Да се нашарим с Рунни татуировки!

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Да се нашарим с Рунни татуировки!

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 1:38 am

Познание Руни

Позволява да се татуират руни по тялото на живо създание, за да се повишат неговите способности. Системата е проста – всяко създание може да се подложи на процедурата. Изискването е, по тялото му да има свободно място за татуировката. Всяко създание може да носи върху кожата си максимум (МР*5) рунни татуировки. При успешна проверка, татуираното създание получава бонус ТР за разпределяне на определен показател или умение, но при провал риска е голям – руната се саморазрушава, а създанието губи определено количество Жизненост за постоянно.

Чрез руни могат да се подобрят следните качества на персонажа:

Сила
Ловкост [или може би не? Дали няма да доведе до сериозен дисбаланс?]
Прецизност
Издръжливост
Обоняние (развива се като нормално умение)
Магическа Защита (на тройно по-висока цена от нормално умение)
Естествена броня (на цената на нормално умение. Намаля щетите с твърдата си стойност)
Виталност (тройна цена) [Или пък не? Виталността се покачва само от едно умение до сега…]
[може и да се добавят нови неща, както и да се премахват вече налични]


Възможно е на едно създание да бъде направена няколко пъти една и съща рунна татуировка. Всъщност самият процес обикновено разширява татуировката, вместо да прави нова, но това е друг въпрос. Уловката е, че всяка следваща татуировка дава по-малко ТР, а е и по-трудна за правене. Използвайте следната таблица:

Поредност на руната/ТР от руната/Общо ТР за качеството/Усложнение за руната
Първа руна/12/12/1
Втора руна/10/22/3
Трета руна/8/30/5
Четвърта руна/6/36/7
Пета руна/4/40/9
Шеста руна/2/42/11
Седма руна/0/42/13


Особен проблем за правенето на татуировките е факта, че правещият ги не може да се съсредоточава, за да повиши шанса си за успех.

Ефекта при неуспех е, че руната се унищожава (ако е надграждаща руна то се унищожават всички руни от типа й (ако третата руна за Сила се провали, всички руни за Сила ще изчезнат), а татуираното създание губи толкова Жизненост, колкото са общо всички ТР, получени чрез руната (колко ли е неприятно да ви се провали Шеста руна на ниво 0?).


Искам да утичня, че това е само началото на огромната разработка за руните, която подготвям. Дай боже, ако я завърша ще има още много, много, много опции. Моля коментирайте това, което съм пуснал, а не руните като цяло. Веки коментар от рода на Руните не се ползват за това, защото АЗ така казвам или Руните ще са това, което АЗ ще кажа ще бъде игнориран, а ако е и просто заяждане на дребо, ще бъде търкан.

Бележка към Черното Слънце - признавам, че освен Warcraft RPG, твоята идея за елфическите маски бе другото нещо, за което се досетих, мерси за което.

Бележка за математиците - Шами, ако можеш да сметнеш, какъв е шанса, да успеят да се направят съответния брой татуировки (от една до шест) ще си просто златен. Базово шанса за провал на всяка е ясен (има го написан в книгата), но увеличава ли се и с колко?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 24, 2010 10:06 am

Основтото ми възражение срещу тази идея - много се ограничава ролята на руните. Не е ли по-добре някаква по-обща система, според която руните да могат да се поставят освен на хора, също и на предмети, а дори да влияят на цели области?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Re: Да се нашарим с Рунни татуировки!

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 10:38 am

hameleona написа:Искам да утичня, че това е само началото на огромната разработка за руните, която подготвям. Дай боже, ако я завърша ще има още много, много, много опции. Моля коментирайте това, което съм пуснал, а не руните като цяло. Веки коментар от рода на Руните не се ползват за това, защото АЗ така казвам или Руните ще са това, което АЗ ще кажа ще бъде игнориран, а ако е и просто заяждане на дребо, ще бъде търкан.
брат, следващият път, като ме обвиниш в нечетене ще те банна :lol:

ще има още поне два вида рунна магия - сигили и надписи, като първото ще е нещо като низши заклинания с много слаб ефект, но пък много на брой и евтини, а второто ще е за вграждане на магии в предмети, както и създаване на магически предмети.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юни 24, 2010 10:44 am

Ами художника, ковача и архивиста могат да правят руни, като художника може да татуира, ковача да ги вгражда в предмети, а архивиста да ги преписва със по-голям успех.

