Ограничена подвижност [дискусия брони]

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Ограничена подвижност [дискусия брони]

Мнение от Vilorp » чет юни 24, 2010 11:09 am

Ограничената подвижност действа на скоростта и тук няма лошо, кофтито идва от определянето й.

Системата за претоварнае си работи и е кажи речи линеейна функция ако носиш повече от това дето можеш имаш 1 ОП, ако носиш двойна на това 2 или нещо то сорта, моля да ми го припомните, но с тази час не съм срещал проблеми.

Също така е казано, че всеки 2 ОП намаляват с 1 СК. И по това проблеми няма. Остава да се види защо тежките брони са неефективни.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юни 24, 2010 11:34 am

Първо, все още не знам къде е казано официялно това. Засега правилото е това, което е писано в книгата, а то е хем логично, хем адски наказващо - всяко действие ти коства ОП/2 ТД повече, ама имаш и ОП/3 наказание върху СК. Така ако имаш тежка броня, вдигането на щит струва много ТД, които обаче ти нямаш, защото си останал с малко скорост.

Иначе дори и ОП да води до намаляне на СК с половината си стойност (чувал съм и предложения СК да се намаля с цялата стойност на ОП - не знам кое от двете е предложено от БГ), то пак го има проблема, посочен навремето от АнграХфар - кованите брони добавят много ОП, а реално не добавят кой знае колко много повече защита. Ризница на плочки за 6ЗА по това правило ще намаля СК с 1, а кована броня за 6ЗА ще намаля СК с 3 и ще намаля едвам 5% повече щети. Т.е. ако някой успее да ви удари за повече от 20, кованата броня ще намали щетите допълнително с 1 точка. Което не е кой знае колко голяма работа.

Може би това е идеята на системата като за начало - героите да не слагат кой знае колко много желязо по себе си.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 24, 2010 11:46 am

Щото за всяко 1 ОП изразходваш по +1ТД за действие. Много наказания, а реално икакъва файда. От много време ползвам следните правила:

Всяко 1 ОП намаля с 1 СК.

ОП се добавя, като усложнение и към:

Катерене, Плуване и Промъкване.

По принцип добавям и ОП към ТД нужни за акробатичния скок или го забранявам изобщо. Общо взето това ползвам като правила и общо взето работят.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пет юни 25, 2010 2:13 pm

Ммм, стигнахме и до "най-неработещото правило за всички времена" в тази иначе толкова симпатична система!

Според мен обаче правилото не е толкова неработещо. Малко е изсилено. Проблемът идва оттам, че ОП за броните е толкова сбъркана, че оттам нататък няма накъде! Шами даде пример.
Според мен ОП трябва да налага някакво наказание откъм ТД за всяко действие, но не и към ТД или СК. Зависи разбира се какво е действието. При нормален ход не виждам причина от наказание, но при един спринт нуждата е съществена. Акробатични скокове, катерене и плуване имат нужда дори от усложнение заради ОП.
Не искам да спекулирам с произволни стойности. Първо трябва да се уточни какво точно ще прави ОП, после да се уточни колко ОП ще налагат броните и накрая да се съставят формулите за наказания. Така ще се избегнат ексцесии и излишни спорове.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 25, 2010 2:35 pm

Абе валидно ли е правилото че до 4 ЗА не носи ОП?

Тогава Кованата броня 7-ца ще дава 7-4=3*1=3 ОП ако приемам че ОП намалява само СК това е -1ТД и -РЕ, по скоро второто е притеснително отколкото първото, а за 1ТД те защитава по добре от кожената.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет юни 25, 2010 2:38 pm

Не и в това тълкуване. Ако бронята има до 4 ЗА, няма наказание.
Ако има 5 ЗА или повече, се смята с цялата й стойност.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пет юни 25, 2010 2:56 pm

Именно оттам идва проблемът. Има ли 4 ЗА нищо, 1 повече ти носи една шокираща(е, не толкова, но все пак сериозна) разлика!
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб юни 26, 2010 8:41 am

Ами тогава решението си е просто, ОП е за точките над 4. Кованата броня 6-ца дава 2 ОП, което е -1СК ако ползваме цялата ОП.

Така обаче кожените стават един вид неограничаващи ми се струва и затова добавяме че за всеки 10ЗА се полага още 1 ОПТака кожените няма да са ограничаващи до 8-ма степен, на 9-та ще имат 1 ОП а на 10-та 2, кожена 10-ка ще ограничава като кована 6-ца.

Наказанието за действие пак може да си е ОП/2 двете брони пак ще се равни ил пък да стане ОП/3 което ще ги изравни напълно при 10-7, остава въпроса тая разлика от 4 покрива ли разликата във защитата Щ/2 Спрямо Щ/5.

И последно: повечето приключенци започват направо с броня със 6 защита.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб юни 26, 2010 11:29 pm

ми, -1 СК за 1 ОП ми се струва добре. Не заради друго, но обикновено с висока Сила имаш по-ниска Ловкост. По-силни брони ще компенсират до някъде проблема с владичеството на Ловкостта като показател. Не знам, май трябва да се тества.

