Ремонт на СУ-та (предложение) - Жажда за живот

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед сеп 13, 2009 5:54 pm

Shamajotsi написа: -ТР е нещо универсално, трябва навсекиго. Което води до още по-основен проблем: умението или ще е твърде слабо и никой няма да го взима (не се изплаща достатъчно бързо), или ще е твърде силно и всеки ще го взима.
Напълно съм съгласен. Това му е основният проблем на Жажда за живот и на Бързо развитие.
Самият избор между това дали да плучиш ТР или ЖТ ми харесва, но в който и да е вариант това СУ е проблемно (дори и в последния, който съм предложил, тъй като първите 3 нива, то е на загуба, а 5 нива по-късно то вече е сериознопредимство).
В Универсал ЖТ се развиват с ТР, така че там ще си я има дилемата повече умения или повече ЖТ, но без да има проблема на това СУ в момента.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед сеп 13, 2009 11:31 pm

Ми, друго имах предвид, ама карай. За да няма объркване, все пак ще се изясня: не виждам проблем да има трейд-оф между живот и ТР. В ГЪРПС го има и не чупи играта, в А16У ще го ума, може да се каже, че в ДнД го има (ако счетем фийтовете там като за "ТР"), въобще, като има желание, има и как.

Там, където е проблема, е където има трейд-оф межу ТР-сега и ТР-после. Т.е., когато правиш "банкови операции" с един показател. Или показателят няма да се изплати и ще е неразумно да се правят инвестиции, или ще се изплаща и всеки ще го взима умението. Т.е., или ще бъде твърде слабо, или твърде силно.

Ако някой пита защо въпреки моите мисли, в реалния живот банките нито са фалирали (защото са твърде губещи), нито са забранени (защото са машини за пари), ще му обясня, но си спестявам обяснението засега, т.к. нямам време. Ще спомена само, че в реалния свят има понятия "риск" и "несигурност", но в ролевите системи няма "несигурност".
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон сеп 14, 2009 10:43 am

Ето как виждам аз нещата:
сега:
БР дава 2ТР за 1ТЖ и е добра инвестиция за кратки кампани дори до 6-то ниво ако се дигне.
ЖЖ дава 1ТЖ за 2ТР и не е добра инвестиция дори за войни.

Предложения:
а) Сливане на двете в едно СУ с два клона
+ вече вземеш ли БР си взел и ЖЖ (ЖЖ става по-популярна)
+ изплаща се към 8 ниво, а над това почва да трупа дивиденти
+ можеш да избираш какво да трупаш
+ получаваш 2 СУ-та на цената на едно (дори Спец в оръжие не предлага такава оферта)
- под 6-то ниво на СУ-то е нерентабилно
- изплаща се на чак високи нива (аз не съм достигал повече от 8-мо ниво в кампания)
- героят трябва да доживее високо ниво за да догони съекипниците си
- героя е в тежест на групата докато не достигне високо ниво
- неподходящо за кратки кампании
- неподходящо за еднократни приключения
- неподходящо за математически герои под 8-мо ниво

б) Засилване само на ЖЖ, като цената става 1ТР за 2 ТЖ
- Възможност за комбиниране на СУ-тата БР и ЖЖ в комбо.
- Нужно ти е да развиваш 2 СУ-та и плащаш двойна цена.

+ Възможност за комбиниране на СУ-тата БР и ЖЖ в еднократно комбо с прекъсващо условие, ти позволява едновремено да трупаш ТЖ и ТР.
+ Балансиращ фактор е това, че трябва да развиваш 2 СУ-та за да получиш въпросното комбо и по този начин се заемат два от слотовете на позволените СУ-та, за повече трябва да дигаш интелекта.
+ Дори да вземеш ЖЖ в комбинация със БР двете умения се изплъщат почти веднага на ниски нива.
+ Взимането дори на ниски нива е рентабилно.
+ Полезно е дори при еднократни приключения или кратки кампании.
+ Позволява на водещия да изправя играчите срещу по-силни противници, без с това да застрашава силно животът им заради падане на ТЖ под -16, тъй като ЖЖ става дота по-популярно умение.
+ Войните могат да вземат ЖЖ на ниско ниво, което не им гълта много ТР, като първоначална инвестиция, а в последствие им добавя ТЖ на ниска цена и увеличава прага на смъртта.
+ Далеч по-просто и елегантно решение.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пон сеп 14, 2009 2:36 pm

