[Ново СУ] Хващащ на крадци
Публикувано: ср авг 04, 2010 10:51 am
Хващач на крадци.
Изисквания: 10 Прецизност и 10 Интелект;
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР; (+2) ТР за Елфи и Гоблини;
Ловец на крадци, служител в тайните служби на държавата или просто част от нощната стража, Хващач на крадци е градско чедо - просто не се чувства добре, ако около него няма къщи и хора. Изпълнява многостранни функции, а услугите му са изключително добре платени. .
Хващача на крадци познава улиците и хората, стъпващи по тях. Може да намира информация изключително лесно, както и да открива криещи се или изчезнали създания. За него няма тайни в градски условия, но за сметка на това често е безпомощен извън град или село.
Придобивки:
- Повишава способността си за Откриване на укрити създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава способността си за Укриване от създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава “Психология” в размер на +(СУ/2);
- Повишава "Изработка на капани" в размер на +(СУ/2)
- Повишава “Култура и обичаи” в размер на +(СУ/2)
- Повишава “Наблюдателност” в размер на +(СУ/2)
- Получава бонус към умението Промъкване в градски условия в размер на +(СУ/2) – действа само в град или село;
- На 7 степен повишава Бдителността си с +2;
- На 9 степен получава +2 към Пазарене;
- На 11 степен повишава Базовата си Защита с +1, като бонуса се удвоява при бой в кръчма или стая.
- При достигане на 12 степен героят увеличава допустимите максимални показатели за Прецизност и Интелект на расата си с +1;
Откриване на укриващи се създания и укриване от такива.
Процеса по укриване е сложна работа – трябва да се криеш на добре избрано място, да избягваш да се показваш навън…
За да се опрости процеса, може да използвате следните формули:
Силата на укриването е равна на (Интелект1 + (Интелект 2)/2 + (Интелект 3)/3 +… (Интелект Х)/Х - Х), като се взима интелекта на всички криещи се създания (или укриващи създания). Създанията не могат да прибавят по-малко от 1 към Силата. Ако се крие отвлечено създание, се вземат показателите на всичките му пазачи, но (логично) не и неговия. Всяка една тайна спира да е тайна, при намесването на повече хора, така че крайната бройка Х на замесените създания намаля успеха. Логично, бонуса от Интелект се прибавя като се почне от най-високия Интелект и се продължи към най-ниския.
Пример:
Асен, Григор и Димитър се опитват да се укрият известно време от стражата след успешния обир на имението на богаташ. Евгени им помага, носеки им храна и вода, в скривалището им. Интелекта на четиримата е както следва:
Асен – 13, Григор – 8, Димитър – 10 и Евгени 10. Силата на Укриването им е:
(13 + 10/2 + 10/3 + 8/4) – 4 = 23 – 4 = 19.
Асен има и “Хващач на крадци” на 10 степен, което значи, че Силата на укриването се повишава с +10 и става 29.
Освен това, продължителна предварителна подготовка може допълнително да повиши силата:
Силата се повишава с +1 за първия ден подготовка, с +1 за следващите два дни, с още +1 за следващите три дни и т.н, на принципа за развиване на СУ и показатели, като след +12 Сила, цената в дни се покачва двойно (т.е. ако искам да получа +13 към Силата, трябва да отделя допълнително още 26 дни).
В нашия случай, героите са заделили 6 дни за подготовка и получават бонус от +3 към Силата на укриването си и тя става 32.
Внимание!!! За всеки ден подготовка, героите трябва да вложат 50 медника, които се прибавят към евентуални други разходи. Ако героите са наели жилище за скривалище, логично трябва да плащат наем за периода на подготовка.
Накрая, към Силата се прибавя +1 за всеки 1000 души население в града (към населението се прибавя И постоянния военен гарнизон).
Нашите герои се крият в град Акримаз, който има 25 000 население и 2000 постоянен гарнизон, което значи, че към Силата на Укриването се прибавя 27 000/1000 или +27, докарвайки силата до 59.
Бонуса от населението се прибавя, дори създанията да не се крият изришно.
Накрая могат да се прибавят допълнителни модификатори по преценка на разказвача (примерно, ако в Укриването участва известен благородник, Силата му ще се намали)
Откриване на Укрити създания.
Откриването се изчислява по по-различен начин. Първо се прави проверка по УФУД:
Търсене + 3зара > 16
Където Търсене е сбора от: (Бдителност 1 + (Бдителност 2)/2 + (Бдителност 3)/3 + … (Бдителност Х)/Х), като се сборува Бдителността на всички създания, участващи в търсенето. Създание не може да прибави под 1 към Търсенето. Търсенето се повишава с евентуален бонус от различни умения, като “Хващач на крадци”, примерно.
