Страница 1 от 1

Публикувано: пон авг 16, 2010 3:02 pm
от Vilorp
Относно чиитването възникна пак въпрос.
При пирлагане на ефективност се казва че повишеното по този начин МУ влияе на всички ефекти на казанете след това заклинания, като не увеличава МА-то.
Възниква въпросът обаче дали обхвата на заклинанията е ефект или е базова стойност.

Та какво мислите вие по въпроса?

Публикувано: пон авг 16, 2010 5:54 pm
от hameleona
Образува се от МУ. Значи се влияе.

Публикувано: вт авг 17, 2010 11:20 am
от cherno_slance
И аз така му казаха на Вилорп - рекох му, че ако смята това за бъгаво, да се въведе ограничение. Например, че обсега на кастовете не може да се увеличава по никакъв начин с повече от 50% от базовата си стойност (под която имаме предвид чисто МУ без предмети, билки, временни набъфвания и т.н).
Така маг с 36 МУ, дори да използва предмети, билки, ефективност+двоен удар и т.н. не може да увеличи обсега си над 48 метра.

П.П. Само че аз съм на мнение, че трябва да се въведе защита от магията, която защита е тип ДиД (антимагът не е защита). С въвеждането на такава защита обсегът в сегашния си вариант може да се окаже дори малък през повечето време.

Публикувано: вт авг 17, 2010 1:43 pm
от Vilorp
Ами има си ограничение че неможеш да го направиш повече от двойно на това което имаш, щом важи за показателите защо не и за МУ-то?

Публикувано: вт авг 17, 2010 4:06 pm
от hameleona
Въпросът е, как се третира увеличението - Ако имам МУ 10, мога да добавя поотделно 10 от билки и 10 от магии или само веднъж 10?

Публикувано: вт авг 17, 2010 7:34 pm
от cherno_slance
Просто е бъг - билките могат максимум да удвоят МУ-то... въпросът е, че ефективност увеличава просто МУ... не е казано, че увеличава чистото МУ...

Хм... най-лесно и ясно е да се каже, че принципно, независимо от метода, не можеш да прескочиш удвояването на показателя - дори да комбинираш билки и магия, както е в случая (евентуално и/или с предмети).

Публикувано: вт авг 17, 2010 8:01 pm
от Shamajotsi
То май е казано точно така. Според източника, на който се позоваваш, този фактор варира (не може повече от 50%, не може повече от два пъти...), но идеята на това негласно правило (което е крайно време да стане и гласно ;) ) е, че каквото и да правиш, временните ефекти не могат общо да променят даден показател над еди-колко си пъти стойността му.

Публикувано: вт авг 17, 2010 9:31 pm
от Vilorp
Сиреч да си го обявим, че каквито и методи да ползваш не може базовия показател да надхвърли два пъти стойността си. А базов показател е тоя без пръстените.

Някакви възражения?

Публикувано: вт авг 17, 2010 11:20 pm
от hameleona
Дай да е поне по-ясна формулировката...

Възможните бонуси към показателите на героя (първични, вторични и Специални Умения) се делят на три вида:

Перманентни (от Специални Умения и Расови способности)
Дълготрайни (постоянни боноси от екипировката на героя)
Временни (от магии, отвари (билкарски и алхимически) и евентуални придобити магически способности)

Нито един от тези видове бонуси не може да повиши показателя повече от удвоената му базова стойност. Под Базова стойност се визира чистата стойност на показателя.

Така, евентуално ще може да се учетвори даден показател (освен за Бдителност не се сещам за друг, който да може да бъде повишен от СУ и расови способности двойно).

Лично аз съм за два обединяването на Дълготрайните и Временните бонуси в едно. Така поне ще се предпазваме от МУ 100+

Публикувано: ср авг 18, 2010 12:29 am
от Shamajotsi
Предлагам това да важи само за временните бонуси (под които аз разбирам твоите Дълготрайни и Временни, т.е. и аз съм за идеята да се гледат заедно ;) ).

Едно, че по отношение на баланс нищо не се променя съществено. Второ, че хората, които са инвестирали в дадено СУ ще се чувстват наказани - героят им е тренирал дадено умение, покачил е даден показател и сега е ограничен като останалите, които не са качвали СУ-то. Трето, че някак има логика тези умения да не са отделени от временните, тъй като "не са магически", пак по "естествен път" героят се е подобрил в тази насока.

