Пак за школата на Костта

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юли 09, 2010 10:47 am

Пак спорим за дребни, глупави думи.
Ти казваш "1Кост"
Аз казвам изтлял остатък от връзката между тленните останки и астралното тяло. Тази връзка е много "свежа" в миговете след смъртта, съществува от самосебе си известно време и тъкмо тя позволява да се извършва магията Възкресяване. Само че магьосничките/маговете на светлината никога не са разработвали магия, която връща астралното тяло в телесното на всяка цена - при дълго изтлявало астрално тяло, след като душата е започнала нов цикъл на прераждане и т.н. За тях връзката между тяло и астрално тяло (дух) трябва да е свежа, трябва да може духът с лекота да разпознае веществения си дом, като мощта на мага улеснява този процес. Един наистина могъщ маг в светлината, ако използва и подсилване, може да събере дух и тяло до две денонощия след смъртта.

Некромантите са пристъпили тази граница за добро и или зло - както казва Кейл Катарн, използването на умението показва дали е "лошо или добро".
Та некромантите използват връзки между тяло и астрално тяло (дух по твое му), които връзки отдавна не са "свежи" - те не помагат на духа да се върне във веществения си дом, а го издърпват чрез силата си в него. Поне аз така си представям нещата.
За тях не е нужно да има запазена плът от дадено същество - достатъчно е парче кост, коса, нокът - но от всички трайни остатъци от плътта, костите са най-трайни и несведущите си мислят, че това е ресурса на некроманта.
Всъщност формулата е проста:
Костите = макс. ТЖ на умрелия - (ТЖ х Х)/10 години,
но не по-малко от 1-ца.

Заб: някой специални същества - дракони, много могъщи герои и т.н може да са по различна формула, където делителят най-отзад е с по-голяма стойност, тоест изтляват по-бързо.

Заб: някой богове могат да осигуряват на вярващите си специални "подравнини", където приютяват астралните им тела - това не позволява да бъдат възкресявани по-какъвто и да е начин против волята на вярващия.

П.П. Поемам ангажимент да сглобя двете концепции в непротиворечиво цяло. Възможно е, защото те се допълват - май повечето различия са мними и опират до различни названия на едно и също нещо.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 09, 2010 1:56 pm

Чакай ся, мисля, че момента, в който Школата на Костта беше неразделна част от некроманта мина отдавна. Тука става дума за нещо готово на 70%, според мен. Искам насоки, как да стане по-добро.
Всъщност формулата е проста:
Костите = макс. ТЖ на умрелия - (ТЖ х Х)/10 години,
но не по-малко от 1-ца.
чакай малко сега, за какво изобщо ми е нужно това? Кой ще смята колко кости е имало еди-къде си, еди-кога си.

Иначе, определенито за кост го обработих снощи с помощта на Шами. И е близко до твоето... Но ми се струва, че темата за това не е тази.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет юли 09, 2010 7:03 pm

Тъкво това е - за да няма спорове с разказвача, ни трябва ясна формула. Формула, която показва колко "кости" намираш от даден труп.

Логиката ми е следната: в първата година от смъртта намираш 100% "кости" - максимума от едно същество. Проблемът е, че процента е объркващ - сложен е и не отчита, че големите същества имат повече енергия, по-голямо астрално тяло, абе.. ясно е.
Така че правим следното - ти казваш колко "кости" според твоята концепция има в човек в прилично здраве (негероичен персонаж човек, второ ниво), умрял до преди една година. С всяка следваща година костите намалят с някакъв равен дял, докато спаднат до едно минимално количество, което примерно се запазва за следващите хиляда години, преди и то да изчезне.
По-сложен вариант - костите спадат с равен дял, но всеки следващ период е два пъти по-дълъг от предишния. В този вариант обаче би трябвало накрая да не остава минимален, ненамаляващ дял.

От там нататък всичко става просто - щом някъде има същество с Х живот, умряло преди две години, разказвачът ти отпуска съответния брой "кости". Единственият фейл е, ако труповете се изгарят, смилат на брашно или изгният напълно в достатъчно влажна и плесенясала среда. Чистата пръст обаче пази кокалите добре - там могат само за много време да се фосилизират, но това наистина е бавен процес.

