[Идея] Художника като призовател.

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

[Идея] Художника като призовател.

Мнение от hameleona » ср май 05, 2010 10:50 pm

Постоянно се говори, как художника бил слаб. Окей, нека го направим силен.

Идеята ми хрумна от много тъпо място. Бях на госдти у едни съседи и видях, как синът им точи дебилно лиги пред Ю-Ги-О! сериала. Дам, там единия от персонажите призоваваше чудовищата от картите - директно ги материализираше. Та се чудя, дали не може да се систематизира нещо подобно? Магии, или дори създания да се "вграждат" в картини/карти и после да се призовават при нужда?

Друга идея - за феновете на Наруто. Спомнете си Саи, който идва на мястото на Саске в отбора на Какаши. Той рисуваше неща и ги караше да оживяват - най-вече животни. Може би да се ползва нещо по този начин?

Идеята ми е, художника да може да направи нещо наистина добро, а не само да плаши с драсканица върху щита на война :)

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » ср май 05, 2010 11:54 pm

Ами харесва ми. Стига да опишеш какво точно може да призове, защото в противен случай всеки ще си рисува кракен и светът ще е в краката му. Аз също мисля за промяна на художника, даже преди 1-2 месца бях започнал да изписвам идеята си, ама нещо не се хареса особено, а и нямах време да довърша изложението.

Според мен, художникът трябва да бъде по-свободен в онова, което прави. Някак си обикновен призовател е твърде плоско и ограничаващо. Не забравяй, че СУ-то се казва "художник-илюзионист", т.е. трябва да прави и илюзии. Т.е. да може да нарисува всичко и да търси определен ефект, а не да има определен брой картини, на които да вдъхва живот. Примерно:
- рисува натюрморт, плаща мана и създава храна! Идеално за пустинни приключения.
- рисува пейзаж, влага мана и може да ползва платното като портал към нарисуваното място! И да носи този портал в чантата си!
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » чет май 06, 2010 9:01 am

Последните две неща, които Cocaine извади като примери нещо не ми се харесаха. Аз си мисля, че е добре да може да призовава чудовища със сложност до СУ/2+3, защото СУ е много, а СУ/2 е нищо. Под чудовища да се разбират само неудошевени живи същества. Друг вариант е да се направи като магическа школа. Има си определени картини, които се заучават. Може да стане хептен като Ю-Ги-О! ако направим и картини на оръжия, които да носи чудовището, ако може. :lol:
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет май 06, 2010 10:04 am

Напълно съм наясно, че концепциите ни за художника се различават. Но ако ще черпим вдъхновение за художника отнякъде, защо точно от Ю-ги-о, а не от "Портретът на Дориан Грей"? Или пък от Бъгс бъни - заекът рисува тунел върху скалите и минава през него, а Елмър Фуд се удря в плътната скала.
Все пак, чини ми се, ако има магии, които се заучават, се губи чарът на умението. Художникът е интересен, когато прояви творчество и иновативност. Просто направи нова школа summoning и си готов! Какво общо има между призоваването на чудовища и живописта не знам, но щом казваш.

ПП. Аз пък бих призовал Мона Лиза! Tremble you weaklings!
ППП. А "одушевените неживи същества" кой ги призовава?
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет май 06, 2010 11:13 am

Всъщност, мислех да е по-скоро общо форумна разработка, не моя лична. Ако трябва да съм честен, в Ю-Ги-О май е имало само едно-две истински материализирания на чудовища И магии! Мен лично ме кефи възможността художника да си нарисува нещо, да плати мана и след това да го използва - пък било то чудовище, магия или пък предмет.Въпросът е, че не виждам системен начин за добро отразяване на тези способности, а на форума имаме една групичка посетители, които ще оревът света, ако не е балансирано до косъм. :P (бъзикам се, няма лошо, все някой трябва да реве).

Тук го нахвърлям най-общо, но може би трябва да може да вгради в рисунка чудовище от ниво до Успех/2. (ако няма концентрация, максималното ниво така става 7, а ако има - 15... трябва да се помисли...). И това трябва да се комбинира с нуждата от някаква проверка за ПсУ или Воля, с която да задържа чудовищата.

