Страница 1 от 1

За бойното поле

Публикувано: пон май 04, 2009 8:23 pm
от Елендил
По време на 1 от битките на Арената усетих, че бойното поле на квадрати по 2 метра не предствя логично обсега на оръжията. Причината: обсегът на всяко оръжие е поне съседното поле. Така се получават следните аномалии:
1) Ръката и кракът имат обсег около 1 метър, и все пак атаката с ръка, крак или тяло "действа" на 2 метра ( до противника в съседното поле )
2) По същия начин, герой с меч/ рапира/ ятаган с дължина около 70 - 90 сантиметра, може да атакува противник в съседното поле, а ако се "протегне", и противник по диагонал. Само герой със значително по-дълго оръжие като пика има реално предимство за обсега си.
Получава се следното: има минимална разлика в обсега на атаките с юмрук, меч, нож, двуръчен меч и тн, а реалният обсег на 2 оръжия да се различава с 1 метър. Наясно съм, че при атаките има стъпки напред - назад, но не ми се връзва лицето А да те удари с ритник, като така се е придвижило на около 70 см, а после да се отдръпнеш назад, пак 70 см. Получава се движение около 1,5 метра, (май) неотчетено в ТД за атака. А другото: на 2 метра си в перфектния обсег на меченосеца срещу теб, а според системата си оставаш на мястото и се надяваш да не те уцели...

Публикувано: вт май 05, 2009 12:33 am
от Ain alkar
При обсег един метър и употреба на едно подобно поле атака задължително расте с +1 ТД... ами ето ти къде не ти излиза това едно ТД. Системата не може да опише точно колко стотни от ТД ти взима да си бръкнеш в носа. Описват се само и единствено наистина важните действия. Това не е битка между роботи все пак. Хората се движат съзнателно или не. А тази БЗ си е от пасивните действия, които не изискват ТД. Иначе аз ако наистина не се мърдам оня и сляп да е пак ще ме удари.

Публикувано: вт май 05, 2009 9:41 am
от Елендил
Да, но поне в А16-Класик не можеш да се мърдаш на 1 метър, а трябва да минеш от центъра на 1 поле в центъра на друго, което е 2 или 3 ТД. Тоест ти имаш избор или да се мърдаш като гламав напред - назад, или да влезеш в позиция на борба, а не можеш да останеш около границата между 2-те полета. Не мога да погледна в книгата, но съм 90% сигурен че пак не можеш да стоиш на границата между 2 полета. А последното (ако е възможно) докарва много ядове на разказвача при пазене на полета.

Публикувано: вт май 05, 2009 10:44 am
от shizziss
Решението е бойно толе на Шестоъгълници с хорда но шестоъгълника 1метър. 8) Вече е качено на сайта.
Единственият по добър вариянт е онзи с линийката или ролетката :lol: .

Публикувано: вт май 05, 2009 2:56 pm
от BatGojko
Обхватите на оръжията са обяснени в подробности най-вече за тези по-прецизни варианти, а за стандартното поле си е казано, че само тези с най-късия обхват имат нужда от +1 ТД за атака по диагонал и това е достатъчно. Не е нужно да се изчислява, какво точно означава 5 ТД за атака, но определено това не значи просто замахването, което ако отнема толкова време, колкото изминаването на 5 метра, то би било много лесно за париране. В тези 5 ТД са включени всички маневри и действия, които подготвят самата атака, а това включва и пристъпвания напред и назад.