повече куул ;) .
-все пак, опитвайки се да го правя поне малко равностоен, не успях, защото бях млад и глупав ;) .
-самата промяна на БА много променя нещата и тогава Арената би се правела по съвсем друг начин. Както споменах, не съм за промяна на текущите правила, по-скоро да се помисли за по-натам като хубава идея или поне Бат'Гойко да има едно на ум, когато слага не-боен показател на оръжията.

А че няма да карат само на парирания това е ясно - Блокадата изисква 6 мана, т.е. 4 парирания за Скорпиона ;) . Да не говорим, че дори при БА = ПР/2, то атаката е с две повече, което е наистина много при париране (процентите за успех на атаката при париране са доста малки), но тук играят други и фактори - 4 ТД за париране (могат да се сведат до две, но това с много зор), по-леки брони за прецизните, по-малко щети, по-малко живот, по-малко действия и т.н.

П.П. Но може да организирам една експериментална Арена ;) . Дори няма нужда от нов раздел...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 1:13 pm

Пусни тогава варианта на един по-стар и улегнал Скорпион от паралелна вселана който ще се сбие с Не толкова стария, все още плашеш малките фелинчета Математикс, а аз ще отворя арената.

И като казахме малки фелинчета... отивам да дращя във фелинската тема.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 26, 2010 11:29 am

cherno_slance написа:Относно Лечение и Кървене
- двете неща си дават взаимно смисъл. Обаче кървенето е системно гадно, защото е като отравянето в ДиД - не помага да убиеш гадовете осезаемо по-бързо, но като ти го направят на теб, страдаш и след битката. Прави наличието на лечител в групата осезаемо по-необходимо дори от сега - но все още е прекомерно слабо в сравнение с дори най-слабата лечебна магия. За да обработи рана за 10 ТЖ демидж, парамедикът трябва да има познание десет, което е много ТР. Трябва да даде точки Издр и ТД (които ще се окажат повече от ТД, дадени от начинаещ маг за лечебно заклинание)


Няма да повтарям за чистата тема писах го в тази за ЖЖ

Всъщност, ако разполагаш с подходящи щети гадовете падат по-бързо за справка „Кой Ли и Раха срещу Авдар и Тагрун” (по този въпрос и къртача може да говори). Именно НК видя сметката на Тагрун и го извади от играта. В случая приемам разбирасе, че гледната точка е от страна на Кой, докато ако гледаме от страна на Тагрун - дори по време на битката да те натаралужат нещата са много груби.
Наличието на лечител въобще не е задължително защото първата помощ има база ПР/2 и направата на превързка няма усложнение. Един малко по прецизен войн може сам да се закърпи и да обърне НК в ПК, което не е толкова опасно.
Първата помощ е именно алтернатива на маговете и не не е по слаба от лечебната магия защото без концнтрация пълна войн неможе да направи леки рани (може ама шансът му е под 10% (1+3зара>16)), първата помощ лекува 1ТЖ за 1ТД и 1ТУ, а леки рани 1+2ТЖ, ако е войн за 4ТМ, разбира се 1ТУ може да се преобразува в 1ТМ и какво излиза? за 4 ТУ си излекувал 4ТЖ, а за 8ТМ пак толкова. В интерес на истаната начинаещ маг ще има около 12 ТМ.
Пръвата помощ пък може да се вземе директно на 6 в началото и тя е именно това - първа помощ - да те докара до жизненоспособност и някой лечител и маг да те поеме от там нагоре.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед фев 28, 2010 1:31 pm

Направи го просто Щ/5, но само реалната щета. (макар винаги да ме е огелпвало, имаше правило, че трошащите щети нанасят част от щетата си като временна щета). Така и стрелите ще вкарват кървене.
Нека кървенето да намалява поне с 1 на рунд или 1 на час при ПК (въпреки, че самата идея за ПК ме дразни), а превръзките ако ще се износват да се износват, лекувайки кървенето (тогава ПК няма да има нужда да спада с поне 1 на час).
с две-три промени, системата става с една идея по-проста. А тежкото идва заради ПК - отежняват реалната игра, карайки играчите да губят време в отчитане на глупусти. 1000 пъти по-простичко ще е, всяко ПК да става ТЩ и готово.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед фев 28, 2010 1:39 pm

Кървенето да става ТН :? Значи ако си порежа пръстта, докато беля картофи и това ще ми нанесе някакво ТРАЙНО нараняване?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед фев 28, 2010 3:06 pm

Кървенето така си е ОК, тествано, работи, няма абсолютно никакъв смисъл да зачеркваме постигнатото и да почваме отначало. If it ain't broken, don't fix it. И не е чак толкова сложно, колкото си мислите, поради простата причина, че хич не е сложно.