Но наистина ще е по добре руните да са като алхимичните елементи в табличка 5х5 примерно

Усложнението може да идва от силата на руната: +6 на показател ще дава 6*2 усложнение, ако има други руни те ще дават също усложнение.

Примерно: на чука имам руна за +2огнена щета и искам да сложа руна за +3 светлина, усложнението ще е 3*2(нова руна)+2(стара руна) или общо 8.

Трябва да се помисли за проблема с магическите кристали, данеби те да се изместят от руните, а също и успеха на ковача дали пък нее точно това че е изпъсъл дадени руни по чука?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 11:29 am

добре де пуснал съм татуировките, коментирайте ги системно
За останалото, когато му дойде времето.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 24, 2010 11:58 am

Веднъж и на мен да ми се случи Хам и вече се чувстваш като депутат на дипломатическа мисия ;) .

Иначе все още не съм съгласен нещата да се обсъждат "на парче". По-лесно би било да се измисли обща система, която да се отнася за всичко, отколкото да се измисли една за татуировките и втора за всичко останало. Просто накрая ще имаме две коренно различни неща и, да, пак ще става дума за руни, ама ще са съвсем различни руни.

Също така не ми харесва това, че те дават ТР за нещо си. Очевидно, тези ТР трябва да са "по-слаби" от "нормалните", защото са по-достъпни (всички герои похарчват ТР за Познание Руни и изведнъж всички в групата получават бонус ТР). Може би в някои ситуации руните няма да действат ("свети места", магии временно ще прекъсват действието им и т.н.)? Но тогава какво става ако героят допълнително е развивал показателя? Мисля, че е къде-къде по-просто ако има такива неща, то те да са просто бонуси "+Х" към даден показател.

И между другото, .

По въпроса ти за успеваемостта - към 16 прибавяш усложнението и вадиш умението. После използваш таблица 5 на стр. 337, която е достатъчно точна. Единственото, което не й е хубаво, е че не отчита АУ и АНУ (както и ефекта от Точен удар, ама това е само за битки ;) ), ама разликите не са големи. [spoiler]Освен това сметките са неприятни (не са трудни, ама са много), не ми се правят отново, табличката, която си я направих, се намира в първото ми копие на книгата, което е на много километри от мен сега, а в коя тема я бях пуснал вече не помня :Р .[/spoiler]
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 12:13 pm

По въпроса за обсъждането на парче - просто наистина са три отделни системи, три отделни начина на ползване (може и повече да станат накрая, не знам какво ще става при вгражданията).

Иначе:

Шанса всички в Партито да се нашарят в татоси е добър, но най-вероятно пак така и всички ще са по на 10 Жизненост накрая. :D

Дават ТР, защото ми се струва по-разчупено. Съответните ТР се добавят към показателя и си остават там (т.е. мога да ги ползвам и като основа за развитието му). Всичко това е замислено като един вид уловка - да, можеш да получиш солиден бонус, но на солиден риск (може и да ти се случи неприятна случка).

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 24, 2010 12:23 pm

Нот рили: когато вземеш Руни като едно от трите познания в началото и сложиш 57 ТР, вече го имаш на 12то ниво и слагането на първа руна е почти сигурно - 98% според таблицата на стр. 337. Имаш разни приятелчета, слагаш им всяка татуировка по веднъж, че да не стане съкатлък и изведнъж всички сте шарени, ама всички можете да душите като за световно, силни сте, ловки сте, издържливи и т.н. и... край. После виждаш, че 91% шанс за успех не е никак малко и по-яките минават за още един "рунд" при теб...

Та така - ти си изхабил 57 ТР и едно "безплатно умение", ама групата ти като цяло печели бая. И колкото сте повече, толкова е по-забавно.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 3:17 pm

Ми, както казах, винаги може да се добавят нови идеи, но някой път директно добавяне към показател е по-бъгаво и от това.