Отваряйки книгата вчера, забелязах наличието на СУ "Регенерация", умението, което беше избягвало полезрението ми до днес! Не знам какво съм правил и как съм чел досега, но с оглед на новите открития ми се струва доста по-логично ЖЖ да се влее към регенерация в едно универсално умение за всички танкове. Трябва да отбележа, че регенерацията не е особено популярна дори и сега (доказателство - до вчера не знаех за нея :D ), докато БР се ползва доста често и без да бъде разклонявано. Общо взето, би трябвало да изглежда така:

СУ Железния Здравко Живков - това умение носи името на създателя си Здравко Живков, който, чрез медитация, йога и диета, съставена изцяло от растителни храни, се радвал на дълъг и здравословен живот.
Цена за придобиване: 10 ТР
Придобивки:
- Разрешава при достигане на ново ниво героят да генерира до (+СУ) ТЖ чрез трансформация на ТР, като всяка ТР се разменя за 2 ТЖ.
- понижава границата на смъртта със (СУ)
- повишава ефективността на възстановяване по време на сън - добавя (СУ/3) ЖТ за час почивка. На 12 степен добавя още по (СИ/3) ЖТ на час. ~ забележете как бонусите на 2-те умения се допълват.
- Разрешава естествено възстановяване на (СУ) ЖТ на всеки 10 секунди на цена от 6 ТМ. Задейства се само ако в началото на рунда ЖТ на героя са под 1/2 от своя максимум, не е подвластно на волята.
- На 12 степен приджбива контрол над това свое умение и сам определя дали то да се задейства по-рано.

Пример: Гигант с 14 сила ще е похарчил 20 ТР, за да вземе умението на 4-та степен, при което ще е намалил границата на смъртта си на -20ТЖ, ще възстановява по 1 допълнителна ТЖ по време на сън и ще може да получи 4 допълнителни ТЖ срещу 2 ТР следващия път, когато вдигне ниво. Освен това, по време на битка ще може да възстанови до 4 ТЖ на рунд срещу 6 ТМ (като се замисля, това не е много оферта).

Предложените от мен промени са потъмнени. Естествено, названието на умението също подлежи на обсъждане :D . Цената на регенерацияат от 6 ТМ за максимум от 12 ТЖ не ме блазни особено, но вероятно може да се компесира. Струва ми се, че размяната на ТР за ТЖ в съотношение 1:2 е далеч по-приемлива. Първият бонус може да изглежда и по следния начин, макар тогава обединеното СУ ми се струва супер могъщо (24 допълнителни ТЖ на ниво?!):
- Разрешава при достигане на ново ниво героят да генерира ТЖ чрез трансформация на максимум (СУ) ТР, като всяка ТР се разменя за 2 ТЖ.

Бихте ли похарчили началните си ТР за едно подобно умение? Ако да, може би съм напипал правилната посока.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон сеп 14, 2009 4:57 pm

Регенерацията всъщност е злокобно СУ, защото някой не особено читав маг може да ти възтанови 1зар+1 ТЖ за 5 ТМ с леки рани, а това е от 2 до 7. На мастерска степен обаче, регенерираш 1/3 от живота си за скромните 6 мана. Докато за някакви си 30 специалист във водната школа ще ти възстанови около 30 живот, сирец пир цена 1:1, докато регенерацията ти дава 1:0,5. Разбирасе това важи само за тебе си, но все пак гроя предпочита да е жив отколкото мъртъв... във повечето случаи.
Регенерацията ства още оп полезно ако се комбинира с маг, берсерк и друид, защото изведнъж човека почва да търпи само 1/8 от щетите които вече са намалени от бронята и да се възстановява докато го биеш.

