Леко осмисляне на някои познания...

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Леко осмисляне на някои познания...

Мнение от hameleona » вт юли 06, 2010 7:25 pm

Новите неща са в курсив:

Политика
Познание за тънкостите и клопките на най-великата и най-древната игра на този свят. Познание за "коридорите на властта", етикета на аристокрацията и правилата на бюрокрацията.
Героя придобива познания по етикета и държанието на висшето общество и политиците за дадена раса. При използване на познанието за други раси се приема, че то е с две степени по-ниско. Успеха при съответните действия се определя по УФУД и размерът му има значение - ефектът е по преценка на Разказвача.
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя сред висшето общество. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).

Религия
Познание за богове, религиозни обичай, ритуали и философия. Разпознава последователи на различните богове. Прави се проверка за разбиране на ритуалите и канона на съответната религия. Спрямо размера на Успеха Разказвача определя информацията която героят е успял за разбере. УФУД може и да е с усложнение, като то зависи от разпространението на религията.
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя сред духовенството. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).

Дива Природа
Героят има познание за природата, което му помага да намира подслон и храна. Дава познание и за поведението, нравите и характеристиките на дивите животни. Правилната преценка на ситуацията се определя по УФУД, като се има предвид и степента на Успеха.
Познанието дава допълнителна щета при битка с животни. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).

Механика
Героят придобива познания, които му позволяват да разбира действието и предназначението на сложните механизми. Помага при изработване и строеж на механизми и съоръжения. Помага при разкриване на слабости при строежа и тайници (с усложнение в УФУД) в стени, ниши и др.
Освен това, умението дава допълнителна щета при битка с механични противници. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).

Култура и обичаи
Героят може да придобие познание за културата и обичаите на даден народ, което да му помогне при контактуване с тях и разбиране на техните нрави. При успех на УФУ, Разказвачът е длъжен да информира играча за значението на всички действия, които героят му вижда.
Познанията за други народи имат наказание -2. Разпознава обичаи и принадлежност на отделни индивиди към даден народ (общност).
Познанието дава бонус при използването на Социалните умения на героя при използването им сред простолюдието. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).

Демонология
/Познание/
Базово: Няма
Това е познание, което включва знания за окултизъм, демони, някои древни
ритуали и легенди. При среща с демон(и) има шанс да се разбере какъв вид е, от
къде идва, дори има шанс да се разбере как може да се убие. Успехът се
проверява по УФУД, като проверката може да се извършва скрито от страна на
Разказвача.
Освен това, умението дава допълнителна щета при битка с демони. Бонусът е равен на +1 на 6та степен и се покачва с още +1 на 12та (и с +1 за всеки 6 степени след дванадесета).

Под Социални умения се има предвид уменията: Пазарлък, Убеждаване, Измама, Заплаха, Психология, Съблазняване, Актьорско майсторство, Наблюдателност и Психология.

ПП: С благодарности към Шамайци, който ми помогна много с идеите и съветите си. На практика от мен е само базовата идея и писането ;)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 9:38 am

Е, тогава с Шами трябва да спорим, че Познания и умения не е радно да дават допълнителни боноси, защото сами по себе си те са боносите. Да не говорим, че е затормозяваща сметката (не много но се натрупва) това че при 6-та степен всъщност визмаш седма.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юли 07, 2010 11:02 am

Всъщност три от уменията дават бонуси - Плувец, Катерач и Ездач. На половината предложени тук неща можеш също така да не гледаш толкова като на "бонуси", колкото като на "синергии".
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 11:37 am

Цитираните от теб умения не са социални или „активни” и дават 1/2 от стойноста си към базово умение.

Дива природа, Механика, Култура и обичай, Политика... към всички тях има бонуси давани от СУ-та. Няма смисъл да се дава бонс към нещо на което е даден бонус и освен това има и базова стойност. Лошо няма да се доразпишат, но определено съм против системната част, която хем е излишна хем влиза в противоречие със системата.

пп. Хам нищо не е казал за плувец, катерач и ездеч забележи, а лови политиката.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 07, 2010 1:39 pm

Не зацепих, Вилорп. Кажи ми, от горе посочените умения, освен Дива природа, кое си струва да се вземе? Не разбрах идеята ти (за кой ли път). Приеми най-накрая, че съм тъп и трябва да ми се обясни внимателно. ;)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 4:12 pm

Спрямо приключението всяко едно е подходящо де се вземе:
Ето ти конкретен примар за тока което се готви за Вилорпиядата:
Политика ще ти трябва в началото, за да си избереш готин попечител
Религия ще ти трябва в катакомбите за да разпознаеш различните олтари на боговете и дали може да им се даде дещо или най-добре да бягаш като луд от тях.
Механика ще ти е нужна за да включиш как работят някой механизми евентуално капани.
Култура и обичай ще ти трябва както в началото, така и в самото приключение.
Демонология ще е повече от необходимо и силно се пропорачва екзарсист да има в групата.
Кумай само дива природа няма да е особенно полезно, поне докато не ти свършат припасите и не се наложи да ядеш разни гъби и лишей.

