Ремонт на СУ-та (предложение) - Жажда за живот

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Ремонт на СУ-та (предложение) - Жажда за живот

Мнение от Vilorp » съб сеп 05, 2009 7:53 pm

Както е извесно на повечето играчи, не всички СУ-та се използват в сесиите, някой честно казано въобще не се употребяват. Лично мой наблюдения са, че такива СУ-та са:
- Жажда за Живот
- Магическа Защита
- Художник / Илюзионист

Предложението ми е:
Художник:
Художникът всъщност има една много добра магия наречена Илюзия, но тя нестига. Има и една глава в която се казва че вижде неразличимите за остоналите неща, но това е доста мъгляво и затова викам да се направи: +СУ към наблюдателност.
Точнике карти също могат да се кажат направо +СУ към картография + разказвача коригира грешките.
По пригледно ми се струва и не толкова завоалирано.

Жажда за живот
Тук проблема е, че повечето хора гонят ТР, а не ТЖ. Това едва ли някога ще се реши в полза на умението но можем да го засилим по следния начин:
Жажда за живот е противоположно на Бързо развитие (сирич вързваме ги двете)
Сега: Разрешава генериране на +СУ ТЖ при цена 1ТЖ за 2 ТР.
Предлагам: Разрешава генериране на +(СУ-БР)*2 ТЖ при цена 2 ТЖ за 1 ТР.
Алтернатива: Разрешава генериране на +(СУ-БР)*2 ТЖ при цена 1 ТЖ за 1 ТР.

Магическа защита:
Не виждам начин да стане по използваему, освен ако всите врази не са магове ползващи диретктни поразяващи заклинания.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб сеп 05, 2009 8:32 pm

За Магическа Заита... освен да дели магическите щети на СУ/4, примерно... или магическите ефекти, като цяло...

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » нед сеп 06, 2009 10:26 am

От трите "магическа защита" ми звучи най-перспективно. Може би на 12-та степен да дава качеството "гъвкава МЗ"? Но тогава естествено елфите няма да са много щастливи... Проблемът на МЗ според мен е, че венаги могат да те утрепят с field spell, когато ще се чувстваш много тъпо за инвестираните ТР.

Художникът, поне според мен, трябва да добавя и някакви бонуси към използването на оръжие, както това правят Ковач и Певец (съответно чук и нож).
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед сеп 06, 2009 11:33 am

За СУ МЗ единствения проблем, който виждам, е това, което Кокаин каза - магиите, които нямат за цел теб, а полето, на което си застанал. Но пък на 12. степен има бонус за намаляне на ефекта от избрана школа на 1/2, т.е. според мен проблемът не е особено голям.

За Жаждата за живот - ремонт трябва, ама според мен ще се изразява в добавянето на нов бонус, който да осмисли повечето ЖТ, а не изменяне на съществуващата механика по този начин.

За Художника - мислех си навремето, така и така няма видим напредък по историята с руните, какво ще кажете, каквато и да е системата, тя да е обвързана именно с художниците? Имах си някакви причини да не го предлагам досега, ама съм ги забравил, тъй че едва ли ще са много съществени в този случай :P .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » нед сеп 06, 2009 11:48 am

Според мен Жажда за живот би могло да удължава повечко границата за смъртта.
Художника-много добра идея е да се обвърже с руните,ама самото наименование Художник звучи повече като Способност отколкото като СУ,поне на мен така.
МЗ си е добре и наиситна изгелжда най-перспективно,но със сигурност може да се добави още нещо.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед сеп 06, 2009 7:04 pm

Жажада за живот понижава граница на смъртта със (СУ) или на 12 степен това е -28, което си е доста. Повече от това, героят би станал безсмъртен. А, че може да се направи по-атрактивно, това е вярно. Когато ми остане време съм се заканил да прегледам абсолютно всички СУ, но всяко ваше предложение е добре дошло (пък може и да ми спестите бая работа :) )
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед сеп 06, 2009 9:24 pm

Днес преди да почнем сесията и приключението въобще предложиш на хората да вземат воля за живот дори при 1:3 смяна та ТР за ТЖ и 5 начални ТР, само и само да тесвам как е умението с корекциите. От трите дами и двамата мъже никой не пожела да го вземе дори при тези условия. Накрая на сесията двамата боци дадоха фира, единия бе на 1 ТЖ и го удариха за 25, а другия бе на 3 и го удариха за 20. Сами знаете какво ще се получи. Грухата се сдуха ужасно и се бяхме прекратили нещата, ама горе долу се закрепихме.