В смисъл ако се слеят ЖЖ и Рег полученото умение става наистана злокобно, а при комбинация с горепосочените маг, берсерк и друид... на 5-то ниво ще имате Сайман*. Лошо няма де ама вместо на 8-мо ставаш полубог на 4-5 ниво (;

*Легендарен герой оцелял след удар със 150 зара щета, при скромните 95 живот.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон сеп 14, 2009 5:07 pm

Единственото изключение, че Саймън не оцеля, просто кампанията се разпадна и играчите решиха да не си отчитат умирането. Но да, комбинацията е силна ;).
Разбира се, ако ТМ ти трябват и за друго или са малко, Регенерацията не е толкова добро умение, но на по-високи нива е доста полезна.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 15, 2009 10:33 pm

Всъщност регенерацията беше замислена като комбо с Берсерк, но фактът, че не съм видял никой да я ползва до момента говори, че Кокаин има право. Аз самият бях забравил напълно за нея. Сега, ако се слее с ЖЖ, та дори и без да се променя курса на обмяна на ТР за ЖТ (за да няма това 24 ЖТ на 12 степен), но се запази бонуса за прага на умиране, умението ще стане значително по-полезно.
Признавам си, че обединеното умение ме притесняваше, тъй като за да го подсиля, го бях направил доста силно в дългос=рочен план, като в същото време си оставаше проблема му в краткосрочен план.
Бързо развитие, от друга страна си е умение, което няма много нужда от подсилване, тъй като ТР са изключително важни за някои по-засукани комбинации (и за маговете), така че си се взимаше.
До тук, предложнието на Кокаин ми се струва удачно, като само оставя обмяната 1:1.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 15, 2009 10:48 pm

Ето какво сглобих от обединението на двете умения - ЖЖ и Регенерация:

Жажда за живот
Цена за придобиване на 0 степен: 10 ТР;
Ускорява естественото укрепване на организма, повишава възстановителните му сили, подобрявайки темпа на естествено лечение по време и извън битка. Разрешава спонтанно самолечение за сметка на магическата енергия на героя.
Спонтанното лечение се задейства автоматично при спадане на ЖТ до под половината от Жизнеността на героя (Жи/2). Ако ЖТ спаднат под тази стойност, те ще започнат автоматично да се покачват за сметка на ТМ с определен темп в зависимост от степента на СУ. Процесът продължава докато героят има неизразходвани ТМ или ЖТ не достигнат половината на своя максимум. Покачването става в началото на всеки боен рунд (или на 10 секунди).

Придобивки:
- Разрешава, при достигане на ново ниво героят, да се генерира допълнително до +(СУ) ТЖ чрез трансформация на ТР, като 1 ТЖ е на цена от 1 ТР;
- Понижава граница на смъртта (-16 ЖТ) със (СУ);
- Повишава ефективността на възстановяване по време на сън, като добавя (СУ/3) ЖТ за 1 час почивка.
- Предизвиква спонтанно самолечение на (СУ) ЖТ на всеки 10 секунди (в началото на всеки боен рунд) за цена от 6 ТМ:
* Процесът е автоматичен и не е подвластен на желанията на героя.
* Задейства се само ако в началото на рунда ЖТ на героя са под 1/2 от своя максимум.
* Спонтанното самолечение не изисква ТД, за да се задейства
- На 12 степен героят придобива допълнителен контрол над спонтанното самолечение и може да определя дали то да се задейства или не;
Пример:
Герой със СУ 6 ще има право да получи допълнително +6 ТЖ за сметка на до +6 ТР при покачване на ниво и границата на смъртта му ще е -22, вместо -16 ЖТ
Ще възстановява допълнително 2 ЖТ на час и ако ЖТ са под ½ от максималната Жизненост, и героя разполага с поне 6 мана, то той ще излекува спонтанно 6 ЖТ за 6 ТМ.
Забележка:
Спонтанното самолечение не се задейства по време на сън или ако героя е изпаднал в безсъзнание.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср сеп 16, 2009 9:12 am