И най-накрая, от чисто удобство: когато СУ Крадец увеличи СК с единица, това просто се отразява в персонажния лист: хоп, гумичката изтрива 6ицата, пише се седмица и имаме 17 скорост. Не че е кой знае колко сложно и прочие, ама пак не е фън като си правиш магия да си гледаш показателя, пък после СУ по СУ кое какъв бонус всъщност ти е дало и трябва да вадиш, пък тогава да умножаваш по две. В много случаи дори ще се правят грешки или направо ще бъдат игнорирани перманентните бонуси.

Нека заради тези неща бъде просто: не може временни бонуси да покачват даден показател с повече от неговата стойност. Така като ти правят забързване, докато се дрогираш, просто се гледа персонажния лист: СК 18, значи не може да става на повече от 36. И това му е цялата философия.

Но тук идват поне три въпроса, които ще ги задам утре, че сега е много късно и ми се спи :Р .

Публикувано: ср авг 18, 2010 12:09 pm
от Vilorp
Да се пробвам още ваднъж с формулировка:

--------

Показател не може да бъде повишен повече от двойно чрез каквито и да било временни ефекти. В това число, екипировка, елексири, магии или екстремни ситуации*.

--------

*Последното го слагам защото не съм сигурен дали алкохолното опиянение може да се причисли към елексирите =)

Тълкуване и коментар:
Тъй че мяташ си зарове прибавяш си стойноста и ако тя е повече от 2-но приемаш че си потсигнал максимума си в момента, сиреч удвоен показател. По-просто и ясно незнам как може да се формулира.

Публикувано: ср авг 18, 2010 12:25 pm
от cherno_slance
Естествено, че покачването от СУ-та покачва САМИЯ показател. Като базова стойност - то оставаше да има ограничение за това.

Публикувано: ср авг 18, 2010 8:04 pm
от Shamajotsi
И тук идват малките доуточнения:

1. Как точно ще се изчисляват бонусите от магиите?
-Тип "каквото е в повече го изхвърляш веднага"? Т.е. кастват ти три забързвания за по 5, когато имаш 14 СК. Ставаш на 28, щото няма как да си на 29. Правят ти забавяне за 3. Ставаш на 25.
-Тип "суперпозиция"? Горното, ама си на 26, защото първо се смята общия ефект на временните бонуси и наказания, после се допитваме до правилото.

2. Става ли Базовата Щета и Допустимото тегло да са изключения?
-Първи довод: нищо така или иначе не ги увеличава тях конкретно.
-Втори довод: убер нелогично би било да си два пъти по-силен... ама не баш. Имаш 14 СИ и тя се качва на 25. Забележете, дори не си стигнал максимума за този показател. Но ДТ не може да стане 125 защото е много повече от 2х39. А БЩ няма как да стане на полагаемата стойност от 20 защото е много повече от 2х4.

Публикувано: ср авг 18, 2010 8:27 pm
от cherno_slance
БЩ и ДТ са си показател като показател. Защо да може повече от два пъти да се увеличат.

суперопозицията е разумно предложение.

Публикувано: ср авг 18, 2010 9:16 pm
от hameleona
Ако съм разбрал правилно суперпозицията - да.

Ако получиш от 4 забързвания всяко за по +4 СК, общо 16 Ск, но имаш базово (от СУ и Раса) 14, значи имаш 28 СК. Т.е. последното забързване пак действа, само че в по-слаба степен.

Увеличение за съответния показател. Т.е. те си се изключват по принцип.
Какво имам предвид:

Ако имам 16Л и 16СК имам 16ТД.
Ако получа обаче +16 СК и по този начин +8ТД, това ще се прибави към основата на моите ТД. Т.е. ако някой ми направи магия, която да ми дава +30ТД, аз ще се възползвам не от 8 (т.е. не от вече получения бонус и част от новия) а от 24 от тези 30 (Базата ми на ТД вече е 24!) така ще получа 48 ТД.

Да, това оставя място за експлоити в бъдеще, но не мисля, че в момента има как да се засекът (малко неща увеличават директно производен показател).

Публикувано: ср авг 18, 2010 10:53 pm
от Vilorp
Shamajotsi написа:И тук идват малките доуточнения:

1. Как точно ще се изчисляват бонусите от магиите?
-Тип "каквото е в повече го изхвърляш веднага"? Т.е. кастват ти три забързвания за по 5, когато имаш 14 СК. Ставаш на 28, щото няма как да си на 29. Правят ти забавяне за 3. Ставаш на 25.
-Тип "суперпозиция"? Горното, ама си на 26, защото първо се смята общия ефект на временните бонуси и наказания, после се допитваме до правилото.