Нека приемем, че руните дават по +1 на показател. Ми, тогава всички ще са ошарени с руни, даже повее от сега. Не, по-скоро ми трябва някакъв дроубек (мога да увелича Усложненията).

Имаше и друг вариант в главата ми - руната не да ти "дава" ТР, а да ти разрешава да преразпределяш ТР - Примерно две руни за сила да ти дават прави да вземеш 22 ТР от друи показатели и да ги сложиш на сила. Това, как ти звучи? На мен ми звучеше много слабо.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 24, 2010 4:16 pm

Аз не исках да кажа "Дава ТР а не конкретен бонус - бъгаво и имбаво е", а имах предвид, че заради гореизтъкнатите причини тези бонуси не стоят винаги, в някои ситуации може да не действат и т.н. И тогава, ако бонусът е ТР за покачване на показател, а не конкретен бонус към показателя, когато татуировката спре действието си (например, защото героите се намират из разни тунели в джуджешките галерии, където многото адамантий пречат на всякаква магия) става сложно да се разбере какъв трябва да бъде в крайна сметка показателя.

В крайна сметка ТР са Точки за Развитие и трябва да отразяват точно това. Като разказвач допускам играчите да получават ТР само от покачване на ниво, АУ и като някаква много специялна награда - под формата на обучение. ТР в следствие на умение някак никак не ми звучи, особено ако ще стоят на героя завинаги.

Едит: А може би не би трябвало да има магически татуировки като цяло като така и така са бъгави? За разлика от магическите предмети, те не могат да бъдат "загубени", прокълнати без знанието на собственика и т.н.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 5:01 pm

Ми, аз се отнасям към ТР като поредния ресурс, с който държа играчите в ръцете си, ама това е друга тема.

Да бе, губели се. Играчите, които не искат да си загубят магическите предмети винаги намират начин да ги подсигурят (лично съм наблюдавал, как един играч спеше в нагръдника си и бе приковал с верига меча си към китката). Т.е. това не е добра причина. Чудно ми е, защо не трябва да могат да действат в определена ситуация татуировките, ще дадеш ли логична причина? Мага не губи всичката си мана в адамантиева клетка, просто не може да каства магии. Има жестока разлика. Съответно, татуировките, не би трябвало да се влияят от адамантий и подобни.

ПП: Твърде дълбоко в митологията и религията на древните народи на земята е вкоренено изписването на някакви рисунъци по тялото за сила в бой, най-вече. Ако си мислиш, че африканските племена и индианците се шарят само за кеф, лъжеш се (е има случаи и само за кеф, но това е друга тема :D )

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет юни 24, 2010 5:05 pm

Перфектната група, ако Водещият ви го позволи, ще се окаже рунен майстор -художник, за да са и красиви, изобретател-алхимик, ковач-певец, за да прави каквото е измислил изобретателят, друид-билкар и магьосник с подходящите школи, за да се подсилват взаимно ;).
В началото се татуирате, докато започнат да ви наричат "келтите от Якудза", алхимикът вари отвари, дава едни планове на ковача да ви изкове подобрени оръжия и брони. Следваща стъпка, отивате да търсите дракон с подходящо голямо съкровище, за да ви оправдае вложените усилия да се замъкнете дотам 8) !
Последна промяна от Асен на чет юни 24, 2010 6:40 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 24, 2010 5:31 pm

Интересно ми е, този играч дали знае какво е да спиш в броня и колко "почивка" ще "натрупаш" така? Или какво е да се държи каквото и да е било със силната ти ръка, когато от нея виси меч. Също така в "Поверително от Ел Ей", ако не се лъжа, имаше добра демонстрация как да помогнеш на човек, който има нещо привързано към тялото, което не трябва да бъде привързано към тялото. Но това няма значение. Предметите са предмети, защото не са част от героите, те са нещо, с което героите трябва да се съобразяват постоянно. Татуировките - не. Не заемат ръка, нямат обем, изключително лесно се скриват (освен ако не се слагат на лицето да кажем), не се губят, трябва да си голяма будала, че да позволиш на някого да те рисува, проклинайки те така.

