Страница 1 от 2

Отвъд кристалните зъбери [порт на Ендивал 1]

Публикувано: чет май 27, 2010 5:01 pm
от Vilorp
Портала към един друг свят се намира там и ето ви първоначален порт на расите така че да работят под системата на аксиом:
Ендивал 1

Първото е ендивалския вариант, второто е базова преработка чраз формули, а третото е балансиране.
Кажете си как ви се струват тези неща, за да мога да продължа работата.

Публикувано: чет май 27, 2010 5:14 pm
от cherno_slance
Звучи интересно, а и си личи, че си се постарал.
Може още да се поработи по въпроса за съпоставянето на статистиките - да не бъде раса по раса, а по статистики. В смисъл - вижда се кои са най-ниските и най-високите стойности на дадена статистика в едното и другото ъъъ "място"

Например - 10 Си за светли елфи 70 си за горгони и върколаци на това трябва да съответства 4 Си за елфи и 22 за Гиганти.
Вторият момент е да се пресметне колко Експи трябва за да вдигнеш показателя на макс в едната система и колко в другата - този експи трябва да се приравни. А после да се търсят и далеч по-трудните за напасване междинни моменти.
Накрая идва момента с показатели като Ск, които в едната система са фиксирани, а в другата се развиват.

... Ужас - май е по-лесно да се направи мод на единия сетинг по системата на другия - вероятно според това кой е първоначалния сетинг на героите.

Публикувано: чет май 27, 2010 8:43 pm
от Vilorp
По принцип съм ползвам за база хората, защото те са сравнително еднакви и съм ползвал такива формули, че енивалските показатели на хората да се приравнят на Аксиомските показатели на хората. Съответон тези формули са приложени и за показателите на другите раси - това във втората част. Вижда се обаче че се получават някакви твърде големи показатели и тях ги коригирам с коефициент взет от описанието на расата в Ендивал - третата част.

Ще погледна утре това което казваш за точките опит и ще изведа таблица и за него.
За скростта съм приел да се ползва само максималния показател и в случая Бързина 50 за хората я приравнявам на СК 16, прилагам стъпка 25=+1СК и излиза че останалите раси имат +1 или максимум +2 скорост спрямо хората. Стъпка 25 е приета защото това е минималния максимален показател в Ендивал.

Свръх показатели има при Горгоните 21 ИН което би ги направило магове, ако по дефиниция немогат да правят магии, тук го решавам въпроса със -(1+НИ) МА което им маха директно 3 МУ или 6 интелект. Пак могат да са магове (все пак аксиом е свободна итима и позволява всеки да е какъвто желае), но ще срещнат по големи трудности, които ще нарастват с покачване на нивата.

После идват Здрачниците с показатели леко приличащи на фелинските, но при тях СК е равна на елфите, ловкостта е по висока, но силата е много ниска и не могат да се докопат лесно до дворъчни оръжия вкарващи много щети. ПРи тях има какво още да се пипа но с шлайфане на расовите умения ще са една идея по добри от елфите нощем и една идея по-слаби денем.

Въркулаците имат няколко високи показетеля и тове щеше да ги направи ултимативни, ако не беше трансформирането. Те могат да достигнат тези високи показатели само в трансформираната си форма, но тогава са просто двукраки чудовища: ИН/2 във вълча форма, не могат да ползват оръжия брони и друга активна защита освен отклон. По време на пълнолуние има шанс да загубят контрол над себе си и да изядат партито, когато се връщат в човешки облик избухват и когато умарт, не може да бъдат съживени защото изгарят.

Светлите ефли биха били иделаните магове, но съм им фиксирал МЗ-то и то не е плаващо като на магландските, което има дава 2 усложнение за всички магии. Макар и висока ловкоста им се тушира до някъде от ниска сила.

Тъмните елфи... трябва да се пипна още предполагам.

Публикувано: пет май 28, 2010 1:20 am
от hameleona
Що не бачкаш с Ендивал 3? Много по-лесно ще е ;)

Публикувано: пет май 28, 2010 8:52 am
от Vilorp
Защото в момента скенирам ЕН1, а другите не са ми под ръка. Това е едната причина, другата е, че всяка книга е различна иа ко имам база за смятане на 1-вата втора и трета би трябвало да станат по-лесни.

