[Ново СУ] Хващащ на крадци

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

[Ново СУ] Хващащ на крадци

Мнение от hameleona » ср авг 04, 2010 10:51 am

Хващач на крадци.
Изисквания: 10 Прецизност и 10 Интелект;
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР; (+2) ТР за Елфи и Гоблини;
Ловец на крадци, служител в тайните служби на държавата или просто част от нощната стража, Хващач на крадци е градско чедо - просто не се чувства добре, ако около него няма къщи и хора. Изпълнява многостранни функции, а услугите му са изключително добре платени. .
Хващача на крадци познава улиците и хората, стъпващи по тях. Може да намира информация изключително лесно, както и да открива криещи се или изчезнали създания. За него няма тайни в градски условия, но за сметка на това често е безпомощен извън град или село.
Придобивки:
- Повишава способността си за Откриване на укрити създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава способността си за Укриване от създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава “Психология” в размер на +(СУ/2);
- Повишава "Изработка на капани" в размер на +(СУ/2)
- Повишава “Култура и обичаи” в размер на +(СУ/2)
- Повишава “Наблюдателност” в размер на +(СУ/2)
- Получава бонус към умението Промъкване в градски условия в размер на +(СУ/2) – действа само в град или село;
- На 7 степен повишава Бдителността си с +2;
- На 9 степен получава +2 към Пазарене;
- На 11 степен повишава Базовата си Защита с +1, като бонуса се удвоява при бой в кръчма или стая.
- При достигане на 12 степен героят увеличава допустимите максимални показатели за Прецизност и Интелект на расата си с +1;

Откриване на укриващи се създания и укриване от такива.

Процеса по укриване е сложна работа – трябва да се криеш на добре избрано място, да избягваш да се показваш навън…
За да се опрости процеса, може да използвате следните формули:
Силата на укриването е равна на (Интелект1 + (Интелект 2)/2 + (Интелект 3)/3 +… (Интелект Х)/Х - Х), като се взима интелекта на всички криещи се създания (или укриващи създания). Създанията не могат да прибавят по-малко от 1 към Силата. Ако се крие отвлечено създание, се вземат показателите на всичките му пазачи, но (логично) не и неговия. Всяка една тайна спира да е тайна, при намесването на повече хора, така че крайната бройка Х на замесените създания намаля успеха. Логично, бонуса от Интелект се прибавя като се почне от най-високия Интелект и се продължи към най-ниския.

Пример:
Асен, Григор и Димитър се опитват да се укрият известно време от стражата след успешния обир на имението на богаташ. Евгени им помага, носеки им храна и вода, в скривалището им. Интелекта на четиримата е както следва:
Асен – 13, Григор – 8, Димитър – 10 и Евгени 10. Силата на Укриването им е:
(13 + 10/2 + 10/3 + 8/4) – 4 = 23 – 4 = 19.
Асен има и “Хващач на крадци” на 10 степен, което значи, че Силата на укриването се повишава с +10 и става 29.
Освен това, продължителна предварителна подготовка може допълнително да повиши силата:
Силата се повишава с +1 за първия ден подготовка, с +1 за следващите два дни, с още +1 за следващите три дни и т.н, на принципа за развиване на СУ и показатели, като след +12 Сила, цената в дни се покачва двойно (т.е. ако искам да получа +13 към Силата, трябва да отделя допълнително още 26 дни).
В нашия случай, героите са заделили 6 дни за подготовка и получават бонус от +3 към Силата на укриването си и тя става 32.
Внимание!!! За всеки ден подготовка, героите трябва да вложат 50 медника, които се прибавят към евентуални други разходи. Ако героите са наели жилище за скривалище, логично трябва да плащат наем за периода на подготовка.
Накрая, към Силата се прибавя +1 за всеки 1000 души население в града (към населението се прибавя И постоянния военен гарнизон).
Нашите герои се крият в град Акримаз, който има 25 000 население и 2000 постоянен гарнизон, което значи, че към Силата на Укриването се прибавя 27 000/1000 или +27, докарвайки силата до 59.
Бонуса от населението се прибавя, дори създанията да не се крият изришно.
Накрая могат да се прибавят допълнителни модификатори по преценка на разказвача (примерно, ако в Укриването участва известен благородник, Силата му ще се намали)

Откриване на Укрити създания.