В конкретната сесия 5-мата герои бяха първо ниво, а тия дето ги заклаха бяха трима трето.
Проблемът на воля за живот не е че на 12 героя става почти безсмъртен, а че никой не я иска дори да му я дават безплатна на 3-та стапен, както беше в случая. Просто не е атрактивна.

Магическата защита можеби трябва да почене да намалява щетите на магиите което пък ще я доближи до расовото на гоблините, а това не е гот. В интерс на истината само огнената школа залага на зонолни заклинания, но пък и точно тя е най-популярната сред маговете. Тъй че тука нещата висят.

Художника наистина може да дава някакъв бонус към бой с рапира да речем или да дублира бонуса на певеца с кинжалите. За момента худажник се взима единствено за да маскира с илюзия медници като златници и толкова.

И тир е сУ-та са за ремонт защото определено нещо им куца. В тая връзка някой някога да е вземал Бързо разивтие на повече то 6-та степен? Там трябват здрави бонуси на 6+ степените защото инае уменията висят от всякъде.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » нед сеп 06, 2009 9:45 pm

Има и един по-такъв вариант. Да се премахнат СУта,които не са нужни и или да се вградят части от тях в други СУта,или някои от тях да се превърнат в Способности и Познания,като Художника. Но това не знам доколко ще се хареса...
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон сеп 07, 2009 11:08 am

Vilorp написа:Днес преди да почнем сесията и приключението въобще предложиш на хората да вземат воля за живот дори при 1:3 смяна та ТР за ТЖ и 5 начални ТР, само и само да тесвам как е умението с корекциите. От трите дами и двамата мъже никой не пожела да го вземе дори при тези условия. Накрая на сесията двамата боци дадоха фира, единия бе на 1 ТЖ и го удариха за 25, а другия бе на 3 и го удариха за 20. Сами знаете какво ще се получи. Грухата се сдуха ужасно и се бяхме прекратили нещата, ама горе долу се закрепихме.

В конкретната сесия 5-мата герои бяха първо ниво, а тия дето ги заклаха бяха трима трето.
Проблемът на воля за живот не е че на 12 героя става почти безсмъртен, а че никой не я иска дори да му я дават безплатна на 3-та стапен, както беше в случая. Просто не е атрактивна.

Магическата защита можеби трябва да почене да намалява щетите на магиите което пък ще я доближи до расовото на гоблините, а това не е гот. В интерс на истината само огнената школа залага на зонолни заклинания, но пък и точно тя е най-популярната сред маговете. Тъй че тука нещата висят.

Художника наистина може да дава някакъв бонус към бой с рапира да речем или да дублира бонуса на певеца с кинжалите. За момента худажник се взима единствено за да маскира с илюзия медници като златници и толкова.

И тир е сУ-та са за ремонт защото определено нещо им куца. В тая връзка някой някога да е вземал Бързо разивтие на повече то 6-та степен? Там трябват здрави бонуси на 6+ степените защото инае уменията висят от всякъде.
Малки корекции имам по разказа ти за случката.
Играчите на двамата бойци, които бяха заклани, имаха намерение да си ходят след тази битка и го бяха казали преди играта. Така задачата се улесни и нямаше нужда от вътреигрово обяснение. А групата не знам защо се сдуха, предвид, че на тръгващите си им беше забавно, че съвпадна толкова добре.
Единият боец беше взел Воля за живот на степен 1, но това не промени факта, че персонажът пак си падна под границата и умря. Според мен е нормално, като подцениш противниците и забравиш да си ползваш магическите предмети!
Това е вторият път, когато ползвам това умение, първият път го ползвах за НИП, който имаше за цел да ви тормози и да го биете дълго, при това като джудже можеше да ги трансформира в ТД. За всички други цели, просто няма смисъл - при по-малко ТР, губиш ТЖ по-лесно, а в момента, в който загубиш спечелените, си на начална позиция, но с по-лоша вероятност да се защитиш от следващите атаки, отколкото ако не го беше вземал! Ако системата нямаше нива, ТР се печелеха директно вместо опит и ТЖ зависеха само от Жажда за живот и расата, щеше да е смислено, но в момента е просто ненужно!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон сеп 07, 2009 3:08 pm

Преди доста време бях предложил нещо.