Трябва да се добавят три графи в дневника - едната от които е много удобно да бъде добавена така или иначе, дори да не се позлва опционалното правило в дневника - и всичко си става тип-топ.
シャマョツィ

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед фев 28, 2010 10:13 pm

Работи? Знаеш ли разликата между работи и РАБОТИ ДОБРЕ.

Дуелът между Тагрун и Кой Ли е доказателството. В дуел, в който той трябва да ме бие, но със сериозна доза зор, той ме разпердушини за 0 бройки.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон мар 01, 2010 2:10 am

kartacha написа:Бла-бла-БЛА...

В дуел, в който той трябва да ме бие, тинтири-минтири.


Това на базата на какво го заключаваш? Защо да е трябвало да те бие? Имаш предвид "В дуел, в който той според старите правила трябваше да ме бие..." ли? Това че според новите правила едни герои стават по-равностойни на другите, като се замислиш, е търсен ефект ;) . Така че това, че Тагрун се е опънал на Кой Ли въобще не е заради кървенето - стрелецът е можел съвсем спокойно да те улучи няколко пъти и да започне да танцува из арената, докато ти се проснеш в несвяст, гонейки го.

Кървенето си работи. МНОГО ДОБРЕ, ако искате, него не ми го пипайте. Следенето на кървенето е по-лесно от следенето на ТЖ и е с един порядък по-лесно от следенето на ТУ и ИЗ. Внася динамика, внася реализъм. Тествано е. Баца. Още аргументи?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон мар 01, 2010 2:30 am

Аха, обясни ми, как да ме прободът през корема, така че острието да излезе на вънка кървя повече от 15 санта разрез, през който ми изпадат червата или от счупени ребра, пробили белия ми дроб... окей, счупените ребра не са равностойни, признавам, но как да е.

За реализма няма да коментирам, но наистина не виждам защо са различни.

ПП: Ако само реалната щета причинява кървене, то трошащите щети ептен нема да кървят бре!
ППП: В другата тема спомена некви АУ-та. Никъде не видях да е написано, че само след АУ се кърви.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон мар 01, 2010 4:58 am

Отново виждаме майсторски рецитал на кофти стихотворение...

-Много, много отдавна, когато се мъдреше това правило, хората, които, за разлика от теб и мен, разбират от тези неща, ти отговориха на въпроса. Няколко месеца по-рано. Последните били по-зрелищни, защото засягали много капиляри, докато първите били по-опасни, защото засягали вени и артерии. (бтв, сечаща щета, която сече карантии по магнитуд трябва да е колкото ЖТ на разсечения - т.е. прободна рана от същия калибър би било набучване, ама не на кол, а на шпага или нещо от този сорт.)

Затова са и различни - от гледна точка на любимия ти "флейвър", прободните рани много по-лесно довеждат до коварни и животозастрашаващи от сечащите, докато очевидно тъпите щети са най-"благите" в това отношение, както забеляза Къртача, но и те могат да доведат до кървене - разкъсвания и т.н.

-Къде го видя това АУ?

-Къде ги видя тези реални щети?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон мар 01, 2010 4:48 pm

отново почваш да се заяждаш и отново не ми дреме на патката.

(бтв, сечаща щета, която сече карантии по магнитуд трябва да е колкото ЖТ на разсечения - т.е. прободна рана от същия калибър би било набучване, ама не на кол, а на шпага или нещо от този сорт.)


Моля?

Затова са и различни - от гледна точка на любимия ти "флейвър", прободните рани много по-лесно довеждат до коварни и животозастрашаващи от сечащите, докато очевидно тъпите щети са най-"благите" в това отношение, както забеляза Къртача, но и те могат да доведат до кървене - разкъсвания и т.н.