Откриването се изчислява по по-различен начин. Първо се прави проверка по УФУД:

Търсене + 3зара > 16
Където Търсене е сбора от: (Бдителност 1 + (Бдителност 2)/2 + (Бдителност 3)/3 + … (Бдителност Х)/Х), като се сборува Бдителността на всички създания, участващи в търсенето. Създание не може да прибави под 1 към Търсенето. Търсенето се повишава с евентуален бонус от различни умения, като “Хващач на крадци”, примерно.
Търсенето отнема 12 часа.
Успеха на Търсенето се натрупва от всеки следващ път (неуспеха, съответно се изважда) и когато достигне по стойност или стане по-голям от Силата на Укриване, създанията са намерени.
Много неща могат да се прибавят като Усложнение в проверката (примерно, ако нямате описание или имате само частично такова), както и като Улеснение (ако лично познавате издирваните).
АУ прибавя стойността си към успеха от Търсенето. Ако търсенето не би успяло при съответния резултат на заровете, за Успех се приема удвоената стойност на АУ (т.е. ако се е паднало АУ 2, което не е достатъчно да се отбележи успех, се приема, че успеха е 4). Успеха от Търсене с прибавения бонус от АУ не може да е по-нисък от удвоената стойност на АУ (т. е. при АУ 6, Успеха е минимум 12).
АНУ намаля общата стойност на Успеха на всички търсения с -10, като това може да се реализира в много неща – една възможност е да хвърлите зар и да изберете една от следните:
6 – Героя стига до задънена улица в търсенето си – денят е пропилян.
5 или 4 – Героя не само, че не намира търсените от него създания, но и укриващите се дочуват, че някой ги търси.
3 или 2 – като при 5 или 4, но освен това, героя получава още една грешна следа, която намаля Търсенето му за следващия ден с -2.
1 – героя намира някой, но не този, който му трябва. (При модерните спец-части на полицията, това се изразява в объркване на къщата/апартамента при нахлуване). Ако героят не познава лично издирваните, най-вероятно ще бъде дълбоко убеден, че е намерил истинските престъпници.

Примерно:
Калисто е лейтенант в градската стража и е натоварена с издирването на горепосочените герои. Под свое командване, тя има 32 стражи, и впряга всички в търсенето. Бдителността на калисто е 8, а тази на стражите 5. Трсенето е равно на:
8 + 2 + 1*31 (останалите стражи прибавят всеки по 1ца). За сметка на това, калисто и стражите й имат само частично описание на издирваните (разказвача приема, че в случая трябва да добави Усложнение 4), за първите 12 часа, търсенето е с резултат:
41 + 3зара > 16 + 4
падат се 3, 4 и 1 и Успеха е равен на:
(41 + 8) – 20 = 29. За първия ден Калисто и подчинените й не успяват да открият нищо съществено.
Втория ден, трима от подчинените на Калисто са извън строя (един попада в сбиване, други двама са болни) и Проверката е следната:
8 + 2 + 28 + 3зара > 20
Падат се 1, 1, и 4.
(38 + 6) – 20 = 24.
Общия успех на търсенето е 24 + 29 = 53.
И втория ден, Калисто и подчинените й не успяват да намерят укриващите се, но вече са много близо.
На третия ден Калисто ще намери укриващите се, стига да не хвърли АНУ. (Разказвача й казва да хвърля и заровете се падат на 3, 4 и 1). Калисто вече знае всичко за укриващите се, включително е научила и за Евгени, който им помага.