Кажете моля на прав поглед баланса как ви е?

Публикувано: пет май 28, 2010 10:25 am
от Асен
Vilorp написа:Защото в момента скенирам ЕН1, а другите не са ми под ръка. Това е едната причина, другата е, че всяка книга е различна иа ко имам база за смятане на 1-вата втора и трета би трябвало да станат по-лесни.

Кажете моля на прав поглед баланса как ви е?
Подходът ти за "превеждане" е правилен според мен 8) .
Балансът на резултатите, разбира се, е между ужасен и отсъстващ, но за това ти вина просто нямаш! Няма как да докараш баланс, като в първоизточника не е имало такъв. Впрочем, съмнявам се и авторите на Ендивал да имат вина за това. Аз поне не помня да са обявявали, че балансът им е бил цел ;).
За да станат поне отчасти балансирани, съм на път да предложа да извадиш 3 ловкост, 2 Скорост, и по 6 сила и Интелект на всички раси, освен хората. След това, ако все още някой има скорост над 17, става 17, а за други показатели - всеки над 18 го правиш 18. Останалите ги смъкваш пропорционално, за да докараш максималните до общ сбор 73. Аргумент - гравитацията в Магландиум е различна за тях поради влиянието на магическите полета върху всички, освен хората и местните раси :twisted: !
А, и не забравяй след това да им покажеш табелата "добре дошли в Магландиумски минерални бани, надяваме се въздухът да ви се отрази добре!"

Публикувано: пет май 28, 2010 11:35 am
от hameleona
Vilorp написа:Защото в момента скенирам ЕН1, а другите не са ми под ръка. Това е едната причина, другата е, че всяка книга е различна иа ко имам база за смятане на 1-вата втора и трета би трябвало да станат по-лесни.

Кажете моля на прав поглед баланса как ви е?
само да не се излъжеш да сканираш двойката, после ;) Има я ;)

Публикувано: пет май 28, 2010 4:44 pm
от Vilorp
Хам, ми дай я двойката като я имаш поне да си сравня накой неща.

Асене, свърх покацзателите са единичци и те са свърх свръх при Въркорлаците, но притях са временни и като добовим казуса че по време на пълнолуние ядат другарчета излиза че или играят сам или играят в група докато луната изгрее (;

Публикувано: съб май 29, 2010 12:28 pm
от hameleona
250 мегабайта е. Ако има някакъв начин да ти го пратя по скайп или ако знаеш, къде мога да го кача - кажи ;)
Всъщност, липсват няколко страници за жалост (не съм го сканирал аз, заслугата е на Sharky) и ще е хубаво някой ако може да ги сканира, за да попълниим пдф-а.

Публикувано: съб май 29, 2010 7:22 pm
от Vilorp
DOX.bg на АБВ-то имаш 3 гиги място и можеш да дадеш линк за дърпане. В РПГБГ няма ли го качено?

Публикувано: пон май 31, 2010 1:39 am
от hameleona
няма го, а докса ми казва, е не мога да кача повече от 50 мегабайта файл...

Публикувано: вт юни 01, 2010 4:09 pm
от Shamajotsi
Уха, интересна идея подхваната навремето донякъде от Шизис, ако не се лъжа. Остава само да намерим име за "The Bulgarian Multiverse" и да се доизпипат някои дребни детаили, освен статистиките на расите.

Някои от дребните детаили:
Системно:
-магията в Ендивал е някаква съвсем различна спрямо тази в Магландия. Как ще се оправяме с тринадесетте низши течения и четирите висши? Или съвсем низшите магии? Просто нови школи или направо СУ-та, наместо Магьосник и Спец. в магическа школа?
-алхимията също е нещо различно, като там алхимиците са с една идея по-близки до магьосничеството отколкото са магландските алхимици. Ново СУ/набор от СУ-та?
-в Ендивал - поне до един момент от историята на света - боговете екчуъли се месят чрез духовниците. СУ свещеник?
-ефирност - ще има ли такъв показател? Ако не - различната ефирност на расите ще бъде ли някак отразена - например бонус към МУ за светли елфи и пр.?