Проблемът на СУ Жажда за живот е, че е симетрична на СУ Бързо Развитие. При второто умение имаше 1ТЖ за 2ТР, а при СУ ЖЖ е същото, само че в обратна посока. Направено е така, за да не се получи комбо от двете СУ та.

Та предложението ми беше двете СУ-та да невъзможни за заучаване от един и същ герой, както е при противоположните магически школи. В такъв случай СУ ЖЖ спокойно може да дава 1ТР за 2 или дори 3ТЖ. Просто като вземеш СУ Жажда за живот и си затваряш възможността да вземеш СУ Бързо Развитие. То и логически, дори чисто житейски подобно ограничение е оправдано.
Ако 1ТР за 3ТЖ е недостатъчно, би могло да се помисли дори и за повече - въпросът е да го има ограничението, че не може един персонаж да усвои едновременно двете СУ-та: БР и ЖЖ

Може и друго - на 12 умението удвоява ТЖ, които единицата получава от Виталност. Така джуджетата и гигантите ще се кефят, но все пак трябва да се тества.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон сеп 07, 2009 3:46 pm

Може би, вместо да удвоява бонуса ТЖ от Виалност, просто да дава Виталност, на принципа на Войн, само че да добава СУ/6 или СУ/4 към Виталност?

Мисля, че така ще е по-добре.

Всъщност, преди години питах за школите. Те също не се взаимоизключват. просто е безсмислено да вземаш две школи (е, на високи нива може би не чак толкова, но на високи нива системата се чупи), защото няма да получиш никакъв бонус.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » пон сеп 07, 2009 10:40 pm

„Концентрираното им обучение в определени магически школи не им разрешава да се обучават в срещуположните им магически елементи и те губят много от силата си когато ползват заклинания от срещуположна на избраната школа.“

Атанов, Иван: Прилкючение с Меч и Магия, стр. 79, издание първо, София, 2005г.
hameleona написа:Всъщност, преди години питах за школите. Те също не се взаимоизключват. просто е безсмислено да вземаш две школи (е, на високи нива може би не чак толкова, но на високи нива системата се чупи), защото няма да получиш никакъв бонус.
Искаш да кажеш, че „не им разрешава“ не означава „забранено е“? Аз ли съм сляп или има нови правила за това... Кога е това „преди години“?
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт сеп 08, 2009 12:11 am

Абе както и да стоят нещата с магическите школи, това е нещо съвсем различно от "Бързото развитие" и "Жажда за живот".

На първо време, магическите школи са нещо доста по-конкретно и обвързано с игралния свят и забраняването на специализиране в противоположни школи не изпъква като изкуствено ограничение, просто защото "в Магландиум нещата стоят така".

Не изпъкват и по друга причина - реално, ако две противоположни школи поотделно са еднакво силни, то заедно те почти се анихилират. Докато по идея СУ БР и ЖЖ май е трябвало заедно да се спомагат, да добавят гъвкавост при развитието на героя. На Х-то ниво магът решава да научи повече магии и взима повече ТР за увеличаване на МУ и за научаване на заклинания. На Х+1-во си връща похарчените точки живот и дори да е треперел над крехкото си здраве, то от друга страна е стигнал до Чука на бога с една идея по-рано. Сега нещата не стоят така очевидно поради безполезността на ЖЖ.

