Леко осмисляне на някои познания...
Модератори: hameleona, Модератори
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Леко осмисляне на някои познания...
Новите неща са в курсив:
Политика
Познание за тънкостите и клопките на най-великата и най-древната игра на този свят. Познание за "коридорите на властта", етикета на аристокрацията и правилата на бюрокрацията.
Героя придобива познания по етикета и държанието на висшето общество и политиците за дадена раса. При използване на познанието за други раси се приема, че то е с две степени по-ниско. Успеха при съответните действия се определя по УФУД и размерът му има значение - ефектът е по преценка на Разказвача.
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя сред висшето общество. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Религия
Познание за богове, религиозни обичай, ритуали и философия. Разпознава последователи на различните богове. Прави се проверка за разбиране на ритуалите и канона на съответната религия. Спрямо размера на Успеха Разказвача определя информацията която героят е успял за разбере. УФУД може и да е с усложнение, като то зависи от разпространението на религията.
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя сред духовенството. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Дива Природа
Героят има познание за природата, което му помага да намира подслон и храна. Дава познание и за поведението, нравите и характеристиките на дивите животни. Правилната преценка на ситуацията се определя по УФУД, като се има предвид и степента на Успеха.
Познанието дава допълнителна щета при битка с животни. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Механика
Героят придобива познания, които му позволяват да разбира действието и предназначението на сложните механизми. Помага при изработване и строеж на механизми и съоръжения. Помага при разкриване на слабости при строежа и тайници (с усложнение в УФУД) в стени, ниши и др.
Освен това, умението дава допълнителна щета при битка с механични противници. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Култура и обичаи
Героят може да придобие познание за културата и обичаите на даден народ, което да му помогне при контактуване с тях и разбиране на техните нрави. При успех на УФУ, Разказвачът е длъжен да информира играча за значението на всички действия, които героят му вижда.
Познанията за други народи имат наказание -2. Разпознава обичаи и принадлежност на отделни индивиди към даден народ (общност).
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя при използването им сред простолюдието. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Демонология
/Познание/
Базово: Няма
Това е познание, което включва знания за окултизъм, демони, някои древни
ритуали и легенди. При среща с демон(и) има шанс да се разбере какъв вид е, от
къде идва, дори има шанс да се разбере как може да се убие. Успехът се
проверява по УФУД, като проверката може да се извършва скрито от страна на
Разказвача.
Освен това, умението дава допълнителна щета при битка с демони. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Под Социални умения се има предвид уменията: Пазарлък, Убеждаване, Измама, Заплаха, Психология, Съблазняване, Актьорско майсторство, Наблюдателност и Психология.
ПП: С благодарности към Шамайци, който ми помогна много с идеите и съветите си. На практика от мен е само базовата идея и писането
Политика
Познание за тънкостите и клопките на най-великата и най-древната игра на този свят. Познание за "коридорите на властта", етикета на аристокрацията и правилата на бюрокрацията.
Героя придобива познания по етикета и държанието на висшето общество и политиците за дадена раса. При използване на познанието за други раси се приема, че то е с две степени по-ниско. Успеха при съответните действия се определя по УФУД и размерът му има значение - ефектът е по преценка на Разказвача.
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя сред висшето общество. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Религия
Познание за богове, религиозни обичай, ритуали и философия. Разпознава последователи на различните богове. Прави се проверка за разбиране на ритуалите и канона на съответната религия. Спрямо размера на Успеха Разказвача определя информацията която героят е успял за разбере. УФУД може и да е с усложнение, като то зависи от разпространението на религията.
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя сред духовенството. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Дива Природа
Героят има познание за природата, което му помага да намира подслон и храна. Дава познание и за поведението, нравите и характеристиките на дивите животни. Правилната преценка на ситуацията се определя по УФУД, като се има предвид и степента на Успеха.
Познанието дава допълнителна щета при битка с животни. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Механика
Героят придобива познания, които му позволяват да разбира действието и предназначението на сложните механизми. Помага при изработване и строеж на механизми и съоръжения. Помага при разкриване на слабости при строежа и тайници (с усложнение в УФУД) в стени, ниши и др.
Освен това, умението дава допълнителна щета при битка с механични противници. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Култура и обичаи
Героят може да придобие познание за културата и обичаите на даден народ, което да му помогне при контактуване с тях и разбиране на техните нрави. При успех на УФУ, Разказвачът е длъжен да информира играча за значението на всички действия, които героят му вижда.