Напълно логично е да се сметнат временните промени и след това да се провери прекъсващото условие. Сиреч смяташ си всички бонуси и негативи и после проверяваш дали си под или над двоен показател. Ако си над взимаш двойния, ако си под проблеми нямаш.

2. Става ли Базовата Щета и Допустимото тегло да са изключения?
-Първи довод: нищо така или иначе не ги увеличава тях конкретно.
-Втори довод: убер нелогично би било да си два пъти по-силен... ама не баш. Имаш 14 СИ и тя се качва на 25. Забележете, дори не си стигнал максимума за този показател. Но ДТ не може да стане 125 защото е много повече от 2х39. А БЩ няма как да стане на полагаемата стойност от 20 защото е много повече от 2х4.

Незнам как се сещаш за такива въпроси направо! =Р БЩ и ДТ са производни и зависят от основните показатели. Тоз пач ще работи докато няма магия която да увеличава ИН на създанието защото така ще се получи безкраен цикъл. Отделно, ако нещо влияе на производни показатели, то те отново немогат да се повишат повече от двойно след преизчислението им от първичните. Така ако имаш 5 сила и можеш да носиш 5 кг, пък после с пръстен си дигнеш силата на 8 и ДТ ни стане 13 кг, значи каквото и да правиш ДТ не може да надхвърли 26 кг (примерно гривна удвояваща ДТ). Пък ако си нарамил 26 кг и вземш че затриеш тоя пръстен за 3 СИ изведнъж се озоваваш с 26 КГ като можеш да носиш максимум 5*2=10 или зверско претоварване. (Хак да му е на саурон като са му отрязали пръста с пръстена =))

Публикувано: ср авг 18, 2010 11:34 pm
от Shamajotsi
Това за ДТ и БЩ го написах след като не зададох един от въпросите, които ме мъчиха вчера, ама реших сетне, че отговорът е твърде логичен. Явно е трябвало да го задам все пак.

3. Увеличаването на даден основен показател с временен ефект очевидно покачва и производните му. Този косвен временен ефект влиза ли в максимума, който се обсъжда тук?

Пример: да допуснем, че Пешо има 10 Л и СИ. Бие се с оръжие, което има атака Л/СИ, т.е. тя е в момента 15. Удвояваме силата на Пешо. Атаката става 20. Още колко можем да я увеличим?
А. Този косвен ефект се брои като всички други. Ефективно сме му покачили атаката с 5 и можем да я докараме до 30 макс. (това ми се стори най-логичното решение, все пак дискусията се възроди именно заради вторичен показател - МУ)
Б. Този косвен ефект не се брои. Можем да му удвоим атаката, че да стане 30, като след това добавяме ефектът от магическото увеличаване на другите показатели. Т.е. атаката става 35 макс. (това е най-неинтуитивното и труднообяснимо, камо ли за смилаемо, но е компромис между А и В)
В. Този косвен ефект не се брои. Атаката става 20 и може максимум да се удвоява, т.е. да стане 40. (Това иска Вилорп. Нямам проблеми с това тълкувание, номерът е, че така максимумът за вторичните показатели ефективно е учетрояване, та някои може и да роптаят)

Та номерът е, че ако се приеме А., то ДТ и БЩ трябва да станат изключения от правилото, защото става много нелогично: този Пешо с 20 СИ може да вдига 2 пъти по-малко от друг герой с 20 сила и прави 0 БЩ, наместо 10... Дефакто си е покачил само атаката и умението да блъска в стени и врати.

Публикувано: ср авг 18, 2010 11:52 pm
от Vilorp
Да пробвам с мой думи да си го обясня:
Имаш: 10Л и 10СИ с атака Л/СИ ти дава 10+5=15АТ
Максимум можеш да дигнеш силата до 20
Дигаш я някак и получаваш 10 Л 20 СИ с атака 10+10=20
Намираш начин да си удвоиш и атаката
-при базови показатели това 15*2=30
-при удвоена сила това е 20*2=40

На мене най-логично ми идва точно така защото производния показател първо се изчислява от базовия, а ако бязата ти се покачи значи и производния ще ти се покачи. Идва въпросът да не се позволява цикъл, а такъв може да има само при магия която покачва базов показател (в часност ИН и Нивото, но за нивото е друга бира.)

Публикувано: чет авг 26, 2010 12:57 pm
от hameleona
Гледам няма възражения, така че отива за гласуване.