Между другото, днес си мислех, че бонусите от ЖЖ са дори още по-малки при използването на механиката за кървенето. В този ред на мисли, към каквото и да се измисли, според мен трябва да се добави бонус при прилагането на тази модификация. Навярно бонус при проверката за стабилизиране или нещо такова.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт сеп 08, 2009 12:31 am

Както казах в предния си пост, това е относително лесно постижимо. Дори може да се обвърже тематично, защото вероятен резултат са пращящи от здраве, жадни за живот войни и изпити деца-чудо, маговете, точно акто във фентъзи-роман 8) .
От друга страна, премахването на нивата ще наложи известно преизчисляване на началните ТЖ и щетите, така че ще трябва да го помисля още малко.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » вт сеп 08, 2009 8:52 am

Е да де, но и някой войн ще иска да вземе БР. Не знам кой би избрал 6-7 ТЖ вместо да вдигне Спец. в мечове от 4 на 6 и да получи комбинация от Разпаряне и Пронизване на двуръчен меч. Асен и Vilorp доказаха убедително, че тази комбинация може да трупяса много "жизнен" герой, а всъщност сегашният идеал за меле боец е много близо до героите Фиоре и Математикс от Арената. Не знам какво прекрояване на системата ще се случи, но героите с 12 СИ и много Ловкост определено имат предимство, а 12 СИ определено предполага повечко ТЖ, и съответно повече вдигане на БР... демек според мен трябва да се измести баланса при бойните показатели.

ПП: всъщност МОЖЕШ да вдигаш едновременно 2 противоположни школи. Не че има смисъл, но поне на 12 степен всяка специализация увеличава расовия максимум на интелекта :P

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт сеп 08, 2009 9:40 am

Като се замисли човек, то комбо от ЖЖ и БР не може да се получи, ако разказвача има поне малко ум в главата.
На ниво героя получава 30ТР и 10ТЖ, ако се ползва мода 1 ТР за 3 ТЖ и 1 ТЖ за 2 ТР можем да получим:
90ТЖ и 20 ТР, само дето тия 90 ТЖ вече са сложени към живота и не могат да се завъртят повторно.

Ако говорим при 12 на 12ЖЖ и БР от изходните 30ТР можем да похарчим 12, а от 10 ТЖ 10. Сиреч получаваме: 30-12=18 ТР+10*2=38ТР ;12*3=26ТЖ, не е лошо за скромната цена от 78*2=156ТР, а и ще се изплати след 4 нива, ако героя доживее толкова.
Тук шами може да ме хване че 30 ТР се получават при 15 интелект, а 10 ТЖ при СИ8 и джудже, а това струва скъпо, но да не издребняваме толкова.

При сегашното положение обаче 2ТР за 1 ТЖ и 1 ТЖ за 2 ТР бихме получили:
30/2=15ТЖ; 10*2=20ТР, сиреч никаква далавера, защото същото може да се постигне и с 10ТР/2=+5ТЖ
Та идеята ми е че именно комбото ще направи ЖЖ и БР предпочитано умение и на по-високи степени.
Като се добави условието, че веднъж щом мине през ЖЖ ТЖ, тата вече са усвоени и немогат да се зъвъртят отново.

пп. Колкото до +1 ИН за школа... по добре да си платиш 34ТР вместо 78 за школа която ти съсипва другата. С две думи, смисъл няма, не че е забранено де. =)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт сеп 08, 2009 9:46 am

Ако говориш за моят вариант, това ще е в графата "изключения", вярвай ми. Повечето хора ще предпочетат войн, който издържа на втория удар от двуръчно оръжие и пада чак от третия, дори четвъртия, ако го бият в бронята, защото това са си 50-100% повече време в битката.
Разбира се, маговете имат магии, които поемат щетата вместо тях, така че това не е чак такъв проблем, но за да ги изрекат навреме им трябват повече ТР, така че за тях е различно.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт сеп 08, 2009 2:25 pm

Имам в предвид, че ако се позволи комбо, макар и еднократно тези две СУта ще станат доста предпочитани за кампаниите, тъй като генерират както повече ТР, така и повече ТЖ. Всъщност ще вървят ръка за ръка, макар и на малко по скъпа цена, защото ако речем че ги вземеши двете на 6-та за 21*2=42ТР

При вдигане на първо ниво ще получиш 6*3=18ТЖ и 6*2=12ТР, като извадим разхода, получаваме: 18-6=12 ТЖ и 12-6=6ТР чиста печалба. За 7 нива ще си изплатиш първоначално инвестираните 42 ТР само от бонуса, като при това ще получиш и 12*7=84ТЖ отгоре, без да губиш ТР за покачване на СУ-та.