Също така:
ОП се добавя, като усложнение и към:

Катерене, Плуване и Промъкване.
Тука, всъщност, не съм сигурен, дали тези умения не се намаляха с наказанията върху Скорост, по принцип.

Отново не съм чел (по-точно писал съм първия път в едно със Шамайоци) и да добавя:

Иначе дори и ОП да води до намаляне на СК с половината си стойност (чувал съм и предложения СК да се намаля с цялата стойност на ОП - не знам кое от двете е предложено от БГ), то пак го има проблема, посочен навремето от АнграХфар - кованите брони добавят много ОП, а реално не добавят кой знае колко много повече защита. Ризница на плочки за 6ЗА по това правило ще намаля СК с 1, а кована броня за 6ЗА ще намаля СК с 3 и ще намаля едвам 5% повече щети. Т.е. ако някой успее да ви удари за повече от 20, кованата броня ще намали щетите допълнително с 1 точка. Което не е кой знае колко голяма работа.

Може би това е идеята на системата като за начало - героите да не слагат кой знае колко много желязо по себе си.
Иван Атанасов не веднъж е казвал, че ОП наистина иска ревизия.

А за броните...

Първо, съотношението е 2:1 при ОП, а намалението на щетите си е 5%, което наистина е доста неизгодно. Но пък и в реалността ако не се лъжа си е така. Според мен кованите брони са като цяло с идеята за нагръдници, а не за брони.

Искам да уточня и още нещо, което ако не е така, може би трябва да е така. ЗА над 4 почва да пази и ръцете и краката с тези ЗА над 4 (нагръдника е с 4 ЗА), поне аз винаги така съм го ползвал, иначе малко ми се губи идеята ;)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 02, 2010 1:48 pm

Вилорпияда Правила написа:Ок, поредна ревизия, дано се приближаваме до последната такава :P ...
Vilorp написа: Брони до 4 ЗА не дават ОП
ОП се натрупва само за частта над тези 4 ЗА
Всеки 2 ОП намалява СК с 1-ца
За всеки 10 ЗА (общо) се полага 1 т. ОП
ОП/4 дава +1 към всяко активно действие
ОП/2 дава +1 усложнение към катерене, промъкване и отскок.

Върху 1 мека броня може да се сложи 1 тъврда:
меки брони са: кожена; метална плетена
Твръди брони са: камък, дърво, метална на плочки, кожена подсилена; кована
Последна промяна от Vilorp на пет юли 02, 2010 4:39 pm, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 02, 2010 4:05 pm

Е па Вилорпе, научи се поне веднъж да погледнеш, какво са измислили другите, преди да си одобряваш неща наизуст.


Не виждам, с какво твоя вариант оправя ОП, но както и да е.На практика, варианта ти е 1 към 1 с тоя в Книгата с тази добавка че 10 ЗА дават 1 ОП.

Добавено: Грешка, наказанието в ТД е 4 пъти по-малко. Което не виждам с какво го грее един войн с 10 Л. Никога не съм разбирал, защо броните трябва да имат умопомрачително наказание към нещо, което на практика да ги прави неефективени. Да не говорим, че са много факторчета (ОП/2 се вади от скорост, ОП/4 добавя ТД нужни за действие, ЗА над 10 добавя ОП и т.н.) не виждам, какъв ти е проблема с моя вариант?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 02, 2010 4:38 pm

Броблема при твоя вариант е, че 6 кована дава 6 ОП съответно -6СК ипочти никакъв шанс да се покатериш.

За момента врътката е, че до 4 няма ОП, но над 4 се взима цялата ЗА следиш ли ми мисълта (;

За усложнението си прав добавих го в горния пост.

Иначе нищо не съм одобрил, а съм подбрал нещо което ще се ползва за Вилорпиядата.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб юли 03, 2010 12:22 am

Никъде не съм казал, че променям натрупването на ОП, къде съм казал, че под 4 дава ОП?

Променям ефекта й, не натрупването й. Което май е различно, не мислиш ли?

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » съб юли 03, 2010 11:53 pm

Vilorp написа:Върху 1 мека броня може да се сложи 1 тъврда:
меки брони са: кожена; метална плетена
Твръди брони са: камък, дърво, метална на плочки, кожена подсилена; кована
Доколкото знам аз дървен нагръдник (то и само това може да се прави от дърво) може да се постави под метална броня, като според правилата намалява понесените щети с допълнително 40%. Според тези правила това е вече невъзможно или :? (важно е за мен и групата ми, дървения нагръдник и комбото с него е най-честата броня сред тях)
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед юли 04, 2010 3:14 pm

Строго погледнато не разбирам, как се слага дървен нагръдник под метална броня.... Ако може да ме светнеш, как е възможно, ще ти отговоря.

По принцип комбото е плетена ризница + кован нагръдник.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед юли 04, 2010 3:21 pm

hameleona написа:Никъде не съм казал, че променям натрупването на ОП, къде съм казал, че под 4 дава ОП?