Ясно... ако си спомням правилно, прободните рани доставят по-сигурна смърт в дългосрочен план, но поределено разсичането те сваля по-бързо. Хора със стрела в корам са продължавали да се бият и т.н. Няма да продължавам, защото не виждам смисъл. Ако ще е до чисто изтичане на кръвта, не виждам, как прободните генерират по-голямо кървене. Ако ще е до в дългосрочен план... тогава защо ме свалят на хъм... четвърти-пети рунд в битката?

Не казвам че системата не бачка. Казвам, че е бавеща и че не успявате да ме убедите в логиката на делителите.

-Къде го видя това АУ?

беше писал нещо такова в другата тема.

-Къде ги видя тези реални щети?


Трошащите щети нанасят част временна, част реална щета, освен ако ептен не сте изкривили написаното в книгата. Временните щети дават ли кървене или не дават. В книгата е 6 от щетата, преди години Ванката искаше да променя правилото нещо, ама не помня, кво се реши. Та, ще натрупам 1 кървене чак от 26 щета с чук или от 20 щета с чук?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон мар 01, 2010 5:21 pm

За сечащата щета - примерът с разпилените черва беше абсурден отвсякъде, не знаех откъде да го подхвана. Принципно, ако на някого му разсечеш червата, еквивалентоно при прободните удари е да си му перфорирал сърцето, примерно. Ако примерно се биеш с противник, който има 100 ТЖ в момента и му нанесеш такава сечаща щета, че да си заслужи описанието "изкарване на карантиите", то ти си му нанесъл 110+ щета (ако пльосваш такива описания на всеки удар за 10-15 щета... явно не живеем в един и същи свят). Съответно, за да правиш подобно сравнение с прободните щети, трябва да вземеш същия случай, само че щетата от 110+ трябва да е прободна. Т.е. не си говорим просто острието да влезе и излезе от някой от белите дробове.

Кървенето има за цел именно това - то да е "дълготрайния" аспект в боя. С това прободните рани правят по-малко щети (не те убиват веднага), сравнително много кървене (свалят те в последствие), докато сечащите - обратното - повече "текущи щети" и по-малко кървене, т.е. гледаш да убиеш противника на момента. Иначе благодаря за частния пример. Сигурен съм, че за всеки човек, който се е разхождал на тази планета с по три+ стрели в тялото си има поне 20, които след третата стрела са били вече обезвредени. И за частните примери - Асен, ако не се лъжа, беше споменавал за някакъв, когото го били нарязали ненамколкодесетки пъти с катана и оцелял. Какво, на базата на това да направим мечовете с щета 1д6-5, а?

Дай точен цитат за АУ-то, че честно не знам къде съм писал, че само след АУ се кърви.

Колкото до реалната щета - никой не е споменавал "реална". Номерът е: правиш 20 щета с боздугана. 20/20 = 1 кървене, добре че уча математика, а? После, правилата казват, че от тези 20 щета 6 са временна, 14 реална. Откъде дойде това объркване сега?

П.П. Сега гледам, че освен, че не тестваш, а говориш, не четеш и пак говориш:

2.Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)...

__3.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон мар 01, 2010 5:45 pm

аха и аз съм съгласен, че прободната рана те убива с кървене... след час-два-три... ако не се лъжа, от коремна рана е можело да се умира и с дни, ама там все тая на типа.
Докато сечащите щети директно си ти срязват някоя вена или не толкова важен кръвоносен съд(има много, мноооого по-голям шанс да стане с брадва, отколкото с мушкането на рапирата) и те трепят за колко? Минута? Две?

Както и да е, явно е, че сте си решили да е така и нищо не може да ви влезне в главите. карай да върви. Все пак не се сърдете заради промененото заглавие.

А за АУто -прегледах пак, аз съм в грешка, ама така се получава, като критикуваш не в темата, където трябва.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон мар 01, 2010 6:55 pm

Добре, че е опция. Лично аз ще си го изменям по примерът на Хам, който бях дал преди н'амти колко време......Абе, дори да не е опционално пак може да се променя. Това не пречи.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон мар 01, 2010 7:49 pm

Хаааааааааааааам!!!!!!!!!!!! Чети за Бога, братле!