Тъй че гигантът и джуджето остават повече "кости", елфът най-малко, но все пак оставя някакви. Проблемът е, че и Бона и Тримата Повелители се грижат за подопечните си и ги прибират в лични "подравнини" - все пак при джуджетата има пролука, понеже самото джудже трябва да вярва, че е заслужило да отиде при Бона. Елфите обаче, нали са дълхоухи педали в полички...
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед юли 11, 2010 8:11 am

Да а разказвача как ще опрадели колко трупа е имало наоколо и преди колко време са почнали да гният и сега каква част от тях е останала? Тоя проблем визирам, кагато казвам че кост, като реален ресурс не върви.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед юли 11, 2010 11:12 am

За това костния магьосник има магия за сондиране и затова има и формула тип "хвърли n зара и вкарай показанията като инпут на тази функция". А може и просто да допусне "намирам се на гробище, все ще намеря някоя и друга кост за дадената магия", ама тогава поема малък риск да се прави на клоун и накрая нищо да не стане, защото нямалко толкова кости наоколо.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед юли 11, 2010 11:51 am

Ми, да, всъщност. Шами го е обобщил доста добре.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 12, 2010 11:17 am

На грабище както казах и преди става, ама да изтичка некъде в нивите и да се надява че имало голяма битка баш там... Магията дето сондира за кости дава възможност на некромансъра да разбере колко кости има, а не определя колко са костите в околността. Разказвача пак трябва да има някакъв възможност за това.

Всъщност бих предложели някъв вид таблица, ама в момента не мога да я формулирам.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 12, 2010 2:47 pm

Вилорп, ако се беше зачел в темата за тази школа от началото й, щеше да видиш, че този въпрос е бил задаван, отговарян, пак задаван и пак отговарян. Ето ти един от най-ранните вариянти - така де, може и да е хем един от най-ранните, хем последния, ама не горях от желание да върша твоята работа:
Преди всяка битка, разказвачът определя, колко кости има в 100 метра обхват на мага. На голо поле, на което не е имало битки иили гробища, стандартния брой на Костите е 3зара*10. Некроманта не узнава този брой – той е за разказвача.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » пон юли 12, 2010 3:06 pm

3 зара * 10 какво? Скелети или еденични кости? Ако са скелети, значи в 99% от случаите костния маг има кости за колкото си иска магии. Ако са отделни кости пак не е добре, защото... абе кой ще се занимава с отделни кости.
ЕДИТ: И така и не разбрах, току-що омъртвените гадове броят ли се към броя на костите? Ако да, то костния маг става ултимативната гад в дънжън кроул тип приключения.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 12, 2010 3:17 pm

Шами това е вярно, ама 3з*10=30 минимум кости, което значи поне част от труп, а а ко на всеки декар има поне по един труп, то аккво остава за бойнот поле. Затова ритах срещу кост=истинска кост Всъщност по тая сметка в магландиум са здали багажа 1000*10*600*10=60 000 000 същества и това е абсолютния минимум, ако по цялата му плащ няма нито едно гробище или бойно поле.

Виждаш ли де ми е проблема с реалните кости. Ако костната школа е силна то ресурсът и да е ограничен, ако не е силна, да си ползва мана.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юли 12, 2010 3:25 pm

Всъщност, Вилорп, сметките ти не са абсолютно точни. Да не говорим, че можеш да ползваш и животински кости - т.е. 60 000 000 същества ми се виждат нормална бройка за поне 5-6 хилядолетия.

Не забравяй, че на практика едва ли не навсякъде е имало боеве - елфи срещу джуджета, Хора срещу Хора, Всички срещу Демоните... Повярвай ми, това да ти е проблема - смъртност има предостатъчно. И по-скоро е 1/2 от това число, защото на практика говорим само за равнините.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 12, 2010 5:12 pm

Ivan_Helsing написа:3 зара * 10 какво? Скелети или еденични кости? Ако са скелети, значи в 99% от случаите костния маг има кости за колкото си иска магии. Ако са отделни кости пак не е добре, защото... абе кой ще се занимава с отделни кости.
ЕДИТ: И така и не разбрах, току-що омъртвените гадове броят ли се към броя на костите? Ако да, то костния маг става ултимативната гад в дънжън кроул тип приключения.
Хелзинг, не ми се ще да върша и твоята работа. В тази тема, в тази и предната страница има поне 5 мнения на тема "що е кост?".