С други думи, това е познание за константно увеличаване на показатели. Кофти. А ти изглеждаш и доста против идеята бонусът да се губи при дадени обстоятелства - т.е. става дума ама за баш константни бонуси. Още по-кофти. Не съм особено запознат с много системи, ама все пак знам за разните варияции на д20, Гърпс, Сторителър (ако можем да обобщим системата на УОД и Възвишените), Ендивал (ако можем да я наречем система) и т.н. и досега съм видял само една система с опция да развиваш герой чрез "не-развитийна" механика - и това е ДнД 3 с Желанието, което не просто беше магия 9то ниво (максимума за ДнД 3, ако не броим разните правила за "епични герои"), но и бе една от онези, които изискваха опит като допълнителен ресурс за кастване. Аз Уиш в Аксиом16 не искам. Още повече ако е безплатен. Обучението достатъчно чупи играта, не ни трябва и това.

"Флейвъруайз" също. Разни туземци се боядишвали - и какво от това? Трябва ли да слагаме всички вярвания на Земята в сетинга и системата, респективно? Че то има доста по-належащи неща тогава - като гавренето с трупове с цел получаването на силите на мъртвия. Това дори е по-залегнало във всякакви вярвания, че и фентъзи. Ритуален канибализъм има при Фийст, хан Крум се е чудел как да задържи вино в черепа на Никифор без да изтече през очните кухини, Магелан осъществил първото околосветско пътешествие, ама другия път. А да не говорим за светото причастие какво символизира като ритуал. Е, трябва ли ни Познание "Магическо ядене и пиене"? Аз не смятам. Ако съм решил да се фукам с откъслечните си познания за верите на този и онзи народ, няма да предлагам ненужни познания, които чупят играта.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет юни 24, 2010 6:38 pm

Шамайоци като цяло обобщи моето отношение, но се изрази малко по-директно от мен. Е, не е вярно, че в броня не може да се спи, понякога просто се е налагало, а и питайте всеки легионер, поставян на пост можеш ли да заспиш в лориката, но за останалото сме на едно мнение ;) .

А това със черепа ми напомни на ето тази картинка, която не е хубаво да ви виждат, че гледате на работа.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет юни 24, 2010 10:01 pm

Подкрепям горните мнения. В крайна сметка руните са вид писменост - нищо повече и нищо по-малко, също като египетските йероглифи. Да, имат известни предимства, но са абсолютно неприемливи ако дават постоянни бонуси, без да те лишават от нещо насреща.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юни 25, 2010 3:28 am

както винаги, великите мислители се изказаха и наплюха поредната чужда идея. Е, аз пък мисля, че има хляб в цялата работа и нямам намерение да я зарежа. Както казах, безполезни мнения се игнорират. Чакам полезни.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 25, 2010 10:44 am

_____Огън_______Вода_____Земя____Дърво____Метал
Огън__СИ________Пара____Взрив____Пожар____Воля
Вода__Лед_________Л______Шок____Жи+Л____Отрова
Земя__Лек+_______Кал_____ЖТ____Приспи-____Транс-
_____Отмора______________________ване_____формация
Дърво_Светлина__Живот__Антидот____ИН_______Бдит
Метал__Киселина_ръжда___Броня____ПСУ______ПР

Съвсем същата таблица може да се ползва и за руните.
Ресурса за руните може да е Мана като имаш руна за +1Л и всеки вунд ще ит харчи мана равна на повишения паказател.

Пример елфът Гошо има Руна за +1Л с което ловкостта му става 18, отй заявява в началото на рунда че я активира, изважда си 18ТМ и през рунда ще разполага с Л18, освен това натрупва и Х ВЩ където ВЩ е броя на руните с който се е нарисувал. Ако следващия рунд Гошо реши да си активира руната за +10ТЖ към максимума с което живота му става 60 той заплаща 60/10+10(бонусът)=16ТМ и максимумът му се покачва на 60, но не и текущите ТЖ, той гавъртва някаква колба която му дава 12ТЖ, живота му става 60 и отй се хвърля в боя където му нанасят 9 щета ---> 51/60 ТЖ в следващия рун обаче той не подържа руната активна и ТЖ-му пада на 50/50, като е натрупал и Х ВЩ.