Непревързаното кървене те сваля в рамките на три хода, не те убива, моля те като хейтиш поне да хейтиш като хората! Иначе прави демидж на час! Аре верно прочети и тогава се обаждай! Туй твойто е буквално сране на пометеното, честно, това ме вбесява! Няколко души са седнали, направили са и са тествали работещо правило и после друг решава да се изпикае върху труда им без дори да се е запознал реално с правилото, без да си даде труд да пробва правилото и то не защото има обективна причина да не го харесва (няма как да е това, защото той просто си няма идея за какво спори и постоянно го доказва!), а защото... еми Бог знае защо!

И аре като си толкова по риълизъма и флейвъра, като си реинкарнацията на Гари Гайгакс, като си божеството на Ролевите игри и като ние сме некви пъпчиви Уоуаджии - аре тогава ми обясни следния казус:

Нищо и никакъв никаквец нулево ниво с 5 сила и 33 ЖТ (минимумите за човек) получава млатене като за световно, 48 щети и остава да бере душа на -15. Не е мъртъв, ама животът му минава като на лента пред очите му. Вижда тунели и светлини. Орим му говори вече и вижда как Ахра-ман се опитва да върти пазърлъци с душата на нещастния човек.

И тук идва туиста в историята - без кървене и прочие убернереалистични неща, нашият приятел възстановява по 5 ЖТ на 8 часа сън. Следствие - след десетата нощ е буквално като нов!

Да, правилно прочетохте - понеделник - за реанимация, четвъртък - баси звяра и секс-машината! Е, аре обясни с флейвър и подобните му шитни това, става ли? Как така въпросният оздравява от животозастрашаващи травми за същото време, за което на мен ми трябваше под лекарско наблюдение преди две години и половина да се възстановя от лека операция, която нямаше нищо общо с който и да е от виталните ми органи???

И как този проблем не само на А16, ами всякаква система от този род, въобще всъщност никога не е бил проблем за когото и да е било, а това че стрелите убиват за два часа, а не за два часа и петнайсет минути изведнъж се превърна в най-големия проблем, по-голям и от проблемите на Турция пред присъединяването й към ЕС???

Ама какво съм тръгнал и да споря. Господа, които се трудихте върху това - визирам Слънцето, Батугой, Вилорп и други навярно - не спорете с Олд Бай Хамелеон, човекът, който 12 години не е учил, а е преподавал в Медицинския факултет, човекът, на когото замалко щяха да кръстят "Спешно отделение" - "Аматьорите, които се пробваха да имитират великите постижения на героя на социалистическата медицина, Хамелеона" (не го беше това заглавие заради дължината...) - човекът, чиито двама ученици д-р Хаус и д-р Фалус окуцяха от радиацията на еманиращите от него грейтнес и просветеност за кървенията, човекът, който заради приноса си в Травматологията и Спешната медицина в Пирогов взеха, че прекръстиха самото заведение на "МБАЛСМ (този) Пирогов (който въобще не може да се сравнява с Хамелеона)"!
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон мар 01, 2010 8:08 pm

*ме се прозява, и решава, че да се занимава с глупусти е безполезно.

още преди 5 години мисля, БатГойко бе казал, че при под 0 ЖТ губиш по 1 или там колко беше ЖТ на рунд. И да, споря по две линии, нито една от която не е вързана с това, дали правилото работи, вземи да седнеш да прочетеш кво пиша, ши те вземат дяволите.

Споре, че:

А. Правилото бави (лично мнение).
Б. Логиката на кървенето ми се губи при различните щети.
В. Сега се сещам, че това правило утрепва възможността да се изиграе едно подземия с три-четири битки, ако в групата няма лечител или маг. Много добро опционално правило, думи нямам.

те сваля в рамките на три хода, не те убива


голяма разлика бре, думи нямам. И да имах предвид щетата на час, като говорех за смъртта от котешко ухапване. Да, в реалния свят е възможно (инфекция, тва-нва), но ако героите трябва умират толкова лесно, по-хубаво да не играя аксиом.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон мар 01, 2010 9:00 pm

Сега и двамата не се изслушвате.