(навярно има и още, като се сетя, ще пиша)

Публикувано: вт юни 01, 2010 4:40 pm
от Vilorp
Shamajotsi написа:Уха, интересна идея подхваната навремето донякъде от Шизис, ако не се лъжа. Остава само да намерим име за "The Bulgarian Multiverse" и да се доизпипат някои дребни детаили, освен статистиките на расите.
Абе всъщност това дето съм се заел да направя е директен порт ала конзола/РС (;
Някои от дребните детаили:
Системно:
-магията в Ендивал е някаква съвсем различна спрямо тази в Магландия. Как ще се оправяме с тринадесетте низши течения и четирите висши? Или съвсем низшите магии? Просто нови школи или направо СУ-та, наместо Магьосник и Спец. в магическа школа?
-алхимията също е нещо различно, като там алхимиците са с една идея по-близки до магьосничеството отколкото са магландските алхимици. Ново СУ/набор от СУ-та?
-в Ендивал - поне до един момент от историята на света - боговете екчуъли се месят чрез духовниците. СУ свещеник?
-ефирност - ще има ли такъв показател? Ако не - различната ефирност на расите ще бъде ли някак отразена - например бонус към МУ за светли елфи и пр.?

(навярно има и още, като се сетя, ще пиша)
- Повечето магии в еднидал могата да минат като общи заклинания нулево ниво. Низшите школи които немогат да намерят място в аксиомските ми се срува редно да обособят собствени или да влязат в групата на Древните. така дори сетингово се връзва защото на Магландиум доста от старите магии са били забравени, а Ендивал явно е сотнал в по наситена с магьоснически нишки зона и така сее запазил.
- Чесно да си кажа прочетох базовата информация за алхимиците и ми прилича на едно дре аксиомски познания, но ще се зачета и в останалото за да съм сигурен.
- Да, СУ свещеник тъй и тъй е време да стъпи и в Магландиум (;, още повече че на континента са останали доста от нишите богове.
- Ефирността си е чиста проба максимални ТМ. Сетингово горгоните са описани като тотално немагически създания, но пък това противоречи на оксиомската свобода, затова можеш да погледнеш в расовите особености, където те имат -(1+НИ) МА, сиреч нулево ниво горгона ще има -2МА и все пак ще могат да правят заклинания макар и трудно. Не съм дал МЗ защото тя освен че пречи и пази, а създание което вкаменява няма нужда и да е неуязвимо (;. Колкото до светли и тъмни елфи... по високия им максимум за интелект си е напълно достатъчен ми се струва.

пп. Ако някой има желание мога да му предоставя работния файл.

Публикувано: вт юни 01, 2010 4:55 pm
от hameleona
в Ендивал 3 от горгоните стават доста яки магове.

Вилорп, в единицата системата е толкова куца, колкото може да бъде. В двойката не е по-добре, а в тройката вече действа (горе-долу)

Ако искаш да конвертираш показателите от Е3 към А16 или обратното, едно делене/умножение по 5 +/- 2 е достатъчно, стига да се изчисти кой показател в какво се превръща.( при мин-макс на хопрата 20 - 60, се получава 4 до 12 +2 = 6 до 14. горе-долу става. Абе всичко е математика - оставям я на хората, дето я знаят :D)
Мене друго ми е интересно, специалните умения на расите, как ще ги отразиш? А тези на Класовете?

Поздравления за идеята горгоните да получават наказание към МА, но по-добре да е към МУ. Нещо подобно трябва да има и за Бурхите.

И отново казвам, работи с Ендивал 3: Огледалото на Боговете. Системата е много по-различна и прилично добра.

Публикувано: ср юни 02, 2010 11:41 am
от cherno_slance
Щом прехвърляш създанията от Ендивал в Магландиум, трябва да смекчиш някой от расовите им способности, тъй като Аксиом 16 е по "кротък" в това отношение. Вкаменяването на горгоната, сянката на Даенлините от ОнБ, потъването в сенките на върколаците и т.н. на останалите ендивалски раси са направо ултимативни спрямо расовите бонуси на магланските раси.