Още ми е мътно, така че приемам идеи.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » чет май 06, 2010 6:19 pm

Аз харесвам Ю-Ги-О - Бъгс Бъни комбинацията. Да може да пази гадини на картини и да рисува илюзии както дадената за пример, които да оживяват. И двете трябва да искат адски много мана. Имам и една концепция, че ако е чудовище на картина, то то излиза от картината и се бие. Не може да се призове 2 пъти. Когато героят спре поддръжката, чудовището се връща в картината. Ако картината е повредена, надраскана(дори и най-малката чертичка се брои за повреда), то чудовището се връща в нея и тя се самоунищожава веднага.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет май 06, 2010 9:49 pm

Cocaine написа:Ами харесва ми. Стига да опишеш какво точно може да призове, защото в противен случай всеки ще си рисува кракен и светът ще е в краката му. Аз също мисля за промяна на художника, даже преди 1-2 месца бях започнал да изписвам идеята си, ама нещо не се хареса особено, а и нямах време да довърша изложението.

Според мен, художникът трябва да бъде по-свободен в онова, което прави. Някак си обикновен призовател е твърде плоско и ограничаващо. Не забравяй, че СУ-то се казва "художник-илюзионист", т.е. трябва да прави и илюзии. Т.е. да може да нарисува всичко и да търси определен ефект, а не да има определен брой картини, на които да вдъхва живот. Примерно:
- рисува натюрморт, плаща мана и създава храна! Идеално за пустинни приключения.
- рисува пейзаж, влага мана и може да ползва платното като портал към нарисуваното място! И да носи този портал в чантата си!
Силно одобрявам това, ако цената в Мана се плаща от използващия го, като варира според разстоянието между мястото и настоящото положение на картината. Прилича на Картите в Амбър.
Цена от 10 мана за Километър при пренасяне, или 5 за километър, за да наблюдаваш мястото за една минута, ми се струва разумна.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 06, 2010 3:31 pm

Някой помни ли, какво се реши за Силата на Страха на картините на Художника? Че помня - имаше големи спорове около нея.

Малко по-изчистено. Художникът ще мож е следните неща:

Съживява чудовище от картина.

Това е, което трябва и да се балансира най-много. Най-вече да не се позволява на художника да призовава цели армии. Предлагам да е за ниска цена (примерно 5*Ниво ТМ, където Ниво е нивото на създанието), а създанието, понеже е картина да е с намален живот. Също така, картината да е за еднократна употреба на принципа на магическите свитъци*. Самото й рисуване да отнема Ниво*Х часа, където Ниво е Нивото на чудовището, а Х да е (16 - СУ). Няма нужда от специални бои, но има нужда от влагане на магическа енергия. Иска ми се да вкарам някъде из формулите и Сложността на противниците, като мислех да я сложа на мястото на Нивото, но искам да чуя мненията ви.

(Тогава формулите ще са:
2*Сложност ТМ (теоретично равностоен на герой противник ще се призовава за 10 ТМ) за призоваване.
Рисуването ще е Сложност*Х часа, а Х ще е СУ/4.
Уловката е, че Сложността ще се изчислява спрямо Художника. При вдигане на ниво, всичките му налични картини ще намалят Сложността си с 1.

Призованите създания ще отнемат (1 + Ниво) мана за поддръжка. По принцип не искам да слагам Сложност тук, защото така формулата е удобна и не става с твърде скъпа поддръжка.

Та искам мнения, коментари, препоръки.

Вадене на неща от картини

Подобно на призоваването на чудовища, да може да извади меч от готова вече картина. Или шперц. Или базука дори, ако знае какво е. Механиката трябва да се изпипа и да се въведе някакво ограничение, за да се предотврати рисуването на жълтици, сребърници или медници.