Мен лично ме устройва и бих заделил някоя и друга ТР за него.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » ср сеп 16, 2009 12:08 pm

Въпрос: ако маната е под 6, това СУ задължава ли героя да използва ТУ, за да плати общо Х мана и 6-Х ТУ и да си върне СУ ТЖ?
Иначе: да, вижда ми се полезно умение и отлично балансирано.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср сеп 16, 2009 1:34 pm

Ами всъщност не, прави се проверка:
а) ТЖ < от 1/2 макс.ТЖ при не - не реагира
при да
б) ТМ налични > 6, при не - не реагира
при да
в) Героя в съзнание ли е?, при не - не реагира
при да
г) СУ<12? при не Героя избира дали да се продължи или да се прекрати цикъла
при да
д) ТМ:=ТМ-6 и ТЖ:=ТЖ+СУ
в началото на следващия рунд цикъла се повтаря

:= - това се чете като приема стойност ТМ е настоящите ТМ, а ТЖ настоящите ТЖ
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср сеп 16, 2009 10:19 pm

Това си беше като въведение в програмирането :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 26, 2010 11:13 am

cherno_slance написа:Относно Жажда за Живот
Все още мисля, че в този си вид Жажда за живот е слабо умение, а в същото време има опасност от комбо с Бързо Развитие. В смисъл - обменям Х ТР за ХТЖ, а при следващото или още при настоящото покачване на статистики (непосредствено след взимането на новото ниво), обменям тези Х ТЖ за 2хХТР.

В сегашния си вариант няма проблеми от двупосочност, защото Жажда за живот обменя ТР за ТЖ при същия "обменен курс" като БР. За да може да подсилим ЖЖ, трябва нещо съвсем просто. Да приемем, че е недопустимо взимането и на двете умения. Аксиом има правило, че СУ-та се изключват едно друго, като взимането на едното умение прави усвояването на другото недопустимо - това са магическите школи, подредени по противоположни двойки. В случая имаме умения, които наистина са взаимоизключващи се. Трябва да се избере - или равен обменен курс или едното умение прави вземането на другото недопустимо. Във втория случай жажда за живот може да стане 1ТР за 2ТЖ - което е "огледално" на ефекта на другото умение.
Аз принципно казах да се коментира на места, та темата с одобрените да си остане чистичка, та затова цитирам тук.
„Комбото” прави по отрактивно жажда жа живот и регенерация в случая, както са обединени в едно. „Комбото” логически погледнато е затворен цикъл, а не отворен и всеки разказвач с малко ум или такъв прочел правита може да забележи прекъсващото условие.

Ако взимш 16+7=23ТР и 4+10=14ТЖ и си си взел ЖЖ на 12 и БР на 12 ще можеш да получиш при покачване на ниво:
23-12=11ТР+12*2=11+24=35ТР
и
14-12=2ТЖ+12*1=14ТЖ

И толкова неможеш да ги въртиш втори път.

В общи линии далаверата ти е 12ТР на ниво при условие че си дал 78*2=156ТР ако си човек или 187 ако не си. Два зети слота за СУ-та, всъщност при 6 интелект както в примера само джудже може да има 4 виталност от нечовешките раси.

Нулево ниво герой би заделил по 6 ТР за БР и ЖЖ ако е човек, за да може да вземе и едно умение което ще му позволи да оцелее.

16+7=23ТР и 2+7(СИ8-11)=9ТЖ, като ги завърти през СУ-тата нещаста стават:
23-3=20 + (3*2)=26ТР
9-3=6 + (3*1)=9ТЖ

Далаверата е 3ТР като виждате и с този темп двете умения ще се изплатят на 4-то ниво (12-(4*3)=0)

Проблема отново идва при математически герои над 13-то ниво 13*12=156ТР и отук насетне хората трупат дивиденти, на нехората им трябват 16-то ниво за изплащане на инвестицията, тъй че между 13-то и 16-то ниво хората ще дръпнат със 36 ТР напред което си е ниво и малко, аз лошо не виждам.

