Страница 1 от 2

Промана на СА метателно (кориг. заглавие)

Публикувано: чет авг 19, 2010 7:52 pm
от Vilorp
До момента то даваше шанс предмета с това качество да нанесе пълната си щета, а не само 1/2 от нея.

Предложение: Метателно позволява за оръжие да се ползва базовата му атака (ПР/СИ за брадвата примерно), вместо стандартната атака за метнат предмет ПР/ИН.

Публикувано: чет авг 19, 2010 9:32 pm
от hameleona
Да

Публикувано: пет авг 20, 2010 10:21 am
от Асен
Одобрявам.

Публикувано: пет авг 20, 2010 11:52 am
от cherno_slance
Не съм съгласен.

Да уцелиш при хвърляне на боздугана... това не е като да уцелиш със същото оръжие при нормална атака.

В тази връзка - в мига, вкойто хвърлиш брадва или меч, СА-та му изчезват - те са за меле атака*.
Ако в системата имаше СА за мятане от ръка, биха важали те.
Изключение може да се допусне (именно изключение), за късото копие и то не за всички негови атаки от стандартното използване.

* Удари като подсечка (не, не говоря да хвърлиш нещо в краката на някого, а да го подсечеш), тежък удар, развъртане и т.н. очевидно няма как да бъдат направени от разстояние.

Публикувано: пет авг 20, 2010 12:08 pm
от hameleona
Ти изобщо прочете ли за кво става дума? :roll:

Публикувано: пет авг 20, 2010 1:32 pm
от Vilorp
СТава дума за качество метатално, което се купува с Успех на ковача. Идеята е да се засили това качество и да позволи из магландиум да летят брадви. Това качество не се използва със пециални атакии. Всъщност може и да има някакви който биха могли да се ползват, но това е вече допълнение.

Публикувано: нед авг 22, 2010 6:30 pm
от cherno_slance
Да, прочетох за какво става въпрос и му отговорих между другото.

Повтарям: Хвърлянето винаги е с Пр/Инт и така трябва да остане като базово действие.

Публикувано: нед авг 22, 2010 8:42 pm
от hameleona
Айде кажи защо, поне? Не приемам аргумента "не едно и също". Ако имаш системна идея, защо не е така, кажи. Ако ще се счупи нещо - чакаме.

Иначе:

Метателно е нещо, което ковач трябва да наложи. т.е. да направи брадвата франциска, примерно.

Публикувано: пон авг 23, 2010 9:31 pm
от Vilorp
След продължително обсъждане в чата ето новото предложение:

Качеството метателно позволява да се ползва базовата атака от описанието на оръжието при мятане на съответното оръжие, като то нанася само 1/2 от щетите си. Като не може да се ползват никакви СА на самото ъръжие.

СА Метателно дава пълната щета за оръжия, които го притежават (както е и в момента)

Така и от качеството има по-голям смисъл и от СА-то

Публикувано: пон авг 23, 2010 10:54 pm
от hameleona
Балансирано - нанася винаги цялата щета, но не добавя "Метателно" на оръжието, на ковто е сложено.
Метателно - дава право оръжието да се мята със собствената си атака и евентуално да се добавят определени СА към мятането

защо? Защото така трябва все пак да си вложил някакви ТР в увладяване на оръжието и някои хора нявма да мрънкат, че правело войните супер яки, без да плащат ТР. СА трябва да е по-силна от обикновено качество на оръжието.

Публикувано: пон авг 23, 2010 11:16 pm
от Vilorp
Тогава нека само засилим СА Метателно позволява нанасянето на цяла щета, а ако оръжието е и балонсирано (метателно), да може да се ползва стандартната атака.
Така вече щи си заслужава да вземеш специалист

Оръжията който ще могат да се мятат са Късото копие, Бойната брадва, малкия чук и кинжалът.

Публикувано: вт авг 24, 2010 10:39 am
от Vilorp
ето до какво стигнахме в спора:
балансирането то ковача добавя качество Метателно, коет позволява при мятане на оръжието то да нанася винаги цялата си щета, по правилата за хвърлен предмет.
СА Метателно се добавя и на късото копие на 1-ва степен. Тя добавя винаги цялата щета когато оръжието се хвърли по правилата за хвърлен предмет.
Ако оръжието притежава качество Метателно и се приложи СА метателно, то атаката се променя на стандартната за оръжието при хвърлянето му.

Въпроси? Коментари?