Вилорп, казано е, че на Земята са умрели далеч повече хора, отколкото живеят днес. Ако допуснем, че това е вярно и за Балканите излиза, че на нашите ширини са умрели повече от 36 500 000 души. Ок, на Магландиум няма пенецилин и ваксини - смъкваме бройката тройно. Повече от 12 000 000 скелета - и това само хора. Прибави и добитък и впрегатни животни и неопитомени динозаври и всичко - а и един-два-трийсе дракона от времената на Войната, а и след това и вече дори можеш да оставиш някои от костите да си се разлагат на съставни части както си искат при достигане на "пенсионна възраст".

Аз честно казано не мога да повярвам, че се заяждате за такива дребни детаили. Да смятам ли, че останалото е ок?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 12, 2010 7:03 pm

Шами, всъщност това е остновен детайл, защото като нямаш основа, в случая ресурс как ще градиш нещо нагоре?

От дуга страна съвсем наскоро бройката на живите надхвърти тази на мъртвите човешки същества, което значи че по цялата земя отн създаването й до момента са се гътнали има няма 7-8 милярда души. По цялата земя.

От друга старна формулата за определяне на костите не е читава, защот където и да попадне некромансара има минимум 30 кости, което му стига за еди колко си магии.

Нека се ограничи до намерени тела или остатаци от тела, защото въобще не ми се вярва, че ако разровиш ливадата пред блока ще намериш кости за цял скелет било то човешки животински или динозавърски.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пон юли 12, 2010 8:03 pm

Вилорп, ще се изненадаш. Просто не знаеш къде да търсиш. Слез в мазето и ще си създадеш армия от немъртви гризачи.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 12, 2010 10:11 pm

Vilorp написа:Шами, всъщност това е остновен детайл, защото като нямаш основа, в случая ресурс как ще градиш нещо нагоре?

От дуга страна съвсем наскоро бройката на живите надхвърти тази на мъртвите човешки същества, което значи че по цялата земя отн създаването й до момента са се гътнали има няма 7-8 милярда души. По цялата земя.

От друга старна формулата за определяне на костите не е читава, защот където и да попадне некромансара има минимум 30 кости, което му стига за еди колко си магии.

Нека се ограничи до намерени тела или остатаци от тела, защото въобще не ми се вярва, че ако разровиш ливадата пред блока ще намериш кости за цял скелет било то човешки животински или динозавърски.
Повтарям, моля, не се заяждай за глупости. И да, костите са важна част. Ама аз не мога да ти разбера какво точно искаш! Забележи, за да ти се отговори, трябва да ти бъде разбран въпроса, ама и ти самия май не знаеш какво щеш:

-В началото се възмущаваше, че Кост не било абстрактно понятие. Не успя да обясниш защо ти е да е такова.

-После се възмути, че освен на гробищата, реално нямало кости другаде. Обясних ти че не е така, ти ми отвърна с "ми не, не е така", сега виж горния линк, където едни учени са цитирани как обясняват "ми да, така е".

-После се възмути, че Разказвачът трябва да прави жертвоприношение на Боговете на РПГ-тата, че да разбере колко Кост има по бойното поле. Показахме ти, че не е толкова трудно - има си формулка, която някои хора явно я бяха забравили и не си бяха направили труда да я потърсят пак.

-И накрая ми излизаш с това, че "магьосникът където и да се обърне разполага с 30 Кост". Ми хубаво бе, Вилорп, кажи: какво пречи или цените да бъдат завишени, или формулата за броя Кости да бъде променена? С какво "абстракционализирането" на този "показател" ще внесе промяна?

Имаш ли някакво конкретно искане, което може да бъде задоволено или просто не ти харесва идеята и се опитваш елегантно да избегнеш да признаеш това? Ако е второто, то кажи, че поне аз да спра да се опитвам да ти я "продам".

П.П. И не, няма да намериш в ливадата пред блока скелети. Може и да намериш, ама надали. Ама едва ли ако хванеш лък и стрела би успял да произведеш "мана изтрел". Идеята, доколкото разбирам, е, че създанията, специялизирали в тази школа, биха могли да се възползват от това, което останалите не могат да открият просто с лопата.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 13, 2010 9:53 am

Дай да пробвам изчистино да се обоснова срещу костите. Костите като кости.
П.П. И не, няма да намериш в ливадата пред блока скелети. Може и да намериш, ама надали. Ама едва ли ако хванеш лък и стрела би успял да произведеш "мана изтрел". Идеята, доколкото разбирам, е, че създанията, специялизирали в тази школа, биха могли да се възползват от това, което останалите не могат да открият просто с лопата.
Всъщност идеята е точно тази специализиралите във въпросната школа да се възползват от онова който друг би открил с лопата. Именно за това не им харесва идеята костите да са кости в буквалния смисъл на думата.
По дадената формулка за опредаляне на броя кости в ливадата пред плака ти задължително има поне един цял скелет. А както и ти изтъкваш тово на дали е реалистично. Колкото и фентъзи да е играта не навякъде има трупове.
-В началото се възмущаваше, че Кост не било абстрактно понятие. Не успя да обясниш защо ти е да е такова.