Ако активира повече от 1 Руна ВЩ са за всяка по отделно.
Пример: има 3 руни активира 2 от тях и си плаща маната за рунда, в края на рунда натрупва 2(активирани)*3(общо руни)=6ВЩ


Цените за рунд или за 10 минути извън боен режим (режим в кото се отчитат ТД):
Основни показатели (Л;СИ;ИН;ПР): Нова стойност в мана
Покачващи се паказатели (ТЖ и Мана): Х/10+У, където Х е новата стойност а У е бонусът от руната в мана
Производни на основните показатели (Псу;Воля;Доп Тегло; БЩ): 2*Х ТМ където Х е бонусът
Константни (СК;Красота): 2*Х ТМ където Х е новата стойност
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет юни 25, 2010 12:33 pm

hameleona написа:както винаги, великите мислители се изказаха и наплюха поредната чужда идея. Е, аз пък мисля, че има хляб в цялата работа и нямам намерение да я зарежа. Както казах, безполезни мнения се игнорират. Чакам полезни.
Къде видя безполезни мнения? Аз ти пуснах картинка, Кокаин - линк за писменността, а Шамайоци ти обясни как стои положението с промяната на баланса на системата :twisted: !
По-полезни от това, здраве му кажи, забавление и просвета в едно!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Да се нашарим с Рунни татуировки!

Мнение от kartacha » пет юни 25, 2010 2:54 pm

Може би имаше впредвид, че коментарът на Cocaine е в разрез с това:
hameleona написа:Моля коментирайте това, което съм пуснал, а не руните като цяло. Веки коментар от рода на Руните не се ползват за това, защото АЗ така казвам или Руните ще са това, което АЗ ще кажа ще бъде игнориран, а ако е и просто заяждане на дребо, ще бъде търкан.
ОК, познанието ме кефи.
Според мен трябва да е просто опционално или нещо от този тип. Разказвачът сам да контролира ученето. Плюс това би трябвало да се учи само от учител или нещо подобно.

Вилорпе, таблицата ОК, но от останалата част от предложението ти излиза, че само магове, които ще припадат от по 5-6 хода ползване на руните ще имат някаква полза от тях. Осъзнаваш ли колко много мана искат руна за Скорост на Елф, Руна за ЖТ на Джудже и Руна за Л на Фелин(ако въобще има къде да си я татуира, което ме навежда на мисълта за още един проблем)?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да се нашарим с Рунни татуировки!

Мнение от Асен » пет юни 25, 2010 3:32 pm

kartacha написа:Може би имаше впредвид, че коментарът на Cocaine е в разрез с това:
hameleona написа:Моля коментирайте това, което съм пуснал, а не руните като цяло. Веки коментар от рода на Руните не се ползват за това, защото АЗ така казвам или Руните ще са това, което АЗ ще кажа ще бъде игнориран, а ако е и просто заяждане на дребо, ще бъде търкан.
Коментарите са по математиката, балансът между уменията и до какво са водили подобни умения в други системи, не по това какво са или как се позлват.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Re: Да се нашарим с Рунни татуировки!

Мнение от hameleona » пет юни 25, 2010 5:29 pm

hameleona написа:
hameleona написа:Искам да утичня, че това е само началото на огромната разработка за руните, която подготвям. Дай боже, ако я завърша ще има още много, много, много опции. Моля коментирайте това, което съм пуснал, а не руните като цяло. Веки коментар от рода на Руните не се ползват за това, защото АЗ така казвам или Руните ще са това, което АЗ ще кажа ще бъде игнориран, а ако е и просто заяждане на дребо, ще бъде търкан.
брат, следващият път, като ме обвиниш в нечетене ще те банна :lol:

ще има още поне два вида рунна магия - сигили и надписи, като първото ще е нещо като низши заклинания с много слаб ефект, но пък много на брой и евтини, а второто ще е за вграждане на магии в предмети, както и създаване на магически предмети.

Много ме е кеф, като хора, които ме обвиняват, че не чета си го вкарват самички в мрежата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб юни 26, 2010 8:16 am

Къртач, че то точно това е идеята бре, Джуджетата да не стават по жизнани, елфите по-бързи и фелините по ловки.