Публикувано: вт авг 24, 2010 12:49 pm
от cherno_slance
Чакай да си обръсна езика от вълната, която порасна по него....
недопустимо е да се променят показателите, по които се мята оръжието и това да са показателите, по които се прави стандартната му атака.
Обясних защо:
- има разлика в механиката на тялото и в начина на мислене при меле атака и при мятане
- всяко нещо си има алтернативна цена - когато си вдигнал СИ и Ловк, за да биеш с брадва, си се отказал да вдигаш прецизност и интелект за да мяташ.
Това е алтернативната цена - отказа от нещата, за които ти трябва висока прецизност и интелект.
В този смисъл - хубаво, правилно и много на място е меле юнитите да са категорично сакати когато се опитват да атакуват от разстояние. Дали ще правят тази атака с инструменти (лък, арбалет, пушка, прашка и т.н) или ще мятат ками - все е атака от разстояние и за нея ти трябва на първо място прецизност.

Така трябва да бъде - другият вариант е следния: да позволим на взелите СУ Стрелец на 12 да използват двуръчни оръжия с прецизност и с бонуса от СТрелец към бонуса от Войн.
Като даваме на едните, да даваме и на другите.
Какво обаче ще остане от системата, е друг въпрос.

Публикувано: вт авг 24, 2010 4:51 pm
от Vilorp
СА Метателно се преименува на СА Мятане

Балансирането от ковача добавя качество Метателно, коет позволява при мятане на оръжието да нанася винаги цялата си щета, по правилата за хвърлен предмет.

СА Мятане се добавя и на късото копие на 1-ва степен.

Тя добавя винаги цялата щета когато оръжието се хвърли по правилата за хвърлен предмет.

Ако оръжието притежава качество Метателно и се приложи СА Мятане, то атаката се променя на стандартната за оръжието (от паказатели) + бонусите за стрелба.

Публикувано: ср авг 25, 2010 4:15 pm
от cherno_slance
Допълнение от юриста:

1. Даденият мод няма изчерпателно изброяване на оръжията, които могат да имат СА Мятане и на които може да се направи качество Метателно. Водещите да имат в предвид, че към момента на предлагането на модула всички оръжия с СА Мятане, работят с Прецизност като първи показател за атаката им - тоест показателя, който по начало е водещ при атака от разстояние.
2. Даденият мод няма изчерпателно изброяване на оръжията, на които може да се направи качество Метателно от ковач. Водещите да имат в предвид, че по законите на физиката е по-логично да направиш качество Метателно на брадва, отколкото на една рапира, която съдържа над 1/2 от теглото си в дръжката и обикновенно при мятане си лети с дръжката напред.

Двете забележки нямат задължителен характер - приятна игра. Гласувам ЗА, но с особено мнение (по-горе дадените забележки).

Публикувано: ср авг 25, 2010 6:06 pm
от hameleona
Предлагам нещо малко по-нормално:

Балансирано даява цялата щета

СА метателно дава мятане със стандартната атака на оръжието, но се качва по-нагоре - на 4, 5, или 6та позиция в списъка със СА. Така ако мятате небалансирано оръжие пак можете да не нанесете цялата щета. Така само майсторите ще имат възможност да метнат и да уцелят с добър шанс за успех. Реалния ефект е, че тази СА дава обсег и атака, за сметка на ТР.Иска ми се при мятане да се прибавя и някаква част от БЩ, но знам, че ще има писъци на ужас :D

Публикувано: чет авг 26, 2010 9:21 am
от Vilorp
cherno_slance написа:Допълнение от юриста:

1. Даденият мод няма изчерпателно изброяване на оръжията, които могат да имат СА Мятане и на които може да се направи качество Метателно. Водещите да имат в предвид, че към момента на предлагането на модула всички оръжия с СА Мятане, работят с Прецизност като първи показател за атаката им - тоест показателя, който по начало е водещ при атака от разстояние.
2. Даденият мод няма изчерпателно изброяване на оръжията, на които може да се направи качество Метателно от ковач. Водещите да имат в предвид, че по законите на физиката е по-логично да направиш качество Метателно на брадва, отколкото на една рапира, която съдържа над 1/2 от теглото си в дръжката и обикновенно при мятане си лети с дръжката напред.

Двете забележки нямат задължителен характер - приятна игра. Гласувам ЗА, но с особено мнение (по-горе дадените забележки).
Лека корекцея към забележката от юриста =)

1.1. Дадения мод е кръпка, която всъщност корижгира някой недуразумения.
1.2. Кръпката не изброява оръжията със СА Матане защото СА на оръжията са в съмите им описания.
1.3. Единствено кънжалът от оръжията със СА Мятане има ПР като водещ показател.
1.4. Добре ще е кочество метателно да се слага само на оръжия които имат показатер ПР в образуването на атаката.
2.Ами тука нацелото се преповтаря, а това да се водиш от логиката винаги е добра идея =)