По-умерен вариант на горгоните е примерно възможността като раса да могат по време на битка да вкарват страх като монстъри, тоест шокови щети.
На база Си на горгоната.
С начин на действие:
1. Горгоната да погледне за 1 ТД жертвата си от разстояние равно или по-малко на прецизността й.
2. Жертвата, ако разстоянието до Горгоната е равно или по-малко от Прец на жертвата, има избор:
2.1 - да гледа горгоната в очите и всеки рунд да хвърля за устояване на Страх
2.1 да избягва поглеждането към очите на Горгоната, тоест към лицето й, при което търпи наказание от 1 (или 2) точки към атака и защита с ръкопашни оръжия и стрелба.
Трябва да се види дали и така не е твърде имбаво.

П.П. Моя съвет е статистиките на ендивалските раси да се направят наново, изцяло по Аксиом 16, а показателите им от Ендивал да се взимат като ориентировъчна база.
Истински сложното обаче ще стане с напасването на расовите им умения.

Публикувано: ср юни 02, 2010 12:27 pm
от hameleona
Идеята все пак е да се създаде някаква система за конвертиране на расите ;)

Публикувано: ср юни 02, 2010 2:57 pm
от Vilorp
Ако някой има 3-ката на еднивала ще съм му задължен ако ми снима показателите и росовите особености за да могат да се порнтат качесвено.

Иначе за горгоните съм го замислил:
Всевиждащи: змиите на гравите им виждат отсвен във всички посоки (ако не са скрити с качулка) и в инфрачервения спектър тъй че дори невидимо създание неможе да да се промъкне зад горгоната и да си приложи бонуса от убиец, тъй де ако има телесна температура над околната (;. Закачулването блокира и тази способност на горгоните. Способността е активна на 4 метра (2 полето) около горгоната, тъй като змиите все пак са късогледи.

Вкаменяващ поглед: за 5 ТД горгоната се опитва да улови погледа на създание в непоследствена близост до нея (съседно поле)
а) ИН+3з<>16+ПсУ/2 при еспех го вкаменява, а то има право до опита освобождаване по ПсУ+3з<>16+Усп. за 3 ТД, като всеки нов опит добавя 1 усложнение.
б) ИН+3з<>16+ПсУ/2 успеха дава количеството шокови щети които получава „вкамененото” създание.
в) ... Успех*2 дава количиството шокови щети...

Аз лично си падам по а)-то но осъзнавам че е доста силничко. Отделно горгоните най-добре си бият от засада с арбалет в галавата. Защо в главата ли?

Кръвоснабдена глава: Увоява кървенето при удар в главата, ако мода за кървенето не е включен добява допълнително 1/2 щети към тези от удара в главата.


За въркулаците потъването в сенките би било смъртоносно, ако противника имима шашка магнезии (;

Шарки току що бе излязъл на поляната и някакъво древно чуство изправи косъмчетата по врата му. А понеже той бе зъобразително дете бързо се досети че в териториите на върколациите това може да се дължи на масирано тяхно присиствие в околните сенки. Опита се да преглътне но устата му бе по суха от изотавен кладенец в пустиня. Капки ледено студена пот започнаха да се стичат по гърба му когато го осени идеята. Бърза бръкна в торбата и напипа малка сребриса пръчка чиито край бе замотан с парцали. С треперещи пръсти го развърза за да открие белия фосфор намасан в края й, омота ръка си в парцала и драсна фосвора във волевата си небрасната от месец брадичка. Света побеля! А когато сенките отново пропълзаха предпазливо около него чуството за опасност бе изчезнало заедно със семейството върколаци което себе промъквало през сенките към „безащитната” си вечеря.

Публикувано: ср юни 02, 2010 3:04 pm
от cherno_slance
Не беше точно така - по-скоро ако не може да излезе от сенките, потъва в хаоса - но някак се има в предвид ако за продължително време не може да излезе... ако има право на престой, шашката не го прецаква, ако няма право на престой, влиза и излиза мигновенно.

Тоест - трябва да се запали сянка, която да освети сянката, в която е влязъл върколакът (и всички други сенки, които са били свързани с първата) за време по дълго от правото на престой на върколака в сянката.

Публикувано: ср юни 02, 2010 3:48 pm
от Vilorp
Всъщнаост думата ми беше за горгоните да обсъдим.