-После се възмути, че освен на гробищата, реално нямало кости другаде. Обясних ти че не е така, ти ми отвърна с "ми не, не е така", сега виж горния линк, където едни учени са цитирани как обясняват "ми да, така е".
Не е имало после, от самото начало твърдя, че костите, като реални такива не се попилени из цялата земя.

Решенията който виждам са:
1. Наречете „костите” абстрактни и да отговарят на загиналите в околността същества и проблемът с реалността е решен. Формулата пак трябва да се пипне но се ядва.
2. Наречете костите - кости и тогава при всички положения трябва да се направят зани в който кости просто няма. (Градинката пред блока примерно.)

Понеже ти си математика и явно се придържаш към втория вариант дай формула в който поне 50% от случайте около некроманта да няма никакви кости.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 13, 2010 11:54 am

Вилорп, липса на кости е неприемлива за системата като цяло. Ще ти дам прост пример, ако дадеш 50% шанс да няма кости, я ми кажи, някой ще го играе ли костния маг изобщо? Ако ще даваш несъществени заяждания и ако не те кефи идеята, това е твой проблем, но не се опитвай да ми подливаш вода, унищожавайки игруемостта й!

А и мисля, че вече уточнихме, че на Магландиум може и доста повече създания от 60 милиона да са измрели... Плюс това, ако приемем, че 50кг = 1Кост (по-различно е, но МР и МТ са неефективни в този случай), то представи си един дракон, колко кости дава.

Формулата, по принцип може да се намали, но тогава и цените трябва да се ревизират, идеята не е да правя Костния маг "импотентна пишка". ВЪпреки, че по твоята логика, в градовете ще е интересно - костните магове там са най-силни, заради катакомбите. Интересно, интересно.

Така и не спориш с Шамайоци, а той определено се обосновава по-добре от мен, най-малкото, защото има търпението да ти обяснява типично фентъзи неща...

Да Вилорп, представи си, във фентъзито има нещо, наречено "Сюжетно съвпадение". Не знам това ли е точни термин по принцип, но това отразява странните съвпадения, чупещи всякакви окови на реалността, в полза на сюжета. Ако трябва всяка битка ще се провежда на поле, където е имало масов гроб или нещо подобно - основно, защото има костен маг наоколо. Костния маг води до съществуването на костите под полето, а не обратното.

Не те кефи? Не е мой проблем. Вкусовете нямат общо в балансирането на една магическа школа.
Имаш системна причина да искаш абстракциониране на костите? Кажи я.
Но запомни и следното - костния маг не ползва костни магии, щото извлича сила от умрелите, а щото ползва кости. Това беше основата на школата от самото начало.

И се научете, къде се коментира какво!

За незапознатите ще уточня, че макар и да са заедно по идея, Некроманта и Школата на Костта не са едно и също.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юли 13, 2010 2:53 pm

А ъъъ, не извлича сила от умрелите, а от костите?
Това е все едно да кажеш, че електродвигателя се захранва от батерии, а не от ток. Ясно е, че тока и батерията/акумулатора са свързани в едно цяло (и точно това превръща батерията в батерия).

Системно е все тая, но все пак.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 13, 2010 3:01 pm

Хам, да беше дочел какво съм писъл преди да коментираш =).

А ако 50 кг=1 кост и на поле 100х100 има средно 105 кости или 5250 кг... Бау! То нама толкова камъни колкото кости бре Хам.

Ето за това ти казвам че кост като реално количество на костите е крайно нереалистично дори за фентъзи. Иначе това че героя може да не сработи в 50% от случайте не занчи, че ще е слаб, защото освен 50% от случайте в който няма кости има и изключения където той щрапа през бойно поле, катакомби (през не над, в гарада) или гробище.

