Страница 1 от 1

Публикувано: чет фев 25, 2010 1:44 pm
от cherno_slance
Относно Жажда за Живот
Все още мисля, че в този си вид Жажда за живот е слабо умение, а в същото време има опасност от комбо с Бързо Развитие. В смисъл - обменям Х ТР за ХТЖ, а при следващото или още при настоящото покачване на статистики (непосредствено след взимането на новото ниво), обменям тези Х ТЖ за 2хХТР.

В сегашния си вариант няма проблеми от двупосочност, защото Жажда за живот обменя ТР за ТЖ при същия "обменен курс" като БР. За да може да подсилим ЖЖ, трябва нещо съвсем просто. Да приемем, че е недопустимо взимането и на двете умения. Аксиом има правило, че СУ-та се изключват едно друго, като взимането на едното умение прави усвояването на другото недопустимо - това са магическите школи, подредени по противоположни двойки. В случая имаме умения, които наистина са взаимоизключващи се. Трябва да се избере - или равен обменен курс или едното умение прави вземането на другото недопустимо. Във втория случай жажда за живот може да стане 1ТР за 2ТЖ - което е "огледално" на ефекта на другото умение.

Относно Лечение и Кървене
- двете неща си дават взаимно смисъл. Обаче кървенето е системно гадно, защото е като отравянето в ДиД - не помага да убиеш гадовете осезаемо по-бързо, но като ти го направят на теб, страдаш и след битката. Прави наличието на лечител в групата осезаемо по-необходимо дори от сега - но все още е прекомерно слабо в сравнение с дори най-слабата лечебна магия. За да обработи рана за 10 ТЖ демидж, парамедикът трябва да има познание десет, което е много ТР. Трябва да даде точки Издр и ТД (които ще се окажат повече от ТД, дадени от начинаещ маг за лечебно заклинание)

Предложение: направете истинско СУ Доктор (ако щете го наречете СУ "Нагор-са`ак" - някъде го бях чувал това название, не съм си го измислил аз).
На ниските си нива прави точно това, което описвате.
На малко по-средните нива - дава бонус към билки и анатомия, лекуване на натравяния, инфектирани рани, наместване на изкълчено, шиниране на счупени крайници (счупеното има навика да става по-зле, ако не се погрижи лекар за него) и прочие.
На по-високите - "акопонктура", диагностика на болести и изписване на рецепти за дългосрочно приемане на лекарства, хирургически операции за зашиване на дълбоки прорезни и прободни рани в мускулна тъкан, пункура на вътрешни кръвонасядания в мускулна тъкан и т.н.
На високи нива: - реанимация (възстановяване на Х ТЖ, но не повече от 2хСУ на пациент, изпаднал на повече от минус шестнайсет живот. Възстановяване на кръвоносни съдове и нервни окончания (демек, зашива ти отсечената ръка), операции в коремната, гръдната или черепната кухина. (демек изрязва краищата на язвата в стомаха ти и зашива краищата - страдание, пред който най-могъщите магове на водата и светлината вдигат безпомощно ръце, защото не е рана, а поразена, но жива част от самия болен.

Относно БЕНО И БЕБО
не мога да ги коментирам, защото аз съм ги мислел.

Публикувано: пет фев 26, 2010 12:35 am
от kartacha
За Жаждата и Развитието съм твърдо за, че трябва да се взаимоизключват!
За Лекаря е добре да има диагностика, но съм за и за лекуващите магии. Все пак това е фентъзи свят.

Публикувано: пет фев 26, 2010 10:11 pm
от kartacha
Само не мога да разбера за школата на костите...Как управляваш гадините си? Телепатично, това изизсква ли ТД, намаля ли Бдителност и подобни показатели. Ако е с издаване не команди, по колко отнема всяка.

Публикувано: съб фев 27, 2010 4:12 am
от hameleona
Ще ти отговоря с въпрос... как управляваш Земния голем от школата на Земята?

Публикувано: съб фев 27, 2010 10:04 am
от kartacha
Честно да ти кажа никога не съм се замислял, а и не открих нищо по този въпрос в книгата... :?

Публикувано: съб фев 27, 2010 11:14 am
от Vilorp
Хам, забърши коментарите от тук моля и нека са коментира и обсъжда в съответните теми. Благодаря.

Публикувано: съб фев 27, 2010 3:27 pm
от hameleona
можете да си продължавате тука :P