Шами, не си прав, че системата е перфектна(или дори идеална), защото:
1. Наистина няма такова нещо като "самоспиране" на течението. Буквално можеш да умреш ако си разчоплиш носа, дори с превързано течение, което би следвало да е пръст в него. Предполагам, че и за непросветените е очевидно, че след малко една раничка спира да тече. Това се обяснява със съсирването на кръвта. Ще кажеш големите рани не зарастват? Е, не си прав. И те зарастват, но темпът на зарастване на раните като цяло е бавен и раната не може да зарастне толкова бързо. Не знам дали ще ти хареса примера, който ще ти дам, но ще рискувам да ме разпънеш. Виждал ли си в студа, когато цели водосточни тръби са пълни с лед? Е как замръзват тези тръби при тази струя? Отговорът - лека полека. Първо замръзват крайчетара, а понеже времето е много студено и водата не може да разтопи леда, замръзва и още, и още. Лека-полека... Но човек няма всичкото това време...
2. Това че прободната щета е по-сигурен убиец не е заради кръвотечението, а заради това, че ако се засегне жизненоважен орган си дотам. За 3-4-5-10 дена, но си свършен, уповавам се, че го няма онзи българският чифут, докторът...ее, как беше..., че да му го трансплантира. Докато ако на една сечаща щета, която определено трябва да нанася по-малко реална щета, но пък да добавя повече кървене. А основното в сечащите щети е или да отсечеш крайник(дал Один и глава) или да му нанесеш сериозни кървящи щети, за да го убият те набързо. Основното на прободните щети е да засегнат важен орган, който да те убие в последствие или да те направи неспособен да се биеш в момента. Основното на трошащите щети е да те зашеметят, да ти нанесат вътрешни последствие, за да може да те направят слабоефективен заради болката(едно на ръка е, че нямаме болка :ролл: в Аксиом). Хората са го измислили, не ни трябва да откриваме топлата вода, както казваше един мъдър човек, който между другото вчера беше онлайн... :схоцк: :о :схоцк: Ванката го е приложиллллл....ама не съвсем. Затова се пораждат караниците. Това правило трябваше да го има отначалото. Ванката и Химера щяха да го направят по-лесно, за да ни дадат насока, а ние от своя страна - по-добро.
3. Стрелците стават още по-имбави. Мисля, че с това НК няма герой, който да може да убие стрелец без той самият да е вдигал Майстор Стрелец за реакцията, която дава. Опа, извинете. Механик може, сиреч пушкаджия. А как ще се сдобие с пушка?... Еее, това вече е друга тема.
4. Трошащите щети не могат да докарат до кървене, което би могло да те убие. За това съм говорил в друга тема и не искам да се повтарям.

Хам, не си прав, че системата не я бива, защото:
1. Системата е тествана и работи. Има баланс. Трябва да се сменят някои от насоките й, за да добие логичен вид.
2. Системата не е толкова сложна. Вярно. Има го това, но просто мааалко преувеличаваш. Има много по-сложни систематики за следене като това дали не припадаш от ВЩ и ТН. Този проблем срещнах в дуел точно между Тагрун от Колосът и Зеленият Скорпион. Там аз се мъчех да го докарам до припадане и всеки ход трябваше да смятам точките за ТН, ВЩ и това колко още щета трябва да понесе, за да припадне... Е, беше шибано. Вива ла кървенето в сравнение с това.

Може да се подразните, че се опитвам да играта ролята, в която Ванката, въпреки че отказва, рано или късно трябва да влезе. Няма значение. Плаща се от мисълта, че ако влезе и както обикновено подкрепи и двамата, и излизе, ще стане "Войната за Фелините 2"...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон мар 01, 2010 10:42 pm

За Хам:
Ок, героят не пада на -15, пада на 0. Или 1. Тогава му трябва само една седмица за да бъде отново "на крака" - ако под "на крака" разбираш "на върха на силите си". Е, ако трябва да изразим системно премазване на пръст от гадна врата с автоматик, мога да ти кажа, че на осми декември тази година не бях свален на 1, но това не пречи два дни да не можех да тайпвам като хората, защото лявата ми ръка беше ефективно без среден пръст (а аз тъч-тайпвам). Т.е. два дни съм се възстановявал от контузия. Т.е. дори да имам 5 СИ, то за два дни съм си възвърнал 1/3 от живота. Уау, добре че не си премазах още на три пъти пръстите, че иначе сега за мен щяхте да говорите само добро или нищо...