Търсенето отнема 12 часа.
Успеха на Търсенето се натрупва от всеки следващ път (неуспеха, съответно се изважда) и когато достигне по стойност или стане по-голям от Силата на Укриване, създанията са намерени.
Много неща могат да се прибавят като Усложнение в проверката (примерно, ако нямате описание или имате само частично такова), както и като Улеснение (ако лично познавате издирваните).
АУ прибавя стойността си към успеха от Търсенето. Ако търсенето не би успяло при съответния резултат на заровете, за Успех се приема удвоената стойност на АУ (т.е. ако се е паднало АУ 2, което не е достатъчно да се отбележи успех, се приема, че успеха е 4). Успеха от Търсене с прибавения бонус от АУ не може да е по-нисък от удвоената стойност на АУ (т. е. при АУ 6, Успеха е минимум 12).
АНУ намаля общата стойност на Успеха на всички търсения с -10, като това може да се реализира в много неща – една възможност е да хвърлите зар и да изберете една от следните:
6 – Героя стига до задънена улица в търсенето си – денят е пропилян.
5 или 4 – Героя не само, че не намира търсените от него създания, но и укриващите се дочуват, че някой ги търси.
3 или 2 – като при 5 или 4, но освен това, героя получава още една грешна следа, която намаля Търсенето му за следващия ден с -2.
1 – героя намира някой, но не този, който му трябва. (При модерните спец-части на полицията, това се изразява в объркване на къщата/апартамента при нахлуване). Ако героят не познава лично издирваните, най-вероятно ще бъде дълбоко убеден, че е намерил истинските престъпници.
Примерно:
Калисто е лейтенант в градската стража и е натоварена с издирването на горепосочените герои. Под свое командване, тя има 32 стражи, и впряга всички в търсенето. Бдителността на калисто е 8, а тази на стражите 5. Трсенето е равно на:
8 + 2 + 1*31 (останалите стражи прибавят всеки по 1ца). За сметка на това, калисто и стражите й имат само частично описание на издирваните (разказвача приема, че в случая трябва да добави Усложнение 4), за първите 12 часа, търсенето е с резултат:
41 + 3зара > 16 + 4
падат се 3, 4 и 1 и Успеха е равен на:
(41 + – 20 = 29. За първия ден Калисто и подчинените й не успяват да открият нищо съществено.
Втория ден, трима от подчинените на Калисто са извън строя (един попада в сбиване, други двама са болни) и Проверката е следната:
8 + 2 + 28 + 3зара > 20
Падат се 1, 1, и 4.
(38 + 6) – 20 = 24.
Общия успех на търсенето е 24 + 29 = 53.
И втория ден, Калисто и подчинените й не успяват да намерят укриващите се, но вече са много близо.
На третия ден Калисто ще намери укриващите се, стига да не хвърли АНУ. (Разказвача й казва да хвърля и заровете се падат на 3, 4 и 1). Калисто вече знае всичко за укриващите се, включително е научила и за Евгени, който им помага.
В същата ситуация, Гавраил, наемен Хващач на крадци е нает да намери същите хора.
Гавраил има 10 Бдителност (8 базово и +2 от СУ) и “Хващач на крадци” на 12та степен. За разлика от Калисто и хората й (за примера ще приемем, че тяхното търсене не се е състояло), Гавраил има идеално описание на крадците и навсичкото отгоре познава двама от тях лично, от предишни издирвания (Разказвачая преценя, че всичко това води до Улеснение 3).
Първия ден, Гавраил извършва търсенето си:
10 + 12 + 3зара > 16 – 3; Падат се 3, 3, 1.
(22 + 7) – 13 = 16
Втория ден, Гавраил извършва ново Търсене:
22 + 3зара > 13; Падат се 1; 6; 3
(22 + 10) – 13 = 19. Общия Успех на търсенето вече е 35. гавраил е намерил една-две нишки и започва да ги разплита.
Търсенето за третия ден:
22 + 3зара > 13; Гавраил обаче няма никакъв късмет и получава АНУ. Разказвача хвърля зар и получава 6 – Гавраил стига до задънена улица в търсенето и се връща доста назад (Общия Успех на търсенето спада с -10 и става 25)
Четвъртия ден Гавраил отново се впуска в търсене на престъпниците:
22 + 3зара > 13; Падат се 3, 5, 6
(22 + 14) – 13 = 23. Общия успех от Търсенето става 48 – Гавраил вече е страшно близо до това да открие издирваните.
На петия ден, Гавраил хвърля 3; 3; 3 – АУ!
(22 + 9) – 13 = 18 (към което се прибавя +3 от АУ).