Та според случая всяко едно умение е повече от полезно. И няма нужда да му се дават допълнителни бонуса защото такива идват от СУ-тата. Като пример мога да дам Бат Саали с промъкване 22 или Ринсето с убеждавене от 29, като си бе дигнал умението на 13-та степен.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 07, 2010 4:19 pm

Не знам, Вилорп, след Науките и Тактика, това са най-безполезните умения. Личното ми наблюдение е, че дори и 20 Убеждаване не е много (аха, точно така, а това е възможно най-високото социално умение). Нито ще го направят Имбав тия +1 на социални или +1 щета, нито нещо подобно, но поне ще имат някаква сладинка от тия познания. Повечето ми познати играчи смятат, че Познанията (с някои изключения) просто не си струват. Е, с този 1 до 2 бонус, мисля че са си идеални.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 4:26 pm

Щом така и така никой от познатите ти не си взима геология или билкарство дори с тоя бонус няма да си ги вземат.

А иначе тамата е конкретно за тези познания така ли да разбирам?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 07, 2010 4:31 pm

По принцип исках да измисля на всички 19 възможни познания и науки по някакъв бонус, но някои логично се изключват - капани, билкарство и подобните им, които са по-близо по силата си до СУтата, отколкото до обикновените познания. А за някои просто не можах да измисля (какъв бонус на Тактика?) но ми се иска да измисля нещо и на науките.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 5:01 pm

По-скоро трябва да се разработи система за управление на армии, а иначе успешна проверко с тактика задължава водещия да те подсети, че ако се качиш на масата ще имаш предимство пред опонента или пък ако го примамиш в блатото или в гората коня вече няма да му дава предимство. В общи линии е добре да се подсетят разказвачите и играчите за ползите от тактиката. тактика + наблудателност разказвача ти дава няколоко варианта за действие, пък ти можеш да си се придържаш към отиди до него и почни да го моризиш докато пукне.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 07, 2010 5:14 pm

От едно скрито обсъждане....
Много често се повдигаше въпроса, ами ако човек отрасне сред елфи. след солидна доза размисъл, стигнах до заключението, че за да се угоди на всички, май ще е най-добре да се създадът някакви бекграунди за героите, които да дават малки бонусчета. Примерно Войник, който да дава +1 Атака, да речем, +1 ОУ при проверки за алкохол и такива. Естествено, това е груб пример. Създаването на тези шаблони, така да се изразя ще улесни доста и запалените ролеви фенчета, които винаги гледат да нагласят историята на героя си 1 към 1 с уменията му. Естествено, това е само идея. Предполагам, че ако има такова нещо като бекграунди ще трябва да се направят солидно количество, но може да си струва
BatGojko написа:Подобни малки бонуси не би трябвало да са проблем да се договарят с Разказвача за флейвър, но уви, повечето хора само мрънкат, че искат ролево разиграване, а всъщност очакват системата да им е казала всичко.
Не мисля, че има какво да кажа в допълнение.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юли 07, 2010 5:16 pm

Забележиче става дума за герой отгледан от елфи в твоя пример.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 08, 2010 12:00 am

Исках да подчертая, че висящите само за ролево отиграване неща не са в плюс на А16.

Продължавам да не виждам нищо лошо в тези бонуси.

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » чет юли 08, 2010 3:12 am

Хам остави вилорп да си мрънка [spoiler]с извинение 8) [/spoiler] тези малки бонуси при това през 6 степени, мисля че не пречат, между другото подобна идея имам заложена в ДМТ, макар и не по този начин.
П.П. Честито за прилива :wink:
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 08, 2010 8:53 am

Добре де, ама как ще заграничиш на кой познания се дава бонус и на кой не?
Ако има СУ даващо бонус към познанието или то има база, то е стандартно.
Ако няма СУ даващо бонус и към познанието няма база - се възползва от тези екстри?

Трабва ти табличка ми се струва... Само дето Архивиста пък дава бонус към всичко дето десега не е имало бонс, забележи (; При това по-голям от този предложен от теб. Тъй че за екзотични познания по добре си вземи и Архивист вместо да има такова правило с изключения.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет юли 08, 2010 11:50 am

Тактиката като използваемост е голям тормоз.
Ако разказвачът изобщо даде някаква използваемост на умението, отива по дяволите баланса на играта. Що?
Ами баланса на играта не е само във въпроса кой герой е по-мощен, а в равновесието между роли и ефективност. Ако умният, социален персонаж може да управлява отряд и да печели битките с него, доскорошните му другарчета губят равнопоставеност с него - дори най-мощният файтър на партито в един момент става просто знаменосец в отряда на довчерашното другаче.
Поне досега, винаги когато съм пробвал тактика с герой, разказвачите са ме поограничавали... мъничко... И лично аз разбирам проблема - Тактиката е едно от най-мъгляво формулираните и неясни като полза умения. Комай ползата му е, че когато го нямаш, Разказвачът може да те кофти грозно.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Отговори