Та предложението ми е:
ЖЖ позволява преобразуването на СУ ТР в СУ*2 ТЖ и повишава границата на смърта със СУ, като точките живот получени при преминаването през умението се добавят директно към живота и не могат да минават и през умението БР.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт сеп 08, 2009 5:06 pm

А какво би станало според вас, ако кардинално променим "тарифата" и за двете умения - да бъде една (така че да не се забранява нищо на играчите, но просто да няма да има как да правят "далавери"), но да бъде по-облаготелстваща "жадните за живот", отколкото "бързоразвиващите се"?

Например ТР:ЖТ = 1:1, дори 1:2?
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 08, 2009 5:27 pm

А какво мислите за обединяване на двете умения в едно, като на всяко ниво героят има право да се възползва от бонус или за ТР, или за ТЖ?
Естествено, това върви и с промяна на условията и в двете:


Ето как би изглеждало:

СУ Жажда за Живот + бързо развитие

Цена за придобиване 10 ТР


Позволява на героя да извърши едно от две възможни дехйствия по време на покачване на НИ – да закупи ЖТ за ТР или обратното (но не и двете). Курсът, по който се прави това, зависи от НИ на героя.

При купуване на ТР за ЖТ максимално допустимото количество похарчени ЖТ е равно на СУ
При купуване на ТЖ за ТР, макксимално допустимото количество похарчени ТР е равно на (2*СУ)

Курсът за това колко Точки се получават за 1 похарчена точка от насрещните е (1+(СУ/2))

Или ако го разбия на два клона те са:

Клон Бързо Развитие
1 – 6 Степен:
Може да похарчи до СУ ТЖ, като за всяка 1 похарчена ТЖ ще получи +1 ТР
на 1 това са до 1 ТР за 1 ТЖ
на 6 това са до 6 ТР за 6 ТЖ

7 – 12 Степен:
Може да похарчи до СУ ТЖ, като за всяка 1 похарчена ТЖ ще получи +2 ТР
на 7 това са до 14 ТР за 7 ТЖ
на 12 това са до 24 ТР за 12 ТЖ

Клон Жажда за Живот
1 – 6 Степен:
Може да похарчи до (2*СУ) ТР, като за всяка 1 похарчена ТР ще получи +1 ТЖ
на 1 това са до 2 ТЖ за 2 ТР
на 6 това са до 12 ТЖ за 12 ТР

7 – 12 Степен:
Може да похарчи до (2*СУ) ТР, като за всяка 1 похарчена ТР ще получи +2 ТЖ
на 7 това са до 28 ТЖ за 14 ТР
на 12 това са до 48 ТЖ за 24 ТР
Последна промяна от BatGojko на вт сеп 08, 2009 11:06 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт сеп 08, 2009 8:15 pm

Човек тъкмо си помисли, че нещата немогат да станат по-лоши и съдбата веднага го опровергава. В случая нейната роля е изета от Бат Гойко.

1. В бързо развитие клона има техническа грешка 14*2=28 а не 24
2. Събирането на двете умания в едно тотално ги загробва
а) Защото Бързо развитие до момента се взимаше на 3-та степен, а от тук насетне няма да се взима въобще, защото ще е нужна поне 7-ма за да е рентабилно
б) Жажда за живот не се взимаше въобще, а своеното СУ дори някой да го вземе няма да ползва клона му за ТЖ именно заради това което каза Асен, колкото и да не ми се ще да го перафразирам - ТР са по цени от ТЖ, защото позволяват да спат да те удрят по-рано.
3. Опцията или/или я има и към момента и тя се изрязава в това, че е напълно безсмислено за заменяш едното за другото при курс ТР:ТЖ за 2:1.