Сега и малко по коментарите на Тонката:
В сегашния си вариант няма проблеми от двупосочност, защото Жажда за живот обменя ТР за ТЖ при същия "обменен курс" като БР.
ЖЖ в стария си вит е нерантабилно именно заради еднаквата фиксирана цена на ТЖ и ТР, като ТР все пак са по ценни от ТЖ-то. Асен надълго абяснява защо.

За да може да подсилим ЖЖ, трябва нещо съвсем просто. Да приемем, че е недопустимо взимането и на двете умения.
Това тотално ще ги убие.

Аксиом има правило, че СУ-та се изключват едно друго, като взимането на едното умение прави усвояването на другото недопустимо - това са магическите школи, подредени по противоположни двойки. В случая имаме умения, които наистина са взаимоизключващи се. Трябва да се избере - или равен обменен курс или...
Нем такова правило няма. Не ти пречи да учиш различни школи, просто си създавеш допълнително усложниние, но имаш въпреки това възможност да ползваш виши заклинания от съответната школа. Равния обменен курс не върши работа защото ценноста им е различна.

...или едното умение прави вземането на другото недопустимо. Във втория случай жажда за живот може да стане 1ТР за 2ТЖ - което е "огледално" на ефекта на другото умение.
Така прецакваш и двете умения, което бе коментирано по горе в настоящата тема в нелеп опит за тяхното обединение.

В заключение, предложения тук вариант Прави атрактивни две позарбавени умения - Жажда за Живот и Регенерация (регенерация не толкова), като дори при взимането на Бръзо развите има балансиращи фактори.

пп. Умението ще бъде тествано на Вилорпиядата
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет фев 26, 2010 2:17 pm

Нещо не си разбрал - правим двете умения недопустими за изучаване от един персонаж и след това може да приемем огледален ефект на ЖЖ - 1ТР за 2ТЖ.

При магическите школи помня, че има забрана да се изучават противоположни магически школи. Ако си воден маг може да кастнеш огнено заклинание от свитък, но МУ от школа Вода се вади от МУ, формирано от интелект, ниво, СУ Маг и евентуално Певец.

В сегашния си вид ЖЖ и БР да са допустими да изучаване от един и същ персонаж, защото имат еднакъв обменен курс. И логиката за това е ясна - даваш ТЖ за ТР в началото, после си ги възстановяваш. Ако обаче ЖЖ разменя 1ТР за повече от 1/2 ТЖ, то двете умения трябва да са взаимоизключващи си (тоест да се усвоят от един и същ персонаж). Иначе съзнателно допускаме бъг - ние настоящите не можем да изчистим, какво остава да допускаме нови.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет фев 26, 2010 3:03 pm

cherno_slance написа: При магическите школи помня, че има забрана да се изучават противоположни магически школи.
Ноуп, не е забранено... просто е безсмислено ;)

Варианта на БатГойко е добър, не виждам проблема - само един ред е нужен - придобитите по този начин ТЖ не могат да се ползват от умението Бързо Развитие. В Бързо развитие пък се слага: "Придобитите по този начин ТР не могат да се използват за закопуване на ЖТ от Жажда за живот."

Вместо да ги забраняваме... или просто си оставяме старата цена - 1ТЖ за 2ТР.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 26, 2010 5:56 pm

И двамата сте в частична грешка.
Тонка, разбрах много добре какво имеш в предвид, ама в случая такава опчция като двете да са забранени за един персонаж няма, а и тук говорим само за ЖЖ и Регенерация.

Истината за школите: Огнена на 12 и Водна на 12 значи че можете и от двете школи да правите вишете заклинания. Всъщност дори 10-та степен ти върши работа ако не се лъжа, тъй като вече имате Маг на 12-та задължително.
Та ако искате да направите армагедон нещата ще сотят така: МА (огън)+3зара+конц.<>16+7*2(двапъти нивото на магията)+12(нивото на водната школа).
Опростено МА+3з+конц<>42 което в някой случай е постижимо.
Същото се отнася и за Вишата водна магия.