В същата ситуация, Гавраил, наемен Хващач на крадци е нает да намери същите хора.
Гавраил има 10 Бдителност (8 базово и +2 от СУ) и “Хващач на крадци” на 12та степен. За разлика от Калисто и хората й (за примера ще приемем, че тяхното търсене не се е състояло), Гавраил има идеално описание на крадците и навсичкото отгоре познава двама от тях лично, от предишни издирвания (Разказвачая преценя, че всичко това води до Улеснение 3).
Първия ден, Гавраил извършва търсенето си:
10 + 12 + 3зара > 16 – 3; Падат се 3, 3, 1.
(22 + 7) – 13 = 16
Втория ден, Гавраил извършва ново Търсене:
22 + 3зара > 13; Падат се 1; 6; 3
(22 + 10) – 13 = 19. Общия Успех на търсенето вече е 35. гавраил е намерил една-две нишки и започва да ги разплита.
Търсенето за третия ден:
22 + 3зара > 13; Гавраил обаче няма никакъв късмет и получава АНУ. Разказвача хвърля зар и получава 6 – Гавраил стига до задънена улица в търсенето и се връща доста назад (Общия Успех на търсенето спада с -10 и става 25)
Четвъртия ден Гавраил отново се впуска в търсене на престъпниците:
22 + 3зара > 13; Падат се 3, 5, 6
(22 + 14) – 13 = 23. Общия успех от Търсенето става 48 – Гавраил вече е страшно близо до това да открие издирваните.
На петия ден, Гавраил хвърля 3; 3; 3 – АУ!
(22 + 9) – 13 = 18 (към което се прибавя +3 от АУ).
Общия Успех на Търсенето става 48 + (18 + 3) = 69! Гавраил открива издирваните от него хора…

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 04, 2010 10:53 am

В началото мислех просто да направя Градски Горянин, ама ето какво се получи :D
Ще се радвам на мнения, препоръки и т.н.

Системите за криене и издирване искат сериозно балансиране (може би) но и сега вършат работа.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср авг 04, 2010 11:18 am

Бонусите към Психология, Наблюдаталност и бдителност са опасно големи и универсални.
Най-вече трябва да има малко на брой, изрично изброени ситуации, в коит обонусите към психология и наблюдателност важат.
- Бонусът към бдителност - при оглед на местопрестъпления (разбиране откъде и как е дошъл извършителя и жертвата, какво точно е направил, изходящи следи, дали оръжието е захвърлено на местопрестъплението и т.н.) Бавна, прецизна дейност. Съчетава опит, знания и начин на възприемане на нещата.
Евентуално същият бонус към засичане на преследвач на оживена улица или проследяване на човек, който нарочно или по навик прикрива придвижването си на оживена улица.


- Бонус към наблюдателност - насред оживена улица да прецениш качествата на дадена личност, докато тя си мисли, че тълпата я прикрива от внимателни хорски очи.

- Бонус към психология - Най-спорният бонус, защото при правилна употреба това е най-мощното умение в системата.
Приложимост:
- при наблюдаване на личност, която в момента общува с голям брой хора (което я разсейва срещу внимателния поглед на страничен наблюдател),
работа на пропусквателен пункт. Само че гузността на конкретна личност може да бъде, защото е направил престъпление в другия край на града, а не защото носи забранени стоки в багажа си - в този случай ченгето може по инстинкт да се нахвърли на багажа на гузния, но няма да открие нищо.
- разпит в полицейски условия. Но същият бонус трябва да става с отрицателен знак при използване на психология с други цели, различни от разкриване на престъпление, признаване на вина от страна на престъпника и т.н. Неизбежно е, защото имаме специализация.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 04, 2010 11:29 am

Докато за бонуса към Психология съм съгласен, не съм на същото мнение за другите два. Ок, може би мога да се съглася за този към Наблюдателсност, но не и за спецификация на бонуса за Бди. Нито едно СУ, което дава бонус към него не е специализиран за дадена ситуация.

Психологията е силно умение, да речем, че бонуса наистина е голям. Всъщност е СУ/2 заради принципа, който БатГойко поддържаше - хубаво било тия бонуси да са с еднаква стойност.

За Наблюдателността не съм достатъчно компетентен, че да споря.