Познанията за други народи имат наказание -2. Разпознава обичаи и принадлежност на отделни индивиди към даден народ (общност).
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя при използването им сред простолюдието. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Демонология
/Познание/
Базово: Няма
Това е познание, което включва знания за окултизъм, демони, някои древни
ритуали и легенди. При среща с демон(и) има шанс да се разбере какъв вид е, от
къде идва, дори има шанс да се разбере как може да се убие. Успехът се
проверява по УФУД, като проверката може да се извършва скрито от страна на
Разказвача.
Освен това, умението дава допълнителна щета при битка с демони. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).
Под Социални умения се има предвид уменията: Пазарлък, Убеждаване, Измама, Заплаха, Психология, Съблазняване, Актьорско майсторство, Наблюдателност и Психология.
ПП: С благодарности към Шамайци, който ми помогна много с идеите и съветите си. На практика от мен е само базовата идея и писането
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Цитираните от теб умения не са социални или „активни” и дават 1/2 от стойноста си към базово умение.
Дива природа, Механика, Култура и обичай, Политика... към всички тях има бонуси давани от СУ-та. Няма смисъл да се дава бонс към нещо на което е даден бонус и освен това има и базова стойност. Лошо няма да се доразпишат, но определено съм против системната част, която хем е излишна хем влиза в противоречие със системата.
пп. Хам нищо не е казал за плувец, катерач и ездеч забележи, а лови политиката.
Дива природа, Механика, Култура и обичай, Политика... към всички тях има бонуси давани от СУ-та. Няма смисъл да се дава бонс към нещо на което е даден бонус и освен това има и базова стойност. Лошо няма да се доразпишат, но определено съм против системната част, която хем е излишна хем влиза в противоречие със системата.
пп. Хам нищо не е казал за плувец, катерач и ездеч забележи, а лови политиката.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Спрямо приключението всяко едно е подходящо де се вземе:
Ето ти конкретен примар за тока което се готви за Вилорпиядата:
Политика ще ти трябва в началото, за да си избереш готин попечител
Религия ще ти трябва в катакомбите за да разпознаеш различните олтари на боговете и дали може да им се даде дещо или най-добре да бягаш като луд от тях.
Механика ще ти е нужна за да включиш как работят някой механизми евентуално капани.
Култура и обичай ще ти трябва както в началото, така и в самото приключение.
Демонология ще е повече от необходимо и силно се пропорачва екзарсист да има в групата.
Кумай само дива природа няма да е особенно полезно, поне докато не ти свършат припасите и не се наложи да ядеш разни гъби и лишей.
Та според случая всяко едно умение е повече от полезно. И няма нужда да му се дават допълнителни бонуса защото такива идват от СУ-тата. Като пример мога да дам Бат Саали с промъкване 22 или Ринсето с убеждавене от 29, като си бе дигнал умението на 13-та степен.
Ето ти конкретен примар за тока което се готви за Вилорпиядата:
Политика ще ти трябва в началото, за да си избереш готин попечител
Религия ще ти трябва в катакомбите за да разпознаеш различните олтари на боговете и дали може да им се даде дещо или най-добре да бягаш като луд от тях.
Механика ще ти е нужна за да включиш как работят някой механизми евентуално капани.
Култура и обичай ще ти трябва както в началото, така и в самото приключение.
Демонология ще е повече от необходимо и силно се пропорачва екзарсист да има в групата.
Кумай само дива природа няма да е особенно полезно, поне докато не ти свършат припасите и не се наложи да ядеш разни гъби и лишей.
Та според случая всяко едно умение е повече от полезно. И няма нужда да му се дават допълнителни бонуса защото такива идват от СУ-тата. Като пример мога да дам Бат Саали с промъкване 22 или Ринсето с убеждавене от 29, като си бе дигнал умението на 13-та степен.
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Не знам, Вилорп, след Науките и Тактика, това са най-безполезните умения. Личното ми наблюдение е, че дори и 20 Убеждаване не е много (аха, точно така, а това е възможно най-високото социално умение). Нито ще го направят Имбав тия +1 на социални или +1 щета, нито нещо подобно, но поне ще имат някаква сладинка от тия познания. Повечето ми познати играчи смятат, че Познанията (с някои изключения) просто не си струват. Е, с този 1 до 2 бонус, мисля че са си идеални.