Общия Успех на Търсенето става 48 + (18 + 3) = 69! Гавраил открива издирваните от него хора…
Изисквания: 10 Прецизност и 10 Интелект;
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР; (+2) ТР за Елфи и Гоблини;
Ловец на крадци, служител в тайните служби на държавата или просто част от нощната стража, Хващач на крадци е градско чедо - просто не се чувства добре, ако около него няма къщи и хора. Изпълнява многостранни функции, а услугите му са изключително добре платени. .
Хващача на крадци познава улиците и хората, стъпващи по тях. Може да намира информация изключително лесно, както и да открива криещи се или изчезнали създания. За него няма тайни в градски условия, но за сметка на това често е безпомощен извън град или село.
Придобивки:
- Повишава способността си за Откриване на укрити създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава способността си за Укриване от създания в градски условия със +(СУ)
- Повишава “Психология” в размер на +(СУ/2);
- Повишава "Изработка на капани" в размер на +(СУ/2)
- Повишава “Култура и обичаи” в размер на +(СУ/2)
- Повишава “Наблюдателност” в размер на +(СУ/2)
- Получава бонус към умението Промъкване в градски условия в размер на +(СУ/2) – действа само в град или село;
- На 7 степен повишава Бдителността си с +2;
- На 9 степен получава +2 към Пазарене;
- На 11 степен повишава Базовата си Защита с +1, като бонуса се удвоява при бой в кръчма или стая.
- При достигане на 12 степен героят увеличава допустимите максимални показатели за Прецизност и Интелект на расата си с +1;
Откриване на укриващи се създания и укриване от такива.
Процеса по укриване е сложна работа – трябва да се криеш на добре избрано място, да избягваш да се показваш навън…
За да се опрости процеса, може да използвате следните формули:
Силата на укриването е равна на (Интелект1 + (Интелект 2)/2 + (Интелект 3)/3 +… (Интелект Х)/Х - Х), като се взима интелекта на всички криещи се създания (или укриващи създания). Създанията не могат да прибавят по-малко от 1 към Силата. Ако се крие отвлечено създание, се вземат показателите на всичките му пазачи, но (логично) не и неговия. Всяка една тайна спира да е тайна, при намесването на повече хора, така че крайната бройка Х на замесените създания намаля успеха. Логично, бонуса от Интелект се прибавя като се почне от най-високия Интелект и се продължи към най-ниския.
Пример:
Асен, Григор и Димитър се опитват да се укрият известно време от стражата след успешния обир на имението на богаташ. Евгени им помага, носеки им храна и вода, в скривалището им. Интелекта на четиримата е както следва:
Асен – 13, Григор – 8, Димитър – 10 и Евгени 10. Силата на Укриването им е:
(13 + 10/2 + 10/3 + 8/4) – 4 = 23 – 4 = 19.
Асен има и “Хващач на крадци” на 10 степен, което значи, че Силата на укриването се повишава с +10 и става 29.
Освен това, продължителна предварителна подготовка може допълнително да повиши силата:
Силата се повишава с +1 за първия ден подготовка, с +1 за следващите два дни, с още +1 за следващите три дни и т.н, на принципа за развиване на СУ и показатели, като след +12 Сила, цената в дни се покачва двойно (т.е. ако искам да получа +13 към Силата, трябва да отделя допълнително още 26 дни).
В нашия случай, героите са заделили 6 дни за подготовка и получават бонус от +3 към Силата на укриването си и тя става 32.
Внимание!!! За всеки ден подготовка, героите трябва да вложат 50 медника, които се прибавят към евентуални други разходи. Ако героите са наели жилище за скривалище, логично трябва да плащат наем за периода на подготовка.
Накрая, към Силата се прибавя +1 за всеки 1000 души население в града (към населението се прибавя И постоянния военен гарнизон).
Нашите герои се крият в град Акримаз, който има 25 000 население и 2000 постоянен гарнизон, което значи, че към Силата на Укриването се прибавя 27 000/1000 или +27, докарвайки силата до 59.
Бонуса от населението се прибавя, дори създанията да не се крият изришно.
Накрая могат да се прибавят допълнителни модификатори по преценка на разказвача (примерно, ако в Укриването участва известен благородник, Силата му ще се намали)
Откриване на Укрити създания.
Откриването се изчислява по по-различен начин. Първо се прави проверка по УФУД:
Търсене + 3зара > 16
Където Търсене е сбора от: (Бдителност 1 + (Бдителност 2)/2 + (Бдителност 3)/3 + … (Бдителност Х)/Х), като се сборува Бдителността на всички създания, участващи в търсенето. Създание не може да прибави под 1 към Търсенето. Търсенето се повишава с евентуален бонус от различни умения, като “Хващач на крадци”, примерно.