Въщност джудже с 50 ТЖ което си го дига ТЖ с+10 ще прати 50/10+10=15ТМ което си е чиста далавера, защото за тия 10ТЖ той ще получи 5ТД с яростта ако ги използва на куп.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » съб юни 26, 2010 11:56 am

Уф, коментарите са си точно по темата, но вероятно трябва да пиша фермани, за да може хората да ме разберат. Неприятно. Може би аз не се изразявам добре. Затова, ще се опитам по друг начин.

Когато кръщаваш познанието "руни" първо трябва да знаеш какво са руните. Както казах, руните не са нищо повече от вид писменост. Едно време се опитваха да ни научат да мислим аналитично. Както вероятно всеки знае, библията започва с "в началото беше словото". Словото, а не буквите.

Преди повече от 1100 Константин-Кирил Философ предприел пътуване до Рим, за да докаже на дебелите глави там тъкмо това. Дотогава Светото писание се четяло/преписвало само на 3 езика - гръцки, латински и еврид. Кирил успял - в резултат сега пишем на кирилица. С това разбил библейския мистицизъм, защото важно е съдържанието, а не символите, с които го предаваме.

След това лирично отклонение, достигам до същината, онова, което се опитах да намекна. Сега дебело ще го подчертая. Езикът, на който произнасяш заклинание няма никакво отношение към неговия ефект! Можеш да гравираш текст и е достатъчно да вложиш малко мана в него, и - престо - вече имаш си магически свитък.
hameleona написа:ще има още поне два вида рунна магия - сигили и надписи, като първото ще е нещо като низши заклинания с много слаб ефект, но пък много на брой и евтини, а второто ще е за вграждане на магии в предмети, както и създаване на магически предмети.
Същото е и за гравирането на руни в предмети. На практика то вече съществува - гореспоменатите свитъци са точно рунически предмети. Изписването на руни за подсилване на предмети е малко излишно - вече има СУ Ковач, а също и кристали за вграждане.

Сега, остава да отговоря и на другата част от предложението, а именно това е умение за преднамерено падащи ТР от небето. Значи едни ще ходят 4 пъти седмично на фитнес и ще спазват специален режим на хранене, докато Кери Кинг само ще се татуира и ще ги бие на канадска. Фън.

Слабостите бяха изброени от Шамайотци, но аз ще ги повторя, защото явно съм заядлив.
1. Дава огромни постоянни бонуси в ТР
2.Включва минималин риск - на практика е по-изгодно от "бързо развитие"
3.До трета руна включително усложнението е семшно за бонуса, който дава.
ПП: Твърде дълбоко в митологията и религията на древните народи на земята е вкоренено изписването на някакви рисунъци по тялото за сила в бой, най-вече. Ако си мислиш, че африканските племена и индианците се шарят само за кеф, лъжеш се (е има случаи и само за кеф, но това е друга тема Very Happy )
Проблемът, когато се позоваваш на частни случаи, е че не можеш да направиш генерален извод от тях. Ако се нашариш с татуировки и отидеш в Япония ще си изкараш много добре :D
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб юни 26, 2010 11:13 pm

Кокаине, сети се, къде да се ядосваш, че една писменост (о, богове, за толкова тъп ли ме имаш, че да не знам какво са руните в реалността? Ако е така, имай предвид, че се чувствам засегнат) във фентъзито има друго приложение. Е па, оди се гръмни, брат, кво да ти кажа друго :D

Окей, ясно, а ако таблицата за ТР се обърне? (тоест, първата руна два 2ТР, втората дава 4ТР и т.н.?)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед юни 27, 2010 6:08 pm

Умине и за което даваш ТР за да ти дава ТР е сбъркано, почти дусловен цитат. Иначе ако погледнете една идея по-нагоре ще видите как съм разписал предложението.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
iliusa
Калфа
Мнения: 45
Регистриран на: съб авг 18, 2007 4:59 pm
Местоположение: Кубрат

Мнение от iliusa » ср апр 06, 2011 5:05 pm

Имам едно предложение по въпроса с руните. Идеята на Вилорп е най добрия вариант да се включва и изключва и да се плаща ТМ на рунд. Хубаво е да се вкара и някакви изисквания за да си ги слагаш и колко, нещо например като:
Ниво на героя+1 - за колко татоса можеш да си сложеш
Cила на героя/3 - за нивото на руната (или може да е Издръжливост/2+1)

А самите руни да дават директен показател отгоре (1;2;3...) в зависимост на кое ниво е развит.