Променям ефекта й, не натрупването й. Което май е различно, не мислиш ли?
Ако "променяш ефекта, не натрупването", то тогава се получава точно това, което казва Вилорп - тъй като според сегашните правила кован нагръдник със ЗА 4 дава ОП 0, но нагръдник със ЗА 5 дава ОП 5, а не 1.
Вилорп променя това.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед юли 04, 2010 3:55 pm

Шами, току-що ме светна, че вече не знам колкои години ползвам грешно правилото - т.е натрупвам ОП от 4 нагоре...

Както и да е. с тази корекция мисля, че правилото ми действа добре :)

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » нед юли 04, 2010 11:37 pm

hameleona написа:Строго погледнато не разбирам, как се слага дървен нагръдник под метална броня.... Ако може да ме светнеш, как е възможно, ще ти отговоря.

По принцип комбото е плетена ризница + кован нагръдник.
Да, май така беше. Леле, това липсата на игра дълго време си казва думата. :X Извинете :oops:
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 06, 2010 11:14 pm

Първите 4 ЗА не натрупват Ограничена Подвижност. Следващите натрупват по описаните в книгата начини.
Всяко 1 ОП намаля с 1 СК.

Опция 1: Всеки 10 ЗА (общо) от каквито и да са брони добавят 1 ОП.
Опция 2: Ризниците (броня с над 4 ЗА) защитават цялото тяло, включително и от прицелни атаки, със ЗА - 4.
Опция 3 (изисква ползването на Опция 2): Върху всички ризници, освен кованата такава могат да се слагат допълнителни защитни средства с до 4 ЗА.
Това е моят краен вариант.
Брони до 4 ЗА не дават ОП
ОП се натрупва само за частта над тези 4 ЗА
Всеки 2 ОП намалява СК с 1-ца
За всеки 10 ЗА (общо) се полага 1 т. ОП
ОП/4 дава +1 към всяко активно действие
ОП/2 дава +1 усложнение към катерене, промъкване и отскок.

Върху 1 мека броня може да се сложи 1 тъврда:
меки брони са: кожена; метална плетена
Твръди брони са: камък, дърво, метална на плочки, кожена подсилена; кована
Това пък е варианта на Вилорп. Почваме сравнение, кой е по-добър. Само да спомена, че катерене, плуване и отскок се намалят с наказанието върху скоростта, така че ОП няма нужда да ги намалява допълнително.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 9:34 am

Аз преди това да спомена, че СК не участва във формулите за изчисляване на катерене, плуване и отскок, участва единствено при спринта.

В светлината но горното се вижда защо съм предложел наказание към тези умения.
Наказинието към активните действие ще се появи при тежките брони и си е съвсем резанно при кована броня 8-ца да имаш по трудно придвижване, замахване и прочие.
По добре всичко да е е разписано вместо да има опции и възможност за спорове била тя и потенциална.
ОП носи и претоварването, а често героите имат навика да събират всичко каквото намерят по пътя си, и ако това се взема предвид ще бъдат принудени да качват СИ, а този показател не винаги е нужан за всяка концепция.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 07, 2010 1:37 pm

Прочети внимателно от страница 48, до страница 50. В описанието на уменията е сложено, че намалението на скоростта от ОП намаля и тях.

останалото просто не горазбрах. Опциите са дадени, евентуално да се обсъдят тук, на форума. А аргумента ти, че героите ще им се наложи да вдигат сила не го разбрах. Моят вариант на ОП е много по-щадящ от твоя.

Двукратно намаляване на ТД е грешка. Не стига, че веднъж се намаля скоростта, ами и втори път повишават ТД нужни за активно действие. Не мисля, че да си в тежка броня е чак толкова ограничаващо. Да не говорим, че тези 8 ЗА от стоманената броня изискват 16 Сила и героят вече е с намалени ТД, макар и косвено, чрез ниската ловкост.

Не че нещо, но идеята е броните да са алтернатива на високата ловкост, а не да са алтернативен начин за парализа ;)

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юли 28, 2010 6:56 pm

Проблемът е, че самите брони в системата са компромис. Броните е трябвало да са като в реалността - пазят идеално от неограничен брой удари, ако тези удари са с малък демдж (реалните брони имат твърд редукшън) и атак-рейтинг. Тежките или високоточните оръжия в подходящи ръце изискват активна защита.

В същото време, ако А и Б имат еднакви показатели, но Б е без броня (включително без такава по крайниците) то движенията му ще са по-бързи и прецизни.

Идеята на бронята в реалния свят е точно обратната на заложената по система - нейната цел е да ПЕСТИ ТД, като носещият я игнорира слаби удари, "кълвящи удари" и въобще всичко на което му липсва сериозен демудж или прицелен ефект. Когато в една система броните започнат да дават повече от това - обикновено по системни съображения, пак по системни съображения се слагат системни "тежести".
Понеже тези "тежести" липсват при броните в реалният свят (както и допълнително дадените неща като защита от голям демидж чрез намаляне с процент или от атаки с голям прицелен ефект) и се почва с умуването защо така, защо иначе.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Отговори