Търсенето отнема 12 часа.
Успеха на Търсенето се натрупва от всеки следващ път (неуспеха, съответно се изважда) и когато достигне по стойност или стане по-голям от Силата на Укриване, създанията са намерени.
Много неща могат да се прибавят като Усложнение в проверката (примерно, ако нямате описание или имате само частично такова), както и като Улеснение (ако лично познавате издирваните).
АУ прибавя стойността си към успеха от Търсенето. Ако търсенето не би успяло при съответния резултат на заровете, за Успех се приема удвоената стойност на АУ (т.е. ако се е паднало АУ 2, което не е достатъчно да се отбележи успех, се приема, че успеха е 4). Успеха от Търсене с прибавения бонус от АУ не може да е по-нисък от удвоената стойност на АУ (т. е. при АУ 6, Успеха е минимум 12).
АНУ намаля общата стойност на Успеха на всички търсения с -10, като това може да се реализира в много неща – една възможност е да хвърлите зар и да изберете една от следните:
6 – Героя стига до задънена улица в търсенето си – денят е пропилян.
5 или 4 – Героя не само, че не намира търсените от него създания, но и укриващите се дочуват, че някой ги търси.
3 или 2 – като при 5 или 4, но освен това, героя получава още една грешна следа, която намаля Търсенето му за следващия ден с -2.
1 – героя намира някой, но не този, който му трябва. (При модерните спец-части на полицията, това се изразява в объркване на къщата/апартамента при нахлуване). Ако героят не познава лично издирваните, най-вероятно ще бъде дълбоко убеден, че е намерил истинските престъпници.
Примерно:
Калисто е лейтенант в градската стража и е натоварена с издирването на горепосочените герои. Под свое командване, тя има 32 стражи, и впряга всички в търсенето. Бдителността на калисто е 8, а тази на стражите 5. Трсенето е равно на:
8 + 2 + 1*31 (останалите стражи прибавят всеки по 1ца). За сметка на това, калисто и стражите й имат само частично описание на издирваните (разказвача приема, че в случая трябва да добави Усложнение 4), за първите 12 часа, търсенето е с резултат:
41 + 3зара > 16 + 4
падат се 3, 4 и 1 и Успеха е равен на:
(41 + – 20 = 29. За първия ден Калисто и подчинените й не успяват да открият нищо съществено.
Втория ден, трима от подчинените на Калисто са извън строя (един попада в сбиване, други двама са болни) и Проверката е следната:
8 + 2 + 28 + 3зара > 20
Падат се 1, 1, и 4.
(38 + 6) – 20 = 24.
Общия успех на търсенето е 24 + 29 = 53.
И втория ден, Калисто и подчинените й не успяват да намерят укриващите се, но вече са много близо.
На третия ден Калисто ще намери укриващите се, стига да не хвърли АНУ. (Разказвача й казва да хвърля и заровете се падат на 3, 4 и 1). Калисто вече знае всичко за укриващите се, включително е научила и за Евгени, който им помага.
В същата ситуация, Гавраил, наемен Хващач на крадци е нает да намери същите хора.
Гавраил има 10 Бдителност (8 базово и +2 от СУ) и “Хващач на крадци” на 12та степен. За разлика от Калисто и хората й (за примера ще приемем, че тяхното търсене не се е състояло), Гавраил има идеално описание на крадците и навсичкото отгоре познава двама от тях лично, от предишни издирвания (Разказвачая преценя, че всичко това води до Улеснение 3).
Първия ден, Гавраил извършва търсенето си:
10 + 12 + 3зара > 16 – 3; Падат се 3, 3, 1.
(22 + 7) – 13 = 16
Втория ден, Гавраил извършва ново Търсене:
22 + 3зара > 13; Падат се 1; 6; 3
(22 + 10) – 13 = 19. Общия Успех на търсенето вече е 35. гавраил е намерил една-две нишки и започва да ги разплита.
Търсенето за третия ден:
22 + 3зара > 13; Гавраил обаче няма никакъв късмет и получава АНУ. Разказвача хвърля зар и получава 6 – Гавраил стига до задънена улица в търсенето и се връща доста назад (Общия Успех на търсенето спада с -10 и става 25)
Четвъртия ден Гавраил отново се впуска в търсене на престъпниците:
22 + 3зара > 13; Падат се 3, 5, 6
(22 + 14) – 13 = 23. Общия успех от Търсенето става 48 – Гавраил вече е страшно близо до това да открие издирваните.
На петия ден, Гавраил хвърля 3; 3; 3 – АУ!
(22 + 9) – 13 = 18 (към което се прибавя +3 от АУ).
Общия Успех на Търсенето става 48 + (18 + 3) = 69! Гавраил открива издирваните от него хора…