По време на 1 от битките на Арената усетих, че бойното поле на квадрати по 2 метра не предствя логично обсега на оръжията. Причината: обсегът на всяко оръжие е поне съседното поле. Така се получават следните аномалии:
1) Ръката и кракът имат обсег около 1 метър, и все пак атаката с ръка, крак или тяло "действа" на 2 метра ( до противника в съседното поле )
2) По същия начин, герой с меч/ рапира/ ятаган с дължина около 70 - 90 сантиметра, може да атакува противник в съседното поле, а ако се "протегне", и противник по диагонал. Само герой със значително по-дълго оръжие като пика има реално предимство за обсега си.
Получава се следното: има минимална разлика в обсега на атаките с юмрук, меч, нож, двуръчен меч и тн, а реалният обсег на 2 оръжия да се различава с 1 метър. Наясно съм, че при атаките има стъпки напред - назад, но не ми се връзва лицето А да те удари с ритник, като така се е придвижило на около 70 см, а после да се отдръпнеш назад, пак 70 см. Получава се движение около 1,5 метра, (май) неотчетено в ТД за атака. А другото: на 2 метра си в перфектния обсег на меченосеца срещу теб, а според системата си оставаш на мястото и се надяваш да не те уцели...
За бойното поле
Модератори: hameleona, Модератори
При обсег един метър и употреба на едно подобно поле атака задължително расте с +1 ТД... ами ето ти къде не ти излиза това едно ТД. Системата не може да опише точно колко стотни от ТД ти взима да си бръкнеш в носа. Описват се само и единствено наистина важните действия. Това не е битка между роботи все пак. Хората се движат съзнателно или не. А тази БЗ си е от пасивните действия, които не изискват ТД. Иначе аз ако наистина не се мърдам оня и сляп да е пак ще ме удари.
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…
Кейт лежеше в леглото си будна…
Да, но поне в А16-Класик не можеш да се мърдаш на 1 метър, а трябва да минеш от центъра на 1 поле в центъра на друго, което е 2 или 3 ТД. Тоест ти имаш избор или да се мърдаш като гламав напред - назад, или да влезеш в позиция на борба, а не можеш да останеш около границата между 2-те полета. Не мога да погледна в книгата, но съм 90% сигурен че пак не можеш да стоиш на границата между 2 полета. А последното (ако е възможно) докарва много ядове на разказвача при пазене на полета.
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Решението е бойно толе на Шестоъгълници с хорда но шестоъгълника 1метър. Вече е качено на сайта.
Единственият по добър вариянт е онзи с линийката или ролетката .
Единственият по добър вариянт е онзи с линийката или ролетката .
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Обхватите на оръжията са обяснени в подробности най-вече за тези по-прецизни варианти, а за стандартното поле си е казано, че само тези с най-късия обхват имат нужда от +1 ТД за атака по диагонал и това е достатъчно. Не е нужно да се изчислява, какво точно означава 5 ТД за атака, но определено това не значи просто замахването, което ако отнема толкова време, колкото изминаването на 5 метра, то би било много лесно за париране. В тези 5 ТД са включени всички маневри и действия, които подготвят самата атака, а това включва и пристъпвания напред и назад.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5