До тук с афекта сего по точки:
При 50% шанс ще го играе този който иска да прави зрелищни и исилни магии с поне 50% шанс.
Несъществено заяждане би било: Аааа некромансерите трябва да са замибите и да са реси иначе нестават за игра. Аз ти говоря за основния ресурс на който ти се гради костената школа (последните мнения принципно трябва да се преместят, ще те замоля за това). По същаствено от тава кое е?

Втория абзац го засегнах в овертюрата и не ми се вижда нужно да го повтарям.

И аз съм за ревизиране на формулата, а от там и цените на могиите, но некъ пръво да се реши кости или „кости”. Ако ще се спреш на първото, просто няма как във формулата за определяна на нужното количество да не присъства 0-та. Колкото до най-силин в града... погледни си описанието където пише че кости из по д калдаръма не зилизат. =)

Извинявам се ама това за Шами и фентъзи нещата не го разбрах какво имаш в предвид.

Ако те разбирам правилно, реши ли някой да гирае костен маг, разказвачат веднага слага бойно поле в средата на пустинята за което е подготвил приключението, за да може костния маг да е ефективен. Тогава какъв ти е проблема с 0-та? А и това доста ще олесни историците, защото само трябва да следват някой костен магьосник, за да начертаят хода на битките. Ето ти още един лош довод. Хрумна ми готин ресурс, айде на направим умение което да го ползва, а пък където е героя с умението там ще го има ресурса... Усещаш ли с кой крак кеца коня? =)

Защо реши че не ме „кефи”? Приветствам я и костите са интересен ресурс, НО просто няма как да са в такива колосални количества и да ги има навсякъде ако са истински кости.
Системна причина съм дал в горния си пост, дет се вика да го беше дочел =)

И ето ти примерна формулка за определяне на косите: (3 зара -8)*10, където отрицателните сотйности се приемат за 0. Това ти прави средно 20 кости (моля не добавяй че 1 кост е 50 килограма защото това е абсурдно) и от тук вече си базираш магиите като разходът им е между 10 и 70, битка ти добавя 20, бойно поле 50, а гробище 70 кости. Това значи, че костния дракон ще го вадиш за 70 кокала. Ще рече че със сигурност можеш да го извадиш само в гробище и после роднините ще са ти мнооого сърдити.

пп. Шами може да прецизира формулата понеже отбира от математика. Щом държите да са кости.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юли 13, 2010 3:18 pm

cherno_slance написа:А ъъъ, не извлича сила от умрелите, а от костите?
Това е все едно да кажеш, че електродвигателя се захранва от батерии, а не от ток. Ясно е, че тока и батерията/акумулатора са свързани в едно цяло (и точно това превръща батерията в батерия).

Системно е все тая, но все пак.
Да го кажем така: веднъж се събрали триста мага и избили всички медузи на радиус от два дни с кораб с издути от попътен вятър платна. И решили да направят армията от Костни Дракони. Искам ти да допишеш историята, че да знаем кое е по-логично за теб - дали приравняването на "смърт" с "кост" или отделянето им като понятия.

А за да си подкрепи Хам тезата, че "кост не е обезателно свързано със смърт", може да се замисли и за някои магии, които влияят на мага, ама не изискват Кост. Примерно защото той манипулира собствената си опорно-двигателна с-ма, главно опорната й част...

И в крайна сметка, Вилорп, кажи какво конкретно желаеш, че в момента звучиш точно като "искам нещо, не знам какво е то, ама съм сигурен, че ще помогне". Ок, "кост" е абстрактна единица. Един човек и един n-пъти по-тежък кон еднакво количество Кост ли да дават? Или пропорционално?

Ако е първото - от какъв зор, какво би помогнало това, как това въобще се връзва с логиката ("изгарям свинефермите в това село и правя костен дракон")? Ако е второто - какъв ти бе проблемът през цялото време, за Бога?

И в крайна сметка, аз съм добър по математика, ама кво от това? Мога да ти направя егати и формулата, която да дава средно 20. Ама не можеш ли сам? Искаш средно ~20, искаш да мяташ три зара, които дават средно 10.5, ми кво ти пречи формулата да ти бъде 3зара*2? (да не говорим и как 3зара-8, че поле по 10, но не по-малко от 0, освен че е егати и формулата, май не дава средно 20, ама карай)
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 13, 2010 4:12 pm

Шами стега де, не съм го обяснил чак толкова сложно:

Костите са кости! => не се срещат на всякъде => има шанс някъде да ги няма.