Поради гореизброените причини и поради късния час в който е писан поста, ще приема че Бат Гойко проста е спал и не е вникнал в същността на дискусията: Как да направим ЖЖ използваема, а не Как да слее двете умения и да ги изжвърлим въобще от желаните за игра.


Шами, това което казваш ти е мота мо с това което предлагам и аз, може би една идея по-разбираемо де.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 08, 2009 11:16 pm

Приемам, че и ти леко си уморан, та не си прочел правилно. Първо грешката я имаше и я оправих. Второ имаше по-важна грепка - бяха обърнати иманата на двете направления - и това е оправено.
Какво се получава като се обединят уменията:
1. Губи се само едно СУ
2. Така погледнато умението е даже доста силно (всъщност това е слабост в предложението ми)
3. Не си видял, че курсът не е 2 ТР за 1 ЖТ, а е 1 ТР за 2 ЖТ
4. Така, както е направено умеието си избива ТР за около 4 нива, в зависимост как се взима като степени (сиреч ако се развива постепено, до нивото, което ти трябва)
5. Умението в този вид е особено силно за герои от по-високи нива. Ако считаш, че +48 ЖТ на ниво е слабо, за да се вземе от някой войн, помисли пак. Всъщност умението все още не е задължително (и слава богу), но така изглежда, че ще е удачно за герои, които са по-праволинейни - Развивате Войн, Развивате си едон оръжие и преминавате към Жажда за Живот. Околко 7-8 НИ стеси доста яки пичове, особено ако сте минали към Жаждата към 4-5, за да имате как да сте жертвали малко ТР за около 100 ЖТ.
А това, че умението става полезно след 7 НИ е вярно, но пък не е напълно ненужно на долните нива (за около 3 нива избиваш вложените ТР и започваш да печелиш - 3 степен ти дава по 3 ТР повече на ниво, а си вложил само 6, ако си човек де, и ги избиваш за 2 нивца).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 08, 2009 11:32 pm

Строго погледнато, умението си остава слабо, просто защото не дава (практически) сила на георя. Да, може да си много умен, ама страшно кекав. Да, яко ако си маг. Ама ти ако си маг, да получиш 7-8 ТЖ на ниво.
Да носиш на бой? Хъх, за да го развия на 12та степен, това са ми 78ТР (88! ако не съм човек). Колко степени на показатели е това? Доста.

Не, по-скоро трябва да са си две умения, като едното ти дава ТР на ниво (примерно +СУ или СУ/2), а другото ТЖ (пак СУ*2 или СУ).

СУ/2 ТР на ниво ти дава при 12та степен 6ТР на ниво, за 78ТР... тва ще се изплати... на 13то ниво. Pointless.
СУ ТР на ниво ти дава 12 ТР на 12та степен и ще се изплати след шест нива и половина. Лично на мен ми се струва даже късно, но, както и да е :) пак ще има ултимативно ниво на умението, но някой МОЖЕ и да го развие до край ;)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт сеп 08, 2009 11:46 pm

На първо време, ще помоля Вилорп да промени заглавието на темата на "Ремонт на СУ-та (предложение) - Жажда за живот", защото основно това дискутираме - защото и това е основното за дискутиране ;) .

Иначе, Хам, според мен ти също си в лека грешка, особено ако говориш за първото предложение. Ако си вземеш Консолидирано Умение за Точково Разпределение и Еди-що-си (съкратено: СУ КУТРЕ) на четвърта степен - 10/20 ТР - получаваш до 12 ТР за 4 ТЖ на ниво. Демек - две нива и не само си си избил точките, но и си получил допълнително 4 ТР, ако си нечовек.

Когато се трейдва развитие за живот КУТРЕ също е конкурентоспособно - получават се до 24 ЖТ за 8ТР на ниво. Естествено, при начална инвестиция от 10/20 ТР, но пак е къде-къде по-добре от преди. За едно джудже това означава, че за 28 ТР е спечелил почти една атака със секира (бойна ярост) ;) . Или повече - в зависимост колко е отчаяно и как си разпредели яда.

На мен предложението по други съображения не ми харесва, но пак, струва ми се, е по-добре от преди. Все пак се вижда нещо, че според повечето явно уравнението 1 ТЖ = 2 ТР при закупуването на живот нещо много не работи.