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
По принцип исках да измисля на всички 19 възможни познания и науки по някакъв бонус, но някои логично се изключват - капани, билкарство и подобните им, които са по-близо по силата си до СУтата, отколкото до обикновените познания. А за някои просто не можах да измисля (какъв бонус на Тактика?) но ми се иска да измисля нещо и на науките.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
По-скоро трябва да се разработи система за управление на армии, а иначе успешна проверко с тактика задължава водещия да те подсети, че ако се качиш на масата ще имаш предимство пред опонента или пък ако го примамиш в блатото или в гората коня вече няма да му дава предимство. В общи линии е добре да се подсетят разказвачите и играчите за ползите от тактиката. тактика + наблудателност разказвача ти дава няколоко варианта за действие, пък ти можеш да си се придържаш към отиди до него и почни да го моризиш докато пукне.
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
От едно скрито обсъждане....
Много често се повдигаше въпроса, ами ако човек отрасне сред елфи. след солидна доза размисъл, стигнах до заключението, че за да се угоди на всички, май ще е най-добре да се създадът някакви бекграунди за героите, които да дават малки бонусчета. Примерно Войник, който да дава +1 Атака, да речем, +1 ОУ при проверки за алкохол и такива. Естествено, това е груб пример. Създаването на тези шаблони, така да се изразя ще улесни доста и запалените ролеви фенчета, които винаги гледат да нагласят историята на героя си 1 към 1 с уменията му. Естествено, това е само идея. Предполагам, че ако има такова нещо като бекграунди ще трябва да се направят солидно количество, но може да си струва
Не мисля, че има какво да кажа в допълнение.BatGojko написа:Подобни малки бонуси не би трябвало да са проблем да се договарят с Разказвача за флейвър, но уви, повечето хора само мрънкат, че искат ролево разиграване, а всъщност очакват системата да им е казала всичко.
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Хам остави вилорп да си мрънка [spoiler]с извинение [/spoiler] тези малки бонуси при това през 6 степени, мисля че не пречат, между другото подобна идея имам заложена в ДМТ, макар и не по този начин.
П.П. Честито за прилива
П.П. Честито за прилива
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Добре де, ама как ще заграничиш на кой познания се дава бонус и на кой не?
Ако има СУ даващо бонус към познанието или то има база, то е стандартно.
Ако няма СУ даващо бонус и към познанието няма база - се възползва от тези екстри?
Трабва ти табличка ми се струва... Само дето Архивиста пък дава бонус към всичко дето десега не е имало бонс, забележи (; При това по-голям от този предложен от теб. Тъй че за екзотични познания по добре си вземи и Архивист вместо да има такова правило с изключения.
Ако има СУ даващо бонус към познанието или то има база, то е стандартно.
Ако няма СУ даващо бонус и към познанието няма база - се възползва от тези екстри?
Трабва ти табличка ми се струва... Само дето Архивиста пък дава бонус към всичко дето десега не е имало бонс, забележи (; При това по-голям от този предложен от теб. Тъй че за екзотични познания по добре си вземи и Архивист вместо да има такова правило с изключения.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Тактиката като използваемост е голям тормоз.
Ако разказвачът изобщо даде някаква използваемост на умението, отива по дяволите баланса на играта. Що?
Ами баланса на играта не е само във въпроса кой герой е по-мощен, а в равновесието между роли и ефективност. Ако умният, социален персонаж може да управлява отряд и да печели битките с него, доскорошните му другарчета губят равнопоставеност с него - дори най-мощният файтър на партито в един момент става просто знаменосец в отряда на довчерашното другаче.
Поне досега, винаги когато съм пробвал тактика с герой, разказвачите са ме поограничавали... мъничко... И лично аз разбирам проблема - Тактиката е едно от най-мъгляво формулираните и неясни като полза умения. Комай ползата му е, че когато го нямаш, Разказвачът може да те кофти грозно.
Ако разказвачът изобщо даде някаква използваемост на умението, отива по дяволите баланса на играта. Що?
Ами баланса на играта не е само във въпроса кой герой е по-мощен, а в равновесието между роли и ефективност. Ако умният, социален персонаж може да управлява отряд и да печели битките с него, доскорошните му другарчета губят равнопоставеност с него - дори най-мощният файтър на партито в един момент става просто знаменосец в отряда на довчерашното другаче.
Поне досега, винаги когато съм пробвал тактика с герой, разказвачите са ме поограничавали... мъничко... И лично аз разбирам проблема - Тактиката е едно от най-мъгляво формулираните и неясни като полза умения. Комай ползата му е, че когато го нямаш, Разказвачът може да те кофти грозно.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.