Но по принцип, СУто ми няма много бойно приложение, така че трябва да навакса с нещо, а за друго, освен такива бонуси не се сещам.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср авг 04, 2010 1:00 pm

Много са силни просто, не за друго.
Нека Бди да е +2 изобщо за градски условия
нека Наблюдателност и Психология е +3 (-3 към Пси за цели, различни от откриване на вина в престъпник) и важи за условията, които съм предложил (Наблюдателност е специфично умение, което не ползва база от показатели и други умения, а психологията е опасно мощно умение и трябва да се внимава с него.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Re: [Ново СУ] Хващащ на крадци

Мнение от Vilorp » ср авг 04, 2010 5:22 pm

hameleona написа:Хващач на крадци.
Изисквания: 10 Прецизност и 10 Интелект;
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР; (+2) ТР за Елфи и Гоблини;
Придобивки:
- Повишава способността си за Откриване на укрити създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава способността си за Укриване от създания в градски условия със +(СУ)

тия двете са ужасяващо разработини и обяснини тъй че за сего тотално ще ги принебрегна

- Повишава “Психология” в размер на +(СУ/2); твърде силно, евентуално да стане една идея по-слабо от на лидера
- Повишава "Изработка на капани" в размер на +(СУ/2) това е съвсем намясто
- Повишава “Култура и обичаи” в размер на +(СУ/2) стига да се сети как да го използва е добре
- Повишава “Наблюдателност” в размер на +(СУ/2) ужасяващо силно, както показаха тестовете от последната вилорпияда дори на 6 да се вземе базово, наблюдателността създава мноого проблеми на водещ който не е разписъл напълно противниците
- Получава бонус към умението Промъкване в градски условия в размер на +(СУ/2) – действа само в град или село; ядва се
- На 7 степен повишава Бдителността си с +2; твърде много твърде рано
- На 9 степен получава +2 към Пазарене;слабо и не виждам връзка с концепцията
- На 11 степен повишава Базовата си Защита с +1, като бонуса се удвоява при бой в кръчма или стая.изключително странен бонус
- При достигане на 12 степен героят увеличава допустимите максимални показатели за Прецизност и Интелект на расата си с +1;мат това е второто нещо към което забележки нямам...

Откриване на укриващи се създания и укриване от такива.

Откриване на Укрити създания.

Както казах ужас и безумие, предполагам че можеше да се измисли и по сложно, но аз поне намога да се сетя как. Сръгайте Шами може да измисли нещо по въпроса. =)
В заклучение идеята е добра, реализацията не чак ужасна.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 04, 2010 6:05 pm

ок, при положение, че вече има СУ, което дава +2 Бди на 7ма степен, не виждам, какво мрънкате, честно! Може да се размени с бонуса към пазарене, примерно, но Горянина дава същото нещо!

Психология и Наблюдателност + СУ/4
Промъкването си остава, БЗ става директно +2

За системите съм отворен към предложения, но не смятам, че са тежки или най-малкото не смятам, че са твърде тежки (все пак става дума за изчисления, които се правят веднъж на сесия...)

kilorez
Калфа
Мнения: 57
Регистриран на: пет сеп 10, 2010 12:55 am
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от kilorez » пет сеп 10, 2010 1:30 am

Умението е добро но според мен това умение е само за определен вид игра и неможе да се ползва във доста ситуаций и ако играеш по дълго с един герой е доста безполезно защото когато водя едва в 10% от случейте сме в градски условия .Незнам как е при вас
kilorez

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет сеп 10, 2010 9:03 am

kilorez, добре дошъл на форумите.

А коментарът ти е доста точно казан. Конкретно пък при мен май има само едно две приключения започнали в град... после се излиза по чукарите.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет окт 01, 2010 5:48 pm

При теб да. При мен около 1/2 от времето е в градски условия. А и не съм казвал, че умението е лесно за ползване. Всъщност идеята му е да е аналог на Горянина.

kilorez
Калфа
Мнения: 57
Регистриран на: пет сеп 10, 2010 12:55 am
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от kilorez » съб окт 02, 2010 7:17 pm

По-добре ще е ловец на глави или нещо подобно да става за градско и горско а не да взимам 5000000 милиона умения .
kilorez

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон окт 04, 2010 12:07 pm

Бонусът към Психология може да е и по-голям, но да действа именно при работа на контролно-пропусквателен пункт или откровен разпит. Би трябвало да има дроубак към общуването с цивилни в цивилна ситуация, но Аксиом не позволява това.

Силен, но насочен към определена ситуация бонус - за предпочитане пред слаб, но универсален. Второто размива нещата и не дава достатъчно, когато си правя тъкмо ченге-герой.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Отговори