Вилорп написа:Опционално официално допълнение към системата: Кървене
1. Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят три графи:
__1.1. Нетретирано/Открито/Непревързано кървене (НК)
__1.2. Превързано кървене (ПК)
__1.3. Стойност на Превръзката
2. Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)
3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
__3.1. +1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
__3.2. +1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
__3.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)
4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).
5. Не превързаното кървенето нанася:
__5.1. Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето
__5.2. Х реална щета (РЩ) на всеки час
6. Всяко кървене може да се превърже:
__6.1. Всяка превръзка отнема 1 Умора (задължително се изисква героят/създанието да може да похарчи 1 умора, като това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
__6.2. Времето за превръзка е 10 ТД
__6.3. Ефектът се изчислява по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара> 16
__6.4. Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
__6.5. Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
__6.6. Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на НК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило)
__6.7. Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК
__6.8. Успехът на
превръзката намалява с 1 на всеки час след първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време.
7. Превързаното кървене (ПК)
__7.1. След като кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
__7.2. ПК спира да нанася временни щети (ВЩ)
__7.3. ПК нанася само Х реална щета на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час
__7.4. Нанесените щети от ПК се намаляват със стойността на Превръзката
__7.5. Докато има Кървене (независимо дали превързано или не) организмът не възстановява жизнени точки (ТЖ) по естествен път (сън)
8. Силата на Кървенето намалява в следствие на:
__8.1. Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
____8.1.1. Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
____8.1.2. Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си
__8.2. Лекуване чрез СУ или познания (уточнено в съответните познания и умения)
__8.3. Използване на магията „лекуване на Тежки рани” - при подобно лечение, Кървенето се счита като Трайна щета и се лекува по същия начин
Пример:
BatGojko написа:Абе дъвчем теория от бая време, ама май докато не го разпишем няма да видим кое работи и кое не.
Героят Гошо има следните графи в дневника си:
НК = 0
ПК = 0
Превръзки = 0
В боя той получава 4 Кървене
НК = 4
ПК = 0
Прев. = 0
Решава, че е добре да се позакърпи докато е все още в битката и прави Превръзка с успех 3.
НК = 0
ПК = 4
Прев. = 3
Следващият рунд за негова беда получава новои Кървене за 5.
НК = 5
ПК = 4
Прев. = 3
Понеже няма кога да се закърпи, Гошо в началото на следващия си ход понася 5 ВЩ.
В следващия рунд той има нещастието да бъде още накълван за Кървене от 3, но за негова радост, той успява да довърши и последния си опонент.
В края на рунда положението е:
НК = 8
ПК = 4
Прев. = 3
В началото на своя ход (нищо, че битката е свършила), той получава 8 ВЩ и започва да се превръзва отново (за опростяване на игралната механика, това значи, че той напълно игнорира предишния си резултат за превръзка). За 10 ТД (извън битка се приема, че се бинтовате за време преди да е дошло следващото понасяне на ВЩ) и 1 ТУ, а и ако не е припаднал ще си довърши превръзката - Успех 4
НК = 0
ПК = 12
Пре. = 4
Така след един час Гошо ще понесе 12-4=8 Реална щета и положението ще се промени в следното:
НК = 0
ПК = 12
Прев. = 3
Така... Да видим къде имаме проблеми тук:
Използваните от мен цифри са примерни и са доста завишени. Очевидно е, че Гошко явно е пич и има много ЖТ, но все пак мога да кажа, че Кървенето е или доста силно (ако се ползват прободни щети), или незначително (ако се ползват други щети). Все пак при нансесени щети около 20 за рунд, това са 4 Кървене, ако е било с прободни щети. Това не е много фатално, но само ако може бързо да се обърне в НК, иначе героят си рухва като талпа сам след няколко рунда. Последното е реалистично, но не знам дали ще се хареса на играчите особено. Може би все пак, кървенето не бива да нанася щетата си всеки рунд, или поне не цялото. Точните цифри ще се получат само ако се разиграе истинска битка и се види как действа това. Все пак може да създаде доста интересни игрови моменти, тъй като в следствие на много кървене ще се припада, а няма да се умира, което пък ще води до по-лесно вземане на пленници. От друга страна не бива да се допусне, кървенето да направи убиването невъзможно, щото играчите ще се побъркат да вземат пленници.