Както казах, само някой недоброчел нещата би оставил да се направи непрекъсващо комбо от двете умения, но... добавям „Придобитите по този начин ТЖ не могат да се ползват от умението Бързо Развитие”
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пет фев 26, 2010 8:24 pm

Добра идея, Хам.
А защо да е забравено? Герой вземащ допълнителни 12 ТЖ на ниво, особено ако е гоблин с много сила, за да може да носи тежки брони, става идеален танк. Въобще няма да се притеснява, че може да умре...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб фев 27, 2010 2:16 pm

Вилорп, истината е, че нещата винаги куцат, когато опрем до една сложно формулирана забрана, която не е ясно какво всъщност забранява и е пълна с изключения и изключения на изключенията.

Значи като превъртя с Бързо развитие 5 ТЖ за 10 ТР, то тези 10 ТР не мога да ги обменя за 10ТЖ? Конкретно тези 10ТР? А новополучени 10ТР?

По силата на твоята логика ефекта от СУ БР трябва да се намаля с толкова, с колкото е СУ ЖЖ и обратно. Тоест, имам БР на 5 и искам да обменя няколко точки ТЖ за ТР - обаче си поглеждам списъка с умения и виждам, че имам ЖЖ на 4. Опс - мога да обменя максимум 1ТЖ за 2ТЖ. Решавам да използвам ЖЖ но установявам че тя е на 4 минус 5 заради противоположното умение. Не мога да обменям в тази посока.
В края на краищата това са взаимоизключващи се умения дори като описание. При вътреигрово разиграване на уменията те биха подхождали на противоположни по характер персонажи - примерно слабоват учен/изтънчен магьосник или поет срещу типаж като войн например.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб фев 27, 2010 3:23 pm

да се получи ситуация е едно СУ забранява друго е прецедент. Не ми се вижда добра идея.

А иначе... Да, Слънце, точно тези 10 ТР. Къде пък му е проблема на това?

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон мар 01, 2010 10:31 am

В тези 10 ТР. Ако идеята е персонажът да има и двете умения и да "върти" между ТР и ТЖ, то тогава съм твърдо "за" относно запазването на сегашния еднакъв "обмемен курс".
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон мар 01, 2010 10:44 am

Ама еднаквия обменен курс не е „реален”, защото в началото ТР са много по ценни от ТЖ.

Ако се върнем на темата - ЖЖ в предложения вариат има ли нещо, коетоето не ви допада, без да намествате вероятните комбинации с други СУ-та?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон мар 01, 2010 4:50 pm

Така е много по-добре, от преди. автоматиката на регенерацията ме дразни, ама то си е така от самото начало, тъй че няма кой-знае какъв проблем :)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон мар 01, 2010 5:41 pm

Автоматиката е нож с 2 остриета защото ти изсмуква маната щеш или нещеш чак докато стигнеш на 12-та степен. Всъщност и Твърда кожа става най-полезна именно на 12-та стпен (;, но това е друго умение.

Та в общи линии има ли друг да се изкаже по въпроса зя самото умение в този му вид?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон мар 01, 2010 7:02 pm

Umenieto w tozi mu wid e dobre. Sega ostawa za doizglavdane i testvane. Samo si mislq, `e kursyt na razmqna trqbwa da e 1 kym 1. da nqma zabrana za wzemane na 2-te umeniq.
Eto, o]e edin primer za dobre oformeno umenie ot edno slabo izpolzwano(poradi slabata si prilovimost na nisko niwo) i edno neizpolzwaemo...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 09, 2010 2:35 pm

Вилорп, би ли го оформил и пуснал в Задната стая?

kilorez
Калфа
Мнения: 57
Регистриран на: пет сеп 10, 2010 12:55 am
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от kilorez » пон сеп 13, 2010 12:23 am

жажда за живот може да се направи и по друг по добър и използваем начин .
Предложение
Да можем да жертваме мана за живот примерна система (СУ/2*10) .Но това е само идея еи сега ми хрумна :idea:
kilorez

Заключена