Инача върколаците в първие ендивал изчезне ли сянката изчезват и те (;

Публикувано: ср юни 02, 2010 5:21 pm
от Cocaine
Вилорп, не си казал. Имам Ендивалите 2 и 3, 2-ката вече не помня къде е, но 3-ката е у мен, ако искаш да се видиме някой от тези дни и да ти я дам. Не мога да я снимам обаче, защото нямам скенер, но ако държиш, ще пробвам да снимам с фотоапарат и да ти пратя необходимите страници на jpg.

Публикувано: ср юни 02, 2010 7:44 pm
от Vilorp
Ами принципно по-добре снимай и прати, защото ако я взема не знам кога ще успея да ти я върна... иначе ако не е проблем за теб времето книжния вариант винаги е за предпочитане (;

Сега ако има и кой да ми каже как да превърна в линейна функция 5-130 да се вместава във 5-16 много ще съм благодарен (;, защото минимума и максимума ги хвщам с някой тънки измами, но ексела не е плодотворна среда за сложни изпълнения или поне не ми идва наум подходяща формула...

Публикувано: ср юни 02, 2010 8:17 pm
от Shamajotsi
Какво искаш последно :shock: ?

Публикувано: ср юни 02, 2010 9:44 pm
от Vilorp
Формула за линейна функция преобразуваща интервала Х1-Хп във У-Уп, където Х1=У1. Аз си го представям нещо то рода на Х2:=У2/2-4, Х3:=У3/3-2... и крайния резултат да е Хп:=Уп, където У са аксиомските стойности а Х са стойностите от Ендивала.

Публикувано: ср юни 02, 2010 9:53 pm
от Shamajotsi
y = 11*(x-5)/125 + 5 :P Това праща 5 в 5 и 130 в 16, линейна функция е (т.е. полином от първа степен) - доволен ли си така?

Публикувано: чет юни 03, 2010 12:12 am
от Vilorp
Дам само ми потвъди че при: y = 11*(x-5)/155 + 5, 5=5 а 16=160... и 11-ката за какво е да ме светнеш.

пп. Утре ще го пробвам това чудо тъй де днес ама по светло (;

Публикувано: чет юни 03, 2010 1:01 am
от Shamajotsi
125, не 155 ;) . 11/125 е наклонът на правата или иначе казано (ф(х1) - ф(х2))/(х1 - х2).

Но ако държиш да си прецизен, по-скоро трябва да видиш колко ресурс ти е необходим за постигането на ЕП (Ендивалски Показател) Х и да го нагласиш спрямо това колко ти трябва за да постигнеш АП (А Познай) У.

Публикувано: чет юни 03, 2010 2:29 am
от hameleona

Код: Избери всички

Горгони
			Минимум	Максимум	Общо нужен опит за развитие
Сила			15		70		145
Издръжливост	5		30		35
Ловкост		10		60		130
Бързина		10		60		130
Познание		40		120		140
Воля			10		70		150
Ефирност		0*		15*		0 
Общо:			90		410		720

Нейски
			Минимум	Максимум	Общо нужен опит за развитие
Сила			15		60		125
Издръжливост	0		0		0
Ловкост		5		50		95
Бързина		10		40		60
Познание		40		120		140
Воля			10		70		150
Ефирност		25		100		210
Общо:			105		440		780

Хора
			Минимум	Максимум	Общо нужен опит за развитие
Сила			10		60		130
Издръжливост	10		60		130
Ловкост		10		50		100
Бързина		10		50		100
Познание		40		120		140
Воля			10		70		150
Ефирност		0		60		120
Общо:			90		370		870


това са двете може би най-дискутирани раси от Ендивал, по принцип. Сами виждате, че в Ендивал 3 (най-изчистеният ендивал от към система) баланса меко казано липсва...

Re: Отвъд кристалните зъбери [порт на Ендивал 1]

Публикувано: чет юни 03, 2010 9:48 am
от Vilorp
Ендивал 1 порт 2

Както ще забележите формулката на Шами върши прекрасна работа за СИ, ИЗ, ИН и ПР.
Сега обаче ще го помоля да ми даде и корекционен коефициент за Л, тъй като в Аксиом тя се развива.
За Бързината/Скоростта просто се казва че, ако минималната е рава, а максималната по голяма СК е 16+1, ако и двата по казателя са по големи от на хората СК е 16+2 и ъвпросът е решен.