при (3з-8 ) имаш 50% шанс навсякъде около тебе да има поне 20 кости които ти вършат работа, НО има и шанс око теб да няма кости. Сложил съм това за нулата за да няма торицателни числа, от теб очаквах да го видиш, защото 3зара=5-8=-3*10 това прави -30 кости, ще рече че ако некрото се пробва да направи магия ще се окаже без собствените си кости, коенто макар и забавно няма да му е много приятно.

Изгаряш местната сфинеферма, значи е имало битка, добавяш 20 кости към наличните в околността. Изгаряш метсното село със сите му жители и стада, имало е бойно поле добавяш 50 кокала Минаваш през гробището добавяш 70 кокала и вече си сигуран че можеш да дигнеш дракон, щото той ти иска 68 кокала приерно. Незнам защо месиш конете драконите и овцете, тъй като във цитираната то теб първоначално формула те не се включват. *свив рамене*

По този начин костите са тези кости който беха свършили работа на костния маг, пак е много но поне се ядва като количество. А от тук насетне могат да се напасват цените на магиите защото имаш граници в който да се впишат и то „реалистични” доколкото го позволява фентази света.


Ако пак не сме се разбрали: z.m.m. скайп в момента.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » вт юли 13, 2010 5:20 pm

cherno_slance написа:А ъъъ, не извлича сила от умрелите, а от костите?
Това е все едно да кажеш, че електродвигателя се захранва от батерии, а не от ток. Ясно е, че тока и батерията/акумулатора са свързани в едно цяло (и точно това превръща батерията в батерия).

Системно е все тая, но все пак.
Май само аз прочетох за какво иде реч и то отчасти. Затова печеля правото да гъзарея пред онези, които си говорят на изуст :D И така, ще се опитам да отговоря на Слънцето:

Школата на костта е уникална по своя характер магическа школа. Уникална е с това, че изисква допълнителен ресурс за направата на могии - а именно кости. Ако съм схванал замисъла, магьосника на костта може да манипулира костите с помощта на своята магия така, че да отговарят на неговите нужди, но през цялото време той третира костите като материал.

От друга страна, некромантът се занимава с душите. Той е човекът, който може да призове обратно духове на вече почиали, да ги подчини на волята си и да ги вкара в "празно" (т.е. - мъртво) тяло. Той работи с душите и той черпи сила от тях.

Тази тема е посветена на разработката на Хам за некромантите, отвъдното и такива ми ти неща, а не за школата на костта, макар да се разводни с какво ли не. Така че, отговорът на въпроса ти е: Да, именно некромантът се занимава с душите и евентуално черпи сила от тях. Магът на костта просто ползва "тленните обвивки на тялото като "градивен елемент, "глина" или както там искаш го наречи.

В интерес на истината, Слънцето ме подсети за някои забележки по повод школата на костта, чакам само Хам да каже кога темата е отворена.

ПП. На примависта смятам, че създаването на познанието "Духове и отвърдни светове".
Описание: Дава познания за душите на създанията и какво става с тях след смъртта. Чрез успешна проверка, може да се разбере, какво е нужно да се отпрати даден дух Отвъд. Усложнението е според сложността на ритуала, който се измисля от разказвача. Не се препоръчва Усложнение над 8. Същото познание дава знания на героя как да призове определен дух от Отвъдното и да разговаря с него, чрез следното заклинание:
Всичко, освен последното изричение за мен се припокрива с "Религии". Все пак кой друг ще знае какво става с душите, ако не свещеницте и кой друг ще може да призове душа от селенията на някой бог?
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 13, 2010 7:16 pm

Така, спирам да обръщам внимание на глупустите на вилорп, щото вече са глупусти. Това е все едно да караш някой маг да мята колко мана има всяка битка и да има 50% шанс да има 0 мана. Или 30.
Освен това, се вземат предвид всички кости, не знам защо реши само че човешки и подобни... наистина ти трябва да седнеш и да помислиш, вече говориш на изуст. Ние ти посочихме, че има достатъчно умрели хора, следователно, като прибавиш всички останали, имаш може би 5% шанс да нямаш кости някъде.

Слънце, поради факта, че костите, като част от живото тяло на душата, запазват "отпечатък' (който помага и за вдигането на не-мъртвите), който ги прави по-лесни за омагьосване. Доволен?

Кокаине, имаш и хубави неща в мнението, н отова познание го има, меко казано от самото начало. да беше прочел.