Магически картини

сложност от към механиката. Някой с повече чувство към тази част да го мисли, аз не мога :D
За сега мога само да наспамя идеи:

Влизане във вече нарисувана картина.
Рисуване във въздуха
Използване на картини за създаване на врати, там където такива няма.
Използване на картини, като уоки-токита.
Не съм много навит за телепортацията, най-малкото, защото ще трябва да й се добави някаква контра - иначе всички трезори ще бъдат обрани бързо-бързо.
Вече измислената страховита илюзия.



*може и да е като кладенец - чудвището се връща в нея, но вече набито (т.е. да не може да си почива в картината). Може самата картина да се разрушава лека-полека, с намаляването на живота на чудовището. Също така, предлагам да измислим някакво ограничение в размера (минималния), но не твърде голямо, защото все пак е добре Художника да може да носи няколко картини в себе си.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 06, 2010 4:26 pm

В общи линии това си го има проса не е достатъчно популяризирано. Вариант е да се дадат малко повече описания на магическите картини, като за всеки 1 МР се плаща 10ТМ ето няколко примера, като първите са от книгата:

Жива картина - изглежда като истинска по нея щъкат различни създания като за всяко 1МР на създание се плаща 10ТМ за 1 минута. Художника трябва да тодели минимум мана за една минута.
Пример: русева полянка по която щъкат две овчици с МР1 и един вълк с МР2, това прави 2*1+2=4*10=40ТМ, картината ще е активна една минутаа ко художника е вложил минималната мана, а ако е вложил повече ще гълта по 40 мана в минута. Усложнението е равно на общото МР на създанията по картината.

ПЛашеща картина - рисува се най често на щитове, в нея художника зарежда определоно количество мана като минимумът е 10. Активира се за 2ТД (за колкото се вдига щита) и харчи 10ТМ от наличната като всява страх с размера на успеха при изработването на рисунката.
Пример 12+10(среден зар)=22>16 успех 6+3 зара<>16+Псу/2
заб. Тук по скоро трябва да е 2*успех страх.

Реална картина - рисува се коридор върху твърдата стена на замъка, като коридора е с МР 3, художника влага 60 мана в картината и я активира след което се скрива в сенките. При активирането картината гълта МР*10ТМ=30ТМ от влежаните в нея, след минута гълта още толкова и маната свършва, но за щастие групата бабаите който преследват групата излизат точно тогава из зад ъгъл и вигдайки прохода се набират към него. Ефекта е като сблъсък в 3 метрова каменна стена, защото картината НЕ преви врата или дупка, а само илюзията за такава.

Призовавене на животно от картината - Рисува се жива картина, като Успеха определя нивото на нарисуваното създание, за 10ТМ и 10ТД художника може да извади животното от картината и то да му се подчинява, докато се изчерпи вложената в нея мана, създанието не бъде убито или самата картина не бъда разрушена (обикновенно има 1 еденица цялост и 8Уст.)

Вадене на предмет от картината - рисува се отново жива картина, но този път на нея има „живи” предмети, всеки предмет има минимален МР 1-ца след като се извади започва да харчи по 10ТМ от вложената в картината за веки 1 МР. Предметът е съвсем като истински, но в момента в който маната на картината свърши или картината бъде разрушена, той изчеза.
Пример: Художника рисува 3 жълтици и влага 60 мана в картината, отива до близкия златар чейнчаджия и ги вади от картината, като с това дийтвие те гълтат 3*10=30ТМ от тази в картината, сега има точно две минути преди те да изчезнат за д ги похарчи или да ги обърни в истински монети.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 06, 2010 4:32 pm

Идеята е, да бъде поне малко приложимо за по-ниските нива. не че нещо, ама 10-20-30-40 мана са много на ниски нива :(

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 06, 2010 4:58 pm

Ами такава е офицялната цена в книгата, и на мене ми се вижда много, но ще си направиш еди малък огнен голем, вмисто земен дракон, а и за 10 мана ще го имаш цяла минута или 6 рунда, което не е такава болка. Примерно гарван с МР1 ще го имаш минута а успеха опредале нивото му, на нулево нива гарван 5-то нива ще ти дойде дюшеш дори и за 6 рунда.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 06, 2010 5:17 pm

За това мислех да завъртя Сложността във формулите...

Отговори