А колкото по въпроса с руните върху оръжия и защо тях а не да се слага кристал - Руните няма да увеличат теглото на предмета и ще са по красиви... Но и много по скъпи. ;)

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » чет апр 07, 2011 2:06 pm

ILiusa написа:Ниво на героя+1 - за колко татоса можеш да си сложеш
Да, чудесно. Ама аз може да искам да имам 5 татуса, а да съм 2-ро ниво. И? Няма да мога да си ги направя ли?! И ако си ги направя, то последните 2 поставени няма да имат ефект ли? Как ще е? Това трябва да си го обмислил, за да го предложиш.
А ако постфактум вдигна едно ниво, то коя от двете руни, които не се използват в момента ще се задейства? Или пък те ще си останат неизползваеми, защото са били неизползваеми и преди това?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет апр 07, 2011 4:26 pm

Руните се правят от художници.
Магическите руни се правят от художници имащи МУ от поне 9.

Върху едно създание могат да се напаравят Х руни, където Х=Воля. Просто създанието не може да изтърпи повече болка, а полагането на руните се прави чрез шипове от риба балон и определено е болезнено.

Руните се нуждаят от мана, за да се активират и нанасят ВЩ докато са активни (за поддръжка).

Активиране: 3 ДТ и мана, маната се отнема в настоящия рунд, а самата руна започва да действа то следващия.
Щети: всяка активна руна нанася по 5ВЩ на рунд (отнема се в началото на всеки рунд в който руната е активна). Ако в началото на трети рунд Ефаната Алисия има три активни руни върху тялото си то тя ще понесе 5*3=15 ВЩ

Руни за базови показатели (СИ, Л, ПР, Ин)
Успех: успехът при татуирането на руната показва с колко може да се увеличи максимум даден показател.
Цена: Х+5 ТМ, където Х е новата стойност на показателя.

Руни за ресурс (ТЖ, ТУ, ТМ)
Успех: Х=успехът*5 при татуирането на руната показва с колко може да се увеличи настоящата стойност на ресурса. Внимание, след прекъсване на поддръжката придобития по този начин ресурс се отнема.
Цена: Х/10, където Х е новата стойност на показателя, но не по-малко от 1-ца.

Руни за производни показатели от втори ред (ДТ, БЩ, МУ, Захват, Устойчивост на отрова, Стабилност...)
Успех: успехът при татуирането на руната показва с колко може да се увеличи максимум даден показател.
Цена: Х ТМ, където Х е новата стойност на показателя.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
iliusa
Калфа
Мнения: 45
Регистриран на: съб авг 18, 2007 4:59 pm
Местоположение: Кубрат

Мнение от iliusa » чет апр 07, 2011 7:35 pm

kartacha написа:
ILiusa написа:Ниво на героя+1 - за колко татоса можеш да си сложеш
Да, чудесно. Ама аз може да искам да имам 5 татуса, а да съм 2-ро ниво. И? Няма да мога да си ги направя ли?! И ако си ги направя, то последните 2 поставени няма да имат ефект ли? Как ще е? Това трябва да си го обмислил, за да го предложиш.
А ако постфактум вдигна едно ниво, то коя от двете руни, които не се използват в момента ще се задейства? Или пък те ще си останат неизползваеми, защото са били неизползваеми и преди това?
Добре! Ами какво ще кайеш това да е броя на руните които можеш да активираш на ведъж! Щото както и да го погледнеш е бъгаво да можеш да ползваш 5 руни на веднъж!

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед апр 10, 2011 10:22 am

То че не е бъгаво, не е. Особено ако може да се балансира с една солидна цена.
Да ама цената за поддръжка ми се вижда прекалено солидна и нормално едновременно. Гледам от две различни гледни точки, но май надделява тази, че е прекалено висока... 5 ВЩ на ход... Уааа!
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Отговори