С други думи ще се получи:
Хора - 16
Горгони - 18
Здрачници - 17
Върколаци - 18 (във вълчия образ обаче)
Св Елфи - 17
Т Елфи - 18

Скоростите са си направо идеални и с леко пипване в расовите ще се тушират съвсем.

Ловкоситте обаче като максимум трябва да станат:
Хора - 16
Горгони - 17 (при права 11/45 без корекция: 22)
Здрачници - 20 (при права 11/45 без корекция: 33)
Върколаци - 18 (при права 11/45 без корекция: 25) (във вълчия образ обаче)
Св Елфи - 19 (при права 11/45 без корекция: 35)
Т Елфи - 19 (при права 11/45 без корекция: 30)

Та помощ за ловкостта да окажете?

Хам останалите раси в Е3 нямат ли пормени в показателите?

Публикувано: чет юни 03, 2010 10:04 am
от Vilorp
Извинявам се за двойния пост ама така е по прегледно

Код: Избери всички

Хора Аксиомски
			Минимум	Максимум	ТР нужни за това
Сила			5		16		121
Издръжливост	5		10		40
Ловкост		5		16		121
Бързина/СК	16		16		0
Познание/ИН	5		16		121
Воля/ПР		5		16		121
Ефирност/ТМ	0		0-0		0
Общо:		105		440		524-(180 начални)=344-(16+18,6 (на ниво пир макс показател ИН)*х=0; х=344/(16+18,6)=344/34,6=9,9 нива или 54000 ТО.
[sblock="размисли"]Това се равнява на отнемането на 54 000 ТЖ ако биеш същества със сложност 1, ако пиремем че средната сложности е 3-4 тогава 54000/3,5=15430 ТЖ, казваме че гадинкети варират от 40 до 100 и получаваме 15430/70=220+ противници трябва да бъдат свалени самостоятелно (;[/sblock]

Код: Избери всички

Хора Ендивалски 3
			Минимум	Максимум	Общо нужен опит за развитие
Сила			10		60		130
Издръжливост	10		60		130
Ловкост		10		50		100
Бързина		10		50		100
Познание		40		120		140
Воля			10		70		150
Ефирност		0		60		120
Общо:		90		370		870

В общи линии трябва да се види за какво се дават ТО в еднивал тройката, но това са странични размисли.

Re: Отвъд кристалните зъбери [порт на Ендивал 1]

Публикувано: чет юни 03, 2010 11:18 am
от Асен
Vilorp написа:Ендивал 1 порт 2

Както ще забележите формулката на Шами върши прекрасна работа за СИ, ИЗ, ИН и ПР.
Сега обаче ще го помоля да ми даде и корекционен коефициент за Л, тъй като в Аксиом тя се развива.
За Бързината/Скоростта просто се казва че, ако минималната е рава, а максималната по голяма СК е 16+1, ако и двата по казателя са по големи от на хората СК е 16+2 и ъвпросът е решен.

С други думи ще се получи:
Хора - 16
Горгони - 18
Здрачници - 17
Върколаци - 18 (във вълчия образ обаче)
Св Елфи - 17
Т Елфи - 18

Скоростите са си направо идеални и с леко пипване в расовите ще се тушират съвсем.

Ловкоситте обаче като максимум трябва да станат:
Хора - 16
Горгони - 17 (при права 11/45 без корекция: 22)
Здрачници - 20 (при права 11/45 без корекция: 33)
Върколаци - 18 (при права 11/45 без корекция: 25) (във вълчия образ обаче)
Св Елфи - 19 (при права 11/45 без корекция: 35)
Т Елфи - 19 (при права 11/45 без корекция: 30)

Та помощ за ловкостта да окажете?

Хам останалите раси в Е3 нямат ли пормени в показателите?
Ловкостите ги намали с по 2 точки всичките, освен тази на Горгоните. Нея я намаляваш само с 1 и си готов да ги пуснеш в Магландиум ;).
По същата причина Фелините са ограничени до Фела.