А. Интересно, как си добил това впечатление, при все, че очевидно не си тествал механиката?
Б. Опитах се да ти я обясня от гледна точка на реалния свят. Вилорп ти го обяснява като допълнителен баланс при оръжията. Какво още ти трябва да видиш?
В. Аха. Не можем да минем един-два инстанса без лечител. Упс, инстанс ли казах? Извинявай, забравих, че говоря на не-Уоу-аджия. Мнооого е ужасно, че не можем да минем една пещера, която няма нищо общо с инстансите в Уоу без да имаме лечител.

Какво казва режисьорът зад пулт? Че герой с достатъчно Прецизност също може да прави превръзки и да дава шанс на героите? Прощавайте - брейкинг нюз за незапозналите се със системата - Лечителят не е чак толкова необходим, макар и препоръчителен. Да не забравяме и поговорката - сговорна дружина и глава съшива!

За голямата разлика - голяма разлика е в случая, да. Ти ми говориш как имало оцелели от стрели за по няколко часа. Аз ти говоря как те в повечето време все пак са си били небоеспособни, както е според това правило, и как според това правило кървящите бойци пак умират в рамките на часове.

Последно - за котешкото ти ухапване - което инцидентно се връзва и с първата точка на Къртача за бъркането в носа - вие двамата нали се сещате за минималния праг от 10 щета? Ах, забравих, някои хора в тази дискусия не са чели системата, което не им пречеше, по някаква причина, да говорят вещо...

По втората точка на Къртача. Мда, заради засегнатите органи е. Които допринасят и за масирано кръвотечение, ако са богато кръвоснабдени.

3. Къртач, знаеш ли колко кървене причинява една стрела, която попада в броня? 0.

4. Хубаво, не се повтаряй, че казаното в другата тема не беше свързано по никакъв начин с реалността. Тамън няма да ми се налага и на мен да си повтарям аргументите.

И е интересно, Къртач, как дори когато се опитваш да защитаваш системата, пак показваш, че хич не си запознат с нея. Не ти е било лесно с ВЩ и мислиш, че с кървене ще ти е лесно? Приготви се за лоша изненада - НК причинява точно само и единствено ВЩ...

Аман да му се е невидяло!
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон мар 01, 2010 10:59 pm

*Подхилващо се човече*

Шами, Къртача казва че е трябвало да смята колко пъти да ритне скорпиона за да го докаро до несвяст не друго (; тъй де и ТУ и изразходвана издръжливост...

В първата си пледоария Къртача също така обаснява много подробно на Хам, каква е резликата между щетите и защо се ползват различните делители, като всучая повтаря почти напълно по предни изказвания на Шомито.

по точки на Хамелеона:
а) личното мнение е право и наистина може да има още няколско секунди забавяне, тъй като в началото на рунда добавяш още ВЩ към сегашните.
б) Къртача е твоя човек, виж как го е разнищил по-горе защо е така, а и в темата беше бистрено и обяснено още по подробно
в)Тука към мода за кървенето си върви и първата помош която го прекъсва и лекува ТЖ, което ти искаш от лечителя всъщност. В хода на дискусията за лечителя бе решено лекуването да се прехвърли изцяло към нея, Бриън Строрм е тамата създадена от теб там можеш да се ориентираш лесно.

Та това е в общи линии.
Последна промяна от Vilorp на вт мар 02, 2010 9:44 am, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт мар 02, 2010 12:24 am

Ммм, да, лично аз не виждам никакви аргументи, даже и никакъв коментар в другата тема. Явно се виждаш като прекалено възвишен, че да излагаш възгледите си на достъпно за простолюдието място.
Много добре знам, че докарват временни щети. То Вилорп ти каза какво съм имал впредвид. И не конкретното смятане, а това (ЖТ-Тн-ВЩ)..., което в моя случай се променяше доста динамично и беше адски грубо за следене.
Ммм, да. В случая забравих за десетте точки праг. Обаче ефектът на порязване с нож, докато белиш картофи(явно АНУ), е същият. В живота казваш: "Мамка му!" и хврляш ножа на майната си. В Аксиом правиш същото, опитваш се да скалъпиш превръзка, но най-в началото пращаш писмо до лечителя от близкото градче и чакаш той да дойде. Ами ако си гигант или джудже в Колосът?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Отговори