П.П. Сега гледам, че и Хам спи ;) . СУ/2 е в изчисляването на курса. Демек, на 12. степен курсът става 7 ТР за 1 ТЖ, до максимум 94 ТР - изплаща се веднага, че и отгоре, а и на една дооооста прилична цена, ако се замислим ;) .

П.П.П. И, да, КУТРЕ в първия си вариант просто прави математическите герои... всъщност, беден ми е речникът за да кажа в какво точно ги прави :lol: .
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 08, 2009 11:53 pm

Нямах предвид никаква търговия. Имах предвид директни бонуси.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср сеп 09, 2009 9:02 am

Директно даване на ТР от умение, което се купува с ТР ми звучи като някаква банкова операция.
Сега имам чувството, че има нерабиране какво прави умението в сборния си вид.
Нега дам пример именно с МАГ.
Мага получава по не повече от 8 ЖТ на ниво, така че за момента няма да му е необходимо да развива умението на по-висока степен. Затова решавам, че го е взел на 8. Похарчил е 46 ТР, ако не е човек и 36, ако е човек.
На следващото ниво изтъргува своите 8 ЖТ за + 16 ТР. С този темп, той за 3 нива изалиа едни гърди напред. На четвъртото обаче решава, че е много какав откъм здраве (есетесвено, той е с началното си здраве) и жертва 16 ТР, за да получи 32 ТЖ, което на мига компенсира загубените 8 ЖТ на ниво. До тук, той е почти 50:50, тъй като общо е похарчил 46+16=62 ТР, а е получил 3*16=48, сиреч е с 14 ТР назад. Но истинската му печалба започва след 5 ниво. Сега той може отново да се откаже от ЖТ, за да компенсира тези 14 ТР, излизайки с 2 ТР напред, но истината е, че му е доста по-изгодно да похарчи още 16 ТР, за да получи още 32 ЖТ и да стане с ЖТ на нивото на Войн.
А сега да приемем, че тоя маг е развил и школата на Реда и той ще се окаже по-коравия от двамата.
Има и други възможни комбинации, разбира се, но тази ясно илюстрира кога умението може да е полезно.
Ако умението дава ЖТ или ТР директно, без да има някакъв трейдОФ от страна на играча, то или ще е слабо или ще е силно - Средната позиция няма да има.

ПП: одеята с директните бонуси е приложима в безнивейна система, каквато ще бъде Универсал и каквато версия пробва Асен в сесията си.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Re: Ремонт на СУ-та (предложение) - Жажда за живот

Мнение от Vilorp » ср сеп 09, 2009 10:20 am

Защо да е просто като може да е сложно...
BatGojko написа: Ето как би изглеждало:

СУ Жажда за Живот + бързо развитие

Цена за придобиване 10 ТР


Позволява на героя да извърши едно от две възможни дехйствия по време на покачване на НИ – да закупи ЖТ за ТР или обратното (но не и двете). Курсът, по който се прави това, зависи от НИ на героя.

При купуване на ТР за ЖТ максимално допустимото количество похарчени ЖТ е равно на СУ
При купуване на ТЖ за ТР, макксимално допустимото количество похарчени ТР е равно на (2*СУ)

Курсът за това колко Точки се получават за 1 похарчена точка от насрещните е (1+(СУ/2))

Или ако го разбия на два клона те са:

Клон Бързо Развитие
1 – 6 Степен:
Може да похарчи до СУ ТЖ, като за всяка 1 похарчена ТЖ ще получи +1 ТР
на 1 това са до 1 ТР за 1 ТЖ
на 6 това са до 6 ТР за 6 ТЖ

7 – 12 Степен:
Може да похарчи до СУ ТЖ, като за всяка 1 похарчена ТЖ ще получи +2 ТР
на 7 това са до 14 ТР за 7 ТЖ
на 12 това са до 24 ТР за 12 ТЖ

Клон Жажда за Живот
1 – 6 Степен:
Може да похарчи до (2*СУ) ТР, като за всяка 1 похарчена ТР ще получи +1 ТЖ
на 1 това са до 2 ТЖ за 2 ТР
на 6 това са до 12 ТЖ за 12 ТР