За коментара на Хам:
Всъщност твоето предложение допълнително порязва СА Мятане, тъй като намалява щетите й 1/2 про 50% от случайте, да не говорим, че оръжия които поначало са пригодени за хвърляне не би трябвало да си супре специалист в тях, за да можеш да ги мяташ и забележи с 1/2 щета =)

Всъщност по мой сметки имаме 3 гласа да, един с особенно мнение и твоя =)

Публикувано: чет авг 26, 2010 12:50 pm
от hameleona
Тъй като с асен тъй или иначе ще преработваме оръжията, предполагам, че ще се опитам да вкарам моята идея там ;)

Публикувано: пет сеп 24, 2010 12:00 pm
от Vilorp
Vilorp написа:СА Метателно се преименува на СА Мятане

Балансирането от ковача добавя качество Метателно, коет позволява при мятане на оръжието да нанася винаги цялата си щета, по правилата за хвърлен предмет.

СА Мятане се добавя и на късото копие на 1-ва степен.

Тя добавя винаги цялата щета когато оръжието се хвърли по правилата за хвърлен предмет.

Ако оръжието притежава качество Метателно и се приложи СА Мятане, то атаката се променя на стандартната за оръжието (от паказатели) + бонусите за стрелба.
Допълнение към ковача: качество метателно се препоръчва да се добавя само на оръжия с ПР в образуването на атаката

Публикувано: пет сеп 24, 2010 4:13 pm
от cherno_slance
на ПР като водещ показател.

Публикувано: съб сеп 25, 2010 1:12 am
от Асен
cherno_slance написа:на ПР като водещ показател.
Сериозно ли искаш да изключиш копията?

Публикувано: съб сеп 25, 2010 8:12 am
от Vilorp
Има причина да кажа само ПР, а не водещ показател ПР =Р

Публикувано: съб сеп 25, 2010 12:31 pm
от cherno_slance
Хубо де... нали самото прицелване (за да отиде стрелата, куршума, камъка в целта) иска прецизност.
Самото мятане като вид дейност иска прецизност като първи показател.
Излиза, че с усилване на възможността да мяташ разни оръжия с базовите им атаки, заобикаляш ядрото на системата.

Публикувано: пон сеп 27, 2010 10:57 am
от Cocaine
Всъщност, по предложението на Вилорп, за да може да ползваш показателите за стандартна атака при мятане на оръжие, то трябва кумулативно да са изпълнени 2 условия:
1.Оръжието да позволява специална атака "мятане".
2.Оръжието да бъде специално балансирано от ковач - да получи качеството "метателно".
Тогава и единствено тогава оръжито може да бъде хвърлено със стандартната си атака, като в образуването й винаги ще влиза ПР (справка - виж кои оръжия позволяват СА Мятане). Аз поне не виждам проблем в това.

От друга страна, винаги съм имал проблем с включването на ИН като вторичен показател в образуването на някои физически атаки. Идеята, поне според мен е била тези оръжия да се превърнат в weapon of choice на магьосниците. Проблемът е, че тези атаки не са логически издържани. Мисля, че е излишно да питам с какво интелектът подпомага правилния замах с томахавка или франциска, или, ако речем, голям камък с неправилна форма, а ще премина на най-фрапантния пример - арбалетът. По дефиниция, арбалетът се използва, защото е изключетелно прост за употреба и спестява месеци тренировка в стрелбата с лък на редовите наборници. Точно заради това не виждам как изисква интелект, за да бъде ползван.

Публикувано: пон сеп 27, 2010 11:39 am
от Vilorp
Според мен ИН е вкаравн за баланс, тъй като арбалета е доста по-силно оръжие от лък, а и доста по-скъпо. Макар че може да го полва всеки олигофрен хванат от полето. В тая връзка се чудя дали и на арбалетите да не им се смени втория показател с маханика, та белким разбираш как става номера. От друга страна това пък съвсем ще свали атаката на нетринираните наборници, пък и не е чак толкова сложен арбата, та да изисква механика, като оръжията на избретателя, да речем.

Малко в страни от темата ще дам един премер: на последната сесия героиня запрати буздугана си по опитващ се да избяга противник. Играча остана малко разочаровон че трябваше да ползва ПР;ИН вместо ПР;СИ както си му е стандартната атака. Забележее че първичния показател на буздуганите е точно прецизност =Р. Та с малко късмет от заровета противника бе улучен, а монетат падна на ези и той си нанесе цялата щета с което уби беглеца.

А иначе за да не е голословие, въпросната атака Мятане да се даде и на късото копие на 1-ва степен, защото явно е било пропусната при предишната ревизия.