А да, между 50 кила живо тегло и 50 кила кости, има съществена разлика. Това, че вилорп не може да изведе един логически извод не е мой проблем. Ако ме смяташ за чак толкоз тъп - кажи го, че да се разберем. Взе да ми писва отвсякъде. И сега виждам, че е трябвало да напиша 30 кила живо тегло = 1 Кост. 50 кила е много.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юли 13, 2010 9:21 pm

Vilorp написа:Шами стега де, не съм го обяснил чак толкова сложно:
Така е, хич не го беше обяснил, което прави обяснението ти крайно просто...

Костите са кости! => не се срещат на всякъде => има шанс някъде да ги няма.
Между другото, нямаш си и идея колко лесно се намират кости. Дори в днешно време, когато си изхвърляме отпадъците на едно място...

Изгаряш местната сфинеферма, значи е имало битка, добавяш 20 кости към наличните в околността. Изгаряш метсното село със сите му жители и стада, имало е бойно поле добавяш 50 кокала Минаваш през гробището добавяш 70 кокала и вече си сигуран че можеш да дигнеш дракон, щото той ти иска 68 кокала приерно. Незнам защо месиш конете драконите и овцете, тъй като във цитираната то теб първоначално формула те не се включват. *свив рамене*
Яко. Избиваш една от свинефермите и си отдъхваш след голямата битка. +20 кост. Повтаряш седем пъти. Сетне, в Западния съюз забраняват животновъдството. Или по-яко: седи си някакъв костен магьоник след битката при Сома и потрива ръце - има 70 Кост! Идва негов колега и започва звучно да псува великите сили - ако не бяха те, мирното село, основано преди 100 години, които са погребали я има, я няма 1/1000 от умрелите за един ден, щяха да продължат да си погребват и той щеше да продължи да има 70 Кост...

По този начин костите са тези кости който беха свършили работа на костния маг, пак е много но поне се ядва като количество. А от тук насетне могат да се напасват цените на магиите защото имаш граници в който да се впишат и то „реалистични” доколкото го позволява фентази света.
Така е, колко жалко, че ако Кост не е абстрактна единица, цените нямаше да могат да се напасват... Wait, what?
Хам, ти да беше прочел. Кокаин много добре знае за съществуването на познанието и там му е проблема - не вижда разликата с познание Религия.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 13, 2010 10:47 pm

По точки:
Първото го пропускам, ще приема че вече съм изяснил какво искам.

Второто...Шами по колко килограма кости изхвърляш ти с боклука си да кажем на месец? Друг е въпроса че точно ти каза, че баш пред блока ти може и да не намериш кости. Ако приемем, че решиш да вдигаш костен голем от контейнера за смет костите в него ще ти стигнат ли?

Първо свинеферма на дали се избива толкоз лесно, защото най малко свинарите ще опитат да ти светят маслото, ако пък опиташ номера 7 пъти се ще дойде и още някой, да не говорим че седемте свинеферми на дали ще са на едно място. Втората част си я дал по зле разказано и от мене тъй че ни ти хващам логиката ако има такава въобще.

Примера който съм ти дал е точно с НЕабстрактна еденица. И в двата случая баланс става, впроса е че при абстрактна можеш да си пешеш че наоколо винаги има 3000 тона кости, а при реална ми кажи едно място където има 5 тона кости и не е гробище или някакво бойно поле.


За Хам: Ако ми твърдиш че със всяко ниво костния маг получава по 10 или по СУ допълнително кости, които си ги носи със себе си това напълно променя нещата може направо с това да започнеш, явно колкото по високо ниво стават толкова повече заприличват на купчина подвижни кокали.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 13, 2010 11:17 pm

Уф...

Като човека почнал разработката заявявам, че костите няма да се обсъждат повече. Край.
Приема се, че мага ще има някакво количество кости, които може да извлече от земята, па ако ще и от въздуха, не ми пука особено. Ще се махнат ограниченията от къде може да ги извади - телепортира ги. И ще има количество кости между 10 и 100 или нещо от сорта, базирано на нещо от рода 10 +(3зара*5), примерно. Така ще намалим костите, но не и ужасяващо (средно 60 кости - стигат за 10тина магийки).

Заключвам темата. Мнението на Кокаин ще го цитирам и щще му отговоря веднага, с лично извинение към него, че не съм го разбрал - бях повече зает да се ядосвам на Вилорп.

Заключена