7 – 12 Степен:
Може да похарчи до (2*СУ) ТР, като за всяка 1 похарчена ТР ще получи +2 ТЖ
на 7 това са до 28 ТЖ за 14 ТР
на 12 това са до 48 ТЖ за 24 ТР
Vilorp написа: Жажда за живот
Разрешава преобразуване на +СУ*2 ТР в ТЖ при цена 1 ТР за 2 ТЖ, еднократно при покачване на ниво.
Получените по този метод ТЖ не могат да се използват от умението Бързо Развитие.

Аз лично съм против умения които се изплащат на нива над 3-то, защото те стават единствено за дълги кампании и са безполезни в еднократни приключения.
Колкото до мага споменат в горния пост той няма да доживее да си изплати умението, защото:
а) Ще е безполезен за групата до 5-то ниво.
б) Ще е като рохко яйце до 3-то ниво
в) Играча ще самоубиие герой който в продължение на 2-3 месеца не може да направи нищо.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб сеп 12, 2009 12:12 am

Да, по тази лигока, умението Бързо Развитие и умението Жажда за Живот са просто излишни.
Строго погледнато си е така, но това е реално аналога на умението Learning в HMM 3. Всички са наясно, че то не става, тъй като се изплаща след 18 ниво, но си го има и не вреди особено на играта. Във фенскат аверсия 3,5 го подсилват, като го правят един от най-добрите скилове, но това пак не би ме карало да го предпочета пред онези, които изграждад реално билда на героя ми. Но въпреки това умението си остава, че дори си го има под подобрена форма и в НММ 5.
Така че да видим какво искат хората - да се подобри умението или да се премахне?
1. Ако се подобри, току виж то станало смислено
2. Ако се махне, не виждам с какво подобряваме системата
Така че ми се вижда по-смислено, просто да му придадем малко повече значимост и да ги оставим.
По въпроса за сложното и простото, новата редакция на умението си идва в следствие на всички предложения във форума. А за това, че е променена спрямо предложението ти си има причина и тя е в това, къде е най-добрата ефективност на умението - в твоето предложение би било безсмислено някой да развива умението над 6 степен, докато в моето именно над 6 е смисъла ;) а и по-важното е обединяването на двете умения, което вече определено прави по-смислен избора на това СУ, тъй като преди това, то не предлагаше гъвкавост в решенията, а сега може да се лавира между предимство в ТР и такова в ТЖ.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб сеп 12, 2009 1:59 am

Бързо развитие в който и да си вид, е под въпрос за вземане. И не разбрах, защо не може да добавя директно ТР? За да се запази баланса ли?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб сеп 12, 2009 7:21 pm

Защото не върви - даваш ТР за да ти даде ТР. Вярно, че наремето аз сам заговорих за връзката между А16 и икономическите принципи и дори свързах не-математическите герои с ученията на един от най-уважаваните икономисти на всички временоа, но... не е хубаво да имаме такива "банки" за ТР, при които да инвестираш от ресурса, че после да теглиш лихви, поради следните много сериозни причини:
-ако е имало някакъв начин да обясниш досегашните две СУ-та в рамките на света (героят е болнав, но схватлив; героят е тъп като пън, но също толкова здрав), то за СУ-то в този му вид няма да имаш никакъв шанс (героят пропуснал първи и втори клас и не научил навреме събиране и умножение, но наваксал на 14 години и за нула време доказал голямата теорема на Ферма).
-отваря се още по-голяма дупка между математическите герои и не-математическите. Вярно, че дори на теория системата не би могла да я избегне, всъщност трябва да съществува такава дупка, че да става Аксиом 16 за игра, ама това вече се превръща в задължително умение за абсолютно всякакъв бекграунд. Демек - лошо.
-ТР е нещо универсално, трябва навсекиго. Което води до още по-основен проблем: умението или ще е твърде слабо и никой няма да го взима (не се изплаща достатъчно бързо), или ще е твърде силно и всеки ще го взима.
シャマョツィ

Заключена