Публикувано: пон сеп 27, 2010 2:16 pm
от hameleona
Имам странното усещане, че Механика ще стане ебаси и важното умение :D

Но съм с две ръце "ЗА" идеята. Строго погледнато принципите на стрелба с арбалета и гръмострелите са близки (не еднакви, но близки), така че ще е добра идея. Не че тези оръжия няма да си седят с 2 точки максимална атака по-малко от останалите. (Механика е с 12 максимум, без да се вземе изобретател, Интелект е с 16 максимум за хората). И докато за гръмострела и подобните му съм съгласен (те може и да са сравнително криви), не виждам, защо Арбалета, който е едно доста точно оръжие трябва да има и потенциално по-ниска атака от лъка :P Освен за баланс де :D

По принцип аз бих решил проблема с Механика или Интелект, като трети показател за атака, но даже не мисля да го предлагам, че ще ми наскачате и ще ме изгорите на клада :P

Публикувано: вт сеп 28, 2010 2:54 pm
от cherno_slance
Проблемът е, че веднъж по дискавъри видях някво лудо лице, което се качи на кон, взе композитния лък и "захапа" с пръстите на лявата ръка няколко стрели.
Мисля, че изстреля шест стрели за умопомрачително кратко време. Верно - беше си ги приготвил стрелите и все пак....
Скорострелността на лъка е била нещо ужасяващо - справка броя заплове на английските стрелци срещу френските арбалетчици. Разликата е в пъти.

По система излиза че английските стрелци са имали масово поток от стрели и са ползвали умението за залпови изстрели. Аксиом обаче казва, че потокът от изстрели е отделно СУ, което се плаща с ТР. Сам по себе си лъкът не е осезателно по-скорострелен от арбалета. Арбалетът пък не прави осезаемо по-тежък демидж, нито дава улеснение на начинаещите стрелци.

Публикувано: вт сеп 28, 2010 3:11 pm
от hameleona
Дам, лъка стреля само два пъти по-бързо от арбалета в Аксиом. Изобщо не е осезаемо по-бърз.

Арбалета е по-смъртоносен в пеша битка от лъка - справя се много добре срещу броня, за разлика от лъка, който има сериозни проблеми да се справи с кования метал. Дори прословутия английски лък (който има по-малко сила от номадските рефлексни лъкове) не може да пробие кована броня.

[sblock="Военно отклонение"]Единствената популярна глупуст, за която се сещам в момента, за това, как лъковете печелели битки е битката при Аженкур, където Английските стрелци "печелят" срещу тежките рицари на французите.

Естествено англичаните много се бият в гърдите, но рядко се споменава, че французите губят най-вече от кретенизъм (най-вероятно в следствие на кръвосмешителните бракове) и абсолютна липса на дисциплина. Не мисля, че ако англичаните имаха арбалетчици, вместо лъконосци битката щеше да приключи различно. Французите буквално премазват собствените си стрелци, пренебрегвайки заповедите и вкарвайки се в кална наклонена фуния, където най-вече конете им, не толкова самите рицари стават прекрасни мишени за английските залпове.

Всъщност повече рицари умират, когато английския крал заповядва избиването на пленниците, отколкото по време на битката. И да, стрелците избиват френските рицари... колейки ги като животни след края на битката. Толкова за военните аспекти на лъковете и арбалетите.[/sblock]

Слънце различавай стрелба в цел от стрелба в район. Да обсипеш район с изстрели е лесно и бързо (военните подразделения стрелци стрелят 6 до 12 пъти в минута, но може и да бъркам). Да уцелиш специфична мишена е трудно. За това и атаката ти с лък е колкото тази с арбалет. За да се прицелиш и да поразиш не някъде в 20х20 метра район, а да поразиш 1х2 метрова мишена в най-добрия случай.

Времето за стрелба с Арбалет и лък е едно и също, макар че арбалета може би е по-бърз в прицелването! Времето за презареждане променя баланса на оръжията на бойното поле - там не стреляш за 6ТД, а за 1ТД - просто опъваш и пускаш. Пък, каквото стане. Е, сега кое орръжие е по-бързо ;)

Аррбалета се е наложил най-вече поради един фактор - иска много по-малко време за да се обучиш да го ползваш, докато лъковета са били (и си остават) може би едно от най-трудните за овладяване стрелящи оръжия.

Публикувано: ср сеп 29, 2010 11:05 am
от cherno_slance
Съгласен съм с теб, Хам.

Та работата е там, че на прицелната стрелба не случайно й викат "прицелна стрелба".
И тъкмо за това не ми харесва идеята водещият показател за прицелна стрелба да бъде различен от прецизност.

Публикувано: ср сеп 29, 2010 2:40 pm
от hameleona
Не виждам, защо да не е.
По същата логика, всички оръжия трябва да са с ПР водещ оказател.